Jump to content

Motor Nou - Rodaj, Carburant, Pornire la rece


green_fox
 Share

Recommended Posts

Va salut!

 

De o saptamana sunt fericitul utilizator (nu si posesor, ca e in leasing), al unui BMW C400X si fiind primul vehicul nou in pe care ma urc, recunosc ca habar n.am mai multe chestii esentiale, asa ca imi permit sa le intreb aici.

Vreau sa precizez ca am descarcat manualele in 3 limbi si am si incercat sa ma ajut de Google inainte sa pun intrebari prostesti. Iar seful parcului auto al firmei la care sunt angajat a fost limitat in explicatii, fiind si primul vehicul pe benzina pe care il cumpara firma. Asa ca va enumar mai jos nelamuririle mele, alaturi cu citate din sfantul manual de utilizare.

 

1.Rodaj: se realizeaza intre 500 si 1200 km. Dupa care se verifica rodajul (si, presupun eu, se schimba si primul ulei). Dar eu cand pana mea ma duc la BMW? La 500 sau la 1200km? La...850?

Singura info despre rodaj e sa trec prin toata plaja de turatii (hmmm), drumuri si viteze diverse, evitand autostrazile. Asta cu toata plaja de turatii imi suna dubios rau, fiind in contradictie cu absolut toate informatiile de pe internet. Si as mai adauga ca nu are ''ceasuri'', adica turometru, viteza si turatia sunt afisat digital, implicit nu stiu care este ''zona rosie''. Aproape de 80kmh, pe drum express, turatia era pe la 5200rot. Nu stiu eu mare lucru, dar asta nu e cumva aproape de numita zonă rosie?..

 

Ca sa va faceti o idee despre regimul de exploatare, il folosesc in oras (Nürnberg), la ore cand traficul se misca bine, si nu pe drumuri cu regim de viteza mai mare de 80. Surplusul de putere il folosesc doar sa pot face schimbari de banda in maxima siguranta. Exceptand cele 204 kg la plin, pentru oras imi pare ideal deocamdata. Daca rodajul implica deplasari cu viteze mai mari, sa zicem, de 90, o sa am o problema, pentru ca mai mult de 70 efectiv nu imi trebuie, si la 70 deja si vantul devine deranjant. Mai am si echipamentul de protectie basic, mai degraba pentru skate park, dar asta e alta discutie.

 

2.Carburant: Pe busonul rezervorului troneaza mare ''E5'' si ''E10''. La Shell, unde am eu cardul de carburant, sunt Super 95 (asta e cumva E5?), E10 si V Power. Primul plin l.am facut cu E10, si parca am observat ca s.a facut o idee mai silentios, dar nu bag mana in foc ca nu e o impresie falsa. Nu vreau sa fac nici un compromis, vreau sa pun ce ar fi mai bun pentru acest motor nou, aflat in rodaj, dar nu stiu efectiv care ar fi diferenta pentru el intre E5/95 si E10. Ar trebui sa le alternez cumva? 95 e cu 3 centi mai scump decat E10, desi ma asteptam ca E10 sa fie mai scumpa.

 

3.Pornire la rece: am primit recomadarea foarte serioasa (de la sef) sa nu o turez la rece, sa astept sa se incalzeasca inainte sa.i dau bice. Citez din manual: Funcţionare mai îndelungată a motorului în staţionare / Supraîncălzire din cauza unei răciri insuficiente, în cazuri extreme incendii la vehicul / Nu lăsaţi motorul să funcţioneze inutil în staţionare / După pornirea motorului începeţi imediat deplasarea.

Eu n.am nici o problema cu manualul, mai ales (!) ca nu pot sa ma echipez cat sta pe cric. Daca cobor cricul se opreste motorul. Asa ca fie ma echipez cu motorul pornit si catzarat pe el, fie langa el, abia apoi il pornesc si plec. Eu cu cine votez? 🤨

 

Va multumesc anticipat pentru lamuriri si raspund cu drag la curiozitati legate de model. Este full option, tot ce se putea configura pe site am gasit si pe el.

Link to comment
Share on other sites

1. intre 500 si 1200km te duci la prima revizie, oricand in km astia.

2. benzina 95 e suficienta

3. nu ai cric central ca sa il lasi pe el cat te echipezi tu si el se incalzeste?

Link to comment
Share on other sites

poti baga orice benzina

 

orice ar scrie producatorii in manuale  trebuie sa lasi motorul sa se incalzeasca un pic stationar, minim 30 secunde vara, cu cat e mai rece afara prelungesti pana la 2-3 minute

valabil la orice are motor cu ardere interna.

bulshitu ala cu pornit si plecat e scris de oligofreni iar producatorii sunt obligati sa puna asta in manualele de utilizare .

 

e foarte greu spre imposibil sa faci rodaj in oras asa ca ai ocazia sa il scoti la plimbare, la fiecare jumatate de ora de mers pe B roads  fa o pauza de 20-30 minute sa se raceasca aproape de tot motorul

 

faci asa ~300 km dupa care mergi cum vrei cu el doar evita autostrazile 

 

rodajul il faci pentru urmatorul propietar

 

Link to comment
Share on other sites

1. Vorbeste cu cei de la BMW. Te lamuresc ei sigur. Desi, daca nu te duci mai mult de 70km/h, esti sigur in plaja de rodaj. Oricum, pe carnetul de service, ai marcate reviziile ca sa stii cand si ce trebuie sa schimbi.
2. Asa cum s-a spus, benzina fără plumb 95 sau 98 se numește E5, deoarece conține până la 5% bioetanol, în timp ce benzina E10 (care este tot benzina de 95) este acum simplu numită E10, iar super-etanolul este numit acum E85. In mod normal, ar trebui sa mearga fara probleme cu E5. Daca in manual indica ca merge si cu E10, atunci bagi si E10.
3. Este recomandat, mai ales cand e rece afara, sa lasi motorul (de scuter, de motocicleta) sa functioneze 3 minute inainte de a incepe sa circuli. Asa ca il lasi frumos pe cricul central, il pornesti, te echipezi, il dai jos de pe cric (mi se pare ciudat ca se opreste), te urci pe el (daca trebuie, il repornesti) si gata, ai plecat.
P.S. Seful asta, daca e asa de serios (ca vad ca-l iei foarte in serios), poate te mai lamureste el cu una, cu alta 😎

Link to comment
Share on other sites

Pentru ca e responsabil de 120 de masini, si mai nou, de scuterul meu :) e de datoria mea sa.i urmez sfaturile. Mai ales ca pe mine nu ma costa nici achizitia, nici intretinerea, nici macar carburantul, zic eu ca e de bun simt ca macar o utilizare adecvata sa pot asigura agregatului.

O sa va fac un video cum se opreste motorul pe oricare din cricuri, ca vad ca nimeni nu crede :P  Sau puteti descarca manualul, scrie si acolo. E din ratiuni de economie/protectie mediu, banuiesc.

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 minut, green_fox a spus:

Pentru ca e responsabil de 120 de masini, si mai nou, de scuterul meu :) e de datoria mea sa.i urmez sfaturile.

Un agregat pe 2 roti este putin diferit. Si nu merge cu motorina 😎 Acum, nu vreau sa vorbesc cu pacat, poate ca omul are experienta si cu 2 roti.
In fine, ai destule recomandari care iti spun (cam) acelasi lucru, deci nu esti singur.
Sunt chiar curios de istoria aia cu cricul central la C400X. O sa ma documentez.

Acum 34 minute, green_fox a spus:

O sa va fac un video cum se opreste motorul pe oricare din cricuri, ca vad ca nimeni nu crede :P  Sau puteti descarca manualul, scrie si acolo. E din ratiuni de economie/protectie mediu, banuiesc.

M-am uitat pe manualul de pe site-ul BMW. Nu scrie nicaieri.
Singura referinta este cea (cunoscuta) legata de cricul lateral, care iti opreste motorul daca vrei sa-l folosesti.

Pe niste forumuri, se plang niste utilizatori ca motorul caleaza la viteze mici sau cand te opresti, iar singura rezolvare este sa respecti cu strictete procedura de alimentare doar cu scuterul pe cricul central.

Link to comment
Share on other sites

Acum 57 minute, superbec a spus:

 

valabil la orice are motor cu ardere interna.

bulshitu ala cu pornit si plecat e scris de oligofreni iar producatorii sunt obligati sa puna asta in manualele de utilizare .

 

Man ...ma refeream la incalziut de 3-5 minute ....ca nu-i nevoie decat daca este frig rau . 

30 s is de bun simt ...vorba colegului ...pana pui manusi , casca , pana te scarpini la coa.ie ...   alea is .

Link to comment
Share on other sites

@pierrotlefou: Ai dreptate. Erata si mea culpa, am reprobat aseara. Merge, pe central! In primele confundasem refuzul pornirii pe cricul central cu faptul ca era Flexcase.ul deschis. Am facut asocierea gresita.

Si referitor la Flexcase, in prima zi m.am invartit 20 minute pe langa el ca nu voia sa porneasca, pana m.am prins de Flexcase. Si am zis ''ia uite ba la idiotii astia, daca am lasat ala deschis astia chiar cred ca plec fara casca?'' Ulterior, uitandu.ma pe dedesubt am observat ca atunci cand spatiul castii este impins in jos (Flexcase deschis) ajunge la 1cm de roata spate si normal ca nu pot sa pornesc asa. Desigur, asta nu ajuta cu nimic la faptul ca spatiile de depozitare sunt o gluma. Mai mult loc am vazut la 125.uri. Idei de confectionare DIY topcase? Ca n.as da spre 500 eur la BMW pe holder si topcase... In primul rand, de unde as putea sa prind un holder (homemade) pentru topcase? Ca nu imi dau seama, si nici explicatii nu sunt in manual. Cumva sub suruburile care tin manerele, montez o platbanda, ori?..

 

Si multumesc pentru hint.ul cu alimentare pe cricul central. Omisesem. Motor calat? Poate clacheaza, ai vrut sa zici. La incetinire observ si eu o data cu scaderea turatiei parca niste momente cand tuseste in gol, dar nesemnificativ, nu m.am simtit in vreun moment ca s.ar opri sub mine. Si oricum nu sunt cea mai potrivita persoana sa interpreteze simptomele.

 

LE: cred ca am gasit forumul pe care ai citit si tu. Inteleg ce se intampla, eu pana acum nu l.am lasat sa curga, m.am folosit si de frana si probabil asta a actionat ambreiajul, si n.a murit motorul. Sper sa ma ocoleasca problema, vehiculul fiind facut pentru DE (sper eu, in naivitatea mea). Dar de treaba cu saua n.am scapat. Totul e electronic, mai putin inchiderea seii, trebuie s.o trantesc mai rau decat pe portiera la Dacie :(

Edited by green_fox
Link to comment
Share on other sites

  • Admin
Acum 15 ore, pierrotlefou a spus:

Vorbeste cu cei de la BMW. Te lamuresc ei sigur.

@green_fox, ăsta este singurul lucru pe care trebuie să îl faci.

În general, caută să discuți direct cu cei implicați și mai puțin pe forumuri. 

 

Încă o chestie, nu mai știu din topicul cu transportul, dar nu ai fost tu să ridici scuterul de la magazin? Acolo ți se făcea și un instructaj de la A la Z. 

Link to comment
Share on other sites

Mnu, eu l.am ridicat din curtea firmei. L.a luat seful de care povesteam de la BMW Motorrad Frankfurt si l.a adus pe roti la firma la Offenbach. Avea 20km in bord. Apoi am venit eu de la Nürnberg cu bus.ul sa.l ridic.

 

Deci nu, nici un instructaj :) O sa incerc eu sa ajung la BMW Motorrad Nürnberg sapt viitoare, ca se redeschid o parte din geschäft.uri in Bayern, pana acum n.au lucrat cu publicul, pentru ca corona vietii.

Link to comment
Share on other sites

La 17.04.2020 la 15:06, green_fox a spus:

Va salut!

 

De o saptamana sunt fericitul utilizator (nu si posesor, ca e in leasing), al unui BMW C400X si fiind primul vehicul nou in pe care ma urc, recunosc ca habar n.am mai multe chestii esentiale, asa ca imi permit sa le intreb aici.

Vreau sa precizez ca am descarcat manualele in 3 limbi si am si incercat sa ma ajut de Google inainte sa pun intrebari prostesti. Iar seful parcului auto al firmei la care sunt angajat a fost limitat in explicatii, fiind si primul vehicul pe benzina pe care il cumpara firma. Asa ca va enumar mai jos nelamuririle mele, alaturi cu citate din sfantul manual de utilizare.

 

1.Rodaj: se realizeaza intre 500 si 1200 km. Dupa care se verifica rodajul (si, presupun eu, se schimba si primul ulei). Dar eu cand pana mea ma duc la BMW? La 500 sau la 1200km? La...850?

Singura info despre rodaj e sa trec prin toata plaja de turatii (hmmm), drumuri si viteze diverse, evitand autostrazile. Asta cu toata plaja de turatii imi suna dubios rau, fiind in contradictie cu absolut toate informatiile de pe internet. Si as mai adauga ca nu are ''ceasuri'', adica turometru, viteza si turatia sunt afisat digital, implicit nu stiu care este ''zona rosie''. Aproape de 80kmh, pe drum express, turatia era pe la 5200rot. Nu stiu eu mare lucru, dar asta nu e cumva aproape de numita zonă rosie?..

 

Ca sa va faceti o idee despre regimul de exploatare, il folosesc in oras (Nürnberg), la ore cand traficul se misca bine, si nu pe drumuri cu regim de viteza mai mare de 80. Surplusul de putere il folosesc doar sa pot face schimbari de banda in maxima siguranta. Exceptand cele 204 kg la plin, pentru oras imi pare ideal deocamdata. Daca rodajul implica deplasari cu viteze mai mari, sa zicem, de 90, o sa am o problema, pentru ca mai mult de 70 efectiv nu imi trebuie, si la 70 deja si vantul devine deranjant. Mai am si echipamentul de protectie basic, mai degraba pentru skate park, dar asta e alta discutie.

 

2.Carburant: Pe busonul rezervorului troneaza mare ''E5'' si ''E10''. La Shell, unde am eu cardul de carburant, sunt Super 95 (asta e cumva E5?), E10 si V Power. Primul plin l.am facut cu E10, si parca am observat ca s.a facut o idee mai silentios, dar nu bag mana in foc ca nu e o impresie falsa. Nu vreau sa fac nici un compromis, vreau sa pun ce ar fi mai bun pentru acest motor nou, aflat in rodaj, dar nu stiu efectiv care ar fi diferenta pentru el intre E5/95 si E10. Ar trebui sa le alternez cumva? 95 e cu 3 centi mai scump decat E10, desi ma asteptam ca E10 sa fie mai scumpa.

 

3.Pornire la rece: am primit recomadarea foarte serioasa (de la sef) sa nu o turez la rece, sa astept sa se incalzeasca inainte sa.i dau bice. Citez din manual: Funcţionare mai îndelungată a motorului în staţionare / Supraîncălzire din cauza unei răciri insuficiente, în cazuri extreme incendii la vehicul / Nu lăsaţi motorul să funcţioneze inutil în staţionare / După pornirea motorului începeţi imediat deplasarea.

Eu n.am nici o problema cu manualul, mai ales (!) ca nu pot sa ma echipez cat sta pe cric. Daca cobor cricul se opreste motorul. Asa ca fie ma echipez cu motorul pornit si catzarat pe el, fie langa el, abia apoi il pornesc si plec. Eu cu cine votez? 🤨

 

Va multumesc anticipat pentru lamuriri si raspund cu drag la curiozitati legate de model. Este full option, tot ce se putea configura pe site am gasit si pe el.

Benzina E10 e inferioara E5 sau 95.

 

Te sui pe scuter, il ponesti si cat iti pui casca si manusile se aduna cele 30+ secunde.

 

Pentru informatii mai multe legate de rodaj,revizii & co te duci la reprezentanta BMW din Nürnberg. Baietii&fetili vorbesc si engleza, in cazul in care nu bunghesti doici.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

@Gixu: prima propozitie este deosebit de interesanta. Dar ar prinde bine mai multe detalii.

 

Scos antifurt, scos husa, deschis portile, scos din curte, scos echipamente de sub sa, potrivit cagula, pus protectii memebre, vesta reflectorizanta, si in sfarsit casca si manusi. Nu 30 de secunde, nu 1 minut,  ci aproximativ 15 min. Este exclus sa.l las atata sa ruleze la relanti. Acum ca s.a facut si cald, o sa aleg ultimele 2-3 minute de echipare pentru incalzire motor, conform si cu sfaturile de mai sus.

 

Contrar ideilor generale, si oarecum in contradictie cu sistemul de educatie, nemtii nu prea vorbesc engleza. Si majoritatea celor ce o vorbesc o fac foarte basic. Adica prost. Si singurele probleme pe care le am cu germana sunt uneori cu intelegerea. Mai ales cand e vorba de dialectul bavarez :) Deci nu.s probleme dpv asta.

 

@l.u.v: referitor la ultima ta intrebare, prefer sa ma abtin si sa nu judec.

Link to comment
Share on other sites

La 17.04.2020 la 18:03, taong_mapagbiro a spus:

Asta cu incalzitul pp ca este valabila doar in rodaj , sau cand este exagerat de frig ...altfel ...go planet 

 asta cu NU BAGA MANA IN GAZ CA IDIOTUL cand pornesti motorul este valabila TOATA VIATA

asta daca chiar iti pasa de utilajul de sub poponeata 

Acum 2 ore, l.u.v a spus:

Nu-ți mai bate capul cu cronometrarea pornirii! Dă-i cheie și pleacă, ai doar grijă să nu-l turezi aiurea până nu se ridică puțin temperatura.

BINGO

Link to comment
Share on other sites

Daca nu sta o perioada indelungata, benzina E10 e ok. Oricum, la un scuter n-o da sesizezi cine stie ce pierdere de putere.

 

Iti faci atatea griji incat scuterul va deveni foarte repede un obiect care te va incurca, in loc sa te bucure.

 

Geaca, manusile si casca, Hop pe scuter, cheia in contact, 30 secunde mers in gol apoi usurel cu limita legala pana creste temperatures. Nu-i rocket science.

Edited by Gixu.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...