Method Postat August 27, 2020 Share Postat August 27, 2020 Acum 13 ore, frigider a spus: michele pirro. parca si stoner a sarit de pe moto intr-o cursa de anduranta tot ca nu mai avea frane? am tot cautat dar nu gasesc. vorba aia "caut dar nu gasesc" Au mai sarit si altii de pe ele - Aleix Motegi 2013.Brake fail.Ce o fi cedat,nu stiu.Cert e ca a sarit de pe ea la vreo 300kmh (in spectator view e foarte hardcore). Motegi e si el un circuit extrem pt frane.Intradevar brembo nu da bine aici.Brembo stiu ca e supplier si in F1,dar nu am auzit de probleme acolo,bine,alti bani alta distractie. A zis si Rossi ca Mav a riscat foarte mult cand a continuat dupa ce a simtit ca franele nu sunt in regula,insa eu nu cred ca ar trebui condamnat pt asa ceva.Franele ar trebui sa nu cedeze,si nu se pot disculpa pe sistemul "noi i-am recomandat altceva",serios? Acum 2 ore, talhar a spus: Problema nu e ca Vinales a sarit de pe mobra ci ca toate yamaha au mers execrabil. Numa ca rossi, quarta si morbi au mers la consum si de-aia nu le-a crapat nimic. E ciudata rau treaba ca aceleasi frane pe alte motorete functioneaza fara evenimente de genul. True.Iar Quarta a avut aceleasi probleme cu franele la etapa trecuta. A declarat ca in felul asta si cu problemele astea - deficit major pe top speed (la Jerez nu s-a simtit),probleme cu degradarea gumei si probleme la frane deja nu mai pot spera sa se bata pt titlu si ca spera ca Yamaha sa rezolve macar o parte din probleme la Missano. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat August 27, 2020 Share Postat August 27, 2020 Eu înțeleg că pulică frânaru a RECOMANDAT schimbarea sistemului, nu a venit cu "recall" pt vreun defect, în nici un caz nu am auzit să fi zis că își pot rupe gâtul dacă nu schimbă. Iar feeling grozav pe varianta "9" nu pare să fi avut nimeni. Vin probabil a simțit că slăbesc frânele, ceea ce înseamnă un fading acceptat în condiții extreme, a lăsat-o mai moale câteva tururi să se răcească și a continuat. Pt asta unii îl fac iresponsabil?!? Se înroșesc frânele la loganele de rally, nu mai tin, dar tot nu explodează în mii de bucăți! Și cred că toată coteața e mai ieftină decât un etrier de gp, si are >1t masă care trebe oprită. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ilarionciobanu Postat August 27, 2020 Share Postat August 27, 2020 @john17 Ti-am mai dat o informatie legata de frane, cu vreo cateva pagini in urma, inainte de incidentul de duminica. Conform informatiei respective, etrierii folositi de Vin (si de toti Yamaha boys pana dupa prima cursa din Austria) erau unii pentru circuite unde se franeaza mai domol. Pentru circuite hard-braking exista o alta varianta. Yamaha a folosit etrierii normali pe toate circuitele, probabil din considerente de greutate si pentru ca s-au impacat cu ei (nu au avut probleme). Dupa problemele lui Qua din prima cursa, 3 dintre ei au schimbat si Yamaha a confirmat ca a fost si recomandarea producatorului. Iar blown poate insemna ca a cedat ceva (o prindere, un furtun, etc) si a sarit de acolo, suficient ca sa ramai fara frane, nu neaparat ca s-a spart etrierul in mii de bucati. Uite si opinia lui Juan Martínez, former MotoGP ™ technical chief and DAZN commentator Brembo had special calipers available to the teams, which in the case of Ducati they had already used before. What were you looking for with those new tweezers? Basically, what they are trying to do is dissipate the temperature that is generated in the discs and in the pads. You brake the motorcycle because you exert friction between the pads and the discs and the brake disc track and the temperature that is generated ends up being transmitted to all the components that are in contact with those pads and discs. What you want is that the temperature that is absorbed by the entire system is reduced as quickly as possible. That is why you try to favor the cooling of the system. What can be done so that the Yamahas do not continue to suffer so much with this problem? It seems that not only Yamaha had these problems. It is true that the most obvious case was Maverick and that he was one of the drivers who did not adopt Brembo's solution from the first Grand Prix to the second in Austria. From the looks of it, after the readings and analysis done by Brembo after the first race, they understood that everything was very close to the limit and they had no more problems due to the fact that the race was stopped. The red flag favored that in the first Grand Prix there were no more pilots with the same problem as Maverick. This means that for the second GP, which is the following week, Brembo offers different pickups, pickups they call High Mass. One of the ways to dissipate that generated temperature is to increase the mass of the components. In recent years there have been two important modifications. On the one hand, the total diameter of the disc was increased, thereby gaining some mass and leverage, which affected the effectiveness of the ability to stop the bike. On the other hand, it was understood that it was also helped by increasing the track inwards, which is why discs are lately rare. When there are these discs you will see that the central part of the disc is as if it were closed a lot. It is to gain mass in the brake disc track so that it can absorb some of that heat. What did Brembo do here? Given the limitations, he tried to make some pills, which are also called High Mass, which what they do is increase the mass. How do you increase the mass? Well, gaining some thickness in the pad and gaining some contact surface. Some of the pilots who tested it, the fact that the contact surface was different with the disc, changed their sensations in the action of the brake. That's why some drivers took the risk of not changing those pads, as was the case with Maverick and Mir. Maverick literally said, "my brake blew". Alex Márquez, who was behind him, said he saw a piece jump. Could it be a pill or a piece of the record? You can pass? Could it be broken? Yes, the disk can disintegrate. Obviously, if something happens to the disc, the pads, as they are placed, are thrown off. What's going on? Carbon as a material is very resistant and needs to work at a certain temperature to be efficient, but it also has a maximum oxidation temperature of the material. What does this mean? When you exceed that temperature or that temperature peak that is around 900º -considered an extreme temperature for carbon discs-, if you exceed it for a certain time, you run the risk that the material may separate, that is , that the disk literally disappears, breaks. The question in the case of Maverick, and we do not know, is whether they really had a rust problem, which was what Brembo had detected after the first race. What does Brembo do? It controls temperature spikes and how long that temperature is maintained, which could damage the durability or strength of the material in this case. If this was the case, Maverick's problem is that that temperature or that oxidation rate of the material was exceeded, resulting in the disc itself breaking. That could turn out to be it. To summarize, is this solved? Will it happen again? Is it because of this circuit? What do we say? The thing about the brakes is about this circuit. In fact, Brembo also, as an aid after the first race, asked the teams to use any ventilation element or to favor the cooling of the brake calipers. I think it is relative to this particular circuit. Having seen what I have seen, surely if Maverick had used those other pills, surely that problem would not have occurred. I think at the next circuit, at Misano, they shouldn't have that problem. The next demanding circuit they have in terms of brakes would be Barcelona, but it is not as demanding as Austria. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat August 27, 2020 Share Postat August 27, 2020 Chiar sunt curios ce a cedat, dar mi-e că nu vom afla niciodată! Treaba e că a fost altceva decât pierderea eficienței datorită temperaturii, iar "blown" s-a folosit pe diverse canale unde s-a discutat incidentul. Parcă a zis și un pilot că ar fi recepționat ceva debri-uri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ilarionciobanu Postat August 27, 2020 Share Postat August 27, 2020 Amu, citind ce zice nenea ala in pasajul de mai sus, problemele puteau sa apara din prima cursa. Noroc cu Zarco, altfel se putea lasa, doamne feri, cu incidente serioase Si inca una, pentru amatorii de cifre: 23,45g la impact Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat August 27, 2020 Share Postat August 27, 2020 Acum 56 minute, john17 a spus: Chiar sunt curios ce a cedat, dar mi-e că nu vom afla niciodată! Treaba e că a fost altceva decât pierderea eficienței datorită temperaturii, iar "blown" s-a folosit pe diverse canale unde s-a discutat incidentul. Parcă a zis și un pilot că ar fi recepționat ceva debri-uri. Vinales : "I was quite fast, I was feeling fantastic on the first laps, I was pushing Dovi, but as we don't have top speed, you can see I could not overtake.I overtook one time and I said 'okay, now I can go forward in front', but then he overtake me on the straight very easily. I was just waiting to get the rhythm, but then I started to lose the front pressure of the brake, I went out [of the track] one time.I make three laps very slow in 1m26s, then I push again at 1m24s, then again without brakes, and then Quartararo, Valentino [Rossi] and [Danilo] Petrucci overtake me. Then suddenly the brake was good. So, I could make 1m22s, 1m24s on mediums and I was recovering a lot to Valentino and Fabio, but then suddenly at corner one the brake exploded, so [it was] impossible to do anything." When asked if he'd had any issues with his brakes before, he added: "No, no, it's something I never had during all my MotoGP career.Maybe [the brake pressure would] go down a little bit.I played with the lever [to adjust it], but on every lap I was adjusting the lever corner by corner so I couldn't do nothing." Alex Marquez a fost in spatele lui si a explicat ce-a vazut : "It was not nice to follow Vinales and see him going off the bike," Marquez said.I saw he was suffering quite a lot, going straight on [under braking], but I didn't know if it was because of the tyres or the brakes.Then I saw him go slower in some parts of the track, which now I understand was probably to try not to overheat the brakes.Then suddenly when we arrived in the first corner, I saw like some small black parts going out from his bike. I thought it was pieces of his boot or something.But then I saw him jump off the bike, completely straight, so I released it was no brakes and these were like small parts from the front brake.It was not nice to see this in front of…" Au cedat placutzele probabil?S-au incins pana au cedat sigurantele si au sarit placutele?Cine stie...e clar faptul ca au cedat. Din cate mai tin eu minte sunt 2 tipuri de frane : standard (cu etrieri,discuri si placute light) si heavy duty (cu etrieri mai voluminosi,discuri high mass si placute heavy duty).Ok,Vinales poate le-a folosit pe cele light dar nu a gresit cu nimic - daca nu putea garanta fiabilitatea sistemului,standard,Brembo trebuia sa faca ca la Motegi si sa oblige toate echipele sa treaca pe heavy duty cu sau fara disc marit,ei decid.Dar nu sa "recomande". Nu mai tin minte din regulament - discurile parca trebuie sa aiba doar un coating de 8 sau 10% carbon (silicon carbide)?Etrierii stiu ca trebuie sa fie doar din Al,fara materiale exotice.Deci ii cam limiteaza,ori la brembo pe site scrie ca duc pana la 8-900 gr,deci probabil ei au sarit peste aceasta temp si inca mult si continuu. Parca de prin 2013? au introdus franele de carbon,aveau mari probleme in a le ridica peste 300 grade de unde incepeau sa functioneze in parametri,iar la inceput pe ploaie schimbau cu otel,acum vad ca s-au dus peste 900 de grade.Ce s-a schimbat?Guma fata clar e mai slaba,deci nu e asta.Masa motoretelor e aceeiasi.So?De unde au ajuns la aceste temp ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FLEX Postat August 27, 2020 Share Postat August 27, 2020 Probabil piese mai "usoare", care nu pot disipa suficient caldura, astfel incit in cazuri particulare (motoreta/circuit/stil de pilotaj) se pot duce peste cele 900 de grade pentru un timp mai indelungat decit poate rezista materialul. Totul e dus la limita cind e vorba despre performanta, iar jocul asta pe muchie de cutit mai are si pierzatori. Duminica a fost rindul lui Maverick. Da' si el i-a dat inainte ca Berila, desi semnale a avut de la frine. El oricum pare ca nu intelege nimic din tehnica pe care o calareste, asa ca teoria transformarii energiei de frinare in caldura nu-i spune mare lucru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
prafrau Postat August 27, 2020 Share Postat August 27, 2020 (editat) 1 oră în urmă, Method a spus: Parca de prin 2013? au introdus franele de carbon,aveau mari probleme in a le ridica peste 300 grade de unde incepeau sa functioneze in parametri,iar la inceput pe ploaie schimbau cu otel,acum vad ca s-au dus peste 900 de grade.Ce s-a schimbat?Guma fata clar e mai slaba,deci nu e asta.Masa motoretelor e aceeiasi.So?De unde au ajuns la aceste temp ? incurci temperatura maxima cu aia minima in continuare franele trebuie sa aiba peste 300 de grade ca sa functioneze, d-asta merg cu diverse aparatori pe ploaie, unde aveau atunci si au si acum probleme cum au ajuns acum la peste 900? motoare din ce in ce mai puternice inseamna viteza mai mare deci franari mai lungi (sau mai puternice daca ii tin setarile si cauciucurile) sa ajunga la temperaturi mai mari pe ploaie a ajutat si tc-ul, deschid gazul mai devreme si mai tare deci ajung la viteze mai mari Editat August 27, 2020 de prafrau Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat August 27, 2020 Share Postat August 27, 2020 Nu o incurc,aia am spus si eu - la inceputul introd franelor de carbon aveau probleme in a le ridica peste 300 grade,temp de unde incepeau sa functioneze in parametri - sub 300 grade nu functioneaza cum trebuie. M-am mirat ca de unde acum 6-7 ani aveau probleme in a le ridica peste 300 gr (remember Pedrosa care a continuat mult pe otel pt ca el saracu nu reusea sa bage temp in carbon),acum hop pe din ce in ce mai multe circuite au probleme pt ca depasesc temp maxima de 900.E un salt enorm.Am dat insa peste un articol de-al lui Oaxley in care ing de la Brembo explica saltul : Brembo believes there are two main reasons for increased demands on brakes this year: better aero and Michelin’s 2020 rear tyre. “The aero of the bike gives more downforce when riders brake, so they can brake harder,” adds Pellegrini. “Also the new rear tyre has more grip, so it pushes the front into corners, so riders have to use the front brake more.” Diferente : Toti pilotii au folosit discuri 340 high mass.Insa au fost mai multe alegeri de etrier Quarta Austria 1 - standard v2019 Quarta - Austria 2 - v2020 finned Vinales : Austria 1&2 - standard v2019 Vinales spune ca a folosit v.standard 2019 pt ca in prima cursa franele nu i-au facut nici un fel de probleme. Ducati si KTM au folosit versiunile heavy duty. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat August 27, 2020 Share Postat August 27, 2020 Acum 5 ore, ilarionciobanu a spus: Amu, citind ce zice nenea ala in pasajul de mai sus, problemele puteau sa apara din prima cursa. Noroc cu Zarco, altfel se putea lasa, doamne feri, cu incidente serioase Si inca una, pentru amatorii de cifre: 23,45g la impact Cum naiba 23g? Ce-i aia? Ce-i g mic? Cazand de pe o moto de la 80cm inaltime? Nu procesez. Stiam de G mare ca la pilotii de avioane si duceau la max 9-10 parca apoi lesina. Gen 2G e ca si cum esti de 2 ori mai greu si iti misti mainile mai greu etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat August 27, 2020 Share Postat August 27, 2020 Ma gandesc ca se refera la accel gravitationala...9.8m/s2...same g Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat August 27, 2020 Share Postat August 27, 2020 (editat) Cre' că e vb de punctul g. De la sfârșitul cuvântului shopping. Poate mobra în parapet 23g? Editat August 27, 2020 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat August 27, 2020 Share Postat August 27, 2020 Acum 10 minute, Method a spus: Ma gandesc ca se refera la accel gravitationala...9.8m/s2...same g Pai cum sa cazi de pe moto si sa accelerezi spre asfalt cu 23g? Lol Ma simt putin prost dar nu-nteleg. M-am gandit si eu la moto, dar de vin e vb. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ilarionciobanu Postat August 27, 2020 Share Postat August 27, 2020 Wikipedia zice ca: In physics, gravitational acceleration is the free fall acceleration of an object in vacuum — without any drag. This is the steady gain in speed caused exclusively by the force of gravitational attraction. At given GPS coordinates on the Earth's surface and a given altitude, all bodies accelerate in vacuum at the same rate.[1] This equality is true regardless of the masses or compositions of the bodies. Asta-i g-ul mic. Ala mare e altceva Cu alte cuvinte, atunci cand a atins solul, combinezonul lu’ Vin accelera de 23 de ori mai mult decat acceleratia libera a unui corp. Tot Wiki zice ca: The human body is flexible and deformable, particularly the softer tissues. A hard slap on the face may briefly impose hundreds of g locally but not produce any real damage; a constant 16 g0 for a minute, however, may be deadly Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
September Postat August 27, 2020 Share Postat August 27, 2020 (editat) 23g, la oprire când dai cu cârca de asfalt. Asfaltul nu-i elastic să amortizeze. Doare. Știm toți foarte bine... Singurul element elastic sunt protecțiile, mușchii. Oasele mai puțin. Vârful ăla a fost și de la deschiderea airbag-ului. Șocurile sunt admise. Poți suporta instantaneu 50-100g sau mai mult. Parcă pe la 130g era mortal, depinde de direcția șocului. Unele direcții sunt suportate mai bine. Sunt greu de suportat acelerațiile susținute. Avioanele de vânătoare sunt proiectate la suprasarcini de 9g continue. Sarcina ultimă este de 1.5 ori mai mare, adică 13.5g iar structura trebuie să reziste în suprasarcina asta 3 secunde. Atât. Peste 3s, nu există pilot să nu-și piardă cunoștința, pierde controlul, astfel că structura trebuie să înceapă să curgă (trece peste domeniul elastic, intră în cel plastic și se "hâiește" permanent) nu mai contează, avionul oricum cade. La avioanele cu pilot, elementul uman este cel slab. La drone nu. Editat August 27, 2020 de September Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat August 27, 2020 Share Postat August 27, 2020 Ha, trebuia sa fi citit pana la capat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
September Postat August 27, 2020 Share Postat August 27, 2020 Acum 20 minute, frigider a spus: Ha, trebuia sa fi citit pana la capat Care parte? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat August 27, 2020 Share Postat August 27, 2020 Aia de pe wiki. Am citit la inceput ca e accel cu care cad corpurile-n vid si zic "(cuvant urat) mea frate, a cazut de pe moto, nu a fost propulsat de pe moto" Tot nu prea-nteleg gen tot dar fie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
September Postat August 27, 2020 Share Postat August 27, 2020 (editat) F (forța) = m (masa corpului) x a (accelerația la care este supus corpul) Când corpul este în cădere liberă accelerația a=9.8m/s^2. Să o deosebim, o numim g. Îi zicem accelerația gravitațională. In cazul ăsta forța care acționează asupra corpului este G=mg. O numim Greutate. Când dai de asfalt, te oprești foaaarte repede. Cazi cu 1g pe direcția vertical în jos, iar la impact, asfaltul acționează asupra ta cu o forță enormă, în sus, care produce o accelerație mare să te oprească în câțiva mm, cât este de groasă partea deformabilă a ce ai tu acolo. Costum, cască. La cască e mai bine, ai vreo 30-40mm de ceva elastic. Eh, acceleratia asta, la șocul opririi de asfalt, a fost la Mav de 23 de ori mai mare ca g, adică 23x9.8m/s^2=~230m/s^2. Pe orizontal, nu-i problemă. Te "târșești" cu costumul de asfalt, până se străpunge și te ustură, apoi se ia pielea, apoi se pilesc oasele , dar te oprești lent, prin frecare (asta este o forță) fără șocuri pe direcția asta. Editat August 27, 2020 de September Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat August 27, 2020 Share Postat August 27, 2020 (editat) Acum 2 ore, john17 a spus: Cre' că e vb de punctul g. De la sfârșitul cuvântului shopping. Poate mobra în parapet 23g? O.nu,motoreta a luat-o rau - a dat in parapet pe la 170kmh.E de pe accelerometrul de la airbag deci e de pe cwru lui Vinales grafica aia.A pus-o alpinestars parca pe twitter. E mare accel dar e locala.Corpul uman poate rezista la socuri puternice.Prin comparatie : 305kmh - 46g forta pe pilot.A rasuflat putin greu dar a iesit pe picioarele lui.Masina a abosrbit majoritatea fortelor de impact,la el a mai ajuns (relativ) putin Ca fapt divers,accidentul lui Kenny Brack din 2003 din Indy a fost cel mai dur accident inregistrat la care pilotul a supravietuit - 214g.Era un mic documentar despre el.forta impactului i-a rupt coloana in 2 locuri,avand insa norocul de a nu i se rupe maduva spinarii,i-a distrus ambele glezne,sternul si multiple alte fracturi.A stat in spital peste 1 an si a ramas cu anumite sechele,dar s-a recuperat si poate duce o viata relativ normala. Editat August 27, 2020 de Method Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lup69 Postat August 28, 2020 Share Postat August 28, 2020 (editat) 9 hours ago, September said: F (forța) = m (masa corpului) x a (accelerația la care este supus corpul) Când corpul este în cădere liberă accelerația a=9.8m/s^2. Să o deosebim, o numim g. Îi zicem accelerația gravitațională. In cazul ăsta forța care acționează asupra corpului este G=mg. O numim Greutate. Când dai de asfalt, te oprești foaaarte repede. Cazi cu 1g pe direcția vertical în jos, iar la impact, asfaltul acționează asupra ta cu o forță enormă, în sus, care produce o accelerație mare să te oprească în câțiva mm, cât este de groasă partea deformabilă a ce ai tu acolo. Costum, cască. La cască e mai bine, ai vreo 30-40mm de ceva elastic. Eh, acceleratia asta, la șocul opririi de asfalt, a fost la Mav de 23 de ori mai mare ca g, adică 23x9.8m/s^2=~230m/s^2. Pe orizontal, nu-i problemă. Te "târșești" cu costumul de asfalt, până se străpunge și te ustură, apoi se ia pielea, apoi se pilesc oasele , dar te oprești lent, prin frecare (asta este o forță) fără șocuri pe direcția asta. Un pic de fizica la vremea ei, lamurea rapid problema…acceleratia arata cu cat variaza viteza unui corp in miscare, intr-un interval de timp, poate fi pozitiva, sau negativa (franare). La oprire, diferenta de viteze se raporteaza la un timp extrem de scurt, deci valoarea data in telemetria lui Mav inseamna practic trecerea de la viteza avuta cu cateva milisecunde inainte la viteza zero in momentul impactului…motocicletei cu perna de protectie a glisierei. Cu cat oprirea este mai brusca, deci intervalul in care descreste viteza la zero, cu atat valoarea obtinuta este mai mare… Valoarea este mare, dar nu foarte mare cum ar fi fost daca motocicleta s-ar fi lovit direct de glisiera de otel. Rolul pernei de aer este de a amortiza impactul unui rider, adica sa ii acorde “timp” pentru scaderea vitezei pana la oprire…Daca nu ar avea intervalul asta de timp, scaderea vitezel la zero ar produce un soc pe care organismul nu il suporta…este acelasi efect ca la airbaguri…filozofia/ideea de baza este aceeasi, pana la urma e un pic de fizica aplicata….. Apropo, socul opririi PE asfalt al lui Mav, in niciun caz nu il calculezi cu ce ai scris tu mai sus, telemetria este a motocicletei, nu?, ca doar Mav se daduse jos de pe ea, si a durat ceva mai mult pana s-a oprit, cateva secunde bune... Editat August 28, 2020 de Lup69 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
prafrau Postat August 28, 2020 Share Postat August 28, 2020 Acum 40 minute, Lup69 a spus: Un pic de fizica la vremea ei, lamurea rapid problema…acceleratia arata cu cat variaza viteza unui corp in miscare, intr-un interval de timp, poate fi pozitiva, sau negativa (franare). La oprire, diferenta de viteze se raporteaza la un timp extrem de scurt, deci valoarea data in telemetria lui Mav inseamna practic trecerea de la viteza avuta cu cateva milisecunde inainte la viteza zero in momentul impactului…motocicletei cu perna de protectie a glisierei. Cu cat oprirea este mai brusca, deci intervalul in care descreste viteza la zero, cu atat valoarea obtinuta este mai mare… Valoarea este mare, dar nu foarte mare cum ar fi fost daca motocicleta s-ar fi lovit direct de glisiera de otel. Rolul pernei de aer este de a amortiza impactul unui rider, adica sa ii acorde “timp” pentru scaderea vitezei pana la oprire…Daca nu ar avea intervalul asta de timp, scaderea vitezel la zero ar produce un soc pe care organismul nu il suporta…este acelasi efect ca la airbaguri…filozofia/ideea de baza este aceeasi, pana la urma e un pic de fizica aplicata….. Apropo, socul opririi PE asfalt al lui Mav, in niciun caz nu il calculezi cu ce ai scris tu mai sus, telemetria este a motocicletei, nu?, ca doar Mav se daduse jos de pe ea, si a durat ceva mai mult pana s-a oprit, cateva secunde bune... nu, e fix ce zice omul alpinestars fac costume, nu motoare pentru simplificare ignora vectorul in plan orizontal socul de care zic ei e pe plan vertical, unde de la un metru daca sari (si pe acolo ar fi fost centrul lui de greutate) ajungi sa lovesti asfaltul cu vreo 15 km/h asfaltul nu e deformabil, tu esti dar nu foarte cand dai cu carca in loc sa absorbi folosind muschi, asa ca 23g acum, sunt o gramada de factori aici, unul important fiind unde era senzorul daca era pe piept, ca la crash test dummies, ala se deformeaza elastic destul de mult cand lovesti cu spatele (si ramai fara aer) daca era, ca la rugby, la ceafa, costumul o sa aiba cocoasa care sa se deformeze oricum, o luam ca atare fiindca stim prea putine, dar cred ca alpinestars se dau mari cat de light a fost impactul nu sunt specialist, dar din ce am vazut prin alte parti un spike de 23g mi se pare foarte ok Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lup69 Postat August 28, 2020 Share Postat August 28, 2020 26 minutes ago, prafrau said: pentru simplificare ignora vectorul in plan orizontal socul de care zic ei e pe plan vertical, unde de la un metru daca sari (si pe acolo ar fi fost centrul lui de greutate) ajungi sa lovesti asfaltul cu vreo 15 km/h asfaltul nu e deformabil, tu esti dar nu foarte cand dai cu carca in loc sa absorbi folosind muschi, asa ca 23g Ignorand vectorul in plan orizontal, pe verticala nu poti sa cazi cu mai mult de 1g, decat daca ai propulsie/ceva care sa te impinga, avea cumva vreo racheta gen eject-seat care s-a declansat pentru al aduce mai repede pe "tarmac" ..., In aceeasi ordine de idei, nici in grafic nu se specifica daca acceleratiile respective sunt pe verticala sau pe orizontala, deci sunt cum? Te las pe tine sa explici… Eu in grafic vad asa: Valoarea de 23,45g din grafic este pentru "Accel LEFT"...nu pentru "Accel CENTRAL", deci valoarea este de pe partea stanga a combinezonului, eventual maneca, daca vezi cazatura, Mav da intai cu fundul de "Tarmac" apoi da cu mana stanga, dupa o secunda si mai bine de la “First impact”, deci valoarea aia este a senzorului de pe maneca…trecem peste faptul ca de daca este acceleratie inseamna ca senzorul respectiv si-a crescut viteza, fapt confirmat si de scala vertical, valorile sunt pozitive, dar in contradictie cu notiunea de impact, cand de fapt viteza scade intr-un mod abrupt, decelerare…poate au valorile in "modul", cu accent pe "o" nu pe "u". Inclin sa cred ca cei de la alpinestars fac un marketing/advertising dubios, informatia prezentata este trunchiata si nedocumentata serios, jenant pentru o firma de renume… Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
damager Postat August 28, 2020 Share Postat August 28, 2020 Acum 2 ore, Lup69 a spus: Ignorand vectorul in plan orizontal, pe verticala nu poti sa cazi cu mai mult de 1g, decat daca ai propulsie/ceva care sa te impinga, avea cumva vreo racheta gen eject-seat care s-a declansat pentru al aduce mai repede pe "tarmac" ..., In aceeasi ordine de idei, nici in grafic nu se specifica daca acceleratiile respective sunt pe verticala sau pe orizontala, deci sunt cum? Te las pe tine sa explici… Eu in grafic vad asa: Valoarea de 23,45g din grafic este pentru "Accel LEFT"...nu pentru "Accel CENTRAL", deci valoarea este de pe partea stanga a combinezonului, eventual maneca, daca vezi cazatura, Mav da intai cu fundul de "Tarmac" apoi da cu mana stanga, dupa o secunda si mai bine de la “First impact”, deci valoarea aia este a senzorului de pe maneca…trecem peste faptul ca de daca este acceleratie inseamna ca senzorul respectiv si-a crescut viteza, fapt confirmat si de scala vertical, valorile sunt pozitive, dar in contradictie cu notiunea de impact, cand de fapt viteza scade intr-un mod abrupt, decelerare…poate au valorile in "modul", cu accent pe "o" nu pe "u". Inclin sa cred ca cei de la alpinestars fac un marketing/advertising dubios, informatia prezentata este trunchiata si nedocumentata serios, jenant pentru o firma de renume… Costumul ju cred ca are senzori pe maneca sau in alta parte. alpinestar are un accelerometru in cocoasa, mai exact in cocoasa vestei care calculeaza in functie de accelerare in difirite planuri deploymentul buteliior. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Method Postat August 28, 2020 Share Postat August 28, 2020 (editat) Quartararo: “We cannot win a championship like this” “Every weekend we have something more, [we are] struggling and struggling, we are too slow in the straights, acceleration, stopping performance and turning, we have lost a lot since last year, we need to brake so hard [that] we lose our brakes.I asked Rossi if he had brake problems and he confirmed he did, we have many problems and need to work with Yamaha as we cannot win a championship like this.” Short but sweet from the Frenchman, confirming the thoughts of many, if Yamaha want a MotoGP title, their first since 2015, they need to give their riders the tools to do the job. Looking forward to Misano Quartararo continued, “San Marino is a race I really like, it is better for our bike but we have problems [with the bike], we aim to do our best but must see what position we arrive in but of course I will give my maximum, we need to see and I am ready to fight and give 100%.” Meanwhile,si Chel se plange de Honda : “When you can more manually ride the bike, then you can bring the best out of the bike, but at the moment that’s not possible. We’re not stopping the bike, we’re not turning the bike in the right way because we’re not stopping, then we don’t finish the corner. Then again, even with the problems, the deceleration and the turning, if you have rear grip you can make up some time. That’s always been an area where I’m strong, but we literally cannot open the throttle with this bike.” I don’t think it’s the tyres because everybody else has better grip with these tyres than the previous years. I think our bike is not working with this tyre for some reason, but we can’t understand why.” Crutchlow’s struggles come as teammate Takaaki Nakagami on the year-old Honda scored his first front row in second at the Styrian GP and is a threat for the podium.But Crutchlow believes Nakagami has been quicker on the Honda this season because his bike is more “refined” than the 2020 version. Editat August 28, 2020 de Method Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.