Sari la conținut

05-06. 14-16 august 2020 my World Motorrad Grand Prix von Osterreich & 21-23 august, BMW M Grand Prix of Styria


xt600
 Share

Postări Recomandate

Acum 5 minute, Altair a spus:

Cineva le-a facut vraji, e evident 😁

Probabil au vrut sa scape de ametit si asta nu se lasă dus 

Cum , sa scape de numarul 1 de la Ymaha, de speranta lor?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 499
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sa zicem ca in cazul asta Brembo e vinovata de accidentul lui Vin si toti pilotii stiu asta, nici unul nu va declara asta in mod direct. Nu cred ca au voie "sa dea" in contractanti ori relatiile de prietenie nu trebuie stricate. Prin interviuri vad ca cotesc intrebarile de genul asta.

In cazul de fata, poate sau poate sa nu fie Brembo de vina. Din ce am vazut, etrierele sunt prinse de roata si furtunele de frana intra in ele plug and play, poate fi si eroare umana din partea tehnicienilor sau vreo componenta neconforma. Cam greu de crezut, dar nu imposibil.

Stiu ca toti folosesc Brembo, dar toti folosesc exact aceleasi etriere?

 

Unde ati vazut ca a bubuit etrierul? Naiba sa-i ia, aia-s monobloc, turnati dintr-un bloc de metal.

Editat de adidas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, cuki a spus:

Ma distreaza reactiile unora...de parca franele nu ar fi componente susceptibile la defecte. Brembo incoace Brembo incolo, pianele, pilotul ... bla bla. Trebuie sa intelegeti ca franele sunt componente ca oricare altele, daca se strica insa, urmariile sunt mai nasoale decat un ambreaj explodat de ex. 

Eu sincer mai stiu de cazuri in motogp in care s-au stricat franele, chiar prin 2017/2018 in antrenamente a fost unu care mi-a ramas in memorie. Atunci parca din cauza unui voblaj violent au sarit placutele din sigurante sau ceva de genu. 

Iar in alte competitii, mai ales pe 4 roti...brake failure pe circuite care maltrateaza franele sunt la ordinea zilei.

 

In cazul de fata Vinales a fost idiot. Sincer, cand toata lumea stie de problema, 3 din 4 piloti schimba sistemul de franare chiar daca nu sunt familiariziati cu el, iar tu in cursa dupa 4 ture simti ca se duc franele, dar continui sa fortezi....imi pare idiotenie maxima care ar trebuie pedepsita intr-o forma sau alta. Totul a fost bine pana la urma, si nimeni nu a fost ranit...daca avea niste piloti in fata probabil ca se lasa cu RIP-uri.

 

 

Si placutele alea care au sarit tot de Brembo erau puse?

Eu zic ca orice piesa cedeaza aiurea este numai vina producatorului.

Mai ales in competitiile sportive.Si nu numai.

Le place sa-si faca reclama in curse,in fata milioanelor de spectatori,telespectatori si internauti.

Sa le faca cum trebuie si atunci cand cedeaza din vina lor,sa bage capul in pamant si sa suporte injuraturile si criticile.

Nu sa arunce mortul in curtea pilotilor.

 

Daca toti pilotii s-ar retrage din cursa pe motive de motor,frane ,cauciucuri care fac figuri ,am avea jumate din grila cu abandon tehnic.

Si vezi ca Vin a lasat-o mai moale vreo doua tururi,omul crezand ca sunt supraincalzite franele.Normal ca nu se astepta sa bubuie

etrierul si sa ramana fara frane DELOC.Adica nada,zero frana.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, cuki a spus:

Eu sincer mai stiu de cazuri in motogp in care s-au stricat franele, chiar prin 2017/2018 in antrenamente a fost unu care mi-a ramas in memorie. Atunci parca din cauza unui voblaj violent au sarit placutele din sigurante sau ceva de genu. 

michele pirro.

 

parca si stoner a sarit de pe moto intr-o cursa de anduranta tot ca nu mai avea frane?

am tot cautat dar nu gasesc.

vorba aia "caut dar nu gasesc"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Plm, asta cu franele e de cacao tare, asta a patit-o la 210 dar sunt linii drepte unde ai si +340 gen aia de la Motegi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, adidas a spus:

Plm, asta cu franele e de cacao tare, asta a patit-o la 210 dar sunt linii drepte unde ai si +340 gen aia de la Motegi.

 

pai linia aia dreapta e de 300, bine yamaha e un pic sub vitezele celorlalte. a franat de la 300 si la 25-240 franele au zis piua, iar pe la 230 se vede cum incepe sa paraseasca pianu, pana s-a scurs de pe moto avea 210...

 

pierdem cam mult timp pt un incident care se intampla f rar avand in vedere cate motorete sunt in marele circ si cate curse sunt intr-un sezon

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Cavaleru a spus:

 

pai linia aia dreapta e de 300, bine yamaha e un pic sub vitezele celorlalte. a franat de la 300 si la 25-240 franele au zis piua, iar pe la 230 se vede cum incepe sa paraseasca pianu, pana s-a scurs de pe moto avea 210...

 

pierdem cam mult timp pt un incident care se intampla f rar avand in vedere cate motorete sunt in marele circ si cate curse sunt intr-un sezon

 

Problema nu e ca Vinales a sarit de pe mobra ci ca toate yamaha au mers execrabil. Numa ca rossi, quarta si morbi au mers la consum si de-aia nu le-a crapat nimic. E ciudata rau treaba ca aceleasi frane pe alte motorete functioneaza fara evenimente de genul. 

Editat de talhar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@talhar exact asta am zi si eu mai devreme, ca numai yamaha a avut probleme. ori e felul in care sunt folosite ori cineva a gresit grav.

 

mai am o teorie, cat de des sunt schimbati etrierii astia adica dupa cursa aia de la Jerez la ce caldura a fost poate acolo au fost dusi la limita extrema si in loc sa fie schimbati au fost refolositi de dragul economiei?

 

oare cat de des schimba etrierii sau doar le fac o revizie schimband garniturile si poate pinii pe care gliseaza placutele. 

 

hai ca caut sa vad daca gasesc un documentar sau ceva informatii despre asta, chiar sunt curios

 

AM gasit asta despre Brembo: placute si discuri care rezista pana la maximum 900grade..

 

 

 

Editat de Cavaleru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, frigider a spus:

michele pirro.

 

parca si stoner a sarit de pe moto intr-o cursa de anduranta tot ca nu mai avea frane?

am tot cautat dar nu gasesc.

vorba aia "caut dar nu gasesc"

Au mai sarit si altii de pe ele - Aleix Motegi 2013.Brake fail.Ce o fi cedat,nu stiu.Cert e ca a sarit de pe ea la vreo 300kmh (in spectator view e foarte hardcore).

Motegi e si el un circuit extrem pt frane.Intradevar brembo nu da bine aici.Brembo stiu ca e supplier si in F1,dar nu am auzit de probleme acolo,bine,alti bani alta distractie.

A zis si Rossi ca Mav a riscat foarte mult cand a continuat dupa ce a simtit ca franele nu sunt in regula,insa eu nu cred ca ar trebui condamnat pt asa ceva.Franele ar trebui sa nu cedeze,si nu se pot disculpa pe sistemul "noi i-am recomandat altceva",serios?

Acum 2 ore, talhar a spus:

Problema nu e ca Vinales a sarit de pe mobra ci ca toate yamaha au mers execrabil. Numa ca rossi, quarta si morbi au mers la consum si de-aia nu le-a crapat nimic. E ciudata rau treaba ca aceleasi frane pe alte motorete functioneaza fara evenimente de genul. 

True.Iar Quarta a avut aceleasi probleme cu franele la etapa trecuta.

A declarat ca in felul asta si cu problemele astea - deficit major pe top speed (la Jerez nu s-a simtit),probleme cu degradarea gumei si probleme la frane deja nu mai pot spera sa se bata pt titlu si ca spera ca Yamaha sa rezolve macar o parte din probleme la Missano.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu înțeleg că pulică frânaru a RECOMANDAT schimbarea sistemului, nu a venit cu "recall" pt vreun defect, în nici un caz nu am auzit să fi zis că își pot rupe gâtul dacă nu schimbă. Iar feeling grozav pe varianta "9" nu pare să fi avut nimeni. Vin probabil a simțit că slăbesc frânele, ceea ce înseamnă un fading acceptat în condiții extreme, a lăsat-o mai moale câteva tururi să se răcească și a continuat. Pt asta unii îl fac iresponsabil?!? 

Se înroșesc frânele la loganele de rally, nu mai tin, dar tot nu explodează în mii de bucăți! Și cred că toată coteața e mai ieftină decât un etrier de gp, si are >1t masă care trebe oprită.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@john17

Ti-am mai dat o informatie legata de frane, cu vreo cateva pagini in urma, inainte de incidentul de duminica. Conform informatiei respective, etrierii folositi de Vin (si de toti Yamaha boys pana dupa prima cursa din Austria) erau unii pentru circuite unde se franeaza mai domol. Pentru circuite hard-braking exista o alta varianta. Yamaha a folosit etrierii normali pe toate circuitele, probabil din considerente de greutate si pentru ca s-au impacat cu ei (nu au avut probleme). Dupa problemele lui Qua din prima cursa, 3 dintre ei au schimbat si Yamaha a confirmat ca a fost si recomandarea producatorului.

Iar blown poate insemna ca a cedat ceva (o prindere, un furtun, etc) si a sarit de acolo, suficient ca sa ramai fara frane, nu neaparat ca s-a spart etrierul in mii de bucati.

Uite si opinia lui Juan Martínez, former MotoGP ™ technical chief and DAZN commentator
 

Brembo had special calipers available to the teams, which in the case of Ducati they had already used before. What were you looking for with those new tweezers?

 

Basically, what they are trying to do is dissipate the temperature that is generated in the discs and in the pads. You brake the motorcycle because you exert friction between the pads and the discs and the brake disc track and the temperature that is generated ends up being transmitted to all the components that are in contact with those pads and discs. What you want is that the temperature that is absorbed by the entire system is reduced as quickly as possible. That is why you try to favor the cooling of the system.

 

 

What can be done so that the Yamahas do not continue to suffer so much with this problem?

 

It seems that not only Yamaha had these problems. It is true that the most obvious case was Maverick and that he was one of the drivers who did not adopt Brembo's solution from the first Grand Prix to the second in Austria. From the looks of it, after the readings and analysis done by Brembo after the first race, they understood that everything was very close to the limit and they had no more problems due to the fact that the race was stopped. The red flag favored that in the first Grand Prix there were no more pilots with the same problem as Maverick. This means that for the second GP, which is the following week, Brembo offers different pickups, pickups they call High Mass.

One of the ways to dissipate that generated temperature is to increase the mass of the components. In recent years there have been two important modifications. On the one hand, the total diameter of the disc was increased, thereby gaining some mass and leverage, which affected the effectiveness of the ability to stop the bike. On the other hand, it was understood that it was also helped by increasing the track inwards, which is why discs are lately rare. When there are these discs you will see that the central part of the disc is as if it were closed a lot. It is to gain mass in the brake disc track so that it can absorb some of that heat. What did Brembo do here? Given the limitations, he tried to make some pills, which are also called High Mass, which what they do is increase the mass. How do you increase the mass? Well, gaining some thickness in the pad and gaining some contact surface. Some of the pilots who tested it, the fact that the contact surface was different with the disc, changed their sensations in the action of the brake. That's why some drivers took the risk of not changing those pads, as was the case with Maverick and Mir.

 

Maverick literally said, "my brake blew". Alex Márquez, who was behind him, said he saw a piece jump. Could it be a pill or a piece of the record? You can pass? Could it be broken?

 

Yes, the disk can disintegrate. Obviously, if something happens to the disc, the pads, as they are placed, are thrown off. What's going on? Carbon as a material is very resistant and needs to work at a certain temperature to be efficient, but it also has a maximum oxidation temperature of the material. What does this mean? When you exceed that temperature or that temperature peak that is around 900º -considered an extreme temperature for carbon discs-, if you exceed it for a certain time, you run the risk that the material may separate, that is , that the disk literally disappears, breaks. The question in the case of Maverick, and we do not know, is whether they really had a rust problem, which was what Brembo had detected after the first race. What does Brembo do? It controls temperature spikes and how long that temperature is maintained, which could damage the durability or strength of the material in this case. If this was the case, Maverick's problem is that that temperature or that oxidation rate of the material was exceeded, resulting in the disc itself breaking. That could turn out to be it.

 

To summarize, is this solved? Will it happen again? Is it because of this circuit? What do we say?

 

The thing about the brakes is about this circuit. In fact, Brembo also, as an aid after the first race, asked the teams to use any ventilation element or to favor the cooling of the brake calipers. I think it is relative to this particular circuit. Having seen what I have seen, surely if Maverick had used those other pills, surely that problem would not have occurred. I think at the next circuit, at Misano, they shouldn't have that problem. The next demanding circuit they have in terms of brakes would be Barcelona, but it is not as demanding as Austria.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar sunt curios ce a cedat, dar mi-e că nu vom afla niciodată! Treaba e că a fost altceva decât pierderea eficienței datorită temperaturii, iar "blown" s-a folosit pe diverse canale unde s-a discutat incidentul. Parcă a zis și un pilot că ar fi recepționat ceva debri-uri. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 56 minute, john17 a spus:

Chiar sunt curios ce a cedat, dar mi-e că nu vom afla niciodată! Treaba e că a fost altceva decât pierderea eficienței datorită temperaturii, iar "blown" s-a folosit pe diverse canale unde s-a discutat incidentul. Parcă a zis și un pilot că ar fi recepționat ceva debri-uri. 

Vinales :

"I was quite fast, I was feeling fantastic on the first laps, I was pushing Dovi, but as we don't have top speed, you can see I could not overtake.I overtook one time and I said 'okay, now I can go forward in front', but then he overtake me on the straight very easily.

I was just waiting to get the rhythm, but then I started to lose the front pressure of the brake, I went out [of the track] one time.I make three laps very slow in 1m26s, then I push again at 1m24s, then again without brakes, and then Quartararo, Valentino [Rossi] and [Danilo] Petrucci overtake me.

Then suddenly the brake was good. So, I could make 1m22s, 1m24s on mediums and I was recovering a lot to Valentino and Fabio, but then suddenly at corner one the brake exploded, so [it was] impossible to do anything."

When asked if he'd had any issues with his brakes before, he added: "No, no, it's something I never had during all my MotoGP career.Maybe [the brake pressure would] go down a little bit.I played with the lever [to adjust it], but on every lap I was adjusting the lever corner by corner so I couldn't do nothing."

 

Alex Marquez a fost in spatele lui si a explicat ce-a vazut :

"It was not nice to follow Vinales and see him going off the bike," Marquez said.I saw he was suffering quite a lot, going straight on [under braking], but I didn't know if it was because of the tyres or the brakes.Then I saw him go slower in some parts of the track, which now I understand was probably to try not to overheat the brakes.Then suddenly when we arrived in the first corner, I saw like some small black parts going out from his bike. I thought it was pieces of his boot or something.But then I saw him jump off the bike, completely straight, so I released it was no brakes and these were like small parts from the front brake.It was not nice to see this in front of…"

 

Au cedat placutzele probabil?S-au incins pana au cedat sigurantele si au sarit placutele?Cine stie...e clar faptul ca au cedat.

Din cate mai tin eu minte sunt 2 tipuri de frane : standard (cu etrieri,discuri si placute light) si heavy duty (cu etrieri mai voluminosi,discuri high mass si placute heavy duty).Ok,Vinales poate le-a folosit pe cele light dar nu a gresit cu nimic - daca nu putea garanta fiabilitatea sistemului,standard,Brembo trebuia sa faca ca la Motegi si sa oblige toate echipele sa treaca pe heavy duty cu sau fara disc marit,ei decid.Dar nu sa "recomande".

Nu mai tin minte din regulament - discurile parca trebuie sa aiba doar un coating de 8 sau 10% carbon (silicon carbide)?Etrierii stiu ca trebuie sa fie doar din Al,fara materiale exotice.Deci ii cam limiteaza,ori la brembo pe site scrie ca duc pana la 8-900 gr,deci probabil ei au sarit peste aceasta temp si inca mult si continuu.

Parca de prin 2013? au introdus franele de carbon,aveau mari probleme in a le ridica peste 300 grade de unde incepeau sa functioneze in parametri,iar la inceput pe ploaie schimbau cu otel,acum vad ca s-au dus peste 900 de grade.Ce s-a schimbat?Guma fata clar e mai slaba,deci nu e asta.Masa motoretelor e aceeiasi.So?De unde au ajuns la aceste temp ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil piese mai "usoare", care nu pot disipa suficient caldura, astfel incit in cazuri particulare (motoreta/circuit/stil de pilotaj) se pot duce peste cele 900 de grade pentru un timp mai indelungat decit poate rezista materialul.

Totul e dus la limita cind e vorba despre performanta, iar jocul asta pe muchie de cutit mai are si pierzatori. Duminica a fost rindul lui Maverick. Da' si el i-a dat inainte ca Berila, desi semnale a avut de la frine.

El oricum pare ca nu intelege nimic din tehnica pe care o calareste, asa ca teoria transformarii energiei de frinare in caldura nu-i spune mare lucru.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Method a spus:

Parca de prin 2013? au introdus franele de carbon,aveau mari probleme in a le ridica peste 300 grade de unde incepeau sa functioneze in parametri,iar la inceput pe ploaie schimbau cu otel,acum vad ca s-au dus peste 900 de grade.Ce s-a schimbat?Guma fata clar e mai slaba,deci nu e asta.Masa motoretelor e aceeiasi.So?De unde au ajuns la aceste temp ?

 

incurci temperatura maxima cu aia minima

in continuare franele trebuie sa aiba peste 300 de grade ca sa functioneze, d-asta merg cu diverse aparatori pe ploaie, unde aveau atunci si au si acum probleme

cum au ajuns acum la peste 900? motoare din ce in ce mai puternice inseamna viteza mai mare deci franari mai lungi (sau mai puternice daca ii tin setarile si cauciucurile)

 

sa ajunga la temperaturi mai mari pe ploaie a ajutat si tc-ul, deschid gazul mai devreme si mai tare deci ajung la viteze mai mari

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu o incurc,aia am spus si eu - la inceputul introd franelor de carbon aveau probleme in a le ridica peste 300 grade,temp de unde incepeau sa functioneze in parametri - sub 300 grade nu functioneaza cum trebuie.

M-am mirat ca de unde acum 6-7 ani aveau probleme in a le ridica peste 300 gr (remember Pedrosa care a continuat mult pe otel pt ca el saracu nu reusea sa bage temp in carbon),acum hop pe din ce in ce mai multe circuite au probleme pt ca depasesc temp maxima de 900.E un salt enorm.Am dat insa peste un articol de-al lui Oaxley in care ing de la Brembo explica saltul :

Brembo believes there are two main reasons for increased demands on brakes this year: better aero and Michelin’s 2020 rear tyre.

“The aero of the bike gives more downforce when riders brake, so they can brake harder,” adds Pellegrini. “Also the new rear tyre has more grip, so it pushes the front into corners, so riders have to use the front brake more.”

Diferente :

Toti pilotii au folosit discuri 340 high mass.Insa au fost mai multe alegeri de etrier

Quarta Austria 1 - standard v2019

1-Quartararo-Austria-2019-standard-calip

 

Quarta - Austria 2 - v2020 finned

2-Quartararo-Styria-2020-caliper.jpg

 

Vinales : Austria 1&2 - standard v2019

3-Vinales-Styria-2019-standard-caliper.j

Vinales spune ca a folosit v.standard 2019 pt ca in prima cursa franele nu i-au facut nici un fel de probleme.

Ducati si KTM au folosit versiunile heavy duty.

4-Espargaro-Styria-2019-heavy-duty-calip

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, ilarionciobanu a spus:

Amu, citind ce zice nenea ala in pasajul de mai sus, problemele puteau sa apara din prima cursa. Noroc cu Zarco, altfel se putea lasa, doamne feri, cu incidente serioase 🤣


 

Si inca una, pentru amatorii de cifre: 23,45g la impact

 

 

16481170-B0B6-4043-B058-D331BD8D456E.jpeg

Cum naiba 23g? Ce-i aia?  Ce-i g mic?

Cazand de pe o moto de la 80cm inaltime? Nu procesez.

 

Stiam de G mare ca la pilotii de avioane si duceau la max 9-10 parca apoi lesina.

 Gen 2G e ca si cum esti de 2 ori mai greu si iti misti mainile mai greu etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 minute, Method a spus:

Ma gandesc ca se refera la accel gravitationala...9.8m/s2...same g

Pai cum sa cazi de pe moto si sa accelerezi spre asfalt cu 23g? Lol 

Ma simt putin prost dar nu-nteleg.

M-am gandit si eu la moto, dar de vin e vb.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...