Sari la conținut

Postări Recomandate

Acum 2 minute, Georgica_Popescu a spus:

Ai tu vacumatic, sau vorbesti de pe youtube ? ...ca sa intelegem si noi punctul tau de vedere .

 

Am avut eu vacuumatic de la Scottoiler si curge cu motorul pornit daca stai pe loc. tu ce sistem vacuumatic ai si nu curge cand stai pe loc?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 77
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 2 minute, Georgica_Popescu a spus:

Depinde de debitul setat ....1 picatura la 1 min( grosier zic ) nu ajunge pe asfalt .

Acu daca tu stai cu motocicleta pornita pe loc cate 1 h ca sa arati in mod expres ca picura ...e alta poveste .

 

tu nu mergi in oras, nu stai in coloana cand nu ai loc sa te strecori sau stai la semafor? poate nu cunosti traficul din bucuresti

 

plus ca uleiul ala ajunge pe janta sau talonul cauciucului

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am cu temporizare si buton de oprire. Daca vreau sa stau cu motorul pornit, nici o problema.

Este incomod sa schimb setarile pentru ca dispozitivul este sun sa.

Totusi ma gandesc sa adaug un buton la indemana sa suntez totul si sa dau ulei suplimentar pe ploaie sau off.

Editat de george13
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, Georgica_Popescu a spus:

Ce model ai ? ...suna interesant 

L-am confectionat singur. Un temporizator digital cu afisaj si o electrovalva, bineinteles chinezesti ca pe aici nu am gasit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Georgica_Popescu a spus:

Nu a zis nimeni ca nu este bun ce faci tu ...dar nici eu nu as sta sa numar oile pana trec 70 km , cand ies sa ma plimb cu scuterul ....

Până acum n-am bulit niciun lanț pe motiv de "uitat să apăs pompa".

Dar dacă e mare comoditatea...

 

Cât despre "sărit pe roată": da, sare pe jantă, inevitabil. În funcție de cât îi dau (ulei, nu km/h). Dar pe cauciuc nu ajunge, că să stea unii liniștiți. Și nu-s genul care uzează guma doar pe mijloc, folosesc întreaga suprafață de rulare. Uleiul ăla chiar e bun, altfel nu era recomandat de DID.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

20 hours ago, stfan said:

Pentru a asigura un debit corespunzator, se pot modifica timpii de actionare si de pauza, folosesti uleiuri cu vascozitate diferita in functie de anotimp/temperatura, sau pentru un reglaj mai pretentios montezi un mic robinet dupa electrovalva cu ajutorul caruia poti modifica debitul. Eu asa l-am realizat, dar nu am avut nevoie de reglaj fin caci e suficient sa umblu la timpi in functie de temperatura exterioara (nu se intampla decat de doua ori pe an, vara si iarna) si in functie de drum road / off-road.

Așa l-am gândit și eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, george13 a spus:

L-am confectionat singur. Un temporizator digital cu afisaj si o electrovalva, bineinteles chinezesti ca pe aici nu am gasit.

Electrovalva benzina (pentru instalatii GPL - auto) si releu la 12V pentru centrala pe peleti.... la noi, OLX !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 ore, Georgica_Popescu a spus:

Uleiul ajunge pe janta indiferent de tipul ungatorului ...hai sa nu ne mintim singuri 😁

Cand te strecori ...se invarte lantul ...iar la semafor ...nu prea ai tu semafoare de 5 minute prin buc ca sa afirmi ca face balta sub mobra 

Da asa e ...ne place sa exageram .👍

 

vezi ca citesti intermitent da jos ochelarii de soare

te-am intrebat ce ungator ai tu dar nu ai raspuns ....

eu vorbesc din prima unui om ca a folosit si loobman vreo 4-5 ani si scotoiler vreo 2

fiecare dintre ele are avantaje si dezavantaje.

Ce propune colegul aici e foarte interesant. desi pe mine nu ma intereseaza ca la maxi-ul meu nu am lant :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma bag si eu, ca posesor de scottoiler, pe 2 moto diferite.

Am modelul V system, cel vacumatic.  Da, cat stai pe loc, functie de cat ai de tare dat unsul, posibil sa curga o picatura doua, pe jos. Eu il tin oricum reglat undeva la o picatura la 2-3 min, nu cum zic ei 1 2 picaturi pe minut.  Tocmai ca sa nu mozolesc. AM mers si cu el dat tare de cateva ori, pe anvelopa n-am dat, dar s-a mozolit moto prin spate. MI se rupe, important e ca face ce vreau.

ACum, exista si sistem de control electronic, dar mai costa si ala.

 

INSAAA, cea mai misto idee mi se pare asta:

https://www.tutorochainoiler.com/pages/how-does-the-tutoro-auto-work

nu tu electrice, controllere, alte nebunii. Functioneaza pe vibratie/miscare. Te misti, unge. ASta cred ca i cea mai ok solutie, nu stiam de ea cand am luat pentru moto actuala, ca de asta imi puneam.

Cred ca asta i varianta cea mai simpla. Eu as renunta la electrica plus electronica.

si aici, mai sunt cateva sisteme misto:

https://bikerrated.com/gear/maintenance/best-motorcycle-chain-oilers/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Salutare,

 

O intrebare: la ce bun un ungator automat de lantz atat timp cat nu este curatat in prealabil? E fix pix, parerea mea.

Da, in mod normal ar trebui mai intai un sistem cu periute de dinti una deasupra si alta la dedesubtul lantului (de ex) care sa se activeze dar si cu un spray de wd40 sa zicem (intr-un bidon separat), dupa care are rost tot sistemul automatizat de ungere, altfel iese acolo o ciulama de ulei in exces cu praf/mizerie si un clei de belesti lantul si mai tare.

 

Acum, credeti ca daca era o idee buna tot sistemul acesta nu-l implementau deja japonezii care sunt cei mai avansati in materie de moto?

Eu cred ca-l faceau dar cat sa tragi si de lantzul ala frate? Da, poti trage pana se rupe dar te risti? (Chiar daca-l ungi pana iese clei?)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, NickMihai a spus:

la ce bun

Tu trăiești cu impresia că un lanț uns cu ulei se face la fel ca unul uns cu vaselina din spray la care se  adaugă praf, țărână etc. Ei bine, ești într-o MAAAAAREEE eroare! 😉

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 minute, john17 a spus:

Tu trăiești cu impresia că un lanț uns cu ulei se face la fel ca unul uns cu vaselina din spray la care se  adaugă praf, țărână etc. Ei bine, ești într-o MAAAAAREEE eroare! 😉

In primul rand la multi ani Johnule!

Nu man, eu ma refer ca se tot pune mizerie pe lant de-a lungul timpului, ma refer cateva saptamani., Stii si tu Bucurestiul de oras mizerabil este...

Ma refeream ca oricum se umple de preaf lantzaul deci nu e mai bine sa-l cureti inainte de ungere? Asa se face.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ei bine, cu ungător e lanțul frumos și lucios tot timpul! 🤩

Oricum eu n-am vz în manualele de utilizare ale mobrelor japoneze altă recomandare decât uleiul de transmisie pt ungerea lanțului. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se vede că omul nu a dat niciodată pe lanț cu altceva decât cu spray dedicat. Pentru curățat lanțul exista Kettenmax + motorină (sau ce găsește fiecare), pentru uns se folosește ulei de transmisie (unii bagă de drujbă, cu rezultate bune, încă n-am testat).

Uleiul are rol dublu: gresează și curăță. Eu fac de astea mai simple, manuale, folosesc același principiu din 2016 și funcționează excelent. Cine nu crede, e fix paguba lui. Cu prețul unui spray, chiar și de curățat, îmi cumpăr un litru de ulei (8 lei), care ține aproape două sezoane. Fă calculele și vezi dacă nu-ți dă cu virgulă.

Și încă ceva: nu există interes să-ți monteze fabrica ungator, deoarece fiecare producător de mobre are reprezentanță și service, fiecare lanț costă (piesă + manoperă), e relativ convenabil ca preț și e destul de durabil. Faci mofturi la curățat și uns?! Nu-i bai, s-a inventat cardanul. Și cureaua, firește. Le ai pe astea, strâmbi din nas la lanț, te murdărești etc. Avantaje și dezavantaje.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 minute, Lucian_M a spus:

Faci mofturi la curățat și uns?! 

Îți iei 12 sute gs, @NickMihai

Lucian, nu-mi faci și mie un ungător? Că de 2 sau 3 ani tot n-am timp, îmi luasem până și pompiță (dar am uitat de mult unde am pus-o)... :baldy:

Poți să-i pui și o periuță de dinți pt curățare! :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intre timp a fost dezvoltat lantul fara ungere, de exemplu Regina HPE.

Rolele, zalele si bolturile sint tratate superficial cu o mixtura de metale pentru a atinge o duritate apropiata de diamant, care elimina frecarile si uzura care genereaza intinderea lantului.

 

 

Editat de FLEX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...