Sari la conținut

cit de prevazator sa fii ?


bigbitza
 Share

Postări Recomandate

Acum 8 ore, bigbitza a spus:

 

voi deveni grobian ca nu ma pot abtine ; george05 chiar esti idiot

Măcar eu sunt fără coaste rupte și motor pilaf la viteza de mers pe jos. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 120
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Port voluntar o lunga batalie impotriva MITURILOR legate de motociclism, mituri care au schilodit destui motociclisti, fizic sau mental.

Unul dintre aceste mituri spune ca daca ai cruiser, franezi in centru si opresti la gara. Fals! 

Fara sa intru in detalii gen tip, model, marca, stare tehnica, etc, din experienta personala la viteze pana in 50km/h cruiserele franeaza mai bine decat majoritatea altor categorii de moto, cu un average Joe la ghidon. Greutatea mai mare ajuta la apasarea cauciucului pe asfalt, si lungimea impiedica tendinta de stoppie. Se pot folosi astfel mai eficient ambele frane. La viteze mari (mult peste 100) conteaza mai mult "muscatura" sistemului de franare si performanta cauciucului, acolo cruiserele de obicei pierd, cu atat mai mult cu cat masa lucreaza acum impotriva lor.

Pentru cine are curiozitatea sa citeasca ceva date din teste, si sa vada ce superbike-uri iau na-na de la cruisere pe franare, sa arunce un ochi aici.

 

 

Legat de pregatirea riderilor si de experienta e alta discutie. Experienta inseamna "experiente" si antrenament, nu doar distante parcurse.

Poti avea experienta primului km pe motor, repetata de 100.000 de ori, dar eu nu consider ca ai o suta de mii de km de experienta. Daca nu ti-ai antrenat in conditii controlate reflexele, franarea, orientarea in caz de pericol, esti tot boboc!

Numa' bine, rau la nime' (vorba italianului).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai sa facem un test comparativ  in care un driver de cruiser fara ABS sa frineze la maxim stiind sa dozeze forta de frinare treptat dinspre spate spre fata;daca asta e si intr-un caz de urgenta,suna doar a SF

Iar ideea ca greutatea mai mare ajuta la frinare este tot SF

Cred ca stam sa ne uitam prea mult la marchetingul mincinos al unor firme,iar Harley si BMW sigur baga multi bani in clipuri ,asa zise teste

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 minute, mihai c a spus:

 

Iar ideea ca greutatea mai mare ajuta la frinare este tot SF

 

 

Exact pentru cei ca tine scriu, dar tu stii mai bine...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tetea , ai dreptate 100% si asta o spun din experienta. Mi s-a intimplat de nenumarate ori in buc sa frinez de urgenta la viteze de pina in 40-50 km.ora si vaca de 350 kg +boul  de 100 kg a frinat perfect ,pur si simplu a inghetat . alta e poveste la cca75 km.ora cind am frinat brusc si neavind abs m-am dus ca sania metri buni. 

cu abs alta ar fi povestea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@john17, nu putem privi o situatie de trafic fragmentand-o in bucatele de fizica disparate. Sunt o multime de factori in joc, nu vorbim de adevaruri absolute testate pe banc in conditii de vid sau gravitatie 0 sau alte absurditati. Doua cauciucuri apasate pe asfalt franeaza mai bine decat unul singur (doar fata, conform altui MIT) la o mobra usoara cu distanta mica intre roti. 

Asta au aflat-o toti racerii de bulevard care au facut stoppie involuntar sau le-a fugit fata de sub ei fara sa stie de ce. In practica, mai usor de dozat si mai usor de utilizat (de aplicat pe asfalt) frana unui cruiser la viteze mici. 

Editat de TETEA.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, TETEA. a spus:

Port voluntar o lunga batalie impotriva MITURILOR legate de motociclism...

 

Pentru cine are curiozitatea sa citeasca ceva date din teste, si sa vada ce superbike-uri iau na-na de la cruisere pe franare, sa arunce un ochi ...


Adica de la 100km/h (60 miles/h) un S1000RR 2011 franeaza la fel ca un Harley Street Glide (129ft)? Chiar asa spalati pe creier ne crezi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 45 minute, bigbitza a spus:

... alta e poveste la cca75 km.ora cind am frinat brusc si neavind abs m-am dus ca sania metri buni. 


Asta pentru ca franezi preponderent spatele. Blocheaza tu fata la 75km/h si  apoi mai vorbim.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, mihai c a spus:

hai sa facem un test comparativ  in care un driver de cruiser fara ABS sa frineze la maxim stiind sa dozeze forta de frinare treptat dinspre spate spre fata;daca asta e si intr-un caz de urgenta,suna doar a SF

Iar ideea ca greutatea mai mare ajuta la frinare este tot SF

Cred ca stam sa ne uitam prea mult la marchetingul mincinos al unor firme,iar Harley si BMW sigur baga multi bani in clipuri ,asa zise teste

 

s-a facut teste comparative, acum multi ani dar nu cred ca s-au schimbat multe

http://motoplus.ca/archives/dossiers/etudes/amorfrein_f.pdf

in cazul din link motoarele au mase si distributii ale maselor diferite dar sisteme de franare aproape identice (fata cel putin parca e acelasi etrier)

 

franarea la moto e destul de complexa, nu prea poate simplificata suficient pentru a putea fi inteleasa cu fizica de liceu

da, in general mai usor e mai bine, dar asta mai mult pentru secunde pe circuit, pe strada orice motor o sa franeze mai bine ca motociclistul mediu

 

mai ales luati prin surprindere, la viteze decente de oras, nu suntem in stare sa profitam noi de avantajele franelor unui panigale vs un cb500 intretinut bine

 

cine crede ca poate ar trebui s-o demonstreze cu timpi pe circuit, nu pe forum

ar fi probabil mai sigur pentru toata lumea

Editat de prafrau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, Nguyen a spus:

 

Nu-i iau apararea dar duminica am avut de a face cu o tzaranca de Prahova, numere de PH si fata de tzaranca de Prahova (grasa si imbujorata). Mergeam pe prima banda iar ea pe a doua banda, apare un obstacol in fata ei si schimba banda obligandu-ma sa franez. N-am zis nimic, se poate intampla oricui fara sa fie un capat de tara. Dupa cateva sute de metri aceeasi situatie numai ca de data asta eu am observat inaintea ei ce se intampla si am mers paralel cu ea sa vad ce face tzaranca care probabil era o matusa de-a lui @Ice-D. Ce crezi ca a facut tzaranca, m-a vazut in dreapta ei, a vazut ca nu are loc si tot a schimbat banda fara sa tina cont ca se urca pe mine.

Si tu acum, te superi ca s-a urcat matusa pe tine. 🙂

Acum 13 ore, Nguyen a spus:

 

Deci nu se pune problema ca nu m-a vazut, pur si simplu mintea ei de tzaranca proasta de Prahova nu a fost in stare sa apese pedala de frana si s-a bagat la japca. Nu era aglomerat, era duminica si abia daca erau 3-4 vehicule (me included) pe bulevard.  
 

Daca ai gps pe telefon,vezi in ce tara esti. Parca sunteti niste incepatori care abia acum au aflat cum sta treaba cu traficul in Ro. Stop winning.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, bigbitza a spus:

yo4hgx te-ai dat vreodata cu cioperu ' ? eu frinez intotdeauna simultan fata +spate . cu frinat doar cu fata la 75km/ora te trinteste

 

Tu ce crezi, cum altfel as fi stiut ca franezi preponderent cu spatele? Nu ma intelege gresit, nu am vrut sa afirm ca faci tu ceva gresit, datorita legilor fizicii asta e practica curenta. Dealtfel, tocmai din acest motiv multe "ciopere" au sistemul de frana pe roata fata constructiv ineficient, datorita dinamicii centrului de greutate la aceste tipuri de motociclete roata fata se blocheaza extrem de usor.

 

Ce am vrut insa sa scot in evidenta este abordarea gresita, daca tu chiar crezi ca nu ai absolut nici o vina in acest eveniment inseamna ca ai toate sansele sa o comiti din nou.

 

Unde ai gresit tu? In primul rand la alegerea motorului, sau mai bine spus, la folosirea unui cioper prin oras, intr-o zona cu trafic abundent si haotic. Aceste tipuri de motociclete au fost gandite si construite pentru autostrazile si drumurile americane, alea drepte si interminabile, pentru dat bine la "terasa clubului", pentru poze cu gagici dezbracate... si mai putin pentru performante. Datorita greutatii excesive, nemanevrabilitatii, franelor ineficiente si mai ales vulnerabilitatii picioarelor 40km/h poate fi o viteza prea mare pentru conditiile de trafic specifice. Te-ai bazat prea mult pe tobele galagioase si proiectoarele super-luminoase. Legal probabil nu ai nici o vina, insa tanti cu conserva va ingurgita bine mersi mici si bere in continuare pe cand tu o sa cam inveti din nou sa respiri, vreo 3 luni asa...

 

Daca erai sincer si spuneai ca pe langa ghinion ai avut totusi si tu o oarecare contributie in favorizarea incidentului, nu ai mai fi fost hulit atata. Iar aia 40km/h... sunt ce declari tu, probabil tanti Aglaia are alta parere. Dar sa o lasam asa, fara aparate omologate fiecare are dreptul la opinia sa. Interesant ar fi daca ai pune si alte poze in care sa se vada o bucata mai mare de drum.

 

Ideea e sa inveti din greselile proprii, altfel esti carne de tun pentru statistici. Hai, recuperare usoara, coastele rupte dor ca naiba...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, yo4hgx a spus:

 

 

Ce am vrut insa sa scot in evidenta este abordarea gresita, daca tu chiar crezi ca nu ai absolut nici o vina in acest eveniment inseamna ca ai toate sansele sa o comiti din nou.

 

 

Atat.

Restul e doar hau-hau si regurgitarea perpetua a unor mituri. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

yo4hgx ,ai dreptate cu vaca de 350 kg prin oras , dar a propos de viteza daca ma uit la motor fara sa fiu foarte atent  exceptind  aripa fata si ornament zici ca e intreg . nici macar jambele nu se vad indoite.deci care sa fi fost viteza ? nu cred c-a fost nici 40 iar tanti aglaia si-a recunoscut vina fara sovaire . iar ca abordare nu cred ca se pune problema intr-un interval de 0.5-0.7 sec. practic n-ai timp de reactie. am mai avut in buc ev.similare si la viteze mai mari situatii identice mai putin distanta (mai mare) . de fiecare data m-am proptit in masina dar am ramas calare avind doar jambele aproape insesizabil indoite. ramin la parerea mea ca intervalul de cca 0.6 sec nici cel mai abil pilot nu reusea sa evite accidentul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, bigbitza a spus:

am mai avut in buc ev.similare 

 

🤦‍♂️ Mai zicea un coleg că vaca trebuie să se curenteze de 3 ori de gardul electric! No offence. :peace: Al câtelea eveniment a fost ăsta? 🤭

 

La 19.10.2020 la 6:46, bigbitza a spus:

mobra bubuie ca la Verdun

 

La 19.10.2020 la 10:07, bigbitza a spus:

la 40/ora tobele se aud nu foarte tare

 

Ce înțelegem noi de-aici? :huh:Deci cât a fost de fapt iuțeala? 🤔

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te contrazic, ai vazut cati baieti de pe forum ar fi evitat complet accidentul, indiferent daca erau in casa la tastatura sau in garaj ca  au bagat deja motoarele la iernat asa ca mai gandestete

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 ore, yo4hgx a spus:


Toate accidentele la viteza medie si mica in care sunt implicate cruisere sau chopere se lasa cu picioare rupte, datorita pozitiei. Iar datorita “trail”-ului si a dinamicii centrului de greutate,  franele sunt mai de decor, asa. Sa pomenesc si de ciclistica? Si abilitatile chopperistilor? 

Nu mai pomeni, te rugam, lasă-i pe cei care se pricep sa meargă pe genul ăsta de motor. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, john17 a spus:

 

🤦‍♂️

Ce înțelegem noi de-aici? :huh:Deci cât a fost de fapt iuțeala? 🤔

Ca între ora 06.46 și 10.07 a uitat ce a scris și ca le "reglează din pix" după cum bate vântul. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...