george05 Postat Octombrie 20, 2020 Share Postat Octombrie 20, 2020 Acum 8 ore, bigbitza a spus: voi deveni grobian ca nu ma pot abtine ; george05 chiar esti idiot Măcar eu sunt fără coaste rupte și motor pilaf la viteza de mers pe jos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Octombrie 20, 2020 Share Postat Octombrie 20, 2020 Port voluntar o lunga batalie impotriva MITURILOR legate de motociclism, mituri care au schilodit destui motociclisti, fizic sau mental. Unul dintre aceste mituri spune ca daca ai cruiser, franezi in centru si opresti la gara. Fals! Fara sa intru in detalii gen tip, model, marca, stare tehnica, etc, din experienta personala la viteze pana in 50km/h cruiserele franeaza mai bine decat majoritatea altor categorii de moto, cu un average Joe la ghidon. Greutatea mai mare ajuta la apasarea cauciucului pe asfalt, si lungimea impiedica tendinta de stoppie. Se pot folosi astfel mai eficient ambele frane. La viteze mari (mult peste 100) conteaza mai mult "muscatura" sistemului de franare si performanta cauciucului, acolo cruiserele de obicei pierd, cu atat mai mult cu cat masa lucreaza acum impotriva lor. Pentru cine are curiozitatea sa citeasca ceva date din teste, si sa vada ce superbike-uri iau na-na de la cruisere pe franare, sa arunce un ochi aici. Legat de pregatirea riderilor si de experienta e alta discutie. Experienta inseamna "experiente" si antrenament, nu doar distante parcurse. Poti avea experienta primului km pe motor, repetata de 100.000 de ori, dar eu nu consider ca ai o suta de mii de km de experienta. Daca nu ti-ai antrenat in conditii controlate reflexele, franarea, orientarea in caz de pericol, esti tot boboc! Numa' bine, rau la nime' (vorba italianului). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai c Postat Octombrie 20, 2020 Share Postat Octombrie 20, 2020 hai sa facem un test comparativ in care un driver de cruiser fara ABS sa frineze la maxim stiind sa dozeze forta de frinare treptat dinspre spate spre fata;daca asta e si intr-un caz de urgenta,suna doar a SF Iar ideea ca greutatea mai mare ajuta la frinare este tot SF Cred ca stam sa ne uitam prea mult la marchetingul mincinos al unor firme,iar Harley si BMW sigur baga multi bani in clipuri ,asa zise teste Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Octombrie 20, 2020 Share Postat Octombrie 20, 2020 Acum 18 minute, mihai c a spus: Iar ideea ca greutatea mai mare ajuta la frinare este tot SF Exact pentru cei ca tine scriu, dar tu stii mai bine... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bigbitza Postat Octombrie 20, 2020 Autor Share Postat Octombrie 20, 2020 Tetea , ai dreptate 100% si asta o spun din experienta. Mi s-a intimplat de nenumarate ori in buc sa frinez de urgenta la viteze de pina in 40-50 km.ora si vaca de 350 kg +boul de 100 kg a frinat perfect ,pur si simplu a inghetat . alta e poveste la cca75 km.ora cind am frinat brusc si neavind abs m-am dus ca sania metri buni. cu abs alta ar fi povestea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Octombrie 20, 2020 Share Postat Octombrie 20, 2020 Masă mare => inerție mare, iar asta numai de ajutor nu poate fi la orice accelerare, fie ea cu + sau -. Dar deja o dăm în alte alea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Octombrie 20, 2020 Share Postat Octombrie 20, 2020 (editat) @john17, nu putem privi o situatie de trafic fragmentand-o in bucatele de fizica disparate. Sunt o multime de factori in joc, nu vorbim de adevaruri absolute testate pe banc in conditii de vid sau gravitatie 0 sau alte absurditati. Doua cauciucuri apasate pe asfalt franeaza mai bine decat unul singur (doar fata, conform altui MIT) la o mobra usoara cu distanta mica intre roti. Asta au aflat-o toti racerii de bulevard care au facut stoppie involuntar sau le-a fugit fata de sub ei fara sa stie de ce. In practica, mai usor de dozat si mai usor de utilizat (de aplicat pe asfalt) frana unui cruiser la viteze mici. Editat Octombrie 20, 2020 de TETEA. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Octombrie 20, 2020 Share Postat Octombrie 20, 2020 1 oră în urmă, TETEA. a spus: Port voluntar o lunga batalie impotriva MITURILOR legate de motociclism... Pentru cine are curiozitatea sa citeasca ceva date din teste, si sa vada ce superbike-uri iau na-na de la cruisere pe franare, sa arunce un ochi ... Adica de la 100km/h (60 miles/h) un S1000RR 2011 franeaza la fel ca un Harley Street Glide (129ft)? Chiar asa spalati pe creier ne crezi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Octombrie 20, 2020 Share Postat Octombrie 20, 2020 Acum 45 minute, bigbitza a spus: ... alta e poveste la cca75 km.ora cind am frinat brusc si neavind abs m-am dus ca sania metri buni. Asta pentru ca franezi preponderent spatele. Blocheaza tu fata la 75km/h si apoi mai vorbim. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bigbitza Postat Octombrie 20, 2020 Autor Share Postat Octombrie 20, 2020 yo4hgx te-ai dat vreodata cu cioperu ' ? eu frinez intotdeauna simultan fata +spate . cu frinat doar cu fata la 75km/ora te trinteste Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
prafrau Postat Octombrie 20, 2020 Share Postat Octombrie 20, 2020 (editat) Acum 1 oră, mihai c a spus: hai sa facem un test comparativ in care un driver de cruiser fara ABS sa frineze la maxim stiind sa dozeze forta de frinare treptat dinspre spate spre fata;daca asta e si intr-un caz de urgenta,suna doar a SF Iar ideea ca greutatea mai mare ajuta la frinare este tot SF Cred ca stam sa ne uitam prea mult la marchetingul mincinos al unor firme,iar Harley si BMW sigur baga multi bani in clipuri ,asa zise teste s-a facut teste comparative, acum multi ani dar nu cred ca s-au schimbat multe http://motoplus.ca/archives/dossiers/etudes/amorfrein_f.pdf in cazul din link motoarele au mase si distributii ale maselor diferite dar sisteme de franare aproape identice (fata cel putin parca e acelasi etrier) franarea la moto e destul de complexa, nu prea poate simplificata suficient pentru a putea fi inteleasa cu fizica de liceu da, in general mai usor e mai bine, dar asta mai mult pentru secunde pe circuit, pe strada orice motor o sa franeze mai bine ca motociclistul mediu mai ales luati prin surprindere, la viteze decente de oras, nu suntem in stare sa profitam noi de avantajele franelor unui panigale vs un cb500 intretinut bine cine crede ca poate ar trebui s-o demonstreze cu timpi pe circuit, nu pe forum ar fi probabil mai sigur pentru toata lumea Editat Octombrie 20, 2020 de prafrau Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Octombrie 20, 2020 Share Postat Octombrie 20, 2020 Acum 13 minute, VyXxer a spus: Cotesti Dealu Mare ? Triplu Sec Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristache Postat Octombrie 20, 2020 Share Postat Octombrie 20, 2020 Acum 14 minute, VyXxer a spus: Cotesti Dealu Mare ? Triple sec...:-) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Larry Flyt Postat Octombrie 20, 2020 Share Postat Octombrie 20, 2020 Acum 13 ore, Nguyen a spus: Nu-i iau apararea dar duminica am avut de a face cu o tzaranca de Prahova, numere de PH si fata de tzaranca de Prahova (grasa si imbujorata). Mergeam pe prima banda iar ea pe a doua banda, apare un obstacol in fata ei si schimba banda obligandu-ma sa franez. N-am zis nimic, se poate intampla oricui fara sa fie un capat de tara. Dupa cateva sute de metri aceeasi situatie numai ca de data asta eu am observat inaintea ei ce se intampla si am mers paralel cu ea sa vad ce face tzaranca care probabil era o matusa de-a lui @Ice-D. Ce crezi ca a facut tzaranca, m-a vazut in dreapta ei, a vazut ca nu are loc si tot a schimbat banda fara sa tina cont ca se urca pe mine. Si tu acum, te superi ca s-a urcat matusa pe tine. Acum 13 ore, Nguyen a spus: Deci nu se pune problema ca nu m-a vazut, pur si simplu mintea ei de tzaranca proasta de Prahova nu a fost in stare sa apese pedala de frana si s-a bagat la japca. Nu era aglomerat, era duminica si abia daca erau 3-4 vehicule (me included) pe bulevard. Daca ai gps pe telefon,vezi in ce tara esti. Parca sunteti niste incepatori care abia acum au aflat cum sta treaba cu traficul in Ro. Stop winning. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat Octombrie 20, 2020 Share Postat Octombrie 20, 2020 Acum 5 minute, Ice-D a spus: Stop winning. invata engleza. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Larry Flyt Postat Octombrie 20, 2020 Share Postat Octombrie 20, 2020 Ei fleosc, am folosit corectia din telefon. My bad. Acum 14 minute, frigider a spus: Invata engleza. Na,poftim.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Octombrie 20, 2020 Share Postat Octombrie 20, 2020 Acum 2 ore, bigbitza a spus: yo4hgx te-ai dat vreodata cu cioperu ' ? eu frinez intotdeauna simultan fata +spate . cu frinat doar cu fata la 75km/ora te trinteste Tu ce crezi, cum altfel as fi stiut ca franezi preponderent cu spatele? Nu ma intelege gresit, nu am vrut sa afirm ca faci tu ceva gresit, datorita legilor fizicii asta e practica curenta. Dealtfel, tocmai din acest motiv multe "ciopere" au sistemul de frana pe roata fata constructiv ineficient, datorita dinamicii centrului de greutate la aceste tipuri de motociclete roata fata se blocheaza extrem de usor. Ce am vrut insa sa scot in evidenta este abordarea gresita, daca tu chiar crezi ca nu ai absolut nici o vina in acest eveniment inseamna ca ai toate sansele sa o comiti din nou. Unde ai gresit tu? In primul rand la alegerea motorului, sau mai bine spus, la folosirea unui cioper prin oras, intr-o zona cu trafic abundent si haotic. Aceste tipuri de motociclete au fost gandite si construite pentru autostrazile si drumurile americane, alea drepte si interminabile, pentru dat bine la "terasa clubului", pentru poze cu gagici dezbracate... si mai putin pentru performante. Datorita greutatii excesive, nemanevrabilitatii, franelor ineficiente si mai ales vulnerabilitatii picioarelor 40km/h poate fi o viteza prea mare pentru conditiile de trafic specifice. Te-ai bazat prea mult pe tobele galagioase si proiectoarele super-luminoase. Legal probabil nu ai nici o vina, insa tanti cu conserva va ingurgita bine mersi mici si bere in continuare pe cand tu o sa cam inveti din nou sa respiri, vreo 3 luni asa... Daca erai sincer si spuneai ca pe langa ghinion ai avut totusi si tu o oarecare contributie in favorizarea incidentului, nu ai mai fi fost hulit atata. Iar aia 40km/h... sunt ce declari tu, probabil tanti Aglaia are alta parere. Dar sa o lasam asa, fara aparate omologate fiecare are dreptul la opinia sa. Interesant ar fi daca ai pune si alte poze in care sa se vada o bucata mai mare de drum. Ideea e sa inveti din greselile proprii, altfel esti carne de tun pentru statistici. Hai, recuperare usoara, coastele rupte dor ca naiba... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Octombrie 20, 2020 Share Postat Octombrie 20, 2020 Acum 1 oră, yo4hgx a spus: Ce am vrut insa sa scot in evidenta este abordarea gresita, daca tu chiar crezi ca nu ai absolut nici o vina in acest eveniment inseamna ca ai toate sansele sa o comiti din nou. Atat. Restul e doar hau-hau si regurgitarea perpetua a unor mituri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bigbitza Postat Octombrie 20, 2020 Autor Share Postat Octombrie 20, 2020 yo4hgx ,ai dreptate cu vaca de 350 kg prin oras , dar a propos de viteza daca ma uit la motor fara sa fiu foarte atent exceptind aripa fata si ornament zici ca e intreg . nici macar jambele nu se vad indoite.deci care sa fi fost viteza ? nu cred c-a fost nici 40 iar tanti aglaia si-a recunoscut vina fara sovaire . iar ca abordare nu cred ca se pune problema intr-un interval de 0.5-0.7 sec. practic n-ai timp de reactie. am mai avut in buc ev.similare si la viteze mai mari situatii identice mai putin distanta (mai mare) . de fiecare data m-am proptit in masina dar am ramas calare avind doar jambele aproape insesizabil indoite. ramin la parerea mea ca intervalul de cca 0.6 sec nici cel mai abil pilot nu reusea sa evite accidentul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Octombrie 20, 2020 Share Postat Octombrie 20, 2020 (editat) 1 oră în urmă, bigbitza a spus: am mai avut in buc ev.similare Mai zicea un coleg că vaca trebuie să se curenteze de 3 ori de gardul electric! No offence. Al câtelea eveniment a fost ăsta? La 19.10.2020 la 6:46, bigbitza a spus: mobra bubuie ca la Verdun La 19.10.2020 la 10:07, bigbitza a spus: la 40/ora tobele se aud nu foarte tare Ce înțelegem noi de-aici? Deci cât a fost de fapt iuțeala? Editat Octombrie 20, 2020 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Djenavar Postat Octombrie 20, 2020 Share Postat Octombrie 20, 2020 Te contrazic, ai vazut cati baieti de pe forum ar fi evitat complet accidentul, indiferent daca erau in casa la tastatura sau in garaj ca au bagat deja motoarele la iernat asa ca mai gandestete Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bigbitza Postat Octombrie 20, 2020 Autor Share Postat Octombrie 20, 2020 john17 ,vezi poza fierului si aproximeaza iuteala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bart Bz Postat Octombrie 20, 2020 Share Postat Octombrie 20, 2020 Acum 19 ore, yo4hgx a spus: Toate accidentele la viteza medie si mica in care sunt implicate cruisere sau chopere se lasa cu picioare rupte, datorita pozitiei. Iar datorita “trail”-ului si a dinamicii centrului de greutate, franele sunt mai de decor, asa. Sa pomenesc si de ciclistica? Si abilitatile chopperistilor? Nu mai pomeni, te rugam, lasă-i pe cei care se pricep sa meargă pe genul ăsta de motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bigbitza Postat Octombrie 20, 2020 Autor Share Postat Octombrie 20, 2020 john17 tu cam citi km ai facut inbuc. pe fierul tau ? dar fii cinstit mai pun doua poze , incl.solenza ,si incercati sa aproximati viteza ( ca la politie ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
george05 Postat Octombrie 20, 2020 Share Postat Octombrie 20, 2020 Acum 1 oră, john17 a spus: Ce înțelegem noi de-aici? Deci cât a fost de fapt iuțeala? Ca între ora 06.46 și 10.07 a uitat ce a scris și ca le "reglează din pix" după cum bate vântul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.