Jump to content

cit de prevazator sa fii ?


Recommended Posts

  • Replies 159
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Acum 18 minute, bigbitza a spus:

inca un subiect de meditatie ; un prieten (Honda vtx 1800 ) a patit-o identic la 28 km/ora !!!!!!! s-a blocat acul la 28 . impact cu o duba care n-a dat prioritate .rezultat : dubla fractura deschisa la tibie ,3 coaste rupte plus contuzii ; poate prin mai dupa inca doua operatii sa poata iesi. despicati firul in patru si cu asta


Ai 160.000 Km pe doua roti si chiar nu stii raspunsul? Toate accidentele la viteza medie si mica in care sunt implicate cruisere sau chopere se lasa cu picioare rupte, datorita pozitiei. Iar datorita “trail”-ului si a dinamicii centrului de greutate,  franele sunt mai de decor, asa. Sa pomenesc si de ciclistica? Si abilitatile chopperistilor? 
 

De data asta ai scapat usor, scuipa in san si vezi daca revistele pentru domni nu cauta motoare-decor pentru poze.

Link to post
Share on other sites

Mii de scuze , daca banuiam vreo secunda ca dezlantui un asemenea uragan de inteligenta sclipitoare taceam dracu' din gura

La ce s-a ajuns pt un simplu semnal de alarma !!!!!!!!!

Link to post
Share on other sites
Acum 21 minute, misionaru a spus:

Pacat, alte forumuri din strainatate stau mult mai bine pe capitolul invatare decat pe capitolul balacareala si pizduiala. Pana la urma, se pare ca tine de noi, ca natie...

 

Mie mi-a placut maxim aia cu atitudinea ..... nu mai plec la drum cu ea! :crack:

Link to post
Share on other sites
Acum 35 minute, bigbitza a spus:

Mii de scuze , daca banuiam vreo secunda ca dezlantui un asemenea uragan de inteligenta sclipitoare taceam dracu' din gura

La ce s-a ajuns pt un simplu semnal de alarma !!!!!!!!!

Mie mi se pare ca nu esti impacat cu greseala facuta si asteptai aprobarea noastra. :)

Link to post
Share on other sites
Acum 28 minute, Georgica_Popescu a spus:

Maica mea ...daca baietii astia la 28 km la ora cad ca spicele

 

Nu-i iau apararea dar duminica am avut de a face cu o tzaranca de Prahova, numere de PH si fata de tzaranca de Prahova (grasa si imbujorata). Mergeam pe prima banda iar ea pe a doua banda, apare un obstacol in fata ei si schimba banda obligandu-ma sa franez. N-am zis nimic, se poate intampla oricui fara sa fie un capat de tara. Dupa cateva sute de metri aceeasi situatie numai ca de data asta eu am observat inaintea ei ce se intampla si am mers paralel cu ea sa vad ce face tzaranca care probabil era o matusa de-a lui @Ice-D. Ce crezi ca a facut tzaranca, m-a vazut in dreapta ei, a vazut ca nu are loc si tot a schimbat banda fara sa tina cont ca se urca pe mine.

 

Deci nu se pune problema ca nu m-a vazut, pur si simplu mintea ei de tzaranca proasta de Prahova nu a fost in stare sa apese pedala de frana si s-a bagat la japca. Nu era aglomerat, era duminica si abia daca erau 3-4 vehicule (me included) pe bulevard.  

 

Asa ca beliti ochii ca altfel beliti belengherul:

 

 

Link to post
Share on other sites

Daca nu ne dați numerele de înmatriculare că sa știm la cine să din atenți, e cam degeaba :)

 

acum 3 zile era sa iau o oglinda din greșeală când mă strecuram spre semafor, deci greșeli se mai intampla pe la toate casele

Link to post
Share on other sites
Acum 2 ore, yo4hgx a spus:


Ai 160.000 Km pe doua roti 

Si 1500000km la volan, nu uita! Pai normal ca nu înțelege ca nici marmota de învelea ciocolata în staniol nu pricepea nimic. 

Link to post
Share on other sites

haideti sa reluam putin discutia . va arat exact pozitia mea si a conservei (care a intra in drumul mare fara ca macar sa incetineasca ) ca poate n-ati inteles si mai apoi sa spuneti ce timpit am fost eu si ce abili ati fi fost voi . nu v-as dori sa va aratati abilitatile intr-o situatie identica ca sigur s-ar lasa cu ceva ciolane rupte . explicati-mi voi supermobristi cum ati fi evitat impactul ca de demonstrat pe viu n-as vrea sa va vad. acum pt Nguyen nu vad de ce sa ma apar sau sa-mi ia cineva apararea . cit despre "greseala" mea draga Christian 1 ma doare fix in ochiul cafeniu de aprobarea sau dezaprobarea voastra 

b.png

inca o data ,si daca n-am spus-o v-o repet cum zicea un sergent in armata a fost un simplu semnal de alarma sa beliti ochii mai mult decit mine

voi deveni grobian ca nu ma pot abtine ; george05 chiar esti idiot

Link to post
Share on other sites

Un semnal de alarmă era chiar numele străzii: Socolești! Ocolește-o pe viitor! 😋

 

Da serios acum, nici eu nu înțeleg ce e cu atitudinea asta critică dusă la extrem de colegii de forum. E complet neconstructivă. E adevărat că dacă prezentai dinamica accidentului mai detaliat de la început poate era o lecție ceva mai utilă.

 

În general, fiecare accident e un eveniment unic despre care nici cei implicați nu știu toate detaliile. Deci nu prea are sens să lovim cu pumnul în masă și să spunem că noi îl evitam cu siguranță când nici măcar nu știm ce era de evitat. Cum s-a mai scris: ține foarte foarte foarte mult și de noroc ... antrenamentul doar ajută!

 

Refacere rapidă!

Link to post
Share on other sites
Acum 8 ore, bigbitza a spus:

 

voi deveni grobian ca nu ma pot abtine ; george05 chiar esti idiot

Măcar eu sunt fără coaste rupte și motor pilaf la viteza de mers pe jos. 

Link to post
Share on other sites

Port voluntar o lunga batalie impotriva MITURILOR legate de motociclism, mituri care au schilodit destui motociclisti, fizic sau mental.

Unul dintre aceste mituri spune ca daca ai cruiser, franezi in centru si opresti la gara. Fals! 

Fara sa intru in detalii gen tip, model, marca, stare tehnica, etc, din experienta personala la viteze pana in 50km/h cruiserele franeaza mai bine decat majoritatea altor categorii de moto, cu un average Joe la ghidon. Greutatea mai mare ajuta la apasarea cauciucului pe asfalt, si lungimea impiedica tendinta de stoppie. Se pot folosi astfel mai eficient ambele frane. La viteze mari (mult peste 100) conteaza mai mult "muscatura" sistemului de franare si performanta cauciucului, acolo cruiserele de obicei pierd, cu atat mai mult cu cat masa lucreaza acum impotriva lor.

Pentru cine are curiozitatea sa citeasca ceva date din teste, si sa vada ce superbike-uri iau na-na de la cruisere pe franare, sa arunce un ochi aici.

 

 

Legat de pregatirea riderilor si de experienta e alta discutie. Experienta inseamna "experiente" si antrenament, nu doar distante parcurse.

Poti avea experienta primului km pe motor, repetata de 100.000 de ori, dar eu nu consider ca ai o suta de mii de km de experienta. Daca nu ti-ai antrenat in conditii controlate reflexele, franarea, orientarea in caz de pericol, esti tot boboc!

Numa' bine, rau la nime' (vorba italianului).

Link to post
Share on other sites

hai sa facem un test comparativ  in care un driver de cruiser fara ABS sa frineze la maxim stiind sa dozeze forta de frinare treptat dinspre spate spre fata;daca asta e si intr-un caz de urgenta,suna doar a SF

Iar ideea ca greutatea mai mare ajuta la frinare este tot SF

Cred ca stam sa ne uitam prea mult la marchetingul mincinos al unor firme,iar Harley si BMW sigur baga multi bani in clipuri ,asa zise teste

 

Link to post
Share on other sites
Acum 18 minute, mihai c a spus:

 

Iar ideea ca greutatea mai mare ajuta la frinare este tot SF

 

 

Exact pentru cei ca tine scriu, dar tu stii mai bine...

Link to post
Share on other sites

Tetea , ai dreptate 100% si asta o spun din experienta. Mi s-a intimplat de nenumarate ori in buc sa frinez de urgenta la viteze de pina in 40-50 km.ora si vaca de 350 kg +boul  de 100 kg a frinat perfect ,pur si simplu a inghetat . alta e poveste la cca75 km.ora cind am frinat brusc si neavind abs m-am dus ca sania metri buni. 

cu abs alta ar fi povestea

Link to post
Share on other sites

Masă mare => inerție mare, iar asta numai de ajutor nu poate fi la orice accelerare, fie ea cu + sau -. 

Dar deja o dăm în alte alea. 

Link to post
Share on other sites

@john17, nu putem privi o situatie de trafic fragmentand-o in bucatele de fizica disparate. Sunt o multime de factori in joc, nu vorbim de adevaruri absolute testate pe banc in conditii de vid sau gravitatie 0 sau alte absurditati. Doua cauciucuri apasate pe asfalt franeaza mai bine decat unul singur (doar fata, conform altui MIT) la o mobra usoara cu distanta mica intre roti. 

Asta au aflat-o toti racerii de bulevard care au facut stoppie involuntar sau le-a fugit fata de sub ei fara sa stie de ce. In practica, mai usor de dozat si mai usor de utilizat (de aplicat pe asfalt) frana unui cruiser la viteze mici. 

Edited by TETEA.
Link to post
Share on other sites
1 oră în urmă, TETEA. a spus:

Port voluntar o lunga batalie impotriva MITURILOR legate de motociclism...

 

Pentru cine are curiozitatea sa citeasca ceva date din teste, si sa vada ce superbike-uri iau na-na de la cruisere pe franare, sa arunce un ochi ...


Adica de la 100km/h (60 miles/h) un S1000RR 2011 franeaza la fel ca un Harley Street Glide (129ft)? Chiar asa spalati pe creier ne crezi...

Link to post
Share on other sites
Acum 39 minute, bigbitza a spus:

Tetea , ai dreptate 100% si asta o spun din experienta. Mi s-a intimplat de nenumarate ori in buc sa frinez de urgenta la viteze de pina in 40-50 km.ora si vaca de 350 kg +boul  de 100 kg a frinat perfect ,pur si simplu a inghetat . alta e poveste la cca75 km.ora cind am frinat brusc si neavind abs m-am dus ca sania metri buni. 

cu abs alta ar fi povestea

 

Lasa baiete , riderii si inginerii la la Moto Gp cu conturi pe motociclism.ro sa  iti explice ei cum sta cu franarea ,  astia rup tastatura mai bine decat orice duduie care iti rupe tie coastele.

Link to post
Share on other sites
Acum 45 minute, bigbitza a spus:

... alta e poveste la cca75 km.ora cind am frinat brusc si neavind abs m-am dus ca sania metri buni. 


Asta pentru ca franezi preponderent spatele. Blocheaza tu fata la 75km/h si  apoi mai vorbim.

 

Link to post
Share on other sites
Acum 1 oră, mihai c a spus:

hai sa facem un test comparativ  in care un driver de cruiser fara ABS sa frineze la maxim stiind sa dozeze forta de frinare treptat dinspre spate spre fata;daca asta e si intr-un caz de urgenta,suna doar a SF

Iar ideea ca greutatea mai mare ajuta la frinare este tot SF

Cred ca stam sa ne uitam prea mult la marchetingul mincinos al unor firme,iar Harley si BMW sigur baga multi bani in clipuri ,asa zise teste

 

s-a facut teste comparative, acum multi ani dar nu cred ca s-au schimbat multe

http://motoplus.ca/archives/dossiers/etudes/amorfrein_f.pdf

in cazul din link motoarele au mase si distributii ale maselor diferite dar sisteme de franare aproape identice (fata cel putin parca e acelasi etrier)

 

franarea la moto e destul de complexa, nu prea poate simplificata suficient pentru a putea fi inteleasa cu fizica de liceu

da, in general mai usor e mai bine, dar asta mai mult pentru secunde pe circuit, pe strada orice motor o sa franeze mai bine ca motociclistul mediu

 

mai ales luati prin surprindere, la viteze decente de oras, nu suntem in stare sa profitam noi de avantajele franelor unui panigale vs un cb500 intretinut bine

 

cine crede ca poate ar trebui s-o demonstreze cu timpi pe circuit, nu pe forum

ar fi probabil mai sigur pentru toata lumea

Edited by prafrau
Link to post
Share on other sites
Acum 28 minute, bigbitza a spus:

yo4hgx te-ai dat vreodata cu cioperu ' ? eu frinez intotdeauna simultan fata +spate . cu frinat doar cu fata la 75km/ora te trinteste

Folosesti si frana de motor sau nu?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...