Jump to content

Sfat inlocuire baterie moto - Yuasa YTZ14S vs baterii Li-Ion


Recommended Posts

Bulbucata adica umflata. Chiar daca nu se vede la ochi se simte la amna sau  cu o rigla.

Bateria ai luat-o formatata sau ai formatat-o tu? 

Garantie la baterie oricum nu mai ai, avand in vedere ca ai modificari la instalatia electrica.

De la cine ai cumparat bateria?

Ce redresor ai?

Cine ti-a masurat incarcarea? La ce service?

Pot sa te ajut cu o dignoza a bateriei si cu o incercare de desulfatare. Diagnoza dureaza 5 minute, desulfatarea o noapte. Stau pe la Dinamo, daca te pasioneaza.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Acum 4 ore, danmihai49 a spus:

Salut, multumesc :)
- in continuare oscileaza intre 12.8v si 14.2v in timpul incarcarii pe redresor, dupa o noapte intreaga. Ba zice 3 linii, ba 4..

- ce controller, nu am vazut nicaieri specificat de un controller pt a folosi acc li-ion, poti detalia putin, probabil cu un link? mai caut si eu intre timp

- avand in vedere ca am cativa consumatori seriosi, crezi ca ar fi suficient un acumulator de 260ron? ce capacitate are si la care te referi? ms

- imi place mult mai mult lumina de LED decat de la becurile astea obosite spalacite.. e mai clara, uniforma si bate mai bine... stiu de riscul cu politistul, mi-l asum. 

- farul ei mi se pare foarte slab, si imprastie lumina cam chioara intr-un mod neuniform..

- mobra in rest imi place si mie, merci frumos!
 

- da, mai am de invatat cu bad habits, intr-adevar, dar pana atunci poate reusesc sa scap de panica cu moartea bateriei in 2 minute :))

- sper ca cu farul LED - o sa fie si consumul mai mic la contact, desi nu de-asta l-am luat :D

- si mie mi s-a parut deplasat vanzatorul cand mi-a spus ca "ai sulfatat-o cocos"... de cand s-a vazut cu banii, numai in replici acide si mistouri m-a tinut ... aia e, asta e tara

- n-am luat 100% de bun tot ce-a spus, pur si simplu am incercat sa aflu de la el daca intr-adevar e bateria luata de 8 luni si daca e normal sa moara dupa 2 minute... i-am cerut si acte de provenienta la ea.. canci

- sper sa nu fie si asta bulbucata :))

- unde as putea verifica instalatia electrica la mobra? la service unde am fost, i-au pus multimetru pe ea in timp ce turam motorul si statea undeva intre 12.8V si 13.6V, dar nu mai tin minte exact.. la pornire scadea tensiunea spre 11v parca, desi am uitat detaliile.. trebuie verificat din nou

- cand am pus multimetru pe ea, cu siguranta scadea sub 13v cu motorul pornit, mai ales daca porneam si proiectoarele... la mansoanele incalzite nici n-am indraznit sa ma uit.. desi le folosesc f rar.

- sunt din bucuresti, chiar relativ aproape de obor (Titan). daca putem face schimb de numere in privat, ti-as fi recunoscator :) acum bateria e pe redresor, dar daca zici ca stii sa o testezi cum trebuie, ti-o aduc cu cea mai mare placere :) multumesc frumos pt oferta!

260 lei, atata costa un acumulator YTZ14. 

Aici gasesti magazinul: http://baterii-auto.ro/contact/

O sa iti verifice de curiozitate si ce a mai ramas din acumulatorul tau.

Oriucm o sa iti verifica si daca regulatorul functioneaza cum trebuie.12,8V-13,6 V cu motorul pornit nu e bine.

Omul cu pravalia , care este foarte serios, iti da o hartiuta sa vezi si cat de capabil este acumulatorul pe care il cumperi.

 

Intrebare: ai mers cu o mobra cu far LED? Sau ai vazut doar ceva demo-uri pe net si ai citit ceva pareri si impresii? Eu am mers. Cu Honda CB500X. Si nu m-a dat pe spate. Eu prefer lumina asta mai calda data de becul clasic in locul luminii albe reci a LED-ului. Da poate o lumina mai buna in imediata apropiere a mobrei, dar la distanta mai mare este slaba. Repet este o parere personala.

 

Legat de Li-Ion: in general exista diverse tipuri de acumulatori, cu diverse utilizari. Exista acumulatori de demaraj, cum sunt cei de la masina/mobra care suporta curenti mari de pornire pe o perioada mai scurta de timp, dar nu trebuie descarcati la zero si iarasi reincarcati. Se vor distruge. In schimb exista acumulatorii de tractiune ganditi pentru lucrul in ciclu de descarcare/incarcare totala.

Eu nu m-am intalnit cu acumulatorii Li-Ion la auto/moto. M-am intalnit cu ei la aeromodele. Eu au o caracteristica de descarcare interesanta , in sensul ca au tensiunea aproape constanta pe timpul descarcarii dar apoi scade brusc. Controller-ul prin care se leaga acumulatorii la consumatori are grija nu cumva sa treci dincolo de un anumit nivel de descarcare (respectiv scadere a tensiunii) pentru ca nu se vor mai incarca si sunt buni de aruncat. Apoi la reincarcare ai nevoie de un incarcator destept care practic sa incarce fiecare element astfel incat sa iasa frumos echilibrat la sfarsitul incarcarii.

Nu stiu cum sunt cei auto/moto, dar banuiesc ca nu poti sa ii pui direct in locul celor clasici.

Fa si tu o sapatura pe goagal si vezi ce spune stiinta de pe net. Pe mine nu m-a intersat aspectul asa ca nu am aprofundat problema la moto sau auto.

Link to post
Share on other sites
18 minutes ago, Speedy.K said:

Bulbucata adica umflata. Chiar daca nu se vede la ochi se simte la amna sau  cu o rigla.

Bateria ai luat-o formatata sau ai formatat-o tu? 

Garantie la baterie oricum nu mai ai, avand in vedere ca ai modificari la instalatia electrica.

De la cine ai cumparat bateria?

Ce redresor ai?

Cine ti-a masurat incarcarea? La ce service?

Pot sa te ajut cu o dignoza a bateriei si cu o incercare de desulfatare. Diagnoza dureaza 5 minute, desulfatarea o noapte. Stau pe la Dinamo, daca te pasioneaza.

- bateria nu am luat-o eu, am luat mobra cu bateria pe ea

- garantie exclus...daca il contactez pe om, mai mult ma ia la misto decat sa ma ajute, deci il las in plata lui

- redresor lidl "ultimate speed" pe setarea moto

- incarcarea a fost masurata la un service auto in voluntari, discutam pe privat mai multe aici

- daca ma poti ajuta, as veni azi cu ea in brate sa ti-o las pana maine .. sa-mi spui cat ma costa sau cate si de care beri vrei :))

 

16 minutes ago, Silver Arrow said:

260 lei, atata costa un acumulator YTZ14. 

Aici gasesti magazinul: http://baterii-auto.ro/contact/

O sa iti verifice de curiozitate si ce a mai ramas din acumulatorul tau.

Oriucm o sa iti verifica si daca regulatorul functioneaza cum trebuie.12,8V-13,6 V cu motorul pornit nu e bine.

Omul cu pravalia , care este foarte serios, iti da o hartiuta sa vezi si cat de capabil este acumulatorul pe care il cumperi.

 

Intrebare: ai mers cu o mobra cu far LED? Sau ai vazut doar ceva demo-uri pe net si ai citit ceva pareri si impresii? Eu am mers. Cu Honda CB500X. Si nu m-a dat pe spate. Eu prefer lumina asta mai calda data de becul clasic in locul luminii albe reci a LED-ului. Da poate o lumina mai buna in imediata apropiere a mobrei, dar la distanta mai mare este slaba. Repet este o parere personala.

 

Legat de Li-Ion: in general exista diverse tipuri de acumulatori, cu diverse utilizari. Exista acumulatori de demaraj, cum sunt cei de la masina/mobra care suporta curenti mari de pornire pe o perioada mai scurta de timp, dar nu trebuie descarcati la zero si iarasi reincarcati. Se vor distruge. In schimb exista acumulatorii de tractiune ganditi pentru lucrul in ciclu de descarcare/incarcare totala.

Eu nu m-am intalnit cu acumulatorii Li-Ion la auto/moto. M-am intalnit cu ei la aeromodele. Eu au o caracteristica de descarcare interesanta , in sensul ca au tensiunea aproape constanta pe timpul descarcarii dar apoi scade brusc. Controller-ul prin care se leaga acumulatorii la consumatori are grija nu cumva sa treci dincolo de un anumit nivel de descarcare (respectiv scadere a tensiunii) pentru ca nu se vor mai incarca si sunt buni de aruncat. Apoi la reincarcare ai nevoie de un incarcator destept care practic sa incarce fiecare element astfel incat sa iasa frumos echilibrat la sfarsitul incarcarii.

Nu stiu cum sunt cei auto/moto, dar banuiesc ca nu poti sa ii pui direct in locul celor clasici.

Fa si tu o sapatura pe goagal si vezi ce spune stiinta de pe net. Pe mine nu m-a intersat aspectul asa ca nu am aprofundat problema la moto sau auto.

multumesc pt link! daca voi stabili cu Speedy.K ca am nevoie de alta baterie, o sa ma duc la magazinul ala;

am vazut motor cu far LED la un vecin cu un KTM adventure 790, plus alte clipuri pe net cu led-urile de pe ledperf... nu incape comparatie, cu led vad tot la o raza de 20-30m intr-un con larg si cu becurile mele abia disting un caine de o pisica noaptea.. si prefer oricum si lumina mai rece. plus ca o sa am si consum mai mic..  in cel mai rau caz, le pot returna, daca nu imi convin sau ma obliga politia, dar nu cred ca va fi cazul, ramane de vazut :)

 

legat de li-ion, e clar ca mai am mult de citit despre ele.. o sa intreb si la magazinul de baterii sa vad ce-mi recomanda.

 

totusi, poate revin cu vesti bune cu ajutorul lui Speedy ;) multumesc pentru info!

Link to post
Share on other sites
La 15.11.2020 la 23:15, danmihai49 a spus:

- e normal ca o baterie de tipul si capacitatea asta (11 Ah) sa refuze sa porneasca motocicleta dupa doar 1-2 minute de stat cu contactul si faza scurta? In mod normal, cat ar trebui sa pot tine contactul pus fara sa pornesc motorul, pana nu mai porneste?

Nu este normal.

 

 

La 15.11.2020 la 23:15, danmihai49 a spus:

- bateria a fost pusa pe redresor (de masina, la 5A in prima faza, pt ca nu am avut redresor moto) - si dupa 1h de incarcare, a fost pusa inapoi pe motor,

Adio!

Ai încărcat 5Ah din capacitate în regim forţat de 1 oră în timp ce curentul nominal (normal) de încărcare este 11 Ah / 20 h = 0,55A plus 10-20% randamentul, adică încă 2-4 h peste cele 20.

Link to post
Share on other sites
Acum 30 minute, easy ride on! a spus:

Nu este normal.

 

 

Adio!

Ai încărcat 5Ah din capacitate în regim forţat de 1 oră în timp ce curentul nominal (normal) de încărcare este 11 Ah / 20 h = 0,55A plus 10-20% randamentul, adică încă 2-4 h peste cele 20.

Pe bateriile Toplite producatorul recomanda doua tipuri de incarcare: normala, la 10% din amperaj si rapida, pe la vreo 40%, parca. Deci o incarcare rapida, ocazional, nu dauneaza cu nimic bateriei.

 

Azi am pus bateria omului pe Optimate 4 si a dat verde cu galben la testul initial, dupa care a intrat direct in charge, fara save. Deci bateria pare OK, doar un pic descarcata. Sa vdem ce zice maine la test, dupa o noapte pe redresor. Din ce mi-a mai povestit azi tind sa cred ca si bateria si incarcarea sunt OK, doar ca s-ar putea sa fie ceva problme pe instalati in urma mantocariilor facute cand s-au legat proiectoarele, prizele si mansoanele. S-ar putea safie nevoie de un electrician moto. Ceva recomandari?

Link to post
Share on other sites

Charging Procedure with Boost Chargers
A. Boost charging is not recommended except in exceptional circumstances e.g. a stranded customer, as this will reduce battery life, especially if a battery is boost-charged more than once.
B. Never boost-charge any battery that is below 11.00 Volts as it will be too sulphated to accept a charge; scrap the battery or charge normally.

 

https://www.yuasa.co.uk/info/chargers-testers-and-accessories/general-charging-procedure/

 

"When charging a motorcycle or other small battery, the battery charger should not exceed 3 amps."

 

https://www.yuasa.co.uk/info/motorcycle-and-powersport/battery-discharging-charging-characteristics/

 

Bingo?

1 oră în urmă, easy ride on! a spus:

Adio!

 

La 15.11.2020 la 23:15, danmihai49 a spus:

baterie Yuasa YTZ14S

 

"Batteries with an open circuit voltage below 11.5 volts may require a special charger and procedures to recharge. Deeply discharged batteries will have high internal resistance, making normal battery charging difficult. It may be necessary to use a charging voltage higher than normal to get the battery to accept a charge."

Acum 30 minute, Speedy.K a spus:

Pe bateriile Toplite producatorul recomanda ...

În subiect este Yuasa.

Link to post
Share on other sites
La 16.11.2020 la 14:51, Silver Arrow a spus:

Intrebare: ai mers cu o mobra cu far LED? Sau ai vazut doar ceva demo-uri pe net si ai citit ceva pareri si impresii? Eu am mers. Cu Honda CB500X. Si nu m-a dat pe spate. Eu prefer lumina asta mai calda data de becul clasic in locul luminii albe reci a LED-ului. Da poate o lumina mai buna in imediata apropiere a mobrei, dar la distanta mai mare este slaba. Repet este o parere personala.

 

Legat de Li-Ion

Ai dreptate, dacă nu vine cu ceva tehnologii adaptive, LED ul nu e mare sfîrîială mai ales la far OEM.

Totuşi, în calitate de scuterist (Peugeot Satelis 125) am pus două H7 Philips led pe lungă şi pe scurtă. Nu-mi place lumina albă, în schimb consumă 18w în loc de 55w iar lumina este mult mai puternică. La asta se adaugă şi efectul cocalaristic al ledului care înlocuieşte halogenul (e imposibil să nu ai ici-colo o reflexie suplimentară din cauza ledului, indiferent cît de osram sau de philips ar fi ) pe care multi şoferi îl cred sistem adaptiv deci nu te bliţuie. Ca scuterist îţi sînt trecute cu vederea multe inexactităţi  ; )

 

E plin de baterii Li Ion mai ales pt moto

https://www.ebay.fr/itm/Batterie-moto-YTZ10S-Exide-Lithium-Li-ion-12V-4AH-230A-ELTZ10S-YTX7L-BS/173845405704?hash=item2879fe6008:g:iEQAAOSwk~xck8qR

Link to post
Share on other sites
Acum 7 minute, adrianm a spus:

E plin de baterii Li Ion mai ales pt moto

Totuşi, de la 10-11Ah la doar 4Ah, adică sub jumătate din capacitatea energetică?

La 15.11.2020 la 23:15, danmihai49 a spus:

acum e pe redresor moto in casa si fluctueaza intre 12v si 14V, destul de des.

adică ai un element în scurt-circuit.

Cu 0-2V (gol-descărcat) în loc de 2,7V (plin-încărcat).

Link to post
Share on other sites
Acum 8 ore, easy ride on! a spus:

Charging Procedure with Boost Chargers
A. Boost charging is not recommended except in exceptional circumstances e.g. a stranded customer, as this will reduce battery life, especially if a battery is boost-charged more than once.
B. Never boost-charge any battery that is below 11.00 Volts as it will be too sulphated to accept a charge; scrap the battery or charge normally.

 

https://www.yuasa.co.uk/info/chargers-testers-and-accessories/general-charging-procedure/

 

"When charging a motorcycle or other small battery, the battery charger should not exceed 3 amps."

 

https://www.yuasa.co.uk/info/motorcycle-and-powersport/battery-discharging-charging-characteristics/

 

Bingo?

 

 

"Batteries with an open circuit voltage below 11.5 volts may require a special charger and procedures to recharge. Deeply discharged batteries will have high internal resistance, making normal battery charging difficult. It may be necessary to use a charging voltage higher than normal to get the battery to accept a charge."

În subiect este Yuasa.

Ghici a cui e marca Toplite?!

 

Si inseamna ca astia de la Tecmate/Optimate sunt niste prosti. Habar n-au cum e cu incarcarile astea de baterii... O sa le trimit ce-ai scris, poate mai invata si ei ceva si, peste cativa ani, or sa scoata un redresor ca lumea.

Acum 35 minute, Cavaleru a spus:

 Fixed

Chiar si-asa ! 😎

Link to post
Share on other sites
Acum 6 ore, Speedy.K a spus:

Ghici a cui e marca Toplite?!

 

Si inseamna ca astia de la Tecmate/Optimate sunt niste prosti. Habar n-au cum e cu incarcarile astea de baterii... O sa le trimit ce-ai scris, poate mai invata si ei ceva si, peste cativa ani, or sa scoata un redresor ca lumea.

Este specificaţia din datasheet-ul fabricantului (Yuasa).

Dar este prea complicat ca un redresor comercial de duzină să distingă o baterie sulfatată de una complet încărcată. "Idiotul" electronic măsoară o tensiune, eventual şi un curent. Când "vede" că tensiunea a crescut până unde "a fost învăţat el" decide că încărcarea s-a terminat (bateria e plină) şi deconectează. Eventual trece pe stand-by (chiar şi la o baterie sulfatată). :smoke:

Altfel ar trebui să monitorizeze timpul, viteza de creştere a tensiunii, etc.

O baterie sulfatată are rezistenţa internă mare şi implicit tensiune mare sub curentul nominal de încărcare pe care nu îl acceptă. Odată cu eventuala desulfatare scade rezistenţa internă şi tensiunea ca pe urmă să crească din nou tensiunea sub regim de încărcare normală (după regenerare).

Ăştia nu ştiu d'astea ... :lol: Şi nici nu îi interesază să utilizezi tu o baterie bine întreţinută vreo 5-10 ani.

Chit că te va lăsa în drum cea pe care o ai.

Acum 6 ore, Speedy.K a spus:

Ghici a cui e marca Toplite?!

 

Si inseamna ca astia de la Tecmate/Optimate sunt niste prosti. Habar n-au cum e cu incarcarile astea de baterii... O sa le trimit ce-ai scris, poate mai invata si ei ceva si, peste cativa ani, or sa scoata un redresor ca lumea.

Este specificaţia din datasheet-ul fabricantului (Yuasa).

Dar este prea complicat ca un redresor comercial de duzină să distingă o baterie sulfatată de una complet încărcată. "Idiotul" electronic măsoară o tensiune, eventual şi un curent. Când "vede" că tensiunea a crescut până unde "a fost învăţat el" decide că încărcarea s-a terminat (bateria e plină) şi deconectează. Eventual trece pe stand-by (chiar şi la o baterie sulfatată). :smoke:

Altfel ar trebui să monitorizeze timpul, viteza de creştere a tensiunii, etc.

O baterie sulfatată are rezistenţa internă mare şi implicit tensiune mare sub curentul nominal de încărcare pe care nu îl acceptă. Odată cu eventuala desulfatare scade rezistenţa internă şi tensiunea ca pe urmă să crească din nou tensiunea sub regim de încărcare normală (după regenerare).

Ăştia nu ştiu d'astea ... :lol: Şi nici nu îi interesază să utilizezi tu o baterie bine întreţinută vreo 5-10 ani.

Chit că te va lăsa în drum cea pe care o ai. Asta e!

 

Ecoul ăsta digital şi bâlbâit ...

Link to post
Share on other sites
La 16.11.2020 la 15:51, Silver Arrow a spus:

Legat de Li-Ion: in general exista diverse tipuri de acumulatori, cu diverse utilizari. Exista acumulatori de demaraj, cum sunt cei de la masina/mobra care suporta curenti mari de pornire pe o perioada mai scurta de timp, dar nu trebuie descarcati la zero si iarasi reincarcati. Se vor distruge. In schimb exista acumulatorii de tractiune ganditi pentru lucrul in ciclu de descarcare/incarcare totala.

Eu nu m-am intalnit cu acumulatorii Li-Ion la auto/moto.

Au aparut acum vreo 2-3 ani, dar inca nu sunt prea multi furnizori buni. Sunt mai sensibili la temperatura (minima si maxima) si au BMS intern, merg direct pe moto fara nici un fel de modificari, sunt mai usori decat cei pe plumb la aceeasi capacitate dar pretul e pe masura. Pe Advrider sunt ceva discutii pe tema asta, dar acumulatorii respectivi nu erau disponibili la vanzare in Europa, iar din ce e disponibil pe la noi inca nu am incercat.

Link to post
Share on other sites
Acum 7 ore, Speedy.K a spus:

Ghici a cui e marca Toplite?!

 

Si inseamna ca astia de la Tecmate/Optimate sunt niste prosti. Habar n-au cum e cu incarcarile astea de baterii... O sa le trimit ce-ai scris, poate mai invata si ei ceva si, peste cativa ani, or sa scoata un redresor ca lumea.

Chiar si-asa ! 😎

O baterie dupa ce o incarci, poate sa ajunga la tensiunea nominala si totusi sa nu mai aiba capacitatea necesara sa porneasca un motor.

Pentri asta trebuie sa pui un consumator pe acumulator si sa vezi cat cade tensiunea in sarcina. In acest fel poti afla cat este de buna mai este.

 

@AdrianB1  sunt convins ca nu se va ramane pe acumulatorii cu plumb. Dezavantajul major la astia clasici  il reprezinta masa prea mare.

Cand ai unul in masina/moto mai merge, dar cand masina este electrica nu mai merge.

Si probabil ca pe masura ce se vor utiliza pe scara tot mai mare o sa le scada si pretul.

Recunosc ca nu m-au interesat la auto sau moto. La aeromodelism e altceva.

Link to post
Share on other sites
Acum 31 minute, Silver Arrow a spus:

O baterie dupa ce o incarci, poate sa ajunga la tensiunea nominala si totusi sa nu mai aiba capacitatea necesara sa porneasca un motor.

Aşa este, cu mică corecţie:

"după ce (ai iluzia că) o încarci"

Este valabil şi pentru unele pneuri după ce (ai iluzia că) le-ai încărcat (cu aer comprimat).

:smoke:

Link to post
Share on other sites
Acum 2 minute, easy ride on! a spus:

Aşa este, cu mică corecţie:

"după ce (ai iluzia că) o încarci"

Adevarul este ca asa se numeste operatiunea. Doar ca multi confunda incarcatul cu ajunsul la o anumita valoare a tensiunii la bornele acumulatorului.

''Gata bateria, are 14 V ''.  Ceea ce principial este corect, doar ca trebuie sa mai faci o masuratoare dupa ceva vreme, eventual si dupa ce a stat un un consumator de genul un bec de 21 W la borne, si atunci se schimba un pic formularea: '' Are 9 V. Bateria e gata'' 😂

Link to post
Share on other sites
Acum 2 minute, Silver Arrow a spus:

trebuie sa mai faci o masuratoare dupa ceva vreme

Hehe ... tehnologia a evoluat astfel încât să nu poţi să mai ajungi la bornele fiecărui element înseriat pentru a face şi măsurători de tensiune / rezistenţă de şunt / fiecare element.

Doar tensiunea în spiţele de la roţi mai poate fi măsurată şi reglată la unele motociclete  :)

Ultima prin metoda "diapazon" cu condiţia de ureche muzicală.

Link to post
Share on other sites

Multumesc, baieti, pt informatii si pt contactul de electrician, o sa apelez la dl Relu la un moment dat.

 

Daca o sa am probleme dupa ce o recuperez de la Speedy, o sa vorbesc cu electricianul si ma duc la el cu mobra cu tot, sa se uite si la instalatia electrica, sa vedem unde e buba.

Voi pune aici orice actualizari;

 

multumesc :)

 

Untitled.jpg

pun aici si specificatiile din manual; 

inteleg ca cu specificatiile astea vine bateria din fabrica, dar as putea sa-i pun o baterie cu capacitate mai mare, atata timp cat este tot 12v si este de dimensiuni potrivite?

Link to post
Share on other sites

li-ion au controllere integrate (si de obicei si un tester rapid cu cateva led-uri)

prin natura lor, caracteristica c (rata de descarcare relativa la capacitate) e in general cam de 2 ori mai mare ca la acumulatorii clasici, asa ca acumulatorii li-ion mereu vor avea capacitati mai mici pentru acelasi amperaj maxim de descarcare

capacitatea fiind mai mica, sunt nerecomandate alora care lasa contactul pus cu motorul oprit

 

pe scurt, dai 300 de lei in plus, e mai usoara cu 2 kg, daca uiti contactul pus 10 minute nu mai pleci si iarna garaj sau o iei in casa, altfel baterie noua in fiecare primavara

 

le cumperi pentru greutate, nimic altceva

nu sunt sigur ca merita la transalp

 

ca sa nu para ca sunt hater, eu pun numai li-ion pe ce ramane fara baterie pe la mine

Edited by prafrau
Link to post
Share on other sites

"Note: BikeMaster recommends that you only use a Lithium Ion specific charger/maintainer for your Lithium Ion battery. Most regular charger/tenders have a different charge profile that may not get the Lithium batteries up to a full charge, thereby shortening their life cycle. Also, some chargers will have a “pulse” or “desulfation” mode that will kill a Lithium battery."

https://bikemaster.com/motorcycle-batteries/lithium-ion-motorcycle-batteries.html?limit=all&store=

Cu alte cuvinte: o încarci periodic la priza de reţea 220V cu un încărcător special (charger/maintainer) pentru Li-Ion, o pui pe motocicletă, mergi cât poate (decă nu mai poate o deconecteză controller-ul incorporat în ea), după care iar o încarci la priza de reţea şi replay.

Nu îţi imagina că generatorul motocicletei o încarcă sau o menţine încărcată. 

Pentru că redresorul-regulator cu şunt de pe motocicletă generează impulsuri de curent mare pe care le integrează doar bateria cu acid cu rol de "capacitor" (integrator). 

[“pulse” or “desulfation” mode that will kill a Lithium battery.]

 

Bingo?

Link to post
Share on other sites
Citat

Cu alte cuvinte: o încarci periodic la priza de reţea 220V cu un încărcător special (charger/maintainer) pentru Li-Ion, o pui pe motocicletă, mergi cât poate (decă nu mai poate o deconecteză controller-ul incorporat în ea), după care iar o încarci la priza de reţea şi replay.

Nu îţi imagina că generatorul motocicletei o încarcă sau o menţine încărcată. 

De unde naiba ai tras tu concluzia asta? 

Dupa tine, cine are baterie cu litiu trebuie sa umble cu incarcatorul dedicat dupa el si sa o incarce din cand in cand ca nu se incarca pe motocicleta. 

Te-ai gandit mult inainte sa debitezi asa ceva?

Link to post
Share on other sites
Acum 14 ore, easy ride on! a spus:

Nu îţi imagina că generatorul motocicletei o încarcă sau o menţine încărcată. 

Daca faci o improvizatie si pui un acumulator standard pe baza de Litiu, asa e, dar inseamna sa fii (cuvant urat) sa faci asa ceva. Exista baterii auto-moto care au BMS in ele si nu iti trebuie nimic special. Costa, dar nu e legata cu sarma.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...