Jump to content

Sfat pentru achizitia unei motociclete.


Fadiz
 Share

Recommended Posts

Doresc să îmi achiziţionez o motocicletă şi am nevoie de sfaturile unor cunoscători şi pasionaţi în acest sens. Cum s-ar spune, vreau să intru în această lume a ,,motoarelor,, un prim pas făcându-l prin a mă înscrie la o şcoală pentru obţinerea categoriei A. Până la a putea conduce un ,,motor,, mai am de aşteptat puţin dar până atunci, după cum spuneam, aş vrea un sfat în legătură cu achiziţia unei motociclete.

Pentru un sfat cât mai bun, vă las câteva răspunsuri la unele întrebări posibile venite din partea voastră:

 

De ce vreau o motocicletă?

- Pentru a evada din rutină, pentru a încerca ceva nou, pentru a face deplasări/plimbări uneori mai scurte alteori mai lungi.

Pe unde vreau să merg?

- Atât pe asfalt cât şi pe drumuri de pământ, pietruite și eventual forestiere. Să fiu înţeles - nu vreau să rulez pe un teren dificil de tip off road, dar să pot ieşi uneori de pe asfalt.

Cât de lung e drumul în medie?

- Când vremea îmi permite aş prefera să fac naveta la muncă (asta ar însemna aproximativ 100-130 km dus-întors). Alteori, în concedii, aş vrea să pot ieşi la plimbări chiar mai lungi.

Cât de des vreau să merg?

- De 2-3 ori pe săptămână, când vremea îmi permite, nu doresc să o folosesc în condiţii extreme ca de exemplu iarna etc.

Cu pasager?

- Da. Aş prefera chiar posibilitatea de ataşă un spătar, pentru un oarecare confort şi siguranţă.

Cu bagaj?

- Nu unul voluminos, să spunem o geantă două, un rucsac şi un echipament în caz că plouă – asta cred că se rezolvă cu două cutii laterale şi eventual una pe şa).

Cât de înalt sunt?

- 1,68 cm.

Începător?

- Da.

Viteză, putere și cilidree?

- Nu mă interesează ca puterea şi viteza să fie mari – mai degrabă să fie suficient de uşoară, cu o manevrabilitate bună și comodă. Cilindreea sa fie una intre 250 – 500 (cam pe aici).

Ce tip?

- Mai degrabă ceva din categoriile: touring, sport touring, naked sau allround (nu vreau chopper dar nici un supersport pentru circuit).

Cât sunt dispus să dau pe ea?

- Maxim 3500 euro.

Link to comment
Share on other sites

Salut.

Cred ca ar trebui sa iti definesti ordinea criteriilor pentru ca unele pot intra in conflict cu altele: spre exemplu pasager cu confort, dar motocicleta usoara intre 250 si 500. Nu prea cred sa gasesti confort pentru pasager in zona de 250 - 500.


Cumva mi se pare ca din modele pe care le cunosc, cel mai cuprinzator ar fi Honda CB 500 X, dar bugetul incepe de pe la 4000.

 

In functie de prioritatea criteriilor, cred ca se pot face sugestii mai specifice de-atat.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Salut,

spui ca vrei si pe forestier, dar apoi spui ca vrei sport touring sau naked. Nu zic ca nu merge si cu alea pe forestier...dar totusi :))

Nu prea sa potrivesc cerintele tale. Tu cred ca vrei o moto din categoria adventure, de cilindree medie. IN bugetul tau, te uiti la un Vstrom, un bm f650 sau f800 cu ceva crestere la buget, poate un tiger 800, transalp 700, pe acolo. 

Spui de pasagera, in prima faza nu i de mers cu ea, mai intai sa inveti tu sa mergi. Apoi, pui un topcase cu perna pe el, si sta bine si pasagera :)

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 9 ore, Fadiz a spus:

am nevoie de sfaturile unor cunoscători şi pasionaţi în acest sens.

 

Honda CB500F sau X ... Transalp

Kawasaki ER-5/6 sau Versys, dar acela este de 650

Suzuki Bandit / SV 650 / V-Strom 650

 

Dificultatea alegerii unui motor, respectand toate criteriile de mai sus este destul de mare. 

 

In principiu toate motocicletele inafara de cele super sport se "descurca" binisor pe ceea ce vrei tu...DAR nu sunt facute pentru asa ceva. Asta inseamna ca le abuzezi. Deci va trebui sa te orientezi la motoare in genul Transalp/Versys/V-Strom etc. 

Doar ca acolo vine probleme cubajului...toate sunt cam de 600+ cmc. 

Aici cred ca trebuie sa te hotarasti, vrei ceva de strada/tourer sau vrei ceva soft enduro/tourer. Iar chestia cu cubajul cred ca ar trebui sa conteze mai putin, nu de alta dar 600cmc intr-un naked/speed sunt diferiti rau fata de 600cm dintr-un Transalp

 

All in all...singura (dpmdv) care sa intre in criteriile tale este Honda CB500X...dar aici s-ar putea sa nu te incadrezi in pret...vezi tu

Edited by cuki
Link to comment
Share on other sites

Acum 57 minute, einstein1984 a spus:

Atentie ca adventure si 1,68 nu sunt mereu compatibile. CB500 ar fi o idee buna totusi. 

 

Dar CB500x se potriveste oare cu un pasager?

Edited by Contabil
Link to comment
Share on other sites

Analizând răspunsurile voastre fac o ordine în priorități. Așadar pot renunța la unele și pune accent pe altele după cum urmează:

1. Înălțimea - am 1.68 deci să nu fie dificil să pun talpa pe asfalt. 

2. Să merg mai degrabă pe asfalt (bine știm cu toții calitatea drumurilor asfaltate din România)

3. Drumurile sunt în medie de 130 km de 2-3 ori pe săptămână. Iar în concedii chiar mai lungi.

4. Nu țin neapărat să pot lua pasager. Sunt și la început, poate când voi fi mai experimentat. Așadar mai degrabă să pot pune niște bagaje. Gen două cutii laterale și eventual una pe șa.

5. Nu mă interesează ca puterea şi viteza să fie mari – mai degrabă să fie suficient de uşoară, cu o manevrabilitate bună și comodă. Cilindreea sa fie una intre 250 – 500 (cam pe aici).

6. Mai degrabă ceva din categoriile: touring, sport touring, naked sau allround (nu vreau chopper dar nici un supersport pentru circuit).

Cât sunt dispus să dau pe ea?

- Maxim 3500 euro.

Ce părere aveți despre următoarele modele? 

- Honda CBR 250R,

- CF Moto NK 250,

- Daytona Zontes X310,

- Daytona Zontes 310R1,

- Kawasaki Z300 ABS,

- Daytona Zontes T310.

Link to comment
Share on other sites

Acum 34 minute, einstein1984 a spus:

daca vrei sa faci autostrada cu 160  cu pasager si bagaje probabil ca nu, pentru orice altceva nu cred sa fie probleme. Dar fiind si incepator.... 

chiar trebuie sa mergi pe autostrada cu 160?! pe bune, asta e sfatul tau?! Pe moto naked, la 160 halesti rezervorul, stai pe burta, ca nu se pune problema sa ai capul ridicat. 
 

Nu moto de 250, vei fi mancat de masini, daca vrei sa iesi din localitate (nu merge nimeni legal, totdeauna se depasesc limitele - nu poti merge legal), se vor urca pe tine ca pe bordura! peste 100 nu mai ai acceleratie, ajungi la 120 in 2h si la vale. 

Moto de 500, cat mai noua, SV650, NC700, Kawa Versis 650....

 

Succes!

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, warlock a spus:

chiar trebuie sa mergi pe autostrada cu 160?! pe bune, asta e sfatul tau?! Pe moto naked, la 160 halesti rezervorul, stai pe burta, ca nu se pune problema sa ai capul ridicat. 
 

Nu moto de 250, vei fi mancat de masini, daca vrei sa iesi din localitate (nu merge nimeni legal, totdeauna se depasesc limitele - nu poti merge legal), se vor urca pe tine ca pe bordura! peste 100 nu mai ai acceleratie, ajungi la 120 in 2h si la vale. 

Moto de 500, cat mai noua, SV650, NC700, Kawa Versis 650....

 

Succes!

man, citeste te rog mai sus, de 500 i-am zis si eu. Nu m-am sfatut deloc sa mearga cu 160, stiu ca e si incomod pe langa periculos daca nu ai vreun LT sau GS. Dar pentru orice altceva cb500x cred ca se acita onorabil, aveam un coleg care facea touring cu GS500  cu psagaera si bagaje (easyrideon facea cu mz de 250 probabil)

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, warlock a spus:

Nu moto de 250, vei fi mancat de masini, daca vrei sa iesi din localitate (nu merge nimeni legal, totdeauna se depasesc limitele - nu poti merge legal), se vor urca pe tine ca pe bordura! peste 100 nu mai ai acceleratie, ajungi la 120 in 2h si la vale. 

 

 

Corect, am incercat cu a mea de 300 un pasager de +70kg si n-a fost greu, ci chiar chinuitor. De aceea intrebam daca 500-le ar fi o solutie f. buna, neavind treaba viteza cu pasagerul, mai mult cu puterea, confortul si manevrabilitatea. :)

Link to comment
Share on other sites

Iti despre moto pe care le cunosc:

 

CB500X este o alegere buna.

SUPERBEC.thumb.jpg.3f8488d7cd4607d68aefc75b423d3d7f.jpg

O sa ai nevoie de marirea bugetului cu 300-500 €, dar merita.

 

Merge si un Transalp 700. Doar ca este cu vreo 25-30 Kg mai grea decat CB-ul.

Aici o sa ai nevoie de vreo 1.000 € in plus ca sa ieri ceva bun.

 

Nu ar fi rau sa probezi cele doua modele sa vezi cum stai pe ele.

 

Acum 2 ore, warlock a spus:

 - nu poti merge legal

 

Pe bune? In Romania nu poti merge legal? De unde draqu scoateti tata judecatile astea de valoare? 

Ca de obicei, orice scuza (tampita) e buna. ''Noi am merge legal dar nu se poate''. Mai, mai, ce sa-i faci ....

Ce drac de mobra de 250 ai avut de abia ai prins 100 km/h? Eu am mers cu 110 km/h cu un Virago de 250. Si mai era un pic de loc.

Daca tu nu poti (adica nu doresti) sa mergi legal este problema ta, dar nu spune ce nu se poate.

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, Fadiz a spus:

Ce părere aveți despre următoarele modele? 

- Honda CBR 250R,

- CF Moto NK 250,

- Daytona Zontes X310,

- Daytona Zontes 310R1,

- Kawasaki Z300 ABS,

- Daytona Zontes T310.

 

Spui ca nu vrei sport iar prima de lista este CBR 250R :lool:

Clar vrei ceva street/naked...dar ai morcov de cilindree. Mister, cilindreea nu te salveaza de "neplaceri minore sau finale"...daca ai pitici, o mierlesti si cu 125.

Motoarele de mai sus sunt motoare de oras, si bune pentru drumuri maxim judetene. Pe DN-uri e mai greu...nu imposibil, dar dupa 100km o sa-ti vina sa-i dai foc motorului, si iti vei pune cenusa in cap ca nu ai cumparat ceva mai mare.

Oricum, inainte fa scoala...acolo te pune oricum pe motoare de 600 sau 600+ cmc, asa ca iti vei da seama mai bine acolo. 

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 9 ore, easy ride on! a spus:
Acum 17 ore, Fadiz a spus:

100-130 km dus-întors

Mai puţin ... cu pasager:

https://www.youtube.com/watch?v=6g1zMreWaIk

 

Asta-i gluma zilei... 130 de km pe șosea cu dirt bike, poate daca ești masochist... Nu mai zic că-i 10 mii de euro fieru' ăla...

 

Eu vreau să știu ce vârsta ai, @Fadiz, câți kilometri de mers cu ceva motorizat ai la activ, eventual de bicicletă și câte kilograme. Mobrele ușoare și necarenate sunt chin la drum lung. Nici pomeneală de pasager pe ele, îți bați copiii cu șapca udă. în prima fază-ți recomand un maxi scuter de 250-400 cmc. Vei fi fericit pe el la drum lung, prin oraș și cu mândra. Apoi, dacă-ți place și nu divorțezi, V-Strom fără discuție, cel mai touring adventure și în banii de cheltuit pe-o mobră. La 1.68 cam stai pe vârfuri dar îl mai poți lăsa jos. Un an mergi fără bagaje, e jale mare cu greutate pe spate.

Edited by vis-a-vis
Link to comment
Share on other sites

Honda CB500X. Nu am mers cu ea, am avut vreo 4 ani CB500 clasic, dar stiu cateva persoane care au asa ceva si sunt multumite; motorul trage bine pentru un 500, suspensia e suficienta pentru asfalt si un forestier usor, se poate merge si cu un pasager usor (no fat shaming) pe asfalt, nu e nici foarte inalta si e relativ moderna si nu prea scumpa.

Link to comment
Share on other sites

mai intai fa scoala ca poate o sa iti placa alte motoare sau poate chiar nu o sa iti placa deloc mersul pe 2 roti. Cand am facut scoala mi-a placut la nebunie yamaha tricker si mi-am luat gsxr direct :))

Edited by DiarM
Link to comment
Share on other sites

UIta-te si dupa un Deauville, impusti o gramada de iepuri cu motorul asta, daca gasesti si unul de 700, daca nu, nici modelul anterior de 650, nu e de lepadat. Ai cardan (mare plus), ai spatii suficiente pt bagaje (din fabrica), e si f. comoda, poti face plimbari cat vrei de lungi, are suficienti caluti pt ce iti trebuie tie, consum ok, e fiabila, e f. manevrabila (desi are ceva kile).

Oricum, o schimbi dupa un an doi, indiferent ce ai lua, asa se intapla de regula..

Link to comment
Share on other sites

Fadiz, interesant ca ai pus pe lista si CF Moto.

Din criteriile insirate de tine, singurul care te limiteaza oarecum este "iesitul pe forestiere", care inseamna de fapt alegerea unui adventure-touring, restul speciilor de motociclete nu prea sint compatibile cu forestierul.

Arunca un ochi si la CF Moto 650MT, la doar 4600+TVA de nou cred ca raspunde bine la criteriile tale, nu stiu cu inaltimea cum e, trebuie sa te asezi pe el sa vezi cum stai.

https://www.atvrom.ro/motociclete/cf-moto-650-mt-2020

 

Sfatul meu e sa faci citeva ore de scoala (categoria A sau sub-categoriile A2, A1?), sa treci de pe 125 pe 500+ si o sa fii mult mai lamurit cu ce vrei si ce poti stapini la nivel de incepator.

Dupa aceea cauti moto dupa ce criterii doresti, in momentul de fata nu stii ce inseamna conducerea unei motociclete si ce asteptari sa ai de la ea.

 

O alta optiune interesanta ar fi Royal Enfiel Bullet ( https://www.ural.ro/re_bullet_500.html )un clasic (inca) in viata, dar nu stiu cum te impaci cu aspectul vintage, la restul criteriilor ar corespunde zic eu, inclusiv forestierul daca e echipat cu ceva anvelope adaptate pentru asa ceva.

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 20 ore, Silver Arrow a spus:

Pe bune? In Romania nu poti merge legal? De unde draqu scoateti tata judecatile astea de valoare? 

Ca de obicei, orice scuza (tampita) e buna. ''Noi am merge legal dar nu se poate''. Mai, mai, ce sa-i faci ....

Ce drac de mobra de 250 ai avut de abia ai prins 100 km/h? Eu am mers cu 110 km/h cu un Virago de 250. Si mai era un pic de loc.

 

GZ250 - da am mers si cu 120 -atat imi arata vitezometrul, dar ca sa ajungi la viteza asta tragi de acceleratie si astepti...si astepti .. Sa executi o depasire de la viteza de 90km/h e un chin.
Da, masinile se urca pe tine daca mergi cu 90 in afara localitatii...ii tii pe loc! Mergi cu tu masina/cu moto cu viteza maxim 50-55 in oras, mergi tu pe dn1 cu 90kmph si apoi sa-mi povestesti. Fa experimentul asta la urmatoarele 5-6 iesiri ( cu masina sau cu moto)

 

@initiator: fa scoala, ia carnetul, apoi da drumul la visat motorete! 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...