Sari la conținut

Cu si despre masinile electrice


adidas

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

La 05.07.2024 la 20:25, TheHuskyCrobats a spus:

Da, respectam regulile de circulatie, mergem legal, semnalizam in sensurile giratorii, acordam prioritate si chiar lasam colegii de trafic sa intre pe drumurile principale de pe cele secundare.

De acord, suntem intr-o alta liga.

 

Inteleg ca te incurcam. Poate daca ai zbura putin mai sus ar fi ok si pentru tine 🤣.

 

Ori nu conduci, ori textul de mai sus e un pamflet. E un fel mai frumos de a-ti spune ca traiesti in propria bula.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 06.07.2024 la 8:14, mircea.cazachevici a spus:

Avantul a fost luat doar la aparitia bateriior li-ion.

 

Avantul a aparut doar dupa ce au fost subventionate, nu are legatura cu tehnologia. Acum ca s-au scos subventiile s-au dus in cap vanzarile cu tehnologia lor cu tot. Daca nu coboara preturile la nivel de ICE industria EV are sanse sa dispara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 03.07.2024 la 21:05, mircea.cazachevici a spus:

Dupa 2 ani de topic, trendul continua. Posesorii sunt multumiti de EV-uri, iar "haterii" sunt din ce in ce mai inversunati

Povesti sunt de toate felurile, doar unii sunt multumiti de ele (iar aia de nu sunt nu prea se afiseaza ca na, pica naspa), hateri sunt in ambele tabere etc. Si eu am vreo 2 amici destul de multumiti de ele (le folosesc exclusiv oras/distante scurte), altii 2 care le-au bagat la vanzare. Ideea e ca dupa 2 ani nu vad inca nici un val de vanzari care sa rupa, nu vad nimic revolutionar in domeniu, nu vad abundenta de statii de incarcare etc. Vad ca sunt la fel ca la inceput, sunt doar niste masini cu uz oarecum limitat, ok daca sunt folosite pt ce au fost gandite majoritatea. Iar alea cu din 20XX nu se mai produc decat electrice si gata, pa termice... e doar o sperietoare cum au fost constant in decursul ultimilor zeci de ani. Ba pt benzina, ba pt motorina, ba pentru mai stiu ce.

PS - nu s-au gandit inca sa faca nicaieri benzi de circulatie electrificate cu incarcare prin inductie ? Cred ca ar fi o idee ok (nu am insa idee de costuri de implementare) pt a rezolva problema drumurilor lungi.

 

La 03.07.2024 la 21:52, ENEOS a spus:

Na, dacă sunt învățate cu mixerul, aspiratorul și alte electrocasnice mi se pare și normal! :crack:

Buna asta :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Impotenții ăștia nu sunt în stare sa toarne un strat de asfalt peste câmpie și tu vorbești de benzi de circulatie electrificate cu incarcare prin inductie? Unde? În România? Mi-e frică să mă gândesc doar cât vor costa studiile de fezabilitate și cât timp le va lua până se vor gândi cum și cine sa fure banii. O, Doamne...😂🤣

Editat de Kassu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fără subvenții grase hipsterii brusc nu mai sunt atât de "ecologiști", ceva predictibil de altfel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 ore, ENEOS a spus:

"ecologiști"

 

Imi aduc aminte de foxu cand avea Panda diesel, cat de incantat era de el... marele ecologist.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 35 minute, Nguyen a spus:

 

Imi aduc aminte de foxu cand avea Panda diesel, cat de incantat era de el... marele ecologist.

oamenii se schimba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 23 ore, Cap0ne a spus:

nu s-au gandit inca sa faca nicaieri benzi de circulatie electrificate cu incarcare prin inductie ?

S-au gandit si au facut sisteme functionale inca din secolul trecut 🤗

Dar ca sa il implementezi la auto ai cateva probleme:

1 - pentru a avea un transfer eficient de energie trebuie sa lucrezi cu frecventa mari. Sistemele actuale lucreaza la 15 kHz

2 - ca sa poti face transferul la 15 kHz, ai nevoie de distanta mica intre fire si captator (in principiu un trafo pe ferita). Foarte greu de facut asta cu o masina pe asfalt. Poti pune o rola ceva pe care sta trafo, dar iar ai piese de uzura, si daca e vreo ceva pe asfalt nu o sa iasa bine pentru sistemul de transfer

3 - cu cat cresti frecventa, avand lungimi mari de conductori,  cresc pierderile pe retea , incep sa te incurce cuplajele mutuale. Adica Lꞷ  si  1/ꞷC incep sa aiba valori mari respectiv mici.

4 - daca ai mai multe masini care incarca simultan pe retea o sa ai nevoie de un convertizor de frecventa de putere mare, si "nu se merita" (financiar)

5 - solutia are fi sa faci zone scurte de incarcare, dar costa mult (fiecare zona cu convertizorul ei) si daca zona este scurta, nu prea apuci sa incarci cine stie ce

 

Solutiile care functioneaza sunt cele cu incarcare stationara. Adica cand sta masina pe loc. Exista in cateva parcuri naturale (nu in RO) astfel de sisteme unde in locurile in care opresc masinile care transporta turistii, se pot incarca acumulatorii.

Daca masina sta putin ai nevoie de un sistem de transfer de putere mare care inseamna piese mari si grele, ai nevoie de sisteme de racire (la 15 kHz  se incinge treaba) si asa o sa mai aiba masina niste Kg in plus care inseamna consum suplimentar de energie.

Si daca tot sta masina pe loc, nu mai bine o bagi in priza?

Cu tehnologia actuala nici sistemele astea nu mai au viitor avand in vedere cresterea capacitatii acumulatorilor.

 

Singura varinta care ar putea functiona ca sa alimentezi in mers o masina electrica este cea cu linie de contact aeriana si pantograf. Sistemul bagat in Suedia  in 2016  pentru camioane. Nu am mai urmarit daca a ramas sau nu functional. Dar pentru asa ceva ai nevoie de autostrazi cum trebuie, civilizatie rutiera, sa nu te trezesti ca ai ramas fara sarma de cupru etc (la noi au lasat compatriotii lui Duminica o sectiune de CF fara firul de contact).

In RO inca mai avem peste 40% dintre gospodarii cu WC-ul in fundul curtii .....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 28 minute, Silver Arrow a spus:

WC-ul in fundul curtii .....

Nu este racordat la reţea deci este wireless, iar i-am depăşit pe vestici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fara un context nu reprezinta o stire cu adevarat. De ce spun asta? Pentru ca baietii umbla si modifica softul ca sa mearga mai tare trotineta, lucru care nu-i tocmai in regula. Nici mie nu imi place cand vad ca nu poate mai mult de 25 km/h, dar aia e, vin cu ea la birou si fac 20 de min in loc de 50.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, SONYC a spus:

Pentru ca baietii umbla si modifica softul ca sa mearga mai tare trotineta

 

Ai rabdare, in cativa ani vor umbla baietii si la EV-uri pe patru roti. Am mai spus, cand isi vor baga Doreii mana in ele... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acu o fost soferu de la pizerie pin la mine.Conduce un VW mic electric.Zic...Grigore ai clima in trocarici? Am,da bag plwa-n el,mai bine merg cu geamurile deschise,ca-mi maninca bateria.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa este. daca are o varianta veche - consumul este mare (~ 2..3 kwh). VW ul nu are baterie prea mare si pesemne ca se simte.

acum la 40 jdemii de grade merge cu el pornit permanente si inseamna~ 10% /ora din capacitatea bateriei.

nu se intelege din postul tau care este "revelatia", toate aparatele electrice consuma energie:)

la ICE, AC-ul suge intre si pana la 20 % (ex - in loc de 4 l/ 100 km consuma 5).

La 08.07.2024 la 19:07, ENEOS a spus:

Fără subvenții grase hipsterii brusc nu mai sunt atât de "ecologiști", ceva predictibil de altfel.

cand te aud cum ma intineresti imi vine sa pup.

yey! Sunt hipster :)

La 08.07.2024 la 11:31, Cap0ne a spus:

Povesti sunt de toate felurile, doar unii sunt multumiti de ele (iar aia de nu sunt nu prea se afiseaza ca na, pica naspa), hateri sunt in ambele tabere etc. Si eu am vreo 2 amici destul de multumiti de ele (le folosesc exclusiv oras/distante scurte), altii 2 care le-au bagat la vanzare. Ideea e ca dupa 2 ani nu vad inca nici un val de vanzari care sa rupa, nu vad nimic revolutionar in domeniu, nu vad abundenta de statii de incarcare etc. Vad ca sunt la fel ca la inceput, sunt doar niste masini cu uz oarecum limitat, ok daca sunt folosite pt ce au fost gandite majoritatea. Iar alea cu din 20XX nu se mai produc decat electrice si gata, pa termice... e doar o sperietoare cum au fost constant in decursul ultimilor zeci de ani. Ba pt benzina, ba pt motorina, ba pentru mai stiu ce.

PS - nu s-au gandit inca sa faca nicaieri benzi de circulatie electrificate cu incarcare prin inductie ? Cred ca ar fi o idee ok (nu am insa idee de costuri de implementare) pt a rezolva problema drumurilor lungi.

 

Buna asta :D

arunca o geana pe grupurile dedicate. sunt destui care fac calatorii de peste 4k km in mod uzual! (Europa majoritatea insa si pe Tr sunt destui).

sa mai zic ca s unii de merg cu Spring-ul in concedii?

LImitarea de care zici (atentie, vorbim din statistitici, modul de folosire pentru peste 93% din soferi in Eu) apare cand "userul" e mai putin "dastept" decat masina :).

hai sa vezi astazi ce note se vor fi luat la examenele nationale si apoi vorbim:)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poi cum vine asta? Imi cumpar electrica,da dupa 100.000 km,nu mai folosesc clima,ca-mi consuma bateriile.La termice nu are loc fenomenu asta.E acelasi treaba si la 100.000,si la 300.000 km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Despre ce vorbim? Despre o masina VW E-UP, adica din aia mica, mai mica decat Springul? 

In primul rand, in 100.000 km o masinuta din asta isi scoate banii singura. Dupa 100.000 km, cat dai pe masina + electricitate e exact cat dai doar pe benzina pe un iCE. Iar acel VW pentru pizzerie a fost luat fix pentru profit.

In al 2-lea rand, eu unul nu stiu masina mica, de oras, care sa reziste 300.000 km. Orice am avut mic a murit la 15-18 ani vechime si 200-250.000 km. Efectiv erau niste rable sinistre. Si vorbim aici de Clio, Astra, Peugeot 308....din astea micute.

Daca vorbim de masini mai OK, gen nu stiu ce Mercedes, Passat, etc, atunci putem vorbi sid e Tesla. Si nu cred ca la o Testa de 10 ani vechime se mai pune aceeasi problema cu "nu pornesc aerul ca se consuma bateria".

 

Iar daca vrei sa depasesti 300.000 km cu un electric mic, faci aceeasi treaba pe care o faci si la un ICE mic. Adica ai grija de el. Cum la un ICE nu lasi la voia intamplarii schimbul de ulei, placute, filtre, asa si la un electric ai grija sa il incarci marea majoritate a rimpului pana la 80% ca sa nu stresezi bateria, nu il lasi niciodata sa se descarce pana la 0%, chestii din astea.

Mi se pare normal ca acel VW E-UP de pizzeria a fost abuzat grev, cu incarcari frecvente pana la 100% si descarcari pana unde putea sa mearga. Ca doar nu era masina lor, ei doar trebuiau sa ajunga la client ca sa-si ia spaga.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa zicem ca o baterie,la oarecare electrica,tine 300.00 km.Bun....cum moare ea la 300.000? Se stinge ca becu? Nu,ea moare treptat,inca de la prima incarcare.La fiecare ciclu incarcat-descarcat,orice baterie moare cate putin.Deci pe la 150.000-200.000,cam stai cu ochii pe autonomie,nu mai pornesti clima,iarna mai iei o izmană...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, foxbat a spus:

la ICE, AC-ul suge intre si pana la 20 % (ex - in loc de 4 l/ 100 km consuma 5).

Hsmbp, 20%?!? Poate când motorul are decât de 5 ori puterea absorbită de compresor, gen 1/2 de Tico... 🤦‍♂️

Nici la Polo de 1.2 în 3 cilindri nu crește consumul cu 20% când mergi cu AC!

Iar problema nu e de cost, e că rămâi dracu' în drum cu mixeru' dacă faci răcoare în el! Atâta cât poate, că din ce am vz niciunul nu excelează la răcorit.

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Skoda Citigo E (geamana VW e-UP!): diferenta cu AC/ fara AC este de 20 km la autonomie. Nenea livratoru' fura curent (la propriu 😅).

Acum 1 oră, mircea.cazachevici a spus:

Despre ce vorbim? Despre o masina VW E-UP, adica din aia mica, mai mica decat Springul? 

 

Acum 1 oră, mircea.cazachevici a spus:

 

 

Salut Mircea. Fost posesor de Spring, actual de Citigo E: in afara de portbagaj, UP-ul e mai spatios ca Spring in toate directile (latime, spatiu la cap, spatiu la picioare, pozitie de condus). 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, foxbat a spus:

arunca o geana pe grupurile dedicate. sunt destui care fac calatorii de peste 4k km in mod uzual! (Europa majoritatea insa si pe Tr sunt destui).

sa mai zic ca s unii de merg cu Spring-ul in concedii?

Bro, sunt grupuri care fac 4000 km pe jos sau cu bicicleta :) Astea sunt doar exceptiile care confirma regula. Vorbim de majoritate, nu de o mana de oameni.

 

Acum 1 oră, mircea.cazachevici a spus:

Despre ce vorbim? Despre o masina VW E-UP, adica din aia mica, mai mica decat Springul? 

In primul rand, in 100.000 km o masinuta din asta isi scoate banii singura. Dupa 100.000 km, cat dai pe masina + electricitate e exact cat dai doar pe benzina pe un iCE.

Gazul (adica benzina/motorina, nu vorbesc de gaz gaz) pe 100mii km te duce in medie 6-7-9-10mii euro. Nu stiu cat e UP ala, dar ma indoiesc ca se incadreaza in bugetul asta (lasand depoarte curent si alte costuri).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Ruginel changed the title to Cu si despre masinile electrice
  • l.u.v unpinned this topic
  • Ruginel pinned și unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...