Sari la conținut

Cu si despre masinile electrice


adidas

Postări Recomandate

La 13.01.2024 la 13:12, PzKpfW a spus:

 

 Majoritatea marilor preducători (grupul VW, Ford, GM, Renault, etc.) au anunțat că vor oferi doar electrice peste câțiva ani; restul vor avea o gamă majoritar electrică. De ce mai sunt dubii că ăsta este viitorul pentru automobilele de masă?

De la anuntat peste X ani pana la facut mai e distanta mare. Pana atunci se mai poate schimba directia de 10 ori, in functie de cum bate vantu. No uite idee ! Masini eoliene :))

 

La 13.01.2024 la 14:47, danypop a spus:

NU, dar din păcate majoritatea decide🙂

Majoritatea CREDE ca decide. De fapt tot o minoritate decide pt ei...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Asa a fost si cu vaxu, nu te-a obligat nimeni la propriu.

Doar ca ai fost internat in lagar sau in spital sau a trebuit sa stai in casa, ai suportat shaming, nu te-ai putut duce la cursuri sau nu te-ai putut inscrie la fac de medicina samd

Sa consideri ca astea nu sint obligatii sau nu duc la obligatii e specific noii generatii de trotinetisti.

Eu inteleg sa spuna Catu enormitati ca mai sus (din motive evidente, majoritatea de natura penala) dar asta nu le transforma in adevar si nici nu-ti salveaza pielea.

Viitorul electricelor va fi ca si al vaxului, pana sa treaca toata lumea la electrice, ele se vor fi fasait din aceleasi motive: fac mai mult rau decat bine.

Problema e, ce se va intampla in acel moment, se va reveni la ICE? In niciun caz, se va face pasul decisiv la orasul de 15 minute cu mult inainte,  noua generatie va spune vai ce proaste sint electricele si cat polueaza - vedeti ca termenul limita al digitalizarii si implementarii amprentei de carbon este 2031 (cu mult inainte de 2035 termenul de perisabilitate al ICE)

PS Carrefour calculeaza si pune deja pe tichete "amprenta de carbon"

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O electrica,prinsa de inundatii,mai poate fi folosită?Vazui acu pe Rio Janeiro,masini inundate,si m-am gandit.La termice...golesti rezervoru,golesti motoru,sufli conductele,si ai plecat.

Si-n Anglia fuse inundatii,cu multe masini sub ape.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 33 minute, pinnochio a spus:

O electrica,prinsa de inundatii,mai poate fi folosită?

Da! Ca volieră de porumbei sau coteț de găini. :crack:

Acum 34 minute, pinnochio a spus:

La termice...golesti rezervoru,golesti motoru,sufli conductele,si ai plecat.

Nu e chiar așa simplu nici la termice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ceva ani in urma era segment de piată cu inundate.Functionabile,de pe Italia parcă.

Editat de pinnochio
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 ore, pinnochio a spus:

La termice...golesti rezervoru,golesti motoru,sufli conductele,si ai plecat.

 

 

Poate la Dacie sau vreun Opel Kadett din anii '70 da, mai ai o sansa. La orice masina dupa '90 deja ai prea multa electronica la motor sa scapi fara inlocuirea sau macar verificarea instalatiei electrice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, thesaw said:

Poate la Dacie sau vreun Opel Kadett din anii '70 da, mai ai o sansa.

 

Iar la alea ai problema lipsei de galvanizare la nivel de șasiu/caroserie. O mașină inundată este în general daună totală indiferent că este electrică sau termică.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La mobre instalatia electrica e gandita mult mai waterproof decat la auto. Altfer ar insemna ca dupa o ploaie mai sanatoasa sau o spalatorie cu jetul sa o dai la dauna :)

Dar cred ca ne indepartam oleaca de la subiect. E destul de clar si logic ca o electrica va fi mai usor avariata in caz de inundare decat o termica.

Editat de Cap0ne
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, pinnochio a spus:

Inseamna ca si motocicletele scapate-n balta sunt Pa??? E cam tot aia...difetenta..nr de roti.

Nu chiar! Mașinile au la interior o grămadă de materiale care se deteriorează de la apă, airbag-uri și alte chestii. Teoretic unitățile electronice sunt protejate, dacă s-ar scufunda cu bateria deconectat ar avea șanse să scape. Am văzut cu ochii mei o mașină nouă la care intrase nămolul în interior prin gurile de ventilație. Daună totală clar. Un băiat cu relații a înfrățit-o cu alta similară avariată și aia a fost.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, Cap0ne said:

E destul de clar si logic ca o electrica va fi mai usor avariata in caz de inundare decat o termica.

 

Ai fi surprins. Nu este atât de evident. Motoarele și carcasa bateriilor sunt rezistente la apă. În rest, fire și contacte sunt și la mașinile cu motor termic. La câtă electronică este pe mașini acum, cred că toate sunt cam la fel de vulnerabile. Contează mai mult cât de bună este treaba făcută de producător în acest sens.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aha, foarte rezistente, vezi întâmplări din ultimul an cu Tesla, spre exemplu.

Uiți ceva: la auto ai voltaj mare doar la bujiile cu scânteie. La bulectrice, ai instalație high-voltage. Cu totul altă chestie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Era pe undeva, poate chiar aici pe topic, un caz cu o teslă căreia i se bulise bateria de la ploaie (cică)...

La o mașină normală tapițeria cu toate izolațiile din interior + airbag-uri și centurile cu retractor depășesc valoarea mașinii, electrica e mai scumpă dar cred că oricum economic e daună totală și dacă scapă partea electrică 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7 minutes ago, Lucian_M said:

Aha, foarte rezistente, vezi întâmplări din ultimul an cu Tesla, spre exemplu.

 

Vorbeam strict de rezistența la apă. Sunt care repară electrice inundate. La fel cum repară și termice inundate.

 

4 minutes ago, Lucian_M said:

La nimereală, primul rezultat: https://m.youtube.com/watch?v=KwkUc3cz04M

 

Asta pentru că a intrat apă la el. Nu se întâmplă la toate, depinde de mai mulți factori. Caută tot pe YT - "flood damage tesla repair". Sunt destule.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am fost la ski, ieri m-am intors. 4600 km dus/intors. Ca sa vorbesc doar de drumul de intoarcere, pentru care am ales un traseu mai scurt, duminica am parcurs 1200 km si ieri 1000 km. Plecat la 9,30 dimineata, ajuns la 9 seara, in ambele zile.

Ma intrebam cum ar fi fost sa opresc la fiecare 3 ore de mers, in cautare de stecher.

Singurele masini electrice de pe autostradele unguresti/austriece/italienesti/germane, altele decat foarte putinele cu numere locale, au fost cu placi de inamtriculare romanesti, dovada ca la prostie si fudulie nu ne intrece nimeni. Culmea absoluta a fost un Mini cu numere verzi (cu o cutie pe plafon aproape cat masina), care se tara cu 80 km/h prin Ungaria. La interior, o familie de hipsteri (ca sa ma exprim elegant).

Ma indoiesc ca planurile politicienilor vor prinde prea rapid la niste popoare unde partea practica este mult mai importanta decat la noi, unde moda si infatuarea sunt la putere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

35 minutes ago, _Tex_ said:

Ma intrebam cum ar fi fost sa opresc la fiecare 3 ore de mers, in cautare de stecher.

 

Specific pentru acest mod de utilizare, electricele sunt încă în urmă și ai fost mult mai câștigat cu un motor termic. În același timp, nu va mai dura mult (aproximez 5-7 ani) și autonomiile electricelor le vor depăși pe cele ale automobilelor cu motoare Otto.

 

37 minutes ago, _Tex_ said:

Singurele masini electrice de pe autostradele unguresti/austriece/italienesti/germane, altele decat foarte putinele cu numere locale, au fost cu placi de inamtriculare romanesti, dovada ca la prostie si fudulie nu ne intrece nimeni. Culmea absoluta a fost un Mini cu numere verzi (cu o cutie pe plafon aproape cat masina), care se tara cu 80 km/h prin Ungaria. La interior, o familie de hipsteri (ca sa ma exprim elegant).

 

Aici tragi o concluzie simplistă și subiectivă. Sunt destul de convins că majoritatea românilor care-și cumpără așa ceva nu sunt nici hipsteri, nici ecologiști. Sunt oameni atrași de costurile mici de întreținere, exploatare și chiar de achiziție. Un exemplu concret, la Mini există un program special de leasing (cred că și BMW are ceva similar) care-ți permite finanțare foarte avantajoasă, cu rate mici și valoare de revânzare destul de bună după 3 ani (un fel de leasing operațional cu alt nume). Dacă adaugi și reducerea pe care o acorda statul anul trecut (acei 10.000€), ajungi la o schemă foarte bună din punct de vedere financiar. La Tesla la fel, au fost niște reduceri bune de preț anul trecut pentru că au vrut să scape de stocul nevândut; când compari cu prețurile la care au ajuns mașinile normale (un VW Golf pleacă de la 25.000€), prețurile unor electrice erau chiar atractive.

 

Sunt doar exemple, sunt sigur că au mai fost și altele. Pe scurt, s-au cumpărat pentru că erau condiții financiare bune pentru asta și mai puțin din fudulie, nevoie de epatare (cei care caută asta își cumpără SUV-uri ostentative), hipsteareală sau ecologie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, _Tex_ a spus:

Ma intrebam cum ar fi fost sa opresc la fiecare 3 ore de mers, in cautare de stecher.

N-ai viziune, ești retrograd! Ai fi petrecut o săptămână pe drum, dar n-aveai emisii. Și a explicat un coleg, la 3h tot tre să te 3.14și, e chiar o binecuvântare să trebuiască încărcată coteața!

Acum 21 minute, PzKpfW a spus:

Sunt destul de convins că majoritatea românilor care-și cumpără așa ceva nu sunt nici hipsteri, nici ecologiști. Sunt oameni atrași de costurile mici de întreținere, exploatare și chiar de achiziție.

Și sunt ca ăia cu Fiat Albea 1.2 care povestesc pe forum cum merge savoniera cu 200km/h. Sunt oameni zgârciți care vor să folosească un vehicul în alt scop decât cel pt care e făcut.

Acum 23 minute, PzKpfW a spus:

finanțare foarte avantajoasă, cu rate mici și valoare de revânzare destul de bună după 3 ani (un fel de leasing operațional cu alt nume). Dacă adaugi și reducerea pe care o acorda statul anul trecut (acei 10.000€)

Merge luată prima de la stat pt leasing din ăla? 🤔

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

8 minutes ago, ENEOS said:

Sunt oameni zgârciți care vor să folosească un vehicul în alt scop decât cel pt care e făcut.

 

Fiecare judecă cum vrea. Eu am spus doar că la noi nu prea sunt ecologiști din-ăștia. Sunt mulți săraci/zgârciți/raționali/etc. Ecolo-hipsterii sunt cei care aveau Tesla acum 5-6 ani.

 

14 minutes ago, ENEOS said:

Merge luată prima de la stat pt leasing din ăla? 🤔

 

Am auzit de la o cunoștință că da. La Tesla sigur mergea. O altă cunoștință a cumpărat un Model Y LR la vreo 30.000€ așa (reducere + primă + PJ).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, _Tex_ a spus:

Am fost la ski, ieri m-am intors. 4600 km dus/intors. Ca sa vorbesc doar de drumul de intoarcere, pentru care am ales un traseu mai scurt, duminica am parcurs 1200 km si ieri 1000 km. Plecat la 9,30 dimineata, ajuns la 9 seara, in ambele zile.

Ma intrebam cum ar fi fost sa opresc la fiecare 3 ore de mers, in cautare de stecher.

Am citit primele două propoziții și mi-a dat cu panică, mă gândeam deja ce electrică ți-ai tras de ai așa autonomie. Și noi făceam cam 800 km zilnic (am mers până în Helsinki), m-am întrebat de câteva ori ce aveam să fac dacă aveam un coteț (pardon, mașină) electric, că străinii nu prea își rup gatul după ele...

Cel puțin cei de la Ungaria in sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, _Tex_ a spus:

Am fost la ski, ieri m-am intors. 4600 km dus/intors. Ca sa vorbesc doar de drumul de intoarcere, pentru care am ales un traseu mai scurt, duminica am parcurs 1200 km si ieri 1000 km. Plecat la 9,30 dimineata, ajuns la 9 seara, in ambele zile.

Ma intrebam cum ar fi fost sa opresc la fiecare 3 ore de mers, in cautare de stecher.

Singurele masini electrice de pe autostradele unguresti/austriece/italienesti/germane, altele decat foarte putinele cu numere locale, au fost cu placi de inamtriculare romanesti, dovada ca la prostie si fudulie nu ne intrece nimeni. Culmea absoluta a fost un Mini cu numere verzi (cu o cutie pe plafon aproape cat masina), care se tara cu 80 km/h prin Ungaria. La interior, o familie de hipsteri (ca sa ma exprim elegant).

Ma indoiesc ca planurile politicienilor vor prinde prea rapid la niste popoare unde partea practica este mult mai importanta decat la noi, unde moda si infatuarea sunt la putere.

Electricele sunt IN ORASE…. Nu pe autostrazi ….inca trebuie sa fii nebun sa bagi drum de mii de km cu o electrica

m am intors duminica si exact cum spui mii de km de autostrada un ungaria si austria cu doar cateva electrice vazute 

in zonele montane austriece nici picior” de electrica locala desi la cazare am gasit  un incarcator montat 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Ruginel changed the title to Cu si despre masinile electrice
  • l.u.v unpinned this topic
  • Ruginel pinned și unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   1 membru


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...