Cap0ne Postat Ianuarie 15 Share Postat Ianuarie 15 La 13.01.2024 la 13:12, PzKpfW a spus: Majoritatea marilor preducători (grupul VW, Ford, GM, Renault, etc.) au anunțat că vor oferi doar electrice peste câțiva ani; restul vor avea o gamă majoritar electrică. De ce mai sunt dubii că ăsta este viitorul pentru automobilele de masă? De la anuntat peste X ani pana la facut mai e distanta mare. Pana atunci se mai poate schimba directia de 10 ori, in functie de cum bate vantu. No uite idee ! Masini eoliene :)) La 13.01.2024 la 14:47, danypop a spus: NU, dar din păcate majoritatea decide Majoritatea CREDE ca decide. De fapt tot o minoritate decide pt ei... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianm Postat Ianuarie 15 Share Postat Ianuarie 15 Asa a fost si cu vaxu, nu te-a obligat nimeni la propriu. Doar ca ai fost internat in lagar sau in spital sau a trebuit sa stai in casa, ai suportat shaming, nu te-ai putut duce la cursuri sau nu te-ai putut inscrie la fac de medicina samd Sa consideri ca astea nu sint obligatii sau nu duc la obligatii e specific noii generatii de trotinetisti. Eu inteleg sa spuna Catu enormitati ca mai sus (din motive evidente, majoritatea de natura penala) dar asta nu le transforma in adevar si nici nu-ti salveaza pielea. Viitorul electricelor va fi ca si al vaxului, pana sa treaca toata lumea la electrice, ele se vor fi fasait din aceleasi motive: fac mai mult rau decat bine. Problema e, ce se va intampla in acel moment, se va reveni la ICE? In niciun caz, se va face pasul decisiv la orasul de 15 minute cu mult inainte, noua generatie va spune vai ce proaste sint electricele si cat polueaza - vedeti ca termenul limita al digitalizarii si implementarii amprentei de carbon este 2031 (cu mult inainte de 2035 termenul de perisabilitate al ICE) PS Carrefour calculeaza si pune deja pe tichete "amprenta de carbon" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Ianuarie 15 Share Postat Ianuarie 15 O electrica,prinsa de inundatii,mai poate fi folosită?Vazui acu pe Rio Janeiro,masini inundate,si m-am gandit.La termice...golesti rezervoru,golesti motoru,sufli conductele,si ai plecat. Si-n Anglia fuse inundatii,cu multe masini sub ape. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Ianuarie 15 Share Postat Ianuarie 15 Acum 33 minute, pinnochio a spus: O electrica,prinsa de inundatii,mai poate fi folosită? Da! Ca volieră de porumbei sau coteț de găini. Acum 34 minute, pinnochio a spus: La termice...golesti rezervoru,golesti motoru,sufli conductele,si ai plecat. Nu e chiar așa simplu nici la termice. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Ianuarie 15 Share Postat Ianuarie 15 (editat) Ceva ani in urma era segment de piată cu inundate.Functionabile,de pe Italia parcă. Editat Ianuarie 15 de pinnochio Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
thesaw Postat Ianuarie 16 Share Postat Ianuarie 16 Acum 12 ore, pinnochio a spus: La termice...golesti rezervoru,golesti motoru,sufli conductele,si ai plecat. Poate la Dacie sau vreun Opel Kadett din anii '70 da, mai ai o sansa. La orice masina dupa '90 deja ai prea multa electronica la motor sa scapi fara inlocuirea sau macar verificarea instalatiei electrice. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
danypop Postat Ianuarie 16 Share Postat Ianuarie 16 https://foaiatransilvana.ro/cum-se-fura-curent-la-parchetul-de-pe-langa-judecatoria-gherla/ Pentru binele omenirii a făcut-o Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Ianuarie 16 Share Postat Ianuarie 16 2 hours ago, thesaw said: Poate la Dacie sau vreun Opel Kadett din anii '70 da, mai ai o sansa. Iar la alea ai problema lipsei de galvanizare la nivel de șasiu/caroserie. O mașină inundată este în general daună totală indiferent că este electrică sau termică. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Ianuarie 16 Share Postat Ianuarie 16 Inseamna ca si motocicletele scapate-n balta sunt Pa??? E cam tot aia...difetenta..nr de roti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Ianuarie 16 Share Postat Ianuarie 16 Teoretic da. Practic este mult mai ușor să înlocuiești instalația electrică la o motocicletă - acolo este problema de fapt și la auto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cap0ne Postat Ianuarie 16 Share Postat Ianuarie 16 (editat) La mobre instalatia electrica e gandita mult mai waterproof decat la auto. Altfer ar insemna ca dupa o ploaie mai sanatoasa sau o spalatorie cu jetul sa o dai la dauna Dar cred ca ne indepartam oleaca de la subiect. E destul de clar si logic ca o electrica va fi mai usor avariata in caz de inundare decat o termica. Editat Ianuarie 16 de Cap0ne Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Ianuarie 16 Share Postat Ianuarie 16 Acum 3 ore, pinnochio a spus: Inseamna ca si motocicletele scapate-n balta sunt Pa??? E cam tot aia...difetenta..nr de roti. Nu chiar! Mașinile au la interior o grămadă de materiale care se deteriorează de la apă, airbag-uri și alte chestii. Teoretic unitățile electronice sunt protejate, dacă s-ar scufunda cu bateria deconectat ar avea șanse să scape. Am văzut cu ochii mei o mașină nouă la care intrase nămolul în interior prin gurile de ventilație. Daună totală clar. Un băiat cu relații a înfrățit-o cu alta similară avariată și aia a fost. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Ianuarie 16 Share Postat Ianuarie 16 2 hours ago, Cap0ne said: E destul de clar si logic ca o electrica va fi mai usor avariata in caz de inundare decat o termica. Ai fi surprins. Nu este atât de evident. Motoarele și carcasa bateriilor sunt rezistente la apă. În rest, fire și contacte sunt și la mașinile cu motor termic. La câtă electronică este pe mașini acum, cred că toate sunt cam la fel de vulnerabile. Contează mai mult cât de bună este treaba făcută de producător în acest sens. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Ianuarie 16 Share Postat Ianuarie 16 Aha, foarte rezistente, vezi întâmplări din ultimul an cu Tesla, spre exemplu. Uiți ceva: la auto ai voltaj mare doar la bujiile cu scânteie. La bulectrice, ai instalație high-voltage. Cu totul altă chestie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Ianuarie 16 Share Postat Ianuarie 16 Era pe undeva, poate chiar aici pe topic, un caz cu o teslă căreia i se bulise bateria de la ploaie (cică)... La o mașină normală tapițeria cu toate izolațiile din interior + airbag-uri și centurile cu retractor depășesc valoarea mașinii, electrica e mai scumpă dar cred că oricum economic e daună totală și dacă scapă partea electrică Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Ianuarie 16 Share Postat Ianuarie 16 La nimereală, primul rezultat: https://m.youtube.com/watch?v=KwkUc3cz04M Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Ianuarie 16 Share Postat Ianuarie 16 (editat) 7 minutes ago, Lucian_M said: Aha, foarte rezistente, vezi întâmplări din ultimul an cu Tesla, spre exemplu. Vorbeam strict de rezistența la apă. Sunt care repară electrice inundate. La fel cum repară și termice inundate. 4 minutes ago, Lucian_M said: La nimereală, primul rezultat: https://m.youtube.com/watch?v=KwkUc3cz04M Asta pentru că a intrat apă la el. Nu se întâmplă la toate, depinde de mai mulți factori. Caută tot pe YT - "flood damage tesla repair". Sunt destule. Editat Ianuarie 16 de PzKpfW Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Ianuarie 16 Share Postat Ianuarie 16 Zice și costul reparației? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Ianuarie 16 Share Postat Ianuarie 16 Zice că a intrat apa la spectrometru spațial,și e cam Pa.Lot of damages... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
_Tex_ Postat Ianuarie 16 Share Postat Ianuarie 16 Am fost la ski, ieri m-am intors. 4600 km dus/intors. Ca sa vorbesc doar de drumul de intoarcere, pentru care am ales un traseu mai scurt, duminica am parcurs 1200 km si ieri 1000 km. Plecat la 9,30 dimineata, ajuns la 9 seara, in ambele zile. Ma intrebam cum ar fi fost sa opresc la fiecare 3 ore de mers, in cautare de stecher. Singurele masini electrice de pe autostradele unguresti/austriece/italienesti/germane, altele decat foarte putinele cu numere locale, au fost cu placi de inamtriculare romanesti, dovada ca la prostie si fudulie nu ne intrece nimeni. Culmea absoluta a fost un Mini cu numere verzi (cu o cutie pe plafon aproape cat masina), care se tara cu 80 km/h prin Ungaria. La interior, o familie de hipsteri (ca sa ma exprim elegant). Ma indoiesc ca planurile politicienilor vor prinde prea rapid la niste popoare unde partea practica este mult mai importanta decat la noi, unde moda si infatuarea sunt la putere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Ianuarie 16 Share Postat Ianuarie 16 35 minutes ago, _Tex_ said: Ma intrebam cum ar fi fost sa opresc la fiecare 3 ore de mers, in cautare de stecher. Specific pentru acest mod de utilizare, electricele sunt încă în urmă și ai fost mult mai câștigat cu un motor termic. În același timp, nu va mai dura mult (aproximez 5-7 ani) și autonomiile electricelor le vor depăși pe cele ale automobilelor cu motoare Otto. 37 minutes ago, _Tex_ said: Singurele masini electrice de pe autostradele unguresti/austriece/italienesti/germane, altele decat foarte putinele cu numere locale, au fost cu placi de inamtriculare romanesti, dovada ca la prostie si fudulie nu ne intrece nimeni. Culmea absoluta a fost un Mini cu numere verzi (cu o cutie pe plafon aproape cat masina), care se tara cu 80 km/h prin Ungaria. La interior, o familie de hipsteri (ca sa ma exprim elegant). Aici tragi o concluzie simplistă și subiectivă. Sunt destul de convins că majoritatea românilor care-și cumpără așa ceva nu sunt nici hipsteri, nici ecologiști. Sunt oameni atrași de costurile mici de întreținere, exploatare și chiar de achiziție. Un exemplu concret, la Mini există un program special de leasing (cred că și BMW are ceva similar) care-ți permite finanțare foarte avantajoasă, cu rate mici și valoare de revânzare destul de bună după 3 ani (un fel de leasing operațional cu alt nume). Dacă adaugi și reducerea pe care o acorda statul anul trecut (acei 10.000€), ajungi la o schemă foarte bună din punct de vedere financiar. La Tesla la fel, au fost niște reduceri bune de preț anul trecut pentru că au vrut să scape de stocul nevândut; când compari cu prețurile la care au ajuns mașinile normale (un VW Golf pleacă de la 25.000€), prețurile unor electrice erau chiar atractive. Sunt doar exemple, sunt sigur că au mai fost și altele. Pe scurt, s-au cumpărat pentru că erau condiții financiare bune pentru asta și mai puțin din fudulie, nevoie de epatare (cei care caută asta își cumpără SUV-uri ostentative), hipsteareală sau ecologie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Ianuarie 16 Share Postat Ianuarie 16 1 oră în urmă, _Tex_ a spus: Ma intrebam cum ar fi fost sa opresc la fiecare 3 ore de mers, in cautare de stecher. N-ai viziune, ești retrograd! Ai fi petrecut o săptămână pe drum, dar n-aveai emisii. Și a explicat un coleg, la 3h tot tre să te 3.14și, e chiar o binecuvântare să trebuiască încărcată coteața! Acum 21 minute, PzKpfW a spus: Sunt destul de convins că majoritatea românilor care-și cumpără așa ceva nu sunt nici hipsteri, nici ecologiști. Sunt oameni atrași de costurile mici de întreținere, exploatare și chiar de achiziție. Și sunt ca ăia cu Fiat Albea 1.2 care povestesc pe forum cum merge savoniera cu 200km/h. Sunt oameni zgârciți care vor să folosească un vehicul în alt scop decât cel pt care e făcut. Acum 23 minute, PzKpfW a spus: finanțare foarte avantajoasă, cu rate mici și valoare de revânzare destul de bună după 3 ani (un fel de leasing operațional cu alt nume). Dacă adaugi și reducerea pe care o acorda statul anul trecut (acei 10.000€) Merge luată prima de la stat pt leasing din ăla? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
PzKpfW Postat Ianuarie 16 Share Postat Ianuarie 16 8 minutes ago, ENEOS said: Sunt oameni zgârciți care vor să folosească un vehicul în alt scop decât cel pt care e făcut. Fiecare judecă cum vrea. Eu am spus doar că la noi nu prea sunt ecologiști din-ăștia. Sunt mulți săraci/zgârciți/raționali/etc. Ecolo-hipsterii sunt cei care aveau Tesla acum 5-6 ani. 14 minutes ago, ENEOS said: Merge luată prima de la stat pt leasing din ăla? Am auzit de la o cunoștință că da. La Tesla sigur mergea. O altă cunoștință a cumpărat un Model Y LR la vreo 30.000€ așa (reducere + primă + PJ). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Ianuarie 16 Share Postat Ianuarie 16 Acum 1 oră, _Tex_ a spus: Am fost la ski, ieri m-am intors. 4600 km dus/intors. Ca sa vorbesc doar de drumul de intoarcere, pentru care am ales un traseu mai scurt, duminica am parcurs 1200 km si ieri 1000 km. Plecat la 9,30 dimineata, ajuns la 9 seara, in ambele zile. Ma intrebam cum ar fi fost sa opresc la fiecare 3 ore de mers, in cautare de stecher. Am citit primele două propoziții și mi-a dat cu panică, mă gândeam deja ce electrică ți-ai tras de ai așa autonomie. Și noi făceam cam 800 km zilnic (am mers până în Helsinki), m-am întrebat de câteva ori ce aveam să fac dacă aveam un coteț (pardon, mașină) electric, că străinii nu prea își rup gatul după ele... Cel puțin cei de la Ungaria in sus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ianachim Postat Ianuarie 16 Share Postat Ianuarie 16 Acum 2 ore, _Tex_ a spus: Am fost la ski, ieri m-am intors. 4600 km dus/intors. Ca sa vorbesc doar de drumul de intoarcere, pentru care am ales un traseu mai scurt, duminica am parcurs 1200 km si ieri 1000 km. Plecat la 9,30 dimineata, ajuns la 9 seara, in ambele zile. Ma intrebam cum ar fi fost sa opresc la fiecare 3 ore de mers, in cautare de stecher. Singurele masini electrice de pe autostradele unguresti/austriece/italienesti/germane, altele decat foarte putinele cu numere locale, au fost cu placi de inamtriculare romanesti, dovada ca la prostie si fudulie nu ne intrece nimeni. Culmea absoluta a fost un Mini cu numere verzi (cu o cutie pe plafon aproape cat masina), care se tara cu 80 km/h prin Ungaria. La interior, o familie de hipsteri (ca sa ma exprim elegant). Ma indoiesc ca planurile politicienilor vor prinde prea rapid la niste popoare unde partea practica este mult mai importanta decat la noi, unde moda si infatuarea sunt la putere. Electricele sunt IN ORASE…. Nu pe autostrazi ….inca trebuie sa fii nebun sa bagi drum de mii de km cu o electrica m am intors duminica si exact cum spui mii de km de autostrada un ungaria si austria cu doar cateva electrice vazute in zonele montane austriece nici picior” de electrica locala desi la cazare am gasit un incarcator montat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.