SONYC Postat Noiembrie 5, 2024 Share Postat Noiembrie 5, 2024 1 oră în urmă, TRG a spus: Nu neaga nimeni ca-s interesante masinile electrice, ca-s bune (unele) si ca rezolva multe probleme. Ce e asa de interesant la ele, partea tehnica sau cea estetica? > Daca vorbim de cea tehnica, sistemul cu hidrogen (varianta cu electroliza apei) mi se pare mult mai interesant. > De estetic nu discutam, gusturile difera. Nu in ultimul rand, ce probleme rezolva? > Nu mai achita posesorul EV-ului 15 sute pentru kit-ul de ambreiaj si volant? Corect, nu plateste separat pentru ele, dar si acest cost este inclus in pretul total de vanzare (considerabil mai mare). > Poluare? Nu-mi mai trebuie bronz pentru cel putin 2-3 ani dupa o banala croaziera pe Nil, atat de negru am ramas dupa experienta. Nu se face primavara cu numarul de EV-uri vandute, trebuie sa fie un efort global, ori mult succes cu asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Postat Noiembrie 5, 2024 Share Postat Noiembrie 5, 2024 20 minutes ago, SONYC said: Poluare? Nu ma refer la poluarea planetei Dar in orasele mari cum ar fi Bucurestiul, Clujul sau Brasovul s-ar simti la nivelul calitatii aerului o pondere mai mare a autoturismelor electrice. Sigur, daca le incarci cu curent produs prin arderea carbunilor n-ai facut nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderatori Kristian Postat Noiembrie 5, 2024 Moderatori Share Postat Noiembrie 5, 2024 (editat) Acum 4 ore, TRG a spus: Nu ma refer la poluarea planetei Dar in orasele mari cum ar fi Bucurestiul, Clujul sau Brasovul s-ar simti la nivelul calitatii aerului o pondere mai mare a autoturismelor electrice. Sigur, daca le incarci cu curent produs prin arderea carbunilor n-ai facut nimic. In orasele mari,s-ar schimba aerul in primul rand daca de la o zi la alta s-ar interzice masinile diesel-tedeiii.Cand deschid geamul(in Cluj-Napoca)primul miros e cel de tedeiii,nu de benzina arsa. La ceea ce ai scris mai sus,ma refeream cand am scris multe pagini inainte pe topic,la cat de mare e ipocrizia posesorilor de ev(fara aia ce incarca din panourile de acasa). Editat Noiembrie 5, 2024 de Kristian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Noiembrie 5, 2024 Share Postat Noiembrie 5, 2024 Hai-hai, ca si benzina pute. Nu ca TDI, dar pute si ea. Cat despre beneficiile EV-urilor folosite corect (folosite doar pe distante scurte sau in oras si daca ai priza acasa), ele exista. Pe langa costul redus al curentului de acasa, mai e faptul ca scapi de o multime de reparatii si verificari. Nu ai ambreiaj de schimbat, curele, bujii, nu trebuie sa ii dai in gura din cand in cand ca se infunda nu stiu ce DPF de la statul in aglomeratie, nu ai probleme cum ca "nu mai trage", "da in nas", 's-a ars garnitura de chiulasa', "mi s-a supraincalzit", etc. Doar o incarci si mergi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderatori Kristian Postat Noiembrie 5, 2024 Moderatori Share Postat Noiembrie 5, 2024 La aceiasi norma de poluare,ce emite un tedeii in plus de CO si o benzinara nu? Cat priveste enumeratia ta de mai sus cu ai de schimbat,prefer sa schimb la 100k km un ambreiaj DAR sa schimb eu vitezele,adica sa conduc eu masina,nu ea pe mine cu cutia automata sau ce rahat au astea electrice.Ca fapt divers la ambele masini ale familiei-care is benzinare amandoua,am cutii manuale si reductor manual low/high.A 3 a masina trebuie sa-mi ajunga azi sau maine si culmea,ca sa fie cu cutie manual,a trebuit facuta la comanda...Se duce lumea pe partie in jos,in numele avansului tehnologic.Daca nu iti place sa conduci tu,nu masina pe tine,baga-ti sofer sau stai acasa. DPF-uri din cate stiu eu au doar tedeiiurile,dar poate stiu gresit. Aia cu ca nu mai trage,da in nas,etc apar la cei ce nu stiu ca,o masina trebuie dusa in ture cand faci drumuri afara ca sa previi astea.La o automata poti face,daca ai optiunea de schimbare manuala. Oricum ar fi,TU nu recunosti nimic din astea,sustii mai departe ca ev-ul este D-zeu.Mno,atata s-a putut in cazul tau.Daca aveai o masina cu fuziune nucleara,era perfecta,tot pentru ca o aveai tu.Am priceput ideea,ce ai tu e pizdietz,ce au altii,e fas.Nu te mai chinui sa-mi raspunzi,e inutil... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Noiembrie 5, 2024 Share Postat Noiembrie 5, 2024 M-ai inteles gresit. Sunt un om care a avut mai toata viata masini SH, unele mai bune, altele mai proaste. Si am schimbat ca nebunul si cutii de viteze, si chiulase, si ambreiaje. Nu mai spun de curele de distributie si de accesorii, la care sunt deja expert. Si acum, la batranete, ma bucur si eu de linistea de a nu mai trebui sa ma duc in parcare sa mai schimb cate ceva la masina. Cat preferinta ta pentru cutiile manuale, e OK, dar cred ca tine mai mult de hobby. Nu inteleg eu cum de te satisface o cutie manuala in Cluj. Poate prin imprejurimi, cand te dai pe serpentine, cand depasesti....dar nu in Cluj. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Postat Noiembrie 5, 2024 Share Postat Noiembrie 5, 2024 1 hour ago, mircea.cazachevici said: Pe langa costul redus al curentului de acasa, mai e faptul ca scapi de o multime de reparatii si verificari. Nu ai ambreiaj de schimbat, curele, bujii, nu trebuie sa ii dai in gura din cand in cand ca se infunda nu stiu ce DPF de la statul in aglomeratie, nu ai probleme cum ca "nu mai trage", "da in nas", 's-a ars garnitura de chiulasa', "mi s-a supraincalzit", etc. Doar o incarci si mergi. Depinde de profilul utilizatorului, asta o pot intelege. Unii se bucura cand mai surubaresc ceva la masina si altii vor sa schimbe viteze. Altii cauta ceva extrem de simplu, altii cauta sa fie cat mai mult tech pe masina, si tot asa. Ca idee, exista si sosete cu telecomanda pentru doritori: https://www.emag.ro/set-sosete-incalzite-electric-cu-power-banks-incluse-telecomanda-3-trepte-de-caldura-marimea-38-44-negru-rov-479/pd/DWW171MBM/ Dar afirmatia ca una e mai buna decat cealalta e cel putin aberanta. Exista argumente pro si contra in ambele tabere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jebelu Postat Noiembrie 5, 2024 Share Postat Noiembrie 5, 2024 @mircea.cazachevici am inteles ca, in calitate de motociclisti, mai ai/avem si alte pasiuni pe langa moto. Dar sa spui ca te pasioneaza o baterie cu 4 roticute - ca roti, alea nu se pot numi, da-o-ncolo de "pasiune". E drept ca lumea a ajuns ciudata, dar si asa... Pe langa asta, este un forum de motociclete termice, cred ca exista forumuri de masini electrice unde sa va desfasurati. Incercati in poiana lui cocean. Pe topicul asta posteaza vreo 3 posesori de electrice, si cand o fac, e de undeva de sus, de la balcon. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea.cazachevici Postat Noiembrie 5, 2024 Share Postat Noiembrie 5, 2024 Acum 42 minute, Kristian a spus: La aceiasi norma de poluare,ce emite un tedeii in plus de CO si o benzinara nu? Oxizi de azot, care cica sunt extrem de daunatori pentru sanatate. sursa aici: https://pint.ro/blog/adevarul-sumbru-despre-masina-diesel Acum 1 minut, Jebelu a spus: Dar sa spui ca te pasioneaza o baterie cu 4 roticute - ca roti, alea nu se pot numi, da-o-ncolo de "pasiune". Asta nu intelegeti voi, ca e doar multumire. Pasiune e pentru enduro, unde imi place sa surubaresc, sa imi bag singur nasul, sa schimb singur piston si ambreiaj ca sa stiu ce sa-i fac daca o dau peste cap pe munte si nu mai porneste. Dar la masina......imi place sa stiu ca trebuie sa ajung unde am de ajuns, si cam atat. Pentru mine automobilismul nu e o pasiune, e o necesitate. Si aia care e mai simpla si ma duce de colo-colo fara probleme e cea mai buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderatori Kristian Postat Noiembrie 5, 2024 Moderatori Share Postat Noiembrie 5, 2024 (editat) Acum 16 minute, mircea.cazachevici a spus: M-ai inteles gresit. Sunt un om care a avut mai toata viata masini SH, unele mai bune, altele mai proaste. Si am schimbat ca nebunul si cutii de viteze, si chiulase, si ambreiaje. Nu mai spun de curele de distributie si de accesorii, la care sunt deja expert. Si acum, la batranete, ma bucur si eu de linistea de a nu mai trebui sa ma duc in parcare sa mai schimb cate ceva la masina. Cat preferinta ta pentru cutiile manuale, e OK, dar cred ca tine mai mult de hobby. Nu inteleg eu cum de te satisface o cutie manuala in Cluj. Poate prin imprejurimi, cand te dai pe serpentine, cand depasesti....dar nu in Cluj. Poate ca te-am inteles gresit,nu contest,nimeni nu e perfect. Mie si acum ca sunt batran-la fel cum te consideri si tu(desi am mai multi ani ca si tine),imi place sa surubaresc atat la masini,cat si la motociclete. Cum ma satisface cutia manuala?Nu stiu daca este hobby sau altceva,asa vine dinauntrul meu dintotdeauna.Si in trafic ca si cel de Cluj,cand se merge in coloana,trec pe mic si asa conduc,cu uzura muuult mai mica decat pe mare,dtpdv ale motorului/transmisiei. Nu uita ca,Cluj-ul are foarte multe drumuri ce urca/coboara fata de Bucuresti. Acum 2 minute, mircea.cazachevici a spus: Oxizi de azot, care cica sunt extrem de daunatori pentru sanatate. sursa aici: https://pint.ro/blog/adevarul-sumbru-despre-masina-diesel ... Raspuns corect! CO-ul e asimilat de plante care ne redau O2,dar oxizii de azot,nu prea... QED. Editat Noiembrie 5, 2024 de Kristian Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TheHuskyCrobats Postat Noiembrie 9, 2024 Share Postat Noiembrie 9, 2024 La 01.11.2024 la 16:44, l.u.v a spus: + vrei 2 zile în plus timpi de încărcare. Echitabil. Partea bună e că citești tot pe fb cât aștepți la coadă la priză și rămâi un om informat. Merită diferența aia de bani. Sincer, habar nu am de unde ai scos tu 2 zile in plus timp de incarcare, dar daca tu te simti bine gandind asa, eu nu am de gand sa iti schimb parerea. In alta ordine de idei, infrastructura e ok si in Romania, in plus este in dezvoltare. Pentru soferii de ICE care nu au nevoie de incarcatoare nu este evident, pentru altii care le folosesc, apar statii noi ca ciupercile. Pe Europa, hub-uri de genul celui din poza nu e ceva anormal. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Noiembrie 9, 2024 Admin Share Postat Noiembrie 9, 2024 E o parte ironica în fraza aia cu 2 zile. Dar jumate de zi tot e. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Noiembrie 9, 2024 Share Postat Noiembrie 9, 2024 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Moderatori Kristian Postat Noiembrie 9, 2024 Moderatori Share Postat Noiembrie 9, 2024 Acum 2 ore, ENEOS a spus: Wannabe... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxbat Postat Noiembrie 10, 2024 Share Postat Noiembrie 10, 2024 Acum 13 ore, ENEOS a spus: de ce mi ai facut asta, BaYbY? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Noiembrie 10, 2024 Share Postat Noiembrie 10, 2024 Trebuia FOC. Eventual FOK. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Noiembrie 10, 2024 Share Postat Noiembrie 10, 2024 Acum 37 minute, Lucian_M a spus: FOK Adică Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
foxbat Postat Noiembrie 10, 2024 Share Postat Noiembrie 10, 2024 SBK e cel mai potrivit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Noiembrie 10, 2024 Share Postat Noiembrie 10, 2024 Acum 1 minut, foxbat a spus: SBK Să-mi Bag Kriciu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TheHuskyCrobats Postat Noiembrie 11, 2024 Share Postat Noiembrie 11, 2024 La 09.11.2024 la 15:08, l.u.v a spus: E o parte ironica în fraza aia cu 2 zile. Dar jumate de zi tot e. Nope. Am plecat pe la 8 seara si m-am oprit la Sebes peste noapte (nu mai conduc noaptea demult), deci prima incarcare, la hotel, AC, nu m-a incurcat nicicum. A doua oprire pe care nu o consider, dupa aproximativ 1400km, la Geiselwind, iarasi lasata masina la incarcat peste noapte la hotel (garaj, caldut). Pana la Geiselwind am oprit de 5 ori, 2 ore si 5 minute in total - intre 15 si 40 minute pe oprire in functie de ce am facut (cea mai lunga de 40 minute pentru mancat la un restaurant, in rest de dezmortit si toaleta). De la Geiselwind pana la Rotterdam am oprit de doua ori, o data ca trebuia sa incarc, a doua oara ca voia sotia la toaleta si am si incarcat daca tot am oprit, in total cam 35 de minute. Deci 7 opriri (una din ele fara sa fie nevoie) cu un total de 2 ore si 40 minute opriri pentru incarcari, toaleta, mancat, dezmorit, cafea, etc, pe ceas, pentru aproximativ 2200km. La fel la intoarcere, Rotterdam - Koblenz cu o oprire de 15 minute, am stat 2 zile la niste prieteni din facultate, apoi Koblenz - Timisoara, 1400km tot 5 opriri, 2 ore si 20 minute, am stat mai mult la masa si am mai oprit si intr-un mall sa luam ceva cadouri pentru finii de la Timisoara unde am ramas peste noapte (opriri intre 12 si 50 minute). Timisoara - Pitesti, o singura oprire la Sebes sa mancam ceva de pranz si sa incarcam 20 minute. Deci la intoarcere, tot 7 opriri - era firesc - 2 ore si 55 de minute. Deci pentru drumul propriu zis de 4400km am oprit pentru incarcat 5 ore si 35 minute din care o ora si 30 minute opream oricum sa mancam la un restaurant. Restul de 1000km i-am facut prin Olanda. Acolo problema a fost la incarcare deoarece pentru a incarca la AC trebuia sa ai numar de telefon de Olanda su Belgia si card la o banca olandeza, tampenie ca asta nu am mai intalnit. Am rezolvat intr-un final. Am mers cu viteza legala peste tot, iar in Germania cu maximul posibil in functie de trafic si limitele de pe autostrazi, am mancat civilizat. Eu cred ca am experienta la drumuri de genul asta ca sa pot spune ca pauzele facute cu masina electrica sunt comparabile cu pauzle facute cu fostul diesel. Bineinteles ca se poate castiga timp, mananci din punga, faci pipi in sticla si opresti doar ca sa alimentezi - tot stai si acolo un minim de 10 minute, eu cel putin nu cred ca am resuit sa stau mai putin cand mergeam cu dieselul. Plus ca incarcarile EV-ului de peste noapte nu le consider timp pierdut, in schimb la diesel orice oprire la statia de alimentare este timp pierdut. Eu as fi avut nevoie de minim 12 opriri la pompa in cazul acestui drum, considernd consumul fostei masini si autonomia ei, asta inseamna un minim de 2 ore doar pentru alimentare (fara masa), daca adaug si masa, ar fi in total 3 ore si 30 minute. Daca fac diferenta, la totalul de km, cu EV-ul am facut in plus ... cam 2 ore. Daca e ok sau nu depinde de fiecare, pentru mine si pentru sotie a fost ok. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
thesaw Postat Noiembrie 11, 2024 Share Postat Noiembrie 11, 2024 Am trecut si la a doua masina la electrocasnic, am luat un Q8 e-tron. Inca suntem in perioada de acomodare. Primele impresii sunt ca tot ce tine de autoturism in general (confort, silentiozitate, calitatea interiorului) este mult peste la Audi, dar tot ce tine de propulsor electric, eficienta si feedback de la motoare Tesla e mai buna. Mai revin dupa ce merg macar cateva luni cu ea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianm Postat Noiembrie 12, 2024 Share Postat Noiembrie 12, 2024 Aseară eram pe lângă Munchen numărând mașinile care încurcă traficul, electrocariciuri mici și mari, proprietarii lor aveau un zâmbet tâmp-autist pe bot, probabil de la delirul lor în care salvează lumea. Pe român îl înțeleg, ăsta își ia electrocarici din motive pertinente: trend, figuri, și-a luat și ăla de i-a fwtut nevasta, mocangeală etc. Fețele triste din vest le iau doar pt propagandă, ăia trăiesc cu apatie viața altora. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TheHuskyCrobats Postat Noiembrie 13, 2024 Share Postat Noiembrie 13, 2024 (editat) Comentariul de mai sus imi aduce aminte de caravana aia care trece ... La 11.11.2024 la 10:55, thesaw a spus: Am trecut si la a doua masina la electrocasnic, am luat un Q8 e-tron. Inca suntem in perioada de acomodare. Primele impresii sunt ca tot ce tine de autoturism in general (confort, silentiozitate, calitatea interiorului) este mult peste la Audi, dar tot ce tine de propulsor electric, eficienta si feedback de la motoare Tesla e mai buna. Mai revin dupa ce merg macar cateva luni cu ea. Felicitari pentru achizitie. Un plus la Tesla este si aplicatia. Nu am gasit o alta aplicatie care sa se apropie macar de ea. Editat Noiembrie 13, 2024 de TheHuskyCrobats Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jebelu Postat Noiembrie 13, 2024 Share Postat Noiembrie 13, 2024 Acum 19 minute, TheHuskyCrobats a spus: Comentariul de mai sus imi aduce aminte de caravana aia care trece ... Ai dreptate, ca orice moda sau experiment, caravana voastra trece si dusa este... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TheHuskyCrobats Postat Noiembrie 13, 2024 Share Postat Noiembrie 13, 2024 Bineinteles ca ai dreptate. https://alternative-fuels-observatory.ec.europa.eu/general-information/news/september-2024-european-electric-vehicle-market-resumes-growth Citat Market Share and Powertrain Trends September's figures underscore a major shift in the European automotive landscape. Plug-in vehicles reached a 26% share of the overall market, with BEVs alone representing 19%. Coupled with HEVs (hybrid electric vehicles), which grew by 12% YoY and secured a 34% market share, a notable 60% of all new passenger cars sold featured some form of electrification. This is a significant milestone, indicating that more than half of new car buyers are opting for vehicles with at least partial electric capability. The decline of traditional powertrains continued, with petrol vehicle sales falling by 19% and diesel slipping further by 24% to just 8% of the market. HEVs outsold petrol cars for the first time, capturing 34% of sales versus petrol's 29%. This trend suggests a permanent shift in consumer preferences and raises questions about the long-term viability of diesel and petrol in the European market. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.