Sari la conținut

Cu si despre masinile electrice


adidas

Postări Recomandate

Problema motorului Otto/cu sistem bielă-manivelă este că are o eficiență teribil de redusă față de electric (asta pe lângă toate problemele conexe ale producției zemurilor respective). Sunt fan și sper să mă bucur de așa ceva până închid ochii, dar sunt o excepție. O tanti Ionela (specie mult mai uzuală decât mine) care merge la cumpărături sau după plod la școală zilnic, are nevoie de un electrocasnic pe roți, simplu, fiabil și confortabil. O electrică se califică mult mai bine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,7k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Aș mai adăuga încă un aspect: motorul Otto, deși a ajuns la un nivel de rafinament incredibil, va suferi de acum încolo de o lipsă acută de investiții în dezvoltare. Va deveni specie din ce în ce mai rară, rezervată pasionaților, iar într-un final va dispărea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, PzKpfW a spus:

Și asta datorită chinezilor (care de un deceniu investesc masiv în asta)

 

Tot ei investesc si in campanii media si coruperea politicienilor de a promova exclusiv electricele intru distrugerea economiei europene.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, PzKpfW a spus:

O tanti Ionela (specie mult mai uzuală decât mine) care merge la cumpărături sau după plod la școală zilnic, are nevoie de un electrocasnic pe roți, simplu, fiabil și confortabil. O electrică se califică mult mai bine.

Dacă Ionela nu stă la casă ar trebui să aibă și timp de petrecut pe la stațiile de incarcare. Printre altele. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 minutes ago, ENEOS said:

Dacă Ionela nu stă la casă ar trebui să aibă și timp de petrecut pe la stațiile de incarcare. Printre altele. 

 

Din nou vorbești despre situația actuală. Eu despre viitor, când tanti Petruța va avea la dispoziție tehnologie de încărcare rapidă la bordură sau poate chiar în mers. Cu alte cuvinte, asta nu va mai fi o problemă.

 

4 minutes ago, Nguyen said:

Tot ei investesc si in campanii media si coruperea politicienilor de a promova exclusiv electricele intru distrugerea economiei europene.

 

Nu am judecat. Am enumerat doar faptele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, PzKpfW a spus:

Eu despre viitor, când tanti Petruța va avea la dispoziție tehnologie de încărcare rapidă la bordură sau poate chiar în mers.

Asta când va avea România autostrăzi sau puțin mai târziu? :crack:

Tot pe cablurile de la enel atârnate de stâlpi din lemn ca acum ?

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, PzKpfW a spus:

Nu am judecat. Am enumerat doar faptele.

 

Asa o fi dar problema exista, cei care aplauda masinile electrice nu-si dau seama ca nu fac decat sa bata inca un cui la cosciugul european in favoarea altora: Rusia, USA, China, India.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 minutes ago, Kristian K said:

Probabil ca viitorul este electric


Asta era tema topic-ului, nu? Asta ziceam și eu.

 

Eu nu-mi voi lua electrică, dar majoritatea au nevoie de așa ceva. Mă refer în primul rând la cei care stau cu disel-uri vechi în coloană sau în trafic.

 

1 minute ago, Nguyen said:

cei care aplauda masinile electrice nu-si dau seama ca nu fac decat sa bata inca un cui la cosciugul european in favoarea altora: Rusia, USA, China, India.

 

Nu neapărat. Europa poate avea aceeași motivație ca și China (mă rog, ei au mai multe), nefiind producătoare de petrol.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 minute, PzKpfW a spus:

Nu neapărat. Europa poate avea aceeași motivație ca și China (mă rog, ei au mai multe), nefiind producătoare de petrol.

 

Europa se sinucide singura avand la conducere oameni corupti (Ursula von der Leyen, Eva Kaili) si neomarxisti. Primul pas care trebuia facut era interzicerea autoturismelor diesel, la fel cum au fost interzise si motoarele in doi timpi. Celor care inca le aveau in folosinta la mai dadeai o perioada rezonabila de exploatare dupa care direct casare. Solutii exista dar in realitate nu se vrea acest lucru pentru ca guvernele au ajuns slugile platite ale celor care au interese si bani.

Editat de Nguyen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Toate persoanele care au murit inghetate in propria masina in SUA era in masini cu combustie interna! Pam-pam.😁

 

 

Per total, fiecare vorbeste aici din proprie experienta. Experianta mea este ca acum 20 ani eram fan diesel inrait. Acum 10 ani, descopeream GPL-ul si imi dadeam seama ca pot sa poluez mai putin si sa economisesc si bani de combustibil. Acum 2 ani imi luam primul pure hibrid si spuneam ca e cea mai cu mot de pe piata, bate GPL-ul. Anul asta am luat electrica (cea mai ieftinaciune), si sunt atat de incantat ca mi-am luat-o deja si pe a 2-a.

Si, sincer, nu am auzit de vreun posesor de EV care sa se planga.

 

Accept pareri si contra EV-urilor, insa din experienta celor ce scriu, sau a prietenilor lor posesori de asa ceva. Parerile provenite din citirea articolelor autolatest sunt egale cu zero.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, mircea.cazachevici a spus:

Si, sincer, nu am auzit de vreun posesor de EV care sa se planga.

 

Da, dar nici nu am vazut posesor de EV care sa depaseasca 50km/h in oras sau 100-110 pe autostrada. Stii de ce?

Acum 9 minute, mircea.cazachevici a spus:

Toate persoanele care au murit inghetate in propria masina in SUA era in masini cu combustie interna! Pam-pam.😁

 

Nici combustibilul nu tine o vesnicie cand esti inzapezit dar daca erau intr-o electrica mureau in primele ore.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, Kristian K a spus:

La nivelul tau,nu ai sa accepti NIMIC din ceea ce este anti ev indiferent de argumente sau orice altceva,ca atata s-a putut in cazul tau... :)

Gresit.

Accept ca incarcarea e mai lenta la temperaturi scazute. Ieri am fost 160km dus si 160 intors, si a trebuit sa stau la destinatie 3 ore ca sa incarc. Daca nu as fi avut treaba macar 2 ore din alea 3, as fi ales sa merg cu benzinara.

Iar in alta locatie la care ma voi duce pe 3-4 ianuarie, aflata la 140km distanta, ma duc cu benzinara pentru ca acolo nu exista statie de incarcare. Iar autonomia mea e de 170-180km pe temperaturile de acum (in bord arata 190, dar prefer sa fiu prudent).

 

Dar a mea e scuter de oras. Una cu 400km automonie te scuteste de astfel de socoteli. Dar si costa dublu....

 

Cat despre incarcare doar la statii, daca nu ai priza ta acasa...da, si asta e chiar un impediment chiar major.

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citesc multe sectiuni din forum dar scriu in ff putine.

Azi citeam aici si se spunea la un moment dat ca la fuziunea nucleara s-a scos mai putina energie decat s-a bagat...cred ca e ca la radio erevan pt ca de fapt s-a scos mai multa energie decat s-a bagat.

https://romania.europalibera.org/a/reactie-fuziune-energie/32173023.html

 

Mai era in discutie problema metalelor rare pt baterii.....cica s-ar fi rezolvat si asta cu sare, si mai ieftin si si de 4 ori mai mare capacitatea.

https://www.euronews.ro/articole/bateriile-cu-sare-de-mare-ar-putea-fi-o-alternativa-ieftina-si-ecologica-la-litiu

 

Mai citisem undeva ca ceva tara nordica ar fi facut baterii care la fel ar bate pamanturile rare, pe baza de ceva extras din lemn.

 

In rest va las pe voi 🍻

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ani, descopeream GPL-ul si imi dadeam seama ca pot sa poluez mai putin si sa economisesc si bani de combustibil. 
 


 

Eu sunt sigur ca o dai de gard rai cu poluarea

Te refaci fan diesel maine daca iti ce ceva bogeala de la buget

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 30.12.2022 la 11:59, Nguyen a spus:

Da, dar nici nu am vazut posesor de EV care sa depaseasca 50km/h in oras sau 100-110 pe autostrada. Stii de ce?

 

Cam asta e si regimul meu de viteza, in masina cu motor cat se poate de termic (1600cmc). Stii de ce?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Simplu: pe la 110, dieselul meu halește maxim 4,4. La 130, linie dreaptă, îmi ia 6,9. Inițial am zis că e vreo problemă cu motorina, dar cred că e vorba de coeficientul de fricțiune. Oricum, peste 120 se duce naibii "economia".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bingo, exact asta e si motivul meu. Bine, la mine e pe benzina si consumul e ceva mai mare in general, dar tot asa daca sar de 110-120 incepe sa consume ca la balamuc.

Iar in localitati nu trec de 50-55 km/h (pe GPS, nu pe bord), pentru ca imi place permisul si mi-ar parea rau sa trebuiasca sa-l imprumut cateva luni politiei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 44 minute, smar2 a spus:

in localitati nu trec de 50-55 km/h (pe GPS, nu pe bord), pentru ca imi place permisul si mi-ar parea rau sa trebuiasca sa-l imprumut cateva luni politiei

Păi până la 59km/h nu e nici o sancțiune, iar ca să "împrumuți" permisul îți trebuie minim 100 km/h. 😉

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, ENEOS a spus:

Păi până la 59km/h nu e nici o sancțiune, iar ca să "împrumuți" permisul îți trebuie minim 100 km/h. 😉

 

Nici sa cotizez ca fraierul la bugetul statului nu pot spune ca imi provoaca vreo placere. Pragul de supendat permisul difera de la tara la tara. In Germania de exemplu de la 20km/h peste viteza legala se lasa cu suspendat permisul. Si sunt multe sate si zone in orase unde e limita la 30km/h.

 

Acum vreo 10-15 ani am luat doua amenzi ca mergeam ca gangsteru' (sau ca gușteru') cu 59 in zona de 50, si aparatul radar m-a luat cu 61, respectiv 63 km/h. De atunci m-am invatat ca nu are sens sa incerc sa merg cu 59. Prefer sa merg cu vreo 55, si sa fiu mai mult atent la drum decat la vitezometru. Nu ma intelege gresit, mai depasesc si eu viteza legala ocazional (de exemplu daca merg in spatele unui TIR care ii da cu 60-70 prin sate pustii), dar in majoritatea cazurilor am grija sa respect regulile de circulatie si limitele de viteza.

 

Ca sa revenim la subiectul topicului, nu vad nici o problema ca posesorii de electrice merg cu 50 in localitate si 100-110 pe autostrada.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chestia e ca de cate ori cineva vrea sa dea de gard cu electricele, da exemplu mini-electricele, gen Spring, VW E-UP, Skoda Citygo IV.. Niciodata nu se da exmplu o Tesla, un ID4, un Ioniq. Indiferent ca e vorba de viteza la drum intins, de autonomie, de viteza de incarcare.

 

Pe 2022, ultimele luni cel putin, in Europa Tesla model Y a fost pe primele locuri la vanzari la un top al modelelor cele mai bine vandute. Urmat de Sandero si de Toyota Yaris. Asta este tendinta.

 

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/best-selling-cars-europe-2022

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Ruginel changed the title to Cu si despre masinile electrice
  • l.u.v unpinned this topic
  • Ruginel pinned și unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...