Sari la conținut

Cu si despre masinile electrice


adidas

Postări Recomandate

Aceasta informatie am da-o eu cu cateva pagini in urma:

 

 

La 23.01.2023 la 11:04, mircea.cazachevici a spus:

Eu stau la casa, incarc direct din priza de la poarta. La 200 metri am Profi cu statie de incarcare Renovatio. Insa unul e costul la mine la priza, client Hidroelectrica, adica 0,7 lei/kwh, si altul e costul la Profi, 2,5 lei/ kwh. 

 

Bottom line: Eu platesc 10 lei/100km ca si client Hidroelectrica. As plati vreo 20 lei/100km daca as fi la Enel si as ramane cu limita aia de 1,4 lei/kwh impusa de guvern. Iar daca as incarca in oras, la statiile cu plata, m-as duce la vreo 35 lei/100km.

 

 

Acela e consum de vara. Eu am baterie de 27kwh si imi consuma vara 13kwh/100km, iar iarna 18kwh/100km. Adica acum am consum cam de 15 lei/100km, si autonomie cam de 140-150km. Vara am peste 200km autonomie, fara a face rabat la aerul conditionat.

 

Asa poti sa faci si calculul la alte masini. Daca un Kona are baterie de 60kwh, e clar ca la un consum un pic mai mare, de 15-16kwh/100km, ajunge la aproape 400km autonomie reala. Si iti calculezi si costurile, in functie de cat dai pe kwh la tine acasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,8k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 8 ore, switch a spus:

Cat te costa in ziua de azi sa mergi 100km prin oras bara la bara cu electrica? La preturile reale ale curentului electric din ziua de azi, ca adio plafon cand iti incarci masinuta acasa... Intreb ca sunt si eu curios, sigur si-a facut cineva calculele.

De fapt in scenariul tau pretul este de la 10 ron pana la infiniti. Timpul in care STAI (in Bucuresti nu se merge, se sta!) este nepretuit. Daca se cumpara masina pentru "stat", pretul nu conteaza(inseamna ca exista limitat de buget). Revenind on topic, avantajele/dezavantajele EV-urilor sunt documentate (poate prea mult). Sa vorbim - cum ziceam - la obiect. Practic - cele mai ieftine de pe piata - probleme, tips & tricks, dyi, samd. Multu!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 19 ore, mircea.cazachevici a spus:

Cel mai bine e sa intri pe diverse grupuri de facebook ale posesorilor. Acolo se discuta problemele specifice, mai poti afla una-alta.

 

Acum 14 minute, foxbat a spus:

Sa vorbim - cum ziceam - la obiect.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc.surse de info sunt destule.

am postat aici mergand pe ideea ca cei pe 2 roti sunt nitel mai "sus" decat restul soferilor ca sa zic asa.deci informatia de aici trebuie sa fie mai "smechera".

sper sa nu gresesc :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 29 minute, foxbat a spus:

diy

Hamster în roată ca să-ți faci curent singur.

 

Acum 9 minute, foxbat a spus:

cei pe 2 roti sunt nitel mai "sus" decat restul soferilor

Prejudecăți...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ca idee dupa niste documentare pe grupuri "de afara"
probleme generale ( procent marisor de aparitie)

- incalzirea - se pare ca e cam "bug"uita la modelele anterioare (chiar si la cele din 2019). nu s-a gasit o cauza concreta, pe garantie s-au tot schimbat piese ( calculatoare, etc) fara mare succes.
- masina este foarte sensibila la incarare (impamantare). probleme la incarcarea "acasa"(majoritar), PV
- bateria auxiliara - s-au raportat destule cazuri de fault nerezolvabile dupa schimbarea ei - a fost nevoie de dus pe platforma la service  pentru tratarea problemelor aparute de la V mic
- bucse fata - desi costa ~ 20 ron una (2 bucati) nu se gasesc si este nevoie de inlocuirea intregului subansamblu
- R135 - ceva motoare cazute (la cei norocosi s-au schimbat in garantie).
- discurile spate  - se pare ca e boala comuna la electrice - e nevoie sa mai franezi" din cand in cand" mai sanatos incat sa nu se orxideze(necesita inlocuire la km f putini altfel)
- ceva pe partea de incarcare (modulul mare care este pe baterie )- si costa cateva mii de iepuroi. (nu se repara sau nu se repara acum cativa ani) . Renault nu repara ci inlocuieste tot, no matter what.


cam astea asa la repezeala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 hours ago, foxbat said:

Renault nu repara ci inlocuieste tot, no matter what.

 

4 hours ago, l.u.v said:

La ce model te referi?

Spring ?

 

3 hours ago, ENEOS said:

Cred că vreun bmw la câte dude a enumerat! Sau kktm în cel mai bun caz. 😈

 

Zoe?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, l.u.v a spus:

La ce model te referi?

Spring ?

zoe

Acum 9 ore, ENEOS a spus:

Cred că vreun bmw la câte dude a enumerat! Sau kktm în cel mai bun caz. 😈

:)))))

De fapt dude nu s multe si nu s grave. Cam taote sunt rezolvabile (daca deja nu s rezolvate pe modelul nou)pe garantie. Am adunat info ca sa sparg gheata:) Dar se pare ca a inghtetat la loc.

 

so,nimeni in zona asta de electrice? La alte banduri, la asta am documentat eu.

 

inca una- top speed 135 km/h, daca sari de 150 (downhill)te alerteaza ca ai intrat in zona rosie la RPM motor electric( 20k + ).

de mentionat - este "single speed" cutia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cainii latra, caravana trece si ursu isi ia alta electrica. Ca sunt super nasoale 😁

 

Scuzatz ca v-am intrerupt. Continuati.

 

image.thumb.png.0ec224ee1299e7d5c130df6b4ad72822.png

 

La 05.02.2023 la 21:59, ENEOS a spus:

...mai mult stai! La încărcat dacă e liberă stația. Bănuiesc că real faci 2 zile până la Tm cu ev-ul...

 

Omule, tu esti din alta lume?

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

14 minutes ago, TheHuskyCrobats said:

ursu isi ia alta electrica

 

Expune experiențe dacă ai cu electricele.

 

On 2/11/2023 at 9:02 PM, foxbat said:

este "single speed" cutia.

 

Care cutie? Nu e direct drive? Singurul model electric cu "cutie de viteze" (i.e. demultiplicator pentru viteză mică) pe care-l știu este Porsche Taycan/Audi e-tron GT.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai vezi ca am scris in paginile de la inceput, de ce cred eu ca sunt foarte bune si cui se potrivesc.

Poate poti cauta fara sa iei topicul de la inceput, nu stiu.

 

Acum daca e sa le compar, Kona vs. Model 3 vs. ICE, sunt total diferite una de alta. 

Kona este usor de invatat, este de fapt o masina cu caroserie si interior de ICE dar care are motor electric. Totul intuitiv, nu ai nevoie de curbe de invatare, nu te surprinde nimic. Te urci in ea si pleci, la fel ca si fosta ta masina din 2017.

Nu am avut probleme cu ea, o incarcam unde aveam loc si timp, una peste alta am 40k km cu ea.

 

Model 3 e total diferita, ai nevoie de o curba de invatare, pentru mine care nu mai sunt tanar si nu m-am nascut cu tabletele si telefoanele in mana mi se pare ciudata. Comenzile nu sunt acolo unde le stiai, tableta este centrul vietii si nu poti face nimic fara ea iar butoanele de pe volan sunt useless. O porcarie daca ma intrebi pe mine, insa in acelasi timp recunosc e foarte simpla si "curata" la interior. Intr-un mod placut. Am fost intr-o zi la un test drive cu o Toyota din aceea bZ4X sau cum pana mea se cheama si era sa mor cand am intrat inauntru. Am mai avut masini dar milioanele de butoane, ce am gasit in masina aia m-a coplesit complet. Ai nevoie de copilot, mama ei de viata.

In asta cu adevarat te urci si pleci, adica nu e nevoie sa o deblochezi, nu e nevoie sa apesi pe butonul start, nimic. Pur si simplu, cand te apropii de ea, masina se deblocheaza si cand ai deschis usa este deja pornita. In momentul in care te asezi pe scaun iti pui centura de siguranta si apesi frana, iti seteaza scaunul si volanul, nu-ti ramane decat sa muti maneta in Drive si atat. O compar cu Kona tot timpul pentru ca am condus Kona foarte mult, insa a ajuns sa imi placa intr-un final. Nu intr-atat incat sa o mai cumpar odata (deocamdata) insa imi place. Autonomia e mult mai mica, daca o compar cu Kona insa se poate trai cu ea. Undeva la 400km mai mici, chinezesti asa.

Scartaie geamurile alea fara rama, am un bidon de silicon dupa mine si le mai ung :). Am apa intr-o lampa de pe spate. Nu condens, apa in adevaratul sens al cuvantului. Mai troncane una alta, nu am dibuit pe unde, scaunul mi se pare ca nu e foarte stabil. Mufele de incarcare USB sunt puse aiurea iar torpedoul se deschide numai de pe tableta lui peste prajit si are spatiu in ea cat sa pui o jumate de foaie A4 si aia inghesuita. Navigatia e de cacao si nu iti arata decat incarcatoarele Tesla. Daca pleci de la Bucuresti la Iasi iti zice ca o sa mori la naiba pe drum mancat de lupi. Parca e un iPhone pe roti in pana mea de viata. Pentru banii dati, e o caruta de masina. Pe de alta parte, se conduce foarte fain. Pana sa pui autopilotul. Ala e cel mai mare jeg din lume. L-as bate pe inginerul ala care l-a creat pana ar jura ca isi da demisia de la Tesla. Auzi, sa nu ai tu optiunea de resume la cruise control? Cat de tampit trebuie sa fii sa nu pui o optiune de baza. Si cica au revolutionat piata auto. Niste tampiti. Cica se opreste si porneste singura cand esti in trafic la viteza mica. Pe naiba, face ca o broasca, accelereaza ca tampita si apoi pune frana in acelasi mod, de ajungi sa te crezi ca la balci in masinutele alea cu bumper de te trosneai cu toata lumea.

 

Dupa cum vezi, am pareri contradictorii :))

 

Intr-un final, sunt bune, se incarca de la soare, mai ramane corent si pentru casa, si pentru injectare in retea. Noi sa fim sanatosi ca belelele curg garla.

Era sa imi iau un Ioniq 5. M-am gandit si nu l-am luat. Nu am idee daca am facut bine sau rau. Ar fi fost a treia electrica :)))

 

Am pastrat Yarisul pentru ca vrea fi'mea sa isi ia carnetul si nu ii dau ascutitorile electrice pe mana.

 

Trebuie sa vand NC-ul ca e suparata nevasta pe mine. Nici nu mai stiu la ce se refera cuvantul sex, e un termen abstract de cand dorm in garaj  ...

 

 

 

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

22 minutes ago, TheHuskyCrobats said:

am pareri contradictorii

 

Sunt păreri realiste, de posesor. Și destul de obiective.

 

23 minutes ago, TheHuskyCrobats said:

Scartaie geamurile alea fara rama

 

Asta se întâmplă la orice mașină cu geamuri de genul ăla, nu este specific Tesla. Trebuie schimbat cheder-ul, altă soluție nu ai pe termen lung.

 

24 minutes ago, TheHuskyCrobats said:

Si cica au revolutionat piata auto.

 

Este o idee preconcepută sau preluată din presă. Au reinventat conceptul de "automobil" prin vânzarea în masă a unui nou mod de propulsie. Dar tot mașini construiesc, și se vede lipsa de experiență în domeniu - de la modul în care sunt gândite și implementate anumite lucruri, la calitatea anumitor componente și a asamblării în general.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 minute, PzKpfW a spus:

Asta se întâmplă la orice mașină cu geamuri de genul ăla, nu este specific Tesla. Trebuie schimbat cheder-ul, altă soluție nu ai pe termen lung.

Am avut BMW seria 6 E24 și Opel Manta fără rame la uși, niciuna nu scârțâia! Și nu erau nici pe departe noi, nici mașinile și nici chederele.

 

Acum 55 minute, TheHuskyCrobats a spus:

Nici nu mai stiu la ce se refera cuvantul sex, e un termen abstract de cand dorm in garaj 

La un ice mai puteai s-o bagi în țeava de eșapament, la ev... :wacko:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 minutes ago, ENEOS said:

Am avut BMW seria 6 E24 și Opel Manta fără rame la uși, niciuna nu scârțâia!

 

Probabil alte condiții de păstrare, standarde, materiale, etc. La mașinile mai actuale este problemă comună. Chederul își pierde elasticitatea prematur din cauza variațiilor de temperatură și a razelor UV.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 5 ore, TheHuskyCrobats a spus:

Cainii latra, caravana trece si ursu isi ia alta electrica. Ca sunt super nasoale 😁

 

Scuzatz ca v-am intrerupt. Continuati.

Am un fiiling că câinilor li se rupe ciucurașul de ce-și ia ursul.

Realizează că trebuie să fii chiar urs ca să-ți petreci juma din viață înconjurat de țelul suprem, plastic la metru și mușama la kil. 🤭 

Acum 2 ore, PzKpfW a spus:

 

Asta se întâmplă la orice mașină cu geamuri de genul ăla, nu este specific Tesla.

Bem odată o cafea și îți dau să mergi cu una în care nu-ți auzi nici gândurile?

Și e noua, abia a împlinit 15 ani.

Acum 2 ore, PzKpfW a spus:

 

Probabil alte condiții de păstrare, standarde, materiale, etc. La mașinile mai actuale este problemă comună. Chederul își pierde elasticitatea prematur din cauza variațiilor de temperatură și a razelor UV.

Un articol interesant mai jos.

El omite însă să spună că lucrurile le dictează contabilii, iar inginerii execută.

Nu mai ai voi să produci nimic care să te țină o viață din motive lesne de înțeles.

Iar curentul ăsta este în oricare domeniu.

 

https://playtech.ro/2023/masinile-noi-sunt-facute-sa-tina-intre-7-si-12-ani-explicatiile-unui-inginer-roman-care-lucreaza-pentru-mercedes/

Acum 2 ore, ENEOS a spus:

chinesium

Aia sunt deja sus.

Mai există Filipine, Vietnam..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, l.u.v said:

Bem odată o cafea și îți dau să mergi cu una în care nu-ți auzi nici gândurile?

Și e noua, abia a împlinit 15 ani.

 

Nu în mers, ci la închidere/deschidere. Sau poate am circulat cu/am avut eu doar mașini cu chedere proaste.

 

1 hour ago, l.u.v said:

Un articol interesant mai jos.

 

Mi-am dat seama din link despre ce este vorba. Și da, așa este. Societate consumeristă. Îți arunci haina că nu mai e la modă, îți schimbi mașina că te-ai plictisit de ea și vrei să ai fundul și ventilat, nu doar încălzit. Că e bine sau rău depinde de percepția fiecăruia. Avantajul este că așa circulă banul. Dezavantajul este că poluăm excesiv planeta și consumăm energie în draci. Lăcuste.

 

2 hours ago, l.u.v said:

Aia sunt deja sus.

Mai există Filipine, Vietnam..

 

China a devenit scumpă de ceva timp deja. India și Asia de sud-est este la modă acum. Peste căteva decenii, Africa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 34 minute, PzKpfW a spus:

Dezavantajul este că poluăm excesiv planeta și consumăm energie în draci. Lăcuste.

Corect, este o poluare enormă!

Suntem o societate tembelă.

Partea haioasă e că ne credem stăpânii universului.

E deajuns ca planeta asta să ne dea un bobârnac și suntem pa.

Acum 36 minute, PzKpfW a spus:

Nu în mers, ci la închidere/deschidere.

În general coupe-urile au macarale electrice în trepte.

La fiecare ciclu deschidere/închidere de uși geamurile coboară/urcă ca să fie îngropate în chedere.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 ore, PzKpfW a spus:

Nu în mers, ci la închidere/deschidere. Sau poate am circulat cu/am avut eu doar mașini cu chedere proaste.

 

Da, am uitat sa specific, la inchidere deschidere. Sunt sursa de poante pentru copii din cauza lor.

 

Am uitat sa spun de alarmele constante referitoare la indisponibilitatea camerelor de pe stalpii masinii (stanga sau dreapta, nu are importanta) atunci cand soarele este sprea apus sau rasarit, sau un bec cu led din cele montate pe stalpii stradali bate in camera. Am trecut cu vederea, insa sotia mi-a spus ca cel putin zilele astea cat a fost senin, tot timpul apar alarmele acelea. Mai ales ca ea pleca odata cu rasaritul soarelui si vine acasa odata cu apusul 🤪

 

I-am zis sa ia Yarisul. Kona e in service, ca a trosnit-o tot ea :)

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 minute, TheHuskyCrobats a spus:

Kona e in service, ca a trosnit-o tot ea

N-are sisteme d'alea să frâneze singură, să se ferească?

Acum 26 minute, Kristian K a spus:

Te contrazic,nu am auzit un Subaru sa aiba problema asta. :)

Haidi, bre, că al tău are rame!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Guvernul Italiei a condamnat vehement planul Parlamentului European de interzicere a producţiei de vehicule cu ardere internă începând din anul 2035, avertizând cu blocarea iniţiativei în Consiliul Uniunii Europene, unde este necesară unanimitate, conform Mediafax.

"Este o decizie nebunească, cu o serie de efecte negative, o decizie luată împotriva industriei şi a angajaţilor italieni şi europeni, cu avantaje totale pentru companiile şi interesele chineze. Este vorba de ideologie, de ignoranţă sau de rea-intenţie?", a declarat Matteo Salvini, vicepremier şi ministru al Infrastructurii şi Transporturilor în Guvernul premierului Giorgia Meloni, conform postului SkyTG24.

"Noi, sper că la nivelul întregului Guvern, vom încerca să ne opunem sau cel puţin să reuşim amânarea" intrării în vigoare a deciziei Parlamentului European, a subliniat Salvini.

 

Revolta germană

În Germania, opoziţia  şi chiar un partid din coaliţia de guvernare avertizează asupra consecinţelor deciziei.

Formaţiunea Uniunea Creştin-Democrată/Uniunea Creştin-Socială (CDU/CSU, centru-dreapta, opoziţie) se opune iniţiativei, iar eurodeputaţii formaţiunii au votat împotriva planului. De asemenea, Partidul Liber-Democrat (FDP, liberal), membru al coaliţiei care susţine Guvernul social-democratului Olaf Scholz, nu este de acord cu iniţiativa Uniunii Europene.

Politicianul Jens Gieseke (CDU) avertizează asupra riscurilor pentru producţia de autovehicule în Germania şi în Europa, catalogând iniţiativa drept "absurdă". "Doar în Germania lucrează 600.000 de oameni în industria motoarelor cu tehnologie de combustie internă, iar locurile lor de muncă sunt expuse riscurilor", afirmă Jens Gieseke, conform site-ului Tagesschau.de, avertizând că sunt promovate vehiculele electrice astfel încât prima consecinţă constă în mutarea producţiei de baterii în Statele Unite sau Canada.

Eurodeputatul german Jan-Christoph Oetjen (FDP) condamnă ferm concentrarea producţiei pe fabricarea de vehicule electrice, respingându-se planurile privind utilizarea de combustibili ecologici. "Cei care se opun producţiei motoarelor cu biocombustibili se tem de inovare şi concurenţă", a acuzat Jan-Christoph Oetjen.

 

Teorie inedită

Guvernul landului Bavaria: "Ideologii" din UE adoptă o politică anti-autoturisme, pentru reducerea mobilităţii individuale

Hubert Aiwanger, ministrul Economiei din landul Bavaria, a acuzat Parlamentul European şi Guvernul Olaf Scholz de "politici împotriva autovehiculelor", mai ales că măsurile Uniunii Europene par să neglijeze acţiunile stricte în industria aeronautică sau maritimă.

"În realitate, interzicerea motoarelor cu ardere internă nu are obiectivul eliminării dioxidului de carbon din traficul auto. Ideologii sunt preocupaţi cu eliminarea maşinilor şi descurajarea mobilităţii individuale. Nu există altă explicaţie pentru faptul că motoarele ecologice cu ardere internă, propulsate cu biocombustibili sau carburanţi sintetici, sunt eliminate, iar hidrogenul este blocat de politicienii ecologişti şi de Guvernul federal. Cu toate acestea, maşinile pur electrice nu vor fi suficiente pentru a menţine peste 40 de milioane de autoturisme în circulaţie în Germania", a avertizat Hubert Aiwanger, conform unui comunicat postat pe site-ul Guvernului landului Bavaria.

stiripesurse.ro

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 16.02.2023 la 8:09, ENEOS a spus:

N-are sisteme d'alea să frâneze singură, să se ferească?

 

A dat cu spatele intr-un stalp ... A dat cum trebuie, sanatos, ca din astea minore stie toata lumea. A dat sa stea 4-6 luni in service, nu gluma. Din pacate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Ruginel changed the title to Cu si despre masinile electrice
  • l.u.v unpinned this topic
  • Ruginel pinned și unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...