Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas
 Share

Postări Recomandate

Ca si idee, eu si colegul meu avem abordari diferite la incarcare. Eu, la un drum de 250km, avand autonomie de doar 200km, prefer sa fac cam asa: dupa primii 60km, deja ma uit daca nu e vreo statie de incarcare prin jur. Opresc, ajung din nou la 100%, continui si ajung la destinatie fara stres. Colegul, dupa vreo 160km parcursi, se uita dupa statii de incarcare in zona, sa mai incarce putin ca sa ajunga. Per total, daca eu gasesc statia nefunctionala, mai am destule statii pe drum ca sa opresc. Colegul, daca o gaseste nefunctionala, nu mai are atatea optiuni, fiind cu bateria pe terminate.

De asemenea, conteaza si sa nu fii lenes la mersul pe jos. . Eu, daca ajung in vreo locatie, prefer caut un incarcator prin zona, fie el si la 1km distanta. Las masina la incarcat, fac 10 minute pana unde am treaba, cand incarcarea s-a terminat fac alte 10 minute ca sa iau masina. Daca esti lenes si zici "las ca incarc la intoarcere, opresc undeva 15-20 minute", s-ar putea sa ai surprize.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 41 minute, foxbat a spus:

daca pentru ea nu era nicio problema sa mearga cu suvuloiul ala si sa l incarce

Vezi-ți de treabă, la tanti se ocupă sponsorul de corvezile astea! Dovadă că nu a putut verbaliza indicații, ar fi trebuit să-ți explice sosul. Și oricum ea merge cu mixerul până la Mall, mani pedi, d'astea, nu pleacă în expediții. Iar dacă îi moare bateria ia un taxi/uber/whatever și lasă cazanul acolo, chiar dacă e pe linia de tramvai.

Am cunoscut sâmbătă un posesor de etron care habar n-avea unde să mufeze cablul. Pt că pt asta există argați.

Acum 41 minute, foxbat a spus:

suvuloiul

Asta e altă culme a ecologiei, salvăm ursul polar cărând catedrala de 2.5-3 tone prin oraș. Da' pă electric. :moron:

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, ENEOS a spus:

Îți dai seama cât de odihnit a ajuns @foxbat dacă la el a durat cu 4 ore juma' în plus un drum care se face normal în 3h? Asta înseamnă să fii deschizător de drumuri! Badea Cîrțan ar fi invidios. :crack:

Noroc cu încălzirea globală că șansele să stați iarna înzăpeziți pe undeva prin Bărăgan s-au diminuat, abia acolo ați vedea calitățile mixerelor!

 

La auto cu pompa de caldura autonomia in ore pe incalzire habitaclu e la fel ca la o masina obisnuita cu plinul facut, in jur de 50-60h cu clima pornita :)

 

Ca idee, e mult mai eficient sa transferi termic prin circuit cu freon (AC, pompa de caldura etc) decat sa incalzesti apa intr-un circuit cu caldura pierduta de un motor cu combustie.

 

 

Editat de thesaw
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

P.S. Asta imi aduce aminte de acum vreo 15 ani, cand inca mai cutreieram pe off-road cu transalpul. Consum de 6%, rezervor de 12 litri. Ce te faci cand vrei sa faci un pic de transalpina (aia veche, neasfaltata), eventual cu un pic de ocol pe cateva potecute stanga-dreapta, eventual cu un pic de Startegica? O fi deschisa benzinaria la Voineasa? Sa dau o fuga pana acolo, sau sa o tin drept pana la Sebes, sperand ca imi ajunge benzina?

Pe mine unul nu m-au deranjat astfel de calcule si planificari nici atunci, si nu ma deranjeaza nici acum. Depinde de om.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 minute, mircea.cazachevici a spus:

transalpul. Consum de 6%, rezervor de 12 l

Ce transșlap era ăla?!? Că al meu sigur avea >12 l rezervativu'. Și nici 6 l/100 nu consuma.

Oricum pt așa ceva există bidoane, pt ev încă n-au apărut powerbank-uri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Transalp da 400, japonej.😄

Stii idea aia, motor mic, turatie mare, consum mare.

Cat despre rezervor, eu maxim 13l am bagat si cand am ramas in pana prostului. Bidoane cu benzina am luat la mine, am pierdut capace de bidon si am ramas fara benzina la o cadere pe o parte in off-road, stiu cum e. Ori faci motocicleta tanc si o dotezi cu inca 50kg de scule si bagaje, ori o pastrezi cat mai usurica si ti-e mai usor sa o scoti din noroaie sau sa treci peste pietre mari. Depinde de preferinte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, mircea.cazachevici a spus:

 

 

P.S. Asta imi aduce aminte de acum vreo 15 ani, cand inca mai cutreieram pe off-road cu transalpul. Consum de 6%, rezervor de 12 litri. Ce te faci cand vrei sa faci un pic de transalpina (aia veche, neasfaltata), eventual cu un pic de ocol pe cateva potecute stanga-dreapta, eventual cu un pic de Startegica? O fi deschisa benzinaria la Voineasa? Sa dau o fuga pana acolo, sau sa o tin drept pana la Sebes, sperand ca imi ajunge benzina?

Pe mine unul nu m-au deranjat astfel de calcule si planificari nici atunci, si nu ma deranjeaza nici acum. Depinde de om.

ce vremuri! Asa era Honda SLR 650 . been there, done that. acum e asfalt..cah

Acum 2 ore, ENEOS a spus:

Vezi-ți de treabă, la tanti se ocupă sponsorul de corvezile astea! Dovadă că nu a putut verbaliza indicații, ar fi trebuit să-ți explice sosul. Și oricum ea merge cu mixerul până la Mall, mani pedi, d'astea, nu pleacă în expediții. Iar dacă îi moare bateria ia un taxi/uber/whatever și lasă cazanul acolo, chiar dacă e pe linia de tramvai.

Am cunoscut sâmbătă un posesor de etron care habar n-avea unde să mufeze cablul. Pt că pt asta există argați.

Asta e altă culme a ecologiei, salvăm ursul polar cărând catedrala de 2.5-3 tone prin oraș. Da' pă electric. :moron:

asa este. si eu am ce am cu mutarea suv urilo in EV. dar deh, de acolo curg banii.

in ce priveste doamna cu mertzanul - ideea era ca SE DESCURCA foarte bine cu cateva notiuni de baza (evindet avand alta autonomie si alt mod de folosire decat mine). A explicat colegul mai sus ceva idei de baza intre abordari cand ai automii diferite. e ok.

Nu e nevoie sa fie IT-ista! Evindet ca in cazul meu, scenariul era diferit complet

 

Diferenta este ca intr-un motocclist de autostrada si unul de TET.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incearca macar un test drive cu o electrica premium de +500 cai si sunt convins ca vei intelege macar partial de ce sunt din ce in ce mai multi posesori de electrice, nu e nicio conspiratie oculta, nu ti le baga nici Soros nici Bill Gates pe gat.

 

Motorul cu combustie interna a ajuns aproape de maximul evolutiei si pentru a functiona corect trebuie mai nou ca zeci de sisteme, calculatoare si senzori sa functioneze corect.

 

FNfCyjDVkAAlwUV.jpg

 

Motorul electric e rotor+stator si atat, nu pistoane, arbori, cuzineti, came, racire, ungere, aprindere, avans, ambreiaj, cutie viteze, distributie, alternator, electromotor + etc. etc. Unele mai nou nu mai au nici planetare, motorul e integrat direct in butuc, la un loc cu discul de frana.

 

Da, inca au neajunsuri legate de baterie (incarcare + range) dar ultima generatie este mult mai ok din punctul asta de vedere. Am scris un pic mai in urma, am facut 1.000 Km in 13h din care 300 au fost pe DN nu pe autostrada. 

 

Motor electric de +300 cai si 30Kg

https://www.youtube.com/watch?v=_HCvDjTuYKE

 

 

 

Editat de thesaw
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 33 minute, ENEOS a spus:

Pt că brics are 80% din resursele de petrol și noi tre să trecem pe electric?!?

Cand scrii chestii de genul asta (si mai ai cateva teme care-ti plac mult) arati ca esti la un nivel similar cu cei de care faci misto ca deschid cate un topic in care intreaba cum sa sincronizeze chiulase pentru ca nu le porneste moto.

Ei nu au cunostinte si nu inteleg cum functioneaza un agregat. Tu, chiar daca stii modul de functionare pentru masini/moto, arati ca nu stii cum functioneaza lumea in care traiesti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parca de cand cu Covidu, lumea s-a polarizat si nu mai putem accepta nimica. Inteleg ca sunt multi EV Fanboys, dar ma deranjeaza cand ei incearca sa-mi bage ceva cu forta pe gat. Apoi daca cumva ai o parere contradictorie, esti imediat vazut ca low class citizen sau idiot. 

Eu mai inteleg ca in ultima perioada, multi ajung sa puna la indoiala orice sustine guvernul. Din pacate, poate in anumite cazuri ar fi o optine chiar mai buna, doar ca respectivul se blocheaza la "sustinut de guvern=conspiratie oculta"

 

Tehnologiile trebuie sa continue sa existe in tandem. Piata ar fi bine sa fie cat mai libera, neinfluentata de prea multe elemente externe. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

repet repet repet

polarizarea de care vorbesti vine din mai multe parti.

unii (Care sunt foarte tehnci si au imaginea de ansamblu) resping tot ce nu este in concortanta cu modul lor de viata(de asta am pus materiale pentru a se verifica compatiblitatea cu EV-urile(ca sa ramanem  on topic) ).

Si este bine ca e asa, buba mare e cand incearca sa generalizeze.:)

 

altii sunt  vai de mama lor. la bac au lipsit. si ei "cred " ca EV-urile sunt rele

vorba aia, cine stie ceva,te contrazice , cine crede ceva - te omoara:)

 

categoria care s-a intepat(sau fript) cu ev-urile si au revenit la ICE-uri este la fel, foarte periculoasa. PEntru ca au fost tonti si nu si-au facut lectiile dau cu noroi ca sa isi acopere lisa de iq.  

si povestea poate continua.

 

Fiecare alege (in cunostinta de cauza) ce i se potriveste. si punct.

Altfel am avea toti niste clone pe post de neveste (cine are, eu am scapat) ale unui model gen Barbie:), de exemplu.

 

Personal imi plac mignonele( Abarth, R5 Turbo, samd :) ). Deci vreau un EV mic si "Rau". Tesla e mare mare si rauta. deci cah:)

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 hours ago, thesaw said:

Motorul cu combustie interna a ajuns aproape de maximul evolutiei si pentru a functiona corect trebuie mai nou ca zeci de sisteme, calculatoare si senzori sa functioneze corect.

 

FNfCyjDVkAAlwUV.jpg

Motorul cu combustie interna inca nu a ajuns la maximul evolutiei, doar a fost upgradat cu diverse artificii, benefice pentru producatorii de diverse componente, fiind si varianta cea mai convenabila dpdv financiar.

Iar electrica mai are ceva pana va ajunge la maturitate, astfel incat sa incline balanta in favoarea ei, din toate punctele de vedere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorul electric e șmecher, da. Problema e "rezervorul" de curent.

Da, m-am dat cu câteva electrice premium, not for me. Dinamică de cacao datorită masei mari - nu demarajul care vă excită pe voi, ci modul în care schimbă direcția. 

Pe motorul termic s-au pus o groază de gizmo-uri DOAR pt a satisface normele de poluare, nu evoluție naturală. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 ore, foxbat a spus:

repet repet repet

polarizarea de care vorbesti vine din mai multe parti.

unii (Care sunt foarte tehnci si au imaginea de ansamblu) resping tot ce nu este in concortanta cu modul lor de viata(de asta am pus materiale pentru a se verifica compatiblitatea cu EV-urile(ca sa ramanem  on topic) ).

Si este bine ca e asa, buba mare e cand incearca sa generalizeze.:)

 

altii sunt  vai de mama lor. la bac au lipsit. si ei "cred " ca EV-urile sunt rele

vorba aia, cine stie ceva,te contrazice , cine crede ceva - te omoara:)

 

categoria care s-a intepat(sau fript) cu ev-urile si au revenit la ICE-uri este la fel, foarte periculoasa. PEntru ca au fost tonti si nu si-au facut lectiile dau cu noroi ca sa isi acopere lisa de iq.  

si povestea poate continua.

 

Fiecare alege (in cunostinta de cauza) ce i se potriveste. si punct.

Altfel am avea toti niste clone pe post de neveste (cine are, eu am scapat) ale unui model gen Barbie:), de exemplu.

 

Personal imi plac mignonele( Abarth, R5 Turbo, samd :) ). Deci vreau un EV mic si "Rau". Tesla e mare mare si rauta. deci cah:)

 

Uite ca si tu esti unu polarizat din simpla ta exprimare. Daca nu am bacu si cred ca EV-ul este rau, am o parere fundamental gresita? Pana la urma EV-ul nu salveaza planeta si nu rezolva problema poluarii, adica fix argumentele care sunt mereu expuse ca si argumente principale pentru a trece la EV. 

 

Apoi de ce este categoria mea periculasa? Ca m-am luat dus de val si am facut o alegere care am constatat ca nu mi-a venit manusa? Am spus mereu, cine sta la casa si ar avea mijloace pentru niste panouri si o masina electrica, prost sa fie sa nu aiba una in curte. Eu am scapat foarte ieftin, ca e vorba de leasing operational, dar altii poate nu scapa asa de ieftin daca sunt dusi de val. Si sa sti ca nu are legatura cu lipsa de IQ.

 

Cred ca acuma, idem ca discutia cu vaccinu, totul se vede in clase sociale si nivel de educatie. Unii is prosti, altii is periculosi, doar noi avem o parerea perfecta, restul is idioti. 

Asta nu este o abordare corecta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

era o exprimare si nu era un atac la persoana. ca idee, cine nu l are si intelege ideea nu se ataca (nu este pentru el postul). daca se ataca poate ii e de folos si l motiveaza sa l ia (macar sa aiba un job mai de Doamne ajuta, ca EV-urile nu s ieftine):)

 

Nu stiu daca ai urmarit ce am scris - este topic de EV-uri si nu de lauda personala - deci tot ce postea este legat de electrice si nu te uoameni.

IQ-ul - cu certitudine are legatura 100% ( atat cu el cat si cu educatie/studii/mediu social).

Sper ca nu vrei sa imi spui ca trebuie sa ascult de ce zice "senatoarea" de la Haur sau sa ma fi luat dupa "Dancila" daca intelegi :)

 

Eu merg pe ICE la fel de ok ca si pe EV deci nu sunt "fanatic". Am incercat sa relatez si sa ajut cu cat am putut dar poate ca nu i locul aici.

Netul este plin de informatii si cine este interesat poate invata in scurt timp.

Atentie mare, garbage in, garbage out.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 49 minute, foxbat a spus:

IQ-ul - cu certitudine are legatura 100% ( atat cu el cat si cu educatie/studii/mediu social).

Sper ca nu vrei sa imi spui ca trebuie sa ascult de ce zice "senatoarea" de la Haur sau sa ma fi luat dupa "Dancila" daca intelegi :)

 

Dar nici ce spun aia de la WEF sau altii de seama lor nu trebuie luat in seama.

 

Sti, chestia cu IQ-ul e interesanta. Ca si observatie personala, EV-ul este cumparat/promovat de cei cu IQ mediu. Cei cu IQ sub mediu si peste mediu, nu au treaba cu EV-ul. Cu exceptia celor care au un EV de ochii lumii, pe langa X Supercaruri in garaj. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu promovez bre nimic :))

explic cum sta treaba si incerc sa mai atenuez din trolarea grava pe subiect.

am depasit demult varsta cu "promovarea"

in viata meau au loc doar 3 (trei) nume, 4ever: - Honda, Durex si Shumensko

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

23 hours ago, thesaw said:

Incearca macar un test drive cu o electrica premium de +500 cai si sunt convins ca vei intelege macar partial de ce sunt din ce in ce mai multi posesori de electrice, nu e nicio conspiratie oculta, nu ti le baga nici Soros nici Bill Gates pe gat.

 

Motorul cu combustie interna a ajuns aproape de maximul evolutiei si pentru a functiona corect trebuie mai nou ca zeci de sisteme, calculatoare si senzori sa functioneze corect.

 

Nu ai cum să nu admiri eleganța, eficiența și simplitatea unui motor electric. Este absolut evident că ăsta este viitorul modului de propulsie pentru transport în general. Motorul Otto se bazează pe un principiu tehnic din secolul XVIII.

 

image.thumb.png.d089c16cf046308ad0be708a1deebfa0.png

 

Dar tocmai asta îl penalizează când vine vorba despre distracție, feeling, divertisment, etc., unde motorul termic (mă refer la cele gândite pentru asta, nu la 0.9L turbo) încă excelează.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 29.08.2023 la 17:06, foxbat a spus:

polarizarea

Polarizarea zice ca posesorii de bulectrice-s de trei feluri.Care nu are bani de benzina,Care nu are bani de benzina,si trei....surpriza mare...Care nu are bani de benzina.🤣🤣

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

https://www.bild.de/regional/dresden/dresden-aktuell/angst-vor-stellenabbau-im-vw-werk-zwickau-85388602.bild.html E pe germana, dar functioneaza google translate.

 

E viitorul auto electric? Daca lasi piata sa decida fara sa fie influentata grav de guverne, clar nu.

In mod evident nici ID3/4/5/6/7 etc. nu is cele mai grozave masini electrice, dar incepe sa se vada limitarea pietei. Nu is chiar asa de multi oameni cu posibilitate, care sa faca trecerea la EV, mai ales cand acea trecere nu mai este deloc subventionata.

 

Asa cum nici Dacia Spring nu va vinde nici macar 100 de unitati pe an, daca dispare subventia. Eu cel putin nu vad pe nimeni sanatos la cap, care sa dea 25k Euro pe o Dacie Spring. 

 

Cred ca multi s-au bazat ca va exista un mare salt tehnologic, care va ieftini masiniile electrice respectiv va imbunatati bateria/incarcarea. Doar ca inca se tot asteapta, iar curentul devine tot mai scump. In DE au oprit astia centralele nucleare, care erau deja amortizate si produceau curent la pret de nimica. Acel curent ieftin va fi inlocuit de ceva mult mai scump la productie si implicit va fi creste pretul energiei aici. Pe cand aveam eu Tesla, era cam 30-35 cent/KW la Supercharger, acuma inteleg ca e dublu. Masina in mers normal consuma cam 20kw/100km (nu credeti pe aia care scot 12km/100km, poate cu 90 in spatele unui Tir). Plateam 6-7€/100km, care era super ok. Acuma ajungi sa platesti 15€, ceea ce nu prea mai e avantajos. 

 

Daca nu se ieftineste curentul repede, si daca nu raman aceste subventii, piata nu prea mai are unde sa creasca. Cam toti cu case si panouri care au vrut EV, si-au luat EV. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, MaxMusterman said:

 

Bild este un tabloid, nu ai cum să-l iei în serios :) 

 

1 hour ago, MaxMusterman said:

Cred ca multi s-au bazat ca va exista un mare salt tehnologic, care va ieftini masiniile electrice respectiv va imbunatati bateria/incarcarea.

 

Dacă faci o comparație cu prețurile, performanțele, vitezele de încărcare și autonomiile automobilelor electrice de acum 10 ani ai să vezi clar o evoluție. Iar faptul că Grupul VW (cel mai mare producător auto european și al doilea la nivel global) este 100% angajat pe electric, ar trebui să fie edificator. Peste 10 ani vor produce doar electrice!

 

1 hour ago, MaxMusterman said:

Acuma ajungi sa platesti 15€, ceea ce nu prea mai e avantajos.

 

Când factorizezi toate costurile aferente cu întreținerea pe termen lung, o electrică este în continuare (mult) mai ieftină.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 minute, PzKpfW a spus:

Bild este un tabloid, nu ai cum să-l iei în serios :) 

 

Imi era mai la indemana, stirea a aparut in aproape toate publicatiile nationale...

 

Acum 12 minute, PzKpfW a spus:

Dacă faci o comparație cu prețurile, performanțele, vitezele de încărcare și autonomiile automobilelor electrice de acum 10 ani ai să vezi clar o evoluție. Iar faptul că Grupul VW (cel mai mare producător auto european și al doilea la nivel global) este 100% angajat pe electric, ar trebui să fie edificator. Peste 10 ani vor produce doar electrice!

 

Nu contest evolutia, dar cred ca asteptarea pietii era ca deja sa fie mai ieftin echivalentul electric. Doar ca momentan, inafara de Dacia Spring si alte cateva Microcar-uri, nu gasesti nimica sub 30.000€, ceea ce totusi este o suma considerabila.

 

Acum 19 minute, PzKpfW a spus:

Când factorizezi toate costurile aferente cu întreținerea pe termen lung, o electrică este în continuare (mult) mai ieftină.

 

Probabil, mai ales daca incarci acasa de la panouri. Daca compari nou cu nou, nici la un ICE nu e prohibitva intretinerea. Pana la urma trebuie niste ulei schimbat si poate mai repede placute. Daca e sa luam pe 200.000-300.000km sau 10ani, trebuie si la EV sa schimbi bateria...ceea ce echilibreaza acest cost.

Fara subventia de la stat, acest factor de rentabilitate s-a diminuat mult. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

8 minutes ago, MaxMusterman said:

Nu contest evolutia, dar cred ca asteptarea pietii era ca deja sa fie mai ieftin echivalentul electric.

 

Vorbim totuși de maxim 10 ani de când producătorii mari s-au pus pe electrificare, după momentul de cotitură Dieselgate. În comparație, automobilele cu motor termic au cam un secol de evoluție, perfecționare și eficientizare în spate. Chiar dacă electrica este mai simplă, nu are cum să depășească o asemenea întârziere în câțiva ani.

 

În momentul de față, elementul limitativ sunt bateriile în sine. Iar producătorii nu pot decât să eficientizeze motoarele electrice pentru un consum cât mai mic, cât și modurile de încărcare pentru a reduce timpul necesar unui "plin". Sunt însă destul de convins că peste 10-15 ani autonomiile electricelor vor fi mai mari decât cele ale motoarelor termice iar timpii de încărcare similari cu cei necesari unui plin de combuistibil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...