Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 3,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 3 minute, Adrian M. a spus:

Exista deja. Au undeva vreo 10.000 de masini ce stau pe camp de 2 ani aproape. 

Legat de experienta ta....mama mama, ceva de vis. Pe de alta parte, cred ca intreaga industrie auto se concentreaza pe CONSUM si atat. Fie ea varianta clasica, hibrida, electrica, etc. Astfel, calitatea masinilor...a devenit meh. 

 

La noi romanii inca isi iau masina pentru statut. Au venit de 1500 euro in familie. dar au rata la masina de 35.000. Ca deh. 

Masina este unul dintre bunurile de consum cele mai pacatoase-valoare mare de achizitie, devalorizare RAPIDA, pierdere financiara maxima. 

Mai ca merita sa rulezi mereu un leasing, si la 2 3 ani sa tot schimbi masina cu alta. Niciodata sa nu fie a ta, sau sa achiti valorea reziduala.

 

Eu raman la parerea ca vom avea in viitor masini electrice, dar nu pe baterie, ci probabil , de exemplu, pe hidrogen.

 

 

Sunt si oameni care au avut noroc. Am prieteni cu Tesla, care nu au avut probleme. Acuma nu stiu, Model Y pe care l-am avut a fost produs in China, asa veneau Model Y pe Europa. Acuma cred ca se livreaza de la Berlin. 

 

Posibil ca la alte marci/modele sa fie mai bine, dar la Tesla totul este inhouse. Piesele de schimb, service, etc. totul este facut de ei. Nu exista "intermediari". Asta tine costul la un nivel mic, dar daca nu este scalat la nivel optim, clientii sufera. 

Un coleg avut accident minor cu Model X, o nimica toata dar a stat cu masina 3 luni parcata, deorece nu existau piese de schimb mai rapid. 

 

Sigur e mai bine la Mercedes/BMW, chiar si la VW cand aveam probleme cu ID.3-ule se rezolva repede. 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@MaxMusterman - bun review, dar totuși problemele pe care le-ai raportat nu prea au legătură cu trenul rulant al automobilelor în sine, ci cu nivelul de (i)maturitate al brandului, respectiv al modelului. Tesla este o marcă foarte tânără cu experiență de maxim un deceniu în construcția de mașini, iar ID3 a fost făcut "pe genunchi" și în mod accelerat ca un răspuns rapid la Dieselgate și la trecerea rapidă a focalizării grupului VW de la diesel la electric.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 5 ore, MaxMusterman a spus:

la Tesla totul este inhouse. Piesele de schimb, service, etc. totul este facut de ei.

De "ei" în China.

Nu există componentă produsă în alta parte.

Nu ca ar fi ceva rău, atâta timp cât sunt respectate standardele firmei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 ore, PzKpfW a spus:

@MaxMusterman - bun review, dar totuși problemele pe care le-ai raportat nu prea au legătură cu trenul rulant al automobilelor în sine, ci cu nivelul de (i)maturitate al brandului, respectiv al modelului. Tesla este o marcă foarte tânără cu experiență de maxim un deceniu în construcția de mașini, iar ID3 a fost făcut "pe genunchi" și în mod accelerat ca un răspuns rapid la Dieselgate și la trecerea rapidă a focalizării grupului VW de la diesel la electric.

 

Asa este, dar am spus, nu am posibilitatea sa incarc acasa, asa ca experienta public charger a fost pentru mine negativa. La Tesla sa zicem ca era mai bine, dar mai mult a stat defecta decat a rulat.

Posibil, probabil...daca nu erau masini produse luni dupa concediu, sa fi trecut peste partea cu incarcarea la public charger. Dar asa, hell no.

Cand si daca voi ajunge sa stau la casa, sa am panouri solare etc. atunci in mod evident ca are sens. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stă de câteva minute să pună mixerul la încărcat. Nici acum nu a plecat din zonă. Cică vara nu a pus-o la încărcat, doar iarna, era panicată că a început să bâzâie ceva și îi era frică "să nu bubuie ceva. Am loc să plec, în caz că ia foc electrocasnica.

IMG_20230803_124633.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

45 minutes ago, Lucian_M said:

electrocasnica

 

Bună descriere. Este efectiv un aparat electrocasnic. Dar cred că 80% (și sunt indulgent) dintre mașinile cu motor termic sunt la fel. Alea nu au nicio problemă în a fi înlocuite cu electrice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt plusuri si minusuri in a detine o "electrocasnica". Ma dau cu parerea ca posesor de 4 luni de Tesla Model 3 Performance, timp in care am facut cam 10.000 Km.

 

Plusuri:

- puterea si cuplul instante, inca ma socheaza uneori plecarile de la viteze mici cu 535hp, 660Nm. 

- Pretul pe cal putere e cam la jumatate fata de orice altceva cu performante apropiate. Eu am dat 53K pe ea, am luat-o fara rabla.

- Simplitatea trenului de rulare, 2 motoare, 2 diferentiale si 4 planetare. Nu ambreiaj, nu cutie, nu cutii de transfer etc.

- Soft masina foarte performant, e la ani lumina fata de orice infotainment de la producatorii clasici.

- Mersul one pedal e foarte relaxant. Masina prin recuperare energiei franeaza destul de hotarat cand nu accelerezi. Daca anticipezi traficul nu calci pedala de frana cu zilele.

- Pentru mine masina e foarte distractiva de condus, centrul de greutate coborat isi spune cuvantul in schimbarile de directie.
- Autonomie arhisuficienta pentru mine, in jur de 400-450 Km la un mers obisnuit. Mers economic poti merge 500Km.

- Incarcare rapida, pana la 250KW/h

- In cazul meu cel putin cu panouri fotovoltaice acasa si la firma costurile de rulare sunt extrem de mici, cred ca am platit in 10.000 Km in jur de 4-500 lei in total incarcarea.

 

Minusuri:

- Datorita conceptului de interior minimalist, absolut totul se controleaza din tableta centrala. In timpul mersului e dificil de accesat rapid ce ai nevoie.

- Calitatea "meh" a materialelor interiorului.

- Reducerea costurilor face ca masina sa nu aiba senzori de parcare, radar cruise control, senzor ploaie. Are functiile astea dar se foloseste de cele n camere si rezultatul e slabut, mai ales la avertizarea in parcare.

- Suspensia e bouncy. Nu neaparat rigida, dar oscileaza cam mult la denivelari.

 

Mai am un diesel ca a doua masina, 2018 producator german premium. Interiorul e mult peste calitativ dar cand o conduc acum sincer modul de condus cu combustia interna, cel putin la motoare diesel pare ceva din secolul trecut (schimbat trepte, plaja de putere doar in anumite turatii, zgomote, vibratii).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@thesaw - nu am electrică și posibil să nu-mi iau niciodată (poate doar strict utilitar), dar cred că ai făcut un "review" foarte bun. De acord cu tine aproape în tot, mai puțin la:

  • 49 minutes ago, thesaw said:
    • Soft masina foarte performant, e la ani lumina fata de orice infotainment de la producatorii clasici.

Oricât de performant este (și tind să fiu de acord), faptul că nu ai CarPlay sau Android Auto este totuși un mare minus.

  • 51 minutes ago, thesaw said:

    Pentru mine masina e foarte distractiva de condus, centrul de greutate coborat isi spune cuvantul in schimbarile de directie.

Depinde cu ce compari și ce așteptări ai. Consider că electricele au o problemă din punctul ăsta de vedere: sunt vândute drept ceea ce nu sunt. Da power și cuplu instant, da centru de greutate jos, etc. Dar totuși aproape 2 tone pe o mașină de clasă medie, inerție mare, feeling în volan absolut absent, nivel de "implicare" în activitatea de condus cvasi-nul, etc. Astea strică rău/iremediabil partea de distracție în condus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Android auto are cu un app third party in care te conectezi la hotspotul telefonului si in browserul masinii poti sa accesezi un mirror Android Auto. Carplay nu are dar nu ii simt asa mult lipsa, ai Google Maps cu toate facilitatile, Apple Music, control apeluri intuitiv. Singurul care lipseste e Waze dar la drum lung tin telefonul deschis pe wireless chargerul care e exact sub tableta si are un unghi care iti permite vizibilitate buna.

 

Legat de partea de distractie a condusului e alt mod de a o percepe, bineinteles ca nu compari cu un 911 sau M3. Masina chiar schimba directia extraordinar de rapid si cu ruliu foarte mic pentru 1.800 Kg cat are si cuplul instant la iesirea din virajele lente da dependenta. In plus ce am uitat sa mentionez masina pune extraordinar de bine puterea jos, chiar si in conditiii de aderenta scazuta. E mult mai usor sa modulezi puterea unui motor electric decat sa tai injectia, aprinderea etc. Practic interventia controlului tractiunii e foarte smooth, se simte mult mult mai lina decat la un motor termic de putere similara. Modelul performance are in plus si track mode, drift mode etc unde te poti juca cu distributia puterii si interventia TC.

 

Nu stiu cata relevanta are dar ca idee, face testul elanului cu o viteza de 5Km/h mai mare decat un M4 competition. Datorita bateriei este extraordinar de stabila la schimbarile bruste de directie.

 

Tesla M3 - 

 

M4 Competition - 

 

 

Editat de thesaw
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In timp ce voi spuneti ca nu se poate face mai nimic cu electrica eu am deja 45000km cu Kona si 35000km cu Tesla.

 

Confirm ce spun predecesorii mei, calitatea materialelor este meh la Tesla, sunt buguri in soft care imi amintesc de Windows 95 si dupa ce am schimbat parbrizul nu imi mai merge AC-ul (Cica firmwarele de la senzorul de temperatura si umiditate nu bate cu cel al masinii). Programata la service, abia in octombrie daca o pot rezolva ...

 

Cu toate astea nu cred ca m-as mai intoarce la ICE.

 

Acum incarc Kona, merge AC-ul si mai bag si in retea. Nu spun ca e gratis ca am platit panourile fara nici un program guvernamental. Insa mi-am asigurat pretul mic energia necesara masinilor si a casei.

 

image.thumb.png.7a229a76fcede6b853481cdcd121f38f.png

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 30 minute, TheHuskyCrobats a spus:

In timp ce voi spuneti ca nu se poate face mai nimic cu electrica eu am deja 45000km cu Kona si 35000km cu Tesla.

 

Salutari, cum te intelegi cu Kona-ul? Ceva probleme, neajunsuri, ceva sa te supere in acesti 45000 km?
In septembrie intru si eu in posesia unui Kona de 64kW... ar fii ceva special de stiut inainte de primul drum, pe langa sa incarc bateria? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut probleme cu Tesla, nimic cu Kona. Un incident reusit de sotia mea, a trosnit-o sotia de un stalp cu spatele si a durat pana au reparat-o la Tiriac Auto, dar asta se putea intampla cu orice masina. 

Am auzit ca s-au mai schimbat reductoare, motoare, ca mai scartaie suspensia dar in rest nimic.

 

Vara fac cam 550km si iarna cam 400km cu un plin 0-100% daca nu merg pe autostrada. Daca am autostrada si merg peste 120km/h creste consumul vizibil, cam 400km vara si 300km iarna.

Nu opresc niciodata climatizarea si in general e pe 22-23 de grade.

 

signal-2023-08-02-09-15-47-486-7.thumb.jpg.3a0a6704cdba85aad28632ced19f8db8.jpg

 

 

Editat de TheHuskyCrobats
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, TheHuskyCrobats a spus:

nu imi mai merge AC-ul (Cica firmwarele de la senzorul de temperatura si umiditate nu bate cu cel al masinii). Programata la service, abia in octombrie daca o pot rezolva

 

Mi-aș lua și eu, să-mi aduc aminte de Dacia 1300 și Lada, tre să fie foarte plăcut să mergi pe vremea asta răcoroasă fără AC!

20230804_152527.thumb.jpg.cc171d8e50db7d365c08502189e8cc2b.jpg

Pt perioadele astea în care nu poți folosi electrocasnicul despăgubește nea Elon? Sau poate îți place sauna...

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In cazul meu, cu incarcare 99% acasa, panouri pe casa si client Hidroelectrica, in 6-7 ani. Adica am dat 10.000 pe electrica, iar daca mai mergeam inca 6-7 ani cu benzinara, dadeam fix acesti 10.000 euro doar pe benzina. Ca sa nu mai vorbim ca am masina noua, cel putin 3-4 ani nu ar trebui sa am probleme cu ea, iar benzinara are deja 9 ani si in urmatorii ani sigur mai trebuie investit in ea.

 

Apropos, de ce sa calculez fara subventie? Eu am dat 10.000 euro pe o masina, nu pretul ei de lista de 20.000 euro. Imi calculez fix buzunarul propriu, nu preturi teoretice.

 

P.S. Kona EV e chiar de luat in seama, imi cam face si mie cu ochiul. Varianta cu baterie de 64kwh, normal.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Băieții cu electrice, stați liniștiți, că în curând veți plăti și voi taxe de poluare. Cât și cum, urmează să se stabilească. Dar veți plăti, am discutat cu un inginer RAR, și el a fost surprins de ce ne pregătește UE.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

9 hours ago, thesaw said:

Legat de partea de distractie (...)

 

O mașină distractivă nu face toată treaba pentru tine, nu are tracțiune integrală, nu se reconfigurează constant pentru a preveni un accident, etc. Asta face o mașină sigură :) O mașină distractivă este (printre altele) cea pe care tu o controlezi, și nu un program software. În acest sens, comparația cu un coupé tracțiune spate în evitarea unui obstacol nu are relevanță.

 

"Track mode" din câte știu eu se poate activa doar dacă sistemul recunoaște prin GPS că ești într-un mediu controlat (circuit, drum privat, etc.). Și când ajungi acolo începi să vezi limitele vehiculului (subvirare, lipsă de feeling în volan, masă mare, ș.a.m.d.). Recunosc, vorbesc din văzut/auzit aici pentru că nu am mers cu Model 3 pe circuit, dar când toți cei care au încercat spun același lucru tind să-i cred.

 

Nu este nimic în neregulă cu ceea ce face mașina, este gândită pentru a oferi un echilibru între confort, cost de întreținere/exploatare și dinamism. Are nișa ei și face anumite lucruri foarte bine. Dar pe partea de "distracție" este încă departe. Părerea mea.

 

Just now, Lucian_M said:

în curând veți plăti și voi taxe de poluare.

 

Nu știu dacă vor avea acest nume, dar în mod evident se vor plăti. La fel cum se vor plăti taxe și pentru panourile solare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un inginer de la RAR de obicei e informat despre politicile interne ale institutiei,nu despre planurile viitoare ale UE. Dar, ma rog, fiecare e liber sa-si aleaga sursele de informare.

Cat despre taxe, statul nu a iesit niciodata in pierdere. Daca se diminueaza veniturile din petrol,gaseste el alte venituri de impozitat. De exemplu,ca sa pastre pensiile speciale, mie tocmai imi tripleaza impozitul pe venit. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10 minutes ago, mircea.cazachevici said:

ca sa pastre pensiile speciale

 

Nu doar pentru asta, ci pentru că este inapt și incompetent, nu mai are bani în general și face orice doar ca să facă rost de 2-3 parale ca să trăiască până mâine. O abordare tipic românească, fără perspectivă.

 

Revenind la taxarea pe electrice, este o treabă de câțiva ani. Și nu va fi o măsură la nivel european (UE nu este o uniune fisaclă și nu are asemnea competențe), ci o serie de măsuri la nivel local. În România mă aștept să fie la fel de stupide și haotice precum taxarea actuală pe motoarele termice, care este influențată exclusiv de capacitatea cilindrică.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 minute, mircea.cazachevici a spus:

Un inginer de la RAR de obicei e informat despre politicile interne ale institutiei,nu despre planurile viitoare ale UE. Dar, ma rog, fiecare e liber sa-si aleaga sursele de informare.

Cat despre taxe, statul nu a iesit niciodata in pierdere. Daca se diminueaza veniturile din petrol,gaseste el alte venituri de impozitat. De exemplu,ca sa pastre pensiile speciale, mie tocmai imi tripleaza impozitul pe venit. 

Eu îl cred mai mult pe el, care e la curent cu informații proaspete, decât pe tine, pe care nu te știu nici la față. Nu-i nimic, fă printscreen și ne auzim în câțiva ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...