Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas
 Share

Postări Recomandate

1 oră în urmă, PzKpfW a spus:

 

Vorbim totuși de maxim 10 ani de când producătorii mari s-au pus pe electrificare, după momentul de cotitură Dieselgate. În comparație, automobilele cu motor termic au cam un secol de evoluție, perfecționare și eficientizare în spate. Chiar dacă electrica este mai simplă, nu are cum să depășească o asemenea întârziere în câțiva ani.

 

În momentul de față, elementul limitativ sunt bateriile în sine. Iar producătorii nu pot decât să eficientizeze motoarele electrice pentru un consum cât mai mic, cât și modurile de încărcare pentru a reduce timpul necesar unui "plin". Sunt însă destul de convins că peste 10-15 ani autonomiile electricelor vor fi mai mari decât cele ale motoarelor termice iar timpii de încărcare similari cu cei necesari unui plin de combuistibil.

 

Nu cred ca e relevanta comparatia cu ICE. Pana la urma si motorul electric exista tot de atata timp, chiar daca aplicabilitatea lui nu a fost neaparat in domeniul auto, nu se poate spune ca tehnologia nu a fost atinsa in tot acest timp.

 

Idem cu ICE si la EV, exista un calcai a lui Ahile. La ICE e randamentul si pierderea energiei prin cadura. La EV este bateria si apoi infrastructura electrica. Nu sunt teme imposibile, dar cred ca viitorul este defapt ICE cu combustibil sintetic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Chiar acum, MaxMusterman a spus:

. Nu sunt teme imposibile, dar cred ca viitorul este defapt ICE cu combustibil sintetic.

 

Parca tot nemții sunt top aici pe research la combustibil sintetic. Am văzut o emisiune in care din deșeuri menajere (organice) fac combustibil sintetic. 

 

Misto ideea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

24 minutes ago, MaxMusterman said:

Pana la urma si motorul electric exista tot de atata timp, chiar daca aplicabilitatea lui nu a fost neaparat in domeniul auto

 

Asta este cel mai relevant. Motoare electrice de putere mare, mobile, care să se alimenteze din baterii nu s-au dezvoltat și fabricat pentru că nu a existat această nevoie. Apoi, din nou, elementul limitativ în momentul de față nu sunt motoarele în sine cât acumulatorii.

 

27 minutes ago, MaxMusterman said:

La EV este bateria si apoi infrastructura electrica.

 

Infrastructura de încărcare electrică este mult (mult) mai ușor de construit decât a fost cea de extracție, rafinare, stocare, distribuție, etc. a combustibilului fosil. Probabil că reticența asta despre infrastructura de distribuție a combuistibilului ar fi avut-o și cei de la sfârșitul sec. XIX despre vehiculele care funcționau cu motoare termice.

 

28 minutes ago, MaxMusterman said:

cred ca viitorul este defapt ICE cu combustibil sintetic.

 

Pentru consumul de scară largă? Foarte puțin probabil. Nu prea investește nimeni în așa ceva. În schimb, mulți producători auto sunt deja deschis (și unii exclusiv) angajați în electrificare. 

 

Combsutibilul sintetic (dacă va funcționa la nivel comercial, ceea ce sper că se va întâmpla) va fi de nișă, cel mai probabil pentru automobile clasice sau/și sportive.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 minute, PzKpfW a spus:

Infrastructura de încărcare electrică este mult (mult) mai ușor de construit decât a fost cea de extracție, rafinare, stocare, distribuție, etc. a combustibilului fosil. Probabil că reticența asta despre infrastructura de distribuție a combuistibilului ar fi avut-o și cei de la sfârșitul sec. XIX despre vehiculele care funcționau cu motoare termice.

 

Adevarat, dar una deja exista, e gata construita si amortizata, cealalta inca nu prea. E adevarat ca badea Ion cand a vazut automobilu si si-a dat seama ca ala nu se alimenteaza din sant cu iarba, a spus ca nu are viitor. Dar ceea ce a fost atunci nu prea se compara cu ziua de azi. 

 

Iar noi vorbim aici numai de masini mici. Poluatorii mari raman, avioane, vapoare, tir-uri, autobuze, utilaje folosite in constructie sau utilaje agricole, alea nu au nicio treaba cu electrificarea. 

Care o fi viitorul aici?

Acum 30 minute, PzKpfW a spus:

Pentru consumul de scară largă? Foarte puțin probabil. Nu prea investește nimeni în așa ceva. În schimb, mulți producători auto sunt deja deschis (și unii exclusiv) angajați în electrificare. 

 

Combsutibilul sintetic (dacă va funcționa la nivel comercial, ceea ce sper că se va întâmpla) va fi de nișă, cel mai probabil pentru automobile clasice sau/și sportive.

 

Tocmai, ca EV-ul are cel mult aplicabilitate la masini mici, in astia 5-10 ani, daca devine mai ieftin, daca devin mai buni acumulatorii etc.

Combustibilul sintetic s-ar putea folosi fara mari modificari tehnologice

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 minutes ago, MaxMusterman said:

Poluatorii mari raman, avioane, vapoare, tir-uri, autobuze, utilaje folosite in constructie sau utilaje agricole, alea nu au nicio treaba cu electrificarea. Care o fi viitorul aici?

 

Global așa este. La nivel local (orașe), automobilele sunt printre cei mai mari poluatori.

 

8 minutes ago, MaxMusterman said:

Combustibilul sintetic s-ar putea folosi fara mari modificari tehnologice

 

Nu te contrazic, spuneam doar că nu prea investește nimeni în asta (din păcate). La nivel de concept este viabil. Trebuie însă și o viabilitate comercială.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca privim care a fost unul din motivele pentru care a inceput nebunia cu EV-uri, adica reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera, combustibilii sintetici sunt morti din fasa pentru ca au emisii de oxizi de sulf, azot si carbon apropiate de combustilii fosili. Si in plus fata de petrol unde a muncit mama natura timp de milioane de ani sa produca energia inmagazinata in substanta, la combustibilii sintetici consumi foarte multa energie sa creezi un compus cu acelasi potential ca derivatele din petrol.

 

Realist nu vad in urmatorii 20 de ani sa aiba succes comercial e-fuels si oricum nu vad ca tinta decat transporturile (aerian, maritim etc). Pentru autoturisme e mult mai la indemana solutia electrica. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 minute, PzKpfW a spus:

Trebuie însă și o viabilitate comercială.

pai nu ar cumpara lumea cum cumpara acum benzina clasica?

Acum 2 minute, thesaw a spus:

aca privim care a fost unul din motivele pentru care a inceput nebunia cu EV-uri, adica reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera, combustibilii sintetici sunt morti din fasa pentru ca au emisii de oxizi de sulf, azot si carbon apropiate de combustilii fosili.

auci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ICE-ul s-a dezvoltat oarecum din inertie, intr-o singura directie, cea profitabila pentru producatori. Exista ''n'' solutii patentate care ar fi putut face ICE-ul mult mai performant si mai rafinat, dar asta ar fi insemnat regandirea intregului ansamblu motor-cutie-auxiliare, automat bani de investit in linii noi de productie.

EV-ul inca este in perioada de pubertate, dar daca producatorii nu vor mai repeta greselile facute cu ICE, sunt sanse foarte mari ca EV-ul sa devina dominant.

P.S.: nu sunt fan EV-uri, dar le inteleg utilitatea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

8 minutes ago, DKW said:

Exista ''n'' solutii patentate care ar fi putut face ICE-ul mult mai performant si mai rafinat, dar asta ar fi insemnat regandirea intregului ansamblu motor-cutie-auxiliare, automat bani de investit in linii noi de productie.

 

Absolut. Dar asta ar fi însemnat (pe lângă profit mai mic pentru producători) și prețuri mai mari pentru clienți.

 

8 minutes ago, DKW said:

nu sunt fan EV-uri, dar le inteleg utilitatea.

 

Așa și eu.

 

18 minutes ago, frigider said:

pai nu ar cumpara lumea cum cumpara acum benzina clasica?

 

Depinde de preț. La asta mă refeream prin "viabilitate comercială": să reușească să-l producă, distribuie și vândă la un preț accesibil. Dacă ajunge să coste triplu cât litrul de combustibil fosil, nu va fi coadă. 

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In dreapta jos sunt cateva maruntisuri necesare oricarui diesel modern. Se putea si fara ele, dar de la euro5 ar fi ramas un euro3, si mai fiabil.

Daca se respecta trendul, si EV-urile vor deveni la fel de stufoase, pentru a satisface toate normele viitoare. 😶

RRSe.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e vorba ca sursa nu e credibila, e vorba ca acel articol nu spune nimic. SUA oricum are o istorie bogata in procese, iar articolul spune ca 3 posesori de Tesla au dat in judecata compania cum ca nu le convine autonomia reala fata de cea promovata la vanzare.

He-he, daca toti posesorii de Logan ce stau in traficul blocat in Bucuresti cu consum de 10-12% ar da in judecata Dacia, pe motiv ca masina consuma mai mult de 5-6% cat e promovat la vanzare....  

 

Per total, la mine in sat (Popesti-Leordeni) am deja 2 incarcatoare pe o raza de 300 metri in jurul casei. Unul la Penny, cu 2 posturi de incarcare, si unul la Mega, cu vreo 4 posturi. Toate sunt libere 99% din timp. Si daca nu as sta la casa, tot nu ar fi un capat de lume sa incarc masina. Nu as mai avea acelasi pret de 0,7 lei/kwh, ci as merge pe 2,5 lei/kwh, cat costa la incarcatoare, insa as putea incarca masina. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exact asa cum credeam. Si la electrice consumul e dat dupa niste norme, nu e consumul din traficul obisnuit dar poti compara masinile intre ele, iar cel extraurban e destul de aproape de realitate.

Iar daca nu esti de acord cu realitatea poti sa dai in judecata producatorul. Si sa o........... intrucat consumul e dat dupa niste norme. Dar noua ne place sa mancam cacao. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 14 ore, mircea.cazachevici a spus:

3 posesori de Tesla au dat in judecata compania cum ca nu le convine autonomia reala fata de cea promovata la vanzare.

Adevărul e că dacă te bazezi pe ce-ți dă producătorul și rămâi în câmp în pană de curent e simplu.

O găleată de curent găsești oriunde față de una de motorina sau benzină.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, The Flying Dutchman a spus:

Si la electrice consumul e dat dupa niste norme, nu e consumul din traficul obisnuit dar poti compara masinile intre ele, iar cel extraurban e destul de aproape de realitate.

La ice autonomia rămasă afișată pe bord e destul de aproape de cea reală,  în nici un caz nu afișează 600 km și după 380 să rămân în până prostului ca tesla!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde... La 90 km/h masina mea consuma cam 5.5-6l/100km... Cu plinul facut imi estimeaza vreo 7-800km autonomie. Daca ma bazez pe asta si merg cu 160 km/h, dupa 3-400 km raman in pana prostului. Evident ca daca mai verific din cand in cand pe computerul de bord se mai ajusteaza autonomia ramasa. Dar presupun ca asa e si la electrice, nu cred ca sare brusc de la (600-380) km la 0 km.
 

Si ceva on-topic, consecintele medicale ale condusului de EV, gasite la o cunostinta conspirationista de pe FB. Luati de va cruciti :)))

sau, daca nu merge, linkul de pe FB:

 

Editat de smar2
corectie link-uri
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deunazi am avut de facut un drum la Iasi - pe e85 e pur si simplu carnagiu. Nu exista nicio viteza cu care sa zici ca esti mai in siguranta (nici vorba de respectarea legii). Am mers cu 50 si am mers si cu 140 . (atat paote Ev-ul meu:) ). la 140 am ajuns undeva dupa Barlad intr-o depasire de coloana de TIR-uri  -- era o linie dreapta de 2..3 km. ATAT. in rest pur si simplu nu ai cum sa depasesti 60 --80. deci 160 aia pe 300 ..400  sunt pesemne in alta tara :) sau te dai pe circuit in cerc, blana (si nici acolo).

800 km aprox, din care incarcarea cam 2 ore..hai sa zic 3 ( asta daca plec cu plin si ajung pe rezerva).

Din fericirea am avut de lucru asa ca in loc sa stau doar sa incarc  am lucrat inca 2 ore deci pauzele au fost cam de 5 ore. Ca idee de timp.

In Birlad am pierdut aproape 30 min (tot orasul e un santier) iar in IAsi aproape 80 de minute (Trafic bara la bara, accidente etc).

 

Acum 10 ore, l.u.v a spus:

Adevărul e că dacă te bazezi pe ce-ți dă producătorul și rămâi în câmp în pană de curent e simplu.

O găleată de curent găsești oriunde față de una de motorina sau benzină.

Luv-ule - fara misto - stiu ca tu lucrai cu ceva curent/electice pe mana.

De unde le scoti, pe bune?

Este fix ca la ICE-uri ((una din putine comparatii) - ba chiar este mult mai precisa estimarea. Problema (in acest moment) nu este la masina ci la infrastructura de incarcare (in orase este ok) extraurban. Drumurile "mari" sunt acoperite ok fara probleme, in zonele depopulate si/sau f sarace(mare parte din tara de fapt) mai putin. Insa nici pomeneala sa ramai fara "zama"(Asta daca nu iti opresti mintea si nu pui un prosop pe bord:) sa nu l mai vezi).

Personal am facut niste mii bune de km pe EV  in zone urbana/limitrofa si am nevoie de incarcare la minim 3 zile si maz 1 saptamana (asta daca merg din plin in plin ceeea ce nu se aplica la EV-uri). Atat ma tine un "rezervor". Iar afara daca merg pana in 500 km practic am nevoie de o incarcare de max 30 de minute.

Vorbim de cea mai ieftina masina EV in acest moment (nu am pus Springul aici ca sa nu generam flame) iar  la masinile mai cu staif - se merge mult mai mult (sa  zic in medie cu cel putin 10 .20 % in plus).

Numerele sunt date in conditii de vara.toamna, iarna ma astept la cel mult 60 ..70% din ele. Dar si asa am verificat " Ca se poate".

Repet,ICE-ul nu pleaca din curte insa a fost inlocuit in foarte mare parte(nu voi pleca cu EV-ul inGeorgia si cu moto pe remorca ):)

Editat de foxbat
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si la Spring e ok estimarea. Vara imi estimeaza cam 200-210 km autonomie. Si chiar se tine de cuvant, cand am parcurs 100km bateria s-a golit cu 50%. Sau, ca sa fiu mai precis, drum Bucuresti-Predeal, 165km, am ajuns cu bateria la 29%. Iarna, cu incalzirea pornita, autonomia din bord scade pana pe la 135-150km, si cam asta e cea reala. Iar fabrica da autonomie de 220 km, deci apropiata.

La un prieten cu ID4, ce face de 2-3 ori/saptamana drumul Brasov-Bucuresti si retur, autonomie data de producator de 450km, nu are nevoie de reincarcare. Deci si aici se apropie in viata reala de autonomia data de fabrica.

 

Cat despre Tesla, urmatesc pe Facebook grupurile posesorilor, ca sa vad daca asta va fi urmatoarea mea electrica. Sincer, daca chiar ar fi probleme, as vedea posesori care isi posteaza problemele lor acolo. Insa nu prea vad nemultumiti. Rar cate unul care sa se planga ca iarna merge doar 250km din cei 500 autonomie, iar ceilalti ii spun ca ar trebui sa se adreseze service-ului,ca nu e normal, ca la ei tine mai mult. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, foxbat a spus:

Nici pomeneala sa ramai fara "zama"(Asta daca nu iti opresti mintea si nu pui un prosop pe bord:) sa nu l mai vezi).

Ba, cand esti prost, esti prost si cu ICE-ul si cu EV-ul. Exemplificare: veneam asta vara cu Prius-ul de la Budapesta cu familia, fara sa ma uit pe bord. Cand mai aveam 3-4 km pana la vama, beep, atentionare in bord ca mai am zama de maxim 25 km. Eh, las ca dupa vama am benzinarie la 12 km. Insa stat in vama 30 minute, coada, 35 grade afara necesita motor pornita cu aer conditionat....ce sa mai. Am ajuns in benzinarie cu zero km in bord. Daca ramaneam pe autostrada in Pana prostului, la 500km de casa, nu cred ca ar fi oprit cineva sa-mi dea bidonul alamagic de benzina care tot e vehicular pe aici cafiind salvarea ICE-ului. Tot la platforma as Fi apelat.

Macar la EV sunt mai atent la autonomie, imi fac calcule dinainte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, ENEOS a spus:

 

🤔 S-a curbat timpul? :huh:

nope. am spus ca am incarcat 2..3 ore dar am lucrat cam 5 . deci am stat pe loc 5 ore din care am incarcat cam jumatete. deci masina "m-a asteptat" , nu eu pe ea.

Acum 1 oră, mircea.cazachevici a spus:

Si la Spring e ok estimarea. Vara imi estimeaza cam 200-210 km autonomie. Si chiar se tine de cuvant, cand am parcurs 100km bateria s-a golit cu 50%. Sau, ca sa fiu mai precis, drum Bucuresti-Predeal, 165km, am ajuns cu bateria la 29%. Iarna, cu incalzirea pornita, autonomia din bord scade pana pe la 135-150km, si cam asta e cea reala. Iar fabrica da autonomie de 220 km, deci apropiata.

La un prieten cu ID4, ce face de 2-3 ori/saptamana drumul Brasov-Bucuresti si retur, autonomie data de producator de 450km, nu are nevoie de reincarcare. Deci si aici se apropie in viata reala de autonomia data de fabrica.

 

Cat despre Tesla, urmatesc pe Facebook grupurile posesorilor, ca sa vad daca asta va fi urmatoarea mea electrica. Sincer, daca chiar ar fi probleme, as vedea posesori care isi posteaza problemele lor acolo. Insa nu prea vad nemultumiti. Rar cate unul care sa se planga ca iarna merge doar 250km din cei 500 autonomie, iar ceilalti ii spun ca ar trebui sa se adreseze service-ului,ca nu e normal, ca la ei tine mai mult. 

nu dadea :)

am zis sa nu ma bag la Spring (desi stiu ca este ok si ca "se tine de cuvant" ) ca ne trezeam cu anti-dacistii pe  noi.

Despre Tesla- nu stiu ce sa spun. E masina facuta de IT-isti :)  si are un Musk nebun in frunce. Nu mai zic de costuri de intretinere si de service (zero) + piese de schim(monopol + timp de asteptare).

E genul de masina care iti place sau nu, fara cale de mijloc.

Eu astept sa vina China si sa ii ingroape pe toti "dieselgatzii", la ce preturi si ce ofera asta merita.

CUm ziceam -- masina ideala pt mine este una cu motor de pana in 200 CP, baterie de peste 50 kwh (sa zicem in  autonomie ~ 500. km ). Si pretul cinstit, ~ 20..23 k eur.

Din pacate au bagat prea multa tehnologie (Asa e legea) Si asta costa din pacate. Pilotul si alte nebunii care ne prostesc de tot.

Daca ar fi o dacie 1310 :) full electric cu parametrii astia - beton masina! fara nimic in afara de motor, baterie, AC si ceva ABS/ASR/TC (decuplabile manual). SI management termic al baterie, sa nu uit.

 

a, da. si sa nu depaseasca 1.5 t

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...