Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas
 Share

Postări Recomandate

12 hours ago, thesaw said:

Restul componentelor costa la fel ca la orice alta masina.

 

În US, reparațiile la Tesla costă în medie cu 25% mai mult decât la automobilele termice. Motivele sunt multiple: piese specifice mai scumpe, cost manoperă mai mare, tehnologia componentelor (care pot fi afectate indirect în cazul unui incident), etc. Nu cred că în UE/România este altfel - dealtfel este probabil mai rău. Bineînțeles, dacă ai CASCO nu te prea afectează (poate doar la durata reparațiilor). Doar consumabilele strict standard sunt probabil la același preț cu celelalte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 31 minute, PzKpfW a spus:

Doar consumabilele strict standard sunt probabil la același preț cu celelalte.

Nici măcar!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Frânele sunt ultima grijă pentru electrice, fiind folosite foarte rar. Delatfel, furnizorii reduc deja dimensiunile componenteor sistemului de frânare pentru EV, ca să fie mai ieftine de produs ușoare. Am văzut însă că alte consumabile precum amortizoarele sau gumele sunt ceva mai scumpe ca la o mașină termică.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Amortizoare nu stiu dar eu personal nu am luat gume de iarna "speciale pentru EV", care doar sunt insonorizate cu burete in interior pentru diminuarea zgomotului de rulare. Daca respecti dimensiunile si indicii de greutate si viteza merg la fel de bine si cauciucuri obisnuite. Pentru mine unul diferenta de zgomot e insesizabila intre Bridgestone obisnuite de iarna si Pirelli pentru EV, peste o anumita viteza sursa principala fiind aerul/vantul nu cauciucurile.

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

44 minutes ago, thesaw said:

nu am luat gume de iarna "speciale pentru EV", care doar sunt insonorizate cu burete in interior pentru diminuarea zgomotului de rulare.

 

Gumele pentru EV au mai multe caracteristici specifice: carcasă mai solidă și mai grea, bandă de contact mai tare pentru a rezista mai bine uzurii (greutate și cuplu), etc. La cauciucurile de iarnă nu ar trebui să fie problemă dacă nu faci mulți km și nu mergi agresiv, dar pentru vară ar fi probabil bine să iei gume dedicate - care sunt mai scumpe.

 

54 minutes ago, thesaw said:

Amortizoare nu stiu

 

Tesla folosesc multiple sisteme de amortizoare, dar și cele "strandard" (cu arcuri) sunt dedicate și deci ceva mai scumpe decât ce folosesc majoritatea celorlalți producători.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, PzKpfW a spus:

ar fi probabil bine să iei gume dedicate - care sunt mai scumpe

Plânge 🦔! Îți dai seama că dacă îi cumpără doar ce trebuie costurile n-o să mai fie mai mici decât la o mașină adevărată? Păi unde mai e ecolo... pardon, zgârcenia?!? (nu am opțiunea să tai literele pe telefon :what:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, ENEOS a spus:

Plânge 🦔! Îți dai seama că dacă îi cumpără doar ce trebuie costurile n-o să mai fie mai mici decât la o mașină adevărată? Păi unde mai e ecolo... pardon, zgârcenia?!? (nu am opțiunea să tai literele pe telefon :what:)

 

E diferenta de cateva zeci de lei la un cauciuc intre varianta EV si normala, nu economisesti nici de o friptura in oras la un schimb de 4 cauciucuri. Problema e ca nu se gasesc pe stoc cele EV de obicei.

Asta ar fi diferenta pentru Model 3 Perf:

Normale:

https://www.anvelope.ro/anvelope-vara-bridgestone-potenza-sport-235-35-r20-92-y-xl.htm

Ev:

https://www.cauciucuridirect.ro/product/Bridgestone/Potenza-Sport/R-439633

 

@ENEOSAm atasat o poza cu cati kWh a consumat masina pana acum si costurile totale in 20.000 Km. In 100.000Km vor fi peste 10.000 Euro economisiti la consumul de combustibil. Schimb la pneuri varianta electrica pana imi ies pe nas. Viteza medie cu care circul e aceeasi cu care mergeam si cu 335-ul, golful R sau Audi S4.

 

 

 

@PzKpfW Masina are aceeasi greutate ca un M3 Touring sau un C63 T-Modell, tot 1.8Tone. E mult marketing in cauciucurile de EV, insistandu-se mult pe rezistenta redusa la rulare (consum mic), materiale reciclate in proportie de 30%, material fonoabsorbant. Am pus mai sus link, ambele cauciucuri au acelasi indice de greutate, ambele sunt extra load. Daca aveam un EQS de 3 tone da, imi faceam probleme de cauciucuri dedicate EV. 

 

 

 

 

 

IMG_0898.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

https://www.facebook.com/reel/1740317796469327?s=chYV2B&fs=e

 

Pt cine n-are bucifeis rezumatul e ăsta:

Screenshot_20240110_205606_Facebook.thumb.jpg.9d48f9e3b99c6ec02e2b2f2365289a56.jpg

"Renault zoaie - zero emisii

Cu mașinile electrice poți muri și fără să faci accident"

Mai am una cu o tesla care arde supt apă:

https://www.facebook.com/share/r/bAYtQFZA9GA6VNQi/

 

Screenshot_20240110_210207_Facebook.jpg

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

8 hours ago, thesaw said:

E mult marketing in cauciucurile de EV, insistandu-se mult pe rezistenta redusa la rulare (consum mic), materiale reciclate in proportie de 30%, material fonoabsorbant. Am pus mai sus link, ambele cauciucuri au acelasi indice de greutate, ambele sunt extra load.

 

Posibil să ai dreptate sau posibil ca acea carcasă de cauciuc pentru EV să fie constuită altfel (mai rigidă și suprafață de contact mai mare) chiar dacă indicii de viteză și greutate sunt aceiași. Nu știu sigur, nu mă pasionează subiectul și nu m-am documentat serios, dar ca referință generică:
 

 

8 hours ago, thesaw said:

Masina are aceeasi greutate ca un M3 Touring sau un C63 T-Modell, tot 1.8Tone.

 

Nu sunt deloc convins de partea cu greutatea (datele variază între 1850 și 1950kg la Model 3 Performance), dar oricum comparația cu acele modele nu este prea fericită. În primul rând datorită modului în care se calculează greutatea declarată: fără a intra în detalii inutile, cu cât lista de opționale disponibile este mai lungă, cu atât greutatea din acte va fi mai mare și nu reprezintă de cele mai multe ori valoarea reală. Au devenit acele modele grele ca niște porci? Absolut. Sunt în mod realist la fel de grele ca o electrică echivalentă? Cel mai probabil nu.

 

Elementul de diferențiere cel mai important sunt însă gumele în sine. Lățime (modelele respective vin cu 265-285, Model 3 din câte știu are doar 235 pentru eficiență), presiune (foarte mare la electrice, 2.8-3.0), model de anvelopă folosit (consumul și longevitatea nu sunt elemente importante pentru gume gen PS 4S), etc. Chiar dacă greutatea ar fi echivalentă, setup-ul și modul de exploatare sunt diferite.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, ENEOS said:

 

Probabil se referă la faptul că o bună parte din energia electrică din Germania este produsă prin arderea de cărbune. Atacul este îndreptat către clasa politică, nu către mașinile electrice în sine. Asta nu schimbă faptul că producerea electricității poate fi mult mai curată (solară, eoliană, nucleară) decât arderea combustibilior fosili.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

informatie probabil incompleta, nu zic ca eronata

 

la un calcul simplu:

electrica 700g/kwh*15kw/100 km = 10 kg co2

diesel (dupa spusele dansului) 400 g / ce?, ca din ce gasesc pe net este cam 2.6-2.7 kg co2/litru, deci 2.5 kg co2/litru * 5litri/100 km = 12.5 kg co2

 

deci?

 

aaaa, apropo, germania si-a inchis nuclearele, in aprilie 2023 au avut 4% si de atunci pauza, in rest au 39% eoliene si apoi mai cateva din alea mai verzi (tot din ce gasesc pe net). Mixul lor de energie e facut de mana lor, nu e un caz general valabil in alte tari. Iar cifrele date de dansul probabil nu iau in calcul si exploatarea pt obtinerea acelui curent electric sau a motorinei, deci comparatia este cvasi inutila                                 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

24 minutes ago, Pop Mihai Lucian said:

aaaa, apropo, germania si-a inchis nuclearele, in aprilie 2023 au avut 4% si de atunci pauza, in rest au 39% eoliene si apoi mai cateva din alea mai verzi (tot din ce gasesc pe net). Mixul lor de energie e facut de mana lor, nu e un caz general valabil in alte tari. Iar cifrele date de dansul probabil nu iau in calcul si exploatarea pt obtinerea acelui curent electric sau a motorinei, deci comparatia este cvasi inutila     

 

image.thumb.png.0a4a61adcd7da97ad23b1b2203f46b6a.png

 

*Nu știu cât de recentă este harta, dar cred că este relevantă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 52 minute, PzKpfW a spus:

 

image.thumb.png.0a4a61adcd7da97ad23b1b2203f46b6a.png

 

*Nu știu cât de recentă este harta, dar cred că este relevantă.

Pai vezi de cand e harta sau articolul de pe site-ul de pe care ai scos-o, ca asta contrazice datele din decembrie 2023 (atasat mai jos, ce am gasit eu), poate e de un an, doi sau trei, inainte sa inchida toate centralele nucleare.

 

Iar de pe site-ul asta (https://www.base.bund.de/EN/ns/nuclear-phase-out/nuclear-phase-out_node.html) citesc ca

On 15 April 2023, the three remaining nuclear power plants were finally shut down:

Isar 2,

Emsland and

Neckarwestheim 2.

 

Deci confirma graficul gasit pe celalat site, aia cu aprilie 2023

 

 

mix.jpg

Si inca o intrebare, daca tot nu stim sursa si data hartii, harta aia arata generare sau consum?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

23 minutes ago, Pop Mihai Lucian said:

Pai vezi de cand e harta sau articolul de pe site-ul de pe care ai scos-o, ca asta contrazice datele din decembrie 2023 (atasat mai jos, ce am gasit eu), poate e de un an, doi sau trei, inainte sa inchida toate centralele nucleare.

 

Am luat-o de aici. Nu spune care este sursa originală a hărții sau de când datează. Am folosit-o însă doar ca ilustrație generică a faptului că Germania este încă serios dependentă de combustibilii fosili pentru generarea energiei per total (despre asta este vorba). Alt aspect pe care-l demonstrează acea hartă este faptul că sursele de energie variază masiv de la o țară la alta, în așa fel încât curentul electric poate avea o amprentă CO₂ negativă în anumite țări (DE, PL, CZ) sau pozitivă în altele (FR, SE, AT).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"combustibilii fosili" este o expresie folosită în anii primari de școală comunistă, când ni se spunea că petrolul provine din descompunerea dinozaurilor morți. Cred că este cazul să nu mai fim naivi, în straturile geologice adânci sunt presiuni și procese pe care nici savanții nu și le pot imagina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Penetru said:

"combustibilii fosili" este o expresie folosită în anii primari de școală comunistă,

Cum ar trebui sa le spunem in limba romana? Eu nu vreau sa par naiv. 

Editat de Microbec
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

8 hours ago, Penetru said:

"combustibilii fosili" este o expresie folosită în anii primari de școală comunistă

 

Anglo-saxonii (fossil fuels), germanii (fossile Brennstoffe), francezii (combustible/carburant fossile) și mulți alții folosesc încă intens expresia. Dacă toți sunt comuniști, atunci și eu.

 

9 hours ago, Pop Mihai Lucian said:

articol din sept 2022 in care pune grafic despre 2020 si 2021. Harta aia arata mult nuclear, nemtii nu mai au nuclear din aprilie 2023, si cand aveau in 2023 nu trecea de 5% generarea.

 

Din nou: ceea ce am vrut să ilustrez prin acea hartă este faptul că germanii sunt încă foarte dependenți de combustibilii fosili; după renunțarea la nuclear, probabil că această dependență a crescut și mai mult. În consecință, modul în care produc ei electricitatea este poluant. Asta nu înseamnă că producția de curent electric este poluantă în general - unele țări produc curent în mod ecologic sau/și regenerabil (al doilea aspect care reiese din acea hartă). Sper să fi fost mai clar acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...