Sari la conținut

E viitorul auto electric?


adidas

Postări Recomandate

8 minutes ago, ENEOS said:

Sunt oameni zgârciți care vor să folosească un vehicul în alt scop decât cel pt care e făcut.

 

Fiecare judecă cum vrea. Eu am spus doar că la noi nu prea sunt ecologiști din-ăștia. Sunt mulți săraci/zgârciți/raționali/etc. Ecolo-hipsterii sunt cei care aveau Tesla acum 5-6 ani.

 

14 minutes ago, ENEOS said:

Merge luată prima de la stat pt leasing din ăla? 🤔

 

Am auzit de la o cunoștință că da. La Tesla sigur mergea. O altă cunoștință a cumpărat un Model Y LR la vreo 30.000€ așa (reducere + primă + PJ).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 1 oră, _Tex_ a spus:

Am fost la ski, ieri m-am intors. 4600 km dus/intors. Ca sa vorbesc doar de drumul de intoarcere, pentru care am ales un traseu mai scurt, duminica am parcurs 1200 km si ieri 1000 km. Plecat la 9,30 dimineata, ajuns la 9 seara, in ambele zile.

Ma intrebam cum ar fi fost sa opresc la fiecare 3 ore de mers, in cautare de stecher.

Am citit primele două propoziții și mi-a dat cu panică, mă gândeam deja ce electrică ți-ai tras de ai așa autonomie. Și noi făceam cam 800 km zilnic (am mers până în Helsinki), m-am întrebat de câteva ori ce aveam să fac dacă aveam un coteț (pardon, mașină) electric, că străinii nu prea își rup gatul după ele...

Cel puțin cei de la Ungaria in sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, _Tex_ a spus:

Am fost la ski, ieri m-am intors. 4600 km dus/intors. Ca sa vorbesc doar de drumul de intoarcere, pentru care am ales un traseu mai scurt, duminica am parcurs 1200 km si ieri 1000 km. Plecat la 9,30 dimineata, ajuns la 9 seara, in ambele zile.

Ma intrebam cum ar fi fost sa opresc la fiecare 3 ore de mers, in cautare de stecher.

Singurele masini electrice de pe autostradele unguresti/austriece/italienesti/germane, altele decat foarte putinele cu numere locale, au fost cu placi de inamtriculare romanesti, dovada ca la prostie si fudulie nu ne intrece nimeni. Culmea absoluta a fost un Mini cu numere verzi (cu o cutie pe plafon aproape cat masina), care se tara cu 80 km/h prin Ungaria. La interior, o familie de hipsteri (ca sa ma exprim elegant).

Ma indoiesc ca planurile politicienilor vor prinde prea rapid la niste popoare unde partea practica este mult mai importanta decat la noi, unde moda si infatuarea sunt la putere.

Electricele sunt IN ORASE…. Nu pe autostrazi ….inca trebuie sa fii nebun sa bagi drum de mii de km cu o electrica

m am intors duminica si exact cum spui mii de km de autostrada un ungaria si austria cu doar cateva electrice vazute 

in zonele montane austriece nici picior” de electrica locala desi la cazare am gasit  un incarcator montat 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

15 minutes ago, Djebelu' said:

Ma intreb, de la care marca de electrice ai sustinerea? Prea esti pe fata sustinator, neposesor de ev fiind, din cate am inteles...

 

Amuzant faptul că având doar o părere obiectivă și educată sunt acuzat de lobbying.

 

Înțeleg eficiența elegantă dată de simplitatea motorului electric pentru o utilizare generică: transport, logistică, navetă, deplasări de nevoie, etc. Motive pentru care probabil 80-90% din populație își cumpără și folosește un automobil. Pentru asemenea scopuri obiective, este logic și rațional ca un sistem mai simplu să înlocuiască unul mai complex.

 

Motivul pentru care nu-mi plac electricele, nu dețin și probabil nici nu voi deține atât timp cât am alternativă, este că nu răspund cerințelor pe care le am eu personal de la un automobil - aspecte care țin de plăcerea și experiența de a conduce, lucruri oferite doar de agregate mecanice.

 

Faptul că electricele sunt viitorul este un aspect clar pentru mine. În primul rând datorită lipsei alternativelor și a faptului că doar energia electrică este cu adevărat viabilă și regenarabilă pe termen lung. Apreciez că pe viitor nu vom mai avea diesel-uri fără DPF care stau orea întregi zilnic la semafor prin orașe. Ceea ce nu-mi place este că asta va veni și cu o exclusivitate costisitoare a utilizării motoarelor termice pe care, cum spuneam, le apreciez ca mijloc de delectare. Nu am însă cum să schimb asta, iar în discuțiile de pe aici separ partea personală (subiectiv, îmi plac motoarele Otto/mecanice în general) de cea realistă (vor dispărea din rațiuni obiective).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, PzKpfW a spus:

plăcerea și experiența de a conduce, lucruri oferite doar de agregate mecanice.

Pfff, nu ți-au esplicat electrofanii cât sunt de sportive, cum accelerează și ocolesc elanii electrocarele?!? Pfff, n-ai înțeles nimic din topicul ăsta.. 😤

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

6 hours ago, Djebelu' said:

Nu incerca sa te convingi ca asa va fi. Moda a ceva vine si trece, apoi iar va reveni-vezi moda covid, moda razboaielor, etc.

 

Nu consider că este "o modă". Nu există alternative.

  • În motoare Otto cu hidrogen drept combustibil nu mai investește nimeni.
  • Mașinile cu pile de combustibil (tot hidrogen) sunt de fapt tot electrice.
  • În combustibilii sintetici se investește foarte puțin și punctual (doar Porsche o face efectiv, restul mai mult la nivel declarativ/lobby), va rămâne ceva de nișă (în cel mai bun caz).
  • Hibridele sunt grele și complexe, și sunt de fapt doar o etapă intermediară spre electrificare. Se poate observa și din modul în care au evoluat: modelele hibride actuale sunt în mare parte fie de tip "plug-in", fie tot electrice dar cu un motor termic drept generator.

Mi-a scăpat ceva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, PzKpfW a spus:

Mi-a scăpat ceva?

Da!

1. Că fără subvenții/prime ar fi cumpărat dracu' electrocare

2. Că rețelele de curent nu pot face față unui parc auto preponderent electric și nu investește nimeni în ele

3. Materialele din care se fac baterii nu sunt pe toate drumurile

4. La ora actuală nu știu să existe o modalitate viabilă de a recicla bateriile

5. Nu se știe cum vor funcționa electrocarele după o durată mai lungă de utilizare, cât se vor deprecia etc.

Și lista rămâne deschisă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Punctele 1-4 se referă la contextul actual. Vorbeam despre viitor. Diferența majoră este că în electrice investesc toți marii producători. În restul alternativelor, foarte puțin/deloc.

 

Punctul 5: indicativ, caută Tesla Model S pe mobile.de - exemplare cu 4-500.000km și vechime de 8-10 ani costă 20.000€+. Și este o electrică de generație "veche".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 13.01.2024 la 16:04, PzKpfW a spus:

 

Nu este vorba despre dreptate sau preferințe. Mașinile electrice sunt viitorul pentru că sunt mai eficiente, mai ieftin de produs, mai simple la întreținere, poluează mai puțin mers, ș.a.m.d.


Unde naiba sunt toate astea masinile electrice? Tesla de exemplu este o ragalie sinistra, o tableta cu roti, ca masina nu se poate numi, si costa cat o masina BUNA cu motor termic. Toti posesorii pe care ii cunosc si-au cumparat-o nu pentru ca sunt "eco" ci pentru ca le place ideea de a fi un gimmick si atat, desi au acasa inca 1 sau 2 masini cu motor termic. In continuare stau in case mari pe care le incalzesc cu gaze ca la balamuc, ineficienta pe toate partile eco. Vrei sa fii eco, stai in garsoniera, mergi cu trenul si maxim o Dacia Spring sa nu zici ca nu ai voie cu transport personal. Practic poluare in plus si ne dam eco.

Unde sunt mai eficiente? Ca sa le produci bateriile transformi teritorii intinse in wasteland ca litiul ala nu se recolteaza singur, cantaresc cat o basculanta, cand incep sa ia foc, o fac precum un spectacol de artificii de revelion, costurile de reparatii sunt duse in sfera obscenitatii si fara unelte speciale de diagnoza ale brandului in sine te uiti la ea, stai cu morcovul in cwr cand pleci la drum, stai sa iti calculezi din avans pe unde sa o iei iar cand vine valul rece toti posesorii de Tesle se urca in dieseluri si benzinare ca le este frica sa nu ramana in nameti prin Cucuietii din Deal si sa ii scoata din conserva precum niste rahani congelati.

Tesla este buna doar ca sa cioplesti lemnul si sa iti dai cu ea in c.oaie. Atat.

Editat de Ruginel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 hours ago, PzKpfW said:

Punctele 1-4 se referă la contextul actual. Vorbeam despre viitor. Diferența majoră este că în electrice investesc toți marii producători. În restul alternativelor, foarte puțin/deloc.

Daca investesc in troleibuze si tramvaie, da. Stocarea energiei a fost, este si va ramane o problema rezolvabila cu niste costuri penibil de mari si cu rezultate deloc spectaculoase.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, cicloburu a spus:

1446404782_ImagineWhatsApp2024-01-17la12_50.18_9c789f82.thumb.jpg.adf6314966b0e065767d23c8206f569c.jpg

Feic niuz?

 

:D

fr_11129.thumb.jpg.f861d9b5ebe620bd12206065237cee96.jpg

Acum 3 ore, Ruginel a spus:

Tesla este buna doar ca sa cioplesti lemnul si sa iti dai cu ea in c.oaie. Atat.

Eu cred ca am avut 2nd gen, ca a mea avea si gaura din aia de scos cuie :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, Contabil a spus:

Daca scot astia o baterie adevarata ...

Dacă!

Acum 4 ore, Contabil a spus:

 prezentul devine instant electric.

Și rețelele? 🎆 instant!

Acum 4 ore, Contabil a spus:

Energia electrica este mult mai usor de obtinut

Mda, vezi ce zic electrica, enel și alții care mulg cât pot din rețelele în mare parte comuniste.

Unora zici că li s-a pus albeața, sunt complet străini de realitatea înconjurătoare...

Acum 33 minute, Cap0ne a spus:

Eu cred ca am avut 2nd gen, ca a mea avea si gaura din aia de scos cuie

Dual motor? 🤔

Ce autonomie avea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Nu știu dacă a mai fost pus link-ul.

O părere foarte avizată despre închiderea Spark și a faptului că Hertz a hotărât să vândă o treime din flota de mașini, respectiv 20.000 de EV-uri :

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02KfTCjXqFG8twFvTstYpEm5xZgffFrh5f8g1exXoPTrhS3vsctufSKo7NqLTs4qQBl&id=100000615939511

La 16.01.2024 la 20:41, PzKpfW a spus:

Sunt oameni atrași de costurile mici de întreținere, exploatare și chiar de achiziție

Nici măcar !

Sau da, aia de care zici sunt posesorii de Spring, cam aceiași cu cei de Tico.

Am doua exemple de familii bogate cu EV uri.

Au bani gârlă, unul și-a luat din curiozitate, ceilalți din fudulie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

20 hours ago, Ruginel said:

Tesla de exemplu este o ragalie sinistra, o tableta cu roti, ca masina nu se poate numi, si costa cat o masina BUNA cu motor termic.

 

Adevărat. Dar Tesla nu este o mașină, ci un smartphone pe roți. Cei care cumpără așa ceva nu au nevoie de mașină. Au nevoie de un gadget tehnologizat cu care să-și facă treaba.

 

20 hours ago, Ruginel said:

Unde sunt mai eficiente?

 

Sunt mai eficiente în timpul exploatării. Motorul electric are un randament mult mai bun (80-90%) față de unul termic (20-30% pentru automobilele stradale, puțin peste 50% în F1). Faptul că sunt poluante și distrug mediul la nivel de producție și după utilizare sunt alte aspecte.

 

20 hours ago, Djebelu' said:

Da, fluturasul de salar din mana...

Pacat de cei ca tine.

 

Nu am făcut decât să enumăr variantele existente. Dacă nu reușești să înțelegi și să fi constructiv într-un dialog și te rezumi la ironii, mai bine mă retrag.

 

15 hours ago, l.u.v said:

Am doua exemple de familii bogate cu EV uri.

Au bani gârlă, unul și-a luat din curiozitate, ceilalți din fudulie.

 

Curiozitatea ți-o poți satisface la un test drive. Fudulia nu o înțeleg: sunt convins că vor fi exista cocleți cu electrice în viitorul apropiat. Dar în momentul de față?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, PzKpfW a spus:

Fudulia nu o înțeleg: sunt convins că vor fi exista cocleți cu electrice în viitorul apropiat. Dar în momentul de față?

Fudulia face ca mulți care dacă ar face niște calcule elementare și-ar permite maxim un Logan să-și cumpere cel puțin Passat, e sport național! Prin 98-99 se mutase cu chirie în blocul în care stăteam un individ cu Cayenne. Mobilă n-avea în casă, ziln8c mergea cu autobuzul și cu catedrala ieșea în weekend naiba știe unde.

O-ho, sunt mulți cocleți electrificați deja!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ceea ce nu înțeleg eu este motivul pentru care au impresia că ar fi bine priviți în electrică. La cei cu SUV de lux este logica grobiană a opulenței și a mașinii mari, impunătoare (care compensează pentru lipsa de altceva).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adică tu vrei sa spui că ăia de ii vezi pe autostrada circulând în spatele camioanelor cu 80/h cu ac oprit di geamurile deschise (vara) și cu geamurile aburite, cu țevile pe ei(iarna), is oameni normali? 🙂🤔

În 20 24 când ai tot confortul la dispoziție, ce om normal la cap alege situațiile de mai sus? Sa nu mai spun de concedii petrecute aiurea pe la stații de încărcare, drumuri condiționate de trasee cu prize, etc. ÎN 2024!!!🤦‍♂️🤣🤣🤣

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, PzKpfW a spus:

logica grobiană a opulenței și a mașinii mari

Pt unii opulența este să aibă ultima modă de conservă, și dacă li se pare că electrica e în trend de aia își iau! + că au apărut și catedrale electrice (suv), cea mai mare tâmpenie dpmdv.

Acum 2 ore, danypop a spus:

Adică tu vrei sa spui că ăia de ii vezi pe autostrada circulând în spatele camioanelor cu 80/h cu ac oprit di geamurile deschise (vara) și cu geamurile aburite, cu țevile pe ei(iarna), is oameni normali? 🙂🤔

În 20 24 când ai tot confortul la dispoziție, ce om normal la cap alege situațiile de mai sus? Sa nu mai spun de concedii petrecute aiurea pe la stații de încărcare, drumuri condiționate de trasee cu prize, etc. ÎN 2024!!!🤦‍♂️🤣🤣🤣

Dar își închipuie că sunt salvatorii planetei. Pariu că tot ei își fluturau și certificatele "verzi" de vaccinați!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Opulența pentru mine ar fi o Fiesta ST (generația actuală sau anterioară) și un V-strom 1050 (2014-2016). Iar fița maximă ar fi să am timp și bani să mă plimb prin Europa. Asta ca o paranteză.

 

Mai e un motiv pentru care își iau unii electrică: boss, are cuplu în orice moment, trage demențial, nu mai folosești frâna de picior, e liniște înăuntru, conduce singură etc. Apoi să-mi bag picioarele, eu prefer să conduc, să schimb trepte, să țin de volan, să merg în așa fel încât să mă simt util în mașină. Ce plăcere ai dacă folosești o singură pedală? Cum te simți când conduce mașina pentru tine? Stai să apară motociclete care se conduc singure, deja impotenții sunt uzi leoarcă între piciorușe că îi lasă statul să conducă scutere de 125...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

12 minutes ago, Lucian_M said:

are cuplu în orice moment, trage demențial, nu mai folosești frâna de picior, e liniște înăuntru, conduce singură etc.

 

Cum spuneam, astea nu sunt atributele unui automobil în sensul adevărat al cuvântului, ci al unui aparat plin de tehnologie care interpretează și apoi răspunde la niște comenzi bazice. Unii oameni au nevoie de asta și pot înțelege.

 

27 minutes ago, ENEOS said:

Pt unii opulența este să aibă ultima modă de conservă, și dacă li se pare că electrica e în trend de aia își iau!

 

Încă nu s-a ajuns chiar acolo. Cocletele adevărat tot SUV care face "poc-poc-poc" artificial pe decelerare caută. Să nu deranjeze doar vizual, ci și auditiv. Dar o să treacă pe electrică în curând - cu condiția să fie tot mare, evident.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, ENEOS a spus:

Dar își închipuie că sunt salvatorii planetei. Pariu că tot ei își fluturau și certificatele "verzi" de vaccinați!

Da! Este ciudat cum progresistii au reusit sa schimbe nevoile lumii asteia asa incat grupuri intregi (chiar popoare) sa-si ignore sanatatea, interesul propriu, orice doar sa fie in faza cu ceea ce pare a fi "trendul inteligent". A fost o vreme cand umanitatea urmarea "personaje alfa", mai apoi urmarea trenduri dominante, acum isi urmareste imaginile propriului smartfeon.

Dar daca ne amintim ca de fapt toate astea sint doar false nevoi (nevoi create, induse), nimic nu mai e de mirare.

PS trendul inteligent este fix ceea ce ne spune smartfeonul ca este.

PS2 orice EV mai mare decat Spring (si ala e prea mare pt un salvator adevarat, cumpatat si calculat) este expresia disonantei cognitive a respectivului salvator; putem avea astfel o apreciere a starii de sanatate mintala a unui grup exprimata in kWh

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...