Jump to content

E viitorul auto electric?


adidas
 Share

Recommended Posts

  • Replies 3.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 8 ore, Penetru a spus:

Legile au enunțuri alambicate tocmai ca să nu pricepem noi ce ne așteaptă.

 

Nu, legile au enunturi exhaustive si clare, care sa elimine maximul de ambiguitate. Dar cand analfabetismul functional e pe la 40-50% pot parea alambicate. Si atunci apare manipularea, fiindca ii poti vinde ce vrei unui om care nu poate citi un text de lege. Apoi problema devine ca trebuie sa-si recunoasca greseala si prostia ca sa accepte adevarul, dar o sa fie impiedicat de trufie. Asa apare sonyc.

Link to comment
Share on other sites

La 12.12.2023 la 15:28, mircea.cazachevici a spus:

Vezi ca maine-poimaine isi iau si @ENEOS sau @Nguyen cate una.😄

 

Da, exact asta imi doream, o furgoneta de trei tone... iti dai seama ce agil e pe curbe? :crack:

Ah, si sa se noteze in calendar, am dat de un electrificat cu Tesla pe Valea Oltului care o alerga de parca era pe benzina...

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu daca de pr0sti cu spume sau de ticalosi unii de-aici ignora elefantul din camera. 

Pentru cei cu creierul inca la ei: da, e pe bune, vedeti HG 1215 / 07 decembrie 2023 prin care Romania a fost angajata de tradatorii de la putere in scenariul "Romania neutra".

Detaliile sint destul de putin mediatizate in presa miluita,  https://jurnalul.ro/special-jurnalul/anchete/transport-rutier-emisii-co2-950845.html

HG aici https://lege5.ro/gratuit/ge2dknrxgi3dm/hotararea-nr-1215-2023-privind-aprobarea-strategiei-pe-termen-lung-a-romaniei-pentru-reducerea-emisiilor-de-gaze-cu-efect-de-sera-romania-neutra-in-2050

Acum 2 ore, pinnochio a spus:

Si-n Germania s-a taiat subventia le electrice,sau urmeaza s-o taie.Vazut ceva la stiri.Apoi...cine vrea electrica,deja si-a luat.

La noi se taie subventia la fotovoltaice insa Sebastian Burduja le face un cadou de 160 mil eur sub forma de ajutor de stat baietilor destepti din distributie. Pare ca e deja prea mult curent produs de prosumatori (in zilele insorite 1/6 din energie o fac prosumatorii, aproape cat centrala de la Cernavoda, desi e mereu in curs blabla-ul cu distributia deficitara care nu tine pasul cu prosumatorii). 

Link to comment
Share on other sites

Este amuzant cum se sesizează "opinia publică" despre lucruri pe care nu le înțelege - cum ar fi evoluția transportului în următoarele decenii. Ca o referință interesantă în acest sens, românul anilor '90 fugea intens de motoarele diesel pentru că "sunt de tractor" și de cutiile automate pentru că "sunt nefiabile și consumă mult". După 30 de ani, marea majoritate a aceluiași mândru popor român visează pasional la un suv pe motorină cu 2 pedale.

Link to comment
Share on other sites

La 16.12.2023 la 16:54, prafrau a spus:

Nu, legile au enunturi exhaustive si clare, care sa elimine maximul de ambiguitate. Dar cand analfabetismul functional e pe la 40-50% pot parea alambicate. Si atunci apare manipularea, fiindca ii poti vinde ce vrei unui om care nu poate citi un text de lege. Apoi problema devine ca trebuie sa-si recunoasca greseala si prostia ca sa accepte adevarul, dar o sa fie impiedicat de trufie. Asa apare sonyc.

 

Iti multumesc pentru compliment, esti un baiat fin. N-ai inteles mare lucru, dar e ok, atat timp cat esti fin nu ma pot supara. E o situatie in care imi doresc, nu pentru mine, ca mi-s batran, dar pentru ceilalti care sunt mai tineri, sa ma insel 100%.

 

I pup you!

Link to comment
Share on other sites

La 18.12.2023 la 12:15, MaxMusterman a spus:

Nu sariti la fente...2050...inca 26 de ani!. Orice HG se poate ratifica, sau chiar si anula.

Nu se va anula nicio mizerie care e venita via PNRR de la Bxl

"Până în 2035, 98% din obiectiv va fi fost atins."

 11 ani parca nu mai pare asa mult.

La 18.12.2023 la 13:21, PzKpfW a spus:

Este amuzant cum se sesizează "opinia publică" despre lucruri pe care nu le înțelege - cum ar fi evoluția transportului în următoarele decenii. Ca o referință interesantă în acest sens, românul anilor '90 fugea intens de motoarele diesel pentru că "sunt de tractor" și de cutiile automate pentru că "sunt nefiabile și consumă mult". După 30 de ani, marea majoritate a aceluiași mândru popor român visează pasional la un suv pe motorină cu 2 pedale.

Nu-i nimic de inteles aici, Europa imbecililor de la BXL baga pe gat propriilor populatii niste mizerii inutile si nesustenabile pe care nicio alta putere politica a lumii nu le adopta. 

La treaba asta nu e nimic de inteles, e ca la viol stai cu vaselina alaturi sau lupti. USA indeamna la sodomizarea EU, Rusia sustine, China aduce uneltele, Africa isi vede de ale ei in vreme ce tarile arabe trec in BRICS si vand petrol in timp ce conduc COP28. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

La 19.12.2023 la 12:12, adrianm a spus:

Romanul a fost mereu bine orientat in ce priveste masinile

 

Românul este în marea lui majoritate un țăran lipsit de cultură, un parvenit notoriu fără educație financiară sau gusturi, un animal de turmă care se lasă influențat de senzaționalisme pentru că sunt mai accesibile înțelesului lui limitat decât logica și bunul simț. Dar la mașini este într-adevăr o referință. Sunt pline drumurile patriei de Passat-uri și SUV-uri diesel - cât mai mari. Marca unui distins rafinament în domeniul auto.

 

La 19.12.2023 la 12:12, adrianm a spus:

primele automate chiar au fost mizerabile iar acum nu mai e cazul

 

Înlocuiește "automate" cu "electrice" în propoziția de mai sus și vei avea discursul mândrului român din viitor.

 

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, adrianm a spus:

Nu se va anula nicio mizerie care e venita via PNRR de la Bxl

"Până în 2035, 98% din obiectiv va fi fost atins."

 11 ani parca nu mai pare asa mult.

 

Sezi bland, realitatea nu e cum si-au imaginat-o unii. Eu nu am multi ani, dar am destui incat sa-mi amintesc cum debitau politicienii acuma 20-30 ani, despre cum se va trai acuma. Inafara de progresul tehnolgic realizat de companiile private si transportul aerian low-cost, mare lucru nu s-a schimbat. 

 

Legat de electrice, tot Bxl (ca sa te citez) s-a bazat ca da subventie cumparatorului, dar si producatorului, iar intr-un termen anume se ajunge ca masina electrica sa fie competitva si automat, sau organic, sa incline balanta. 

S-au pompat la bani, fara ca rezultatul sa fie cel asteptat. Apoi mai are grija Zele si inca cativa sa destabilizeze un pic economiile mondiale, si uite cum deja vestul incepe sa taie din subventie, incepe sa bage taxe pe electrica, fara sa mai aiba consideratie fata de progresul inregistrat si munca ramasa. 

 

De bine de rau, un ICE inseamna pentru stat automat o cheltuiala in minus (0 subventie) iar apoi pe durata exploatarii, statul tot incaseaza. Nu vorbesc de industria adiacenta (service-uri, industria petroliera etc.) 

Electrica, cheltuiala pentu stat iar ulterior pierdere, cel putin fata de un ICE deorece 0 taxe, industrii conexe slabutze. 

 

In DE au ras subventia acuma vreo 2-3 zile si deja se vorbeste in presa de dezastru economic pentru producatorii auto. Nu s-a mai vandut aproape nimica in ultimele zile, multi care aveau avans dat, si-au retras comenzile, iar liniile de productie lucreaza intr-un schimb maxim. 

 

image.thumb.png.be4ec4c3871bf700877d3461a6c94803.png

 

Se vede clar cat este de influentata piata din Germania de subventie. Nici nu vreau sa imi inchipui cum arata in Romania, unde subventia e dubla fata de DE.

 

Eu cred ca s-a impis artificial un pic pe devreme si la scara prea mare. Nici climatul economic mondial nu a ajutat

Link to comment
Share on other sites

 

 

La 19.12.2023 la 14:00, MaxMusterman a spus:

Eu cred ca s-a impis artificial un pic pe devreme si la scara prea mare. Nici climatul economic mondial nu a ajutat

 

Just. Pentru că Grupul VW era în pom după Dieselgate, pentru că UE este importator de petrol și pentru a nu permite chinezilor (și americanilor) să ia avans față de industria auto europeană. Unii înțeleg. Alții sunt descoperitorii miezului din dodoașcă.

Edited by Kristian K
Link to comment
Share on other sites

 

 

Uite o idee.

https://autoblog.md/fondatorul-nio-a-testat-personal-noua-baterie-ssb-de-150-kwh-autonomia-inregistrata-in-12-4-ore-de-calatorie/

 

Deci e "pe vine" bateria de 1000km autonomie. Iar un serviciu de "inchiriere" a bateriilor, adica sa schimbi bateria cu totul in 3 minute si sa mai mergi inca 1000 km, e si ala pe vine.

Spuneau cativa mai demult ca si-ar cumpara electrica daca s-ar incarca in 3 minute si ar avea autonomie decenta, nu? Un viitor e posibil pentru aceasta idee, chiar daca deocamdata nu ajuta nici infrastructura si nici pretul. 

 

Apropos, nu-i inteleg pe aia ce au ceva impotriva greutatii mai mari a electricelor. Ce treaba are ca masina are 2,5 tone, atata timp cat merge absolut decent, consumul e infim iar stabilitatea e mai buna datorita centrului de greutate mai coborat? 

Edited by Kristian K
Link to comment
Share on other sites

Acum 13 minute, mircea.cazachevici a spus:

Ce treaba are ca masina are 2,5 tone

??? Păi virează mai greu - mai ales la evitări gen testul elanului -, se oprește mai greu și chiar la accelerațiile alea fulminante care vă plac vouă consumă energie mai multă. Inerție gen, dar ce contează dacă ai numărul scris cu verde... :moron:

Plus alte aspecte cum ar fi solicitările asupra anvelopelor și câteva nimicuri.

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu eu foarte multe despre masini, sunt doar un utilizator, dar tot ce spui tu tine de "ciclistica" masinii. A privi ciclistica doar din punctul de vedere al greutatii e o abordare atat de simplista incat e gresita.

 

Cat despre "consuma mai multa energie".....ma faci sa rad. La mine, cel putin, energia consumata e din soare. Si se pare ca asta e tendinta, de a se folosi din ce in ce mai multa energie solara. Cum poti compara asta cu consumul clasic  de 7-10 litri/100km?

Link to comment
Share on other sites

Nu stii foarte multe despre masini, dar ai intees foarte bine ce a scris Eneos, nu mai fa pe niznaiul. Orice redus mintal stie despre testul elanului, la care masini usoare ca si A Class de la Mercedes s-au rasturnat avand muult mai putine kg... Tot ce a scris legat de cauciucuri, testul elanului si inertia masinii, sunt foarte adevarate. Plus, alte cateva nimicuri inca...

Link to comment
Share on other sites

Electrificatii de astazi sunt de fapt dizelistii de alta data. Alde @foxbat isi lauda dizelu' inainte sa aiba electrica (parca o Panda), deci totul se rezuma la lovele si nicidecum la cat de minunata e masina electrica. Daca de maine va fi mai ieftin sa mergi cu un car cu boi o sa vedeti cum toti devin crescatori de vite si devin experti in tractiune balegaroasa.

1 oră în urmă, mircea.cazachevici a spus:

Spuneau cativa mai demult ca si-ar cumpara electrica daca s-ar incarca in 3 minute si ar avea autonomie decenta, nu? Un viitor e posibil pentru aceasta idee, chiar daca deocamdata nu ajuta nici infrastructura si nici pretul. 

 

Problema e ca se pare ca pretul nu se duce in jos, din ce am citit pare ca se duce in sus. Da, o autonomie rezonabila si un timp de incarcare comparabil cu alimentarea la ICE va inclina in mod clar balanta catre EV pt ca majoritatea populatiei nu cauta fineturi ci o troaca cu care sa mearga ieftin si daca mai e si cool si in trend e gata reteta. Se trezise si nevasta-mea ca poate cumparam o electrica... instantaneu mi-a crescut pulsul dar m-am tinut calm numai ca sa vad de unde i-a venit ideea.

Acum 56 minute, ENEOS a spus:

??? Păi virează mai greu - mai ales la evitări gen testul elanului

 

Astia care merg la consum nu au treaba cu frane si testul elanului, si dubele sau camioanele franeaza si au 'nspe tone dar cand mergi ca melcul nu te afecteaza greutatea. Acceleratia la EV e o gluma proasta, daca mergi tare prin oras 10 minute ai ramas fara baterie si incingi si franele de le ia dracu. Asa ca toti merg incet, se bucura ca au panouri pe casa, merg ieftin si astfel ajung la concluzia gresita ca EV e cea mai tare masina.

Link to comment
Share on other sites

Csf, ncsf, eu sunt deformat de la curse unde mașini de 1100 kg chiar dacă au 800 CP își iau bătaie (rău) de la cașcarabete cu motoare 🏍 de 200-230 CP care au ~500 kg. Masa mai mică reprezintă mereu un avantaj, chiar dacă raportul kg/cp e favorabil monștrilor.

Link to comment
Share on other sites

La 19.12.2023 la 15:36, ENEOS a spus:

Am înțeles că nu afectează contractele în curs.

 

Tot ce nu a fost inmatriculat definitv pana pe 17.12.2023 e out. S-au spus povesti in presa germana, ca sunt zone unde idem ca in Romania, primesti programare in 3-4 saptamani pentru inmatriculare, iar multi au deja masina, dar nu era inmatriculata definitiv.

Edited by Kristian K
Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, Nguyen a spus:

Se trezise si nevasta-mea ca poate cumparam o electrica...

Asa incepe totul. De la un vecin care si-a luat si e multumit, de la o colega de munca, de la un var, in general de la oamenii multumiti.

Dar na, cand e ideea preconceputa ca nu e buna electrica....mai dureaza. Probabil o sa fii cam ultimul pe strada ta care-si va lua, dar bag mana-n foc ca vei cumpara una pana la urma.

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, mircea.cazachevici a spus:

Multe injuraturi pe aici fara sens. 

 

Uite o idee.

https://autoblog.md/fondatorul-nio-a-testat-personal-noua-baterie-ssb-de-150-kwh-autonomia-inregistrata-in-12-4-ore-de-calatorie/

 

Deci e "pe vine" bateria de 1000km autonomie. Iar un serviciu de "inchiriere" a bateriilor, adica sa schimbi bateria cu totul in 3 minute si sa mai mergi inca 1000 km, e si ala pe vine.

Spuneau cativa mai demult ca si-ar cumpara electrica daca s-ar incarca in 3 minute si ar avea autonomie decenta, nu? Un viitor e posibil pentru aceasta idee, chiar daca deocamdata nu ajuta nici infrastructura si nici pretul. 

 

Apropos, nu-i inteleg pe aia ce au ceva impotriva greutatii mai mari a electricelor. Ce treaba are ca masina are 2,5 tone, atata timp cat merge absolut decent, consumul e infim iar stabilitatea e mai buna datorita centrului de greutate mai coborat? 

 

Bateria de 1000km e anuntata de cel putin 5 ani. Cumva mereu cand se sfarste anul, se recicleaza anuntul. Faptic, s-au facut progrese, dar suntem inca departe de promisiuniile celor din industrie. 

Idem si "inchirierea", discutata iara de vreo 10 ani, doar ca e greu sa gestionezi asa ceva in momentul de fata. Nu spun ca nu vor exista, in mod sigur vor exista iteratii in viitor, dar nu sunt convins ca intampla asa de repede. 

Cumva inca suntem in faza de globalizare si expansiune, mai mult, mai departe, mai repede, mai ieftin etc. Electrica trebuie sa fie in trend ca sa prinda. Cand vom fi in era "orasului de 15min", atunci si actuala tehnologie va fi de ajuns

Acum 1 oră, Nguyen a spus:

Se trezise si nevasta-mea ca poate cumparam o electrica... instantaneu mi-a crescut pulsul dar m-am tinut calm numai ca sa vad de unde i-a venit ideea.

 

Mno, de unde ii venise ideea? 

Link to comment
Share on other sites

Acum 49 minute, MaxMusterman a spus:

Europa se duce incet incet spre extrema dreapta.

 

Gresit, se duce spre normalitate, extrema dreapta inseamna sa pot arunca in puscarie orice neomarxist imputit.

Acum 42 minute, MaxMusterman a spus:

Mno, de unde ii venise ideea? 

 

Ca e cool, ca uite ala si cu ala pe youtube merg cu ele si sunt multumiti de ele. Reclama...

Acum 47 minute, mircea.cazachevici a spus:

Probabil o sa fii cam ultimul pe strada ta care-si va lua, dar bag mana-n foc ca vei cumpara una pana la urma.

 

Curand in nici un caz, si da, posibil ca voi fi ultimul de pe strada mea (bloc de fapt) care isi va cumpara electrica. 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Nguyen said:

Electrificatii de astazi sunt de fapt dizelistii de alta data.

 

Spus mai bine: cocalarii dieselarii de azi sunt electrificații de mâine. Bineînțeles, nu cei cu Dacia Spring sau Renault ZOE. Peste vreo 10 ani va fi însă plin de electrice la Constituției, Tesle și BMW i[ceva] cu pachet de baterii chinezești de capacitate mare și soft arăbesc la electromotoare.

 

3 hours ago, Nguyen said:

Se trezise si nevasta-mea ca poate cumparam o electrica

 

Pentru neveste este foarte bună electrica.

 

2 hours ago, ENEOS said:

Csf, ncsf, eu sunt deformat de la curse unde mașini de 1100 kg chiar dacă au 800 CP își iau bătaie (rău) de la cașcarabete cu motoare 🏍 de 200-230 CP care au ~500 kg. Masa mai mică reprezintă mereu un avantaj, chiar dacă raportul kg/cp e favorabil monștrilor.

 

Corect. Masa mare se simte în dinamica mașinii, indiferent cât de jos este plasată - schimbări de direcție, frânări, inerție, etc. Dar tu și @mircea.cazachevici vorbiți despre lucruri diferite. El probabil compară electrica cu un SUV diesel (față de care este într-adevăr decentă), tu cu o mașină sport/distractivă.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...