Jump to content

E viitorul auto electric?


adidas
 Share

Recommended Posts

Minunata masina electrica:  https://forum.softpedia.com/topic/1234066-cu-masina-electrica-in-napoli-tesla-model-3lr/

Daca facem calcule o sa ajungem la 100euro pentru 566km parcursi. Asta in conditile in care am incarcat so la slow, nu numai la fast. Iar pe autostrada nu am alergat cu mai mult de 110km/h, viteza medie exclusiv pe autostrada cred ca a fost de vreo 90km/h.

Ce parere aveti, vi se pare in regula?
Eu consider ca este foarte mult. O masina cu benzina ar fi consumat la fel de mult, si n-ar fi fost nevoie de sase ore de incarcare.
Nu ma intelegeti gresit, mi-a placut masina si toata treaba asta, dar daca scoatem din context toata treaba asta si avem o discutie aplicata, cum analizam situatia de fata? Unde este marele avantaj de cost pe care l-a propovaduit toata suflarea pe planeta asta? I-ati electrica si o sa iti spoti pretul maisnii din diferenta de cost pentru combustibil…  Probabil ca vom ajunge la paritate KWh = 1L benzina, iar asta este foarte nasol pentru toata lumea.


:lool:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

OK, si acelasi om spune despre experienta condusului electric, la masina lui personala plugin hibrid:

 

"Imi place sa merg pe electric. Masina mea pare mult mai usoara, reactioneaza instant, produce foarte putin zgomot in habitaclu… per total experienta de utilizare este mult mai buna. Aceeasi masina este mult mai buna in reigm electric, asta e foarte clar pentru mine, pentru ca o vad zilnic"

 

Asta ca sa intelegeti si voi, astia de sunteti impotriva electricelor fara a conduce vreodata una, de ce e "addicting".

 

In rest, daca o incarci preponderent acasa, iesi mai ieftin, la sfert de pret. Daca o incarci doar la chargere, iesi la fel cu o benzinara economica.

E si normal, eu dau acasa 0.7 lei/kwh, iar la chrgerele de pe la noi e 2,5-3 lei/kwh.

 

 

A, si alta problema expusa mia sus. Vai, ca unul cu Tesla de 140.000 euro s-a suparat ca bateria trebuie schimbata dupa 10 ani si costa 26.00 euro. 

Eu stiu pe cineva de a cumparat un Mercedes S400 hibrid, tot de vreo 10 ani, si in 2 luni i-a cazut bateria hibrida. Pret de reprezentanta: 15.000 eurp pe o baterie de 5 ori mai mica din punct de vedere al capacitatii. De, astea sunt preturile de reprezentanta.

Link to comment
Share on other sites

La 02.01.2024 la 0:06, mircea.cazachevici a spus:

OK, si acelasi om spune despre experienta condusului electric, la masina lui personala plugin hibrid:

 

Pai tocmai de aceea am pus si link-ul, ca sa vedeti ca nu este o persoana care este impotriva electricelor. Omul e pro electrice dar a aratat ca nu prea e economica masina daca nu stai la casa ca sa poti incarca mai ieftin.

Eu cu 100 euro cred ca trec de 1000km si asta fara sa-mi tataie cwrul...

Link to comment
Share on other sites

Un articol decent dpmdv:

https://www.moise.ro/2024/01/03/despre-masini-electrice-cu-sinceritate/?fbclid=IwAR3x2Hysa3dTjWa42jFpYfCfwyl6XdVs7QaFpzKcD-QuoQzOyU_njqR8CU4

 

Și un pasaj relevant (tot dpmdv) din acest articol:

"În altă ordine de idei, dacă nu ai stația ta acasă (sau una rezidențială, aproape), ești mâncat! Nu-ți lua EV! Trebuie să o poți încărca atunci când vrei, chiar dacă o să ai nevoie să o încarci mai rar decât crezi. "

 

Acum fanboy-i electrificării sa-mi răspundă cinstit la o intrebare: cât % din posesorii de autoturisme îndeplinesc condiția din pasajul citat mai sus?

Link to comment
Share on other sites

Da, oameni buni, aveti dreptate. Deocamdata nu e o afacere sa iei EV daca nu ai propria ta priza de incarcare.

 

Tin sa mentionez din nou ca totusi condusul unei electrice creeaza dependenta. Uite ce spune si Moise:

 

"De fapt, n-am înțeles luni de zile, în care am avut aceeași obsesie legată de autonomie pe care o ai și tu, cel care te gândești să-ți iei un EV, dar încă nu-ți rezultă. Însă, după câteva luni, creierul meu s-a adaptat, filozofia de condus s-a schimbat, iar acum îmi pare rău că am luat o a doua mașină hybridă, în loc să iau două electrice."

 

Cat despre prize proprii de incarcare, deocamdata suntem avatajati doar noi, cei care stam la casa. Plus cativa norocosi ce stau la blocuri noi si au parcare subterana, fiecare loc dotat cu o priza casnica, normala.

 

Insa am scris acum vreun an si ceva despre o situatie. S-a interesat un prieten ce sta intr-un bloc vechi, comunist, daca poate sa-si traga o priza in parcarea inchiriata din fata blocului. I s-a raspuns ca actele se pot face pentru un racord nou, conexiunea se poate face din casa scarii de la parter. Deci, teoretic, el ar fi putut sa-si faca un racord propriu pana in gradina din fata blocului, eventual sa ajunga pana la primele locuri de parcare de langa bloc, singura conditie ar fi fost sa lucreze cu electricieni autorizati.

Daca in teorie asa ceva e posibil, nu ma indoiesc ca in viitor se vor gasi oameni care sa puna asta si in practica. Si, incetul cu incetul, sa apara prize proprii si in parcarile de resedinta de la blocuri.

Link to comment
Share on other sites

Acum 16 minute, mircea.cazachevici a spus:

Insa am scris acum vreun an si ceva despre o situatie. S-a interesat un prieten ce sta intr-un bloc vechi, comunist, daca poate sa-si traga o priza in parcarea inchiriata din fata blocului. I s-a raspuns ca actele se pot face pentru un racord nou, conexiunea se poate face din casa scarii de la parter. Deci, teoretic, el ar fi putut sa-si faca un racord propriu pana in gradina din fata blocului, eventual sa ajunga pana la primele locuri de parcare de langa bloc, singura conditie ar fi fost sa lucreze cu electricieni autorizati.

 

Sa zicem ca 15 masini vor fi puse la incarcat la 10 seara la acelasi bloc, ce se va intampla cu restul consumatorilor din bloc? Va palpai lumina ca in filmele de groaza...

 

EV e asa de bun ca @foxbat a plecat cu Duster-ul in Turcia, pun pariu ca e diesel. :wink:

 

De citit cu atentie, se recunaoste ca fara subventie de la stat EV-ul nu ar exista: https://www.rfi.ro/special-paris-162874-franta-bonus-ecologic-de-pana-la-7000-de-euro-pentru-achizitionarea-unei-masini

Edited by Nguyen
Link to comment
Share on other sites

Nu e laudă, dar am fost până în Estonia, Tallinn. Vreo 4700 km dus-intors, cu o panaramă de Fiesta. Griji pentru carburant - aproape zero. Mașini electrice văzute prin Ungaria, Slovacia, Polonia, Lituania, Letonia și Estonia - prea puține. Câte golfuri 4 am văzut pe la ei? La unguri vreo 3-4 și la poloni maxim două. Parc auto relativ recent, cu foarte multe mașini noi. Fără 5 metri de fum în spate. Ce vreau să spun e că nordicii nu se dau în vânt după electrice. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, mircea.cazachevici a spus:

Tin sa mentionez din nou ca totusi condusul unei electrice creeaza dependenta. Uite ce spune si Moise:

 

Creeaza dependenta este mult spus, dar e altceva. In cazul meu ID3 nu a fost deloc spectaculos, poate si din cauza ca is destul de obisnuit cu tractiune spate si cuplu mare de la diesel, dar la Tesla a fost un pic diferit. Eu am trecut repede prin 3 stari. Entuziasmul de inceput, cu accelerari violente, apoi starea de matematician, fiecare talpa cat ma costa si dupa problemele avute cu masina, am avut stari anxioase de fiecare data cand indrazneam sa "fortez" un pic. 

 

Acuma vreo 10 ani, am trecut exact prin aceste stari cu o masina italiana, multi cai, frumoasa foc. 

Acum 2 ore, Nguyen a spus:

Sa zicem ca 15 masini vor fi puse la incarcat la 10 seara la acelasi bloc, ce se va intampla cu restul consumatorilor din bloc? Va palpai lumina ca in filmele de groaza...

 

Ceea ce nu ai tu in vedere, aceste masini electrice nu sunt "resouri". Daca sunt minime fluctuatii de tensiune nu incarca. Prin urmare e cam greu sa ajungi cu ele sa faci un "snowball effect". Mai degraba, pui 15 la incarcat la 10 seara si daca apar minime fluctuatii se opresc toate 15 din incarcat. 

 

 

Acum 2 ore, Kristian K a spus:

Si instalatia se va incalzi si va face poc.Li s-a mai spus ca nu e ok,dar n-ai cu cine...

Nu mai spun vara cand se pornesc si aparatele de clima din blocuri. :)

 

Nu se incalzeste nimica si nu face nimica poc. Aici nu vorbim de resouri, ci de chestii destul de high tech. 

 

Pe langa asta, fiecare vine pe bransament separat cu tot ce inseamna sigurante si protectii. Cum am spus mai sus, nu sunt indempliniti niste parametri optimi, masina nu incarca. Punct. Nu ramane nimeni cu sarmalele in cuptor nefacute sau cu tembelizoru oprit. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 12 minute, Kristian K a spus:

Discut de instalatiile actuale din blocuri,nu de instalatii noi,nu mai fa pe nestiutoru'... Crezi ca banii de instalatii noi stau pe garduri?

 

Reciteste te rog ce am scris eu. Nu vorbeam de nou/vechi. Masina electrica are nevoie de o anumita tensiune/intensitate precum si minime fluctuatii pentru a incarca. Daca ele nu sunt obtinute, nu incarca. Daca ele se schimba pe parcusul incarcarii, se intrerupe instant incarcarea. 

 

Pe langa asta nestiutor este tu, pentru ca oricum daca locuiesti in bloc nou sau vechi, nu iti tragi prelungitor de la etajul 4 sa iti incarci masina. Tot vei avea nevoie de statie de incarcare la locul de parcare, care vine cu bransament separat. 

 

Inteleg ca haterii compara masina electrica cu resouri, dar chiar nu is identice 

Link to comment
Share on other sites

Acum 10 minute, Kristian K a spus:

Nu e nicio problema daca nu stiu eu,arati ca tu este cunoscator in domeniu.

Cand am facut afirmatia cu poc,era la modul ipotetic vorbind,ca TOTI au ev(un raspuns afirmativ la titlul topicului)si nimeni nu mai are vreo termica.Deci faptul ca nu mai e vreo alternativa de autovehicul,decat ev.

La mine in cartier nu exista niciun posesor de ev si nicio parcare cu priza de incarcare.Si nici in celelalte cartiere din jur nu am vazut vreo parcare de bloc,cu priza.

 

Nu ma declar cunoscator. Stuatii ipotetice pot fi in mod evident, dar din cauza protectiilor pe care le au masiniile integrate, nu prea are cum sa se ajunga acolo. 

 

Eu m-am scapat de electrica pentru nu aveam unde o incarca. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 15 minute, Kristian K a spus:

 

La mine in cartier nu exista niciun posesor de ev si nicio parcare cu priza de incarcare.

uite, in zona mea sunt niste parcari care si-au facut instalatie pentru incarcare de EV, cu contorizare separata, sa nu fie discutii :) :)

 

dar dpmdv tot autonomia e problema care ma face sa nu-mi iau EV

 

am fost in concediu acum de sarbatori, si am pornit la 04AM din CJ, am bagat vreo 1600km (doar pauze de alimentare si  de sandwich si pishare, fara alte chestii) si seara pe la 18.30 eram deja  la restaurant la bere

cu EV nu puteam face asta, si pana nu o sa fie asa ceva posibil, clar, nici nu o sa-mi iau....

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, Kristian K a spus:

Li s-a mai spus ca nu e ok,dar n-ai cu cine...

Mie mi-e destul de clar ce ma asteapta si ce ne asteapta: e o tipologie aparte de oameni, este generatia copiilor care n-au fost crescuti de parinti ci intre alti copii.

Astia se calca in picioare ca bizonii, nu au niciun fel de empatie, scapa cine poate, au in cap doar competitie si "ne vacinam si scapam", "carantina pt bosorogi" etc

S-a terminat cu morala definitiv, a ramas doar corectitudinea (si aia doar de frica si doar in fata autoritatilor).

Link to comment
Share on other sites

Acum 17 minute, Kristian K a spus:

....Eu acum imi mai iau o masina pe benzina cu cilindree mai nesimtita decat ce e in piata acum.Asta doar ca-mi place mie marca/modelul.

 

image.thumb.png.a9bbad430beda4b0c82ebfa620e7bd35.png

 

Acum 18 minute, Kristian K a spus:

 

Sincer mi se rupe undeva de toti cei ce ma considera depasit,bosorog,comunist,radical,etc.Cat timp eu ma ghidez dupa morala si bun simt,e totul ok 

exact!

bine punctat!

Link to comment
Share on other sites

Acum 27 minute, Kristian K a spus:

Man,ma refer nu doar la bransamentele/cablurile pana la reteaua de unde se conecteaza acestea,ci si inclusiv la reteaua in sine ca suprasarcina.NU am afirmat ca ev-urile fac poc,ci infrastructura electrica.Doar mai is cuplate si muulte alte aparate elecrocasnice la ea,nu doar ev-urile.

 

Ai avut ghinion ca n-ai avut o priza in parcare,asta e.Eu acum imi mai iau o masina pe benzina cu cilindree mai nesimtita decat ce e in piata acum.Asta doar ca-mi place mie marca/modelul.

 

 

Sincer mi se rupe undeva de toti cei ce ma considera depasit,bosorog,comunist,radical,etc.Cat timp eu ma ghidez dupa morala si bun simt,e totul ok pentru mine.In rest n-au decat sa se bizoneasca intre ei pana ii opresc eu... :)

 

 

Man, in mod evident ca va trebui lucrat la retea, dar wtf, curentul se plateste. Daca vor mai multi consumatori, consum mai mare, facturi mai mari, bani mai multi. Sa  investeasca mai mult, nu e ca si cum companiile din domeniul energiei o duc rau, dimpotriva, au cele mai mari profituri. 

 

Link to comment
Share on other sites

 - Apropo de investitiile in distributie si transport sper ca stiti ca astea sint detinute de straini iar pe aia ii doare in plua ca nu isi poate incarca gicu ev-ul la bloc. 

- E prea mult curent (S Burduja dixit) prin urmare anul asta se vor aloca doar 100 mil eur (de la 200 mil anul trecut) pt panouri fotovoltaice.

- Puterea a luat masuri aberante, heirupiste ( ex taxarea cu 98% a pietei angro ) iar baietii se descurca astfel:

https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/energie/trader-energie-serbia-controlat-romani-ajuns-top-5-profiturilor-tara-vecina-exportand-curent-romania-presa-belgrad-optimizare-fiscala-update-compania-aceasta-e-explicatia-21423271

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, Kristian K a spus:

La mine in cartier nu exista niciun posesor de ev si nicio parcare cu priza de incarcare.Si nici in celelalte cartiere din jur nu am vazut vreo parcare de bloc,cu priza.

 

sector 1, aviatiei, a instalat primaria doua statii duble de incarcare in fata blocului, vreo 80 de metri intre ele. Sunt si destul de multe electrice totusi. Iar noile blocuri cu parcari subterane cam toate trag curent la locurile de parcare. Mi se pare normal sa nu se investeasca inca in cartierele care cumpara oricum doar logan sau x5 2008, ar fi risipa de bani.

In rest, pe dn1 dimineata iarasi multe electrice, fiindca multi inlocuiesc o masina care consuma 12-15% cu una care consuma din fotovoltaice. Nu e ca si cum iubeste cineva benzinariile si accizele date aiurea statului, daca poti sa nu fii furat e normal sa alegi asta.

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, Kristian K a spus:

Nu am treaba cu Bucurestiul,nu locuiesc acolo.

Prefer sa fiu furat de stat prin accize,dar sa ma dau cu o benzinara manuala decat cu un ev sau orice altceva de genul.Nu avem toti in viata ideea de masina ca sa ne duca de la A la B in orice conditii,mai sunt si carora le place sa conduca.Normal pentru mine e ce-mi place,nu ieftineala conceptuala,ca sa ma exprim asa.Banii is facuti sa circule dpmdv,nu sa faca cocolosi la saltea.Azi-maine apar aia perisabili cu bbd.Atunci sa vezi... :)

 

Corect, unora le place sa conduca, si ev-urile inca nu sunt pentru aia. Dar majoritatea doar se mint, asociaza condusul sportiv cu accelerarile decente dar le pornesc stergatoarele cand intra tc-ul in curba. Problema cu ev-urile e in continuare de cost in tara asta, fiindca putini dau peste 40k pe o masina pe aici.

Daca iti place sa conduci si alegi elise sau 911s in dauna model s perf e normal, dar daca alegi un audi a5 30d sau un 330i in dauna model 3 perf o faci din cauza banilor. Si nu e nimic de blamat in afara lipsei de sinceritate.

 

Masinile facute pentru placerea condusului in ultimii 20 de ani se pot numara pe degetele de la o mana, si asta spune totul despre cat de multi oameni mai apreciaza masinile de genul.

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, Kristian K a spus:

Nu am treaba cu Bucurestiul,nu locuiesc acolo.

Prefer sa fiu furat de stat prin accize,dar sa ma dau cu o benzinara manuala decat cu un ev sau orice altceva de genul.Nu avem toti in viata ideea de masina ca sa ne duca de la A la B in orice conditii,mai sunt si carora le place sa conduca.Normal pentru mine e ce-mi place,nu ieftineala conceptuala,ca sa ma exprim asa.Banii is facuti sa circule dpmdv,nu sa faca cocolosi la saltea.Azi-maine apar aia perisabili cu bbd.Atunci sa vezi... :)

 

Vorbeai intr-un  fel ostentativ "Li s-a mai spus, dar nu ai cu cine", ca si cum aia care isi cumpara electrica creeaza o problema in constiinta de cauza in detrimentul altora. 

 

Acuma o dai la intors, ca defapt pe tine te intereseaza locsoru tau unde oricum nimeni nu are vreun EV, nu restul. 

 

Nu ar fi bine sa accepti asta ca si alternativa viabila pentru unii? Pana la urma cel mai bine este sa fie libertate de alegere, nu constrangere. 

Mai bine ai fi ca mine, vehement in ceea ce priveste subventia acordate electricelor. Pana la urma piata sa fie libera, produsul mai bun sa castige, nu ala care e fortat de unii

 

Link to comment
Share on other sites

On 1/3/2024 at 6:29 PM, danypop said:

 

Românul tipic ajuns în America. Nu-mi dau seama dacă e făcut la clickbait sau omul este doar prost. Poate ambele.

  • În US, prima de reducere pentru vehicule electrice este/a fost mai mică (maxim 7500$) și variază în funcție de model. Există dealtfel o listă exhaustivă cu vehiculele electrice care se califică.
  • Coroborat cu faptul că este mult mai ieftin carburantul (variază între ~0.5$ și ~1$ pe litru), cu distanțele mult mai mari de deplasare și cu o rețea electrică mai precară (mai ales în afara zonelor urbane), face ce americanii să nu fie foarte atrași de electrice în general. Totuși, în orașele mari și înghesuite de pe coasta de est sunt mult mai multe decât pe coasta de vest (unde a filmat românașu').
  • Plata cu cardul presupune taxe pentru comerciant (variază, dar se poate ajunge și la 20%+), este normal să fie prețuri diferite. În plus, dacă plătești cash trebuie să mergi înăuntru, la casă, și sunt șanse destul de mari să-ți mai bage pe gât ceva de mâncat/băut (dacă nu știți, acolo este marele profit al benzinăriilor, nu la carburant); dacă plătești cu cardul, o faci direct la pompă și ai plecat.
  • Încă un aspect legat de plata cu cardul de credit: americanii îl folosesc foarte des (și) pentru că au benficii asociate cu folosirea lui (i.e., reduceri). În ciuda a ceea ce spune ăla în clip, numerarul reprezintă sub 20% din volumul trazacțiilor în SUA.  
3 hours ago, prafrau said:

Masinile facute pentru placerea condusului in ultimii 20 de ani se pot numara pe degetele de la o mana, si asta spune totul despre cat de multi oameni mai apreciaza masinile de genul.

 

Amin.

Link to comment
Share on other sites

Libertate de alegere va fi si dupa 2050. Daca vrei o termica, probabil vei putea sa o achizitionezi, dar nu din Europa. Daca vrei Mustang nou benzinar, de exemplu, il inmatriculezi pentru cateva zile in SUA sau Arabia Saudita, apoi platesti taxele de import si il inmatriculezi ca si masina second la noi.

Asta inseamna cu totul alte costuri fata de cele actuale, insa unde e pasiune, nu cred ca mai conteaza 20-30% in plus.

 

Apropos, observ o indulcire a tonului pe topicul asta. Acum 1 an eram vreo 2-3 ametiti care aveam electrica si spuneam ca e OK, iar cei ce erau impotriva acuzau incendiile dese la electrice, ca ramai in pana cu ele, ca electricitatea e tot din carbune, ca stai la coada la incarcatoare. Parca mi se parea ca  chiar se bucura cand mai aparea cate o stire cu vreun autobuz electric ce lua foc. Acum vad ca suntem cam jumi-juma, iar tonul celor impotriva s-a mai indulcit.  Sa mai asteptam vreun an-doi, sa-si mai ia electrica si cate vreun influencer, vreun vecin sau vreun var, si vom vedea cam cum evolueaza spiritele.

Link to comment
Share on other sites

Bine, @Kristian K, promit ca nu voi mai fi sarcastic.

Si apropos de video-ul cu Dan Negru de mai inainte, m-a mirat foarte mult si l-am intrebat pe var-meu, ce locuieste in Houston. Adica in Texas, patria redneck-silor cu pickup-uri mari. El mia spus fix asa:

"Dan Negru e mancator de zacusca Tesla e peste tot pe la noi, mai ales in California, unde statul ofera reduceri de taxe mari pentru posesorii de electrice. Pana la 10.000 $ reducere din taxele datorate statului la final de an. Plus parcari la pret redus"

Cat despre diferenta dintre plata cu cash si card, da, e adevarat, insa diferenta la mai toare benzinariile e de 1-2 centi per galon. Practic, pentru 30 centi diferenta, te duci in interior, stai la coada, mai dai si de homelesii de prin benzinarii care stau la cersit. 99% dintre clienti platesc cu cardul, mi-a spus el.

 

Apropos, stiati ca si la noi unele magazine au diferenta de plata cash-card? Ia incercati la evomag pe site. Vrei sa platesti online cu cardul, hop, 2% in plus taxe interbancare......

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, mircea.cazachevici a spus:

Acum vad ca suntem cam jumi-juma, iar tonul celor impotriva s-a mai indulcit. 

 

Cata vreme EV va fi promovat ca fiind eco iar productia ICE va fi oprita tonul meu nu se va indulci. EV trebuia sa fie doar o alternativa la ICE si nu o obligatie. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...