ENEOS Posted January 5 Share Posted January 5 (edited) Acum 2 ore, PzKpfW a spus: majoritatea băncilor oferă taxe 0 la încasări prin POS. Se poate dealtfel și invers: unii au taxă la plata cash. Nu știu în SUA, dar în Ro e 0 doar pt cumpărător, comerciantul plătește pt tranzacțiile cu cardul! Și, revenind la imaginea idilică evocată de unii dintre voi, aia cu stații de încărcare rezidențiale și dezvoltarea rețelei de distribuție a curentului, faceți un exercițiu de imaginație și închipuiți-vă cum ar arăta o stație din aia șmecheră pe stâlpul de la colțul proprietății mele! Puteți folosi și AI. Și nu, nu e la Poplaca, Cuca Măcăii sau în cine știe ce cătun, e în capitala României, sectorul 1! Și ilustrează PERFECT modul în care distribuitorii dezvoltă rețeaua. Esență tare, cred că are 'fo 70 ani! Edited January 5 by ENEOS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mircea.cazachevici Posted January 5 Share Posted January 5 Eu vad un stalp de lemn pe care mai atarna doar fibrele distribuitorilor de internet. Nu vad pic de fir de curent, probabil electricul a fost deja bagate in pamant, asa cum e metodologia actuala. Dar nah....poate vad eu gresit. Si, ca sa revin si eu la incarcare rezidentiala la bloc....cine spune ca trebuie montate statii de 20kwh la fiecare masina? Eu ma descurc cu o priza absolut normala de 1 an jumate, la 2 masini. Bag prima masina in priza, in 6 ore imi incarca incet, pentru 100km, apoi o scot bag si a 2-a masina in priza. Iar consumul instant e de 2,4 kwh. Cam cat un resou. Sa zicem ca intr-un bloc de 20 apartamente, intr-o seara vin 10 masini electrice si fiecare se baga la incarcat intr-o priza normala. Nu vad o problema in asta. O masina electrica pusa la incarcat normal consuma de 2 ori mai putin decat un cuptor electric, de exemplu. Iar daca intr-adevar exista blocuri unde puterea e la limita, e treaba distribuitorului sa nu dea autorizatii suplimentare de noi racorduri pentru prize in parcare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ENEOS Posted January 5 Share Posted January 5 Acum 1 minut, mircea.cazachevici a spus: poate vad eu gresit Sigur vezi greșit! Firul ăla încârligat e branșamentul care îmi alimentează locuința. Acum 2 minute, mircea.cazachevici a spus: e treaba distribuitorului sa nu dea autorizatii suplimentare de noi racorduri pentru prize in parcare. Și pt blocuri cu +10 apartamente în locul unor case individuale? Pe același post trafo de zeci de ani? Revino pe Terra, România! Dacă fiecare familie de pe strada mea bagă câte un reșou (nu electrocar) în priză la postul trafo vine instant revelionul! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinnochio Posted January 6 Share Posted January 6 VID-20240105-WA0012.mp4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mircea.cazachevici Posted January 6 Share Posted January 6 Da, nenea @pinnochio, de acest video e vorba. De el vorbeam un pic mai sus, in pagina, cand spuneam ca Dan Negru e mancator de zacusca. E plin de tesle in USA. Si uite inca un articol despre tara extrem de necivilizata numita Norvegia. Vanzari de 104.000 electrice in 2003, fata de....1400 benzinare, 3000 diesel, vreo 16.000 hibride si 2 cu hidrogen. Iar la ei e frig, ar trebui sa le inghete bateriile. https://piataauto.md/Stiri/2024/01/Statisticile-din-Norvegia-indica-vanzari-derizorii-in-2023-pentru-masinile-hidrogen-statii-tot-mai-putine-si-costuri-uriase-pentru-alimentarea-la-ele/ P.S. Si USA au luat-o repejor-repejor la vale cu achizitia EV-urilor. California, culmea, e in frunte cu 25% EV-uri din numarul masinilor noi inmatriculate in primul trimestru din 2023. https://insideevs.com/news/688779/california-tops-us-ev-adoption-25-percent-share-total-sales-h1-2023/amp/?fbclid=IwAR1IMCJ9AghZ-aAW6d46rX5A25iNMQKZQyPcMG-Az6JL7Z-Uc2hhjaoIox0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucian_M Posted January 6 Share Posted January 6 M-a depășit în stil victorios o teslă pe autostradă la poloni, eu mergând cu 130. Destul de alertă manevra (cum naiba să stea un model Y în spatele unui Ford Fiesta). L-am depășit ulterior, peste câțiva km, m-a depășit ulterior, mă rog, vreo jumătate de oră (poate mai bine) de mers așa. Mă gândeam ce tupeu pe el, să meargă constant cu 120-130, vârfuri de 140+, dar totuși să aibă destulă energie, având în vedere că ieșirea de pe autostradă e departe. În câțiva km a tras la un peco, în lateral erau 5 posturi de încărcare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ENEOS Posted January 6 Share Posted January 6 (edited) Îl trecea 3.14șarea! De la cât de tare mersese. @mircea.cazachevici, cum e cu dezvoltarea rețelei de distribuție a energiei electrice? Apucă bătrânul meu stâlp centenarul sau schimbă ăștia tot? 🫣 Acum 27 minute, Lucian_M a spus: Mă gândeam ce tupeu pe el, să meargă constant cu 120-130, vârfuri de 140+, dar totuși să aibă destulă energie, Încă nu își dezvoltase mentalitatea de șofer electrizat. P.S. poate din unghiul ăsta se vede mai clar înalta tehnologie a branșamentului bazat pe esența tare! Blocul din fundal s-a construit pe locul a 2 case, nu are post trafo sau altceva, suge din aceeași bătrână rețea. O avea prize de încărcat d'astea în parcarea de dedesubt? Neahh, că acolo s-a făcut - după recepție probabil - biuty salon. Pt că România lucrului bine făcut. Și tu vb de autorizații pt prize... Edited January 6 by ENEOS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MirceaB Posted January 6 Share Posted January 6 Strict vorbind de Spring (alte electrice nu am condus) si de utilizarea ei in oras, mie imi place masina. Te poti descurca onorabil, este mica, fasneata si gasesti mai usor loc de parcare, caldura instant in habitaclu, fara impozit la primarie. Despre partea de incarcare, cred ca aici se poate discuta si despre norocul fiecaruia, legat de cat de departe locuieste de o statie de incarcare, varianta de a avea oricand o alta masina la schimb, posibilitatea de a o incarca acasa (chiar si la priza clasica) Nu vreau sa fiu inteles gresit, prefer o masina cu motor pe bezina sau motorina oricand, dar si Springul isi face treaba onorabil pentru nevoile familiei. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mircea.cazachevici Posted January 6 Share Posted January 6 Vorbind de acelasi Spring, din care detin 2 bucati, iti pot spune ca e OK doar din prisma condusului electric. Adica e foarte comod sa conduci electric in oras, cel putin, si foarte avantajos financiar. In schimb, ea ca si masina, nu e deloc OK. Se aburesc geamurile instant daca dai caldura mai mare, are cauciucurile foarte subtiri si-ti da niste senzatii ciudate pe ud, cand pierde aderenta. Se poate incarca cu maxim 30kwh la statiile rapide, adica daca mergi in afara stai 30 minute pentru inca 100km de autonomie. Si, in ciuda faptului ca detine cateva dotari standard gen franare automata la apropierea de masina din fata, medianav, pornire AC din aplicatie cu 10 minute inainte de a te urca in masina, ca are senzori de presiune in pneuri....totusi vine fara dezaburire in oglinzile laterale!!!! Pe timp de ploaie e nasol. Ca si concluzie, urmatoarea masina pe care mi-o voi lua va fi tot electrica, pentru ca tehnologia asta chiar e OK. Insa nu Spring. Ceva care sa aiba comportament de masina normala, un Kona, un ID4, o Tesla, ceva din gama asta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucian_M Posted January 6 Share Posted January 6 Marfa proaspata: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
danypop Posted January 6 Share Posted January 6 Marfa e în ele sau ele constituie "marfa"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucian_M Posted January 6 Share Posted January 6 Dupa preferinte. Macar duce mortul fara sa ii intoxice pe cei din spate cu noxe, asa e? :)) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
danypop Posted January 6 Share Posted January 6 Acum 23 minute, Lucian_M a spus: Dupa preferinte. Macar duce mortul fara sa ii intoxice pe cei din spate cu noxe, asa e? :)) Si dacă scapă de sub control (autopilotul) nu prea contează dacă moare mortul din ea Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MirceaB Posted January 6 Share Posted January 6 Acum 1 oră, mircea.cazachevici a spus: Vorbind de acelasi Spring, din care detin 2 bucati, iti pot spune ca e OK doar din prisma condusului electric. Adica e foarte comod sa conduci electric in oras, cel putin, si foarte avantajos financiar. In schimb, ea ca si masina, nu e deloc OK. Se aburesc geamurile instant daca dai caldura mai mare, are cauciucurile foarte subtiri si-ti da niste senzatii ciudate pe ud, cand pierde aderenta. Se poate incarca cu maxim 30kwh la statiile rapide, adica daca mergi in afara stai 30 minute pentru inca 100km de autonomie. Si, in ciuda faptului ca detine cateva dotari standard gen franare automata la apropierea de masina din fata, medianav, pornire AC din aplicatie cu 10 minute inainte de a te urca in masina, ca are senzori de presiune in pneuri....totusi vine fara dezaburire in oglinzile laterale!!!! Pe timp de ploaie e nasol. Depinde de ce asteptari ai de la masina. Eu nu am patit sa se abureasca geamurile pe interior indiferent pe ce treapta a fost setata caldura. In afara orasului nu ma intereseaza daca gasesc statii de incarcare, petru ca din punctul meu de vedere este o masina strict de oras. Franarea de urgenta a evitat intr-un caz o coliziune. Dezaburire in oglinzi nu am avut la nici una dintre masinile detinute deci nu-i simt lipsa. In ceea ce priveste penurile, iti dau dreptate, senzatia e naspa. Asadar, cum spuneam la inceput, depinde ce astepti de la masina in cauza. Eu nu mi-am facut nici vise nici o lista de asteptari. Pur si simplu dupa ce am condus-o mi-am dat seama ce poate si ce nu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ENEOS Posted January 6 Share Posted January 6 Acum 4 ore, mircea.cazachevici a spus: Se aburesc geamurile instant daca dai caldura mai mare O fi plină tubulatura/aeroterma de frunze, treabă arhicunoscută la tărăboanță. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PzKpfW Posted January 6 Share Posted January 6 5 hours ago, Lucian_M said: Merge încet, pe distanțe scurte, silențioasă, capacitate de încărcare mare - o utilizare ideală. Fără glumă. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pinnochio Posted January 6 Share Posted January 6 Pin gări,de carat bagajele poștei,erau ceva taraboanțe.Acu poa sa pună Tesle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mircea.cazachevici Posted January 6 Share Posted January 6 Viitorul apropiat: https://fb.watch/ppss4dZxra/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PzKpfW Posted January 6 Share Posted January 6 7 minutes ago, mircea.cazachevici said: Viitorul apropiat Nu știu cât de apropiat. Freeride-ul are deja mai bine de 6 ani în spate și nu a evoluat semnificativ. Problema cea mai mare (la fel ca la celelalte motociclete electrice) este autonomia - sau mai bine spus, raportul dintre greutate și autonomie. Modelul actual are maxim 2h pe modul "nerestricționat". Băieții pleacă de obicei după ei cu baterii de schimb. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucian_M Posted January 6 Share Posted January 6 Acum 4 ore, PzKpfW a spus: Merge încet, pe distanțe scurte, silențioasă, capacitate de încărcare mare - o utilizare ideală. Fără glumă. Și este disponibilă inclusiv pe negru. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
prafrau Posted January 7 Share Posted January 7 Acum 2 ore, Kristian K a spus: Sinistre zgomote... Intr-o padure? Pe munte? Ti se pare sinistra lipsa zgomotului intr-o padure? E cea mai buna aplicare a motocicletelor electrice si un mod foarte bun de a scapa de jandarmii care ne tot alearga de peste tot. Si oricum, eu nu ma duc pe munte sa-i deranjez pe altii, as prefera sa nu fac zgomot deloc. Voi nu va simtit prost cand treceti pe langa familii cu copii la plimbare pe munte? Pana si pe amckart au inceput sa ne zica ca se plang oamenii din zona de la zgomotul baietilor cu tobe goale care vin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ENEOS Posted January 7 Share Posted January 7 Bine, și la Titi Aur se plâng vecinii că fac mașinile zgomot... Când a construit el stabilimentul era doar câmp împrejur, acum sunt case până lângă gard. Dar ce te miri, unii și-au făcut case (și ce case!) lângă pista aeroportului și după aia au început să reclame că e zgomot de la avioane! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucian_M Posted January 7 Share Posted January 7 Nu știu alții ce simt, dar arată foarte scump: https://www.facebook.com/reel/1012430896521104?mibextid=rS40aB7S9Ucbxw6v Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
danypop Posted January 7 Share Posted January 7 Doar nu crezi ca e adevărat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lucian_M Posted January 7 Share Posted January 7 Nuuuuuu, deloc... Imagini tendențioase. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.