Jump to content

Cu si despre masinile electrice


adidas
 Share

Recommended Posts

La 19.12.2023 la 15:36, ENEOS a spus:

Am înțeles că nu afectează contractele în curs.

 

Tot ce nu a fost inmatriculat definitv pana pe 17.12.2023 e out. S-au spus povesti in presa germana, ca sunt zone unde idem ca in Romania, primesti programare in 3-4 saptamani pentru inmatriculare, iar multi au deja masina, dar nu era inmatriculata definitiv.

Edited by Kristian K
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 1 oră, Nguyen a spus:

Se trezise si nevasta-mea ca poate cumparam o electrica...

Asa incepe totul. De la un vecin care si-a luat si e multumit, de la o colega de munca, de la un var, in general de la oamenii multumiti.

Dar na, cand e ideea preconceputa ca nu e buna electrica....mai dureaza. Probabil o sa fii cam ultimul pe strada ta care-si va lua, dar bag mana-n foc ca vei cumpara una pana la urma.

Link to comment
Share on other sites

Acum 2 ore, mircea.cazachevici a spus:

Multe injuraturi pe aici fara sens. 

 

Uite o idee.

https://autoblog.md/fondatorul-nio-a-testat-personal-noua-baterie-ssb-de-150-kwh-autonomia-inregistrata-in-12-4-ore-de-calatorie/

 

Deci e "pe vine" bateria de 1000km autonomie. Iar un serviciu de "inchiriere" a bateriilor, adica sa schimbi bateria cu totul in 3 minute si sa mai mergi inca 1000 km, e si ala pe vine.

Spuneau cativa mai demult ca si-ar cumpara electrica daca s-ar incarca in 3 minute si ar avea autonomie decenta, nu? Un viitor e posibil pentru aceasta idee, chiar daca deocamdata nu ajuta nici infrastructura si nici pretul. 

 

Apropos, nu-i inteleg pe aia ce au ceva impotriva greutatii mai mari a electricelor. Ce treaba are ca masina are 2,5 tone, atata timp cat merge absolut decent, consumul e infim iar stabilitatea e mai buna datorita centrului de greutate mai coborat? 

 

Bateria de 1000km e anuntata de cel putin 5 ani. Cumva mereu cand se sfarste anul, se recicleaza anuntul. Faptic, s-au facut progrese, dar suntem inca departe de promisiuniile celor din industrie. 

Idem si "inchirierea", discutata iara de vreo 10 ani, doar ca e greu sa gestionezi asa ceva in momentul de fata. Nu spun ca nu vor exista, in mod sigur vor exista iteratii in viitor, dar nu sunt convins ca intampla asa de repede. 

Cumva inca suntem in faza de globalizare si expansiune, mai mult, mai departe, mai repede, mai ieftin etc. Electrica trebuie sa fie in trend ca sa prinda. Cand vom fi in era "orasului de 15min", atunci si actuala tehnologie va fi de ajuns

Acum 1 oră, Nguyen a spus:

Se trezise si nevasta-mea ca poate cumparam o electrica... instantaneu mi-a crescut pulsul dar m-am tinut calm numai ca sa vad de unde i-a venit ideea.

 

Mno, de unde ii venise ideea? 

Link to comment
Share on other sites

Acum 49 minute, MaxMusterman a spus:

Europa se duce incet incet spre extrema dreapta.

 

Gresit, se duce spre normalitate, extrema dreapta inseamna sa pot arunca in puscarie orice neomarxist imputit.

Acum 42 minute, MaxMusterman a spus:

Mno, de unde ii venise ideea? 

 

Ca e cool, ca uite ala si cu ala pe youtube merg cu ele si sunt multumiti de ele. Reclama...

Acum 47 minute, mircea.cazachevici a spus:

Probabil o sa fii cam ultimul pe strada ta care-si va lua, dar bag mana-n foc ca vei cumpara una pana la urma.

 

Curand in nici un caz, si da, posibil ca voi fi ultimul de pe strada mea (bloc de fapt) care isi va cumpara electrica. 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Nguyen said:

Electrificatii de astazi sunt de fapt dizelistii de alta data.

 

Spus mai bine: cocalarii dieselarii de azi sunt electrificații de mâine. Bineînțeles, nu cei cu Dacia Spring sau Renault ZOE. Peste vreo 10 ani va fi însă plin de electrice la Constituției, Tesle și BMW i[ceva] cu pachet de baterii chinezești de capacitate mare și soft arăbesc la electromotoare.

 

3 hours ago, Nguyen said:

Se trezise si nevasta-mea ca poate cumparam o electrica

 

Pentru neveste este foarte bună electrica.

 

2 hours ago, ENEOS said:

Csf, ncsf, eu sunt deformat de la curse unde mașini de 1100 kg chiar dacă au 800 CP își iau bătaie (rău) de la cașcarabete cu motoare 🏍 de 200-230 CP care au ~500 kg. Masa mai mică reprezintă mereu un avantaj, chiar dacă raportul kg/cp e favorabil monștrilor.

 

Corect. Masa mare se simte în dinamica mașinii, indiferent cât de jos este plasată - schimbări de direcție, frânări, inerție, etc. Dar tu și @mircea.cazachevici vorbiți despre lucruri diferite. El probabil compară electrica cu un SUV diesel (față de care este într-adevăr decentă), tu cu o mașină sport/distractivă.

Link to comment
Share on other sites

Acum 16 minute, PzKpfW a spus:

El probabil compară electrica cu un SUV diesel (față de care este într-adevăr decentă), tu cu o mașină sport/distractivă.

 

Am pomenit mai sus ca am dat de unul cu Tesla X sau Y pe Valea Oltului care o calca (raritate absoluta), pe linie dreapta era viteaz nevoie mare dar pe curbe incetinea enorm si nu ma refer la cele ac in par. Ma tineam dupa el fara nici un efort cu ai mei 115cp si 1300kg pt ca pe curbe incetinea foarte mult...

Edited by Nguyen
Link to comment
Share on other sites

La 20.12.2023 la 12:35, Nguyen a spus:

pe linie dreapta era viteaz nevoie mare dar pe curbe incetinea enorm si nu ma refer la cele ac in par.

 

Ceva comun șoferului român în general, indiferent ce conduce: circulat pe banda cea mai din stânga, pedală capăt pe drept, frână în (!) curbă, oprit pe avari oriunde, etc.

 

Edited by Kristian K
Link to comment
Share on other sites

La 20.12.2023 la 12:44, PzKpfW a spus:

 ..

Imi pare rau sa te dezamagesc, scopul electricelor nu este sanatatea plamanilor tai dupa cum nici cazanele dizel nu ti-i imbolnaveau.

Daca simti ca ai o oarecare suferinta in ce priveste plamanii, dureri in gat, arsuri pe trahee, ameteli, dureri de cap, stari de voma si slabiciune fara motiv, priveste cerul si incearca sa faci o corelatie cu chemtrails (stiu ca e un concept naspa al conspirationistilor in care s-ar putea sa nu crezi dar am un prieten care sufera rau de tot de treaba asta, fara gluma!). Evita sa iesi in zilele in care stropesc astia la greu. Daca crezi ca direle ramase cu orele dupa avion sint doar condens atunci iti meriti soarta, continua sa vanezi dizeluri, statul iti multumeste pentru vigilenta!

Edited by Kristian K
Link to comment
Share on other sites

Acum 4 ore, PzKpfW a spus:

vorbiți despre lucruri diferite. El probabil compară electrica cu un SUV diesel (față de care este într-adevăr decentă), tu cu o mașină sport/distractivă

Suv... Nu e pt mine! Fier multicel, centru de greutate sus, tracțiune integrală (dacă e prevăzut cu) inutilă dpmdv, bună doar că nu te mai obosești să dai zăpada de pe locul de parcare de la bloc.

Nu neapărat sport/distractivă, în general prefer să nu car prea multe kg după mine, nu e eficient (decât dacă e FJR-TGV 😎).

Link to comment
Share on other sites

 

La 20.12.2023 la 17:16, ENEOS a spus:

Nu neapărat sport/distractivă, în general prefer să nu car prea multe kg după mine, nu e eficient

 

Tu nu prea ești român. Dacă nu cari o sufragerie după tine când mergi la mol, nu prea te identifici cu conaționalii.

Edited by Kristian K
Link to comment
Share on other sites

Acum 3 minute, PzKpfW a spus:

stai pe motocicletă la semafor în spatele turmelor

Cu 🏍 nu se stă în spatele turmei!

Acum 4 minute, PzKpfW a spus:

Dacă nu cari o sufragerie

Am decât un dric (break, negru, urât). :what:

"Phaetonul" Lupo era perfect pt mine, doar că nu încăpeau cumpărături și în vacanță puteam merge doar cu bancheta rabatată. La o firmă de la care aveam company car m-am luptat asiduu să nu-mi dea suv. 😖

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, ENEOS said:

Cu 🏍 nu se stă în spatele turmei!

 

Tot orașul este o turmă neîntreruptă de mașini cam toată ziua. Și cu SM ajungi să stai în ocazional spatele cazanelor. Asta dacă nu faci constant măgării.

Link to comment
Share on other sites

Acum 56 minute, mircea.cazachevici a spus:

ID4 a lui finu a scazut ca si autonomie de la 480km la 360-400km, cu caldura setat pe 20 grade. Zona Brasov, deci mai frigut. Eu zic ca e rezonabil.

A, nu vrea să facă soc termic când se dă jos? La mine se topesc papucii daca uit ventilatorul pe treapta a doua.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, danypop said:

 

Când văd astfel de articole de la moldoveni, îmi dau seama cât de mulți bani au început să bage chinezii în marketing. Prezentările lor seamănă cu cele pe care le făceau americanii la produse electronice acum 10-15 ani. Un băiat îmbrăcat frumos pe o scenă care vorbește despre gimmick-uri și cifre pe care majoritatea nu le înțeleg.

 

Dacă interesează pe cineva, o scurtă analiză obiectivă a ceea ce a prezentat Nio dincolo de marketingul ieftin:

  • Se încarcă ultra-rapid la stații de 600kW care practic nu există. Majoritatea stațiilor de încărcare oferă până în 100kW, cele rapide trec sensibil de 200kW.
  • Încărcătoare răcite cu lichid. Impresionant. Există de câțiva ani deja.
  • Autonomie de 250km în 5min - având în vedere autonomia totală (720km), asta se traduce printr-o încărcare de la 0 la 33% în 5 minute. Primii 30-35% ai bateriei se încarcă tot timpul la putere maximă, deci foarte rapid. Electricele actuale au nevoie de 8-10min pentru același nivel de încărcare la 200-250kW. La același tip de încărcător, ET9 are nevoie probabil de și mai mult timp, datorită bateriei mai mari.
  • Rigiditate torsională de 52.600 Nm/grad - da, este mult. Însă o mașină care cântărește de la 2.4t în sus are nevoie de așa ceva. Cu cât o mașină este mai mare și mai grea, cu atât trebuie să fie mai rigidă. Ca referințe, Audi A8 2017 era pe la 45.000, automobilele sport de stradă sunt pe la 30.000 iar monoposturile de competiție, pe la 10-15.000.
  • Am încercat să aflu mai multe despre sutele de "patente" despre care vorbesc - fără succes. Personal nu am văzut nimic ieșit din comun. De notat aici că practica producătorilor chinezi de automobile electrice s-a schimbat și a devenit mai subtilă: copiatul 1:1 nu poate funcționa pe piețele vestice, așa că fac reverse-engineering la tehnologiile oferite de alți producători, schimbă câteva elemente (hardware sau software) și le patentează la rândul lor.

Lista poate probabil continua, dar producătorul nu a dat multe date în afară de cele care sună bombastic. Partea tristă este că marea majoritate a clienților nu înțeleg și nu se vor documenta despre elemente. Vor vedea doar cifre mai mari ca la alți producători și un preț mai mic.

Edited by PzKpfW
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, danypop said:

 

Titlul este senzaționalist. "Robotul" în cauză este de fapt doar un braț robotizat care manipulează piese auto pentru montajul automobilelor la linie. Acei roboți nu sunt produși de Tesla (ci de firma germană Kuka, cel mai probabil) și se folosesc de zeci de ani pe liniile de asamblare. Urmează o rutină pre-programată și nu au niciun fel de "IA".

Edited by PzKpfW
Link to comment
Share on other sites

Minunata masina electrica:  https://forum.softpedia.com/topic/1234066-cu-masina-electrica-in-napoli-tesla-model-3lr/

Daca facem calcule o sa ajungem la 100euro pentru 566km parcursi. Asta in conditile in care am incarcat so la slow, nu numai la fast. Iar pe autostrada nu am alergat cu mai mult de 110km/h, viteza medie exclusiv pe autostrada cred ca a fost de vreo 90km/h.

Ce parere aveti, vi se pare in regula?
Eu consider ca este foarte mult. O masina cu benzina ar fi consumat la fel de mult, si n-ar fi fost nevoie de sase ore de incarcare.
Nu ma intelegeti gresit, mi-a placut masina si toata treaba asta, dar daca scoatem din context toata treaba asta si avem o discutie aplicata, cum analizam situatia de fata? Unde este marele avantaj de cost pe care l-a propovaduit toata suflarea pe planeta asta? I-ati electrica si o sa iti spoti pretul maisnii din diferenta de cost pentru combustibil…  Probabil ca vom ajunge la paritate KWh = 1L benzina, iar asta este foarte nasol pentru toata lumea.


:lool:

Link to comment
Share on other sites

OK, si acelasi om spune despre experienta condusului electric, la masina lui personala plugin hibrid:

 

"Imi place sa merg pe electric. Masina mea pare mult mai usoara, reactioneaza instant, produce foarte putin zgomot in habitaclu… per total experienta de utilizare este mult mai buna. Aceeasi masina este mult mai buna in reigm electric, asta e foarte clar pentru mine, pentru ca o vad zilnic"

 

Asta ca sa intelegeti si voi, astia de sunteti impotriva electricelor fara a conduce vreodata una, de ce e "addicting".

 

In rest, daca o incarci preponderent acasa, iesi mai ieftin, la sfert de pret. Daca o incarci doar la chargere, iesi la fel cu o benzinara economica.

E si normal, eu dau acasa 0.7 lei/kwh, iar la chrgerele de pe la noi e 2,5-3 lei/kwh.

 

 

A, si alta problema expusa mia sus. Vai, ca unul cu Tesla de 140.000 euro s-a suparat ca bateria trebuie schimbata dupa 10 ani si costa 26.00 euro. 

Eu stiu pe cineva de a cumparat un Mercedes S400 hibrid, tot de vreo 10 ani, si in 2 luni i-a cazut bateria hibrida. Pret de reprezentanta: 15.000 eurp pe o baterie de 5 ori mai mica din punct de vedere al capacitatii. De, astea sunt preturile de reprezentanta.

Link to comment
Share on other sites

  • Ruginel changed the title to Cu si despre masinile electrice
  • l.u.v unpinned this topic
  • Ruginel pinned and unpinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...