Jump to content

E viitorul auto electric?


adidas
 Share

Recommended Posts

Deci care are bani- să trăiască, iar care nu are- poate să crape. Beton logica. De fier.

Electrica e ceva gen fiță, trend, moft etc. Iar ăia care stau la rând să încarce moca sunt mai prejos decât cerșetorii prefăcuți (membre ascunse, picioare pansate etc). Alții își permit 500 lei pe un plin de motorină, șmecherii cu electrice n-au de unde scoate 1-200 lei ca să-și încarce bateria. Care are e mai zgârcit decât cel care nu are.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 2.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dacă ne-am obișnuit cu Maserati, Q7, X6 etc. care alimentează de 30 lei nici nu văd ceva extraordinar să facă teslașii coadă la încărcare moka! 

La noi mașina pe care o conduci e un statement, enorm de mulți de fapt nu își permit mașinile pe care le dețin. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 5 minute, Lucian_M a spus:

Deci care are bani- să trăiască, iar care nu are- poate să crape. Beton logica. De fier.

Electrica e ceva gen fiță, trend, moft etc. Iar ăia care stau la rând să încarce moca sunt mai prejos decât cerșetorii prefăcuți (membre ascunse, picioare pansate etc). Alții își permit 500 lei pe un plin de motorină, șmecherii cu electrice n-au de unde scoate 1-200 lei ca să-și încarce bateria. Care are e mai zgârcit decât cel care nu are.

Stai linistit ca pomana atrage peste tot in lume, cu aceleasi rezultate.

Daca s-ar da benzina moca nu crezi ca ar fi aceleasi cozi?

Dar la coada poti sta din mai multe motive, unul dintre ele fiind ca se gasesc 5-6 proprietari care. desi au bateriile descarcate,  se gandesc ca merg la Mall si incarca acolo. Ei, toti odata nu se poate.

 

@ENEOS  Salutare!

Treaba cu diferenta de viteza electrice versus restul are o logica corecta avand in vedere ca IGL-ul se refera la limitarea poluarii in apropierea localitatilor.

Si este normal sa limitezi viteza masinilor cu benzina/motorina care daca merg mai iute consuma mai mult adica polueaza mai mult.

Este drept ca in RO lumea are impresia ca poluarea produsa de masini este un moft, pentru ca multi nu au vazut valorile de trafic de pe o autostrada din occident.

Evident ca poluarea este un moft la romani cat timp nu este in curtea lui. Daca este, stai sa vezi atunci suparare 😂

 

Daca limitarea de viteza era pentru zgomot si cele electrice erau exceptate atunci era o probelma. Dar nu este cazul.

image.thumb.png.5b9291fefe94949ab04442a0cb91d82b.png

vs

image.thumb.png.2ace989154fe89e4596e4dbf7200031d.png

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Da' de poluarea cu negru de fum (folosit in producerea anvelopelor, cablurillor, si alte materiale izolante) de ce nu zice nimeni nimic? O fi din cauza faptului ca si EV-urile o produc in aceeasi masura, sau chiar mai mare? 

O fi EV-ul prietenos cu mediul, dar acolo unde este utilizat, nu unde este construit. Cand o sa fie prietenos cu mediul incepand de la 0 (concept) atunci va fi cu adevatat eco. Pana atunci este fix in leapsa clasica dintre benzina si motorina, daca privim in urma...

Astept primele impresii dupa un schimb de pivoti, tiranti sau bucse la un EV. Hai ca la Donfeng-Dacia Spring e cu fier si nu doare asa rau, dar la astia mai rasariti cu impresii de premium,o sa cam doara.

Pana atunci eu astept sa apara EV-ulideal pentru mine, dar cred ca mai am de asteptat...

 

 

Edited by DKW
Link to comment
Share on other sites

Acum 8 minute, DKW a spus:

O fi EV-ul prietenos cu mediul, dar acolo unde este utilizat, nu unde este construit.

Corect. Am spus si eu asta mai inainte.

Si nu numai fabricatia muta poluarea, ci si incarcarea acumulatorilor. Produci curent electric cine stie pe unde si il aduci prin sarme in Europa cea curata.

Noi vrem sa ne bucuram de aer curat mutand fumul si poluarea in general la altii.

Este o iluzie, o amanare a sortii. Poluarea va ajunge si la noi intr-un fel sau altul.

Si probabil inainte poluarii vor ajunge valurile de imigranti goniti de saracia si coruptia din tarile unde se polueaza (de catre noi).

Sunt tare curios daca s-a facut o socoteala cu amprenta de carbon pentru producerea unei masini electrice. Mai ales pentru bateriile care o echipeaza.

Pentru a fabrica o masina cu hidrocarburi de marime medie, se produc cam 30-40 tone de CO2.

Avand in vedere aceste cifre, chiar si inlocuirea fortata a unei masini euro 4 cu una euro 6 este paguba curata pentru natura daca masina euro 6 nu va mai merge macar 100.000 Km. Pentru oamenii in varsta, pensionari,  aceasta cifra este imposibil de atins in 10-15 ani cat vor mai conduce ei masina. Unii o sa spuna ca dupa ce da coltul pensionaru' o sa ia altcineva masina si se va trece de limita de km dincolo de care masina va fi fost eficienta dpdv al CO2-ului (zis break even point). Posibil , dar intrebarea este: o masina facuta astazi, va mai fi functionala peste 15 ani ca sa ajunga si ea la un 150-200.000 Km? Pentru ca s-a dus vremea lui Mercedes bot de cal sau cobra sau a lui Volvo 240. 

 

Am discutat de curand cu un prieten care spunea ca break even point la electrice a fost calculat ca ar fi injur de 150.000 Km. Sa presupunem ca asa o fi, desi am dubii.

Stie cineva daca la 150.000 Km, care inseamna cam 500 de cicluri de incarcare/descarcare, acumulatorii mai sunt in regula, sau trebuiesc inlocuiti? Sunt convins ca depinde de multe aspecte, dar asa o valoare medie....

Am vazut ca nea Elon Musk spune ca tin cam 450.000 Km cu 1500 de cicluri de incarcare. Daca o fi asa, nu este tocmai rau. Macar din acest punct de vedere.

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, Silver Arrow a spus:

IGL-ul se refera la limitarea poluarii in apropierea localitatilor.

Probabil de aia e impus pe toată A1 austriacă de ani buni, nu doar pe lângă localități...

Link to comment
Share on other sites

Acum 16 ore, ENEOS a spus:

Văd că de moto sau scutere electrice nu discută nimeni, deși teoretic e forum moto toată lumea merge doar cu conserve... 🤬

 

Te-ai prins greu desi eu am afirmat mereu acest lucru si anume ca in Romania nu exista piata moto pt ca nimeni nu foloseste mobrele in scop utilitar. La noi daca nu ai motor de "sase sute" nu existi iar cine il foloseste o face doar in weekend daca nu ploua.

Link to comment
Share on other sites

https://www.hidroelectrica.ro/article/978b5449-841c-8d34-2548-8ea9d20735f9

 

OFERTA VIITOR VERDE:

- 0,25253 lei/KWh (include componenta de achizitie a energiei electrice, inclusiv tariful de transport - componenta de introducere a energiei electrice in retea si componenta de furnizare)

Pretul energiei active pentru o perioada contractuala de 12 luni: 0,250 lei/KWh (valabil pentru contractele incheiate pana la 31.12.2022);

Link to comment
Share on other sites

La 10.09.2022 la 17:03, mircea.cazachevici a spus:

Avantajul e asa:

1. Am pastrat o masina termica, pentru ca enduro, tractat remorca, drumuri Bucuresti-Timisoara sau Bucuresti-Bistrita.

2. Am luat cea mai ieftina electrica, pentru nevoia de a merge aproximativ 1500-2000 km lunar prin Bucuresti. Treburi zilnice.

Am avut si inainte si o masina cu care faceam aceste treburi zilnice, un diesel 1,7, adica 8 litri/100km in Bucuresti. Si intretinerea la un diesel de 15 ani nu e ieftina, crede-ma (2000 lei ambreiaj anul trecut, apoi o bascula, apoi un furtun de inalta presiune la ulei care s-a fisurat, timp pierdut pe la mecanici, etc-etc-etc).

Per total, am dat 2000 euro avans la electrica, si as putea plati 1000 lei/luna leasing pe 5 ani (cu casco cu tot inclus). Plus 200 lei curentul.

Pe de cealalta parte, daca as fi pastrat diesel-ul, as fi platit 1200 lei numai combustibilul lunar. Reparatiile, care deveneau din ce in ce mai dese, erau bonus.

 

 

De-asta am spus ca e o idee si un leasing daca ai priza la curte si nevoie zilnica de ceva-ceva kilometri/naveta zilnica.

 

I

Deci tu ai o termică, o electrică și o capră în doi timpi și mai vrei un Spring?

Link to comment
Share on other sites

Acum 21 ore, l.u.v a spus:

Nu știu cine a comparat așa ceva.

Și chiar dacă s-a făcut,  tot în spiritul discuției despre economie a fost.

Asta presupunând că din rațiuni de economie vă luați ev uri și nu din fandoseală!

Dar hai să luăm un caz ipotetic, dar perfect posibil.

Ambii avem câte o mașină cu motor termic de valoare aprox.egală.

Să presupunem că nu băgăm bani decât în combustibil și consumabile, asigurare. 

Dar pentru că tu stai la vilă în afară Bucureștiului și ai încărcare în curte, ești cu gândul la economie și viitor, îți iei și una electrică pe care dai 30.000 euro.

Faci majoritar drumuri cu electrica pentru că le faci între casă și job.

Pe aia termică o folosești în concediu sau urgențe.

Unde este economia, având în vedere ca ai cheltuit în plus 30.000 + curentul + RCA etc?

Chiar dacă îi dai în leasing.

Chiar dacă tu mergi cu 200 ron pe luna și eu cu 800 motorina?

Plus că mai ai și termica în care intră bani, pentru că știi că deocamdată nu te poți baza doar pe electrică.

Deci rămâne cum am zis vreo două pagini mai în spate.

Ev este o jucărie pentru oameni cu bani.

Nu rațiunea economică te-a făcut să o cumperi, nici aia ecologică.

E doar un trend și fiindcă banii nu sunt o problemă de ce nu?

Bravo, vorbim aceeași limbă.

Idem și colegul Mircea Cazachevici.

E foarte bine că aveți jucării scumpe, dar nu mai aduceți criteriul economic în discuție.

 

Exemplul pus de tine mai sus este perfect, ca alte sute sau mii de exemple in care o masina este o alegere neinspirata. Presupui ca eu cumpar o masina electrica, insa tu nu faci nici un fel de achizitie. In momentul in care eu am cumparat ORICE mijloc de transport, indiferent de motorizare, capacitate, volum, model, tip, cazul meu devine neeconomic comparabil cu al tau.

 

Ca sa se poata compara, amandoi trebuie sa facem amandoi o achizitie, echivalenta ca pret. 

 

Sunt sute daca nu mii de cazuri in care un EV devine neeconomic si am specificat de nenumarate ori, fiecare isi face calculele cum trebuie inainte de a face orice investitie.

 

As dori sa intreb, de ce credeti ca nu se pot face concedii cu EV-ul? Eu am fost cu el prin tara, am in plan o calatorie in Bulgaria peste 2 saptamani. Nu am facut niciodata concediul cu Yarisul si nici nu intentionez 🙂. Nici macar nu e in curte, este la o prietena de-a sotiei de o luna de zile.

Ce anume definesc urgentele, ca sa stiu, probabil am gresit ca nu le-am luat in calcul. Am avut prima masina personala in 1996 (Dacia 1310) si nu m-am intalnit cu "urgente" de genul, fara masina eram mort .... Dar sunt deschis la exemple in care masina personala cu motor termic iti salveaza viata.

 

Este parerea ta personala si o respect, dar imi permiti te rog sa nu fiu de acord cu ea.

Din punctul meu de vedere, eu am facut o economie renuntand la o masina cu motor termic si achizitionand una cu motor electric.

 

Din punctul tau de vedere, acum, o masina electrica este o cheltuiala in plus. Probabil cand va veni momentul sa schimbi masina cu una noua (in cazul in care vei lua in considerare asa ceva), socoteala se va schimba. Sau poate nu 🙂

 

Acum 20 ore, foxbat a spus:

like. @l.u.v

 

pacat doar ca pentru ceilalti useri aritmetica si regula de 3 simple e "greu":)

ps - vreau si el electrica. accept si spring. cado' evindent.

sau daca e vreo tanti pana in40de ani - o iau si de prietena.

 

Matematica este simpla, rezultatul depinde intotdeauna de variabilele luate in considerare in fiecare caz.

 

Acum 20 ore, ENEOS a spus:

Ce % din populație locuiește fizic, nu doar scriptic, la sate? Marea majoritate a românilor locuiesc la bloc, nu o mai da cotită. 

Noua ordine, iar această creștere a vânzării de ev-uri nu este câtuși de puțin naturală, este indusă forțat prin diverse măsuri, pe lângă subvenții și stimulente la achiziție ba s-au interzis dieselurile în anumite zone, chiar limitarea de viteză "IGL" de pe autostradă în Austria (care apropo, e uneori de 80 km/h nu 100 ca până acum) nu se aplică ev-urilor și alte chestii mai mari sau mai mici. Pe o piață liberă la ora actuală n-ar fi avut nici o șansă. Iar în 2040 probabil nu o să mai deținem mijloace de transport personale. 

Văd că de moto sau scutere electrice nu discută nimeni, deși teoretic e forum moto toată lumea merge doar cu conserve... 🤬

 

Pai sa vedem, in Arges, ca ma rapotez la el, 281642 persoane traiesc in orase. Din orasele acestea, Pitestiul are majoritar blocuri, Curtea de Arges, Mioveni cam 50/50 si Topoloveni/Stefanesti 95% case. Dar sa le consideram toate ca fiind formate din apartamente. Restul de 370623 traiesc la case.

In afara de judetele cu orase cu adevarat mari, nu cred ca majoritatea populatiei traieste la bloc.

 

Scriptic, cel putin la mine in sat, cate case sunt, toate sunt locuite 🙂

 

Acum 19 ore, l.u.v a spus:

 

Gratis ....

 

Acum 18 ore, prafrau a spus:

tu n-ai mai mers de mult cu trenul, sa vezi cat costa si care sunt conditiile

alora cu 5000 de euro in buzunar o masina le poate imbunatati viata, un imprumut cat venitul familiei pe un an nu

 

Ei bine, trebuie sa te dezamagesc, am mers cu trenul acum cateva luni, Pitesti-Bucuresti-Suceava si retur, la o nunta. Asa a vrut fi'mea. In plina vara culmea, a fost ok, am avut priza pentru laptop la clasa a 2-a, cald dar nu extrem. Parca 140lei/persoana/adult copii au platit mai putin (studenti/elevi).

 

In ceea ce priveste ultima afirmatie, permite-mi sa nu fiu de acord cu ea.🙂

 

Acum 14 ore, ENEOS a spus:

Dacă ne-am obișnuit cu Maserati, Q7, X6 etc. care alimentează de 30 lei nici nu văd ceva extraordinar să facă teslașii coadă la încărcare moka! 

La noi mașina pe care o conduci e un statement, enorm de mulți de fapt nu își permit mașinile pe care le dețin. 

 

Corect.

Am fost intrebat de nenumarate ori de ce nu mi-am luat si eu "masina". Hyundai nu e masina, sau cum?

 

Acum 12 ore, Silver Arrow a spus:

Am discutat de curand cu un prieten care spunea ca break even point la electrice a fost calculat ca ar fi injur de 150.000 Km. Sa presupunem ca asa o fi, desi am dubii.

Stie cineva daca la 150.000 Km, care inseamna cam 500 de cicluri de incarcare/descarcare, acumulatorii mai sunt in regula, sau trebuiesc inlocuiti? Sunt convins ca depinde de multe aspecte, dar asa o valoare medie....

Am vazut ca nea Elon Musk spune ca tin cam 450.000 Km cu 1500 de cicluri de incarcare. Daca o fi asa, nu este tocmai rau. Macar din acest punct de vedere.

 

Ciclurile de incarcare depind de marimea bateriei. Una este sa ai o baterie de 30kWh si alta este sa ai o baterie de 100kWh.

la masina mea, 64kWh, 150000km inseamna 360 de cicluri de incarcare.

Teoretic, o baterie de masina este considerata degradata cand nu mai poate atinge decat 70-80% din capacitate la finalizarea incarcarii, asta depinde de producator.

Bateria mea solara are stipulat in acte ca ar fi inca buna dupa 1300 cicluri de incarcare, daca nu, teoretic mi-o schimba.

Edited by TheHuskyCrobats
Link to comment
Share on other sites

  • Admin
Acum 8 ore, TheHuskyCrobats a spus:

Ca sa se poata compara, amandoi trebuie sa facem amandoi o achizitie, echivalenta ca pret. 

De ce să fac și eu o achiziție?

Păi comparațiile le faceți voi când vă bateți cu cărămida în piept că mergeți aproape gratis sute de km vis a vis de motoarele termice.

Eu v-am demonstrat simplu în doi timpi și trei mișcări că asta cu economia este fix praf în ochii cui stă să vă asculte. 

Pentru că dacă amândoi mâncăm câte un măr iar tu o prună în plus, dai mai mult din fălci = consumi mai multă energie.

Acum 8 ore, TheHuskyCrobats a spus:

Ce anume definesc urgentele, ca sa stiu, probabil am gresit ca nu le-am luat in calcul. Am avut prima masina personala in 1996 (Dacia 1310) si nu m-am intalnit cu "urgente" de genul, fara masina eram mort .... Dar sunt deschis la exemple in care masina personala cu motor termic iti salveaza viata.

 

Dar nu trebuie să mori ca să definești o urgență.

Urgență:

- I se face rău cuiva și trebuie să pleci în miez de noapte în alt oraș, iar acumulatorul nu este încărcat. Aaaa, stai așa, îți amintești că ai termica în garaj, hai că ai scăpat!

Sau te prinde un viscol iarna pe A1 și rămâi blocat vreo 15 ore în nămeți, cum s-a mai întâmplat.  Așa este, nu pleci cu ev, tot termica e mai bună.

O sticlă de benzină sau motorină mai găsești, din păcate curentul nu se dă la pet.

Și tot așa, să te ferească Dumnezeu!

Acum 8 ore, TheHuskyCrobats a spus:

Probabil cand va veni momentul sa schimbi masina cu una noua (in cazul in care vei lua in considerare asa ceva),

Nu mi-am luat niciodată mașini noi, și nu că nu am avut posibilitatea.

1. La una nouă pierzi un sfert cum ai ieșit pe poarta fabricii, iar în vremurile noastre nu există mașină să nu se devalorizeze rapid. Sigur, acum sunt niște timpuri atipice,  dar care nu vor dura la nesfârșit.

2. Nu am avut bani să-mi iau ce-mi place. Și să iau o mașină doar că e nouă dar nu-mi place nu este stilul meu.

Link to comment
Share on other sites

La maaaxim 1 litru pe oră la relanti un motor diesel rezistă în frig, dacă are plinul făcut cca 40-50 ore (unele au rezervoare mai mari de 55 litri, cât aveam la Octavia 2 combi). Nu-i recomandat să-l ții la relanti, dar mai bine așa, decât să îngheți. Ok, ai benzină, halește 1-1,2 litri la relanti cu încălzirea pornită. Cu 50 litri îți merge căldura minim 40 ore. De curiozitate, cât rezistă bulectrica dacă ții căldura pornită iarna? Că tot vorbim de urgențe.

Și da, am avut și eu urgențe și am ajuns unde a trebuit rapid și eficient. O singura dată pana prostului cu una din mașini, că am vrut să văd cât merge pe rezervă. Am aflat, noroc că era peco la 200 metri, am umplut o sticlă și am turnat în rezervor, apoi am făcut plinul în câteva minute.

Edited by Lucian_M
Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, Lucian_M a spus:

De curiozitate, cât rezistă bulectrica dacă ții căldura pornită iarna? Că tot vorbim de urgențe.

 

Au făcut unii un experiment, Tesla cu pompa de caldura a rezistat aprox 60 de ore la -10 (temperatura in interior de 16 Celsius)

Cu opțiunea sa reduci temperatura din interior si sa crească timpul, ceea ce nu e posibil la Diesel sau benzina 

Acum, problema e ca dacă ai rămas înzăpezit si s-a dus bateria, cel mai probabil ai blocat strada si tre sa te împingă cu plugul când vine.

Eu am o masina pe diesel si una pe benzina.

Aia pe diesel are rezervor de 70 de litri, si sincer, mereu când plec iarna ma gândesc ca in caz de ceva, ma tine 3 zile caldura 😅

Link to comment
Share on other sites

N-au toți tesle pe aici, și când împușcă un ger de ăla de te ling iepurii, fix 16 grade îți faci in mașină. Bine, când crapă bulectrica, scade rapid la 16, da' cu minus. 

Vorba aia, o găleată de motorină îți mai dă vreun utilaj de deszăpezire, dar curent... doar dacă deschizi două geamuri.

Tigaia ce-o am acum are rezervor mic, fără încălzire electrică în bord (ca Octavia), dar și habitaclul mai mic. Nu m-a prins vreun blocaj nasol până acum cu Fiesta, dar cu Octavia am mai stat la cozi de melci prin munți, oricum mă durea la bască, aveam autonomie de minim două zile pe relanti (fără dpf, fără egr de ăla pretențios). Electrica a fost inventată de unguri, doar ăia vor autonomie și se laudă aiurea cu întâietatea. 🤣

 

LE: 70 de litri... Daaaaamn, te doare la bascheți, faci 1200 km cu un plin lejer.

Edited by Lucian_M
Link to comment
Share on other sites

Acum 1 minut, Lucian_M a spus:

N-au toți tesle pe aici, și când împușcă un ger de ăla de te ling iepurii, fix 16 grade îți faci in mașină.

Nu știu in câte geruri ai stat tu, sau poate nu te-ai gândit. Dar când sunt -10 afara, in masina la 16 grade scoți limba de căldură :)

E si indicat sa nu-ti faci cuptor in masina, ca mai tre sa ieși si afara :)

Link to comment
Share on other sites

Sub 22 grade nu fac în mașină iarna, că fumez și trebuie să las geamul deschis: căldura pe maxim, treapta a doua la ventilator, grilele frontale și cele inferioare pornite (asta la Fiesta, că nu are climatronic). Vreau confort, nu economie. Am prins friguri de -20 grade, cu viscol, căldura pe auto la 24 grade (bizonic 😇 pe Octavia). Nici să mă piș n-am ieșit afară, că mă lua pe sus.

Link to comment
Share on other sites

Acum 30 minute, Clit Eastwood Jr. a spus:

Eu țin clima pe 20 de grade iarna, si las si geamul crăpat, când am drumuri scurte.

La drumuri lungi stau in tricou, cu 21 de grade. Ce sa zic, fierbe sângele 😅

 

 

Vezi ca nu o sa mai ai voie mai mult de 19 grade. Asa ne prezinta situatia niste cetateni :crack:

@Lucian_M  vorba unui clasic decedat: mai pui o haina pe tine 🤪

Link to comment
Share on other sites

Asta e gandirea care a dus la afluenta masiva de SUV-uri pe strazi: imi iau o masina care sa fie buna la toate, indiferent de costuri. Si daca vreau sa ies vreodata in off-road, si daca vreau sa merg iarna pe cod portocali de ninsoare, si daca vreau sa tre printr-o balta mai mare, chiar si daca vreau sa ma duc la o nunta, SUV-ul e solutia ideala.

Eu totusi am preferat dintotdeauna sa am masina potrivita pentru job-ul potrivit. Nu o sa ies vreodata din oras pe cod portocaliu de ninsoare nici cu Spring-ul, nici cu vreo alta masina mica gen Matiz, Ford Ka, etc. Nu sunt facute pentru asta. Tocmai de aceea, de 20 de ani incoace, eu am minim 2 masini la poarta, fiecare facuta pentru altceva.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Da, dar trebuie să te gândești și la câte resurse sunt folosite pentru a construi fiarele pe care le deții, dacă te preocupă și ecologia pe lângă costul mic al combustibilului. Un SUV mic electric nu era îndeajuns? 

Link to comment
Share on other sites

Ce SUV electric ar putea sa mi duca si o remorca cu motorul de enduro? In cazul meu, strict. Stiu, Tesle de peste 100.000 euro, dar nu-mi permit.

 

Pe de cealalta parte, dintotdeauna am avut minim 2 masini. Daca se strica una, daca, vorba colegilor, una nu e incarcata, o iau pe cealalta in caz de urgenta. Insa pentru job/naveta aleg masina economica (electrica) iar pentru concediu/enduro o iau pe cealalta.

Pana acum am avut tot timpul 2 masini termice, acum am una termica si una electrica. 

Link to comment
Share on other sites

A, nu, mai sunt ceva-ceva pick-up uri electrice. Dar pe Tesla mi-a cazut mie privirea.

Oricm, ce e sigur e ca eu de-abia mi-am permis un Spring ca masina de munca. Plus al 2-lea pentru angajat, sa inlocuiesc un diesel. Deh, firma mica, bani nu foarte multi, dar pe hartie tot mai bine iese cu electrica la fataiala de zi cu zi.

 

Revenind, daca nu as avea piticul cu enduro, probabil as putea renunta la termica pentru o electrica cu autonomie de minim 460km. Ca sa nu ma doara capul daca merg pana la Bistrita. Dar asa, mi-am facut un calcul si da cel mai bine cu 2 masini diferite.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...