Sari la conținut

Lanț Ruginit


Andrei.c
 Share

Postări Recomandate

1 oră în urmă, AdrianB1 a spus:

Deci nu ai cum sa compari. 

Esti american? Din ala la care sa scrie pe cafea "atentie, cafeaua poate fi fierbinte"?

 

Nu scrie nicaieri forma in care pui uleiul pe lant, ca il picuri, il pulverizezi (spray), il intinzi (ulei la tub, precum pasta de dinti, am unul de la Motul) sau il scuipi, atata timp cat pui ulei de care trebuie la intervalele care trebuie nu conteaza metoda de livrare locala.  Fabricantii de motociclete fac presupuneri ca esti suficient de inteligent ca sa pui uleiul in ce forma vrei tu, dar se pare ca se inseala uneori.

Poate îmi și arăți un spray cu ulei de transmisie! :moron:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 68
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Vizitator AdrianB1
1 oră în urmă, ENEOS a spus:

Poate îmi și arăți un spray cu ulei de transmisie! :moron:

Ce tip de ulei crezi ca e intr-un spray de uns lantul de motocicleta? Floriol cu vitamina E?

Acum 48 minute, Speedy.K a spus:

Nu vreti sa va mutati pe topicul de lanturi? Aici omul intreba altceva.

Parca intreba ceva de un lant ruginit, nu trebuia mutat pe topicul de lanturi? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, AdrianB1 a spus:

Ce tip de ulei crezi ca e intr-un spray de uns lantul de motocicleta? Floriol cu vitamina E?

 

Vaselină. 

În alea pt biciclete e ulei. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In ianuarie 2020 am venit de la Timisoara la Slatina cu motorul si am ajuns seara tarziu, asa ca n-am mai avut rabdare sa curat mobra de sarea adunata de pe drum. Cand m-am apucat s-o spal a 2-a zi am vazut ca lantul era ruginit. Era rugina de suprafata, desigur, dar oricat am insistat, tot a ramas patat, insa merge si in ziua de azi (are doar 17.000 de km). Lectie invatata: dupa mers prin rahat antiderapant, oricat de obosit as fi cand ajung acasa, macar un jet de apa curata trebuie sa arunc pe ea!

In primul an am folosit kit de curatare si ungere lant de la Ipone, dar procesul de intretinere (frecat cu periuta, jeg peste tot) + costurile nu m-au multumit (nu mi-am luat mobra ca sa stau in genunchi in fata ei 1 ora pe saptamana). Apoi am trecut la Kettenmax cu motorina pentru curatare si ungator manual de la Lucian cu ulei de transmisie (mai am inca 500 ml din litrul de 80W90 luat atunci), solutie pe care o folsesc si azi, lantul fiind in parametri de functionare inca.

In manualul meu de utilizator scrie asa:

nbMBrJd.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca a apucat sa rugineasca lantul il degresati bine , curatati cat de mult din rugina cu burete abraziv apoi spray Valvoline Tectyl transparent pe laterale si asta basta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu l-am dat cu perie moale de sârmă pusă pe flex de 8500 rpm, spălat și ulei. Că am ieșit când nu se spalase sarea de pe drum și nu am mai apucat să o spăl cu apă și șampon auto. Când o fi să moară, altul și basta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu folosesc ulei de motor de ani de zile (pentru uns lanțul). 

Nu m-aș întoarce la spray-uri nici mort indiferent ce argumente au alții. 

Avantajele sunt evidente, dar nu vreau sa intru în polemici. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 29.07.2021 la 0:48, ionutpm a spus:

A folosit cineva acel sistem automat (picuratoare) de lubrifiere a lantului (in mers)? Are vreun sens, merge? 

Stiu ca e putin pe langa subiect dar nu vreau sa deschid un topic nou.

 

Scottoiler (varianta eSytem) de cam 40k km (maxim 50 km dupa ce s-a montat kit-ul de lant). Nicio problema cu sistemul in sine sau scuipat prea mult pe roata. Ce-i drept, am cumparat si accesoriul asta. Il tin doar pe setarea care picura la 20 secunde (deci setarea maxima), iar lantul e mereu lubrifiat. Nu am zale gripate iar lantul l-am intins o singura data in toti km astia. Il spal cu apa chioara si e ca nou de fiecare data.

 

 

551633990_IMG_6336(2).thumb.jpg.4fca868a4a03517551f920feb99c388e.jpg

 

Am ajuns la concluzia ca am nevoie de ungator, locuind la bloc, fara posibilitatea ca macar sa clatesc lantul dupa ce ajungeam acasa (naveta munca, pe ploaie, dus-intors) cu el plin de mizerie de pe drum, nu mai spun de curatat. Nu stiu cui i-ar conveni sa faca mentenanta lantului pe ploaie in spatele blocului.

 

Cat despre scos banii, ca tot s-a discutat mai sus.. pentru mine a rentat investitia. Poate exageram eu, poate am avut ghinion de ploi la vremea aia, cert e ca imi curatam lantul si-l ungeam foarte des (din nou, ploaie, mizerie), deci consumam ceva bani pe spray (preferam belray super clean cu teflon).

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Speedy.K a spus:

Daca ala e lant de 40.000 km necuratat nicodata ... inseamna ca ai descoperit apa vie a lanturilor.

Pe bune, noi te credem, da' nici tu sa nu mai faci...

Just, pot sa inteleg. Nici eu n-as crede daca as auzi la altcineva.

 

Acum 3 minute, Lucian_M a spus:

Cel anterior, cred eu.

Numeste-ma cum vrei, dar n-am inteles ce-ai vrut sa spui..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Varianta de scottoiler e system mi se pare prea scumpa/moft. Arunc si eu cu banii pe accesorii si prostii, dar m-am limitat la modelul v system, vacumatic. Am avut inainte pe TDM 900 vreo 20.000km, acum am pe versys de la zero km, are actual 18.000.  Am ajustat lantul la vreo 2000km, dar s-a asezat practic atunci. Jegul pe spate/janta tine de cat de tare il reglezi sa curga. ei zic clar in manual, uzual 2 picaturi la minut. Daca se merge in zone murdare, ploiae, poate mai mult. Am folosit uleiul lor , cat si T90. nu pot sa ma plang. Am vazut si eu review ul facut de Ryan, canalul Fortine. Tot ulei de transmisie zice si el. Apoi, in multe manuale se recomanda tot ulei 80 90 transmisie.  Per ansamblu, ma declar multumit. Spal la cca 3000 4000 km lantul cu kettenmax si motorina. Nu e necesar mai devreme. 

O varianta mai ieftina, despre care am citit foarte multe,este  Totoro oiler. Este tot automat, dar se bazeaza pe vibratii-miscarea motocicletei. La fel ,are reglaj, si picura doar cand te misti. Fata de scottoiler, este mai ieftin, si mai simplu de instalat-nu trebuie sa l legi vacumatic. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...