ENEOS Postat Octombrie 7, 2021 Share Postat Octombrie 7, 2021 Și oricum în sus nu se duce, tot jos vine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Contabil Postat Octombrie 7, 2021 Share Postat Octombrie 7, 2021 (editat) Acum 21 ore, Daviddd a spus: Voi cum procedați? Am patit-o la 125, plecam din prima usurel, aia avea o alarma care papa curent ...... uite-ma echipat gata pe ea, dind la cheie de pomana. Acum prima data pornesc mobra, dupa care - cagula, casca, manusi, etc. .... numai bine, se incalzeste si mobra cit de cit. Editat Octombrie 7, 2021 de Contabil Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Robyb Postat Octombrie 7, 2021 Share Postat Octombrie 7, 2021 Acum 3 ore, AdrianB1 a spus: Rotax in aviatie inseamna aproape doar familia 912/914. Mai sunt cateva modele rar folosite, dar 912 e baza, daca intrebi pe cineva ce motor are in avion o sa iti spuna Rotax sau Jabiru sau ULPower, nu "Rotax 912 ULS". Nici prin cap nu mi-a trecut ca vorbim de motoare de avioane Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Octombrie 7, 2021 Share Postat Octombrie 7, 2021 Nici locomotiva diesel nu pleacă de pe loc până nu ajunge la nu știu ce temperatură! Acu' nu știu magazia aia de Antonov aterizat azi la toate jurnalele de știri cum o fi, bănuiesc că e ca în filmele alea cu linia aeriană din Alaska de legau ăia cu sârmă și reparau avioanele cu barosul în șopru... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Octombrie 7, 2021 Share Postat Octombrie 7, 2021 Acum 2 ore, patrick1 a spus: Sigur că ne-am înţeles. Dacia era (e) o maşină simplă şi serioasă. Tragi şocul, ai bec de confirmare în bord (să nu îl uiţi tras) şi poţi regla şi turaţia de relanti la rece din poziţia butonului (carb. Weber /Carfil). La carburatorul Keihin cu clapetă nu poţi face asta (cu relanti-ul). Ba o vreme mai trebuie să ţii cu mâna pârghia care acţionează şocul - nici închis (că se îneacă) nici deschis (că moare). Adică să te joci între ele. O vreme. La carburatorul Keihin cu piston-supapă de pornire ... nu poţi nici asta. O luam de la capat... Ti-am zis ca trebuia sa-ti fac o filmare... La carburile de pe KLE ai reglaj de relanti din surub si comanda socului pe ghidon, cu cablu. Nicio legatura intre ele. Daca ar fi vreo legatura, cand pornesc motorul cu socul la maxim ar porni direct turat, ori el porneste la vreo 2000 rpm si apoi creste pe masura ce se incalzeste motorul. Pot sa las socul tras de tot si zece minute si nu se ineaca nimic, doar ca pe masura ce se incalzeste motorul creste turatia. Maxim la 4000 rpm. Si nu tin cu mana nimic, nici la maxim, nici mai jos, sta singur unde-l pun. Singura problema apare daca plec cu socul tras, atunci da, cand trag de gaz da sa se inece, dar asta numai in sarcina. Habar n-am cum functioneaza sistemul, nu ma pasioneaza si as zice merci daca s-ar fi inventat un KLE fara soc manual si eventual pe injectie. Eu stiu doar cum functioneaza din punct de vedere ar utilizatorului, mi-am luat mobra sa ma dau cu ea, nu sa o repar sau reglez, pentru asta s-au inventat mecanici care traiesc din asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator AdrianB1 Postat Octombrie 7, 2021 Share Postat Octombrie 7, 2021 1 oră în urmă, ENEOS a spus: Nici locomotiva diesel nu pleacă de pe loc până nu ajunge la nu știu ce temperatură! Am dat motorul ala ca exemplu pentru ca e un motor cu piston, boxer cu 4 cilindri, 1.3 litri, foarte apropiat tehnologic de un motor de motocicleta, dar fiind certificat are modul de functionare foarte strict masurat, verificat si documentat. Motorul de locomotiva nu doar ca e diesel si are o capacitate foarte diferita, dar se incalzeste si mult mai incet si are alt mode de functionare, deci nu e relevant pentru discutia de fata. In plus, e cu vreo 3 generatii in urma ca tehnologie, locomotivele romanesti sunt fabricate in anii 70. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Octombrie 7, 2021 Share Postat Octombrie 7, 2021 Acum 19 minute, patrick1 a spus: Da, înţeleg şi accept şi perspectiva ta (interdependenţa) dar diferă radical de perspectiva mea (independenţa). Nu mi-aş risca viaţa sau sănătatea mergând pe încredere pe mâna lucrărilor unor (terţi) mecanici. Nici măcar ca pasager pe o "mobră" condusă de altul. Motivul e simplu ... Nici locomotiva cu aburi. Pai atunci ar trebui sa nu mergi decat pe o mobra construita de tine de la zero, de la minereul de fier si arborele de cauciuc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator AdrianB1 Postat Octombrie 7, 2021 Share Postat Octombrie 7, 2021 Acum 52 minute, Speedy.K a spus: La carburile de pe KLE ai reglaj de relanti din surub si comanda socului pe ghidon, cu cablu. Pot sa las socul tras de tot si zece minute si nu se ineaca nimic, doar ca pe masura ce se incalzeste motorul creste turatia. La fel e si la Honda CB si CBF pe carburatie, dar au tendinta sa se inece daca lasi socul tras dupa ce se incalzeste motorul. CB 500 se ineaca mai greu, dar CBF 600 se ineaca relativ usor, mai ales pe vreme mai rece si umeda. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Octombrie 7, 2021 Share Postat Octombrie 7, 2021 (editat) Acum 2 minute, AdrianB1 a spus: La fel e si la Honda CB si CBF pe carburatie, dar au tendinta sa se inece daca lasi socul tras dupa ce se incalzeste motorul. CB 500 se ineaca mai greu, dar CBF 600 se ineaca relativ usor, mai ales pe vreme mai rece si umeda. La CB stiu cum e, e fix ca la KLE. Bineinteles c n-am lasat niciodata la nicio mobra socul pana s-a incalzit motorul cu adevarat, in cinci minute am plecat cand e sub zero, ca altfel incep sa ma racesc eu. Ce ma enerveaza mereu in Bucale, in trei minute de la plecare imposibil sa nu dai de un "rosu" si inca nu e suficient incalzit incat sa stea ca lumea la relanti. Asa ca iarna dau relantiul un pic mai sus. Editat Octombrie 7, 2021 de Speedy.K Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Octombrie 7, 2021 Share Postat Octombrie 7, 2021 Acum 21 minute, ionutpm a spus: Daca tot e discutia despre acest "soc", explica cineva unuia mai putin experimentat ce e acesta? Mersi! cel mai simplu: e o modalitate mecanica de a influenta amestecul astfel incat la pornirea la rece amestecul este imbogatit cu mai multa benzina Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Contabil Postat Octombrie 7, 2021 Share Postat Octombrie 7, 2021 Acum 33 minute, ionutpm a spus: Daca tot e discutia despre acest "soc", explica cineva unuia mai putin experimentat ce e acesta? Mersi! Este o clapeta prin care se optureaza manual ... intrarea aerului in carburator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Contabil Postat Octombrie 7, 2021 Share Postat Octombrie 7, 2021 (editat) @patrick1 Multumesc! Editat Octombrie 7, 2021 de Contabil Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Octombrie 7, 2021 Share Postat Octombrie 7, 2021 Acum 13 minute, patrick1 a spus: suplimentarea fluxului de benzină (fără "de"). Nah' ... mai nou există şi spray de pornire. Mai...vechi, avea bunica-miu prin 80. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Octombrie 7, 2021 Share Postat Octombrie 7, 2021 Acum 38 minute, patrick1 a spus: Cam aşa şi este. Mai puţin partea de siderurgie /inginerie chimică. Mecanicii proveniţi din mecanizarea agriculturii sunt (pentru mine) din alt film Este greşită abordarea? In ceea ce ma priveste ar fi, prefer sa am incredere in oameni verificati in zeci de ani de constructii de mobre si in mecanici verificati de multinprieteni inaintea mea decat innmine care stiu ca nu ma pricep la asa ceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Contabil Postat Octombrie 7, 2021 Share Postat Octombrie 7, 2021 (editat) Acum 5 minute, patrick1 a spus: Şi nu neapărat manual, existau şi cu panglică de bimetal. O spirală - arc, ca la termometre. Mi-am dat seama ca-i ceva termic (deja automatizare ), eu am avut doar la masini .... cu cablu. Editat Octombrie 7, 2021 de Contabil Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Octombrie 7, 2021 Share Postat Octombrie 7, 2021 Acum 17 minute, Contabil a spus: Este o clapeta prin care se optureaza manual ... intrarea aerului in carburator. Șocul propriu zis da, dispozitivul de îmbogățire a amestecului la pornire nu neapărat! La moto mai rar întâlnești clapeta care obturează intrarea aerului (și care creează un șoc determinând absorbția unei cantități mai mari de amestec aer - benzină prin circuitul de ralanti). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
N.R. Postat Octombrie 7, 2021 Share Postat Octombrie 7, 2021 Asta e partea buna la un forum, multi oameni, fiecare isi da cu parerea. Dar daca mai puneti mana si pe carte o sa constatati ca motoarele (automotive, sa nu o dam iar in aviatie) se incalzesc cel mai "sanatos" in sarcina (moderata). Deci cheie si la drum (usor pana ajunge la regim). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Octombrie 8, 2021 Share Postat Octombrie 8, 2021 Acum 7 ore, N.R. a spus: Asta e partea buna la un forum, multi oameni, fiecare isi da cu parerea. Dar daca mai puneti mana si pe carte o sa constatati ca motoarele (automotive, sa nu o dam iar in aviatie) se incalzesc cel mai "sanatos" in sarcina (moderata). Deci cheie si la drum (usor pana ajunge la regim). Aaa, am fost degeaba 15 ani pe forum ! Si uleiul, uleiul de care se pune?! Si pana unde?! Da' lantul cum se unge?! Sau nu se unge?! Si cu ce, mai ales? Hai ca ma duc sa o las 1 minut la relanti inainte sa plec, ca pare rece afara si mi-e ca daca plec imediat se incalzeste prea repede, transpira si face vreun covid, ceva... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Octombrie 8, 2021 Share Postat Octombrie 8, 2021 Recomandarea de a "incalzi" motorul in mers imediat dupa pornire, a aparut o data cu normele de poluare euro, nu are legatura cu sanatatea motorului. Adica are, dar nu in sensul bun! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Octombrie 8, 2021 Share Postat Octombrie 8, 2021 La rece o parte din combustibil (vorbim de moto, deci benzina) fie ajunge în formă lichidă în cilindru, fie condensează în contact cu fiarele reci. Ăla spală pelicula de ulei și mai ajunge să dilueze uleiul din baie. Dacă e carburație și mai merge și cu șocul actionat intră mai multă benzină. Pe loc se încălzește în 5 min cât într-un minut de funcționare în sarcină moderată, deci, cel puțin dpmdv, e mai sănătos pt motor să nu-l lași să meargă pe loc. Treaba cu uleiul era valabilă pe vremea monogradelor, acum cel mult în câteva secunde ajunge în tot sistemul. Vezi că unele troace (Porsche de ex) sunt programate să nu pornească "la sfert" tocmai pt a asigura o presiune de ulei în sistem din rotirea la demaror. Fabia R5 de curse cel puțin zici că e stricată, atât de mult trebuie acționat demarorul ca să pornească! E mult mai rău pt motor ca atunci când dă primul semn de pornire să-l "iei din accelerație". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CipRo Postat Octombrie 8, 2021 Share Postat Octombrie 8, 2021 La 07.10.2021 la 9:11, TETEA. a spus: Astept cu interes topicul "Unde preferati sa fie nivelul de ulei, mai aproape de minim, sau de maxim? Cat de aproape de minim, si cat de maxim?" Chiar și așa.... La 07.10.2021 la 9:11, TETEA. a spus: Astept cu interes topicul "Unde preferati sa fie nivelul de ulei, mai aproape de minim, sau de maxim? Cat de aproape de minim, si cat de maxim?" Chiar și așa.... La 07.10.2021 la 9:11, TETEA. a spus: Astept cu interes topicul "Unde preferati sa fie nivelul de ulei, mai aproape de minim, sau de maxim? Cat de aproape de minim, si cat de maxim?" Chiar și așa.... La 07.10.2021 la 9:11, TETEA. a spus: Astept cu interes topicul "Unde preferati sa fie nivelul de ulei, mai aproape de minim, sau de maxim? Cat de aproape de minim, si cat de maxim?" Chiar și așa.... La 07.10.2021 la 9:11, TETEA. a spus: Astept cu interes topicul "Unde preferati sa fie nivelul de ulei, mai aproape de minim, sau de maxim? Cat de aproape de minim, si cat de maxim?" Chiar și așa.... La 07.10.2021 la 9:11, TETEA. a spus: Astept cu interes topicul "Unde preferati sa fie nivelul de ulei, mai aproape de minim, sau de maxim? Cat de aproape de minim, si cat de maxim?" Chiar și așa.... La 07.10.2021 la 9:11, TETEA. a spus: Astept cu interes topicul "Unde preferati sa fie nivelul de ulei, mai aproape de minim, sau de maxim? Cat de aproape de minim, si cat de maxim?" Chiar și așa.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Daviddd Postat Octombrie 8, 2021 Autor Share Postat Octombrie 8, 2021 La 07.10.2021 la 9:11, TETEA. a spus: Astept cu interes topicul "Unde preferati sa fie nivelul de ulei, mai aproape de minim, sau de maxim? Cat de aproape de Eu il prefer mai sus puțin de jumătate, dar unde îl las pe joja acolo îl găsesc după 3k la schimb. Acum serios, de partea cu încălzirea motorului chiar eram curios sa vad ce păreri au alții Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cinezicealae Postat Octombrie 8, 2021 Share Postat Octombrie 8, 2021 "Daca tot e discutia despre acest "soc", explica cineva unuia mai putin experimentat ce e acesta? Mersi! " Soc ii zicem noi, Choke e versiunea originala. Adica, ii pui mana la gura ca sa nu mai traga aer. "La rece o parte din combustibil (vorbim de moto, deci benzina) fie ajunge în formă lichidă în cilindru, fie condensează în contact cu fiarele reci. Ăla spală pelicula de ulei și mai ajunge să dilueze uleiul din baie. Dacă e carburație și mai merge și cu șocul actionat intră mai multă benzină. Pe loc se încălzește în 5 min cât într-un minut de funcționare în sarcină moderată, deci, cel puțin dpmdv, e mai sănătos pt motor să nu-l lași să meargă pe loc. " Asta e versiunea pe care o stiam si eu... Cu accent pe MODERAT. Realitatea e alta. O sa faca fiecare ce-a auzit el de la un cumnat care e sofer de 200 de ani si a condus el de la drujba pana la OZN. Vor mai veni si altii care sa bage cu japca in discutie experientele lor cu nave spatiale. Deh, trebuie sa afle lumea ca ei stiu, au, pot... Vin si aia cu "da-i, tata, ca e yamaha, n-are nimic, eu am mers cu motorina in loc de benzina si cu floriol in baie." Vin si aia cu joja masurata la micron, suruburile de la stopuri stranse dinamometric si anvelope agreate de NASA. Pe astia din urma ii banuiesc ca au biblia intr-o mana, manualul de service in cealalta si fac spirale ca Bivolaru. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
N.R. Postat Octombrie 8, 2021 Share Postat Octombrie 8, 2021 11 hours ago, ENEOS said: La rece o parte din combustibil (vorbim de moto, deci benzina) fie ajunge în formă lichidă în cilindru, fie condensează în contact cu fiarele reci. Ăla spală pelicula de ulei și mai ajunge să dilueze uleiul din baie. Dacă e carburație și mai merge și cu șocul actionat intră mai multă benzină. Pe loc se încălzește în 5 min cât într-un minut de funcționare în sarcină moderată, deci, cel puțin dpmdv, e mai sănătos pt motor să nu-l lași să meargă pe loc. Treaba cu uleiul era valabilă pe vremea monogradelor, acum cel mult în câteva secunde ajunge în tot sistemul. Vezi că unele troace (Porsche de ex) sunt programate să nu pornească "la sfert" tocmai pt a asigura o presiune de ulei în sistem din rotirea la demaror. Fabia R5 de curse cel puțin zici că e stricată, atât de mult trebuie acționat demarorul ca să pornească! E mult mai rău pt motor ca atunci când dă primul semn de pornire să-l "iei din accelerație". Si-a facut pomana conul John sa scuteasca (pe niste unii) de citit ilustrate cu scris. Chiar ma gandeam zilele astea ca vaccin/anti-vaccin a impartit lumea in doua, defapt era mai simplu: aia care inteleg ca mecanica nu se invata pe forum(poate un pic daca stai bine cu filtrarea) si ceilalti. In rest citez pe un mare hot de curent (in mediu formuistic) - toti egali - cu zero. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Speedy.K Postat Octombrie 8, 2021 Share Postat Octombrie 8, 2021 (editat) Ba, io ma gandesc ca daca n-a crapat nimic nici in mine nici in mobra in 12 ani si 150.000 km de cand e la mine...n-o fi tocmai gresit ce fac. Asa ca-mi vad inainte de treaba ca si pana acum, indiferent ce zice biblia sau sfatul batranilor de pe forum. Si cu unsul lantului si cu nivelul, indicativul, intervalul si marca uleiului si cu incalzitul motorului si cu depasitul biciclistilor pe linie continua si cu alte si alte probleme existentiale si indelung dezbatute probleme ale forumistului dubluclicist, cum spunea un mare (la propriu, desigur) corp expeditionar roman in drum spre MagaDan. Editat Octombrie 8, 2021 de Speedy.K Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.