cinezicealae Postat Noiembrie 20, 2021 Share Postat Noiembrie 20, 2021 Ati incercat sa incalziti baia de ulei la un motor diesel? Am un MCV care face nazuri cand e frig si ma gandeam sa-i incalzesc uleiul dimineata. As prefera sa-i incalzesc mai degraba uleiul decat apa. Mi se pare mai important, avand in vedere ca degeaba incalzesc blocul daca tot uleiul e in baie si e gelatina. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Noiembrie 20, 2021 Share Postat Noiembrie 20, 2021 Un ulei modern decent nu are de ce să se facă gelatină. Ca idee se poate, dar cred că e mai rentabil să găsești și remediezi cauza pt care nu pornește, iarna trecută am avut un 1.5dci obosit pe mână dar niciodată nu a făcut figuri la pornire. Dacă ai la îndemână rețeaua de curent alternativ poți pune o rezistență de mașină de spălat Albalux în baie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DKW Postat Noiembrie 20, 2021 Share Postat Noiembrie 20, 2021 Bujiile? Merg toate? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianm Postat Noiembrie 20, 2021 Share Postat Noiembrie 20, 2021 Am de cîteva luni un Dokker 1.5dci 90cp, uleiul e 5w30 destul de subţire, n-ar trebui să fie probleme, poate bujiile sau injecţia la rece. Poţi încerca să pui nişte rezistenţe https://fr.aliexpress.com/item/4000220911585.html?spm=a2g0s.8937460.0.0.29322e0e72c2oV Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tzunoi Postat Noiembrie 20, 2021 Share Postat Noiembrie 20, 2021 Intrebare stupida- dar trebuie sa o pun: stii ca ai un indicator in bord, de genul spirala sau ceva asemanator, dupa care trebuie sa stai sa se stinga pana sa dai la demaror? Poate dura zeci de secunde…. In alta ordine de idei motoarele diesel noi, dci, pornesc la sfert si pe frig de -20. E adevărat ca stai 1 minut dupa bujiile incandescente dar pornește. Dci -ul nu stiu dar TDI-ul din 2002 avea 7 bujii incandescente - 4 pe fiecare cilindru si 3 pe circuitul de apa sa i incalzeasca mai repede. S-ar putea si dci-ul sa aibe ceva. Daca nu are uita-te la echiparea dci pt clima mai friguroasa-poate are acolo si poti adapta ceva. Un webasto poate - incalzire stationara. Rezistenta in baia de ulei mi se pare tiganie. De la vibratii se duce naibii, poata da un pic de 220v la masa. Atuci sa vezi ce bine merge ECU. Il overclockezi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cinezicealae Postat Noiembrie 20, 2021 Autor Share Postat Noiembrie 20, 2021 Deci, ziceti ca ar trebui sa porneasca usor... O sa verific bujiile cu multimetrul. M-am gandit ca ar putea fi de la ele dar mi-am imaginat ca da vreo eroare ceva daca era arsa vreuna. Si da, stiu ca trebuie sa astept sa se incalzeasca bujiile. Am incercat si varianta sa le incalzesc de cateva ori inainte sa pornesc. Ciudat e ca sta martorul aprins doar vreo 5 secunde. Vara si mai putin. Daca e motorul cald, se stinge imediat. O sa pun si un ulei mai subtire ca vine iarna. Ca idee, masina e foarte bine intretinuta, cu reviziile facute doar la AMAT la Pitesti. Eu ii pun doar motorina si lichid de parbriz. Maxim, am schimbat doua becuri si bateria ca nu prea imi place sa ma bag unde nu ma pricep. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
adrianm Postat Noiembrie 21, 2021 Share Postat Noiembrie 21, 2021 La Dacia şi Renault eroarea de bujie apare doar pe tester şi doar dacă sînt îndeplinite condiţiile (dacă e frig suficient) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Noiembrie 21, 2021 Share Postat Noiembrie 21, 2021 (editat) Am undeva la 200k de km numai pe 1.5dci, niciuna luata de noua. Singura chestie care a trebuit sa o fac iarna, cu toate, a fost sa gasesc o modalitate de bloca aerul rece spre radiatoare si motor, altfel temperatura in habitaclu era mereu calaie. In oras nu era asa bai, dar la drum lung nu e placut sa faci sute de km cu pulovar gros pe tine. Dar pornirea dimineata nu a fost niciodata o problema. Nici la -20 si am avut foarte multe dimineti din astea in alte tari. Se scutura, se hacaia un pic dupa pornire (2-3 secunde), ca si cum ar fi pornit in trei pistoane (e o comparatie, ca sa explic mai usor) dar o luau la cheie (nu sfert, nu jumatate, la una ). Singurele masini cu bai incalzite cu care am facut eu cunostiinta erau niste pick-upuri americane cat un camion (Ford F550), gandite sa fie folosite pt rescue/ambulanta/etc in zona montana. Fiindca trebuiau sa porneasca la sfert de cheie si sa fie folosite la viteza maxima instant aveau o rezistenta in baie parca si stecher sa le cuplezi la priza. Dar astea stateau cuplate la 220 in garaje sau, cel mai rau caz, in parcari inchise, cu cabluri intinse pe jos. Daca traiesti la bloc, devine imposibil ca sa fiu f politicos. La 1.5 eu am pus doar Castrol verde si mai nou Castrol-ul acela construit exclusiv pt Renault diesel (bidon auriu cu negru). Acum multi ani, puneam Elf. Mi-au zis unii si altii sa trec pe Castrol, dar sincer nu am avut niciodata probleme de la ulei. Cu o singura exceptie - cand am mers la service din asta stil fabrica, unde aveau ulei in butoaie metalice si probabil ca au pus cel mai la indemana. Cu ulei la bidoane de plastic, niciodata probleme. Editat Noiembrie 21, 2021 de _Raul_ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cinezicealae Postat Noiembrie 21, 2021 Autor Share Postat Noiembrie 21, 2021 Va multumesc pentru raspunsuri. Am inteles ca nu trebuie sa-mi bat capul cu incalzitoare si oznuri. Incerc azi sa verific continuitatea la bujii. ELF am bagat si eu. Asta face caldura de nu mai stai in ea iarna. La curte stau dar asta nu prea incape in garaj ca e cam lunga. Celalalt logan incape la fix. Curentul nu ar fi problema ca e moca la mine in ograda. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vis-a-vis Postat Noiembrie 21, 2021 Share Postat Noiembrie 21, 2021 Elf sau Motrio, dar e bine de schimbat la 10000 măcar, că se face apă. Cât despre pornire, bujiile să fie neapărat în parametri și verificat injectoarele. Eventual băgat un ochi în rezervor pe la flanșa pompei de carburant. Dacă are pilitură înăuntru, dusă la curățat toată instalația. Delphi sunt păcătoase tare, mai ales pompa de injecție. Eu am refăcut deja o dată motorul (turbină dată pe ulei, un piston spart, etc) și încă n-am avut probleme cu porninea... Elf sau Motrio, dar e bine de schimbat la 10000 măcar, că se face apă. Cât despre pornire, bujiile să fie neapărat în parametri și verificat injectoarele. Eventual băgat un ochi în rezervor pe la flanșa pompei de carburant. Dacă are pilitură înăuntru, dusă la curățat toată instalația. Delphi sunt păcătoase tare, mai ales pompa de injecție. Eu am refăcut deja o dată motorul (turbină dată pe ulei, un piston spart, etc) și încă n-am avut probleme cu porninea... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Baxxter Postat Noiembrie 21, 2021 Share Postat Noiembrie 21, 2021 Parcheaza si tu deasupra unui canal Radet. Nu mai e ce a fost, dar poate iti rezolva problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cinezicealae Postat Noiembrie 21, 2021 Autor Share Postat Noiembrie 21, 2021 (editat) Am verificat si sunt prajite bujiile. Asa se explica... Traiam cu impresia ca se va aprinde un check, o bulina ceva. Le comand acum si daca stie careva pe dinafara ca sa nu mai stau eu sa caut, Nm la strangere la bujii. Si daca sa pun ceva ulei pe filet sau nu. Cam scartaiau la desfacere. Masina nu ar trebui sa aiba alte probleme. Reviziile sunt facute inainte de termen, doar cu componente originale si doar la service corect, nu la Nea Marcel, iar uleiul tot asa, schimbat inainte de termen. Si la mobra fac la fel. E mai ieftin uleiul decat reparatia motorului si eventual tractarea daca ramai ca prostu' pe coclau Am gasit, 15Nm. Editat Noiembrie 21, 2021 de cinezicealae 15Nm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Noiembrie 21, 2021 Share Postat Noiembrie 21, 2021 Vaselină cu cupru pe filet! Deși dacă s-au desfăcut acum probabil nu vei avea ocazia să le mai rupi. În general e bine să le slăbești cu motorul cald. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Papa_Bear Postat Noiembrie 21, 2021 Share Postat Noiembrie 21, 2021 10Nm Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelu07 Postat Noiembrie 22, 2021 Share Postat Noiembrie 22, 2021 Acum 21 ore, cinezicealae a spus: Am verificat si sunt prajite bujiile. Asa se explica... Traiam cu impresia ca se va aprinde un check, o bulina ceva. Le comand acum si daca stie careva pe dinafara ca sa nu mai stau eu sa caut, Nm la strangere la bujii. Si daca sa pun ceva ulei pe filet sau nu. Cam scartaiau la desfacere. Masina nu ar trebui sa aiba alte probleme. Reviziile sunt facute inainte de termen, doar cu componente originale si doar la service corect, nu la Nea Marcel, iar uleiul tot asa, schimbat inainte de termen. Si la mobra fac la fel. E mai ieftin uleiul decat reparatia motorului si eventual tractarea daca ramai ca prostu' pe coclau Am gasit, 15Nm. sa inteleg ca ti-ai amintit in Noiembrie ca masina pornea greu iarna trecuta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cinezicealae Postat Noiembrie 22, 2021 Autor Share Postat Noiembrie 22, 2021 Acum 24 minute, florinelu07 a spus: sa inteleg ca ti-ai amintit in Noiembrie ca masina pornea greu iarna trecuta? Înțelegi foarte bine. Ce-am mai chinuit bateria și iarna trecută... Am crezut că de la baterie e problema, că invarte greu. D-aia am și schimbat-o. M-am gândit că fiind mașină de săraki, așa merge ea prost iarna. Am comandat niște bujii bosch și poate își revine. E grea viața de prost, nu faceți ca mine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Noiembrie 22, 2021 Share Postat Noiembrie 22, 2021 Acum 15 minute, cinezicealae a spus: Am comandat niște bujii bosch și poate își revine. sa ne anunti cum porneste dupa ce ai schimbat bujiile! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Noiembrie 22, 2021 Share Postat Noiembrie 22, 2021 O bujie defectă la 1,9 îl făcea să pornească mai greu. După înlocuire, altă viață, am pus ce era in motor, adică Beru, vreo 60-70 lei. După vreo 6 ani am schimbat tot setul, picase alta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cinezicealae Postat Noiembrie 23, 2021 Autor Share Postat Noiembrie 23, 2021 La asta erau arse toate. E un miracol ca mai pornea. Le-am schimbat azi si incerc maine dimineata sa vad ce-o fi... Gata, ma, porneste sarakia. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Noiembrie 24, 2021 Share Postat Noiembrie 24, 2021 Acum 9 ore, cinezicealae a spus: Gata, ma, porneste sarakia. motorina si diiiii! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cinezicealae Postat Noiembrie 24, 2021 Autor Share Postat Noiembrie 24, 2021 Si masina mea era noua in 2007 Mi se pare totusi ca se sting bujiile prea repede. E drept ca sunt dependente de temperatura dar chiar asa? Doar cateva secunde? Cand aveam duba vw, stateau aprinse macar 10 sec. In fine, merge, nu-mi pasa O mai tin un an si caut un dokker ca e mai mare si e tot cu usi in spate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ENEOS Postat Noiembrie 24, 2021 Share Postat Noiembrie 24, 2021 1 oră în urmă, cinezicealae a spus: Mi se pare totusi ca se sting bujiile prea repede. E drept ca sunt dependente de temperatura dar chiar asa? Doar cateva secunde? Nu bujiile se sting, doar becul ca să indice că poți să pornești. Bujiile mai rămân conectate, poți să verifici cu lampa de control sau un multimetru. Cât ai vrea să stea becul aprins la temperaturi de toamnă târzie?!? Duba probabil era mai preistorică, o fi avut injecție indirectă. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Noiembrie 25, 2021 Share Postat Noiembrie 25, 2021 (editat) La 24.11.2021 la 16:49, einstein1984 a spus: presiunea scazuta la demaror poate sa duca la pornire grea, ca nu pulverizeaza corect. Colegu...demaroru nu pulverizează! Șiii...ce presiune la demaror zici acolo ??? Editat Noiembrie 25, 2021 de pinnochio Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apriliacluj Postat Noiembrie 26, 2021 Share Postat Noiembrie 26, 2021 pai daca cade ralantiul in baia de ulei...., normal ca trebuie incalzita :):) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Noiembrie 26, 2021 Share Postat Noiembrie 26, 2021 Există soluție, se scoate cu un magnet. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.