Jump to content

Dakar Rally & Africa Eco Race


xt600
 Share

Recommended Posts

La 31.12.2021 la 18:24, loco a spus:

Nu mi-e foarte clar intrucat anul asta parca sunt dusi cu capul toti , dar am impresia ca Mr Dakar a abandonat. Am vazut ceva cu coada ochiului cum ca l-ar fi lasat masina. Deci daca inteleg bine a ramas doar El Matador sa traga pentru buleftricele haudi.

Pacat Mr Dakar este unul din motivele pentru care urmaresc aceasta competitie de cativa ani.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 208
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 5 ore, ERU a spus:

Nu mi-e foarte clar intrucat anul asta parca sunt dusi cu capul toti , dar am impresia ca Mr Dakar a abandonat. Am vazut ceva cu coada ochiului cum ca l-ar fi lasat masina. Deci daca inteleg bine a ramas doar El Matador sa traga pentru buleftricele haudi.

Pacat Mr Dakar este unul din motivele pentru care urmaresc aceasta competitie de cativa ani.

Din cate spunea in interviul de dupa etapa de alaltaieri, nu a abandonat, dar are o intarziere uriasa (16 ore) ceea ce il scoate din lupta pentru victorie si pentru puncte. Se va bate doar pentru podiumuri si victorii de etapa. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 16 ore, Buggy a spus:

Din ce vad in  update urile de pe FBook...se pare ca merg ok (deci nu au abandonat)...se pare ca au dificultăți cand se întunecă dar nicaieri nu scrie locul in clasament...nu inteleg care e schema.

 

Petrucci se pare ca era in top 5 cand a fost nevoit sa abandoneze(pr tehnica)...o sa continue dar rezultatele nu vor fi luate in considerare

Da, acum am vazut clasamentul general actualizat si apar si ei. 

 

Chiar imi pare rau pentru Petrucci ( si pt Mr Dakar), mergea foarte bine, pentru un debutant in comptetitie, dar nah... KTM este cunoscut pentru "fiabilitatea lui extrema" :crack:. Mi se pare performanta suprema sa poti ajunge cu un KTM la sfarsitul unei etape, mai ales daca nu ai un service mobil la dispozitie. 

Link to comment
Share on other sites

Mani parcă tot pe Kktm merge. Sau o fi Yamaha mascată..? :huh:

Acum 4 minute, xt600 a spus:

KTM este cunoscut pentru "fiabilitatea lui extrema

Și de ce s-or fi supărat unii de la dilărie când i-am întrebat de opționalul" magnet legat cu sfoară "? 🤔

Edited by ENEOS
Link to comment
Share on other sites

Acum 4 minute, ENEOS a spus:

Mani parcă tot pe Kktm merge. Sau o fi Yamaha mascată..? :huh:

Și de ce s-or fi supărat unii de la dilărie când i-am întrebat de opționalul" magnet legat cu sfoară "? 🤔

:lol:

Many merge cu KTM. De asta si spuneam... oamenii aia de merg cu katemeuri la Malle Moto sunt niste eroi. Mani deja a reparat la ea, pe traseu. 

Link to comment
Share on other sites

A zis șpicăru de la eurosporc că Nasser a primit avertisment pt nu știu ce chestie de regulament, știți careva ce-a comis șeicu'? O avea coyota nașpa? :huh:

La auto a câștigat etapa un electrocar... 🤦‍♂️

Link to comment
Share on other sites

Acum 5 ore, xt600 a spus:

Da, eu mai stiu si cum au castigat alea 18 titluri. Urmaresc competitia asta de muuulti ani. 

Nu ca le iau apararea sau ceva dar sunt 18 titluri...18!!!...fiabilitatea nu o fi punctul lor forte dar performanta in off road e felia lor...

 

Mda ...Audi spala rusinea dupa ce cu o etapa sau 2 inainte li s au rupt un braț care tinea o roata...pe spate cred 

 

Carlos Checa sa dat si el cu roatele in sus din pacate

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 14 minute, Buggy a spus:

Nu ca le iau apararea sau ceva dar sunt 18 titluri...18!!!...fiabilitatea nu o fi punctul lor forte dar performanta in off road e felia lor...

Îți dai seama câte piese ai găsi în deșert în urma lor cu un detector bun? 😜

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, Buggy a spus:

Nu ca le iau apararea sau ceva dar sunt 18 titluri...18!!!...fiabilitatea nu o fi punctul lor forte dar performanta in off road e felia lor...

 

 

 

 

In competitile de enduro, fata de MotoGp, mana pilotului are o pondere hotaratoare. Marele merit al KTM-ului, este ca baga bani foarte multi si isi asigura serviciile celor mai buni piloti ai momentului. Zece din cele 18 titluri le-au fost aduse de doi piloti extraterestri: Cyril Despres si Marc Coma. Baietii astia doi erau cu doua capete peste tot ce misca atunci si acum pe doua roti, in Dakar. 

In alta ordine de idei, cine a urmarit Dakarul constant in ultimii 17-18 ani, a putut vedea faze de genul schimbat piese, roti, etc, intre pilotii KTM, pe speciale sau pe drumurile de legatura. In bivuac, dupa fiecare etapa, schimbau tot ce se putea schimba in motocicletele alea..au fost editii in care nu cred ca pilotii de top au mers doua etape cu acelasi motor(ma refer la intregul motor). Cand organizatorii au intervenit si au interzis schimbarea propulsorului, pe timpul competitiei, foloseau la maxim portitele regulamentului: Despres si Coma (care, cum spuneam, jucau in alta liga) puneau peste 30 min intre ei si urmaritori, in prima saptamana, apoi schimbau motorul, luau cele 30 min de penalizare si apoi gestionau pana la sfarsit avantajul pe care il mai aveau. 

Apoi nu trebuie uitat ca pana acum cativa ani, cand HRC s-a implicat direct si nemijlocit in Dakar, KTM era singurul constructor reprezentat la nivel de uzina, mai mult, cativa ani a mers chiar cu doua echipe oficiale: una cu Coma pilot principal (sponsor principal Repsol), cealalta cu Despres (Gauloises si Red Bull). Toti ceilalti trageau pentru ei, inclusiv unii piloti independenti, care isi mai manifestau "solidaritatea" pe traseu cu cate o piesa, ca deh.. se mai stricau draciile. Vezi cazul Luca Manca in 2010, daca nu ma inseala memoria.. ;) 

Cam asa s-au castigat titlurile: nu cu cine stie ce performante tehnice (si Yamaha avea motoreta performanta) ci cu bani multi bagati, cu piloti de top, regulament speculat la sange, cu ajutor de la binevoitori, etc, etc. Oamenii vad doar nr de trofee castigate, insa uita istoria din spatele lor. Sau nu o stiu. Uite ca amu, ca incepu si Honda sa bage bani, iar valorile pilotilor s-au mai nivelat, nu mai sunt chiar asa siguri de victorie...Si-au bagat toti satelitii in competitie, poate poate.. Maine, poimaine ii baga si pe chinezoii de la CF Moto. Incet, incet, competitia tinde spre monomarca. Ca si MotoGp cu Ducati.. :) 

 

Edited by xt600
Link to comment
Share on other sites

Faptul că un fabricant se implică tehnic și financiar într-o competiție de anvergură este demn de laude, nu de critică. Motorsportul se traduce în dezvoltare pentru vehiculele de masă și oportunități pentru piloții tineri. Vina pentru lipsa competiției este a adversarilor, nu a lor. Pentru a câștiga întreceri la nivel înalt trebuie să investești constant și să aduci piloți buni - care la rândul lor vor veni doar dacă au material tehnic bun la dispoziție.

 

Înainte de KTM, Yamaha a dominat competiția în anii '90: au avut o motocicletă bună și un pilot legendar, Stéphane Peterhansel. Au avut succes pentru că au investit. Apoi a venit BMW - aceeași rețetă: investiție într-un prototip bun (F650RR) și un pilot promițător, Richard Sainct, două victorii. KTM au participat la Dakar cu echipă oficială de prin '94, iar prima victorie au obținut-o abia în 2001, cu Meoni (care ar trebui menționat odată cu Despres și Coma). Au investit și s-au dedicat, așa au obținut rezultate. Sunt singurul constructor care s-a prezentat la această cursă cu echipă de uzină oficială în mod constant de aproape 3 decenii. Kudos pentru asta.

 

HRC a câștigat ultimele două ediții aplicând aceeași strategie: investiție, dezvoltare, dedicare (au reușit să câștige la a 9-a încercare) și piloți buni (Brabec, Benavides, Gonçalves, Barreda). Trunchiezi realitatea și minimizezi elementele cu adevărat importante.

 

KTM i-au împins la performanță pe HRC și-n Moto3; la începuturile clasei japonezii mizau pe investiții minime, aveau un motor cu câțiva cai mai slab decât austriecii iar echipele pe care le motorizau abia dacă intrau în top 10. În ultimii ani au început să bage bani și se vede în rezultate. Avem competiție adevărată.

 

Iar în MotoGP ce vină are Ducati că Suzuki este singura uzină care nu vrea să investească într-o echipă satelit, sau că Yamaha își tratează echipele client ca pe niște vasali? Scopul lor este să aibă cea mai bună motocicletă și cei mai buni piloți. Iar pentru asta le oferă cele mai bune oportunități. Cum spunea Miller la Valencia: acum 5 ani, nimeni nu-și dorea să meargă la Ducati - "now everybody wants to be on a Ducati."

 

La cât mai mulți participanți în competiții și la cât mai multe investiții în motorsport, zic.

Edited by PzKpfW
Link to comment
Share on other sites

Da, colegu' am inteles ideea ta si este foarte bine ca se implica financiar, insa eu atrageam atentia asupra faptului ca seria exceptionala de victorii a venit pe fondul unei lipse de implicare a celorlalti mari constructori. Practic au fost aproape singuri pe grila, restul faceau act de prezenta. Apoi nu stiu cat trunchiez eu realitatea, dar tu cu siguranta (te faci ca?) uiti detalii importante din desfasurarea acestei competitii. Sau poate nu le-ai vazut/cunoscut niciodata. Ei bine, acele detalii au contat mult in economia acelor victorii. Nu am dat cu parul, ci am aratat o stare de fapt.  

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu de ce,dar ma lasa rece echipele in general.Si cele de uzina in special.

Faptul ca sunt implicate cateva echipe cu bani multi si restul de cateva zeci,cu bani putini

nu-mi suna a ceva buni.

Pilotii buni sunt buni si daca merg pe motoare de client.Dar toti sa fie de client.Nu cu nspe camioane in traseu.

Sanse egale.

Implicarea echipelor de uzina ucide competitia sportiva.O ridica doar pe cea tehnica.

Parerea mea!

Link to comment
Share on other sites

Acum 8 ore, adiy32 a spus:

Nu stiu de ce,dar ma lasa rece echipele in general.Si cele de uzina in special.

Faptul ca sunt implicate cateva echipe cu bani multi si restul de cateva zeci,cu bani putini

nu-mi suna a ceva buni.

Pilotii buni sunt buni si daca merg pe motoare de client.Dar toti sa fie de client.Nu cu nspe camioane in traseu.

Sanse egale.

Implicarea echipelor de uzina ucide competitia sportiva.O ridica doar pe cea tehnica.

Parerea mea!

Ai sintetizat bine discutia. Intr-adevar, in motorsportul de azi, dominat de constructori, performantele se obtin cu bani multi. Asta am sustinut si eu in postarile anterioare, ca nu calitatea tehnica iesita din comun a KTM-urilor i-a facut campioni, ci banii fff multi bagati in competitie. Insa nu as zice ca implicarea uzinelor ucide competitia. Dimpotriva, nivelul de performanta a crescut incredibil... pilotii pe care ii vedem in Dakar sunt alieni, merg intr-un ritm fenomenal. Ieri radeam de unul singur, cand au dat la rezumatul Dakarului viteza medie a lui Ricky Brabec, pe speciala.. peste 120km/h. Pe o speciala pe nisip, cu dune de urcat si coborat, fesh fesh, etc, etc, in conditiile in care mai trebuia sa si navigheze... si mai spunea in interviu ca nici nu a fortat prea tare, pentru ca azi va fi o zi lunga... incredibil... 

Insa implicarea asta cu bani multi, ucide spiritul competitiilor, intrecerea sportiva fair play face loc politichiei, jocurilor de culise, ocolirii regulamentelor, etc. Dakarul nu mai este cel gandit de Thierry Sabine, nu mai are nimic din spiritul initial. Singurii care mai tin in viata acel spirit, sunt cei de la clasele inferioare. Bine, fenomenul nu este singular.. este vizibil si in MotoGP, F1, WSBK, etc... 

Acum 3 ore, ENEOS a spus:

Ăia nu sunt binevoitori, erau acolo fix ca donatori de organe

Da, am uitat ghilimelele.. :) 

Link to comment
Share on other sites

evolutia nu se poate face fara bani, beneficiem cu totii de investitiile astea in dezvoltare. 

 

clasa Malle Moto e cea care e inca in spiritul Dakarului. nu stiu la Auto daca exista ceva similar.

 

Sunt curios cat este taxa de participare 

Link to comment
Share on other sites

Acum 20 minute, Cavaleru a spus:

 

clasa Malle Moto e cea care e inca in spiritul Dakarului. nu stiu la Auto daca exista ceva similar.

 

Sunt curios cat este taxa de participare 

La toate clasele sunt echipe sau privati care nu au nici un sprijin de uzina. Romanii nostrii cum crezi ca concureaza? 

Taxele le ai aici: https://competitors.dakar.com/en/fees . La care se adauga alte cheltuieli, desigur. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 9 ore, xt600 a spus:

Da, colegu' am inteles ideea ta si este foarte bine ca se implica financiar, insa eu atrageam atentia asupra faptului ca seria exceptionala de victorii a venit pe fondul unei lipse de implicare a celorlalti mari constructori. Practic au fost aproape singuri pe grila, restul faceau act de prezenta.

Pai acum e vina Ktm ului ca ceilalti nu s au implicat?!...PzkpfW a zis bine referitor la anii 90 cand Yamaha domina cu Peterhansel ,sunt perioade si perioade in care un constructor se implica mai mult fata de celalalt.Fara implicare nici nu ajungeau la performantele astea si nu zice nimeni ca doar datorită performantelor motocicletei Ktm au avut rezultatele astea ci evident in combinatie cu unii piloti precum Coma,Meoni,Despres.

Referitor la echipele de uzina...pai cam asa a apărut motorsport ul cu implicarea constructorilor...nu înțeleg de ce unii pe aici tind la un ideal dasta competitional dpdv al corectitudinii ...cand el nu a existat defapt niciodată si specularea de regulament se face de catre orice echipa/concurent.

Pe de alta parte exista clasa Malle Moto unde fiecare concurent e pe cont propriu fara ajutoare...

Si app de Malle Moto....un update a lui Cheloo pe fbook stand la cafea de dimi in bivuac cu Mani care se pare ca este pe 6 la Malle Moto.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Acum 34 minute, Buggy a spus:

Pai acum e vina Ktm ului ca ceilalti nu s au implicat?!...PzkpfW a zis bine referitor la anii 90 cand Yamaha domina cu Peterhansel...

 

Si app de Malle Moto....un update a lui Cheloo pe fbook stand la cafea de dimi in bivuac cu Mani care se pare ca este pe 6 la Malle Moto.

 

 

 

 

Colegul PzkpfW a deturnat discutia de la firul ei initial. In discutia noastra, cand s-a pus problema calitatilor tehnice ale KTM-urilor, au fost invocate performantele extraordinare ale constructorului KTM, la care eu am spus ca stiu si cum au fost obtinute acele performante. Colegul a dus discutia intr-o alta directie, pentru a abate atentia de la argumente precum lipsa concurentei reale, strategii care violau limitele regulamentului, etc. Este o tactica pe care a mai folosit-o si cand spuneam acu vreo 2-3 sezoane ca Ducati a venit cu "monopostul de F1" in WSBK. De fapt nu o spuneam eu, ci alti constructori implicati in competitie. 

Din pacate, cred ca suntem singura natie de pe planeta asta care vedem in incalcarea legii, regulamentelor, etc, o virtute si mai aducem si argumente in acest sens. 

 

Si ca sa revin la topic: chiar daca participa in afara concursului, Petrux a terminat etapa pe locul 3. Not bad at all!

Link to comment
Share on other sites

La 01.01.2022 la 20:18, PzKpfW a spus:

 

Disperare pentru promovarea electricului, să-și curețe numele după Dieselgate.

 

Kudos Petrucci.

Prototipul Audi de Dakar nu-i pur electric, ci un hibrid. Propulsia mașinii este electrică, dar un generator cu motor cu ardere interna reîncarcă bateriile din mers. Nici nu s-ar putea altfel având în vedere distanțele pe care se concurează la Dakar...

Link to comment
Share on other sites

  • ivan pedala changed the title to Dakar Rally & Africa Eco Race

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...