Jump to content

Dakar Rally & Africa Eco Race


xt600
 Share

Recommended Posts

  • Replies 183
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 20 minute, PzKpfW a spus:

Devine amuzantă disperarea VWG cu electricele. Ar fi în stare să facă dildălăuri doar ca să uite lumea de Dieselgate.

Cui pasa de dieselgate in 2022? Ulterior au fost prinsi si altii. Ochiometric as putea zice ca toti ceilalti care tineau pasul cu VW erau in aceeasi situatie, doar ca au fost prinsi mai tarziu sau deloc.

VWG trebuie sa se diferentieze cumva. Toti producatorii auto vand electrice. Pare ca ei sunt singurii care au puterea industriala necesara pentru a se implica in astfel de competitii. Oare asa se zicea si despre Quattro cand au intra in Grupa B? 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, therocketscientist1 said:

Cui pasa de dieselgate in 2022?

 

Multora - în Vest și mai ales în State, cum zicea și @Buggy.
 

1 hour ago, therocketscientist1 said:

Ulterior au fost prinsi si altii. Ochiometric as putea zice ca toti ceilalti care tineau pasul cu VW erau in aceeasi situatie, doar ca au fost prinsi mai tarziu sau deloc.

 

Corect. Dar nimeni nu a avut un plan atât de elaborat ca VW și, mai ales, nu au încercat să-i țepuiască masiv pe americani. De asemenea, VW era grupul cel mai adânc băgat în motoarele diesel, cel mai dependent de ele și cel care se identifica cel mai mult cu brandul TDI. Au avut prototip LMP1 diesel, au vrut să facă și supercar diesel, și cred că sunt singurii care au avut motoare diesel mari (5-6L, V10, V12) cu un singur sau două turbocompresoare pe autoturisme. XL1 despre care am mai vorbit se folosea tot de un motor bicilindru diesel.

 

image.thumb.png.741bcf2bf9b84b953fbdb8abc3fc1313.png image.thumb.png.f756bdfec06e87b1fa66f203ce21bb3f.png image.thumb.png.b9f5f00fc89acc4ea84f5cd4653dfc68.png

 

Ceea ce mi se pare amuzant este schimbarea asta dramatică de abordare: de la obsesia cu TDI-ul la obsesia cu electricul.

 

1 hour ago, therocketscientist1 said:

Oare asa se zicea si despre Quattro cand au intra in Grupa B? 

 

Quattro a fost un accident fericit și a fost inițial vândut ca atribut sportiv. În ultimele decenii l-au castrat și promovat în primul rând ca pe o soluție de siguranță.

Link to comment
Share on other sites

Acum 8 ore, PzKpfW a spus:

 

Multora - în Vest și mai ales în State, cum zicea și @Buggy.
 

 

Corect. Dar nimeni nu a avut un plan atât de elaborat ca VW și, mai ales, nu au încercat să-i țepuiască masiv pe americani. De asemenea, VW era grupul cel mai adânc băgat în motoarele diesel, cel mai dependent de ele și cel care se identifica cel mai mult cu brandul TDI. Au avut prototip LMP1 diesel, au vrut să facă și supercar diesel, și cred că sunt singurii care au avut motoare diesel mari (5-6L, V10, V12) cu un singur sau două turbocompresoare pe autoturisme. XL1 despre care am mai vorbit se folosea tot de un motor bicilindru diesel.

 

image.thumb.png.741bcf2bf9b84b953fbdb8abc3fc1313.png image.thumb.png.f756bdfec06e87b1fa66f203ce21bb3f.png image.thumb.png.b9f5f00fc89acc4ea84f5cd4653dfc68.png

 

Ceea ce mi se pare amuzant este schimbarea asta dramatică de abordare: de la obsesia cu TDI-ul la obsesia cu electricul.

 

 

Quattro a fost un accident fericit și a fost inițial vândut ca atribut sportiv. În ultimele decenii l-au castrat și promovat în primul rând ca pe o soluție de siguranță.

Nu intentionez sa intru in polemica. Inteleg ce vrei sa spui si sunt de acord pana la un punct. Este ciudat sa vezi cum cineva care iti zicea in urma cu 10 ani ca dieselul este viata, Cerul si Pamantul acum merge in Dakar cu masina electrică-ish in loc de vreo fumigena TDI. Dar nu este alegerea lor. Decizia politica a fost ca industria auto să inceapa tranzitia catre electrice, Ce putea sa faca VWG? Sa inchida pravalia sau sa puna la treaba intrega capabilitate industriala pentru a deveni lider mondial pe electrice? Cineva trebuia sa sparga gheata si la Dakar, iar Tesla, de exemplu, nu cred ca are acum capacitatea de a produce o masina precum RS Q e-tron.

 

Cat despre dezvoltarea ulterioara a quattro, l-au facut, au demonstrat, iar apoi si-au scos banii pe el si niste profit. Din punct de vedere marketing pe durata lunga sunt mai multi oameni interesati de siguranta decat de performanta a nu stiu ce masina prin nu stiu ce padure din Finlanda acum 40 de ani. Asa functioneaza economia pe care o avem acum. 

Link to comment
Share on other sites

Az e pauză, putem abera! 

Pronosticuri? Cine câștigă la moto și auto, că la camioane sigur un Kamaz, iar cacarumbele alealalte pe 4 roți pe mine unul mă lasă rece. La auto eu zic că Nasser (deși tot n-am aflat de ce e în "probațiune"). 

Link to comment
Share on other sites

mi se pare mult mai greu raliul asta in camioanele alea 8-10t sau cat or avea decat in masini. evident moto este cea mai grea, complexa si solicitanta.

 

Oare pe camioane au AC? :D

Link to comment
Share on other sites

Etapa de ieri (scurtată), dublă GasGas la moto. Sunt pe 1 și pe 3 la general. Marketing reușit pentru KTM.

 

Câștigătorul de anul trecut dezamăgitor în continuare, termină pe 15 (locul 8 la general). Petrucci termină pe 39, după căzătura de la început de specială.

Link to comment
Share on other sites

Acum 24 minute, Buggy a spus:

Se pare ca Daniel Sanders (colegul lui Sunderland)a ieșit din competiție...un accident intre etape ...

Ai gasit si alte detalii? Am cautat si eu acum, dar singurele informatii sunt ca a cazut si atat. L-a lovit vreun taxi pelicanu de la ei sau ce s-a intamplat?

Link to comment
Share on other sites

De pe site-ul oficial: 

"Sanders was heading to the start of the special, in which he was due to open the road, when he hit a pavement right after exiting Riyadh, a mere 10 kilometres into the liaison! A fractured left elbow put paid to his hopes and dreams of shining in the rest of the Dakar. As collateral damage, GasGas, which seemed poised to finish the first round of the FIM Constructor Championship at the top of the leader board, has also seen its prospects blighted, although Sunderland continues to fly the bright-red flag for the maker."

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, ENEOS a spus:

De astăzi pe eurosporc Dakar e după snooker, teoretic de la 0:30, practic D-zeu cu mila... Pt insomniaci only. 

Să-i fvtă câinii... 

Link to comment
Share on other sites

Acum 24 minute, xt600 a spus:

Aceeasi poveste o vezi si pe profiul de Facebook al lui Emanuel Gyenes. A pierdut foarte mult timp surubarind cotetul portocaliu. 

Link to comment
Share on other sites

  • ivan pedala changed the title to Dakar Rally & Africa Eco Race

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...