Jump to content

Dakar Rally & Africa Eco Race


xt600
 Share

Recommended Posts

  • Replies 205
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Au câștigat titlul la constructori în ultimii 2 ani iar anul ăsta l-au luat și la echipe și au avut cele mai multe victorii. Nu-i titlul cel mai important, dar au câștigat cam tot în afară de ăla. Având în vedere că acum 5-6 ani abia dacă prindeau un podium iar în momentul de față au probabil cel mai bun prototip din competiție, se vede unde au mers banii investiți.

 

Legat de succesul KTM la Dakar, este inutil de dezbătut când sunt de departe cel mai titrat constructor. Circumstanțe se găsesc peste tot. Yamaha (al doilea cel mai titrat constructor) venea în anii '90 cu 6-8 piloți pe când restul aveau între 2 și 4. Asta nu le știrbește cu nimic succesele. Adversari serioși nu au prea existat pentru KTM la începutul anilor 2000 (din nou, a cui este vina?), dar de vreo 10-12 ani au competiție serioasă din partea japonezilor. Yamaha le-a luat chiar pilotul minune (pe Despres) în 2014 dar fără succes. Honda a investit serios în efortul pentru Dakar și au reușit să le oprescă seria de victorii în 2020, după aproape un deceniu de încercări.

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, ENEOS a spus:

 Mai nou se și negociază regulamentul, nu sunt rare chestiile cu "vin, dar mă lași cu 3 roți în loc de 2 ale celorlalți". 

In sensul asta, marii specialisti sunt cei de la Ducati. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 3 ore, ENEOS a spus:

Bani bagă, dar nu câștigă! :crack:

Ei, teoretic anul asta ar trebui sa castige. In teorie s-au aliniat niste planete. Honda este in deriva pentru ca nu are un pilot in jurul caruia sa faca dezvoltarea. De aici "disperarea" de a-l aduce pe Mir. Yamaha, ca in Dakar, face totul la minima rezistenta, Suzuki a pierdut anul asta un tempo, dar cine stie, poate vine cu ceva mai performant in 2022. Ar fi ceva semnale pozitive in acest sens. Aprilia mai are de lucru, KTM nu conteaza. Daca in 2022 nu iau titlul la piloti, cu un pilot ca Bagnaia, inseamna ca sunt tampiti. Dar cand Honda si Yamaha (??) isi pun mobrele la punct, Ducati se intoarce din nou in pluton. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 4 minute, Speedy.K a spus:

Eu nu inteleg o chestie: cum sa nu duci T7 la Dakar?! Pai nu despre asta era vorba?! Adica flacaul ala termina onorabil Romaniacs cu ea si n-o duce nimeni la Dakar?!

Pentru ca nu le permite regulamentul. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 10 minute, xt600 a spus:

In sensul asta, marii specialisti sunt cei de la Ducati. 

E, și circoen în campionatul de turisme, și or mai fi alții dar nu știu nici eu chiar tot. 

 

Acum 8 minute, Speedy.K a spus:

T7

Ăsta e vreun tanc rusesc? :huh:

Edited by ENEOS
Link to comment
Share on other sites

Acum 9 minute, Speedy.K a spus:

Eu nu inteleg o chestie: cum sa nu duci T7 la Dakar?! Pai nu despre asta era vorba?! Adica flacaul ala termina onorabil Romaniacs cu ea si n-o duce nimeni la Dakar?!

T7 are motor de 700cmc, la Dakar sunt admise motoare de maxim 450 cmc. T7 a fost dezvoltata pornind de la experienta din Dakar. 

Acum 8 minute, ENEOS a spus:

 

Ăsta e vreun tanc rusesc? :huh:

Tenere 700. 

Edited by xt600
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, ENEOS said:

Mai nou se și negociază regulamentul, nu sunt rare chestiile cu "vin, dar mă lași cu 3 roți în loc de 2 ale celorlalți". 

 

Nu este nimic nou. Regulamentul se negociază cu constructorii implicați și cu cei interesați să se implice. Vezi ce se întâmplă acum în F1 având în vedere definitivarea regulamentului pentru 2026. Nimeni nu este însă dezavantajat sau lăsat pe dinafară: cei deja implicați (pe termen lung) au drept de veto, cei care sunt doar interesați participă la discuții și-și expun punctele de vedere/doleanțele; dacă cei care sunt deja în competiție nu sunt de acord, nu se implementează nimic.

 

Victimizarea datorită unui regulement care-i favorizează pe unii sau alții nu prea ține.

Link to comment
Share on other sites

Acum 11 minute, PzKpfW a spus:

Victimizarea datorită unui regulement care-i favorizează pe unii sau alții nu prea ține.

Nici când unii au limita la 1000 cmc și alții la 1200? 🤔

Link to comment
Share on other sites

Acum 32 minute, therocketscientist1 a spus:

Pentru ca nu le permite regulamentul. 

Mda, la asta nu m-am gandit. Si nici nu am aprofundat regulamentul. Daca stii, la ce criterii nu trece?

Acum 31 minute, xt600 a spus:

T7 are motor de 700cmc, la Dakar sunt admise motoare de maxim 450 cmc. T7 a fost dezvoltata pornind de la experienta din Dakar. 

Tenere 700. 

A, gata, am aflat!

Link to comment
Share on other sites

Acum 28 minute, PzKpfW a spus:

 

Victimizarea datorită unui regulement care-i favorizează pe unii sau alții nu prea ține.

Ducati a fost mereu pe langa regulament. Fie au avut derogari de la regulament, fie l-au ocolit.  

Edited by xt600
Link to comment
Share on other sites

La toate clasele din Dakar si la orice sport care implica tehnica apare un soi de monopol. De fapat in orice competitie apare monopol prin hiperspecializarea unui grup de indivizi. Atletism, fotbal, motorsport, tehnologie samd. Asa functioneaza lumea. Cui ii pasa si se implica mai mult isi trage in fata o bucata mai mare din prajitura. Cine vrea o bucata la fel de mare trebuie sa se implice cel putin la fel de mult.

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, ENEOS said:

Nici când unii au limita la 1000 cmc și alții la 1200? 🤔

 

Presupun că te referi la regulamentul WSBK. Motoarele cu limită de cilindree mai mică au mai multe pistoane la dispoziție; invers, motoarele mai mari au mai puține pistoane. Cu tehnologia din anii '90 era mai avantajos bicilindrul. Când au realizat asta, japonezii s-au apucat să facă și ei V2-uri (TLR, RC51) - cu ceva succes. Datorită noilor tehnologii și cerințelor de putere, motoarele cu 4 pistoane sunt acum preferate cu tot cu acest "handicap" impropriu perceput.

 

Ca notă suplimentară, avantajul de cilindree pentru motoarele cu mai puține pistoane există și acum, atât în MotoGP cât și în WSBK. În ciuda acestui fapt, toată lumea folosește o configurație în 4 pistoane cu limită la 1000cc.

 

2 minutes ago, xt600 said:

Ducati a fost mereu pe langa regulament. Fie au avut derogari de la regulament, fie l-au ocolit.  

 

La asta mă refer când spun că trunchiezi realitatea doar ca să ți se potrivească cu discursul. Regulamentul este același pentru toată lumea și se negociază între toți constructorii implicați și autoritatea de arbitraj a competiției (în cazul de față, FIM).

 

3 minutes ago, therocketscientist1 said:

Cui ii pasa si se implica mai mult isi trage in fata o bucata mai mare din prajitura. Cine vrea o bucata la fel de mare trebuie sa se implice cel putin la fel de mult.

 

Bine rezumat.

Link to comment
Share on other sites

Acum 4 minute, PzKpfW a spus:

 

Presupun că te referi la regulamentul WSBK. 

 

Ca notă suplimentară, avantajul de cilindree pentru motoarele cu mai puține pistoane există și acum, atât în MotoGP cât și în WSBK. În ciuda acestui fapt, toată lumea folosește o configurație în 4 pistoane cu limită la 1000cc.

 

 

La asta mă refer când spun că trunchiezi realitatea doar ca să ți se potrivească cu discursul. 

Da. La ala ne referim si stim cum a "negociat" Ducati acel regulament.. ;) Trunchiezi realitatea prin omisiunea unor detalii. 

 

Din cate stiu, regulamentul actual din MotoGp prevede in mod explicit 1000cmc, 4 cilindri. 

 

Cam asta faci tu, drept este ca imbraci frumos in cuvinte "realitatea" pe care o prezinti, dar nu prea tine la cei care vedem competitiile astea de ceva ani sau chiar decenii si avem tinere de minte. . 

Link to comment
Share on other sites

1 oră în urmă, Speedy.K a spus:

Eu nu inteleg o chestie: cum sa nu duci T7 la Dakar?! Pai nu despre asta era vorba?! Adica flacaul ala termina onorabil Romaniacs cu ea si n-o duce nimeni la Dakar?!

Cine a participat cu T700 la Romaniacs?....esti sigur de ceea ce afirmi?

La fel ca la Dakar ...si la Romaniacs există regulament cu limite...plus ca Romaniacs este competitie de hardenduro ...categorie la care T700 le nu se incadreaza

Link to comment
Share on other sites

Acum 50 minute, ENEOS a spus:

Nici când unii au limita la 1000 cmc și alții la 1200? 🤔

Colegul Panzer iti va demonstra ca un motor de 1000 in 4 cilindri este similar ca performante cu un  1200 in 2 cilindri si ca asigura o competitie corecta. 

Link to comment
Share on other sites

Chiar acum, xt600 a spus:

Colegul Panzer iti va demonstra ca un motor de 1000 in 4 cilindri este similar ca performante cu un  1200 in 2 cilindri si ca asigura o competitie corecta. 

Poti tu demonstra inversul?

Link to comment
Share on other sites

Acum 5 minute, Buggy a spus:

Cine a participat cu T700 la Romaniacs?....esti sigur de ceea ce afirmi?

La fel ca la Dakar ...si la Romaniacs există regulament cu limite...plus ca Romaniacs este competitie de hardenduro ...categorie la care T700 le nu se incadreaza

Pol Tarres, editia 2021. 

Acum 4 minute, Buggy a spus:

Poti tu demonstra inversul?

Nici nu cred ca este cazul. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 7 minute, xt600 a spus:

Pol Tarres, editia 2021. 

Nici nu cred ca este cazul. 

Pff...credeam ca si la Romaniacs exista limite de cmc ...dar se pare ca acest Pol Tarres a vrut sa fie f diferit....personal nu prea inteleg legatura intre T700 si Romaniacs.

 

Legat de cilindree ,Sbk etc....sa si vazut dupa rezultate cat de avantajat a fost Ducati.

Link to comment
Share on other sites

Acum 9 minute, Buggy a spus:

Pff...credeam ca si la Romaniacs exista limite de cmc ...dar se pare ca acest Pol Tarres a vrut sa fie f diferit....personal nu prea inteleg legatura intre T700 si Romaniacs

In 2017 Chris Birch a participat la Red Bull Romaniacs cu un KTM 1090 (nu stiu daca nu a abandonat) si tot in acelasi an, un nene de la Touratech a participat cu un BMW boxer 1200 special preparat (R9X). A fost facut si un documentar: 

Evident, ideea acestor participari este promovarea respectivelor mobre. Si iata ca in mainile cui trebuie, mobrele astea pot multe. Pol Tarres nu este un anonim, este un tatic din trial.

Edited by xt600
Link to comment
Share on other sites

Acum 29 minute, Buggy a spus:

Cine a participat cu T700 la Romaniacs?....esti sigur de ceea ce afirmi?

La fel ca la Dakar ...si la Romaniacs există regulament cu limite...plus ca Romaniacs este competitie de hardenduro ...categorie la care T700 le nu se incadreaza

Da, sunt sigur. Iti spun imediat, e un fost pilot de trial si mare stunter. Stai un pic.

 

Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, xt600 said:

stim cum a "negociat" Ducati acel regulament

 

Cum? De asemenea, dacă reprezintă un avantaj tehnic, de ce nu mai profită nimeni de el în momentul de față în WSBK?

 

41 minutes ago, xt600 said:

regulamentul actual din MotoGp prevede in mod explicit 1000cmc, 4 cilindri. 

 

Ai dreptate parțial: am verificat acum și limita de cilindree este într-adevăr fixată la 1000cc în momentul de față. Cea a pistoanelor este de maxim 4; motoare cu mai puține pistoane sunt deci permise, dar o asemenea alegere ar fi irațională.

 

Ca o completare relevantă, la începuturile clasei MotoGP în 2002 s-a propus un avantaj de cilindree pentru motoarele în 2 pistoane, iar Ducati chiar a dezvoltat un asemenea motor cu care să perticipe în competiție. Nu au reușit însă să scoată destulă putere din el (un V2 are inerție mai mare în pistoane ceea ce-i limitează turația maximă și deci puterea) și au trecut la o arhitectură V4. Acel bloc "avortat" a fost dezvoltat în continuare pentru o aplicație stradală și a devenit motorul Superquadro, folosit pe Panigale V2 (în variante de 950, 1200 și 1300cc) și acum pe Streetfighter V2 (950cc).

 

Avantajul unei capacități mai mari este strict situațional și este compensat de un număr mai mare de clindri (mase alternative mai mici, turații mai mari, putere mai mare). În consecință, regulamentul WSBK era și este echitabil.

Edited by PzKpfW
Link to comment
Share on other sites

 

 

Asta al doilea nu e despre Romaniacs, e despre ce e in stare flacaul asta sa faca cu mobra aia de 200 de kile. Mie mi se pare incredibil.

 

 

Acum 19 minute, Buggy a spus:

Pff...credeam ca si la Romaniacs exista limite de cmc ...dar se pare ca acest Pol Tarres a vrut sa fie f diferit....personal nu prea inteleg legatura intre T700 si Romaniacs.

 

Legat de cilindree ,Sbk etc....sa si vazut dupa rezultate cat de avantajat a fost Ducati.

Cu ce te dranjeaza daca eu vin cu un Goldwing si ma tin dupa baietii aia de ma Maniacs?! Conteaza cu ce mobra faci traseul? La ce traseu e ala de furat n-ai cum sa furi, deci nu vad de ce n-ar fi acceptata orice mobra, de la scutere la Harleyuri.

Edited by Speedy.K
Link to comment
Share on other sites

  • ivan pedala changed the title to Dakar Rally & Africa Eco Race

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...