Sari la conținut

Probleme incarcare Suzuki gs 500


ErvinK
 Share

Postări Recomandate

Cel mai probabil are bateria moarta pentru ca nu functioneaza incarcarea, de accea se si opreste motorul cand iei cablurile de pe bateria masinii. Verifica incarcarea cu un aparat de masura, voltmetru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 minute, Nguyen a spus:

Cel mai probabil are bateria moarta pentru ca nu functioneaza incarcarea, de accea se si opreste motorul cand iei cablurile de pe bateria masinii. Verifica incarcarea cu un aparat de masura, voltmetru.

Am incercat si asa ca iau bateria jos si se opreste cand iau cablurile jos.  Ar trebuii sa isi genereze singur curent nu? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, ErvinK a spus:

Am incercat si asa ca iau bateria jos si se opreste cand iau cablurile jos.  Ar trebuii sa isi genereze singur curent nu? 

 

Ar trebui sa genereze curent singur dar nu asa se testeaza incarcarea, mai ales ca risti sa arzi aprinderea (CDI-ul). La orice masina/scuter/motocicleta/atv care are componente electronice (aprindere, calculator injectie, etc) risti sa arzi ceva daca deconectezi cablurile/bornele in timp ce motorul functioneaza. Deci NU te mai juca cablurile!

 

Imi dau seama ca nu stii cum sa testezi si nici nu cred ca ai sculele necesare ca sa repari fierul asta. Iti trebuie un voltmetru si o baterie moto buna, eventual una nou dar incarcata. Pui bateria pe motocicleta, pornesti dupa care masori incarcarea si vezi rezultatul. Daca incarca trebuie sa arate minim un 13.5V dar in mod obisnuit arata intre 14.1 - 14,4V, pot fi si alte valori in functie de motocicleta dar daca te incadrezi aici inseamna ca incarca. Daca iti arata pe voltmetru doar valoarea bateriei sau chiar mai putin pt ca apar consumatori inseamna ca nu incarca.

 

Motivele pt care nu incarca pot fi multe si diverse dar in majoritatea cazurilor de vina este releul de incarcare sau alternatorul, cateodata ambele. O chestie rapida pe care o poti incerca daca ai baterie (cumperi sau imprumuti) este sa pui alt releu de incarcare si dupa aceea sa masori incarcarea cu un voltmetru dar in principiu iti recomand sa te duci la un mecanic moto pt ca altfel risti sa strici mai multe si sa nu rezolvi problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 minute, Nguyen a spus:

 

Ar trebui sa genereze curent singur dar nu asa se testeaza incarcarea, mai ales ca risti sa arzi aprinderea (CDI-ul). La orice masina/scuter/motocicleta/atv care are componente electronice (aprindere, calculator injectie, etc) risti sa arzi ceva daca deconectezi cablurile/bornele in timp ce motorul functioneaza. Deci NU te mai juca cablurile!

 

Imi dau seama ca nu stii cum sa testezi si nici nu cred ca ai sculele necesare ca sa repari fierul asta. Iti trebuie un voltmetru si o baterie moto buna, eventual una nou dar incarcata. Pui bateria pe motocicleta, pornesti dupa care masori incarcarea si vezi rezultatul. Daca incarca trebuie sa arate minim un 13.5V dar in mod obisnuit arata intre 14.1 - 14,4V, pot fi si alte valori in functie de motocicleta dar daca te incadrezi aici inseamna ca incarca. Daca iti arata pe voltmetru doar valoarea bateriei sau chiar mai putin pt ca apar consumatori inseamna ca nu incarca.

 

Motivele pt care nu incarca pot fi multe si diverse dar in majoritatea cazurilor de vina este releul de incarcare sau alternatorul, cateodata ambele. O chestie rapida pe care o poti incerca daca ai baterie (cumperi sau imprumuti) este sa pui alt releu de incarcare si dupa aceea sa masori incarcarea cu un voltmetru dar in principiu iti recomand sa te duci la un mecanic moto pt ca altfel risti sa strici mai multe si sa nu rezolvi problema.

Bine multumesc Maine comand o baterie noua si voi incerca. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, patrick1 a spus:

GS 500 nu are CDI (condenser discharge ignition) ci TCI (transistor coil ignition) adică aprindere alimentată din linia de 12-14,5Vcc (linia de baterie).

Dacă bateria ta are elemente în scurt-circuit (sau "moarte") fiind defectă - scade tensiunea aşa de mult când deconectezi bateria ajutătoare încât nu mai ai scânteie pentru că (la relanti) toată energia electrică generată de magnetoul trifazat este absorbită de bateria defectă care o transformă în căldură şi nu mai rămâne energie destulă şi pentru aprindere.

 

Probabil că ai tensiunea sub 7-8V, respectiv sub jumătate din cea nominală.

Corect!

Nu se deconectează cabluri şi nici bateria în timpul funcţionării (ea are şi rol de "condensator" de stabilizare la valoare medie a tensiunii la impulsurilor generate prin redresorul-regulator).

Dacă o deconectezi (sau este ea defect-întreruptă) poţi avea vârfuri de tensiune care depăşesc limita de străpungere la alte dispozitive electronice aflate pe aceeaşi linie de alimentare.

 

O "surpriză" ar putea apare dacă bateria moartă este consecinţa unui alt defect pe circuitul de încărcare.

Am luat jos bateria si l-am pornit cu robot de pornire. Totul bine pana cand opresc robotul dar dupa accea nu mai are putere motorul pentru ca nu primeste suficient curent. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, patrick1 a spus:

Nu mai face d'astea că o distrugi fără baterie bună!

Robotul de pornire (un redresor de putere) nu este proiectat să poată primi curent ca o baterie din generatorul motocicletei şi în consecinţă regulatorul de pe motocicletă poate "înebuni".

Pe unele chiar şi scrie

R.thumb.jpg.cd88fc0fe952c2f0262e20e54db5cf30.jpg

Motivul este că regulatorul compară tensiunea bateriei cu o referinţă de tensiune internă şi decide prin comandă asupra excitării generatorului (sau a şuntării acestuia - depinde de model) controlul unui anumit flux de energie.

Dacă nu are ce să compare ... fie decide aiurea (prea mult) fie se defectează el sau altceva.

Posibil şi să fie deja defect.

Există şi modele de motocicletă (nu e cazul la GS500) dimensionate să funcţioneze şi fără baterie dar acestea au un condensator de mare capacitate în locul bateriei pentru a nivela fluctuaţiile de tensiune.

Spre exemplu regulatorul-redresor la CR250R

s-l640.thumb.jpg.bc7754f7748bdbdb511ee2389e7a9df2.jpg

Sau la XR600R

1038462799_tp.thumb.jpg.da64c5f0c62c248821434693e1e79051.jpg

s-l1600.thumb.jpg.e2a15851f6af50af459dd095f61f3287.jpg

Am testat ce ai spus ca are 6-7V cand este pornit cu voltmetru si chiar ca atata a avut (. Fara baterie) 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Probleme incarcare Suzuki gs 500
  • Admin

Salutare, 

 

1. Te rog să nu mai folosești butonul "citează" când vrei să răspunzi unei replici aflate imediat deasupra. Acel buton are cu totul altă funcție și dacă il folosești aiurea, din postările tale nu se înțelege nimic. 

Sub ultima postarea îți apare "răspunde la acest topic", în acel chenar scrii replica ta - - >vezi poza atașată. 

2. Cum ți s-a mai spus, caută în zona ta un mecanic moto, înainte să faci praf instalație electrică. Este clar că nu te pricepi și insistența de a rezolva ceva de care nu ai habar nu e de bun augur. 

3. Dacă nu cunoști unul spune zona în care stai, poate are cineva o recomandare. 

 

Screenshot_20220103_043535.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 ore, TNG a spus:

Schimba bateria,altfel o sa schimbi in curand unitatea de aprindere.

Pățit faza asta cu un V-strom, a venit cu baterie moartă, vorbit cu omul să pun una cu gel, Exide. Pun bateria, nema pornire. Nici împinsă nu a vrut. Verific bateria, puțin peste 11V. Merg la service-ul auto de lângă mine, o pornesc greu pe robot, cum luam mâna din gaz, murea instant. Zic să probez cu bateria mea, o scot de pe mobra, pornește instant. La verificare pe testerul vânzătorului, o celulă era dusă. Se mai întâmplă. Și eu mă pregăteam să scot releul de la a mea sa îl pun de probă la a lui... 🤣🤣🤣

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cumpără baterie nouă, curăță bornele (poți aplica un pic de vaselina dielectrică pe contacte), apoi dă cheie. Verifică bateria, să fie formatată/încărcată corespunzător.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Lucian_M a spus:

Cumpără baterie nouă, curăță bornele (poți aplica un pic de vaselina dielectrică pe contacte), apoi dă cheie. Verifică bateria, să fie formatată/încărcată corespunzător.

🤣

Esti simpatic.

Vezi ca orice material DIELECTRIC nu este conductor electric. Este un izolator electric. 🙈

Cum naiba sa dea pe contact cu asa ceva?

Pe contacte, daca doreste, poate sa dea cu o pasta electroconductoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am luat jos cablurile cu care l-am pornit ( robot de pornire) si dupa aia am pus voltmetrul pe bornele motocicletei si a dat 6-7v dar daca pornesc luminile sau semnalizarile se opreste 

Maine vine baterie noua si o sa vedem care este problema

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, ErvinK a spus:

Am luat jos cablurile cu care l-am pornit ( robot de pornire) si dupa aia am pus voltmetrul pe bornele motocicletei si a dat 6-7v dar daca pornesc luminile sau semnalizarile se opreste 

Maine vine baterie noua si o sa vedem care este problema

Concluzie: acumulator muci si nici nu il mai poti recupera. Altul.

De curiozitate: ce varsta are acumulatorul?

 

Recomandarea mea ar fi sa te duci la un electrician  si dupa ce monteza acumulatorul cel nou sa verifice atat incarcarea cat si consumul in regim stationar (atunci cand moto este oprita si cu contactul taiat).

 

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, Silver Arrow a spus:

🤣

Esti simpatic.

Vezi ca orice material DIELECTRIC nu este conductor electric. Este un izolator electric. 🙈

Cum naiba sa dea pe contact cu asa ceva?

Pe contacte, daca doreste, poate sa dea cu o pasta electroconductoare.

Colegii îi ziceau dielectrică. Plm...

https://www.epiesa.ro/vaselina-contact-borne-baterie-liqui-moly-3140-50g-acc-23629.htm?gclid=EAIaIQobChMIs93rrP-V9QIVl-FRCh1cTQE9EAQYBCABEgJiDPD_BwE.

 

Screenshot_2022-01-03-18-27-36-644_com.opera.browser.jpg

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca in acest timp acumulatorul a stat pe moto permanent, si a prins si doua ierni, nu este de mirare ca s-a prapadit.

 

Nu este mare filozifie cu masuratul:

 

1. pui aparatul de masura pe VOLTI curent continuu si masori acumulatorul in gol, fara sa fie legat la ceva.

 

2. pui acumulatorul pe moto, pornesti mobra si masori iarasi tensiunea la bornele acumulatorului. La relanti, in turatie, cu faruri stinse si cu faruri aprinse. Deci ti-ar trebui 4 valori: relanti cu faruri stinse, relanti cu faruri aprinse, turatie nominala cu faruri stinse, turatie nominala cu faruri aprinse.

Daca inca nu ti-a spus nimeni pina acuma: la montare mai intai se conecteaza borna PLUS iar apoi cea MINUS, la demontare pe dos - mai intai se desface borna MINUS apoi borna PLUS. Motivul este simplu: se elimini posibilitatea de a atinge cu borna PLUS pe cadrul motocicletei cand  este legata si borna MINUS, in timp ce faci operatiunea de montare sau demontare. Cu un asemenea scurt circuit afectezi acumulatorul.

 

3. Daca doresti, opresti moto si scoti cheia din bord. Apoi dai jos borna MINUS si pui in serie pe ea aparatul de masura pus pe AMPERI curent continuu si vezi ce indica. Adica daca nu cumva ai vreun consumator care ramane cuplat si iti descarca acumulatorul cat timp moto este oprita.

 

La urma pui aici ce valori ti-au iesit la masuratori iar cei care cunosc modelul de moto iti pot confirma daca valorile sunt bune sau nu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

22 hours ago, Lucian_M said:

 

 

daca vrei sa faci o treaba cum trebuie cureti bine de tot bornele cu smirghel fin, 1000 sau mai mare, pus pe un profil metalic drept sau macar pe un lemn. asa maximizezi suprafata de contact, daca nu e fina are "damburi", deci e mai mica. inclusiv bornele bateriei, chiar daca e noua, plumbul oxideaza foarte repede! dupa aia le strangi bine si pui PESTE legaturile facute vaselina, ca sa nu intre in contact cu aerul si sa oxideze. pentru protectie poti folosi orice vaselina, difera doar cat sta acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, MotoS Garage a spus:

 

 

daca vrei sa faci o treaba cum trebuie cureti bine de tot bornele cu smirghel fin, 1000 sau mai mare, pus pe un profil metalic drept sau macar pe un lemn. asa maximizezi suprafata de contact, daca nu e fina are "damburi", deci e mai mica. inclusiv bornele bateriei, chiar daca e noua, plumbul oxideaza foarte repede! dupa aia le strangi bine si pui PESTE legaturile facute vaselina, ca sa nu intre in contact cu aerul si sa oxideze. pentru protectie poti folosi orice vaselina, difera doar cat sta acolo.

De obicei pun o perie rotativa in bormașină și curăț să văd metal curat. Și bornele bateriei le curăț o idee, cât "să sară smalțul". Când ajung acasă, pun poze cu bornele bateriei mele, o am din martie 2018, poate mai merge și anul ăsta. La o lună o pun pe C-tek, așa m-am obișnuit, văd că funcționează schema cu încărcarea periodică.

Știu și de faza cu mierea, dar aia e bună de pus pe pâine cu unt. ✌️

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...