fredy_rock86 Postat August 24, 2015 Share Postat August 24, 2015 Categoria A, am 29 ani La Varadero de 125 ma gandisem ca si acomodare, imi e cam frica de motoare mari. Am 1.72 / 70 kg si voi putea aloca un buget in jur de 2000 euro maxim, ideal ar fi chiar mai putin, fiind prima motocicleta. Desi imi place foarte mult viteza, la moto incerc sa stau departe de ea Motorul vreau sa-l folosesc in excursii gen munte cu cort + bagaje + pasager (imi e frica cu 125 ca n-ar face fata la asa ceva) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sivi Postat August 24, 2015 Share Postat August 24, 2015 (editat) Categoria A, am 29 ani La Varadero de 125 ma gandisem ca si acomodare, imi e cam frica de motoare mari. Am 1.72 / 70 kg si voi putea aloca un buget in jur de 2000 euro maxim, ideal ar fi chiar mai putin, fiind prima motocicleta. Desi imi place foarte mult viteza, la moto incerc sa stau departe de ea Motorul vreau sa-l folosesc in excursii gen munte cu cort + bagaje + pasager (imi e frica cu 125 ca n-ar face fata la asa ceva) in acest caz poti incepe cu incredere de la un F650GS si te incadrezi si in buget. Cred ca e cea mai safe din toate punctele de vedere, atat ca esti la inceput si iarta multe, fiabilitate, pret, greutate scazuta, o poti si incarca fara grija ca duce, incet dar duce.....dupa un an,2 mai vezi tu 125 exclus pentru ceea ce vrei tu - pasager/bagaje/munte o sa-ti vina sa iei bicla (adica pe bune) Editat August 24, 2015 de xtrblack Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fredy_rock86 Postat August 24, 2015 Share Postat August 24, 2015 Multumesc pentru sfaturi tuturor. Ramane sa ma decid pana in momentul achizitiei. Eu le iau pe rand: scoala, echipament si apoi moto. Din variantele de mai sus BMW-ul imi place si Freewind-ul. V-stromul ma depaseste financiar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Metal Heart Postat August 24, 2015 Share Postat August 24, 2015 Oricat de comod ar parea GSXF-ul, totusi stai putin aplecat pe el. Pozitia s-ar putea sa nu fie cea mai fericita pentru tine. Incearca si Bandit 600 / Hornet 600 / FZS600 Fazer / FZ6 sau, de ce nu, Honda CBF 600. Nu recomand SV-ul pentru ca V-ul ala vibreaza ceva, saua nu este tocmai moale si daca ai probleme cu spatele atunci chiar si un SV N s-ar putea sa-ti creeze probleme la un drum mai lung de 150 km. Gama asta de nakeduri este foarte prietenoasa, motoarele sunt fiabile, pozitia este destul de ok, seile in general foarte confortabile. Daca n-ai ganduri de offroad sau sa bantui pe drumuri forestiere, atunci nu prea vad utilitatea unui Transalp/Pegaso/Freewind/F650. Daca optezi pentru asa ceva, atentie totusi: ele vibreaza si vibratiile astea la drum lung s-ar putea sa nu fie tocmai pe placul tau! Ti-as recomanda si TDM850, un dual sport extraordinar (bun si pe asfalt si pe forestiere) dar e un pic cam greu si daca vreodata simti ca-l scapi si incerci sa te opintesti, simti cum toata greutatea o absoarbe spatele. Dar il poti incerca si pe acesta sa vezi cum te simti. Cel mai bine e sa le incerci pe loc, sa vezi cum le manevrezi si cum te intelegi cu ele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sivi Postat August 24, 2015 Share Postat August 24, 2015 (editat) dupa mine atat transalpul cat si v-stromul sunt motoare grele/inalte pentru un incepator de gabaritul lui. Are nevoie de ceva usor si nu foarte naravas - GS/Freewind/Pegaso(asta fiind mai sensibila) daca e sa vorbim de vibratii probabil cele de mai sus sunt si cele mai echilibrate monocilindre de pe piata(vibreaza, insa sunt ok chiar si la drum lung), daca treci la twin vorbim de alte greutati si probabil putere - nu as recomanda unui incepator (din simplul motiv ca dupa 4-5 luni capeti incredere si crezi ca o poti stapani, dar nu e...) Editat August 24, 2015 de xtrblack Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fredy_rock86 Postat August 24, 2015 Share Postat August 24, 2015 Nu am de gand sa fac cine stie ce offroad, pentru forestiere am mtb-ul probabil iesit pe poteci pana la un loc de gratar, ceva de genul asta nu cred ca ar pune probleme unui Bandit. La enduro touring ma gandisem pentru pozitie. Din ce am vazut la Bandit ai posibilitatea sa schimbi ghidonul, spre deosebire de cele cu semi-ghidon. Clar vreau ceva cu putine vibartii, si monocilindrele sau V-urile nu cred ca ar fi pe placul meu.... Grea decizie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Zven Postat August 24, 2015 Share Postat August 24, 2015 Daca nu ma insel exista si niste exercitii fizice care sa iti intareasca musculatura spatelui, si mai ales muschii de pe langa coloana. Pt moto ti-as sugera sa mergi inspre enduto-touring( transalp, gs 650, freewind). Nakedurile la inaltimea ta fara inaltatoare de ghidon te vor forta sa stai cat de cat aplecat. Spor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mario MT 03 Postat August 24, 2015 Share Postat August 24, 2015 GSX F ul e sport touring, deci pozitia e cam sportiva. In plus e cam grea si nu neaparat recomandata incepatorilor nu neaparat din cauza CP (90), ci a greutatii si a manevrabilitatii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
xt600 Postat August 24, 2015 Share Postat August 24, 2015 Salut, Asa cum am scris in titlu sunt viitor motociclist, momentan fac scoala (decurge cam greu, din cauza vremii ploioase din ultima perioada, dar nu renunt). Problema mea este ca (pe langa sinuzita) am si discopatie lombara pe L4-L5. Practic si mountain bike, acolo pentru a reduce problemele am luat un mtb full suspension si am ridicat ghidonul cat s-a putut pentru a nu sta aplecat. Bine, ma mai doare dupa un nr de km, dar am sporit confortul. Intrebare: ce motor ar fi cat de cat compatibil cu problema asta. Am auzit ca chopperele / cruiserele ar fi excluse, ulterior am vazut pe pielea mea la scoala (primele sedinte le fac pe o honda rebel de 125 de acomodare, urmeaza sa continui pe un Suzuki SV 650). Problema cu Rebelul am si cu manevrabilitatea in poligon, sper ca SV-ul sa fie mai ok. Pentru viitoarea motocicleta m-am gandit initial la un enduro - touring, Honda Varadero de 125, dar am inteles ca ma voi plictisi repede de ea. Tot la ceva de genul cu motor mai mare m-as orienta sau un Suzuki Bandit, sau GSXF 600. Ce sfaturi imi puteti da? Multumesc Avand in vedere ca te plangi de probleme in zona lombara, logic ar fi sa eviti acele motociclete pe care pozitia corpului favorizeaza descarcarea intregii greutati si a fortelor, in zona lombara. Cu alte cuvinte, ar fi de evitat acele modele pe care stai cu spatele perfect drept, timp indelungat. O inclinare usoara spre fata este mult mai potrivita. Iti spun asta si prin prisma propriei experiente: si eu am ceva probleme cu zona lombara, iar atunci cand simt ca imi oboseste spatele (apar dureri), ma pozitionez mai in spate, pe sa, astfel incat sa pot relaxa spatele. Daca crezi te ajuta cu ceva, uite aici un simulator pentru pozitia corpului pe diferite modele de motociclete: http://cycle-ergo.com/ In general, touringurile si enduro-touringurile ofera pozitii relaxate in timpul mersului, pentru ca sunt gandite pentru parcurgerea de distante foarte mari. Spor in cautari!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat August 24, 2015 Share Postat August 24, 2015 (editat) Replica cu vibratiile la v-uri made my day. Daca vibratiile unui motor in v sunt o problema atunci treaba este atat de critica incat motocicleta este ultimul lucru la care ar trebui sa se gândească respectivul. Indiferent de motor ia pauze de dezmortire ceva mai dese atunci cand mergi prin zone anoste gen autostrada sau prin câmpii bătute, cu drumuri drepte cat vezi cu ochii. Supermoto-ul este cel mai ok din cauza pozitiei de sprijin pe bazin. Urmeaza sport-touring-urile unde stai usor aplecat in fata si muti greutatea pe maini si bazin si unde, de la o viteza încolo, te tine si curentul de aer. La enduro si enduro-touring avantaj ai la cele in care ai pozitie de forta, in mâini, sau la cele pe care poti merge lejer in picioare. Plus, ca si la supermoto, cele in care ai rezervor f îngust si stai f aplecat in fata. Daca te bagi in off, evita sa stai mult in sa mai ales la socuri puternice in suspensii. Pe de alta parte mie touringul mi se pare destul de nasol la noi in tara unde drumurile sunt proaste si unde iti iei non-stop socuri in coloana perpendiculară pe asfalt. Nu mi-as lua motor ghidandu-ma dupa confortul la spate. Dupa 100 de km in sa toate devin obositoare. Ce am scris eu mai sus sunt diferentele intre oboseala si cosmar. Cred ca stii deja la ora asta din ce cauza ai problema cu spatele. Asa ca eu zic sa iti iei ce motor vrei si sa renunti cat poti de tare la scaunul de la munca. Daca găsesti vreo sursa buna de kneeling chair-uri (un fel de supermoto al scaunelor) sa ne zici si noua fiindcă Stokke vad ca tot la sute de lei este peste tot. Enjoy your bike, oricare va fi ea. Editat August 24, 2015 de _Raul_ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
KarolyTM Postat August 25, 2015 Share Postat August 25, 2015 Salut! Vezi cit de facil poti sa ridici de pe jos singur mobra pe care faci poligonul.Asta ca idee la ce te poti astepta cind vei fi singur si cu un alt tip de motor.Cele bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZIDU' Postat August 25, 2015 Share Postat August 25, 2015 e foarte simportant sa te urci pe fiecare si sa vezi cum te adaptesi. tine cont ca exista si mai multe combinatii de sei/ghidoane care iti pot schimba semnificativ pozitia si perceptia. Enduro touring - esti undeva intre usuor fata si drept; sport touring esti intre usor fata si mult fata, de multe ori cu suport in rezervor. Daca iti este frica de ele le poti limita relativ usor. Exemplu la f650gs se muta cablul de acceleratie pe corpul injectiei si iese de 32 cai Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fredy_rock86 Postat August 25, 2015 Share Postat August 25, 2015 Exercitii fizice n-am prea facut pana acum, dar ar fi cazul Problema mi se trage de la mai multe: stat acasa la birou, stat mult in picioare la fostul loc de munca (Dedeman - 10 ore / zi la raionul de electrocasnice unde mai era si de carat, practic in afara de pauza de masa de o ora nu aveam voie sa ma ating de vreun scaun...), poate si mtb-ul, musculatura slab dezvoltata cu exceptia picioarelor (chiar m-a obosit si in poligon acel Rebel facand jaloane) Din recomandari cred ca m-ar ajuta un Bandit cu ghidon inaltat. Mai ales ca nu am de gand sa fac offroad. Sau un CB500 (as scapa si mai ieftin). Pana nu incerc oricum n-am cum sa-mi dau seama. M-am urcat pe Bandit-ul de 400 al unui amic, el are si ghidon mai spre sport, dar cred ca-l pot adapta sa mi se potriveasca. M-am urcat si pe un F650, mi-a dat parca o senzatie de nesiguranta si teama, parea destul de grea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stulewa Postat August 25, 2015 Share Postat August 25, 2015 nu mai bine faci matale o operatie pentru a pune in ordine problema medicala?!?? asta cred ca ar fi de luat in calcul pentru inceput apoi te poti indrepta spre categoria supermoto-enduro-touring. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fredy_rock86 Postat August 25, 2015 Share Postat August 25, 2015 Nu e caz de operatie Si oricum nu mai esti om intreg dupa asa ceva. Nu as mai avea voie nici macar MTB Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Zven Postat August 25, 2015 Share Postat August 25, 2015 Uite un simulator ca sa iti faci cat de cat o idee, dar cel mai bine e sa te sui pe ele sa vezi exact ce si cum. http://cycle-ergo.com/ Banditul e ok, dar are suspensii destul de taricele pt probleme tale. Mergi la medici specializati pe probleme tale si fa exercitiile de rigoare. Daca nu faci acuma, mai incolo nu o sa poti sa mai meri pe mobra de nici o culoare, daca nu cumva si durerile o sa fie de nesuportat. Spor! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fredy_rock86 Postat August 25, 2015 Share Postat August 25, 2015 Merci. O sa analizez pe simulator mai multe tipuri de motociclete. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ClaSiC0 Postat August 25, 2015 Share Postat August 25, 2015 Salut. Am si eu o intrebare: Faci la Serban scoala? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fredy_rock86 Postat August 25, 2015 Share Postat August 25, 2015 Salut. Da, la Serban Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ClaSiC0 Postat August 25, 2015 Share Postat August 25, 2015 Si eu tot acolo o fac. Cu ce instructor? Robert? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fredy_rock86 Postat August 25, 2015 Share Postat August 25, 2015 Da, cu Robert Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
frigider Postat August 25, 2015 Share Postat August 25, 2015 Pe naked-uri stai prea drept..cioperele clar pica din start..cred ca-ti trebuie ceva cu semighidoane -----> vitezana! Sau poate un SV? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ClaSiC0 Postat August 25, 2015 Share Postat August 25, 2015 Este super de treaba domnu' Robert Eu fac de A1 pe aia de 125. La inceput si mie mi s-a parut putin greu de controlat dar acum este chiar ok. Eu o sa mai fac cateva ore inainte sa dau orasul care il am pe 8. Poate o sa ne vedem prin poligon dupa 1 pana atunci sunt in pauza . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fredy_rock86 Postat August 25, 2015 Share Postat August 25, 2015 Mi s-a parut tare incomod Rebel-ul pe care am inceput (n-am apucat sa fac decat prima sedinta). Sa vad cum va fi cu SV-ul » Post actualizat in 25 Aug 2015 11:34 Este super de treaba domnu' Robert Eu fac de A1 pe aia de 125. La inceput si mie mi s-a parut putin greu de controlat dar acum este chiar ok. Eu o sa mai fac cateva ore inainte sa dau orasul care il am pe 8. Poate o sa ne vedem prin poligon dupa 1 pana atunci sunt in pauza . Bafta la examen Motocicleta aia mi s-a parut incomoda rau in poligon. Poate e doar prima senzatie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ClaSiC0 Postat August 25, 2015 Share Postat August 25, 2015 Mi s-a parut tare incomod Rebel-ul pe care am inceput (n-am apucat sa fac decat prima sedinta). Sa vad cum va fi cu SV-ul » Post actualizat in 25 Aug 2015 11:34 Bafta la examen Motocicleta aia mi s-a parut incomoda rau in poligon. Poate e doar prima senzatie Mersi! Stiu si mie mi s-a parut destul de incomoda la inceput, eu am reusit sa ma acomodez cu ea cam a doua ora( sper sa poti si tu sa te acomodezi cu ea macar pana treci la SV ). Am mers de curand cu o "sportiva" de 125 (derbi gpr 125, nu ma omorati ca am condus fara permis nu eram pe strada ) Mi s-a aprut fooarte mare diferenta fata de Rebelul ala, dar si o senzatie mai frumoasa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.