Tetelu1980 Postat Aprilie 11, 2016 Share Postat Aprilie 11, 2016 (editat) Buna ziua! Sa incepem cu date de care cred ca este nevoie pentru a primi ulterior sfaturi utile: 35 de ani (criza varstei mijlocii?), 1.73, 65 kg, posesor cat. B din 2002, parcurg undeva in jurul a 20.000 de km pe an pe drumuri, asta vis-a-vis de experienta traficului, nu sunt vitezoman, nu sunt teribilist, incerc sa fiu destul de echilibrat atunci cand vine vorba de asumare de riscuri, probabil acesta fiind un motiv pentru care nu am avut niciun incident major decat o tamponare usoara la viteza mica cu masina din fata care a franat brusc, am franat si eu dar nu mi-a ajuns (nici franele masinii mele cred ca nu erau chiar cele mai aprige) si sunt din Bucuresti. Ma atrage ideea de a-mi achizitiona un moto clasic, ceva din gama Honda Rebel - Honda Shadow - Yamaha Virago, dar data fiind constitutia fizica probabil o sa incerc prima data un Honda Rebel care mi se pare ceva mai usoara si astfel mai usor de stapanit. Pana acum nu am mers "clandestin" cu moto, nici cu scutere asadar ma gandesc sa caut un instructor de la care sa invat deprinderi bune si sa imi dea peste maini/ceafa acolo unde este cazul. Nu tin neaparat sa merg cu moto daca instructorul imi va spune ca nu e de mine sau daca o sa constat eu de unul singur ca ar fi cazul sa nu ma incurc cu asta. Asadar, rog recomandari cu privire la scoala potrivita/instructorul potrivit, numarul de ore de scoala pe care le considerati a fi suficiente in mod normal si, bineinteles, sugestii si discutii cu privire la moto potrivit mie. Multumiri anticipate, o zi buna... si cum era?... drum uscat, parca? Editat Aprilie 11, 2016 de Tetelu1980 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius Adrian Postat Aprilie 11, 2016 Share Postat Aprilie 11, 2016 Salut! Sunt nou aici. Am 18 ani si as vrea sa intru si eu in lumea motoarelor. As vrea o parere despre motocicleta Yamaha Xt 125 pentru inceput. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius Adrian Postat Aprilie 11, 2016 Share Postat Aprilie 11, 2016 Salut! Sunt nou aici. Am 18 ani si as vrea sa intru in lumea motoarelor. Ce motociclete recomandati pentru inceput? Eu ma gandeam la o Yamaha xt 125. (mentionez faptul ca nu intentionez sa o folosesc doar pe sosea) Imi plac mult tipul asta de "explorari" ca in videoul de mai jos Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DANG3R Postat Aprilie 11, 2016 Share Postat Aprilie 11, 2016 Just.. read => /index.php?/topic/100210-ghid-de-informare-pentru-incepatori-ce-motor-sa-mi-iau/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius Adrian Postat Aprilie 11, 2016 Share Postat Aprilie 11, 2016 Just.. read => /index.php?/topic/100210-ghid-de-informare-pentru-incepatori-ce-motor-sa-mi-iau/ Mersi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebibv Postat Aprilie 11, 2016 Share Postat Aprilie 11, 2016 Incepator si eu, aceeasi criza (doar un pic mai tanar...30 de ani). Mie mi-a fost recomandat CB500 (nelimitat). Asta am si luat desi un moto din 94 are o grama da de probleme. Mi-am luat-o si eu cu "drum uscat"....se pare ca e de fapt "asfalt uscat".... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai.sandu Postat Aprilie 12, 2016 Share Postat Aprilie 12, 2016 Mi-am luat-o si eu cu "drum uscat"....se pare ca e de fapt "asfalt uscat".... Nu e musai, mai suntem si cate unii care prefera drumurile neasfaltate! ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
TETEA. Postat Aprilie 13, 2016 Share Postat Aprilie 13, 2016 @tetelu1980, completeaza locatia la profil, ca sa stim incotro sa te indreptam catre scoala&stuff... Dupa descriere, nu ai de ce sa-ti iei un cruiser mai mic de 600, poate doar Virago 535, model pe care il si recomand! Daca ai mers bine pe bicicleta cand erai mic, nu e un impediment ca nu te-ai atins de ceva motorizat pe doua roti pana acum. In aceeasi situatie am fost si eu, si probabil multi altii, si ne-am descurcat pana la urma. Inscrie-te la o scoala recomandata, stabileste-ti bugetul pentru ECHIPAMENT + motor, ia permisul, motorul, si hai pe drum, ca vara e deja aici! Succes! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tetelu1980 Postat Aprilie 13, 2016 Share Postat Aprilie 13, 2016 @zippy M-am conformat la partea de editare profil, mulțumesc pentru atenționare. M-am urcat pe un Shadow în staționare și m-a speriat un pic greutatea lui, mi s-a părut a fi dificil de stapanit. Cu bicicleta nu e problema, am avut Mountain bike, deci pe două roți am ceva echilibru. Ca scoala m-am gândit la Moto Louis. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Aprilie 13, 2016 Share Postat Aprilie 13, 2016 Vezi la scoala moto AMI, fostul instructor de la Louis e acolo (Strumfu). Fac poligonul tot la Gara de Est, in acelasi loc cu Louis. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tetelu1980 Postat Aprilie 13, 2016 Share Postat Aprilie 13, 2016 @Geo_ZGA Mulțumesc pentru pont. Am văzut că școlile au pachete diferențiate pe număr de ore de instruire. În principiu cam câte ore ar fi suficiente de obicei pentru cineva care nu a mai mers pe moto dar nu-i este străin echilibrul pe două roți? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tornada Postat Aprilie 13, 2016 Share Postat Aprilie 13, 2016 Toate! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebibv Postat Aprilie 13, 2016 Share Postat Aprilie 13, 2016 Eu zic ca nu echilibrul e o problemă. Era pe aici un topic în care cineva spunea ca e mai greu sa mergi pe bicicleta decât pe moto. Pentru mine cel mai greu a fost (și este): 1. Sa nu scap mana în acceleratie (am pățit o data la școală dar noroc ca aveam ambreiajul tras) 2. Sa franez eficient. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Aprilie 13, 2016 Share Postat Aprilie 13, 2016 (editat) @Geo_ZGA Mulțumesc pentru pont. Am văzut că școlile au pachete diferențiate pe număr de ore de instruire. În principiu cam câte ore ar fi suficiente de obicei pentru cineva care nu a mai mers pe moto dar nu-i este străin echilibrul pe două roți? Cat mai multe! Ideea e ca in scoala oricum nu inveti mare lucru... nu are nici instructorul timp suficient sa te invete f multe, oricat ar vrea el. Repetarea e mama invataturii, asa ca, cu cat faci mai multe ore, cu atat mai bine. Eu am avut pachetul mare de la Louis si a fost suficient, nu mai tin minte cate sedinte au fost. Si cele de enduro au fost f bune. Depinde si de tine cat de repede prinzi. La inceput vei merge pe o mobra mica in poligon, dupa cateva sedinte vei trece la cea de examen (minim 600cmc). Pana la finalul scolii trebuie sa fii obisnuit cu mobra de examen, sa faci bine poligonul cu ea, sa mergi in oras cu instructorul in spate fara probleme (incetisor dar corect) si sa nu-ti fie frica. @sebibv: eu m-am ridicat pe-o roata cu Hornetul, si nu ca am scapat mana in gaz, ci ca nu am lasat gazul la schimbarea vitezelor... prostie din partea mea, nu mi-am dat seama ce se poate intampla. Editat Aprilie 13, 2016 de Geo_ZGA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebibv Postat Aprilie 13, 2016 Share Postat Aprilie 13, 2016 Eu am obiceiul (destul de prost pentur viata ambreiajului) sa ii dau drumul foarte incet, si astfel daca am schimbat intr-o treapta de viteza necorespunzatoare am timp sa revin. Din pacate acelasi lucru il fac si cu masina....si am vreo 12 ani de condus. Asa m-am obisnuit. Momentan la moto ma ajuta. In poligon practic foloseam ambreiajul ca frana atunci cand treceam de jaloanele din a 2-a tura a poligonului. Asa franam putin, schimbam (eliberam usor), si aveam timp sa ma ocup si de semnalizare.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Aprilie 13, 2016 Share Postat Aprilie 13, 2016 In trafic, pe mobra, va trebui sa fii mai rapid... depinde de situatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebibv Postat Aprilie 13, 2016 Share Postat Aprilie 13, 2016 (editat) Stiu, de-asta nu am intrat inca in oras ptr ca ma omoara giratoriile Dar vreau sa o aduc acasa cand prind o zi frumoasa fara sa fiu nevoit sa stau la munca extra.... Editat Aprilie 13, 2016 de sebibv Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dionysos Postat Aprilie 13, 2016 Share Postat Aprilie 13, 2016 @tetelu1980, completeaza locatia la profil, ca sa stim incotro sa te indreptam catre scoala&stuff... Dupa descriere, nu ai de ce sa-ti iei un cruiser mai mic de 600, poate doar Virago 535, model pe care il si recomand! Daca ai mers bine pe bicicleta cand erai mic, nu e un impediment ca nu te-ai atins de ceva motorizat pe doua roti pana acum. In aceeasi situatie am fost si eu, si probabil multi altii, si ne-am descurcat pana la urma. Inscrie-te la o scoala recomandata, stabileste-ti bugetul pentru ECHIPAMENT + motor, ia permisul, motorul, si hai pe drum, ca vara e deja aici! Succes! Virago 535 clar. E cea mai fasneata din gama asta, mai puternica decat Honda Shadow 600 si mai usoara, mai usor de manevrat (am mers pe amandoua si stiu ce vorbesc), plus ai cardan, ceea ce inseamna o grija in minus fata de lant cum ai la Shadow. Nu are rost sa te complici cu Honda Rebel, e prea mica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dante-ACM Postat Aprilie 14, 2016 Share Postat Aprilie 14, 2016 Eu am doua sedinte la AMI, de data viitoare cred ca trec pe cea de examen. Suna si progameaza-te pentru sedinta gratuita. In programa de la AMI sunt si doua sedinte de enduro. Totusi daca astepti saloanele moto de saptamana viitoare cred ca o sa fie reduceri pentru scoala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tetelu1980 Postat Aprilie 15, 2016 Share Postat Aprilie 15, 2016 Multumesc pentru sfaturi membrilor forumului. O sa ma orientez spre AMI cu proxima ocazie, probabil undeva la inceputul lunii mai, dat fiind ca in urmatoarele doua saptamani voi fi plecat din Bucuresti. Cat despre Virago, m-am mai uitat si in trecut la ea si imi place cum arata, chiar are un acel ceva care place ochiului meu. Totusi, motorul pare destul de mare, cu cilindrul din spate, cel care vine in dreptul picioarelor destul de voluminos. Aripioarele de racire ale cilindrului si mai ales curbura coloanei de esapament de la cilindrul din spate nu sunt cam apropiate de gamba, care este riscul sa ma frig la gamba piciorului drept? Multumiri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Geo_ZGA Postat Aprilie 15, 2016 Share Postat Aprilie 15, 2016 Scaritele sunt mai in fata, nu ai treaba cu gamba la evacuarea din spate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ovidiuuu_94 Postat Aprilie 19, 2016 Share Postat Aprilie 19, 2016 Salutari ! Ce sa aleg intre : - Honda cb 500(aud numai lucuri de bine) - Kawasaki er 5(instructorul imi recomanda modelul asta) Multumesc anticipat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Paradud Postat Aprilie 21, 2016 Share Postat Aprilie 21, 2016 Buna ziua, Ca si prima motocicleta, eram hotarat sa achizitionez o Suzuki Van Van RV125, insa tocmai a aparaut RV200 care, din cate am inteles, a fost senzatia ultimelor saloane moto internatioanle.Problema este ca fiind Euro4 pretul a crescut dramatic, de la 3500E (RV125) la 4400E (RV200). Voiam sa va intreb daca merita sa dau diferenta asta care mi se pare exagerata pt cei 75cc in plus. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gascoigne Postat Aprilie 21, 2016 Share Postat Aprilie 21, 2016 200 e mult mai bine decat 125. daca iti permiti, ia-o pe cea mare. daca vrei o alegere economica, nu lua mobra de cilindree mica noua. dar, repet, daca iti permiti, nu ezita, cu moto noua, preferabil 200, nu ai nici o grija. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kristian K Postat Aprilie 21, 2016 Share Postat Aprilie 21, 2016 (editat) Am Suzuki DR 200 SE Djebel din 2000 si are destula putere la 200 cmc,adica 20 de cp.125 e nitel underpower,nu ca n-ar fi bun.Nu treci de 3 l/100 km de benzina,nici sa vrei. Recomand 200(e acelasi motor cu cel de pe al meu).DR 200 se fabrica si-n ziua de azi de ani buni,si nu degeaba! Nevasta-mea a avut omologul Van Van-ului de la Yamaha,Yamaha TW 125 si era ok doar ca se plafona cam repede si acelasi feeling de underpower. Vezi pozele de mai jos. Editat Aprilie 21, 2016 de CRISTIAN 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.