alxp Postat Februarie 23, 2021 Share Postat Februarie 23, 2021 11 hours ago, misionaru said: Daca faci 80% din drumuri in oras, iti recomand un suzuki v-strom 650. [...] Mersi mult de tot pentru toate detaliile și toate informațiile! I appreciate it! 11 hours ago, Silver Arrow said: CBF600 cu carena sau naked sunt la fel. Deauville este o mobra faina, subapreciata, dar pentru tine are o mare problema: nu este naked! Cum ziceam la început, îmi plac vizual naked-urile, retro și adv-urile. Dar de la văzut până la dat huța pe ele, mai e Că, la urma urmei, o să fie mai important cum merge și cât de fiabilă e decât cum arată - că nu mă interesează să impresionez pe unii sau alții cu motocicleta. Iar din ce am citit pe aici, ar fi mai versatil ceva în zona adv... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Februarie 23, 2021 Share Postat Februarie 23, 2021 Dap , numai dupa ce mergi un pic vezi daca te descuri dezbracat in vant sau toate care urmeaza o sa aiba macar un pic de protectie la vant. Am amintit de Deauville pt ca imi scotoceam memoria pt o alternativa cu motor V2 si care se potriveste foarte bine cu un om de gabarit normal catre mare ...dar are dreptate colegul @misionaru, VStromul 650 este cea mai buna motoreta V2 care sa se incadreze in buget. Noul SV650 cu abs este inca prea scump. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
misionaru Postat Februarie 24, 2021 Share Postat Februarie 24, 2021 (editat) Vad ca Deauville vine cu acele cutii laterale "din fabrica"...pai ai nevoie de o latime in plus in spate, atunci cand intentionezi sa mergi mai mult in oras decat in afara? Raspund eu, daca exista dubii si ezitari: NU! si daca nu s-a inteles din prima, revin: NUU! Intr-o vreme, am calarit primul motor al meu cu topcase-ul central prin oras (nici macar ala lateral, a se retine aspectul) si ce sa vezi, la o schimbare de culoar dintre benzi, cat masinile erau oprite la stop, am inclinat asa de mult motorul incat am lovit cu topcase-ul central luneta masinii pe care o ocoleam, fiind ceva gen family car cu luneta aproape verticala in linie cu portbagajul. De atunci, nu port topcase in oras in nicio ipostaza, nici macar ala central. Prefer sa am un ghiozdan si motorul gol de cutii. Daca vorbim de o motocicleta care are o latime considerabil mai mare in spate din fabrica, este un handicap din start in mersul in oras, e ca si cum ai cere sa iti lege un picior la spate atunci cand concurezi la 100m viteza...printre masini. De ce amimtim macar de asa motociclete in acest topic? Editat Februarie 24, 2021 de misionaru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Februarie 24, 2021 Share Postat Februarie 24, 2021 Ciudat, n-am pățit niciodată ce relatezi. Mobra mea are cam tot timpul topcase montat, merg inclusiv cu pasager, mă bag printre mașini (pe unde se poate și/sau mi se face loc). Am un Givi Maxia 50 (sau 52, e luat sh, nu scrie modelul). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Februarie 24, 2021 Share Postat Februarie 24, 2021 (editat) @misionaru Doar pare . Stiu personal doua persoane care au scutere mai mari decat Deauville . E comparabil cu un Burgman de 400. Pentru mine , la 183 si 95 kg , este o jucarie. Cu inspe mii de optiuni de parbrize de toate dimensiunile, se poate merge tot anul pt ca ai dupa ce sa te ascunzi de frig. Nu este recomandat pt oameni micuti si fragili , dar pentru restul este chiar ok. Daca nu era o optiune rezonabila nu il mai aminteam deloc . Dar intradevar nu este cea mai buna optiune. Editat Februarie 24, 2021 de goe 75 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
misionaru Postat Februarie 24, 2021 Share Postat Februarie 24, 2021 (editat) Acum 17 minute, Lucian_M a spus: Ciudat, n-am pățit niciodată ce relatezi. Mobra mea are cam tot timpul topcase montat, merg inclusiv cu pasager, mă bag printre mașini (pe unde se poate și/sau mi se face loc). Am un Givi Maxia 50 (sau 52, e luat sh, nu scrie modelul). Ce am patit, nu a fost cu v-stromul de 650, mobrele similare ale noastre, ci cu cea precedenta, o Aprilia Pegaso Strada 650, dar care avea inaltimea la sa, aproape la fel cu v-strom. In fine, conteaza si cat de mult esti dispus sa te apleci intre masini atunci cand schimbi culoarul, cat spatiu ai disponibil, cat ai chef, etc etc...dar, mie mi s-a intamplat. Un alt caz de trecut la catastif si care se poate intampla oricui. Acum 17 minute, goe 75 a spus: @misionaru Doar pare . Stiu personal doua persoane care au scutere mai mari decat Deauville . E comparabil cu un Burgman de 400. Pentru mine , la 183 si 95 kg , este o jucarie. Cu inspe mii de optiuni de parbrize de toate dimensiunile, se poate merge tot anul pt ca ai dupa ce sa te ascunzi de frig. Nu este recomandat pt oameni micuti si fragili , dar pentru restul este chiar ok. Daca nu era o optiune rezonabila nu il mai aminteam deloc . Dar intradevar nu este cea mai buna optiune. Si eu stiu, personal si nu numai, de persoane care au scutere cu latimi considerabile, dar aici nu vorbim de notiunea de "se poate si mai mare, doar sa poti". Vorbim de notiunea "incepator si sa fie cat mai ingust ca sa fie ok la prima incursiune prin traficul orasului". Personal, urasc scuterele late, din multiple motive, dar vine dupa o vreme de calarit variatiuni de angrenaje pe doua roti, probate toate genurile, nu modelele. As putea scrie plictisitor de multe linii despre diferentele pe care le consider, eu cel putin, importante si de ce nu merita un scuter pe sasiu lat versus un motor pe sasiu mic si ingust, in traficul urban. Dar asta e o poveste pentru alt topic. Si, mai ales, pararile raman la cel care le relateaza, pentru altii, lumea e vazuta altfel Omul nostru e incepator, cauta ceva simplu, si daca vrei ceva simplu, iti zic ce tanjesc eu si acum chiar, atunci cand incerc dimineata si seara sa fac traseul Cora Lujerului-Leu pe Iuliu Maniu: sa fiu cat mai ingust posibil! Editat Februarie 24, 2021 de misionaru Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Februarie 24, 2021 Share Postat Februarie 24, 2021 Deauville e poreclit dullville, oare de ce... Marele dezavantaj al cutiilor "integrate" e gaura ENORMĂ din buget dacă reușești să crapi vreuna! Iar ca începător șansele să o dai pe jos, fie și de pe loc/cric sunt mai mari. Până la versatilitatea unui adv, atâta timp cât nu știi cu ce se mănâncă mobrele, eu zic să te uiți după un naked! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Februarie 25, 2021 Share Postat Februarie 25, 2021 Sa tinem informatiile astea la secret, ca daca se afla nu o sa ne mai livreze nimeni pizza ...ca e cutia prea mare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Contabil Postat Februarie 26, 2021 Share Postat Februarie 26, 2021 O zici de parca le-ar cara din pasiue ..... omul isi ia mobra de placere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Februarie 26, 2021 Share Postat Februarie 26, 2021 Cand sunt in Ro merg zilnic prin bucuresti cu CBR600 f4 ( uneori cu ceva si mai extrem), care este mai sportiva decat orice s-a discutat aici si imi face o placere deosebita . Si pentru ca sunt satul de agregate cu mai multe roti folosesc motoreta si la carat tot felul de ciudatenii , de zici ca am aterizat direct din Vietnam. Nu lovesc pe nimeni si nici nu ma loveste nimeni , pentru ca in oras merg ca pentru oras . Dar stiu ca fiecare are are placerea lui diferita si nu recomand la toata lumea ce am au si ce fac eu .Dar am mai mers si cu alte modele si pot sa-i spun unuia care are statura mea sau pe aproape cum m-am simtit si cum mi-a folosit. E un coleg aici pe forum care a alergat prin bucuresti cel putin doi ani tot cu F4 si cu ditamai gogoasa de top in spate si a fost foarte fericit . Acum merge cu Fz1 care e si mai masiv ...si miar . Daia ma mai rad si eu de atituni foarte extremiste cand se cam insista pe o line anume de parca ar fi singura reteta valabila. Pustanii aia de la pizza au 16 ani si sunt fericiti sa-ti livreze orice si calare pe o matura daca ar avea motor. Dar la varste mai inaintate devenim mai figuranti . Ps. Asta era doar pt @Contabil...poate intelege si el de ce mai face cate unu o glumita sau o doza de sarcasm. E mai scurt... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Contabil Postat Februarie 27, 2021 Share Postat Februarie 27, 2021 @goe 75 Trebuia sa pun o fata zimbitoare la postul meu anterior catre tine, m-a amuzat si comentariul colegului misionarul, care "trage" de mobra cum n-o fac chiar foarte multi ...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator goe 75 Postat Februarie 27, 2021 Share Postat Februarie 27, 2021 Pentru tine o sa inventez un emoticon cu unul care se screme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alexandru94 Postat Aprilie 20, 2021 Share Postat Aprilie 20, 2021 Salutare grup, azi am prima zi de condus la AdiMoto si de un an tot caut motoare si sincer cele de la Bmw imi plac cel mai mult in special modelul R1200R (2007-2010). Am experienta pe masina si am mers mult cu bicicleta pe toate terenurile posibile. Nu ma pasioneaza viteza cat placerea de a fi pe 2 roti. Am cateva cunostinte, motociclisti destul de vechi si toti imi recomanda sa iau ceva puternic de la inceput pt ca dupa cum spun ei sa nu stau sa cheltui bani dupa un an pe alt motor mai puternic. Stiu ca este cu dus si intors dar dupa ce am tot citit pe acest grup diferite pareri am stomacul putin strans numai cand ma gandesc la 110cp sub mine din prima. Am sa cad astazi exact cum sta treaba si dupa 10 sedinte poate o sa am si o parere de la instructor. Zi faina la toata lumea si numai de bine sa auzim. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Leon Postat Aprilie 20, 2021 Share Postat Aprilie 20, 2021 Acum 24 minute, Alexandru94 a spus: ...... Am sa cad astazi ..... Sper sa nu fie cazul. Ai grija! Eu nu as recomanda R1200 ca prima moto. Dar cine sunt eu cu aproape 20 ani de condus motociclete, ca sa dau sfaturi? Sunt altii mult mai priceputi! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alexandru94 Postat Aprilie 20, 2021 Share Postat Aprilie 20, 2021 "Am sa vad astazi" :)) Am inteles, multumesc. Tin sa mentionez ca da toti de care ziceam mai sus ca "recomada" nu au adunat 20 ani de condus moto. Accept orice parere/sfat si am sa iau in considerare tot. Inainte de a gasi acest model BMW voiam un Intruder de 800 pe care am fost si pasager de cateva ori fiind placut impresionat de ea. Crezi ca ar fi mai potrivita? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Aprilie 20, 2021 Share Postat Aprilie 20, 2021 Acum 1 oră, Alexandru94 a spus: Tin sa mentionez ca da toti de care ziceam mai sus ca "recomada" nu au adunat 20 ani de condus moto. Accept orice parere/sfat si am sa iau in considerare tot. Și dacă în ăștia 20 de ani au maxim 20.000 km, tot de la ei accepți sfaturi, nu? Zi că până la urmă nu-ți iei tot fix ce ai avut în gând la început... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FLEX Postat Aprilie 20, 2021 Share Postat Aprilie 20, 2021 Acum 1 oră, Alexandru94 a spus: Tin sa mentionez ca da toti de care ziceam mai sus ca "recomada" nu au adunat 20 ani de condus moto. Accept orice parere/sfat si am sa iau in considerare tot. Sa nu crezi ca dupa 20 de ani de motociclism se produce o iluminare, ca e un prag care odata depasit iti deschide portile intelepciunii. Dar intr-adevar o perioada indelungata petrecuta in saua motocicletei iti da un anumit echilibru in cintarirea lucrurilor care cu adevarat conteaza in motociclism. O sa iti spun si parerea mea, desi am doar 7 ani de carnet si muuult mai putini kilometri "pe bord" decit mi-as fi dorit: puterea e in ultima instanta controlabila prin comenzile motocicletei, factorul principal de risc e lipsa ta de pricepere in a actiona acele comenzi asa cum trebuie ca sa nu te pui in pericol. Ceea ce e cu adevrat incontrolabil la o motocicleta mare e greutatea, care te va limita foarte mult in procesul de invatatre, paradoxal mai ales la viteze mici, unde chiar trebuie sa stii ce faci ca sa n-o pui jos. Asa ca da-ti timp de invatatare luind-o de jos (tu estimezi cit inseamna acel jos, eu am inceput pe un 125 desi eram bine trecut de dublul virstei de 18 ani cind am luat categoria A) si an dupa an, eventual schimband motociclete in progresie pe masura ce prinzi experienta poti ajunge la BMW-ul mult visat. Parerea mea e sa faci scoala, acolo te vei sui (probabil) pe mai multe motociclete, o sa iti dai seama si ce gen de motocicleta ti se potriveste (e posibil sa gresesti cu prima alegere, nu e nici o nenorocire asta) si apoi sa incepi sa cauti aleasa. Oricum, de la R1200 R la Intruder e odistanta imensa, nu doar in termeni de putere ci de concept al agregatului; chiar si numai intrebarea ta arata ca inca nu ai criteriile sedimentate, fiindca nu ai cunostintele necesare. Dobindeste-le (la scoala, in masura posibilitatilor) si apoi lucrurile vor merge oarecum de la sine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Aprilie 20, 2021 Share Postat Aprilie 20, 2021 Acum 2 ore, Alexandru94 a spus: "Am sa vad astazi" :)) Am inteles, multumesc. Tin sa mentionez ca da toti de care ziceam mai sus ca "recomada" nu au adunat 20 ani de condus moto. Accept orice parere/sfat si am sa iau in considerare tot. Inainte de a gasi acest model BMW voiam un Intruder de 800 pe care am fost si pasager de cateva ori fiind placut impresionat de ea. Crezi ca ar fi mai potrivita? De fiecare data cand vei vedea o mobra noua vei descoperi ceva la ea. Nimica ciudat. Stai pe pace ca asa cum ti-a scris si @FLEX, nu se intampla vreo minune la 20 de ani. Si eu iti garantez ca nici la +30 de ani . Am facut tampenii si la 30 de ani de motociclit. Termina scoala (vei avea ce invata la AdiMoto daca esti atent) si apoi o sa vezi ce iti cere inima. Ca asa se ia prima mobra: dupa cum cere sufletul. Apoi vezi tu daca a fost dragostea vietii sau o sa vrei altceva. Motor puternic este o chestiune relativa. Iar diferenta intre un motor periculos si unul prietenos nu o face puterea (asa cum cred multi) si cum stii tu sa controlezi puterea. Atata timp cat vei fi constient ca pina si mobra de A2, cea cu ''doar'' 48CP inseamna cat o masina cu circa 200 CP atunci este bine. Succes la scoala! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Aprilie 20, 2021 Share Postat Aprilie 20, 2021 Acum 24 minute, Starcream a spus: Salutare! Tu ai scapat vreodata (din greseala) mana in gaz pe o motocicleta de 250 cmc? Sau pe una de 1000? Este diferenta maricica, iti garantez, si la fel e si la controlul acceleratiei pe curbe. Tin minte ca in perioada cand eram incepator (pe z750), cam asta imi incorda cel mai tare bucile, cand eram cu mintea in plopi, luam vreo groapa sau cine stie ce nazbatie faceam si scapam mana pe acceleratie. Sa traiesti! Nu am scapat-o. In schimb mi-a scapat ambreiajul la Hoinar, asadar la 50 cmc. Acuma 30 si ceva de ani Plecam de la un semafor la Piata Domenii (in Bucuresti) si am accelerat vartos si cand sa dau drumul la ambreiaj mi-a scapat maneta. Eu cum stateam cu fundul aproape deasupra rotii din spate (magarul mare, mobra mica), m-am trezit ca se duce Hoinaru' (vorbim de 5 CP) cu roata fata drept in sus. Am infipt piciorul in frana si asta a fost. Pe vremea aia conduceam cu ce gaseam de imbracat/incaltat. Eu aveam niste manusi de schi (cam grobiene, complet nepotrivite pentru moto) si nu puteam controla corect comenzile. Asa ca am trecut la niste manusi simple din piele. In plus pozitia blocurilor de comanda nu era corect pusa avand in vedere pozitia mainilor pe ghidon. Dar pe vremea aceea nu aveam net pe unde sa vedem si noi ce se mai intampla pe lumea asta. Aveam ceva reviste de pe la capitalistii cei decadenti si visam la o Honda in 4 cilindri .... Nici macar scoala de soferi nu am facut . Pe atunci daca aveai categoria B iti luai G-ul (asta era ala de Mobra?) doar dand proba de poligon. Sala nici nu mai tin minte daca am dat-o sau nu. Astazi gasesti mult mai multe informatii, echipament corespunzator, la scoala de soferi daca ai noroc mai inveti cate ceva, poti face cursuri cu oameni priceputi etc. Dar daca stii ca nu ai controlul bun la gaz, nu ai decat sa iti iei o mobra cu 15 CP. Asta este. Si cand ai putere mare la mobra, te poate ierta daca stii cum sa te comporti cu ea. Puterea tine de turatie. Daca tie insa iti place sa mergi cu motorul turat la + 6-7000 rot/min , atunci cand ai scapat mana ti-a plecat si manzul dintre picioare. Oricum, daca nu esti sigur pe tine, sau iti este teama, iti iei o mobra mai mica, sau o limitezi si gata. Important este sa stii unde iti sunt limitele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alexandru94 Postat Aprilie 21, 2021 Share Postat Aprilie 21, 2021 Baieti va multumesc pentru sfaturi. Ieri am avut prima ora de condus si dupa teoria de inceput m-am urcat plin de emotie pe o moto de 250c din cate am inteles si sincer toate gandurile, visele si tot ce credeam ca stiu sau speram ca o sa fie mi-a fost dat peste cap. Nu am crezut ca o motocicleta atat de mica poate sa dezvolte o asa putere si senzatie in treapta 1 :)) pt ca pe a doua nu am fost inca lasat sa o experimentez. Am terminat ora cu un mare zambet pe fata chiar daca eram ud din cap pana in picioare de la ploaie. Cumva am inteles ca poti avea satisfactie pe o moto mai putin puternica si ca ce imi doresc poate sa mai astepte si ca defapt nu stiu nimic cand vine vorba de a sta pe 2 roti. Azi am sa merg sa imi schimb casca pentru ca instructorul mi-a recomandat sa imi iau ceva care iese in evidenta si nu negru mat iar urmatoarele ore le astept cu nerabdare. Cand voi termina cu scoala am sa postez cateva variante de moto si astept pareri de la toti. Zi faina la toata lumea!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lucian_M Postat Aprilie 21, 2021 Share Postat Aprilie 21, 2021 Aha, deci ușor-usor dai dreptate colegilor de pe aici... Referitor la putere: când te mai obișnuiești, o să ai impresia că de fapt nu e chiar mare și oricum poți controla mobra lejer și că ar merge și Hayabusa. Referitor la cască: alb, portocaliu, galben, vernil. Nu musai în ordinea asta. Alege ceva lucios, că pe mat se văd toate amprentele (în plus, se curăță greu și sunt sensibile la zgârieturi). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Aprilie 21, 2021 Share Postat Aprilie 21, 2021 Acum 42 minute, Alexandru94 a spus: Baieti va multumesc pentru sfaturi. Ieri am avut prima ora de condus si dupa teoria de inceput m-am urcat plin de emotie pe o moto de 250c din cate am inteles si sincer toate gandurile, visele si tot ce credeam ca stiu sau speram ca o sa fie mi-a fost dat peste cap. Nu am crezut ca o motocicleta atat de mica poate sa dezvolte o asa putere si senzatie in treapta 1 :)) pt ca pe a doua nu am fost inca lasat sa o experimentez. Am terminat ora cu un mare zambet pe fata chiar daca eram ud din cap pana in picioare de la ploaie. Cumva am inteles ca poti avea satisfactie pe o moto mai putin puternica si ca ce imi doresc poate sa mai astepte si ca defapt nu stiu nimic cand vine vorba de a sta pe 2 roti. Azi am sa merg sa imi schimb casca pentru ca instructorul mi-a recomandat sa imi iau ceva care iese in evidenta si nu negru mat iar urmatoarele ore le astept cu nerabdare. Cand voi termina cu scoala am sa postez cateva variante de moto si astept pareri de la toti. Zi faina la toata lumea!!! Exista o pasiune a unora pentru negru mat. La tot. All black! Si fii-miu o avea la fel. Si o mai are Treaba este ca in trafic in general, si in cel din RO in special, este bine sa ai elemente de culori vii, eventual reflectorizante, care sa te faca mai usor de remarcat. Daca tot ai o casca, si te simti bine cu ea (de curiozitate ce casca ai?) poti merge si la unii care fac colantari si poate gasesti vreun meserias sa iti faca un model frumos, cu ceva viu colorat. Asta ca sa nu mai dai banii pe inca o casca. Treaba cu emotia puterii e valabila pina incepi sa stapanesti mobra cum trebuie si apoi, asa cum ti-a spus @Lucian_M, o sa vrei mai mult, si apoi mai mult. Toata treaba este sa stii cand si unde sa te opresti. Ne bucura entuziasmul tau! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Leon Postat Aprilie 21, 2021 Share Postat Aprilie 21, 2021 Cand se referea la "experienta 20 ani" cred ca se referea la comentariul postat de mine pe pagina anterioara....care era de fapt o aluzie la cei care isi dau cu parerea aiurea (motociclistii de tastatura). On-topic, bine ca a realizat ca 1200R nu e chiar o motocicleta potrivita pentru un incepator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Alexandru94 Postat Aprilie 21, 2021 Share Postat Aprilie 21, 2021 Am luat o casca HJC i70 si voiam sa o schimb cu o AGV k3 sv la care mai adaug 130 lei diferenta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Aprilie 21, 2021 Share Postat Aprilie 21, 2021 Daca poti sa o dai inapoi si sa platesti doar diferenta, atunci e in regula. Am avut si eu un HJC C91 (flip up). Neagra . Foarte buna. AGV nu am avut, asa ca nu am ce sa iti spun despre ea. Cat timp are Pinlock si ochelari de soare integrati, sunt convins ca este OK. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.