Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

In prima faza imi doresc o motocicleta pe care sa ma invat sa circul la drumuri lungi, potrivita pentru gabaritul meu, ridicol de ieftina (nu am buget deloc, daca asta ajuta cu ceva :D; e un hobby in stadiul prenatal pe care incerc, in functie de experientele proprii ulterioare, sa-l dezvolt calitativ si financiar).

 

Eventualele probleme tehnice specificie vreunui model nu ma deranjeaza pentru ca le consider un mediu bun de invatare, dar nici sa fie "apta" sa ma lase in drum cu una cu doua.

Echipamentul il cumpar odata si bine, nici nu se face discutia altfel. Problema mea e cu ce sa incep, tinand cont de varsta (38), incepator total (abia la scoala m-am urcat prima data pe un motor), inaltime si greutate, placerea de a merge pe moto (plimbare, nu viteza, nu slalom, nu pe o roata, nu burn out, nu zgomoteca - m-am racorit destul la "tinerete"), buget (maxim 1000 de E), oferte (cum e mai ok, sa o aduc - cat ar costa aventura asta, sa o iau de aici, sa plec in Grecia in concediu cu avionul si sa ma intorc cu motorul etc.?). Primesc fel de fel de informatii si mi-e cam greu sa le procesez la adevarata lor valoare deocamdata, ca-s total afon, dar promit ca o sa ma straduiesc sa nu revin cu inrebari tampite daca am nelamuriri. Apreciez fiecare raspuns in parte, pentru ca de la ele plec in cercetare pe net. Eu sper ca din aproape in aproape sa imi fac o idee utila cu ajutorul vostru.


» Post actualizat in 20 Sep 2017 09:08

Am dat toate datele in primul post, pentru ca tot am citit inainte sa scriu aici si am inteles care sunt informatiile necesare cand ceri astfel de sfaturi.

 

E atat de ambigua postarea ta....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

...usor revandabila.

Mergi pe marci consacrate: honda, yamaha, kawasaki, suzuki, bmw (desi aici renumele ridica pretul)...

 

Sunt unele marci mai exotice si mai putin comune la noi: triumph, moto guzzi, aprilia, ducati... Desigur si ele pot fi revandute ca fel de bine ca celelalte dar nu sunt atat de comune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare.

Pana una alta, daca esti din buzau poti trece pe la mine pe la garaj sa vezi un intruder si vreo 2 dragstare. macar sa-ti faci o idee. Cum stai pe ele, intretinere, fiabilitate,consumuri,..........

Daca esti interesat da-mi pm sa stabilim detalii. eu ma incadrez tot in gabaritul tau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...da, apoi am vazut ca scrisesei. Greseala mea! ;)

 

1. Din ce stiu...aduse din afara de altcineva=costa. 2-3-400 E, nu stiu exact. Deci din 1000 E cat ai tu, daca scazi 2-3-400, raman fix....

2. Daca te duci tu dupa ea, si vii calare=problema. Zici ca inca faci scoala, deci nu vad sa fii in stare sa viipe o mobra 1000+ de km pana in tara.

3. Daca 1000 E e bugetul de mobra+echipament=nasol. Iti raman putini bani pentru mobra

4. Nu stiu ce mobra "in mintile ei" pretabila la drumuri lungi, reusesti sa-ti iei in banii astia. Trebuie sa cauti foarte atent si, obligatoriu sa mergi sa le vezi cu cineva care stie cu ce se mananca un motor de motocicleta.

 

Bafta multa!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poți să treci și pe la mine sa vezi un Kawasaki Vulcan de 800, dar doar îți vei face sânge tau, nici cel mai "chel" Vulcan de 800 nu îl veți găsi sub 2500 de €. Dar te aștept, daca vrei, macar sa-ti faci o idee despre modelul asta. Oricum, am înțeles că se vand bine rinichii pe piața neagră. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apreciez invitatiile si parerile! Nepretuite. Am uitat sa includ tourer-ul la preferinte. Am vazut si eu "piata" si stiu ca la 1000 E sunt doar prostii, rar cate un chopper reparabil, dar tourer am observat optiuni destule. Ideea e ca o duc prost cu cocoasa, nu-mi place sa stau aplecat pe ghidon, deci orice moto cu pozitia verticala a riderului este ok pentru mine. Exclus enduro, evident.

Editat de Dramutop
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai e simplu.... Acum cat mai este vreme cat de cat ok, te duci, vezi diferite marci si tipuri, (ai destui care s-au oferit sa te lase pe caprele lor. app. daca vii in Buc te las si eu pr VN800 si/sau VTX 1800 :D), apoi pana la primavara mai strangi ceva banuti si iti iei ceva mai ok. Mai ales ca inca esti la scoala....

 

Decat sa dai 1000 E pe o mobra si sa mai bagi in ea 1000, mai bine iti iei una de 2000-3000 in toate mintile.

 

...parerea mea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna seara!

De luni incep scoala pt "A", urmand, dupa prea multi ani, un vechi vis al meu.

Sunt trecut usor, razant, de prima tinerete, deci cam stiu (cred) ce imi doresc de la noua posibila dobandita cat A (am B-ul din '94). :)

 

Creierasul meu de necunoscator m-a indreptat spre enduro. Am vazut pana acum doar V Strom-uri si TA-uri si cam atat imi doresc.

Buget: 3000 eur (+/- cat mai spal vasele).

 

Am doua oferte clare - V-Strom 2007, 650 cmc - 3500 eur, respectiv TA 650 cmc 2006, 2400eur - unde trebuie bagati bani in schimburi + cauciucuri.

 

Prioritatea mea este sa dobandesc "A"-ul, dar poate ma palmuiti peste ceafa cu alte propuneri, sau cu o alta alegere intre cele doua.

Nu am nici o experienta in ceea ce priveste motociclismul.

eu: 193 cm/ 95kg.

 

Este prima mea postare aici, daca nu m-am incadrat, rog un moderator sa mute/ stearga postarea'mi tampa. :)

 

mersi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Noapte, alea nu sunt enduro. Sund adv uri. Adica touring cu valente enduro. Mai intai stabileste clar ce vrei, cat %asfalt, cat % drumuri neasfaltate cat % drumuri de coclau. Ar fi grozav sa iei ceva cu abs. Dar e putin bugeul tau, 3500..pe acolo un v strom sau transalp de 700. Esti inalt si... Cu greutate. Asa ca fa bine si nu cumpara farq sa te sui pe ele, sa vezi daca e ok pozitia pentru tine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

orice moto cu pozitia verticala a riderului este ok pentru mine. Exclus enduro, evident.

Mai vertical decit pe un enduro/supermoto nu stai pe nici o motocicleta, capul, poponeata si calciele sint aproape pe aceeasi verticala.

Mai comod/ergonomic nu exista (parerea mea, nu dati cu pietre).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Un topic foarte util, keep it up!


» Post actualizat in 07 Oct 2017 17:27

Buna seara!

In cateva luni incep sa dau categoria A (nu detin alte categorii, doar A-ul ma atrage)

Am 23 ani, 1.75 si 85kg. (am observat ca au importanta aceste detalii in alegerea unui motor si am zis sa le scriu :D)

De vreo 6 ani, ma uit minim o data pe saptamana la articole/povesti s.a.m.d despre Harley Davidson, mai exact Sportster 883cmc (cred ca era si Dyna :)) )Am citit si aici despre ele, niste topicuri super bine cladite!

Nu ma atrag cele sportive.. nu sunt "vitezoman", as dori sa-mi implinesc acest vis strict pentru relaxare, calatorii lejere, etc.

Sunetul acela al motorului inconfundabil ma face sa nu ma pot gandi la alt tip de motor, nu pot!

Vazusem niste modele interesante intre 4500-6000E (cam asta ar fi bugetul la care inca lucrez :-L , si intre 500-1000E echipamentul separat)

Nu am nici o experienta in ceea ce priveste motociclismul. Insa sunt super dornic, si asimilez rapid.

As dori daca se poate, sa primesc niste sfaturi in privinta alegerii motorului, sfaturi de pilotaj, orice!

Este prima mea postare aici, daca am scris ceva gresit sau am ratat topicul, imi cer iertare si rog sa se stearga postul.

Multumesc anticipat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna seara!


In cateva luni incep sa dau categoria A (nu detin alte categorii, doar A-ul ma atrage)


Am 23 ani, 1.75 si 85kg. (am observat ca au importanta aceste detalii in alegerea unui motor si am zis sa le scriu :D)



De vreo 6 ani, ma uit minim o data pe saptamana la articole/povesti s.a.m.d despre Harley Davidson, mai exact Sportster 883cmc (cred ca era si Dyna :)) )Am citit si aici despre ele, niste topicuri super bine cladite!


Nu ma atrag cele sportive.. nu sunt "vitezoman", as dori sa-mi implinesc acest vis strict pentru relaxare, calatorii lejere, etc.


Sunetul acela al motorului inconfundabil ma face sa nu ma pot gandi la alt tip de motor, nu pot!



Vazusem niste modele interesante intre 4500-6000E (cam asta ar fi bugetul la care inca lucrez :-L , si intre 500-1000E echipamentul separat)


Sunt mai mult ca sigur ca unii imi vor spune sa incep cu ceva mai mic, fiindca e firesc.. sunt deschis la sugestii cu motoare asemanatoare cu cel visat de mine.



Nu am nici o experienta in ceea ce priveste motociclismul. Insa sunt super dornic, si asimilez rapid.


As dori daca se poate, sa primesc niste sfaturi in privinta alegerii motorului, sfaturi de pilotaj, orice!




Multumesc anticipat!


Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai ia-ti motorul mult visat. Punct. Nu mai pierde vremea. Carnetul, motorul si da-i drumul sa te bucuri de el.

 

Asta este calea fireasca: primul motor il luam cu inima, fapt pentru care, ca si prima dragoste, va ramane sufletul nostru. Dupa ceva vreme cand vedem care este treaba cu motociclitul, luam ceea ce ni se potriveste mai bine. Dar s-ar putea foarte bine sa nu fie cazul la tine :).

 

Daca esti zdravan la cap si ponderat, incepi cu ce vrei tu. Nu e vorba ca este firesc sa incepi cu ceva mic, doar te poate ajuta, dar nu obligatoriu. Sunt oameni care au inceput cu 500 cmc si au sfarsit rau, altii care au inceput direct pe FJR1300 sau R1200GS si sunt bine mersi. Atata timp cat tu conduci motocicleta si nu invers nu ai de ce sa te temi.

 

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia ceva mai ieftin si mai usor macar un an.

Harley sunt grele si costisitoare daca le dai pe jos chiar si de pe loc.Reparatia costa mult. Ca incepator ai sanse sa faci asta relativ frecvent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia-ti ceva pe la 2000 de coco care sa fie in aceeasi categroie cu mobra viselor tale. Risti ca in primul an sa o dai pe jos, in special de pe loc. Plus ca este posibil sa iti dai seama ca tu nu vrei chopper, poate o sa vrei R1... .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are pe dracu.E un 883 nu e R1. Ajunge cu toata talpa jos , nu e racheta , are frane de lemn , nu are de ce sa dea cu ea jos. Si daca da asta e... invata pe pielea lui sa fie mai atent/ prudent data viitoare.

E greu

Un motiv ar fi de exemplu ca nu pui cricul bine sau pui piciorul in groapa :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Nu ma atrag cele sportive.. nu sunt "vitezoman", as dori sa-mi implinesc acest vis strict pentru relaxare, calatorii lejere, etc.

Nici motociclistii nu mai sunt ce erau odata. Adica, cum, sa nu te gandesti tu, incepator, la un R1?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Du-te la test drive-uri cat de mult apuci pe 883. Poate gasesti sa si inchiriezi inainte sa iti cumperi. In functie de cata experianta ai, dureaza de la cateva ore pana la cateva zile sa te simti confortabil pe o motocicleta.

 

Ar fi bine sa incepi pe ceva mai mic, dar si 883 e ok pentru inceput - daca esti om cu mintea la cap si nu te apuci sa o forjezi ca sa te vada fetele si prietenii. Un HD mai mare chiar nu e o idee buna pt. primul motor.

Ca alternativa la 883 ar fi orice cruiser V2 japonez sub 800. La fel, test drive cat mai lung inainte sa cumperi.

 

 

Mai bine ia-ti unul mai varza ca prima motocicleta, pentru ca aproape sigur o sa dai cu ea de pamant in parcare, probabil si din mers. Dar asta nu e o chestie neaparat rea: dupa ce faci primii 1000-2000 km o sa ti se para ca stii tot ce e de stiut si esti cel mai tare pilot ever. Daca iti iei o cazatura fara sa iti rupi nimic e tocmai bine, te sperii si mergi potolit pana chiar incepi sa inveti.

 

 

 

Edit: a, si daca ai de ales, unul cu ABS te ajuta mult la inceput.

Editat de Paladin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia-ti ce-ti vine si lasa naibii sfaturile de pe forumuri.

 

 

Du-te la test drive-uri cat de mult apuci pe 883. Poate gasesti sa si inchiriezi inainte sa iti cumperi. In functie de cata experianta ai, dureaza de la cateva ore pana la cateva zile sa te simti confortabil pe o motocicleta.

 

Ar fi bine sa incepi pe ceva mai mic, dar si 883 e ok pentru inceput - daca esti om cu mintea la cap si nu te apuci sa o forjezi ca sa te vada fetele si prietenii. Un HD mai mare chiar nu e o idee buna pt. primul motor.

Ca alternativa la 883 ar fi orice cruiser V2 japonez sub 800. La fel, test drive cat mai lung inainte sa cumperi.

 

 

Mai bine ia-ti unul mai varza ca prima motocicleta, pentru ca aproape sigur o sa dai cu ea de pamant in parcare, probabil si din mers. Dar asta nu e o chestie neaparat rea: dupa ce faci primii 1000-2000 km o sa ti se para ca stii tot ce e de stiut si esti cel mai tare pilot ever. Daca iti iei o cazatura fara sa iti rupi nimic e tocmai bine, te sperii si mergi potolit pana chiar incepi sa inveti.

 

 

 

Edit: a, si daca ai de ales, unul cu ABS te ajuta mult la inceput.

 

+1 la amandoi, mai ales la Hypperbone.

 

Eu am inceput pe un Shadow VT600 de exemplu. Mic dar suficient sa mearga cu 130 km/h unde e nevoie, ieftin super usor de intretinut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia ceva mai ieftin si mai usor macar un an.

eventual de la lidl

Harley sunt grele si costisitoare daca le dai pe jos chiar si de pe loc.Reparatia costa mult. Ca incepator ai sanse sa faci asta relativ frecvent.

883 nu e greu nici puternic, foarte comparabil cu clasa 500cc de la japoneze, daca vrei nou poti incerca si un Street

 

 

ca incepator e fix inutil sa faci test rides pe diverse modele, trebuie sa ai ceva experienta pentru a face diferenta intre modele, prima mobra o iei sa iti placa cum arata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ar avea mobre la lidl probabil as incerca una, ma bazez pe experienta ta.

883 are doar 263 kile la plin. Vezi ca de putere nu am zis nimic, aia e cam lipsa la cat e de grea jucaria. Importante sunt costurile cand zgarii sau indoi ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici motociclistii nu mai sunt ce erau odata. Adica, cum, sa nu te gandesti tu, incepator, la un R1?

Ma consider destul de temperat:))

» Post actualizat in 08 Oct 2017 13:00

Ia ceva mai ieftin si mai usor macar un an.

Harley sunt grele si costisitoare daca le dai pe jos chiar si de pe loc.Reparatia costa mult. Ca incepator ai sanse sa faci asta relativ frecvent.

Apreciez sfatul, insa atat vreau sa stiu, ce modele se aseamana la aspect si la sunet cu harley-ul? (intreb fiindca nu prea stiu modelele)

» Post actualizat in 08 Oct 2017 13:01

Pai ia-ti motorul mult visat. Punct. Nu mai pierde vremea. Carnetul, motorul si da-i drumul sa te bucuri de el.

 

Asta este calea fireasca: primul motor il luam cu inima, fapt pentru care, ca si prima dragoste, va ramane sufletul nostru. Dupa ceva vreme cand vedem care este treaba cu motociclitul, luam ceea ce ni se potriveste mai bine. Dar s-ar putea foarte bine sa nu fie cazul la tine :).

 

Daca esti zdravan la cap si ponderat, incepi cu ce vrei tu. Nu e vorba ca este firesc sa incepi cu ceva mic, doar te poate ajuta, dar nu obligatoriu. Sunt oameni care au inceput cu 500 cmc si au sfarsit rau, altii care au inceput direct pe FJR1300 sau R1200GS si sunt bine mersi. Atata timp cat tu conduci motocicleta si nu invers nu ai de ce sa te temi.

 

Succes!

Multumesc pentru sfat!

» Post actualizat in 08 Oct 2017 13:05

Daca ar avea mobre la lidl probabil as incerca una, ma bazez pe experienta ta.

883 are doar 263 kile la plin. Vezi ca de putere nu am zis nimic, aia e cam lipsa la cat e de grea jucaria. Importante sunt costurile cand zgarii sau indoi ceva.

Bine ar fi sa aibe la lidl:)), iar puterea sincer chiar nu este punctul forte aici.. 150 mi se pare arhisuficient

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sportsterul 883 e ok pentru inceput daca tii cont de niste aspecte. Este o motocicleta grea! Desi e departe de a fi o motocicleta puternica, livreaza frumos cuplul. Are cuplul mai bun decat un Triumph Bonneville de exemplu. Franele sunt...neadecvate pentru utilaj iar suspensiile stock sunt mediocre. Dyna e mai grea, mai scumpa si mai puternica. Nu as baga-o la categoria motocicleta de incepator.

 

Sportsterul pre 2003 are motorul montat direct pe cadru si vibreaza un pic mai tare. Ca fiabilitate motorul EVO de pe sportster e considerat unul din cele mai fiabile motoare facute de Harley. Cand cauti un sportster sa te uiti daca are urme de ulei pe la capacele de la chiulasa. E o garnitura care tinde sa se duca. E destul de ieftin de inlocuit totusi. Ca si feeling si satisfactie, pe gama cruiser HD e greu de batut. Daca esti intradevar pasionat de HD, go for it. Daca vrei sa gandesti rational, orienteaza-te spre altceva! ;)

 

Uitandu-ma pe OLX , vad ca ai o oferta bogata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Kristian K changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Kristian K pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...