Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

Nu mai inteleg de ce lumea construieste alte motociclete decat impotentul CB500 si varul sau mai retardat GS500. Aceste doua modele satisfac efectiv 99.99% din cerintele oricarui incepator, domnisoare cu carnet(pt ca fara stereotipuri aruncate pe naspa ziua nu e faina), batranel si chiar motociclist adevarat.

 

Cu banii aia mai bine maxi scuter*. Merge cu aceeasi viteza, ai spatii de depozitare pe el (poti pune pana si o casca sub sea ceea ce conteaza enorm de mult cand ai de intrat la cumparaturi etc), protectie la vant si probabil intretinere mai ieftina. Dar nu, tre sa fie motor cu tehnologie din 89 ca scuterele nu e cool. Indestructibil, ma pufneste rasul. De parca ai avea nevoie sa faci 100k km pe an cum fac , curierii moto din Londra. Indestructibil = nu necesita exact aceleasi consumabile si intervale service ca toate celelalte motociclete standard?

 

*sau un Logan diesel! Soc si groaza, stiu. Mai bine CB ca e sex on wheels.

Postul nu e adresat incepatorului care nu prea stie ce vrea si nici nu are de unde. E adresat acelora care chiar au avut cateva motoare la viata lor dar dau sfaturi super pertinente.

Editat de mistery
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Nu mai inteleg de ce lumea construieste alte motociclete decat impotentul CB500 si varul sau mai retardat GS500. Aceste doua modele satisfac efectiv 99.99% din cerintele oricarui incepator, domnisoare cu carnet(pt ca fara stereotipuri aruncate pe naspa ziua nu e faina), batranel si chiar motociclist adevarat.

 

Cu banii aia mai bine maxi scuter*. Merge cu aceeasi viteza, ai spatii de depozitare pe el (poti pune pana si o casca sub sea ceea ce conteaza enorm de mult cand ai de intrat la cumparaturi etc), protectie la vant si probabil intretinere mai ieftina. Dar nu, tre sa fie motor cu tehnologie din 89 ca scuterele nu e cool. Indestructibil, ma pufneste rasul. De parca ai avea nevoie sa faci 100k km pe an cum fac , curierii moto din Londra. Indestructibil = nu necesita exact aceleasi consumabile si intervale service ca toate celelalte motociclete standard?

 

*sau un Logan diesel! Soc si groaza, stiu. Mai bine CB ca e sex on wheels.

Postul nu e adresat incepatorului care nu prea stie ce vrea si nici nu are de unde. E adresat acelora care chiar au avut cateva motoare la viata lor dar dau sfaturi super pertinente.

postu asta... zici ca l-am scris eu :)

 

in 10 minute maxim apare un fanboy gs500 care a trecut la gixxer k98 si si-a dat subit seama ca gs500 era motocicleta perfecta pentru el ca nici pe aia nu putea sa o stapaneasca.

 

ia neamule kkt500 accelereaza mai greu ca un tdi... deci esti safe si motociclist "cu capul pe umeri"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Era vorba ce sa-si ia un incepator, nu ca susuzki gs500, honda cb500 sau kawasaki er5 ar fi "motocicletele perfecte".

Si parerea mea mereu cand apare in discutie treaba asta e ca nici macar astea de 500 nu sunt recomandate unui incepator, si ar trebui sa-si ia maxim 250, ideal un 125 daca merge 99% din timp prin oras.

 

[ am editat, scos nasoale ( nu foarte nasoale :) ) la adresa astora care se cred mari piloti pe motoare de 5000 de cai ]

Editat de adrian_mirea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un începător ar face bine să-și ia o Yamaha Diversion. Este un model foarte fiabil, docilă, bate 90% din conservele pe care le întîlnim de obicei, nu consumă mai mult de 5,5% indiferent cît mă dau la ea. Dar eu nu prea mă dau. Din întîmplare am una la vînzare http://www.bikeshop.ro/handler.php?act=view&src=db&tip=am&ID=535248. Succes începătorule în alegerea primei motociclete!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un începător ar face bine să-și ia o Yamaha Diversion. Este un model foarte fiabil, docilă, bate 90% din conservele pe care le întîlnim de obicei, nu consumă mai mult de 5,5% indiferent cît mă dau la ea. Dar eu nu prea mă dau. Din întîmplare am una la vînzare http://www.bikeshop.ro/handler.php?act=view&src=db&tip=am&ID=535248. Succes începătorule în alegerea primei motociclete!

:goodposting: ....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator little wayne

Mai Baracuda lasate dreq de prostii si nu mai prosti lumea cu srad de 750 moto de incepatori.Aia e ditai vaca care alearga de intoarce asfaltul pe dos. Povesteste tu la baieti cand ai vrut sa-ti iei VTR si dai banditul ala de 400 cam ce zicea lumea din jur.

Ce pretentii ai de la unu care merge cu mamica pe motor? Asta nu are habar de potentialul gixxerului de 750 atata vreme cat iese la plimbare cu mamica,nu cred ca a urcat motorul la mai mult de 4000rpm.De unde si convingerea lui ca e buna pentru incepatorii care merg cu mama pasager

Acu' viseaza la 1000.Parerea mea e ca 1000 e puturos,daca vrea ceva adevarat,sa sara pe o busa sau zzr1400

Poza de la profil spune totul despre chinuit

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Ce pretentii ai de la unu care merge cu mamica pe motor? Asta nu are habar de potentialul gixxerului de 750 atata vreme cat iese la plimbare cu mamica,nu cred ca a urcat motorul la mai mult de 4000rpm.De unde si convingerea lui ca e buna pentru incepatorii care merg cu mama pasager

Acu' viseaza la 1000.Parerea mea e ca 1000 e puturos,daca vrea ceva adevarat,sa sara pe o busa sau zzr1400

Poza de la profil spune totul despre chinuit

 

:crack: :funny:

 

Lasa omul .. ... tu pune o husa pe scuterul ala .. ca plange de frig.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator little wayne

:crack: :funny:

 

Lasa omul .. ... tu pune o husa pe scuterul ala .. ca plange de frig.

Da de un' stii tu de scuter? ma spionezi cu google street?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Era vorba ce sa-si ia un incepator, nu ca susuzki gs500, honda cb500 sau kawasaki er5 ar fi "motocicletele perfecte".
Si parerea mea mereu cand apare in discutie treaba asta e ca nici macar astea de 500 nu sunt recomandate unui incepator, si ar trebui sa-si ia maxim 250, ideal un 125 daca merge 99% din timp prin oras.

 

[ am editat, scos nasoale ( nu foarte nasoale :) ) la adresa astora care se cred mari piloti pe motoare de 5000 de cai ]

Primele randuri scrise de tine reflecta intr-o parte ce am zis eu. Ultima parte nu sunt de acord de loc. Nu recomand nimanui motor puternic de la inceput, mai ales celor care au trecut de 18 ani recent (hormoni si besini de profesionist dar capul pe umeri evident), cei care au deja un permis B si vor sa vada cum e cu motoarele ca e cul dar au avut permisul suspendat de cateva ori in ultimi ani de garcea cu radaru sau garcea cu dunga continua... etc.

 

Uite, pe pagina 4 deja au aparut instant si alte modele: diversion (care cu toate ca e de 600 nu e un motor nervos deloc) sau NTVul (idem). La inaltimea si greutatea lui sunt motoare mult mai ok pentru el. Eu oricum as recomanda ceva semi offroad dar adevarul este ca are bani cam putini pentru distractia asta.

 

De ce nu ii spune nimeni ca la cat $$$ are pentru motor probabil isi cumpara ceva ce necesita investitii ulterioare care pot depasi 300 euro asa la prima vedere? Sau ca in cazul in care face naveta sa se astepte la un schimb de gume per sezon (bani buni)? Sau ca ar fi bine sa se angajeze de acum ca ucenic la service moto ca toate dar toate de pe motor de 1000 euro necesita atentie constanta sa functioneze bine chiar daca e indestructibilus maximus si asta costa daca nu faci singur?

 

De asta mi-e scarba putin pe forum. Mentalitatea de turma. Incepator? CB500/GS500! Vrea motor sport? Rastignit, spalat pe creier si inapoi la CB500/GS500! Vrea cruiser? De ce nu un CB500/GS500??? ok ok, virago 535 ca e bulletproof.

 

Vedeti la vanzari /index.php?/topic/703602-vand-honda-cb-500-1250-euro/ . Nu fac reclama dar uitati ce raspunde la intrebarea de ce vinzi bunatate de CB500?

"Ca sa raspund cat mai la subiect intrebarii mai de sus: nu imi place pozitia la drum lung. Am 1,90 si daca stau mai mult de 2 ore pe ea incepe sa ma doara spatele si de vreo cateva ori am facut si carcel la piciorul stang. Dar nu acesta este motivul pentru care o vand.

Motivul pentru care o vand este ca intre timp am ajuns la concluzia ca nu mi se potriveste tipul acesta de motocicleta. Mie imi trebuie sa ma iau sa ma duc, unde ii de mers, nu sa planific ruta dupa cat asfalt avem pe ea ori ba. Asa ca am trecut la dual sport. In garaj langa CB mai doarme si un F650 GS, acesta fiind principalul motiv pentru care am scos-o la vanzare.

Motivul pentru care am cumparat-o a fost ca ii foarte laudata ca un motor potrivit pentru incepatori. De cand am luat carnetul nu m-am dat si am preferat sa aleg varianta aceasta. Cand am gasit anuntul cu ea nu eram in cautare, dar am vazut-o, mi-a placut, si a 2-a zi era la mine in garaj. Eu CB-ul il aveam trecut pe lista ca prima motocicleta dinainte sa ma apuc de A :)."

 

Revanzarea in RO stim cu totii ce bine decurge in caz ca ai dat-o in bara ca incepator cu motorul nepotrivit (sau ca vanzator de motor de orice calitate)... pierdere! Deci merita investit in asemenea motorete "pe viatza"?

 

Concluzia e simpla. CB/GS, motoare universale, le omori si reinvie! La 2 milenii dupa apocalipsa toti gandacii de bucatarie mutanti pe CB/GS se vor plimba in desertul Mad Max.

Editat de mistery
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Concluzia e simpla. CB/GS, motoare universale, le omori si reinvie! La 2 milenii dupa apocalipsa toti gandacii de bucatarie mutanti pe CB/GS se vor plimba in desertul Mad Max.

 

Chiar m-a atins asta ...

 

Dar nu a reusit sa imi stoarca o lacrima ..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@mistery&bec: Recomandati-i voi initiatorului o mobra, tinand cont de conditiile lui. Ca misto poate face oricine.

 

 

De fapt caut o solutie foarte ieftina de a merge zilnic la munca, lociuesc langa Oradea.

Deci, am nevoie de o motocicleta (nu-mi plac scuterele) care sa mearga cu 80-90-100, sa consume putin (max 3.5 l/100) si sa nu coste cu inmatriculare mai mult de 1000 euro.

 

si parerea lor despre cum s-ar comporta cu un tip de 1,85 si aprox 95 kg.

 

rili doctore? chiar crezi ca exista motocicleta unicorn??

 

mersul pe vehicole submotorizate pe DN-uri este mega extra periculos

 

cu 1000 E iti iei un tico-matiz in stare de functionare si te descurci mai departe

 

( orice rahat de motocicleta de 1000 e suge instant 500 euro doar sa o aduci pe linia de plutire, pentru ca ultimul propetar a fost la fel de sarac sin-a avut bani sa o intretina)

 

cu siguranta nu gustati ce va spun eu insa asta nu schimba realitatea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Arunca un ochi la aceasta pentru ca este ceea ce ai nevoie si financiar merita achizitionata.

HA HA HA ce gluma buna!

 

Sau vorbeai serios?

Superb motorul, nu am ce sa zic. Km reali 100%, supape tot la cota 100%, intretinuta maniacal 100%, jegul de pe lant si jante e pentru protejarea suprafetelor, concept important pentru intretinere corecta. Necesita zero investitii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

rili doctore? chiar crezi ca exista motocicleta unicorn??

 

mersul pe vehicole submotorizate pe DN-uri este mega extra periculos

 

cu 1000 E iti iei un tico-matiz in stare de functionare si te descurci mai departe

 

( orice rahat de motocicleta de 1000 e suge instant 500 euro doar sa o aduci pe linia de plutire, pentru ca ultimul propetar a fost la fel de sarac sin-a avut bani sa o intretina)

 

cu siguranta nu gustati ce va spun eu insa asta nu schimba realitatea.

Nu cred. De-aia si spuneam ca nu gaseste decat junghiuri la 1000 de euro. Insa la 1700 ar putea sa gaseasca un YBR 250, care ar indeplini celelalte conditii.

Am vazut ca YBR 250 si CBF 150 (Unicorn ;) ) sunt foarte populare in Turcia, mai ales in marile orase (unde ai si bucati de autostrada), inlocuind de multe ori scuterele in cazul firmelor de curierat si home delivery. Avand in vedere ca la turci benzina e extrem de scumpa si ca oferta de scutere chinezesti e foarte bogata, ma gandesc ca nu degeaba au ales respectivele firme motociclete.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

( orice rahat de motocicleta de 1000 e suge instant 500 euro doar sa o aduci pe linia de plutire, pentru ca ultimul propetar a fost la fel de sarac sin-a avut bani sa o intretina)

 

esti un pic indulgent. eu am fost in cazul asta, am luat motor de 900, dar am bagat in ea 1000 .. si nu e terminata! doar ca merge bine, functioneaza la fel de bine si mai are nevoie doar de vopsit. daca as socoti ca as fi putut lua altceva cu 1900 euro ... :D insa eu am ramas la Batman si mi-am luat ce mi-a placut (am ales cu inima).

 

revin si spun .. la motoarele ieftine sunt bani de bagat si de cele mai multe ori lucruri pe care nu le vezi imediat (garnituri, rulmenti, instalatie electrica, alternator - perii, demaror - perii si rulmenti, daca are) etc. astea nu pe poti verifica atunci, pe loc, la achizitia motorului, ca ar insemna sa desfaci jumatate de motor pe marginea drumului ...

bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uite ce am gasit eu de vanzare si se incadreaza in bugetul tau, problema e ca sunt foarte vechi :

http://bikeshop.ro/motociclete/anunturi-vanzare-motociclete-second-hand-kawasaki-z250-din-1980-554306.html

http://mercador.ro/oferta/suzuki-gsx-250-ID1l3XP.html#23de316c0b

voi cunoscatorii ce spuneti despre o motocicleta asa veche? se mai gasesc piese pt asa modele? daca au fost intretinute e vreo problema vechimea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

HA HA HA ce gluma buna!

 

Sau vorbeai serios?

Superb motorul, nu am ce sa zic. Km reali 100%, supape tot la cota 100%, intretinuta maniacal 100%, jegul de pe lant si jante e pentru protejarea suprafetelor, concept important pentru intretinere corecta. Necesita zero investitii.

 

 

Vorbesti prostii! Cunosc motocicletasi in afara unei revizii la furca(curge), motocicleta este inchegata si extrem de intretinuta. A fost a unei femei in varsta din Germania si in ultimii 2 ani a fost condusa de un vecin de al meu. Omul nu este vreun tepar sau batator de taste, o vinde pentru ca si a mai cumparat un F4i si nu poate merge cu cele 3 motociclete detinute.

 

Arunci vorbe in vant asupra unor bunuri pe care nu le cunosti si faci rau ambelor parti. Hai s-o vezi si mi zici la fata locului ce si cum..pana atunci lasa carcotelile legate de jegul de pe janta sau de faptul ca lantul trebuie schimbat, ca nu prin leduri si polish faci diferenta in calitate a 2 a bunuri.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Vizitator changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...