Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

Vizitator _Raul_

Replica cu vibratiile la v-uri made my day. Daca vibratiile unui motor in v sunt o problema atunci treaba este atat de critica incat motocicleta este ultimul lucru la care ar trebui sa se gândească respectivul. Indiferent de motor ia pauze de dezmortire ceva mai dese atunci cand mergi prin zone anoste gen autostrada sau prin câmpii bătute, cu drumuri drepte cat vezi cu ochii. Supermoto-ul este cel mai ok din cauza pozitiei de sprijin pe bazin. Urmeaza sport-touring-urile unde stai usor aplecat in fata si muti greutatea pe maini si bazin si unde, de la o viteza încolo, te tine si curentul de aer. La enduro si enduro-touring avantaj ai la cele in care ai pozitie de forta, in mâini, sau la cele pe care poti merge lejer in picioare. Plus, ca si la supermoto, cele in care ai rezervor f îngust si stai f aplecat in fata. Daca te bagi in off, evita sa stai mult in sa mai ales la socuri puternice in suspensii. Pe de alta parte mie touringul mi se pare destul de nasol la noi in tara unde drumurile sunt proaste si unde iti iei non-stop socuri in coloana perpendiculară pe asfalt.

Nu mi-as lua motor ghidandu-ma dupa confortul la spate. Dupa 100 de km in sa toate devin obositoare. Ce am scris eu mai sus sunt diferentele intre oboseala si cosmar. Cred ca stii deja la ora asta din ce cauza ai problema cu spatele. Asa ca eu zic sa iti iei ce motor vrei si sa renunti cat poti de tare la scaunul de la munca. Daca găsesti vreo sursa buna de kneeling chair-uri (un fel de supermoto al scaunelor) sa ne zici si noua fiindcă Stokke vad ca tot la sute de lei este peste tot. Enjoy your bike, oricare va fi ea.

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Salut! Vezi cit de facil poti sa ridici de pe jos singur mobra pe care faci poligonul.Asta ca idee la ce te poti astepta cind vei fi singur si cu un alt tip de motor.Cele bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e foarte simportant sa te urci pe fiecare si sa vezi cum te adaptesi. tine cont ca exista si mai multe combinatii de sei/ghidoane care iti pot schimba semnificativ pozitia si perceptia.

Enduro touring - esti undeva intre usuor fata si drept; sport touring esti intre usor fata si mult fata, de multe ori cu suport in rezervor.

Daca iti este frica de ele le poti limita relativ usor. Exemplu la f650gs se muta cablul de acceleratie pe corpul injectiei si iese de 32 cai

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exercitii fizice n-am prea facut pana acum, dar ar fi cazul :) Problema mi se trage de la mai multe: stat acasa la birou, stat mult in picioare la fostul loc de munca (Dedeman - 10 ore / zi la raionul de electrocasnice unde mai era si de carat, practic in afara de pauza de masa de o ora nu aveam voie sa ma ating de vreun scaun...), poate si mtb-ul, musculatura slab dezvoltata cu exceptia picioarelor (chiar m-a obosit si in poligon acel Rebel facand jaloane)

 

Din recomandari cred ca m-ar ajuta un Bandit cu ghidon inaltat. Mai ales ca nu am de gand sa fac offroad. Sau un CB500 (as scapa si mai ieftin). Pana nu incerc oricum n-am cum sa-mi dau seama. M-am urcat pe Bandit-ul de 400 al unui amic, el are si ghidon mai spre sport, dar cred ca-l pot adapta sa mi se potriveasca. M-am urcat si pe un F650, mi-a dat parca o senzatie de nesiguranta si teama, parea destul de grea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu mai bine faci matale o operatie pentru a pune in ordine problema medicala?!?? asta cred ca ar fi de luat in calcul pentru inceput ;) apoi te poti indrepta spre categoria supermoto-enduro-touring.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Uite un simulator ca sa iti faci cat de cat o idee, dar cel mai bine e sa te sui pe ele sa vezi exact ce si cum. http://cycle-ergo.com/

Banditul e ok, dar are suspensii destul de taricele pt probleme tale.

Mergi la medici specializati pe probleme tale si fa exercitiile de rigoare. Daca nu faci acuma, mai incolo nu o sa poti sa mai meri pe mobra de nici o culoare, daca nu cumva si durerile o sa fie de nesuportat. Spor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este super de treaba domnu' Robert

Eu fac de A1 pe aia de 125. La inceput si mie mi s-a parut putin greu de controlat dar acum este chiar ok. Eu o sa mai fac cateva ore inainte sa dau orasul care il am pe 8. Poate o sa ne vedem prin poligon dupa 1 pana atunci sunt in pauza :crack: .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi s-a parut tare incomod Rebel-ul pe care am inceput (n-am apucat sa fac decat prima sedinta). Sa vad cum va fi cu SV-ul


» Post actualizat in 25 Aug 2015 11:34

Este super de treaba domnu' Robert

Eu fac de A1 pe aia de 125. La inceput si mie mi s-a parut putin greu de controlat dar acum este chiar ok. Eu o sa mai fac cateva ore inainte sa dau orasul care il am pe 8. Poate o sa ne vedem prin poligon dupa 1 pana atunci sunt in pauza :crack: .

Bafta la examen :) Motocicleta aia mi s-a parut incomoda rau in poligon. Poate e doar prima senzatie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi s-a parut tare incomod Rebel-ul pe care am inceput (n-am apucat sa fac decat prima sedinta). Sa vad cum va fi cu SV-ul

» Post actualizat in 25 Aug 2015 11:34

Bafta la examen :) Motocicleta aia mi s-a parut incomoda rau in poligon. Poate e doar prima senzatie

Mersi! Stiu si mie mi s-a parut destul de incomoda la inceput, eu am reusit sa ma acomodez cu ea cam a doua ora( sper sa poti si tu sa te acomodezi cu ea macar pana treci la SV ).

Am mers de curand cu o "sportiva" de 125 (derbi gpr 125, nu ma omorati ca am condus fara permis nu eram pe strada :crack: ) Mi s-a aprut fooarte mare diferenta fata de Rebelul ala, dar si o senzatie mai frumoasa. :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Era si timpul sa se dea aceasta lege... mi se parea o prostie ca trebuie sa dai sala din nou pt ca pici traseul. Ori cum eu sunt la a 2 oara cand dau traseul deoarece domnul Geamantan a avut o problema :crack: . Daca ne intalnim pe la poligon o sa iti spun mai pe larg. Ideea e ca eu nu am prins atunci regula asta. De sala chiar nu imi este frica ( prima data cu 19 a 2 oara cu 20 ) ideea e doar ca pierzi timpul si vine iarna..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Auzisem ca doar el este la categoriile de A-uri, Sti cumva este adevarat?

 

Cand m-a picat m-a lasat tot traseul, eram pe la CAM prin spate unde trebuia sa opresc, mi-a zis instructorul ca nu mai am ce sa gresesc e ca si cum as avea permisul. Mi-a zis sa opresc , am oprit si acolo ca una ca alta. Pe foaie a scazut numai prosti care nu aveau legatura cu ce a zis el. Dar am trecut peste. Sper sa ii fi trecut supararea mai ales ca s-a si "certat" putin instructorul cu el atunci. :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Vizitator changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...