Sari la conținut

Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?


demostene
 Share

Postări Recomandate

 

» Post actualizat in 16 Jun 2016 10:15

Întrebarea era defapt ce implică sa toata chestia si ce trebuia sa stiu.. ce nu aflu de pe net. bugetul pt ninja 250 cred ca imi ajunge.. da mai trebuie echipament.. nu?

Nu, poti sa mergi in tricou si slapi! Normal ca iti trebuie, si pana nu faci 1000-2000 de km prin oras, pana nu te obisnuiesti cu dinamica, cu greutatea, sa nu te bagi la aventuri la firul ierbii. ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • Răspunsuri 3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Buna ziua tuturor.Am visul de a achizitiona un motor de vreo 3 ani,in urma cu cateva zile la o bere cu doi din cei mai apropiati prieteni,am zis ca trebuie sa o facem si pe asta;cei doi au deja permis,sunt soferi profesionisti.Eu urmeaza sa ma duc sa mi depun actele;cum nu mi pot permite un motor nou,am zis sa cautam Sh , din ce spun unii,motoare ieftine se pot lua pe timpul iernii,eu m am gandit undeva pana in 2500 de euro,e adevarat ce se aude ? nu sunt impatimit al vitezei asa ca m am gandit sa optez pentru un sport touring(comod pe distante lungi si asta ma intereseaza)

Va multumesc anticipat,orice parere o primesc cu interes.

Editat de Luca Stefan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motociclete mari, grele si puternice, pt incepator... de ce? Sunt fix ce nu-ti trebuie.

De ce vrei sport touring? Daca vrei plimbari lungi (defineste "lungi"), iti iei un touring sau un enduro-touring, daca mai iesi de pe asfalt. Eu as zice sa nu depasesti 600cmc, depinde si de statura ta in alegerea modelului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stiam ca o sa fie cineva care o sa zica acest lucru,cam asta fac de dimineata,citesc multe articole despre acest sport,pe acest site si sunt f incantat de informatiile gasite;in acelasi timp,dupa toate articolele citite,am inteles clar ca nu este recomandat un motor mare pentru incepator;motivul pentru care as alege unul din cele specificate e relativ simplu,decat sa iau una mica,sa ma plictisesc in cateva luni,sa fiu nevoit sa o vand,isi mai pierde si din valoare,principalul motiv cred ca se rezuma la partea financiara;

-pe de alta parte,sunt ferm convins ca-mi va fi foarte greu sa ma obisnuiesc cu o namila de genu` :)

-sport touring,pentru ca sunt comode din cate am inteles,stai relaxat,nu amortesti

-cand spun lungi,ma refer la iesiri prin tara,400km pe zi , in week end

-am cam 1,86 inaltime,78 kg

 

Multumesc frumos de raspuns,orice sfat e binevenit !

Editat de Luca Stefan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

stiam ca o sa fie cineva care o sa zica acest lucru,cam asta fac de dimineata,citesc multe articole despre acest sport,pe acest site si sunt f incantat de informatiile gasite;in acelasi timp,dupa toate articolele citite,am inteles clar ca nu este recomandat un motor mare pentru incepator;motivul pentru care as alege unul din cele specificate e relativ simplu,decat sa iau una mica,sa ma plictisesc in cateva luni,sa fiu nevoit sa o vand,isi mai pierde si din valoare,principalul motiv cred ca se rezuma la partea financiara;

-pe de alta parte,sunt ferm convins ca-mi va fi foarte greu sa ma obisnuiesc cu o namila de genu` :)

-sport touring,pentru ca sunt comode din cate am inteles,stai relaxat,nu amortesti

-cand spun lungi,ma refer la iesiri prin tara,400km pe zi , in week end

 

Multumesc frumos de raspuns,orice sfat e binevenit !

 

Asculta-l si pe Geo, ca zice bine ce zice. Nu e vorba doar de bani aici, gandeste-te si la oasele tale si la timp. Sa zicem ca esti temperat si nu faci tampenii, dar si daca o pici la viteza mica si i-ai rupt schimbatorul sau i-ai indoit ghidonul o sa-ti strici weekend-ul/vacanta.

 

Parerea mea: incepe pe ceva mic (nu neaparat cilindree cat greutate), cu centrul de greutate cat de cat jos, si invata sa te dai. Eu am pornit cu un Virago de 250, cu care m-am distrat maxim, pentru ca era foarte foarte usoara. CB-ul a fost un mic challenge la inceput, dar am simtit imediat diferenta de putere, si cu ea chiar ma puteam apleca in curbe. Acum am TDM-ul, o chestie destul de mare cu centru de greutate destul de sus (si am auzit ca modelele mai vechi il aveau si mai sus). Dupa 7000 de km cu ea tot se mai intampla sa ma prinda in offside, mai ales daca nimeresc nisip sub picior. Si nu-s mic, nici ca inaltime, nici ca greutate :).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu e mai bine sa te plictisesti de ea si sa o vinzi cu o pierdere de 100-200 euro peste un an, decat sa te chinui sa o stapanesti sau, mai rau, sa faci un accident? Si stai linistit ca 600cmc sunt arhisuficienti pt inceput... mai curand as zice sa te opresti sub capacitatea asta. Daca ai de gand sa mergi singur, si un 250cmc iti e suficient.

Ai greutate mare, pozitia este "in maini" si aplecat spre fata, spre deosebire de touring unde stai aproximativ drept in sa. Plus putere mare, 130cp (sau cat naiba are zzr1100) sunt f multi pt un incepator.

Tu insisti pe sport touring dar nu iei in seama partea "sport"... repet, din ce spui tu, touring curat vrei. Si alea sunt greoaie, dar macar ai o pozitie mai buna, inaltimea te ajuta sa stai cu picioarele bine pe pamant, puterea nu te surprinde dar e suficienta sa te duca decent pe drumuri...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles si o sa gandesc bine la sfaturile primite din partea voastra,

dar , pe de alta parte si nu vreau sa fiu carcotas,ca tot m am uitat azi la colegii care-si prezinta motociletele in top-icul creat special pentru asta ,ca sunt si cazuri fericite si privesc partea buna a lucrurilor in sensul ca sunt si incepatori care aleg motoare puternice si sunt destule cazuri,situatia fericita este ca au reusit sa faca fata acestei provocari periculoase,spun asta ca si discutie,asta nu inseamna ca nu tin cont de parerile voastre care sunt importante;

-si da,sunt un tip cu capul pe umeri si consider ca sunt echilibrat in deciziile luate pana in prezent;sunt sofer de 12 ani,am in jur de 600mii de km,fara accident,cu bicicleta ma dau de la 12 ani

 

Va multumesc frumos pentru timpul care mi l-ati acordat !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic sa iei motoreta pe care ti s-a pus pata. Mie mi s-a pus pata pe Caponord, dar am zis ca e mare si grea, asa ca am luat Pegaso. Acum sunt deja plictisit de ea si as vrea un Caponord (dupa 3.500 km). Intre timp am mai luat o Yamaha de 600 care are cam 95 de cai si nu ma sperie. Trage foarte bine, e adevarat, dar nu te obliga nimeni sa schimbi numai pe rosu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles si o sa gandesc bine la sfaturile primite din partea voastra,

dar , pe de alta parte si nu vreau sa fiu carcotas,ca tot m am uitat azi la colegii care-si prezinta motociletele in top-icul creat special pentru asta ,ca sunt si cazuri fericite si privesc partea buna a lucrurilor in sensul ca sunt si incepatori care aleg motoare puternice si sunt destule cazuri,situatia fericita este ca au reusit sa faca fata acestei provocari periculoase,spun asta ca si discutie,asta nu inseamna ca nu tin cont de parerile voastre care sunt importante;

-si da,sunt un tip cu capul pe umeri si consider ca sunt echilibrat in deciziile luate pana in prezent;sunt sofer de 12 ani,am in jur de 600mii de km,fara accident,cu bicicleta ma dau de la 12 ani

 

Va multumesc frumos pentru timpul care mi l-ati acordat !

 

Citeste si sectiunea de accidente, e plin de oameni care nu au reusit sa faca fata. In plus, un moto mare, puternic si greu nu te ajuta deloc sa inveti.

Eu zic sa iei motoreta pe care ti s-a pus pata. Mie mi s-a pus pata pe Caponord, dar am zis ca e mare si grea, asa ca am luat Pegaso. Acum sunt deja plictisit de ea si as vrea un Caponord (dupa 3.500 km). Intre timp am mai luat o Yamaha de 600 care are cam 95 de cai si nu ma sperie. Trage foarte bine, e adevarat, dar nu te obliga nimeni sa schimbi numai pe rosu.

Fazer de 600... zzr1100... o mica mare diferenta. Am mari dubii ca ai scos tot ce se poate din mobra aia in doar 3500 km.

Eu nu sunt de acord cu expresia "acceleratia e in mana ta"... da, e, dar "tu"(adica noi toti, incepatori fiind) esti prost. Iti scapa mana in gaz, tragi mai tare de el ca iti place cum fuge... te fura imediat si nici nu-ti dai seama cand ai ajuns la viteza mare. Plus greutatea mare, ciclistica diferita...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am sa intru si la accidente,ma pregatesc sufleteste.

Dupa ce am mai "rasfoit" cateva pagini pe net,parca imi place sugestia pentru fazer,dar si cbr(vfr ? inca nu reusesc sa le deosebesc) ma incanta;cea din urma,a avut un prieten si a fost foarte multumit.

Domnule Geo,care crezi ca e mai ok ?

Editat de Luca Stefan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fazer de 600... zzr1100... o mica mare diferenta. Am mari dubii ca ai scos tot ce se poate din mobra aia in doar 3500 km.

Eu nu sunt de acord cu expresia "acceleratia e in mana ta"... da, e, dar "tu"(adica noi toti, incepatori fiind) esti prost. Iti scapa mana in gaz, tragi mai tare de el ca iti place cum fuge... te fura imediat si nici nu-ti dai seama cand ai ajuns la viteza mare. Plus greutatea mare, ciclistica diferita...

Crede-ma, in Pegaso am dat ca la balamuc, dar si daca nu era asa, ar fi fost doar inca o dovada ca se poate sa mergi si incet.

Ca idee, cu Pegaso daca scap mana in gaz (mai ales din treapta a 3-a incolo) accelereaza, dar nu sperie pe nimeni, pentru ca are 50 de cai. Cu Fazerul, daca merg ca un om normal (adica ~5000 rpm constant) si scap mana in gaz tot nu se intampla nimnic, pentru ca la 5000 rpm e destul de lesinat si trebuie sa am mana scapata in gaz pana ajung pe la 8000 rpm ca sa creasca putin pulsul, macar.

 

Intr-adevar, nici un R1 nu e bun de incepatori, dar nici sa inceapa pe 250...

Editat de mihai.sandu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa scoti tot din ea nu inseamna doar acceleratie.

Eu am dat un exemplu cu 250-ul, ca se poate si asa. E destul de distractiva o mobra micuta si usoara.

 

Stefan, eu zic ca Fazerul de 600 e o mobra ok, cu conditia sa fie intretinuta. Mai ai si cb500, er5, bandit de 600... doar ca la nakeduri te cam bate vantul peste o anumita viteza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicleta de 600 este destul de puternica pentru drumuri lungi. Cu 250-ul te plimbi prin oras, dar nu e de touring. In afara orasului ai nevoie de acceleratie sa depasesti, ca altfel te prind conservarii din urma. Si nu prea au rabdare sa stea dupa o motocicleta, mai ales daca o vad mica.

 

Motocicleta difera si de bicicleta si de auto. Daca ai carnet auto te ajuta pentru reguli de circulatie. Cunostintele de bicicleta nu prea te ajuta la nimic, ba dimpotriva. O motocicleta are de la 100 kg in sus si merge cu cel putin 30 la ora. O bicicleta merge maxim cu atata si are 10 kg sau nici atat.

 

Un 600 e bun pentru incepator. Iti trebuie kilometri multi ca sa iti dai seama ce si cum functioneaza. Eu as zice cam 50 de mii. Si asta doar daca ai pe cineva sa iti zica chestii. Sau cauti pe net, surse sunt destule. Sau iti mai cumperi un curs specializat dupa ce termini scoala.

 

Cu iesiri in weekend si plimbari scurte nu prea faci mai mult de 5 mii km pe sezon. Deci, un 600 ti-e perfect pentru primii 3-5 ani. Stai linistit, si cu 600le o sa ai parte de emotii puternice. Nici pretul nu e prea mare incat sa iti para rau daca iti pica - si o sa pice, fii sigur. Un naked merge comod pana la viteza de 120. Mai tare nu ai voie la noi, si nici nu ai de ce sa mergi in primii ani.

 

Dupa aia o sa ai experienta sa te orientezi spre ce iti place.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma gandeam la o honda vfr sau zzr1100;ce parere ai ?

banii tai , decizia ta colegule ;)

 

...sa ramai la un Fazer 600, un GS500F (sau ceva semi/carenat asemanator), cum au zis si altii mai sus :)

succes!

Editat de apriliacluj
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Ce motocicleta, chopper sau naked imi recomandati la un buget de 1.000 de euro?
Caut una pana in 125cmc, sa se incadreze la A1, deci implicit si cel mult 11KW.

Am petrecut ceva timp pe site-urile de vanzari, dar nu m-a atras un model anume in mod special.

 

O sa o folosesc in majoritatea timpului in oras, dar mi-ar placea sa pot merge cu ea si cate o iesire de 100km sau ceva de genul.

Editat de Mihai Andrei_84364
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Un sfat bun daca aveti si pentru mine :-)

Am 32 ani...1.81....80kg

La anul in vara vreau sa fac un tur prin Europa 5k-10k km

 

Pana acum am mers doar cu un Suzuki GSF 600 Bandit si mi s-a parut usor, atat mersul cat si motorul.

 

Pana acum am ajuns la urmatoarele variante:

 

Suzuki V-Storm

Kawasaki Versys

Bmw F650 GS

Honda Transalp

 

Dintre cestea V-Storm.ul ma atrage cel mai mult

 

As vrea ca pozitia sa fie dreapta pe sa....sa nu ma sprijin in maini si daca e posibil sa nu vibreze deloc sau ffff putin.

 

In plus de asta as mai vrea sa intreb:

 

Care este diferenta intre o casca de 100 euro si una de 500 euro.

 

Ce tip de casca e indicat sa.mi iau?

 

In ce luna a anului sunt mai ieftine?(ma gandesc sa cumpar din Italia)

 

Multumesc anticipat.

O zi buna tuturor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu vrei vibratii, cauta un 4 in linie, nu V2. Daca vrei sa stai drept in sa si sa iei toate denivelarile in vertebrele lombare, chopper cu ape hangers.... Pana si touringurile lu BMW te apleaca putin in fata.

Putin aplecat e cea mai confortabila pozitie, nu sunt chiar prosti aia de fac touringurile alea!

Din cele enumerate tot V-Strom-ul (nu Storm!) mi se pare si mie cel mai indicat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce motocicleta, chopper sau naked imi recomandati la un buget de 1.000 de euro?

Caut una pana in 125cmc, sa se incadreze la A1, deci implicit si cel mult 11KW.

Am petrecut ceva timp pe site-urile de vanzari, dar nu m-a atras un model anume in mod special.

 

O sa o folosesc in majoritatea timpului in oras, dar mi-ar placea sa pot merge cu ea si cate o iesire de 100km sau ceva de genul.

Salut. Chopper, nu stiu daca o sa poti lua in 1000 euro in stare buna. Poate, ceva china/coreea. De naked,nu ma pricep.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poti incerca o yamaha Virago de 250 poti conduce cu A1

Ce motocicleta, chopper sau naked imi recomandati la un buget de 1.000 de euro?
Caut una pana in 125cmc, sa se incadreze la A1, deci implicit si cel mult 11KW.

Am petrecut ceva timp pe site-urile de vanzari, dar nu m-a atras un model anume in mod special.

 

O sa o folosesc in majoritatea timpului in oras, dar mi-ar placea sa pot merge cu ea si cate o iesire de 100km sau ceva de genul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Începător, 170 cm, ce motor mi se potrivește?
  • Vizitator changed the title to Ghid de informare pentru incepatori: ce motor sa-mi iau?
  • Vizitator pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...