Sari la conținut

Sfat Adventure Bike


Postări Recomandate

Acum 2 ore, Adrian M. a spus:

Daca ar fi sa alegi intre norden si tiger rally pro, ce ai alege, de curiozitate? :)

Pai n-am mers cu niciuna :) 

Dar am mers cu 790R-ul unui coleg de forum cand iesiseram mai multi intr-o tura pe coclauri. Asa ca am facut schimb (eu i-am dat F800GS-ul) si am parcurs vreo 20-30 km de autostrada (pana la Pitesti), apoi inca ~20km spre TF de drum putin virajat. A fost inclusiv si ceva crawling printre masini (era coada la trecerea cu calea ferata la intrare in Pitesti + bariera pusa la cea de dupa Merisani). Am mai scris pe alt topic, dar sumarizez acel "test-ride" si aici:

- suspensie rigida si sa foarte tare. Pe autostrada simteai toate crapaturile in asfalt. Cica pe 901 ar suspensia ar fi reglata putin mai "forgiving" , iar saua e mai moale si lata(vezi review-ul celui de le BigRockMoto).

- vibra pe majoritatea plajei de turatii. GS-ul meu incepea sa vibreze de la o anumita turatie in sus, turatie in care esti undeva la 150-160km/h in treapta 6. Deci rar ajungi pe acolo. 790R-ul e ciudat rau din punctul asta de vedere...aduce a mono.

- cu Shoei GT-Air pe cap si dopuri in urechi ziceai ca-i discoteca in casca. Foarte mult wind buffeting...incepand de la 100-110 km/h in sus. Asta a fost si motivul pt care m-am "dezumflat" in ceea ce priveste achizitia, iar ulterior, zecile de incercari esuate ale baietilor de pe advrider de a rezolva problema, m-au facut sa renunt de tot la achizitie. Deci dpdv confort la touring e mult sub F800GS.

- la viteze mici (strecurat printre masini) avea un jerkiness, in sensul ca la turatii mici nu avea mai deloc suflu, iar daca accelerai oricat de putin parca era un "on switch" si se ducea prea tare in fata. Am avut ocazia sa incerc de 2 ori aceste manevre si sincer nu mi-a placut. Oricum, asta nu ar trebui sa se intample pe 890.

+ marele plus in schimb este centrul de greutate jos, se simtea ca un scuter la manevre pe loc si cand o luai de pe cric. Desi saua era inalta, la 1.78 ai mei nu am avut nici o emotie. Zici ca e jucarie.

+ faptul ca e o moto scurta (si avantajul de la punctul anterior) ii da o manevrabilitate de naked pe viraje. Si, evident, in off.

 

Una peste alta, as fi foarte curios sa iau Norden pt cate ore, pe traseu care sa includa neaparat si autostrada, ca sa-mi dau seama daca au rezolvat partea de "touring" + plangerile care le aveam referitor la motor. N-am efectiv ce sa testez pe off, oricare mobra din categoria adv e mult mai capabila decat sunt eu.

Dar intre cele 2 modele mentionate de tine, clar inclin spre Norden, stiu ce efect are acel rezevor amplasat pe laterale, e pur si simplu "game changer".
Sfatul meu e sa le iei la test pe ambele, cum ziceam, cu autostrada/DNCB inclusa. Sa nu patesti ca mine si sa te intorci dezamagit :D.

 

@ERU Prin "purposefull" am vrut sa zic ca spre acel gen de modificari ar trebui sa se indrepte cineva care isi ia 790R, fiindca mobra aia a fost gandita de KTM pt fun in off-road, nu pt touring. Adica iti iei 790R, iti asumi ca e ce e (daca are sens ce spun).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 79
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Acum 38 minute, ovi_ice a spus:

 

MS!

Clar R ul este spre off serios, suspensii tari.

Pe 890 cica nu mai ai balbaiala la turatii mici, acum cica ar fi mult mai smooth, si trage uniform si de jos. am vazut teste de roll on acceleratie, la trepte superioare, pare okish.

Am spus, exclud R ul, nu i pt mine. Il compar si tot intreb de 890 ca de fapt norden ma intereseaza :D

TEst ride, vise. NU l va avea nimeni, cum nici ktmuri nu poti lua la teste...

Doar sa merg pe la vecini.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

50 minutes ago, Adrian M. said:

MS!

Clar R ul este spre off serios, suspensii tari.

Pe 890 cica nu mai ai balbaiala la turatii mici, acum cica ar fi mult mai smooth, si trage uniform si de jos. am vazut teste de roll on acceleratie, la trepte superioare, pare okish.

Am spus, exclud R ul, nu i pt mine. Il compar si tot intreb de 890 ca de fapt norden ma intereseaza :D

TEst ride, vise. NU l va avea nimeni, cum nici ktmuri nu poti lua la teste...

Doar sa merg pe la vecini.

 

Asta-i motiv serios sa iei porcovetele si sa meri pana la un kurtos neaos sa te dai cu ce-ti pohteste imina .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am fost azi si m-am suit pe Tuareg, pe Norden si pe 890.

 

Tuaregul l-am vazut primul si m-a super incantat. Arata bine motoreta in realitate. E mai mare decat pare in poze. Cumva nu m-a prins pozitia, e destul de inalta, are saua ingusta si ghidonul foarte lat. Combinatia asta pe mine ma "trage" cam in fata pe motor si parca stau mereu tensionat. Simt ca am mainile deja intinse daca nu ma sui pe rezervor. Also, rezervorul e destul de mare si inalt. Dar all in all, superb motorul si la un pret foarte bun! Doar ca eu nu stau bine pe el. Dealerul - thebikehub - mega profesionist! M-a impresionat cu amabilitatea; ofera Tuaregul la test ride.

 

Norden - nu are legatura cu pozele. Arata mult mai bine in realitate. Pozitia mai comoda pentru mine decat Aprilia. Pot pune toata talpa jos. Cumva parea mai usor, desi nu e. Pozitie mai de "touring". M-am simit foarte bine pe el.

 

890 Adventure (non R) - asta deja e jos. Aduce cu un naked, pare ca are centrul de greutate si mai jos decat Norden, cumva ma duce cu gandul la un "bulldog". Pare cel mai prietenos dintre toate, dar nu ma pot impaca cu designul. Pur si simplu pare neterminat. Prea multe unghiuri, colturi, curbe, culori...

 

Pe R nu m-am mai urcat, dar il au la atvrom in showroom. 

 

Financiar, Tuaregul e mai convenabil. Chiar si dupa adaugarea de crashbars si quickshifter, tot iese cu 1-2000e mai ieftin decat Norden. 

 

Bottom line: Tuaregul imi da incredere ca pot sari o burdura lejer cu el, Nordenul nu chiar, dar Norednul pare un cruiser mult mai comod. Tuaregul pare o mobra de tineri, iar nordenul pare mai de "varsta a doua".

 

Inclin 99% spre norden.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Editat de jinxy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 ore, jinxy a spus:

Tuaregul l-am vazut primul si m-a super incantat. Arata bine motoreta in realitate. E mai mare decat pare in poze. Cumva nu m-a prins pozitia, e destul de inalta, are saua ingusta si ghidonul foarte lat. Combinatia asta pe mine ma "trage" cam in fata pe motor si parca stau mereu tensionat. Simt ca am mainile deja intinse daca nu ma sui pe rezervor. Also, rezervorul e destul de mare si inalt. Dar all in all, superb motorul si la un pret foarte bun! Doar ca eu nu stau bine pe el. Dealerul - thebikehub - mega profesionist! M-a impresionat cu amabilitatea; ofera Tuaregul la test ride.

E poziția clasică de enduro touring, e normal să fie așa. Te asigur ca după o săptămână nu numai că te obișnuiești cu poziția, dar te vei întreba de ce dracu' pe celelalte mobre trebuie să stai lungit după ghidon :D 

Dacă mai înveți și mersul în scarițe, deja e ce trebuie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 ore, jinxy a spus:

Am fost azi si m-am suit pe Tuareg, pe Norden si pe 890.

 

Tuaregul l-am vazut primul si m-a super incantat. Arata bine motoreta in realitate. E mai mare decat pare in poze. Cumva nu m-a prins pozitia, e destul de inalta, are saua ingusta si ghidonul foarte lat. Combinatia asta pe mine ma "trage" cam in fata pe motor si parca stau mereu tensionat. Simt ca am mainile deja intinse daca nu ma sui pe rezervor. Also, rezervorul e destul de mare si inalt. Dar all in all, superb motorul si la un pret foarte bun! Doar ca eu nu stau bine pe el. Dealerul - thebikehub - mega profesionist! M-a impresionat cu amabilitatea; ofera Tuaregul la test ride.

 

 

Eu am avut fix aceeasi problema pe care o ai tu la Touareg cu 790/890 R, in sensul ca daca vreau sa stau mai in spate pe sa, acolo unde ai un pic de suport lombar pentru drumuri lungi, stateam intins dupa ghidon, ba chiar un pic aplecat, astfel incat la drum lung, obisnuiam din cand in cand sa tin doar cu o mana ghidonul ca sa pot sta mai drept, ma durea intre omoplati. Am rezolvat cu inaltatoare de ghidon, din alea care pot fi rotite [rox risers], nu ca sa inalt ghidonul, desi acum e mai sus, ci ca sa il aduc spre mine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Fericitul proprietar al unui Norden 901 de cateva zile. 

 

E...OK! Din pacate nu am cu ce sa-l compar ca sa fie relevant, dar e foarte comod, trage bine, suspensia pare OK, adica stabila pe drum si destul de moale pe pietre. Are parca uneori o mica ezitare cand se lasa pe curbe, dar dupa ce trece de acel punct e destul de stabil. La manevre ma chinui cu el, ca nu ajung cu toata talpa jos, dar in mers se simte destul de usurel. Parbrizul e insuficient, daca stai "normal" iei tot vantul in cap, ii voi lua un spoiler.

 

Sunt foarte incantat de quickshifter. La superioare se simte un soc, dar la inferioare merge perfect. ABS-ul e iarasi foarte bun, chiar si pe pamant. Din nou, nu am cu ce compara ca nu am mai avut mobra cu ABS, deci probabil orice mi s-ar parea bun.

 

Overall... nu e rau, dar nici wow...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 minute, jinxy a spus:

Fericitul proprietar al unui Norden 901 de cateva zile. 

 

E...OK! Din pacate nu am cu ce sa-l compar ca sa fie relevant, dar e foarte comod, trage bine, suspensia pare OK, adica stabila pe drum si destul de moale pe pietre. Are parca uneori o mica ezitare cand se lasa pe curbe, dar dupa ce trece de acel punct e destul de stabil. La manevre ma chinui cu el, ca nu ajung cu toata talpa jos, dar in mers se simte destul de usurel. Parbrizul e insuficient, daca stai "normal" iei tot vantul in cap, ii voi lua un spoiler.

 

Sunt foarte incantat de quickshifter. La superioare se simte un soc, dar la inferioare merge perfect. ABS-ul e iarasi foarte bun, chiar si pe pamant. Din nou, nu am cu ce compara ca nu am mai avut mobra cu ABS, deci probabil orice mi s-ar parea bun.

 

Overall... nu e rau, dar nici wow...

 

Poze sau nu e real.

Felicitari sa o stapanesti sanatos si fara incidente, sa o pastrezi cu gumele in jos.

Vezi ca s-ar putea ca acea ezitare sa aba legatura cu anvelopele, posibil profilul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 42 minute, jinxy a spus:

Fericitul proprietar al unui Norden 901 de cateva zile. 

 

E...OK! Din pacate nu am cu ce sa-l compar ca sa fie relevant, dar e foarte comod, trage bine, suspensia pare OK, adica stabila pe drum si destul de moale pe pietre. Are parca uneori o mica ezitare cand se lasa pe curbe, dar dupa ce trece de acel punct e destul de stabil. La manevre ma chinui cu el, ca nu ajung cu toata talpa jos, dar in mers se simte destul de usurel. Parbrizul e insuficient, daca stai "normal" iei tot vantul in cap, ii voi lua un spoiler.

 

Sunt foarte incantat de quickshifter. La superioare se simte un soc, dar la inferioare merge perfect. ABS-ul e iarasi foarte bun, chiar si pe pamant. Din nou, nu am cu ce compara ca nu am mai avut mobra cu ABS, deci probabil orice mi s-ar parea bun.

 

Overall... nu e rau, dar nici wow...

Salut!

Deci tu l-ai luat pe cel de la atvrom :))

n-ai idee cat l am pandit, ca m-am dus sa l vad fix cand l au luat din showroom sa l duca la service. 

Am venit in dimineata zilei in care erai programat sa ti l livreze :P

O sugestie: vezi neaparat reglajele la suspensie, mai ALES LA FURCA FATA. Era foarte prost reglat-sau mai bine spus dereglat pe furca fata, era total aiurea reboundul, nu revenea si agata. Posibil si de asta sa ai problema de care zici cand te inclini, pentru ca nu iti lucreaza corect furca. Ia manualul si pune setarile pe furca fata si amortizor spate pe setarile standard, de mijloc.

VEzi si QS ul cum il folosesti, n-ar trebui sa iti dea soc, citeste in manual cum se schimba cu el. 

Legat de ajuns jos, daca vrei musai: ai ergo seat cu minus 10mm, sau si mai rau, ai cu 600 euro un kit de coborare suspensie cu 30mm.

Eu in locul tau as lua saua ergo minus 10, care vine si cu incalzire-are un pret chiar ok, vreo 170 euro. As lua si mansoane incalzite, si cric central.

Si un bashplate AXP, care apara si rezervoarele saddle laterale-cele 2 protectii de aluminiu sunt de design, la prima tranta se rup-vazut mai multi pe grupul de fb care le-au plesnit la o cadere simpla.

La fel, as pune si peste handguards protectii metalice pentru trante off-ai de la hepco and becker unele misto, vin montate peste. IN caz de tranta, preaia ghidonul plus bashplate ul cu protectii laterale tranta-si nu mai pui crashbar.

Sa te bucuri de ea, si mie mi-a placut...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc! 

 

ERU - a venit cu Pirelli Scorpion STR

 

Adrian - da, de la ATVROM.

 

QS l-am folosit conform manualului, nu da soc mare - e ceva similar cu a 1-a la mobrele mai vechi, dar schimb mai fin de mana cu ambreiaj.

 

Am refacut toate reglajele la suspensie conform manualului.

 

Multumesc de sfat pt bashplate, pare fragil aluminiul standard. Ma gandeam sa iau cele 2 protectii, cea de motor si cea de radiator. Cred ca raman la cea de radiator, pentru ca cea de motor nu va mai fi compatibila cu noul bashplate. O sa-l schimb dupa ce-l indoi :)

 

1cm lower cred ca e vis, ma descurc cu ea si asa la o adica... de mansoane incalzite nu cred ca e cazul, nu mi-a fost frig deloc zilele astea, la fel nici la picioare, prin oras am murit de cald. Nu vreau sa ma gandesc cum va fi la vara...

 

I-as lua explorer pack si nu stiu daca sa ii iau conectivitate bluetooth. Cred ca tot cu telefonul voi naviga, deci nu prea vad de ce sa dau banii. 

 

Cu cricul central ma gandeam ca ma descurc cu stander acasa, imi imaginez ca e mai clean/usor motorul fara, desi probabil 2kg nu conteaza.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, jinxy a spus:

Multumesc! 

 

ERU - a venit cu Pirelli Scorpion STR

 

Adrian - da, de la ATVROM.

 

QS l-am folosit conform manualului, nu da soc mare - e ceva similar cu a 1-a la mobrele mai vechi, dar schimb mai fin de mana cu ambreiaj.

 

Am refacut toate reglajele la suspensie conform manualului.

 

Multumesc de sfat pt bashplate, pare fragil aluminiul standard. Ma gandeam sa iau cele 2 protectii, cea de motor si cea de radiator. Cred ca raman la cea de radiator, pentru ca cea de motor nu va mai fi compatibila cu noul bashplate. O sa-l schimb dupa ce-l indoi :)

 

1cm lower cred ca e vis, ma descurc cu ea si asa la o adica... de mansoane incalzite nu cred ca e cazul, nu mi-a fost frig deloc zilele astea, la fel nici la picioare, prin oras am murit de cald. Nu vreau sa ma gandesc cum va fi la vara...

 

I-as lua explorer pack si nu stiu daca sa ii iau conectivitate bluetooth. Cred ca tot cu telefonul voi naviga, deci nu prea vad de ce sa dau banii. 

 

Cu cricul central ma gandeam ca ma descurc cu stander acasa, imi imaginez ca e mai clean/usor motorul fara, desi probabil 2kg nu conteaza.

 

 

Daca ii dai cu qs din 1 in 2, normal sa smuceasca. Urca in ture, si foloseste l de la 2 in colo :)

Bashplate ul de care spun vine si pe laterelale rezervorului ala inovatie, peste cele 2 placi de aluminiu. Eu de aia zic ca merita luat. AM vazut multe postari cu oameni care au norden, il scapa pe jos, si se fac tablele alea latereale praf-sunt slabe. Fara ele era mai ok, sunt doar de estetica. Si punand asta, nu mai pui crashbar. 

https://www.axp-racing.com/en/product/2022-husqvarna-norden-901-touring-skid-plate-black-ax1623

asta e varianta touring-compatibila cu cric central. Nu pui cric central, ai varianta hard.

Legat de mansoane, spui asa ca n-ai avut pana acum. Dupa, nu mai vrei fara :))) E mistoo cu ele :)

Da caldura la picioare motorul? simti caldut? 

Explorer pack merita daca vrei off si stii ce faci-atunci configurezi motocicleta in detaliu. Conectivitatea blutuf e o prostie si la ktm, nu te ajuta la nimic. Aplicatia ktm o gluma proasta, mai dai si bani pe ea, nu merge, iar cand merge..mneh. Mai bine uiti de ea.

Cricul central e iar un moft, dar dupa ce ai avut, nu mai vrei fara. Mult mai simplu sa ungi/cureti lantul, sa o parchezi, etc. Daca esti offroader serios, te va incurca in off. Altfel, eu zic ca merita-greutatea e neglijabila , fiind jos-repet,daca nu esti offroader mai serios, atunci te incurca orice e in plus, si poate agata pe sub.

 

uite si protectiile de handguards de care ziceam :D

https://www.hepco-becker.de/en/Handguard-set-black-left-right-side-for-Husqvarna-Norden-901-2022/42127634-00-01

si crashbar :

https://www.hepco-becker.de/en/Engine-protection-bar-Solid-black-for-Husqvarna-Norden-901-2022/5027634-00-01

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Acum 20 minute, Adrian M. a spus:

 

Am cumparat handguards identice pt Crosstourer-ul meu. 

Le-am dat jos de nu stiu cate luni, dupa cateva ture si trebuie doar sa ajung acasa sa imi fac timp sa le vand.

Au costat 80 + transport (undeva la 100) si daca stiam care este treaba cu ele, nu le-as fi cumparat pentru nimic in lume. 

Se prind cu doua suruburi in prinderile ghidonului de la jug si nu se pot ajusta deloc, respectiv impiedica si ajustarea ghidonului. Practic il blocheaza intr-o singura pozitie. Ma rog, poti misca acolo cativa mm, daca forta este mai puternica decat ratiunea  :D 

Scurt pe doi - nu mai poti ajusta deloc ghidonul dupa ce le montezi. 

Poti sa ai norocul sa il blocheze intr-o pozitie care iti convine. Sau nu. Eu am fost ala cu nu ☺️.

 

Ale mele o sa zboare instant cu 50 daca gasesc cumparator. 

A, da, si sunt inutil de grele. 

 

Concluzie - deloc ok, nu recomand.

 

Parerea mea, ca intotdeauna. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_

 

 

Inca o chestie de mentionat ar fi ca am comandat accesorii multe deodata pt Crosttourer si m-am trezit ca handguardurile astea nu se pupau cu nici un parbriz aftermarket (am doua + original). 

A trebuit sa montez niste distantere la parbriz ca sa il duc mai in fata (niste saibe, ca romulanii, intre parbriz si prindere, caci nu eram acasa si nu aveam acces la magazine serioase). 

Deci, ideal, cumparate toate accesoriile invecinate de la acelasi producator sau tras prima data cu ochiul  la ce pun altii si se imbina corect, dupa care copiat urmat exemplul. 

 

Anyway, @jinxy, sa o stapanesti cu placere, km multi si faini si sa aveti parte de multe iesiri memorabile 😉

 

Acum 8 minute, Adrian M. a spus:

Ha, bine de stiut. Nu m-am gandit la asta, imi pareau o idee buna.

 

 

Asa si mie 😅

Calitatea sudurilor, materialului este top, ca la orice produs al lor, dar la faza asta au dat gherla maxim

Puteau pune doua pastile de AL la capat care sa se imbine pe ghidon, erau atatea solutii alternative...

 

Acum vad ca astea pt Norden costa 160 😅😅

Dumniezaule...

 

Asta este prinderea stiintei (screenshot din manualul de sub poza, in linkul de mai sus) 

Identic cu ce am eu. 

 

Norden.thumb.JPG.ea958dac3a5a542d65996f44fd3a8589.JPG

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator _Raul_
Acum 29 minute, jinxy a spus:

Ok, deci handguards pass. Multumesc @_Raul_!

 

O intrebare buna ar fi: crashbar sau skidplate?

 

Ambele.

(Crashbar-ul acela extins pana sub far mi se pare insa prea mult.)

 

Si cric central. 

Este ideal cand trebuie sa faci pene in teren. 

Mai greu, dar nu mai pierzi timpul cu extensii din alea de sprijinit motorul de pe partea dreapta, etc, samd. 

Eu sunt mai comod din fire. 

 

( ↑ Pareri personale / 100% subiective)

Editat de _Raul_
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In legatura cu quickshifter-ul, eu zic sa mai ai un pic rabdare sa se mai lase motorul si apoi ar trebui sa stii ca atunci cand schimbi in sus tre sa ai macar 6k ture.

Dpdv cric central, eu am zis pas desi am avut la 800gs. La intrebarea scut sau crashbar, eu am ales scutul AXP, daca esti interesat m-am procopsit cu 2, si nu m-am agitat prea tare sa scap de ala in plus. In opinia mea 790/890 nu au nevoie de crashbar, dar 901 are rezervorul un pic diferit. Tot asa am facut si cu filtrul K&N :).

Uitandu-ma in jur pare ca platforma asta devine foarte populara. Poate punem de un cico/bere/ciorba cand se mai incalzeste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...