Sari la conținut

Motociclete pentru oras.


Adrian423
 Share

Postări Recomandate

Salutare! In prezent detin un gsxr 600 k1, iar in oras este crunt, fierbe la fiecare semafor si daca nu ii dau putina viteza se duce apa in 100 + grade. Cei care folosesc motocicleta  preponderent mai mult in oras, ce modele aveti ? Ma intereseaza in principal sa pot merge in trafic, fara sa se incinga prea tare. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 69
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Vizitator goe 75

E normal sa se duca apa la 100+ si sa intre ventilatorul la 106-108 . 

Orice alta motoreta o sa ti se recomande aici o sa faca la fel in traficul urban. 

E normal sa te plangi de pozitie dar restul tine doar de intretinere corespunzatoare si cunostintele tale limitate.

 

Ps . Si eu merg in oras preponderent cu sportive si nu au nici pe dracu dpdv mecanic. Chiar si caldura degajata este la fel ca la un fz6 sau Hornet.

 

 

Ps2. Daca aveai un 1100xx , fz1, r1 sau alte modele cunoscute pentru caracterul fierbinte , te intelegeam . Dar gsxr 600 k1 nu este printre ele. Nici pe departe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 58 minute, Adrian423 a spus:

Salutare! In prezent detin un gsxr 600 k1, iar in oras este crunt, fierbe la fiecare semafor si daca nu ii dau putina viteza se duce apa in 100 + grade. Cei care folosesc motocicleta  preponderent mai mult in oras, ce modele aveti ? Ma intereseaza in principal sa pot merge in trafic, fara sa se incinga prea tare. 

Sistemul de racire este presurizat? Asa cum ar trebui sa fie?

Circuitul de racire nu merge la presiunea atmosferica, ci la o presiune un pic  mai mare (cam 1,5 bari) si in acest fel sa creasca temepratura de fierbere a apei de la 100 grd C la 120-130 grd C sau cat  o  fi socotit producatorul.

De fapt in circuitul de racire nu trebuie sa ai apa (ai apa chioara?) ci un lichid de racire care are alte proprietati fizice decat apa chioara.

 

Asadar verifica:

- in motor ai lichid de racire sau apa chioara?

- este presurizat sistemul?

- merge pompa de apa cum trebuie?

- cupleaza electroventilatorul cand trebuie?

- radiatorul este curat, si pe interior si pe exterior?

- functioneaza termostatul cum trebuie (deschide la temperatura indicata de producator si deschide complet) ?

 

Astea sunt asa cateva chestii de bun simt care trebuiesc verificate.

 

Oricum ceea ce patesi tu nu este o justificare ca trebuie musai sa mergi repede :crack:

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 22.05.2022 la 13:16, Silver Arrow a spus:

Sistemul de racire este presurizat? Asa cum ar trebui sa fie?

Circuitul de racire nu merge la presiunea atmosferica, ci la o presiune un pic  mai mare (cam 1,5 bari) si in acest fel sa creasca temepratura de fierbere a apei de la 100 grd C la 120-130 grd C sau cat  o  fi socotit producatorul.

De fapt in circuitul de racire nu trebuie sa ai apa (ai apa chioara?) ci un lichid de racire care are alte proprietati fizice decat apa chioara.

 

Asadar verifica:

- in motor ai lichid de racire sau apa chioara?

- este presurizat sistemul?

- merge pompa de apa cum trebuie?

- cupleaza electroventilatorul cand trebuie?

- radiatorul este curat, si pe interior si pe exterior?

- functioneaza termostatul cum trebuie (deschide la temperatura indicata de producator si deschide complet) ?

 

Astea sunt asa cateva chestii de bun simt care trebuiesc verificate.

 

Oricum ceea ce patesi tu nu este o justificare ca trebuie musai sa mergi repede :crack:

 

Motocicleta nu este ca din fabrica, dar se aproprie foarte tare dpdv mecanic. Nu are nici apa chioara și nici sistemul de răcire nu e reparat pe genunchi ca să zic că pierde presiune. ( este verificat complet la fiecare servisare). De 2 ani de când o am, sub 105 constant nu am văzut sa stea apa în trafic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In regula.

Dar diversele piese cum sunt supapa de presurizare de pe vasul de expansiune, termostatul de pe circuitul de racire sau termocontactul de la radiator  mai crapa si ele.

Obturatiile din radiator se pot acumula din diverse motive.

Poate ca o piesa nu isi mai face treaba cum trebuie. Sau poate mai multe s-au damblagit.

In principiu mai intai se deschide termostatul de pe circuitul de racire, undeva pe la 87-90 grade C. Apoi pe la 100 si ceva grade C porneste ventilatorul. Si nu are voie sa mai treaca peste acele 100 si ceva de la momentul pornirii ventilatorului.

Faptul ca lichidul de racire ajunge la 105 grade C sau un pic mai mutl nu inseamna ca a fiert motorul. Cand fierbe o sa vezi bolborosind in vasul de expansiune.

Ca idee la Honda Transalp ventilatorul porneste tot asa la un pic peste 100 grade C.

 

Asa ca ar trebui sa faci o verificare amanuntita si temeinica. Care inseamna dat jos radiator, verificat termostatul la ce temperatura deschide, verificat termocontactul la ce contact inchide, verificat la ce presiune regleaza supapa etc. Asta daca vrei sa faci o treaba cum trebuie. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

@Silver Arrow

 

Salut ! Sanatate ! 

 

Cam induci omul in eroare in doua feluri: 

 

1 . Nimic din ce a spus el nu este un indiciu clar ca motoreta lui nu functioneaza bine. Cand functioneaza bine nu au rost cheltuieli pe verificari.

 

2. In  felul cum ai explicat minunatia de Transalp se poate intelege ca intra ventilatorul doar odata si scade temperatura si gata. In realitate si aia face exact ca si a lui. Intre ventilatorul pe la 106-108 si merge cateva minute pana scate pe la 90 si ceva .Se opreste ventilatorul si creste iar temperatura pana pe la 108 si o ia de la capat.

Pentru toata perioada cat o sa fie doar in oras , intre semafoare si Transalpul ala o sa fie fierbinte ca dracu . 

 

Daca ai cunostinta de motoreta aia Unicorn care nu se incinge in oras pe bune , sa auzim marca si modelul.

Si fa cumva sa fie exotica rau , sa nu fi avut samsa sa fi mers cu ea , ca eu inca nu am intalnit asa ceva . Am avut si motoreta de 125 si chiar si aia se incingea de parca ma pregatea pentru iad 

 

 

Initiator, la multe motorete se poate face o modificare prin care ventilatorul o sa porneasca mai devreme. Daca nu te pricepi,intreaba un mecanic.

 

Motoretele obisnuite a fi recomandate pentru oras sunt astea:

Fz6

Hornet

Sv650

Xj6

Cbf600

Bandit

Z650

Z750

Er6

 

Am mers cu majoritatea dintre ele si daca erau chiar asa miraculos de reci in trafic , acum detineam una dintre ele.

Editat de goe 75
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

maxiscuter Majesty 400 - pentru ca spatiu de bagaje sub sha enorm, plus top case, consum decent, comoditate in operare pt ca nu are mestecul de viteze, ABS

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, goe 75 a spus:

@Silver Arrow

 

Salut ! Sanatate ! 

 

Cam induci omul in eroare in doua feluri: 

 

1 . Nimic din ce a spus el nu este un indiciu clar ca motoreta lui nu functioneaza bine. Cand functioneaza bine nu au rost cheltuieli pe verificari.

 

2. In  felul cum ai explicat minunatia de Transalp se poate intelege ca intra ventilatorul doar odata si scade temperatura si gata. In realitate si aia face exact ca si a lui. Intre ventilatorul pe la 106-108 si merge cateva minute pana scate pe la 90 si ceva .Se opreste ventilatorul si creste iar temperatura pana pe la 108 si o ia de la capat.

Pentru toata perioada cat o sa fie doar in oras , intre semafoare si Transalpul ala o sa fie fierbinte ca dracu . 

 

Daca ai cunostinta de motoreta aia Unicorn care nu se incinge in oras pe bune , sa auzim marca si modelul.

Si fa cumva sa fie exotica rau , sa nu fi avut samsa sa fi mers cu ea , ca eu inca nu am intalnit asa ceva . Am avut si motoreta de 125 si chiar si aia se incingea de parca ma pregatea pentru iad 

 

 

Initiator, la multe motorete se poate face o modificare prin care ventilatorul o sa porneasca mai devreme. Daca nu te pricepi,intreaba un mecanic.

 

Motoretele obisnuite a fi recomandate pentru oras sunt astea:

Fz6

Hornet

Sv650

Xj6

Cbf600

Bandit

Z650

Z750

Er6

 

Am mers cu majoritatea dintre ele si daca erau chiar asa miraculos de reci in trafic , acum detineam una dintre ele.

Salutare!

Omul a folosit cuvantul ''fierbe''. Daca fierbe , adica face clabuci este o problema.

Daca ''fierbe '' a fost licenta poetica, atunci a gresit forumul 😋. Aici ''a firebe'' are un singur inteles, cel tehnic.

Asa este ca o temperatura de 106-108 grade C este in regula la Transalp. Dar fierbinte sa te topesti nu este.

Mai pune pe lista ta CB500X. Merge excelent in oras.

 

Poate ca nu m-am exprimat corect. Stiu ca am si deficiente gramaticale.🤦‍♂️

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Cat timp am avut R1 chiar imi fierbea ouale, la propriu.

 

Probabil au dreptate colegii cu scuterele. Mie nu mi-ar fi trecut prin cap sa zic ceva de ele pt ca am interes 0 in segmentul ala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Supermoto sau enduro, monocilindru 400cmc maxim pentru oras si pentru eventuale iesiri scurte sau off-road, dupa caz. 

 

Dupa mine, enduro sau supermoto pana in 400 cmc este ideal in oras. Au garda la sol inalta (poti sari borduri, gropi, etc), au demaraj mai mult decat decent, sunt foarte usoare (sau mult mai usoare ca cele naked de 600cmc cu motor 4 in linie) deci le poti manevra cu usurinta in trafic, au ghidonul inalt, deci trec peste oglinzi intre masini, consum mic rau... Nu stai cu ele prea mult pe loc, daca inveti sa le controlezi, deci nu e prea mare problema de incalzire. Daca mi-as fi permis, drumurile prin oras le-as fi facut un un al doilea motor, fix ca cel descris mai sus. 

 

Ca o paranteza, fara sa recomand neaparat motorul, Suzuki V-Strom DL 650 din 2008 pe care l-am avut, nu a avut aproape niciodata probleme cu caldura in trafic. Are inca un radiator special pentru ulei, se pare ca asta e cheia. Nu a pornit decat de cateva ori ventilatorul in cei 2 ani cat l-am avut si am mers zilnic cu el la munca in oras. Am prins calduri extreme in trafic si nimic, am crezut ca e mort in papusoi...plus ca nu arunca nici un fel de caldura la picioare. Mi s-a parut cel mai "cool" motor de l-am testat/folosit eu sau am auzit de la altii, mai ales in cilindreea aia.

Editat de misionaru
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, Silver Arrow a spus:

In regula.

Dar diversele piese cum sunt supapa de presurizare de pe vasul de expansiune, termostatul de pe circuitul de racire sau termocontactul de la radiator  mai crapa si ele.

Obturatiile din radiator se pot acumula din diverse motive.

Poate ca o piesa nu isi mai face treaba cum trebuie. Sau poate mai multe s-au damblagit.

In principiu mai intai se deschide termostatul de pe circuitul de racire, undeva pe la 87-90 grade C. Apoi pe la 100 si ceva grade C porneste ventilatorul. Si nu are voie sa mai treaca peste acele 100 si ceva de la momentul pornirii ventilatorului.

Faptul ca lichidul de racire ajunge la 105 grade C sau un pic mai mutl nu inseamna ca a fiert motorul. Cand fierbe o sa vezi bolborosind in vasul de expansiune.

Ca idee la Honda Transalp ventilatorul porneste tot asa la un pic peste 100 grade C.

 

Asa ca ar trebui sa faci o verificare amanuntita si temeinica. Care inseamna dat jos radiator, verificat termostatul la ce temperatura deschide, verificat termocontactul la ce contact inchide, verificat la ce presiune regleaza supapa etc. Asta daca vrei sa faci o treaba cum trebuie. 

 

 Cand ai BMW cam treburi de astea patesti 😛 😄

Yamaha X max 400; 

Suzuki Burgman  200 - 400 cc

Honda SH 125 - 150 - 300 I - 350 I cc

 

Editat de sprike
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 32 minute, sprike a spus:

 

 Cand ai BMW cam treburi de astea patesti 😛 😄

Yamaha X max 400; 

Suzuki Burgman  200 - 400 cc

Honda SH 125 - 150 - 300 I - 350 I cc

 

Deci intelegi de ce am vandut BMW-ul si mi-am luat Honda :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 22.05.2022 la 12:05, Adrian423 a spus:

Salutare! In prezent detin un gsxr 600 k1, iar in oras este crunt, fierbe la fiecare semafor si daca nu ii dau putina viteza se duce apa in 100 + grade. Cei care folosesc motocicleta  preponderent mai mult in oras, ce modele aveti ? Ma intereseaza in principal sa pot merge in trafic, fara sa se incinga prea tare. 

Honda NC700, 750 cu variatiile aferente.

Eu am 700x cu abs si dct si pot sa zic ca se descurca ft bine in oras. Si la asta mai intra ventilatorul dar nu prea simti ca emana caldura pe tine, motorul fiind jos si cilindri indreptati in fata, aproape culcati.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

momentan trocaresc prin oras mai mult decat as vrea cu R1150R-ul. racit pe aer ulei... cu gabaritu' m-am adaptat, hai sa zicem ca nu ma deranjeaza atat de tare, dar chinui destul de rau motorul, chiulasele ajung si la 135 de grade in dreptul evacuarii, daca 'tragi' cu un termometru in ele, ca n-are ceas care sa indice temperatura :))

eu astept sa aduca ATVrom jucaria din clipul de mai jos; are autonomie mare, bateria e montat astfel incat sa aiba si loc sub sa pt o casca full face, bonus poti scoate usor bateria si s-o cari ca pe un troller si mai e si Made in EU (Spania).

 

Cu rabla plus mi-a dat ca vine vreo 3000 si ceva de euro, cu tot cu achizitionarea unui voucher de rabla (n-am ce rabla sa casez). Nu sunt 100% hotarat, dar vreau sa il test ride macar. In doar cativa ani il amortizezi doar din a-i incarca bateria moca la munca :D

 

la fel de potrivit ar fi si un scuter conventional de 125-150-200 maxim, dar mi se pare bun pretul pentru acest Silence si de ce sa nu profit de reducerea venita cu rabla plus?

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, patrick1 a spus:

La 1,5 bari apa fierbe pe la 112 grd C, asta dacă nu urci pe Everest :D

image.thumb.png.71e3dc3d4a4132ac6728d0cfb4170850.png

https://www.engineeringtoolbox.com/boiling-point-water-d_926.html

 

Ok, nu am verificat,

Corect era sa spun ca lichidul de racire fierbe pe la 120-130 grade C la 1,5 bari. De aceea nu pun apa de izvor.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75
22 minutes ago, SenorPink said:

Sau o tartareata de 125cc, ușoară cu care te poți strecura ușor peste tot la orice ora și consumă și puțin. 500 - 600 cc în oraș r overkill. 

 

Doar daca ai interes sa ai mai multe motorete.

Pentru cineva care isi doreste doar una , cat mai universala , nu exista optiune mai buna decat una de 600-650, mai ales daca este apreciata si estetica.

Pentru cei care se multumesc si cu strutocamile care arata oribil , exista si enduro-touring intre 650-900 sau uraciunile planetei-derivatiile din NC700 + scutere.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fondurile rabla, sunt vis.

la moto in prima transa s-au dat in 4 zile, acum cred ca deja erau rezervari ramase anterior si iar pauza.

In plus, nu mai merge ca in trecut-cumperi ticket. De fapt se face intierea radierii, se aloca pe numele tau, cel care vinde face demersurile sa obtina radierea, si apoi primesti ticketul. Deeeci, nu e de cumparat ticket de la samsari, ca ai sanse mari sa dai banu si sa nu faca procesul complet. si mumu ticket.

Am cochetat cu ideea in martie aprilie, pt scuter-si m-am linistit repede.

Revenind on topic-cea mai buna moto pentru oras...... eu un scuter :))))

Sau poftim, un sm usurel. Insa greu bati un scuter in trafic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 47 minute, Adrian M. a spus:

Fondurile rabla, sunt vis.

la moto in prima transa s-au dat in 4 zile, acum cred ca deja erau rezervari ramase anterior si iar pauza.

In plus, nu mai merge ca in trecut-cumperi ticket. De fapt se face intierea radierii, se aloca pe numele tau, cel care vinde face demersurile sa obtina radierea, si apoi primesti ticketul. Deeeci, nu e de cumparat ticket de la samsari, ca ai sanse mari sa dai banu si sa nu faca procesul complet. si mumu ticket.

Am cochetat cu ideea in martie aprilie, pt scuter-si m-am linistit repede.

Revenind on topic-cea mai buna moto pentru oras...... eu un scuter :))))

Sau poftim, un sm usurel. Insa greu bati un scuter in trafic.

 

Asa este!

Astazi cu X Max 300.

Avantaje:

1.    Centrul de greutate jos. Senzatie de siguranta superioara motoarelor.

2.    Volum nevizibil : 4 casti integrale, fara coburi laterali

3.    Transport elemente agabaritice, ceea ce ar fi jenant pe motor

4.    Viteza max. la regim: 130 km/h. In depasiri 140.

5.    Incalzire la stationare: zero

6.    Consum la drum lung: 2,6 l/ 100 km. Forjat: 3.

7.    Confort pasager: superior. Seaua lata. Doar la GT – uri se apropie.

8.    Demarajul: superior pana la 80 km/h, fata de motoarele medii neturate exagerat

9.    Uzura cauciucuri: adancimea peste 2 mm la 27.000 km, la cea din poza. Mai merge!

 

Dezavantaje:

a)    Nu realizeaza o tinuta sportiva.

b)    Pe autostrada merge frumos la 120 km/h ceea ce e putin fata de motoarele mai mari de 300 ccm.

TimePhoto_20220525_101656.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

+ stai ca pe 🚽. Priceless! 

 

- mie nu-mi dă 🛵 senzație de siguranță superioară 🏍️, din contră. Asta după ce m-am dat o zi întreagă cu un Beverly 300 ie prin București, ca să nu avem discuții. 

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, ENEOS a spus:

+ stai ca pe 🚽. Priceless! 

 

- mie nu-mi dă 🛵 senzație de siguranță superioară 🏍️, din contră. Asta după ce m-am dat o zi întreagă cu un Beverly 300 ie prin București, ca să nu avem discuții. 

Asta cu stai ca pe wc nu reusesc neam sa o inteleg….

ti nu ti place cand te kkci”?

acum vorbind serios…. Cu ce ma incanta prin oras ca stau ca pe CAL pe o mobra fata de un scuter wc?

pana la urma ma intereseaza consum mic, manevrabilitate, consumabile ieftine 

de ce sa fac 10000 km cu mobra in oras cu anvelope de 3oo euro setul cand pot sa tocesc anvelope bune de scuter la 100 euro? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta cu mersul ca pe wc e clasica. Nu e vorba de siguranta. Da , nu i grozava pozitia, insa:

-este mult mai simplu sa urci/cobori pe scuter, avand golul ala in fata.

-protectie la vant ,ploaie, etc-esti practic complet protejat. Ieri am mers pe ploaie, ai protectie ca pe rt :)) Da, am parbriz.

-centrul de greutate jos-te strecuri muuuult mai usor cu scuterici decat cu moto. 

-manevrabilitate-muuult mai buna decat la moto, la strecurat-unghi mai mare de virare, ghidon full lock, aproape zici ca esti pe senile, atat de usor intoarce.

-spatiu de depozitare-eu am tot timpul 1 casca in scuterici(a sotiei), geanta de sala pt mine si geanta  sotiei de sala. SI mai incape uneori si rucsacul ei, sau un laptop. Nota-am si topcase.

-cutie automata. Can t beat that, nici la 4 roti, cand vine vorba de usurinta mersului in trafic.

 

As merge ca Ian 3000 km in tura? sigur nu. Poate pe un silverwing 600 model mai nou :)) 

Dar in oras, este o unealta grozava. Prefer oricand scuterila, per ansamblu, cand vine vorba de asta.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...