Adrian423 Posted May 22 Share Posted May 22 Salutare! In prezent detin un gsxr 600 k1, iar in oras este crunt, fierbe la fiecare semafor si daca nu ii dau putina viteza se duce apa in 100 + grade. Cei care folosesc motocicleta preponderent mai mult in oras, ce modele aveti ? Ma intereseaza in principal sa pot merge in trafic, fara sa se incinga prea tare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest goe 75 Posted May 22 Share Posted May 22 E normal sa se duca apa la 100+ si sa intre ventilatorul la 106-108 . Orice alta motoreta o sa ti se recomande aici o sa faca la fel in traficul urban. E normal sa te plangi de pozitie dar restul tine doar de intretinere corespunzatoare si cunostintele tale limitate. Ps . Si eu merg in oras preponderent cu sportive si nu au nici pe dracu dpdv mecanic. Chiar si caldura degajata este la fel ca la un fz6 sau Hornet. Ps2. Daca aveai un 1100xx , fz1, r1 sau alte modele cunoscute pentru caracterul fierbinte , te intelegeam . Dar gsxr 600 k1 nu este printre ele. Nici pe departe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silver Arrow Posted May 22 Share Posted May 22 Acum 58 minute, Adrian423 a spus: Salutare! In prezent detin un gsxr 600 k1, iar in oras este crunt, fierbe la fiecare semafor si daca nu ii dau putina viteza se duce apa in 100 + grade. Cei care folosesc motocicleta preponderent mai mult in oras, ce modele aveti ? Ma intereseaza in principal sa pot merge in trafic, fara sa se incinga prea tare. Sistemul de racire este presurizat? Asa cum ar trebui sa fie? Circuitul de racire nu merge la presiunea atmosferica, ci la o presiune un pic mai mare (cam 1,5 bari) si in acest fel sa creasca temepratura de fierbere a apei de la 100 grd C la 120-130 grd C sau cat o fi socotit producatorul. De fapt in circuitul de racire nu trebuie sa ai apa (ai apa chioara?) ci un lichid de racire care are alte proprietati fizice decat apa chioara. Asadar verifica: - in motor ai lichid de racire sau apa chioara? - este presurizat sistemul? - merge pompa de apa cum trebuie? - cupleaza electroventilatorul cand trebuie? - radiatorul este curat, si pe interior si pe exterior? - functioneaza termostatul cum trebuie (deschide la temperatura indicata de producator si deschide complet) ? Astea sunt asa cateva chestii de bun simt care trebuiesc verificate. Oricum ceea ce patesi tu nu este o justificare ca trebuie musai sa mergi repede Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PzKpfW Posted May 22 Share Posted May 22 2 hours ago, Adrian423 said: Ma intereseaza in principal sa pot merge in trafic, fara sa se incinga prea tare. Naked sau/și supermoto dacă vrei distracție. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian423 Posted May 24 Author Share Posted May 24 La 22.05.2022 la 13:16, Silver Arrow a spus: Sistemul de racire este presurizat? Asa cum ar trebui sa fie? Circuitul de racire nu merge la presiunea atmosferica, ci la o presiune un pic mai mare (cam 1,5 bari) si in acest fel sa creasca temepratura de fierbere a apei de la 100 grd C la 120-130 grd C sau cat o fi socotit producatorul. De fapt in circuitul de racire nu trebuie sa ai apa (ai apa chioara?) ci un lichid de racire care are alte proprietati fizice decat apa chioara. Asadar verifica: - in motor ai lichid de racire sau apa chioara? - este presurizat sistemul? - merge pompa de apa cum trebuie? - cupleaza electroventilatorul cand trebuie? - radiatorul este curat, si pe interior si pe exterior? - functioneaza termostatul cum trebuie (deschide la temperatura indicata de producator si deschide complet) ? Astea sunt asa cateva chestii de bun simt care trebuiesc verificate. Oricum ceea ce patesi tu nu este o justificare ca trebuie musai sa mergi repede Motocicleta nu este ca din fabrica, dar se aproprie foarte tare dpdv mecanic. Nu are nici apa chioara și nici sistemul de răcire nu e reparat pe genunchi ca să zic că pierde presiune. ( este verificat complet la fiecare servisare). De 2 ani de când o am, sub 105 constant nu am văzut sa stea apa în trafic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silver Arrow Posted May 24 Share Posted May 24 In regula. Dar diversele piese cum sunt supapa de presurizare de pe vasul de expansiune, termostatul de pe circuitul de racire sau termocontactul de la radiator mai crapa si ele. Obturatiile din radiator se pot acumula din diverse motive. Poate ca o piesa nu isi mai face treaba cum trebuie. Sau poate mai multe s-au damblagit. In principiu mai intai se deschide termostatul de pe circuitul de racire, undeva pe la 87-90 grade C. Apoi pe la 100 si ceva grade C porneste ventilatorul. Si nu are voie sa mai treaca peste acele 100 si ceva de la momentul pornirii ventilatorului. Faptul ca lichidul de racire ajunge la 105 grade C sau un pic mai mutl nu inseamna ca a fiert motorul. Cand fierbe o sa vezi bolborosind in vasul de expansiune. Ca idee la Honda Transalp ventilatorul porneste tot asa la un pic peste 100 grade C. Asa ca ar trebui sa faci o verificare amanuntita si temeinica. Care inseamna dat jos radiator, verificat termostatul la ce temperatura deschide, verificat termocontactul la ce contact inchide, verificat la ce presiune regleaza supapa etc. Asta daca vrei sa faci o treaba cum trebuie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest goe 75 Posted May 24 Share Posted May 24 (edited) @Silver Arrow Salut ! Sanatate ! Cam induci omul in eroare in doua feluri: 1 . Nimic din ce a spus el nu este un indiciu clar ca motoreta lui nu functioneaza bine. Cand functioneaza bine nu au rost cheltuieli pe verificari. 2. In felul cum ai explicat minunatia de Transalp se poate intelege ca intra ventilatorul doar odata si scade temperatura si gata. In realitate si aia face exact ca si a lui. Intre ventilatorul pe la 106-108 si merge cateva minute pana scate pe la 90 si ceva .Se opreste ventilatorul si creste iar temperatura pana pe la 108 si o ia de la capat. Pentru toata perioada cat o sa fie doar in oras , intre semafoare si Transalpul ala o sa fie fierbinte ca dracu . Daca ai cunostinta de motoreta aia Unicorn care nu se incinge in oras pe bune , sa auzim marca si modelul. Si fa cumva sa fie exotica rau , sa nu fi avut samsa sa fi mers cu ea , ca eu inca nu am intalnit asa ceva . Am avut si motoreta de 125 si chiar si aia se incingea de parca ma pregatea pentru iad Initiator, la multe motorete se poate face o modificare prin care ventilatorul o sa porneasca mai devreme. Daca nu te pricepi,intreaba un mecanic. Motoretele obisnuite a fi recomandate pentru oras sunt astea: Fz6 Hornet Sv650 Xj6 Cbf600 Bandit Z650 Z750 Er6 Am mers cu majoritatea dintre ele si daca erau chiar asa miraculos de reci in trafic , acum detineam una dintre ele. Edited May 24 by goe 75 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cavaleru Posted May 24 Share Posted May 24 maxiscuter Majesty 400 - pentru ca spatiu de bagaje sub sha enorm, plus top case, consum decent, comoditate in operare pt ca nu are mestecul de viteze, ABS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ianachim Posted May 24 Share Posted May 24 Pentru oras…scuter de 125 - 200 restul sunt barci Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silver Arrow Posted May 24 Share Posted May 24 Acum 1 oră, goe 75 a spus: @Silver Arrow Salut ! Sanatate ! Cam induci omul in eroare in doua feluri: 1 . Nimic din ce a spus el nu este un indiciu clar ca motoreta lui nu functioneaza bine. Cand functioneaza bine nu au rost cheltuieli pe verificari. 2. In felul cum ai explicat minunatia de Transalp se poate intelege ca intra ventilatorul doar odata si scade temperatura si gata. In realitate si aia face exact ca si a lui. Intre ventilatorul pe la 106-108 si merge cateva minute pana scate pe la 90 si ceva .Se opreste ventilatorul si creste iar temperatura pana pe la 108 si o ia de la capat. Pentru toata perioada cat o sa fie doar in oras , intre semafoare si Transalpul ala o sa fie fierbinte ca dracu . Daca ai cunostinta de motoreta aia Unicorn care nu se incinge in oras pe bune , sa auzim marca si modelul. Si fa cumva sa fie exotica rau , sa nu fi avut samsa sa fi mers cu ea , ca eu inca nu am intalnit asa ceva . Am avut si motoreta de 125 si chiar si aia se incingea de parca ma pregatea pentru iad Initiator, la multe motorete se poate face o modificare prin care ventilatorul o sa porneasca mai devreme. Daca nu te pricepi,intreaba un mecanic. Motoretele obisnuite a fi recomandate pentru oras sunt astea: Fz6 Hornet Sv650 Xj6 Cbf600 Bandit Z650 Z750 Er6 Am mers cu majoritatea dintre ele si daca erau chiar asa miraculos de reci in trafic , acum detineam una dintre ele. Salutare! Omul a folosit cuvantul ''fierbe''. Daca fierbe , adica face clabuci este o problema. Daca ''fierbe '' a fost licenta poetica, atunci a gresit forumul . Aici ''a firebe'' are un singur inteles, cel tehnic. Asa este ca o temperatura de 106-108 grade C este in regula la Transalp. Dar fierbinte sa te topesti nu este. Mai pune pe lista ta CB500X. Merge excelent in oras. Poate ca nu m-am exprimat corect. Stiu ca am si deficiente gramaticale. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest goe 75 Posted May 24 Share Posted May 24 Cat timp am avut R1 chiar imi fierbea ouale, la propriu. Probabil au dreptate colegii cu scuterele. Mie nu mi-ar fi trecut prin cap sa zic ceva de ele pt ca am interes 0 in segmentul ala. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
misionaru Posted May 24 Share Posted May 24 (edited) Supermoto sau enduro, monocilindru 400cmc maxim pentru oras si pentru eventuale iesiri scurte sau off-road, dupa caz. Dupa mine, enduro sau supermoto pana in 400 cmc este ideal in oras. Au garda la sol inalta (poti sari borduri, gropi, etc), au demaraj mai mult decat decent, sunt foarte usoare (sau mult mai usoare ca cele naked de 600cmc cu motor 4 in linie) deci le poti manevra cu usurinta in trafic, au ghidonul inalt, deci trec peste oglinzi intre masini, consum mic rau... Nu stai cu ele prea mult pe loc, daca inveti sa le controlezi, deci nu e prea mare problema de incalzire. Daca mi-as fi permis, drumurile prin oras le-as fi facut un un al doilea motor, fix ca cel descris mai sus. Ca o paranteza, fara sa recomand neaparat motorul, Suzuki V-Strom DL 650 din 2008 pe care l-am avut, nu a avut aproape niciodata probleme cu caldura in trafic. Are inca un radiator special pentru ulei, se pare ca asta e cheia. Nu a pornit decat de cateva ori ventilatorul in cei 2 ani cat l-am avut si am mers zilnic cu el la munca in oras. Am prins calduri extreme in trafic si nimic, am crezut ca e mort in papusoi...plus ca nu arunca nici un fel de caldura la picioare. Mi s-a parut cel mai "cool" motor de l-am testat/folosit eu sau am auzit de la altii, mai ales in cilindreea aia. Edited May 24 by misionaru Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Asimplu Posted May 24 Share Posted May 24 Daca vrei de oras care sa nu se incinga, iti iei motor/scuter electric. Restul se incing toate, cel mai prost la capitolul asta stand carenatele si cele racite cu aer/ulei Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sprike Posted May 24 Share Posted May 24 (edited) Acum 11 ore, Silver Arrow a spus: In regula. Dar diversele piese cum sunt supapa de presurizare de pe vasul de expansiune, termostatul de pe circuitul de racire sau termocontactul de la radiator mai crapa si ele. Obturatiile din radiator se pot acumula din diverse motive. Poate ca o piesa nu isi mai face treaba cum trebuie. Sau poate mai multe s-au damblagit. In principiu mai intai se deschide termostatul de pe circuitul de racire, undeva pe la 87-90 grade C. Apoi pe la 100 si ceva grade C porneste ventilatorul. Si nu are voie sa mai treaca peste acele 100 si ceva de la momentul pornirii ventilatorului. Faptul ca lichidul de racire ajunge la 105 grade C sau un pic mai mutl nu inseamna ca a fiert motorul. Cand fierbe o sa vezi bolborosind in vasul de expansiune. Ca idee la Honda Transalp ventilatorul porneste tot asa la un pic peste 100 grade C. Asa ca ar trebui sa faci o verificare amanuntita si temeinica. Care inseamna dat jos radiator, verificat termostatul la ce temperatura deschide, verificat termocontactul la ce contact inchide, verificat la ce presiune regleaza supapa etc. Asta daca vrei sa faci o treaba cum trebuie. Cand ai BMW cam treburi de astea patesti Yamaha X max 400; Suzuki Burgman 200 - 400 cc Honda SH 125 - 150 - 300 I - 350 I cc Edited May 24 by sprike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silver Arrow Posted May 24 Share Posted May 24 Acum 32 minute, sprike a spus: Cand ai BMW cam treburi de astea patesti Yamaha X max 400; Suzuki Burgman 200 - 400 cc Honda SH 125 - 150 - 300 I - 350 I cc Deci intelegi de ce am vandut BMW-ul si mi-am luat Honda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrick1 Posted May 24 Share Posted May 24 (edited) On 5/22/2022 at 12:05 PM, Adrian423 said: Cei care folosesc motocicleta preponderent mai mult in oras, ce modele aveti ? Ma intereseaza in principal sa pot merge in trafic, fara sa se incinga prea tare. Motoreta Mobra 50, la care ventilatorul funcționa în permenență pentru chiulasă și cilindru, oraș, deal sau vale. Mno ... nu era de 5-600cmc însă pentru oraș nici nu e nevoie de mai mult nici în zilele de azi. Edited May 24 by patrick1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrick1 Posted May 24 Share Posted May 24 On 5/22/2022 at 1:16 PM, Silver Arrow said: presiune un pic mai mare (cam 1,5 bari) si in acest fel sa creasca temepratura de fierbere a apei de la 100 grd C la 120-130 grd C sau cat o fi socotit producatorul. La 1,5 bari apa fierbe pe la 112 grd C, asta dacă nu urci pe Everest https://www.engineeringtoolbox.com/boiling-point-water-d_926.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zo10000 Posted May 25 Share Posted May 25 La 22.05.2022 la 12:05, Adrian423 a spus: Salutare! In prezent detin un gsxr 600 k1, iar in oras este crunt, fierbe la fiecare semafor si daca nu ii dau putina viteza se duce apa in 100 + grade. Cei care folosesc motocicleta preponderent mai mult in oras, ce modele aveti ? Ma intereseaza in principal sa pot merge in trafic, fara sa se incinga prea tare. Honda NC700, 750 cu variatiile aferente. Eu am 700x cu abs si dct si pot sa zic ca se descurca ft bine in oras. Si la asta mai intra ventilatorul dar nu prea simti ca emana caldura pe tine, motorul fiind jos si cilindri indreptati in fata, aproape culcati. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SenorPink Posted May 25 Share Posted May 25 Sau o tartareata de 125cc, ușoară cu care te poți strecura ușor peste tot la orice ora și consumă și puțin. 500 - 600 cc în oraș r overkill. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
drujbex Posted May 25 Share Posted May 25 momentan trocaresc prin oras mai mult decat as vrea cu R1150R-ul. racit pe aer ulei... cu gabaritu' m-am adaptat, hai sa zicem ca nu ma deranjeaza atat de tare, dar chinui destul de rau motorul, chiulasele ajung si la 135 de grade in dreptul evacuarii, daca 'tragi' cu un termometru in ele, ca n-are ceas care sa indice temperatura :)) eu astept sa aduca ATVrom jucaria din clipul de mai jos; are autonomie mare, bateria e montat astfel incat sa aiba si loc sub sa pt o casca full face, bonus poti scoate usor bateria si s-o cari ca pe un troller si mai e si Made in EU (Spania). Cu rabla plus mi-a dat ca vine vreo 3000 si ceva de euro, cu tot cu achizitionarea unui voucher de rabla (n-am ce rabla sa casez). Nu sunt 100% hotarat, dar vreau sa il test ride macar. In doar cativa ani il amortizezi doar din a-i incarca bateria moca la munca la fel de potrivit ar fi si un scuter conventional de 125-150-200 maxim, dar mi se pare bun pretul pentru acest Silence si de ce sa nu profit de reducerea venita cu rabla plus? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silver Arrow Posted May 25 Share Posted May 25 Acum 10 ore, patrick1 a spus: La 1,5 bari apa fierbe pe la 112 grd C, asta dacă nu urci pe Everest https://www.engineeringtoolbox.com/boiling-point-water-d_926.html Ok, nu am verificat, Corect era sa spun ca lichidul de racire fierbe pe la 120-130 grade C la 1,5 bari. De aceea nu pun apa de izvor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest goe 75 Posted May 25 Share Posted May 25 22 minutes ago, SenorPink said: Sau o tartareata de 125cc, ușoară cu care te poți strecura ușor peste tot la orice ora și consumă și puțin. 500 - 600 cc în oraș r overkill. Doar daca ai interes sa ai mai multe motorete. Pentru cineva care isi doreste doar una , cat mai universala , nu exista optiune mai buna decat una de 600-650, mai ales daca este apreciata si estetica. Pentru cei care se multumesc si cu strutocamile care arata oribil , exista si enduro-touring intre 650-900 sau uraciunile planetei-derivatiile din NC700 + scutere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian M. Posted May 25 Share Posted May 25 Fondurile rabla, sunt vis. la moto in prima transa s-au dat in 4 zile, acum cred ca deja erau rezervari ramase anterior si iar pauza. In plus, nu mai merge ca in trecut-cumperi ticket. De fapt se face intierea radierii, se aloca pe numele tau, cel care vinde face demersurile sa obtina radierea, si apoi primesti ticketul. Deeeci, nu e de cumparat ticket de la samsari, ca ai sanse mari sa dai banu si sa nu faca procesul complet. si mumu ticket. Am cochetat cu ideea in martie aprilie, pt scuter-si m-am linistit repede. Revenind on topic-cea mai buna moto pentru oras...... eu un scuter :)))) Sau poftim, un sm usurel. Insa greu bati un scuter in trafic. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest goe 75 Posted May 25 Share Posted May 25 Eu cred ca voi confundati orasul cu circuitul... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Constantin Posted May 25 Share Posted May 25 Acum 47 minute, Adrian M. a spus: Fondurile rabla, sunt vis. la moto in prima transa s-au dat in 4 zile, acum cred ca deja erau rezervari ramase anterior si iar pauza. In plus, nu mai merge ca in trecut-cumperi ticket. De fapt se face intierea radierii, se aloca pe numele tau, cel care vinde face demersurile sa obtina radierea, si apoi primesti ticketul. Deeeci, nu e de cumparat ticket de la samsari, ca ai sanse mari sa dai banu si sa nu faca procesul complet. si mumu ticket. Am cochetat cu ideea in martie aprilie, pt scuter-si m-am linistit repede. Revenind on topic-cea mai buna moto pentru oras...... eu un scuter :)))) Sau poftim, un sm usurel. Insa greu bati un scuter in trafic. Asa este! Astazi cu X Max 300. Avantaje: 1. Centrul de greutate jos. Senzatie de siguranta superioara motoarelor. 2. Volum nevizibil : 4 casti integrale, fara coburi laterali 3. Transport elemente agabaritice, ceea ce ar fi jenant pe motor 4. Viteza max. la regim: 130 km/h. In depasiri 140. 5. Incalzire la stationare: zero 6. Consum la drum lung: 2,6 l/ 100 km. Forjat: 3. 7. Confort pasager: superior. Seaua lata. Doar la GT – uri se apropie. 8. Demarajul: superior pana la 80 km/h, fata de motoarele medii neturate exagerat 9. Uzura cauciucuri: adancimea peste 2 mm la 27.000 km, la cea din poza. Mai merge! Dezavantaje: a) Nu realizeaza o tinuta sportiva. b) Pe autostrada merge frumos la 120 km/h ceea ce e putin fata de motoarele mai mari de 300 ccm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.