Jump to content

Intrebari despre limitarea unui motor


alexav
 Share

Recommended Posts

Salutare! In primul rand, sper ca nu am gresit topicul.. In al doilea rand, imi cer scuze ca pun atatea intrebari, dar chiar mi-as dori sa invat mai multe :) sper sa nu deranjez..

 

As avea mai multe intrebari despre limitarea unui motor pentru categoria a1. Anul acesta incep scoala moto.. si ca orice incepator vine problema „ce motor sa imi iau?”. Evident, mai intai sa vad „admis”, apoi urmatorul pas este motorul. 😊 

 

Ei bine sa incep „povestioara” mea. Prima oara a fost batuta in cuie varianta YZF R-125, preferabil 2022. Apoi am vazut BMW g310r.. un motor frumos, dar (sper sa nu gresesc) din cate am citit are 25kw, iar pentru a1 mie imi trebuiau 11kw. M-am tot gandit.. am cautat si degeaba, raspunsul la intrebare nu l-am gasit. M-am gandit sa apelez la ajutorul dumneavoastra!

• Prima intrebare ar fi: pot conduce un motor limitat la 11 kw daca am categoria a1?

Si nu, nu ma refer la intrebarea: „pot limita un motor de 600cc pentru a1?/ etc” 😁 Ma refer strict la motoarele care pot fi limitate la capacitatea necesara categoriei a1.

 

Continuand mica mea povestioara, recent am pus ochii pe un Kawasaki Ninja 250r 2009... Acum ce sa mai zic, am tot cautat si ce credeti, n variante despre cati kw are. Ba 22, ba 23, ba 25.. mai mult m-au zapacit :(

• A doua intrebare: pana la urma, cati kw are Kawasaki Ninja 250r? Difera in functie de anul motocicletei? 

Si tot aici..

• A treia intrebare: daca Kawasaki Ninja 250r 2009 are 22 kw asa cum am gasit (pe langa celelalte variante), poate fi limitat la 11kw si sa fie „folosit” (nu stiu cum sa ma exprim) legal daca detin cat. a1?

Si tot in final, v-as ruga sa imi explicati:  cum sta treaba cu limitarea? Puterea se imparte la 2?

 

Totusi, ma gandesc ca o sa tot gasesc altceva care o sa imi placa, pe care le voi adauga pe lista sa zic asa, dar deocamdata ma invart in aceasta zona. 

Cel mai probabil o sa mai adaug intrebari daca mai am nelamuriri :)

 

In final, imi cer scuze din nou ca am atatea intrebari.

Va multumesc foarte mult!

 

 

Edited by alexav
Link to comment
Share on other sites

Pt A1 nu se poate limita! În legislație scrie clar ce ai voie să conduci, oricum maxim 125 cm3. 

Link to comment
Share on other sites

Din pacate voi spulbera tot si o sa ti spun ca daca ai cat. A1, nu ti este permis sa limitezi motociclete pentru a ajunge la 11kw. Deci, cat. A1, doar motociclete care au iesit din fabrica cu 11 kw, MAXIM. Singurul sfat pe care ti-l pot da este. Am vrut cand aveam varsta, sa obtin si eu cat. A1 dar am renuntat la idee si a fost cea mai buna alegere pentru ca: 90% din cei care au A1 sunt efectiv inconstienti, pentru ca toti eram inconstienti(mai foarte mult, sau mai putin) intre varstele 15 si 9 luni-18(pana iti iei A2, multi chiar si dupa). Cand ai A1, ti ai dori sa faci din motocicleta aia ce este 1 motoreta de A2, A..cum au ceilalti tovarasi cu care te plimbi. Fortarea asta a limitei va duce la accident foarte rapid. Sunt foarte multi bani doar pierduti: echipament(iti ramane mic cand iei urm categorii, te pui in pericol vrei nu vrei(puterea f mica te va pune de altfel in niste situatii nedorite), mentenanta nu e ca la orice motoreta, majoritatea sunt monocilindre pe care trebuie sa le forjezi rau ca sa scoti ceva de la ele si trebuie schimbat uleiul foarte des(alti bani, alta distractie).Doar daca esti baiat de bani gata, go for it, dar inevitabil te vei pune in niste situatii in care pur si simplu, nu le anticipezi pe moment, pentru ca nu esti foarte responsabil(purul adevar). De altfel mai e un foarte mic avantaj cand ai mijlocul propriu de transport, dar care va costa mai mult decat orice bilet de tren\autobuz. Strange banii, vad ca tintesti la motorete noi(asta daca nu trollezi), mai asteapta putin, si ia ti o motoreta de A2. Atunci va fi cu adevarat distractiv. 

Link to comment
Share on other sites

Acum 6 ore, ENEOS a spus:

Pt A1 nu se poate limita! În legislație scrie clar ce ai voie să conduci, oricum maxim 125 cm3. 

Am inteles, multumesc!

Acum 6 ore, orangefresh2 a spus:

Din pacate voi spulbera tot si o sa ti spun ca daca ai cat. A1, nu ti este permis sa limitezi motociclete pentru a ajunge la 11kw. Deci, cat. A1, doar motociclete care au iesit din fabrica cu 11 kw, MAXIM. Singurul sfat pe care ti-l pot da este. Am vrut cand aveam varsta, sa obtin si eu cat. A1 dar am renuntat la idee si a fost cea mai buna alegere pentru ca: 90% din cei care au A1 sunt efectiv inconstienti, pentru ca toti eram inconstienti(mai foarte mult, sau mai putin) intre varstele 15 si 9 luni-18(pana iti iei A2, multi chiar si dupa). Cand ai A1, ti ai dori sa faci din motocicleta aia ce este 1 motoreta de A2, A..cum au ceilalti tovarasi cu care te plimbi. Fortarea asta a limitei va duce la accident foarte rapid. Sunt foarte multi bani doar pierduti: echipament(iti ramane mic cand iei urm categorii, te pui in pericol vrei nu vrei(puterea f mica te va pune de altfel in niste situatii nedorite), mentenanta nu e ca la orice motoreta, majoritatea sunt monocilindre pe care trebuie sa le forjezi rau ca sa scoti ceva de la ele si trebuie schimbat uleiul foarte des(alti bani, alta distractie).Doar daca esti baiat de bani gata, go for it, dar inevitabil te vei pune in niste situatii in care pur si simplu, nu le anticipezi pe moment, pentru ca nu esti foarte responsabil(purul adevar). De altfel mai e un foarte mic avantaj cand ai mijlocul propriu de transport, dar care va costa mai mult decat orice bilet de tren\autobuz. Strange banii, vad ca tintesti la motorete noi(asta daca nu trollezi), mai asteapta putin, si ia ti o motoreta de A2. Atunci va fi cu adevarat distractiv. 

Nu spulberati nimic, nu ati avea de ce. De asta am si apelat la aceasta comunitate unde stiam ca o sa primesc raspunsuri bune care chiar ma vor ajuta. Si eu inca stau si ma gandesc daca sa renunt la a1 si sa ramana a2-ul. Sunt fata :) ideea e ca nu, nu sunt de bani gata si daca chiar ramane sa dau de cat. a1 voi incerca sa contribui si eu pentru a-mi cumpara un motor. Inteleg tot ceea ce spuneti si chiar va multumesc pentru raspuns. Revenind la partea cu motoarele noi nu le am numai cu astea, imi plac si modelele mai vechi, doar ca la inceput acelea erau variantele mele. Cel putin mie, mi-ar fi fost imposibil sa zic ca, nu stiu, de exemplu imi place yzf r125 2022 dar 2014 nu imi place. Sa intrec limita, nu prea cred eu ca as face-o. Am zis din prima ca treaba cu motoarele o fac din pasiune, nu sa bag mana in gaz si sa fiu cool. 

Am zis ca ar fi mai bine sa incep de jos, pentru ca va dati seama, odata ce ai cat. a2 nu te mai gandesti sa iti iei un motor de 125, cresti putin sau mai mult puterea, ceea ce ati zis si dumneavoastra, fortarea asta a limitei va duce la un accident. 

Am sa mai stau si am sa ma mai gandesc, am timp destul. Va multumesc pentru raspuns! Chiar m-a ajutat si am inteles ceva din el! 

Link to comment
Share on other sites

1. Eu nu as face A1, asteapta macar pt aA2 sau direct A.

2. Ce zici tu acolo nu are treaba, daca ai o categorie mai permisiva, poti sa iti iei mobra mai mica (vezi cazul meu). Eu am luat direct A iar prima motocicleta a fost chiar ninja 250

3. IMG_20230119_100349.thumb.jpg.21dbbabc395441033bbb83065d2bb662.jpg

Ninja 250 are 24kw

4. Ce iti recomand eu este sa iei prima data B-ul si sa capeti experienta de trafic, si in plus o sa stii si care e situatia din masina (99% din traficul din jurul tau cand o sa fii pe motor). Experienta nu o poti inlocui cu nimic altceva, si o masina este mult mai sigura pentru asta. Apoi cand iesi pe 2 roti o sa iti fie mult mai usor ca incepator, chiar si la examen, nu ca ar fi greu.

 

5. Trebuie sa ai rabdare, citeste sfarurile, nu le.lua de bune, trece-le prin filtrul gandirii tale si pastreaza si aplica ce crezi ca este bine pentru tine.

 

6. Nu uita, graba strica treaba. Eu zic ca merita amanarea cu cativa ani, pentru a iti forma o fundatie solida. Obiceiurile (fumat, citit, mers cu viteza, mers precaut, nervi din orice, mancat sanatos, mancat dulciuei, imprumut bani pentru mofturi, etc.) pe care ti le faci te vor urmarii vreme indelungata, asa ca ar fi bine sa fii constienta la asta

 

Mult spor orice ai alege, sper sa iti citim mesajele vreme multa pe aici.

Edited by robert23mg
Link to comment
Share on other sites

Acum 3 minute, robert23mg a spus:

1. Eu nu as face A1, asteapta macar pt aA2 sau direct A.

2. Ce zici tu acolo nu are treaba, daca ai o categorie mai permisiva, poti sa iti iei mobra mai mica (vezi cazul meu). Eu am luat direct A iar prima motocicleta a fost chiar ninja 250

3. IMG_20230119_100349.thumb.jpg.21dbbabc395441033bbb83065d2bb662.jpg

Ninja 250 are 24kw

4. Ce iti recomand eu este sa iei prima data B-ul si sa capeti experienta de trafic, si in plus o sa stii si care e situatia din masina (99% din traficul din jurul tau cand o sa fii pe motor). Experienta nu o poti inlocui cu nimic altceva, si o masina este mult mai sigura pentru asta. Apoi cand iesi pe 2 roti o sa iti fie mult mai usor ca incepator, chiar si la examen, nu ca ar fi greu.

 

5. Trebuie sa ai rabdare, citeste sfarurile, nu le.lua de bune, trece-le prin filtrul gandirii tale si pastreaza si aplica ce crezi ca este bine pentru tine.

 

6. Nu uita, graba strica treaba. Eu zic ca merita amanarea cu cativa ani, pentru a iti forma o fundatie solida. Obiceiurile (fumat, citit, mers cu viteza, mers precaut, nervi din orice, mancat sanatos, mancat dulciuei, imprumut bani pentru mofturi, etc.) pe care ti le faci te vor urmarii vreme indelungata, asa ca ar fi bine sa fii constienta la asta

 

Mult spor orice ai alege, sper sa iti citim mesajele vreme multa pe aici.

Multumesc mult pentru raspuns! Chiar asta am sa fac, am sa stau si am sa ma gandesc, iar in final voi lua o decizie. Acum am vrut sa ma informez, am cautat mult timp raspunsuri la diferite intrebari si nu le-am gasit. Dar aici am reusit sa obtin deja sfaturi si raspunsuri! Multumesc frumos! :)

Link to comment
Share on other sites

A1 = 125 cmc și max 11kw, fără alte opțiuni.

dacă ai 16 ani, fără nicio problemă, intră în horă dacă asta îți dorești.

bla bla cu ia-ți beu ceu deu treu, nu au relevanță.

și la A1 înveți în trafic destule, dacă ești cât de cât conștient și după aceea trecerea la o categorie superioară va fi mult mai facilă

Link to comment
Share on other sites

Acum 5 ore, chv a spus:

A1 = 125 cmc și max 11kw, fără alte opțiuni.

dacă ai 16 ani, fără nicio problemă, intră în horă dacă asta îți dorești.

bla bla cu ia-ți beu ceu deu treu, nu au relevanță.

și la A1 înveți în trafic destule, dacă ești cât de cât conștient și după aceea trecerea la o categorie superioară va fi mult mai facilă

Multumesc de raspuns! 

Link to comment
Share on other sites

Acum 8 ore, chv a spus:

A1 = 125 cmc și max 11kw, fără alte opțiuni.

dacă ai 16 ani, fără nicio problemă, intră în horă dacă asta îți dorești.

bla bla cu ia-ți beu ceu deu treu, nu au relevanță.

și la A1 înveți în trafic destule, dacă ești cât de cât conștient și după aceea trecerea la o categorie superioară va fi mult mai facilă

+1
Daca te tin curelele, te lasa parintii si vrei sa apuci BAC-ul (adica tii la viata si devii constient de limite) etc. etc. ia-ti A1. Da-te cat mai mult, chiar daca e un 125cmc. Fata de un 50cmc, e clar o racheta.
Acumuleaza experienta/insecte/sperieturi, da banii pe echipament/revizii/asigurare (mai bine decat pe alte senzatii... tari) si dupa 2 ani (si un majorat) te bagi la un A2. Si apoi se schimba karma.
Iar dupa inca... ani, treci frumos la A. Ca un om mare.
Succes!

Link to comment
Share on other sites

Acum 1 oră, pierrotlefou a spus:

+1
Daca te tin curelele, te lasa parintii si vrei sa apuci BAC-ul (adica tii la viata si devii constient de limite) etc. etc. ia-ti A1. Da-te cat mai mult, chiar daca e un 125cmc. Fata de un 50cmc, e clar o racheta.
Acumuleaza experienta/insecte/sperieturi, da banii pe echipament/revizii/asigurare (mai bine decat pe alte senzatii... tari) si dupa 2 ani (si un majorat) te bagi la un A2. Si apoi se schimba karma.
Iar dupa inca... ani, treci frumos la A. Ca un om mare.
Succes!

 

:) va multumesc mult pentru raspuns!

Acum 22 ore, alexav a spus:

 

 

Va multumesc tuturor pentru raspunsuri! Chiar am invatat si chiar am inteles ceva din raspunsurile oferite de voi toti! :) Chiar nu ma asteptam, cu toate ca stiam ca sunt pe un site unde exista o comunitate moto; foarte frumoasa si amablia :D

Va multumesc enorm inca o data, respect si asfalt uscat ✌🏻

blockquote widget

Acum 9 minute, alexav a spus:

 

:) va multumesc mult pentru raspuns!

 

Va multumesc tuturor pentru raspunsuri! Chiar am invatat si chiar am inteles ceva din raspunsurile oferite de voi toti! :) Chiar nu ma asteptam, cu toate ca stiam ca sunt pe un site unde exista o comunitate moto; foarte frumoasa si amablia :D

Va multumesc enorm inca o data, respect si asfalt uscat! :) ;)

 

Edited by alexav
Link to comment
Share on other sites

in primul rand nu baga in seama "panseurile" de mare valoare ale astora de le e frica sa traiasca! daca poti sa iei a1 acum, ia-l! inveti multe la varsta asta, nu la 100 de ani! si sigur NU dupa ce inveti niste obiceiuri complet tampite de la masini! un motociclist poate deveni un sofer bun usor, invers e greu!

 

in al doilea rand exista motociclete de 125 in adevaratul sens al cuvantului, nu lesinaturile astea 4t care sunt peste tot si DA, se pot limita! aprilia rs 125 2t, cagiva mito 125, tot 2t, si o groaza de alte variante, nu numai sport! :) chiar si limitate vor fi net superioare lesinaturilor astora de le pleaca loganul in fata la semafor!

 

in al treilea rand o sa vina acum tot felul de "cunoscatori" care o sa-ti explice cat de proaste-s motoarele 2t! nu, nu sunt! proprietarii sunt in general si cred ca se repara cu 2 lei si, intr-o oarecare masura, si mecanicii moto care nu te indruma pe tine ca si client catre o solutie optima! problema unor mecanici este ca merg pe premiza "clientul nostru, stapanul nostru!" nu, clientul nostru e stapanul mamii lui! clientul nu stie decat ce ar vrea, nu de ce are nevoie! datoria ta ca mecanic este sa il indrumi! daca nu vrea si nu intelege usa ar trebui sa fie deschisa, nu sa incerce mecanicii sa ajunga la un compromis care in majoritatea cazurilor nu este bun!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...