Sari la conținut

4. Gran Premio MotoGP™ Guru by Gryfyn de España 2023


Kagemusha
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 337
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Greu de spus. Problemele la Honda erau deja incipiente în 2020. Poate ar fi câștigat în acel sezon pe fondul inconstanței celorlalți, dar nu sunt deloc convins că ar fi câștigat în '21 și '22, chiar întreg dacă era.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, PzKpfW a spus:

 

Și totuși faptul că se gândea doar la ale pe partea tehnică mi se pare nimic față de ceea ce a făcut Rossi. De la veto la alegerea coechipierului, la zidul cu Lorenzo, la jocurile cu presa. Și astea au fost doar lucrurile vizibile.

Pai a lovit exact unde trebuie. Nu a mai fost necesar veto la alegerea coechipierului, zid in boxa HRC, razboi de presa, etc.. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, PzKpfW a spus:

Greu de spus. Problemele la Honda erau deja incipiente în 2020. Poate ar fi câștigat în acel sezon pe fondul inconstanței celorlalți, dar nu sunt deloc convins că ar fi câștigat în '21 și '22, chiar întreg dacă era.

Crezi că dacă era întreg, mai lua Mir campionatul cu 1 (o) victorie și după aceea Fabio cu 5? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 31 minute, Doctor X a spus:

Crezi că dacă era întreg, mai lua Mir campionatul cu 1 (o) victorie și după aceea Fabio cu 5? 

Cu siguranta nu. Si sunt sigur ca si evolutia motocicletei Honda ar fi fost alta. Ducati ar fi fost eternul nr. 2. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 27 minute, xt600 a spus:

Cu siguranta nu. Si sunt sigur ca si evolutia motocicletei Honda ar fi fost alta. Ducati ar fi fost eternul nr. 2. 

Nu știu ce sa zic.

Moto ducati tot ar fi ajuns cea mai buna dar nu ar fi luat camp probabil, pentru ca pilot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă nu ar fi fost dușmănia cu Rossi, MM ar fi ajuns de mult la Ducati, la cât de mult și-l doreau Tardozzi și Ciabatti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Dacă"...Deocamdată lucrurile sunt așa cum sunt, iar MM a ajuns în situația asta fiind nevoit să forțeze pentru a sta în față, în egală măsură penrru că motorul nu îl mai ajută, și pentru că puștanii veniți în Motogp, nu sunt chiar "domnișoare" pe pistă...

Editat de Le Mertois
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, Le Mertois a spus:

"Dacă"...Deocamdată lucrurile sunt așa cum sunt, iar MM a ajuns în situația asta fiind nevoit să forțeze pentru a sta în față, în egală măsură penrru că motorul nu îl mai ajută, și pentru că puștanii veniți în Motogp, nu sunt chiar "domnișoare" pe pistă...

Marquez s-a rupt în prima cursă din 2020, după un 2019 în care a șters pe jos cu toți. Deci de ce să fi fost nevoit să forțeze?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

19 minutes ago, Doctor X said:

Dacă nu ar fi fost dușmănia cu Rossi, MM ar fi ajuns de mult la Ducati, la cât de mult și-l doreau Tardozzi și Ciabatti.

 

Nu prea văd legătura. Márquez nu s-a dus la Ducati pentru că nu avea de ce. Avea tot ce-și dorea la HRC: o motocicletă pe placul lui și cu care ceilalți se chinuiau (lipsă concurență), un statut clar de pilot principal, o echipă care gravita în jurul lui, un contract bănos, un obiectiv clar și tangibil (să-l depășească pe Rossi).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum, PzKpfW a spus:

 

Nu prea văd legătura. Márquez nu s-a dus la Ducati pentru că nu avea de ce. Avea tot ce-și dorea la HRC: o motocicletă pe placul lui și cu care ceilalți se chinuiau (lipsă concurență), un statut clar de pilot principal, o echipă care gravita în jurul lui, un contract bănos, un obiectiv clar și tangibil (să-l depășească pe Rossi).

Din ambiție și pentru și mai mulți bani. Îți dai seama cum ar fi fost să fi câștigat titlul cu Ducati imediat ce ar fi semnat cu ei? ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 ore, MirceaB a spus:

Prima transmit MotoGP-ul de cativa ani buni. Eu de trei ani ma uit pe acest program. Anul trecut daca tin bine minte, Cocu a avut un interviu exclusiv pentru Prima cu Rins.

Aa,inseamna ca sunt eu picat din luna...de fapt am cablu de la Digi si de aia...dar e f bine ca avem acum si aceasta optiune - chiar si pe Digi :ok:

Acum 11 ore, frigider a spus:

Greșeala lui Q seamănă cu a lui mm, doar ca la el nu s a blocat fata ci doar a venit prea repede și nu a avut loc.

Mie nu mi se pare ca Q a facut vreo greseala - incidentul lui Q din absolut toate unghiurile,cel mai elocvent e de la 2.30'

Erau 3 pe acel viraj - Bezzechi la interior cu 3 sfert de moto in fata celor 2 si cu foarte mult loc spre interior,Q la mijloc si Oli la ext side by side.Daca te uiti de sus vezi ca Bezzechi s-a miscat pe franare  (lucru pt care Zarco a fost crucificat la RBR atunci cu Morbi da?) de la interior spre exterior pt a avea o mai buna trasa de intrare.Efectiv Q a fost strans pe de o parte de Bezzechi iar pe partea cealalta era Oli la ext,nu avea unde degaja.Se si vede ca el nu a deviat trasa insa a fost acrosat si dezechilibrat de moto lui Bezzechi si de acolo se rupe filmul.

Dar nici lui Bezzechi nu ii gasesc vreo vina - el nu avea de unde sa vada cine era la 60-70cm in lateralul rotii lui spate,repet,cei 2 nu erau langa el sa ii vada ci la roata lui spate.Iti dai seama ca acolo e plin in jurul tau,poate nu trebuia sa se miste pe frane si sa isi tina trasa?Daca nu venea acei 60-70cm peste Q,cred ca nu aveam acest accident.DAR Bezzechi avea intaietate - era in fata,oarecum.

As zice tight space,incident de cursa - asa e pe primele viraje cand intra cate 3-4 inghesuiti - balamuc mare si iata daca cineva o batzaie (vezi Q-MM Aragon 2022) sau nu e aware ca are pe altul in lateral shit happens.

Acum 5 ore, PzKpfW a spus:

Pe CotA Ducati a obținut o victorie și un loc doi (ar fi fost dubla dacă Bagaia stătea în șa). Deci da, Ducati cea mai bună motocicletă pe corner speed.

Nu,nu,m-am exprimat eu fara subiect as usual - eu ziceam de KTM - pe ei nu i-am vazut pe Cota,nu pe Ducati - astia merg bine peste tot deja,sunt deja apuse vremurile cand nu virau.

Pecco as usual e un mic Lorenzo - descrie perfect dpdv tehnic.Traction'ul superior la KTM e foarte vizibil.

Ok,sunt si niste viraje de viteza dupa cum zici si tu si colegul damager,dar nu e nimic wow,cred ca pe iesire de pe virajele slow pierzi f mult daca nu ai tractiune,si acolo ktm era f avantajata.Iar Pedrosa a testat aici mii de km - stiau gumele pe de rost,am crezut ca vor avea degradare in cursa fata de sprint si se vor taia,deloc insa.Repet - daca la LeMans si pe Mugello ktm se bate la podium sunt perfect de acord - au facut un mare salt.

Acum 3 ore, PzKpfW a spus:

Bagnaia este pilot bun, om serios și muncitor cu pașaport italian, motive pentru care a ajuns unde este. Este însă un campion cam în stilul lui Mir.

De acord oarecum - insa amandoi sunt campioni la clasele mici,nu sunt veniti cu pluta pe Bistrita.Pecco e capabil de performante extraordinare daca se concentreaza.Are insa 2 fetze - prestatia de la Aragon 2021? cand l-a atacat MM pe toate partile si n-a gresit 1m si prestatia de la Misano samd cand cadea (dar nu era vina lui) atunci cand avea presiune pe el.Per total eu zic ca isi merita locul de prim pilot la uzina,nu despre asta e vorba.E vorba de faptul ca are un avantaj tehnic major.

Nu ma supar ca ia inca un campionat,dar ar fi fost frumos sa se si bata cu cineva pt el,insa se pare ca nu are cu cine...

Acum 3 ore, PzKpfW a spus:

Și totuși faptul că se gândea doar la ale pe partea tehnică mi se pare nimic față de ceea ce a făcut Rossi. De la veto la alegerea coechipierului, la zidul cu Lorenzo, la jocurile cu presa. Și astea au fost doar lucrurile vizibile.

:crack: ai grija ca trezesti galeria daca atingi statuia tribunului

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Doctor X a spus:

Dacă nu se rupea MM acu' trei ani, recordul lui Rossi era deja bătut și putea să meargă liniștit la KTM. 😋

Smiorc,smiorc.

Daca si cu parca.

As fi penibil sa-ti argumentez cu ,,daca"" cate titluri mai putea sa ia Rossi ,daca........

 

Despre cursa:oribila,in afara de cazaturi si decizia de kakat la Q,nu am avut ce vedea.

A concurat cu succes cursa de dinainte,F1,la fel de oribila.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia zi tu,  cam câte titluri mai putea lua Rossi după ce s-a dus la Petronas și după ce s-a pensionat? :)))

Editat de Doctor X
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Doctor X - Ambiția lui principală la momentul respectiv era să-l depășească pe Rossi. Câștigarea de titluri cu alte mărci era secundar. Iar ca bani, nu sunt deloc convins că Ducati i-ar fi dat mai mult decât Honda: nu există cifre oficiale, dar estimările contractului actual cu HRC sunt între 15 și 20 milioane/sezon. Comparativ, suma faraminoasă cu care Ducati l-au ademenit pe Lorenzo de la Yamaha a fost de aproximativ 12 milioane/sezon.

 

@Method - eu m-am referit la Ducati și la ce a spus Bagnaia (confirmat și de Binder, lângă el): GP23 este mai stabil și are corner speed mai bun. RC16 este mai bun pe tracțiune/ieșire din viraj și pe frânare. Legat de modul de frânare în derapaj al celor de la KTM, Hodgson observa că are legătură cu ciclistica și cum modul în care motocicleta este mai lăsată pe spate față de restul; asta permite o frână de motor mai eficientă (de unde și derapajul).

 

Nu am spus că Bagnaia nu este un pilot bun; oricum toți cei care sunt în MotoGP sunt semi-zei. Dar prim pilot la cea mai bună echipă oficială? Nu. Într-o zi bună este imbatabil (paralelă cu Maverick), dar este destul de inconstant și mai ales greșește nejustificat de mult. Poate cel mai grav: nici nu prea înțelege de ce o trântește câteodată. De la "folia de vizieră" de la Misano din 2020 la căzătura de etapa trecută.

 

13 minutes ago, Doctor X said:

Pecco e un fel de Fabio, dar cu motoretă mai bună. 😄

 

Cu tot respectul pentru Bagnaia, nu este la nivelul lui Quartararo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, xt600 a spus:

Peco este cam in aceeasi situatie in care se afla Lorenzo in 2010, dupa accidentarea lui Rossi. Atunci Lorenzo era pe cea mai buna motocicleta a momentului si in lipsa Doctorului, nu a mai avut un contender real la titlu. Orice pilot s-ar fi aflat atunci pe Yamaha, ar fi luat titlul. Acum, pe grila MotoGP este seceta, iar Bag este pe cea mai buna motocicleta, este primul pilot in echipa oficiala Ducati, dezvoltarea se face in jurul lui, etc, practic tot universul rosu se invarte in jurul lui. Doar un idiot poate pierde titlul, in aceste conditii. Peco este un pilot de top, dar nu iese cu nimic in evidenta, fata de alti piloti cu nivel ridicat. Nu are capacitatea de a domina competitia printr-un talent iesit din comun, printr-un pilotaj care rupe norma, etc. Are circuitele pe care se simte bine si poate domina (daca nu o tranteste), dar sunt multe altele pe care alti piloti sunt peste el. A fost cazul lui Rins, etapa trecuta, a fost Bezecchi, ieri am  putut sa facem o comparatie directa intre el si Binder. Binder a fost la cu totul alt nivel si doar avantajul tehnic i-a adus victoria lui Peco. Concluzie: lipsa unui chalenger real, avantajul tehnic si (daca situatia devine complicata, dintr-un motiv sau altul) eventualele ordine de echipa, ii vor  aduce (cel putin pe hartie) al doilea titlu. Asta daca nu se rupe.

De acord.Cu partea a2a.

Insa nu mi se pare ca exista comparatie intre campionatul 2010 si campionatul 2023 :

Screenshot-2023-05-01-at-22-52-30-2010-G

Dupa cum se vede era cam aglomerat la capitolul contenderi la titlu atunci, iar cand Rossi s-a accidentat in etapa a4a,by himself insa indirect ca si MM datorita presiunii exercitate de ceilalti pt a obtine un rezultat,Pedrosa si chiar Stoner au trecut la bataie pt titlu cu sansa a2a.Deci Lorenzo a avut mult de furca,a avut adversari redutabili care pana la urma au gresit sau nu s-au ridicat la nivelul impus de el.

Pecco....ce adversari are?Bestia nu e nici pe departe la nivelul lui Rossi din 2010 si n-a rezistat nici in sprint,ce presiune a pus pe Pecco?Zero.MM ar fi pus presiune daca nu ar fi comis-o inca din prima etapa.Si poate daca ar fi avut o moto ok.Q....face figuratie,nu are ce presiune sa puna.

Repet,nu poate fi condamnat Pecco pt prostiile lui MM si Bestia sau pt ca Q n-are moto.Ba da nici nu poti spune ca are vreun adversar,precum a avut Lorenzo in 2010.Si cu toate astea din 4 curse Pecco a fost pe burta in 2.Halal.Pai daca erau aia din 2010 il mancau pe Pecco cu fulgi cu tot acuma.

Acum 3 ore, therocketscientist1 a spus:

In legatura cu directia de dezvoltare tind sa cred ca Ducati tine foarte bine in mana treburile astfel incat sa nu se ajunga la situatii de genul Honda sau Yamaha. Nu caut acum pentru a vedea care erau nemultumirile lui FB1 la inceputul sezonului 2022, dar sigur nu era multumit in conditiile in care el era liderul de proiect. Ca sa imprumut termeni din curtea chatgpt ceea ce cauta Ducati este un maxim global, nu unul local (e.g. doar un top performer).

:10: Exact asta spuneam si eu mai demult - Gigi si cu inginerii dicteaza directia si o dicteaza in urma unor procese de analiza stiintifica.Nu schimbam liderii de proiect ca suntem Rossi si aruncam vina pe moto,nu cerem cu orice pret mai multa putere ca asa ne convine noua sa o intoarcem din spate ca la motocross iar HRC ne asculta ca suntem zei samd samd.

La Ducati si Aprilia,parerea pilotilor trece pe locul 2.Si asta iata ca da rezultate.

 

In alta ordine de idei,HRC a testat finally sasiul Kalex aici pe Jerez iar Puig spune ca primele rezultate sunt pozitive,insa a fost incercat deocamdata doar de Bradl.

Iar Q a testat un radio de urgente,insa a spus ca e inconfortabil si spera (si eu dimpreuna cu el) sa ramana doar pt urgente - gen anuntat ulei pe pista,red flag,moto in mijlocul pistei etc.Sper sa nu fie permisa comunicarea intre pilot si boxa prin radio pt ca atunci chiar ca s-a zis cu spectacolul.De orice fel -vezi F1.

Acum 4 minute, PzKpfW a spus:

Dar prim pilot la cea mai bună echipă oficială? Nu. Într-o zi bună este imbatabil (paralelă cu Maverick), dar este destul de inconstant și mai ales greșește nejustificat de mult. Poate cel mai grav: nici nu prea înțelege de ce o trântește câteodată. De la "folia de vizieră" de la Misano din 2020 la căzătura de etapa trecută.

 

Cu tot respectul pentru Bagnaia, nu este la nivelul lui Quartararo.

Pai...avand in vedere ce piloti a avut Ducati inainte...Pecco e prea smecher.Tin sa-ti aduc aminte ca ei marsau pe Dovi+...Petrux.Squadra azzura.omg.Pecco e un mare leap forward fata de ei.Ok - true : are destule scapari,dar progreseaza.Nu fantastic vad,deja are 2 trante din 4 curse,pana acum are procentaj de 50% si concurenta e inexistenta,sa vezi cand va fi si concurenta...dar mna.

 

Achesez si eu la diferenta de valoare dintre Q si Bagnaia.Cand va reusi sa faca din calcat bici si sa si pocneasca precum a facut Q cu Yamaha,atunci vorbim.Desi si Q are scaparile lui (cum sa pierzi ma 95 de puncte?fwtu-i psihicul....),mi se pare superior lui Pecco.

 

Ca sa pun punctul pe i - nu cred ca Pecco ar fi iesit pe 2 macar la campionat daca se confrunta cu MM in conditie fizica ok si cu Q cu o moto nu buna,ci relativ decenta.

De aia am zis la inceput de an ca va fi fantastic sezonul asta - tocmai pt ca Pecco va trebui sa-si dovedeasca forta - pt a-si pastra titlul va trebui sa se bata cu un coechiper puternic (fleosc,n-a avut cu cine),cu "un" Q cu o moto care in presezon era f ok (s-a dus si speranta aia) si cu MM fit (si asta a rezolvat-o :D ) .

Dar sa speram ca macar din a 2a treime a sezonului va avea ceva de furca cu ei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bagnaia, că și Quartararo, în majoritatea cazurilor câștigă curse Lorenzo-style: pleacă din prima linie și se duc. Excepțiile sunt foarte rare.

Măcar Bagnaia a rezistat la pressing-ul lui Marquez la Aragon.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu era vorba despre asta - Lorenzo castiga in cel mai eficient mod posibil,mi se pare logic - daca ai viteza de ce sa stai se rupi cu adversarii?trebuie sa fii nebun sa faci asa ceva.Lorenzo (si restul - Stoner,Rossi,MM chiar si Pedrosa) castigau cursele in fata unor adversari.Bateau,dominau intr-un fel sau altul pe ceilalti contenderi - Pecco nu are cu cine se bate.Efectiv e gol...pai daca a condus Bezzechi de la Moooney campionatul,despre ce vorbim?

Editat de Method
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 50 minute, Method a spus:

 

Insa nu mi se pare ca exista comparatie intre campionatul 2010 si campionatul 2023 :

Ma refeream strict la context, conjunctura in care s-a concurat, nu la parcursul lui Lorenzo in acel sezon. Sa fim atenti la nuante. 

 

Cat despre concurenta pe care a avut-o Lorenzo in 2010, da, ca nume, pe hartie, erau contenderi, dar Yamaha era la un nivel atat de inalt, incat concurenta era anulata. Pai in anul ala, Lorenzo a luat 9 victorii, cinci locuri 2 si vreo doua locuri 3. Cum spuneam, oricine ar fi fost pe M1/2010 de uzina, fara Rossi pe circuit, lua titlul. Era o formalitate. 

Acum 28 minute, Method a spus:

Lorenzo (si restul - Stoner,Rossi,MM chiar si Pedrosa) castigau cursele in fata unor adversari.

Scoate-l pe Rossi din enumerare, "specialistii" acestui mod de  acastiga curse erau Stoner, Lorenzo si Pedrosa. Desi Pedrosa mai lupta si in pluton.  Rossi nici daca ar fi vrut nu ar fi putut castiga curse fugind in fata, pentru ca lua starturi execrabile.  El a fost toata cariera un pilot de dog fight. Il avea in sange... I-a si placut al dracului de mult... :) 

Editat de xt600
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

7 minutes ago, Doctor X said:

Măcar Bagnaia a rezistat la pressing-ul lui Marquez la Aragon.

 

Dovizioso l-a bătut de mai multe ori pe Márquez. Și pe vremea când era în glorie.

 

 

Nu a însemnat mare lucru în schema generală.

 

2 minutes ago, Method said:

Pecco nu are cu cine se bate.Efectiv e gol...pai daca a condus Bezzechi de la Moooney campionatul,despre ce vorbim?

 

Corect.

 

S-a tot vorbit despre aportul lui Pedrosa la KTM - interesant cum a ajuns acolo.

 

Dani Pedrosa

I had other reasons to change factories. KTM offered me a great project and showed their full confidence in me, while HRC president Yoshishige Nomura told me that he believed that my size would prevent me from taking the project required by their current riders, Márquez and Lorenzo, who are physically larger than I am. They felt that Stefan Bradl was more suitable for this function.

 

Au jucat-o bine japonezii.

 

Și tot legat de Pedrosa și de italiană ca lingua franca:

 

 

29 minutes ago, Method said:

In alta ordine de idei,HRC a testat finally sasiul Kalex aici pe Jerez iar Puig spune ca primele rezultate sunt pozitive,insa a fost incercat deocamdata doar de Bradl.

 

Multe noutăți la testul de la Jerez.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, xt600 a spus:

Rossi nici daca ar fi vrut nu ar fi putut castiga curse fugind in fata, pentru ca lua starturi execrabile.

O făcea deliberat știind că-și are adversarii în mână. Publicul în delir.

Unul din motivele rămânerii în legendă. :D 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, PzKpfW a spus:

 

Dovizioso l-a bătut de mai multe ori pe Márquez. Și pe vremea când era în glorie.

 

 

Păi nu vorbeam despre Bagnaia și Quartararo?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...