Sari la conținut

Suzuki SV650 2003


Gigi B
 Share

Postări Recomandate

Va salut ! Vin si eu in fata voastra cu o mica problemă.Mai exact am achizitionat prima mea mobră ,un SV 650 din 2003 pe injectie ,motocicleta arata foarte ok estetic ,fara scurgeri ,fara cazaturi ,totul bine si frumos pana am ajuns cu ea acasa si am zis sa verific nivelul de ulei (fostul proprietar a spus ca a facut schimburile in ianurie 2023, plus ca era intuneric cand am mers sa o vad si mi se parea ca are ulei) Observ cu stupoare ca gemuletul de ulei e uscat ,plec repede cu ea la un service moto si completeaza baietii 1,8 litrii de ulei .Mentionez ca motorul merge si trage foarte bine ,mecanicii de acolo au zis ca nu are batai si ca nu aud nimic dubios la el ,dar eu nu pot sta linistit si nu pot sa plec la drum lung cu el deoarece mergand motorul ala cu atat de putin ulei ,atatia KM (vreo 6500 mi-a recunoscut vechiul proprietar ca a facut) sa nu isi ia ceva damage in el .Plus ca uleiul ala se schimba la 4000 .Ce imi recomandati ? Sa desfac totusi motorul sau sa pun direct alt motor? Si ma mira faptul ca nu s-a aprins martorul de ulei ,mai avea exact jumate de litru de ulei in el din 2300 ml cât intra maxim .    
                                       Stimă !!!

3975235b-c04b-403e-8bec-60e39762aa41.jpeg

cb75be3b-b9d2-4a9b-ab3d-e0866be69030.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 24 minute, Gigi B a spus:

era intuneric

Și n-ai avut nici lanternă la telefon... 🤦‍♂️

În primul rând SCHIMBĂ uleiul ăla! Cei 500 ml (dacă estimarea e corectă și nu au pus băieții "cu vârf") care au circulat intens s-au făcut dacă nu marmeladă cel puțin 3.14șat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă ai posibilitatea, mergi la un service specializat pe Suzuki și cere o diagnosticare. Nu-ți va garanta nimeni nimic, dar părerea unor mecanici care au experiență cu motorul ăla sigur ajută. Dacă lor nu li se pare nimic suspect, ia motocicleta și mergi cu ea. O să ai timp s-o desfaci la iarnă dacă vrei neapărat. Primele elemente care cedează din cauza lipsei de ulei sunt cuzineții. Sapi ceva ca să ajungi la ei, dar dacă sunt în stare bună cel mai probabil motorul este în regulă.

 

Alt motor nu este o soluție viabilă în cazul de față: este scump și nu știi ce cumperi.

 

30 minutes ago, Gigi B said:

am zis sa verific nivelul de ulei

 

Cu motocicleta dreaptă? La cald, presupun? Producătorul ce zice?

 

30 minutes ago, Gigi B said:

Plus ca uleiul ala se schimba la 4000

 

Uleiul se schimbă în funcție de mai mulți parametri (vechime, număr de cicluri, etc.). Nu este rău să-l schimbi la 4000, dar nici 6500 nu mi se pare exagerat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Schimbă uleiul + fitrul și lasă specialiștii care fac constatări în funcție de cât le e de foame! S7zuki sau nu nu poate nimeni evalua exact fără să demonteze.

Caută în ulei particule de metal, taie și filtrul și uită-te după sclipici. Dacă nu ai particule metalice probabil ai scăpat, dar clar ai un motor care consumă ulei și necesită supravegheat și completat mereu.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 minute, ENEOS a spus:

Și n-ai avut nici lanternă la telefon... 🤦‍♂️

În primul rând SCHIMBĂ uleiul ăla! Cei 500 ml (dacă estimarea e corectă și nu au pus băieții "cu vârf") care au circulat intens s-au făcut dacă nu marmeladă cel puțin 3.14șat.

Il schimb uleiul pe marti ,cu filtre ,nu am de gand sa umblu cu acel ulei ,intradevar e marmelada ,eu am vrut sa vad cat a lipsit .Si m-am uitat cu lanterna dar era condes pe gemulet si ploua un pic afara ,el mi-a dat cuvantul ca e full si e schimbat in ianurie ,fiind si entuziasmat l-am crezut ,dar totusi cand am ajuns acasa am zis sa mai verific odata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 minute, PzKpfW a spus:

Dacă ai posibilitatea, mergi la un service specializat pe Suzuki și cere o diagnosticare. Nu-ți va garanta nimeni nimic, dar părerea unor mecanici care au experiență cu motorul ăla sigur ajută. Dacă lor nu li se pare nimic suspect, ia motocicleta și mergi cu ea. O să ai timp s-o desfaci la iarnă dacă vrei neapărat. Primele elemente care cedează din cauza lipsei de ulei sunt cuzineții. Sapi ceva ca să ajungi la ei, dar dacă sunt în stare bună cel mai probabil motorul este în regulă.

 

Alt motor nu este o soluție viabilă în cazul de față: este scump și nu știi ce cumperi.

 

 

Cu motocicleta dreaptă? La cald, presupun? Producătorul ce zice?

 

 

Uleiul se schimbă în funcție de mai mulți parametri (vechime, număr de cicluri, etc.). Nu este rău să-l schimbi la 4000, dar nici 6500 nu mi se pare exagerat.

Nu stiu cati specialisti sunt la Timisoara strict pe acest motor .

Chiar acum, Flower-Power a spus:

Du-te la un service , dacă ești în București recomand GRG..

Sunt din Timisoara ,multumesc de pont oricum ✌️

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Just now, Gigi B said:

Nu stiu cati specialisti sunt la Timisoara strict pe acest motor .

 

Este un motor comun care în diferite versiuni de cilindree s-a pus pe multe modele. Dacă se pricepe cineva pe motoare Suzuki în general, sigur cunoaște și motorul ăsta. Întreabă la Suzuki Timișoara dacă au service propriu, dacă nu pe cine au ca service autorizat.

 

8 minutes ago, MotoS Garage said:

becul se aprinde cand nu mai ai presiune, nu ca mai ai putin ulei in motor!

 

Ai dreptate, dar un nivel scăzut de ulei implică și o pierdere de presiune - motiv pentru care cam toți producătorii folosesc senzorul de presiune drept indicator implicit (și) pentru nivelul de ulei. Problema este că în momentul în care se aprinde becul de presiune, situația este deja destul de gravă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 47 minute, PzKpfW a spus:

In cazul meu nu s-a aprins martorul ,motorul merge rotund ,nu bate ,porneste la sfert ,nu scoate fum .O sa le cer baietilor de la service sa se uite prin filtru si in uleiul vechi dupa pilitură,si sa ii faca un test de compresie ,poate imi spune si testul ala ceva .Va multumesc si voua pentru sfaturi.M-a luat valul cu motorul asta deoarece l-am achizitionat la 1500€ si arata bine estetic .Proprietarul imi spunea ca are nevoie de bani pentru urgente medicale si am zis ca am luat Jackpot-ul  cu el,dar de fapt in realitate  ……..:)))))  

Editat de Gigi B
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

5 hours ago, Gigi B said:

Observ cu stupoare ca gemuletul de ulei e uscat ,plec repede cu ea la un service moto si completeaza baietii 1,8 litrii de ulei .

 

Nu te vad bine, motoarele acestea de SV650 sunt cunoscute ca fiind sensibile la nivel mic de ulei iar din ce scrii tu este vorba de un nivel cu mult sub minimul de pe joja. In cazul in care motorul a scapat sa ai grija sa ai mereu uleiul la nivel pe joja.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 40 minute, 848-evo a spus:

Cea mai buna recomandare este sa o vinzi de urgenta ( pentru ca ai nevoie de bani pt urgente medicale 😂😂) si la urmatoarea o sa bagi la cap sa nu te mai lasi dus de val si sa ai rabdare pana gasesti pe cineva care sa iti verifice urmatoarea motoreta inainte sa o platesti.

 

Ps. Ce trebuia sa te alerteze ca motoreta a fost pa mana unui sarac fara esperienta era prezenta tobei China si starea cauciucului spate .

Orice incepator face macar o greseala la prima achizitie , dar parca tu te-ai ambitionat sa le faci chiar pe toate in acelasi timp.

 

-mers singur

-vizionat noapte 

-mai interesat de estetic decat de motor/ sasiu

- fara habar de cum trebuie sa arate una defapt

-fara habar de evaluat elemente ultra vizibile ( cauciucuri , toba , lant ..)

 

 

Baga la cap toate astea si la urmatoarea o sa iasa mai bine.

:((( Nu am vrut neparat o motocicleta ieftina .Am vrut un motor de incepator ,docil si umil primi Km.Am vazut 2003 anul si la 1500€ ,si nu ma interesa cauciucuri ,lant ,etc deoarece oricum intentionam sa le schimb ,ce ma enerveaza e ca a mers asa fara ulei ,desi motorul e in mintile lui,trage bine de tot ,nu da fum ,porneste la sfert.Marti ii fac toate schimburile ,ii fac un test de compresie ,iar daca nu e in regula imi asum ,nu o mai dau la altcineva sa ramana pe drum ,ce mie nu imi place nu mai fac nici la altcineva necaz .Probabil caut un motor pe undeva ,si il montez sus.Bineinteles o sa apelez la cineva care stie cu ele .I-am comandat si cauciucuri noi ,am programare sa ii pun toba noua Leo Vince .Poate poate scot din “buda” ceva ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 6 ore, PzKpfW a spus:

cam toți producătorii folosesc senzorul de presiune drept indicator implicit (și) pentru nivelul de ulei

Vorbești prostii!

Acum 9 minute, Gigi B a spus:

am programare sa ii pun toba noua Leo Vince

Fix tichia de mărgăritar! 🤦‍♂️

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, ENEOS a spus:

Vorbești prostii!

Fix tichia de mărgăritar! 🤦‍♂️

Nu ne mai certa :)))).  Apreciez sfaturile ,dar decat sa dau teapa mai departe o fac ce trebuie facut si aia e .Am vrut doar sa va cer parerea referitor ca a mers cu putin ulei .In rest oricum am realizat ca trebuie cauciucuri,schimburi etc .Va trimit poza cand e ca si noua :))))))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic că se poate și mai rău. Să te fereasca dumnezeu de vânzătorii români...

Scuter care arăta bine, mergea bine. Defecte mai mult cauzate de vârstă... Prețul pieței, acte în regulă, nimic dubios la primă vedere. Mers cu el așa la RAR a doua zi, respins doar din cauză de cauciucuri vechi și lipsa aprinderii stopului de frână de la maneta stângă. Schimb cauciuc și apoi uleiul... Curg bucăți de piston și de segment.

Bineînțeles c-a urmat desfăcutul...

 

IMG_20220606_211919.thumb.jpg.ad48e1df681ac3abb3cffcfcc8c12a67.jpgIMG_20220622_203259.thumb.jpg.40f8aa1e2a1f6cea5f2da2ae32c0c6fa.jpgIMG_20220623_082814_796.thumb.jpg.7cb2ec274c557d93dab8d1497d32b6c5.jpgIMG_20220623_083351.thumb.jpg.93352509c788020709231db3ee648cab.jpgIMG_20220623_083414.thumb.jpg.793bfa79798c38caf7dd570a2053a3d3.jpgIMG_20220826_120803.thumb.jpg.72deabdaab253cef86021f67ac63e17c.jpgIMG_20220826_120812.thumb.jpg.fc35932fa0ba5d35489f19512392e35d.jpgIMG_20220826_120818.thumb.jpg.161d137083d50706a1b257c0a603b2c7.jpgIMG_20220826_120824.thumb.jpg.2062e6bc8f73880110b9b2a1a482af7d.jpgIMG_20220826_120830.thumb.jpg.985964da6fb3b1337ac67b8e3125befd.jpgIMG_20220826_120841.thumb.jpg.7f5d5c1a74f6e035c6d1775764f95a85.jpgIMG_20220826_121027.thumb.jpg.79c5bea10b7ccdd5e41453b7b24a21aa.jpgIMG_20220826_135319.thumb.jpg.b7e03c54acb8715d8ac52b871a747b89.jpg

 

Pistonul OK, alt segmenți, dar cilindrul varză la partea de jos. Bănuiesc că pistonul original a fost lipit de cilindru la partea de jos (orientarea cilindrului fiind aproape orizontală) și când s-a forțat dezlipirea lui, s-a făcut bucăti. S-a pus alt piston și via OLX...

Nu-s de ieri de azi în lumea asta, dar chiar sunt curios cine și-ar fi dat seama de măgărie la fața locului...

Editat de vis-a-vis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 58 minute, PzKpfW a spus:

 

Poate nu m-am exprimat corect. Ca să înțelegi: cauza cea mai comună pentru pierderea presiunii la ulei este nivelul scăzut al acestuia.

Total greșit! Continui să vorbești prostii.

1 oră în urmă, Gigi B a spus:

fac ce trebuie facut

Leo Vince, se știe! SV fără Leo Vince nu-i ce trebe.

Chiar dacă s-au adunat cuzineții în baia de ulei tot toba e mai importantă... Mai sunteți mulți?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gata ,mi-am gasit si motor cu 30.000 de km in UK .Merge maine cineva sa il vada si mi-l trimite in țară ,am si garantie pe el (acuma pot sa ii pun tobă si cauciucuri noi ).Desi toata lumea ma asigura ca o sa mearga cu motorul ăsta mult si bine ,pentru linistea mea ii pun un alt propulsor. Problema rezolvata ,si next time dupa ce acumulez pe drum niste experienta ,urmatoarea mobra va fi una nouă .Va multumesc pentru toate sfaturile :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, Gigi B a spus:

Gata ,mi-am gasit si motor cu 30.000 de km in UK... Desi toata lumea ma asigura ca o sa mearga cu motorul ăsta mult si bine ,pentru linistea mea ii pun un alt propulsor...

 

Dai 1500 pe motor, minim 500E pe alt motor, tu n ai ce face cu banii. De ce nu ti ai luat un motor nou sau ceva la 10.000? 

Am stat si am citit postările, și tot nu am înțeles, de ce înlocuiești motorul?

Doamne ferește de începători ca tine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 59 minute, Cristian C. a spus:

 

Dai 1500 pe motor, minim 500E pe alt motor, tu n ai ce face cu banii. De ce nu ti ai luat un motor nou sau ceva la 10.000? 

Am stat si am citit postările, și tot nu am înțeles, de ce înlocuiești motorul?

Doamne ferește de începători ca tine.

Petru ca 1 nu vreau sa iau un motor de 10.000 sa dau cu el de pamant 

2 Nu vreau sa plec la 300 de km de casa si sa aud din senin batai in el 

3 motorul asta l-am luat ieftin de tot si chiar daca pun alt motor nu depasesc pretul unui SV in stare bună. Pare logic acuma ? Si mai logic e ca mergand motorul cu 500 ml in el ,e clar ca nu are cum sa fie bine 

 

Acum 25 minute, ENEOS a spus:

Vezi-ți slde treabă că nu înlocuiește nimic! E încă un milenial. 

Priveste-mă, pana saptamana viitoare e sus .  Ideea e ca vreau sa țin motocicleta indiferent daca iau altceva anul viitor pentru ture scurte in oras ,chiar daca iau alta .Dar asta va fi dupa ce ma invat ca lumea .Nu inteleg ce zic rău 

Editat de Gigi B
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, 848-evo a spus:

La cat de putin habar ai despre subiect , eu nu as avea incredere ca ai verificat uleiul bine sau ca te-ai dus cu ea la un mecanic care a mai vazut si motorete in viata lui . 

 

Daca mergeai cu ea la un mecanic adevarat , ala intai iti dadea afara ce aveai in baie , sa vada ct mai ai si cum arata.

Parca vad ca ati verificauleiu cu ea pe cric.

Am completat provizoriu ,ideea era sa il schimb atunci dar nu avea filtru pe stock si nici fara ulei nu puteam sa umblu asa ,exact jumate de litru avea in el ,am bagat cu mecanicul 1.8 L pana a ajuns la nivel .A spus sa merg maine pentru un schimb de fluide .Trebuia sa il las cu asa putin ulei? Hai sa lasam toti astia incepatori motocicletele si sa se urce pe ele doar astia motociclisti adevarati adevarati.Ce Dumnezeu atata zarva ?Eu am cerut o parere ce sa fac in legatura cu pățania mea .Nu am cerut parere despre costuri ,nici despre nimic altceva decat este specificat in subiect.Sunt incepator si e prima mea motocicleta,voi toti a-ti fost doxă in ale motociclismului la inceput ? Sa nu va suparati pe mine dar haideti sa fim mai buni cu altii cu mai putina “intelepciune” 

 

Ps :In loc sa tot aruncati cu noroi in mine mai bine m-ati ajuta sa aleg pe viitor o bujie de calitate ,un cauciuc ,un sfat de intretinere . Hai va pup 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

30 minutes ago, Gigi B said:

Ps :In loc sa tot aruncati cu noroi in mine mai bine m-ati ajuta sa aleg pe viitor o bujie de calitate ,un cauciuc ,un sfat de intretinere . Hai va pup 

 

Salut, Gigi!

 

Relaxează-te, forumul ăsta e plin de "doctori" care omoară pacienții, de miștocari și grețoși.

Văd că ești din Timișoara, încearcă să găsești un mecanic bun acolo.

Uite aici un topic deschis demult de Raul, unde poți găsi ce cauți dacă ai răbdare să îl răsfoiești. Sau eventual aici, un topic dedicat cu service-uri în zonă.

 

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...