Sari la conținut

Automobile sport


PzKpfW
 Share

Postări Recomandate

Acum 28 minute, ENEOS a spus:

Etrierul nu poate fi pe aceeași parte cu levierul fuzetei acționat de cremaliera de direcție. Chiar dacă e suspensie cu paralelogram deformabil de regulă brațul inferior e mai lat decât cel superior, deci șansa de a interfera la viraj etrierul mare cu brațul de jos e mai mare decât cu cel superior. Părerea mea e că ăsta e motivul dispunerii etrierului rotit spre partea de sus.

Are o logica

 

Uite si pe unul care pare ca stie ce spune

 

 

"Largest correlation to brake caliper position on the front wheel is the opposite side of the steering tie rod attachment to the steering arm on the knuckle. All cars with steering rack in front of wheel center have calipers behind wheel center. and vice versa.

front calipers

The case for the longitudinal engine configuration: Steering rack tends to be in front of the engine, or just underneath the front of the lowest part of the engine (oil sump). Some cases where steering rack is behind the engine force the engine and transmission up, raising CG height and hood height (which in turn can raise the roof height and driver seating reference point SgRP up to maintain forward down-vision). Steering rack in front of wheel center also allows for better ackermann during turning…thus most longitudinal front engine rear wheel drive (F/R) cars will have calipers rear of wheel center.

The case for transverse engine configuration. Most cars with enginer mounted transverse have the engine and transmission in front of wheel center, for packaging and for engine roll characteristics.Thus most transverse mounted (FWD/AWD) cars will have the steering rack in the rear because that is the best place to put the steering rack… and thus the calipers have to be front of wheel center.

rear calipers

Rear caliper placement will tend to arranged to allow the best package for all suspension arms going to the knuckle. Usually damper position, and compatibility with park brake systems (if integrated into the caliper instead of the hub). Most manufacturers will try to attach the rear damper to the knuckle to achieve the best damper motion ratio for ride quality, package permitting."

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 139
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Că-ți place sau nu, este subiectiv. Nu sunt mare consumator de YouTube, dar Vlad are foarte multe cunoștințe tehnice generale. Iar când greșește, știe să recunoască.

 

@Tzitzicat@ENEOS - merci pentru explicații. Are sens. Am impresia că doar la japonezi am văzut MR cu frânele față dispuse așa (GT/GR-86, Z, GT-R, etc.).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Misto topic.

Totusi tinand cont de lipsa de identitate de pe piata auto, cu anumite masini, asa zise sport.........este mult de dezbatut.

Nu are legatura cu marca. Are legatura cu pachetul primit cand cumperi vehiculul, conceptul in sine.

Cat despre cutia automata vs manuala, in afara de faptul ca poti sa pleci tasnind din ambreiaj cu manuala in 1-a, mai departe nu vad avantajul la FUN factor, schimbi din padele la fel cum schimbi din joystick la manuala, odata ce ai schimbat si trecut de 1-a.

 

Eu am avut  407coupe V6hdi (automat), RCZ (automat)am si acum ( motorizare tip Shimano 1.6turbo, am zis sa fiu "deschis" si nu mai gresesc 🤣 ), Subaru Legacy H6 (automat), E90 LCI 330d manual.

 

O masina sportiva trebuie sa aibe un sasiu foarte bun si o motorizare care sa iti dea voie sa depasesti fara sa ai icoana in mana.

 

Am avut ocazia sa merg conduc si cu Mazda MX5 2.0i, Toyota MR2, E46 330i.

 

Este complicat pt ca toate masinile aspirate, de cilindree mica, mentionate mai sus ................ in opinia mea ele fac mult zgomot pt nimic, mai ales saraca Mazda MX5 2.0i mult zgomot pt nimic, zici ca mergeai pe jos, nu cu masina, zero cuplu. Probabil pt ca facea mult zgomot, asa ii parea prietenului meu ca masina trage.........desi un Passat 2.0tdi cred o intrecea cu o remorca legata de masina, fara a face efort la reprize.

 

Singura masina care mi-a placut dpdv sportiv si care le cam batea pe toate cele mentionate mai sus a fost Subaru Legacy H6 (3.0i aspirat) cu 4x4 permanent. Masina aia fata de e46 330i (aspirat) punea puterea jos cand pleca de pe loc si cam stingea lumina la masinile echivalente ca putere. La fel si pe viraje, mai slabe ca sasiu/balance, e46, e90 turbo diesel, MR2 sau MX5, nici nu aveau ce discuta cu o masina compacta in 4 usi Legacy H6, erau categoric inferioare, ca sasiu si ca eficienta a transmiteri puterii pe asfalt.

 

Cred ca o masina sportiva trebuie sa fie 4x4, sa aibe distributia maselor cat mai corecta 50-50 si evident un motor de minim 3.0 cu turbo. 4x4 te ajuta foarte mult si se vede diferenta evidenta atunci cand pe jos este ud. Pe asfalt uscat diferentele sunt mici.

 

Degeaba pui 2.0t pt ca vei avea un caracter infect de ON/OFF, cu toate hartile si steroizii din lume motoarele mici raman motoare mici si se simte in caracter chiar daca au 300cai 2.0t 4cil. Daca te pui dupa pe 3.0t 6cil 320cai este deja altceva, pt ca are puterea utilizabila si prezenta indiferet de RPM sau treapta de viteza.

 

Cat despre aspirate, asta este o chestie de cultura raportat la o cronologie anume, pt persoane de o anumita varsta. In ziua de astazi daca esti open mind, nu vad de ce ai alege un motor fara turbo............ Turbo este bun pt ca optimizeaza caracterul unui motor, il face sa fie mai "rotund" nu e vorba doar de putere. Ma refer la 3.0-uri sau +3.0, nu la jucarii, la motoarele mici efectul on-off ramane chiar daca ai tu mama turbinelor si softul softurilor.

 

Oricum tinand cont de trendul stupid global in care avem SUV-uri FWD 1.2turbo  3cil cu jante de 19", nu m-as mira sa apara Audi R8 cu 1.0tsi. Liberte/Egalite/Fraternite!

 

In cazul PSA de exemplu au renuntat la un GT 407coupe 3.0hdi, motorizare decenta, sasiu ok, suspensii adaptible si reglabile electronic ca reglaj, au trecut la RCZ cu un super sasiu (n-am ce comenta) insa cu o motorizare absolut jignitoare la adresa clientului (cu tot cu turbo al ei), sigur nu e ca un MX5 2.0i, nu mergi pe jos😀, dai la pedale😎.

 

Mie imi fac cu ochiul ca next cars Infiniti Q60S AWD sau 640d coupe (da da d-ul nu i-ul) , stiu ca nu sunt masini sport hardcore, insa au motorizari decente, vin si 4x4. si arata foarte bine fara a fi fake-uri gen SUV-urile 1.0-1.6 cu jante de 19'.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

16 minutes ago, Bigfoot said:

Cred ca o masina sportiva trebuie sa fie 4x4

 

Aia este o mașină rapidă/eficientă. O mașină sport este altceva. De exemplu, Porsche Cayman GTS este o mașină sport; Porsche Panamera GTS este un GT.

 

33 minutes ago, Bigfoot said:

Mie imi fac cu ochiul ca next cars Infiniti Q60S AWD sau 640d coupe (da da d-ul nu i-ul) , stiu ca nu sunt masini sport hardcore, insa au motorizari decente, vin si 4x4. si arata foarte bine fara a fi fake-uri gen SUV-urile 1.0-1.6 cu jante de 19'.

 

Nu este nicio problemă în a aprecia astfel de mașini, dar nu sunt mașini sport. Sunt GT-uri care promovează confortul, stabilitatea la viteză, controlul și siguranța în detrimentul sportivității.

 

Așa cum s-a mai spus, un automobil sport te face să muncești pentru performanță și control, te face să te simți "la limită", să cauți imprevizibilul. De acolo vine plăcerea asociată conducerii unor astfel de mașini. Iar asta este independent de câtă putere are motorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, PzKpfW a spus:

 

Aia este o mașină rapidă/eficientă. O mașină sport este altceva. De exemplu, Porsche Cayman GTS este o mașină sport; Porsche Panamera GTS este un GT.

 

KTM X-BOW merge?

Acum 7 ore, prafrau a spus:

cum raportezi offtopic?

Cauta cu atentie, sigur gasesti tu acolo un buton😀

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, Bigfoot a spus:

Misto topic.

Totusi tinand cont de lipsa de identitate de pe piata auto, cu anumite masini, asa zise sport.........este mult de dezbatut.

 

Raspunsul este chiar aici pe topic. Automobilul sport este inteles diferit de majoritatea, de accea si piata fara "identitate" cu toate ca eu cred ca piata defapt a reactionat la cerere. 

 

Daca e sa privim in istorie, automobilul sport era caracterizat prin doua caracteristici. Greutate redusa si agilitate. Nici vorba de motoare mari, sau sisteme 4x4. Iar oglinda era in motorsport. Pana prin anii 80, motorsportul fie ca vb de F1, WRC, Anduranta etc. oglindea exact aceste caracteristici. Au fost exceptii (Ford la Mans, etc), dar in general automobilul sport era usor si agil. 

Apoi a aparut turbo in F1, cutie secventiala, 4x4 in WRC, Diesel in Anduranta etc. urmat de Hybrid si alte tehnolgii. Toate astea au urmat pe strada, doar ca toate au venit cu o penalizare in ceea ce priveste greutatea dar si a felului in care se conduceau acele masini. Vezi povesti cu monstii din F1 in mapare de calificare, care scoteau peste 1300 cp la 600kg. Sau Porsche 911 Turbo comercializat in anii 70, care avea porecla de Widow maker, deorece soferul obisnuit habar nu avea cum sa controleze o masina cu motor turbo amplasat in spate si tractiune spate.

 

Acuma toate tehnologiile is in masini de strada, iar toate is vazute ca si masini sport. O fi adevarat ca toate is sport? Nu stiu. Unii vad in "sport" numarul de cai putere, altii viteza maxima, altii acceleratia, altii viteza in curbe etc. 

Eu sincer cred ca o masina sport e cea care o considera fiecare a fi sport pentru ei. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 hours ago, Bigfoot said:

KTM X-BOW merge?

 

Crossbow este chiar peste nivelul de mașină sport, este track-toy. Iar unele versiuni sunt de-a dreptul mașini de competiție. Este însă foarte scump și clar mai ai nevoie de altă mașină de stradă pe lângă.

 

3 hours ago, MaxMusterman said:

Automobilul sport este inteles diferit de majoritatea

 

Îmi place să cred că există măcar o distincție între mașină sportivă și sport. Poate sunt eu exagerat.

 

Pe majoritatea oricum nu-i interesează apelativul sau "clasa". Vor să aibă cât mai multe dotări, să tragă cât mai tare, să ia tot bordul, să fie cât mai mare, să epateze, etc. Motiv pentru care electricele prind foarte bine - mă refer la modelele Performance de la Tesla, iM de la BMW sau viitoarele GT⚡ de la VW.

 

image.thumb.png.310bd7bbf725853cbff430252127c397.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 minute, PzKpfW a spus:

 

Crossbow este chiar peste nivelul de mașină sport, este track-toy. Iar unele versiuni sunt de-a dreptul mașini de competiție. Este însă foarte scump și clar mai ai nevoie de altă mașină de stradă pe lângă.

 

 

Îmi place să cred că există măcar o distincție între mașină sportivă și sport. Poate sunt eu exagerat.

 

Eu la așa ceva am crezut că te referi, ca mașină sport sport pur sânge, daca o mașină polivalentă coupe nu intra in calcul.

 

Cum judeci, sau cum ar trebui judecat oare o mașină sportivă sau mașină sport in cazul următoarelor.

Mazda MX-5, Mégane RS, X6M.

 

Eu nu cred, sau nu înțeleg cum poți declara un MX5 mașină sport, când un FWD Hot Hatch, o scoate la tabla "din oficiu", pe același traseu, sportiv vorbind, ce sa mai zicem de un SUV sportiv X6M sau Alfa Romeo Stelvio 2.9t.

 

Adică când o "anomalie mișto" X6M/Stelvio nu are ce discuta cu tine, cum te poți declara mașină sport, pt că ai două uși, motor frontal și propulsie......e cam "fake".

Poate că un Porsche 911 este de drept și corect considerat mașină sport, pt el la randul sau scoate la tabla un X6M sau un Stelvio.

 

Teoretic KTM X-Bow ar fi mașina aia sport, restul menționate mai sus fiind niște mașini puternice cu un șasiu adecvat destinației polivalente, fun pe viraje/track si daily driver.

 

Așa mai îmi vine in minte un model de mașină polivalentă nu neapărat sport pur sânge, Morgan Aero 8, concept similar cu MX5, doar că reprezentat corect/adecvat în realitate 4.4v8 cutie manuala, propulsie și 1200kg, așa da 

 

Am înțeles ideea de fun la care trebuie sa muncești puțin, dar aici cred că intră și un Citroen C2 VTS, dar asta nu poate fi catalogata ca fiind mașina sport sau sportivă, cel puțin la standardele actuale 2023 mașină pt exercițiu de îndemnare, precum un MX5.

 

Clipul asta tratează destul de corect problema subiectivă a unei mașini sport sau polivalente fun, la un buget omenesc.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dpmdv șasiul contează mai mult decât puterea, de ex un MG din ăla cu motor central (Honda de 1.8 aspirat) este extrem de distractiv de condus chiar dacă nu rupe norma ca performanțe. Iar la raport kg/cp apropiat întotdeauna mașina mai ușoară câștigă.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

31 minutes ago, Bigfoot said:

când o "anomalie mișto" X6M/Stelvio nu are ce discuta cu tine, cum te poți declara mașină sport

 

Din ce puncte de vedere "nu are ce discuta cu tine"? Pentru faptul că "merge mai tare"? Că face toată treaba pentru tine și trebuie doar să folosești piciorul drept? Camioanele alea nu vor sta niciodată la fel de bine pe un drum virajat ca un MX-5 (de exemplu), nu-ți transmit nimic și nu-ți vor genera niciodată la fel multă plăcere la volan. Sunt doar niște produse de consum generate de industria auto pentru a-și maximiza profiturile.

 

Deci da, un MX-5 care se comportă ca un kart "nu are ce discuta" cu un SUV pe partea de condus sau distracție. 

 

40 minutes ago, Bigfoot said:

KTM X-Bow ar fi mașina aia sport

 

Este o mașină de circuit. Adică ceva și mai "compromis" decât o mașină sport: ceva foarte rapid pe circuit și teribil de distractiv în condiții ideale, dar extrem de obositoare/enervantă în rest.

 

43 minutes ago, Bigfoot said:

Poate că un Porsche 911 este de drept și corect considerat mașină sport, pt el la randul sau scoate la tabla un X6M sau un Stelvio.

 

Absolut. Și asta chiar dacă este mai lent decât o balenă de X6M. Motiv pentru care puterea motorului sau "cât de bine trage pe autobandă" sunt aspecte complet irelevante.

 

52 minutes ago, Bigfoot said:

Clipul asta tratează destul de corect problema subiectivă a unei mașini sport sau polivalente fun, la un buget omenesc.

 

...Și nici după ce ai văzut acel clip nu ai sesizat subtilitatea unui automobil sport? Toyota GR86 este așa ceva. Golf GTI nu este, chiar dacă este aproape la fel de rapid și are multe alte avantaje.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 41 minute, Bigfoot a spus:

Eu la așa ceva am crezut că te referi, ca mașină sport sport pur sânge, daca o mașină polivalentă coupe nu intra in calcul.

 

Cum judeci, sau cum ar trebui judecat oare o mașină sportivă sau mașină sport in cazul următoarelor.

Mazda MX-5, Mégane RS, X6M.

 

..

 

Clipul asta tratează destul de corect problema subiectivă a unei mașini sport sau polivalente fun, la un buget omenesc.

 

 

Diferenta dintre masina sport si masina sportiva devine evidenta abia cand faci acelasi circuit sau drum a o suta oara. O sa-ti dai seama ca inca iti imbunatatesti timpul cu un mx5, pe cand cu celelalte doua ai ajuns la apogeu pe la tura 30 si acum faci acelasi lucru de fiecare data. Majoritatea oricum vor doar sentimentul ala de acceleratie si putere, adaugi si niste flatulente pe toba si ai rezolvat problema. Tura 4 pe adancata deja scot fum franele, dar nu conteaza, oricum n-o sa ajunga oamenii niciodata acolo.

 

Omul ala din clip are un elise, niste e30, un 2.3 16v printre altele, si spune ca si-ar lua un gr86 daca nu ar trebui sa vanda prea multe masini (sau macar ar fi mai practica ca sa merite sa vanda tot). Parerea lui e in antiteza cu a ta.

 

Tot omul ala are niste teorii interesante legate de motivul disparitiei masinilor sport, si il leaga de disparitia paturii mijlocii si cum majoritatea nu isi mai permit 40-50k pe o jucarie, si atunci dau 10-15k in plus pe un golf cu mai multa putere, cu acelasi sasiu din spaghete ude dar suspensii care iti scot plombele.

 

Zoomerii si masinile lor sport diesel de 2000 de kg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

4 minutes ago, prafrau said:

Tot omul ala are niste teorii interesante legate de motivul disparitiei masinilor sport, si il leaga de disparitia paturii mijlocii si cum majoritatea nu isi mai permit 40-50k pe o jucarie, si atunci dau 10-15k in plus pe un golf cu mai multa putere, cu acelasi sasiu din spaghete ude dar suspensii care iti scot plombele.

 

Absolut, dar mai ales valabil la americani, care au trecut de la comoditate financiară extremă acum câteva decenii, la un nivel apropiat cu cel al europenilor (în general).

 

Până la urmă de-asta au apărut mașinile precum GTI-ul în Europa: mașini distractive și abordabile într-o lume care nu-și revenise încă total după două războaie - și în același timp funcționale față de mașinile sport de la acea vreme, care erau fie scumpe (Porsche), fie stricăcioase (cele britanice), fie ambele (cele italiene). Dar despre asta era vorba: un compromis între practicalitate, preț și distracție.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 minute, prafrau a spus:

 

Diferenta dintre masina sport si masina sportiva devine evidenta abia cand faci acelasi circuit sau drum a o suta oara. O sa-ti dai seama ca inca iti imbunatatesti timpul cu un mx5, pe cand cu celelalte doua ai ajuns la apogeu pe la tura 30 si acum faci acelasi lucru de fiecare data. Majoritatea oricum vor doar sentimentul ala de acceleratie si putere, adaugi si niste flatulente pe toba si ai rezolvat problema. Tura 4 pe adancata deja scot fum franele, dar nu conteaza, oricum n-o sa ajunga oamenii niciodata acolo.

 

Omul ala din clip are un elise, niste e30, un 2.3 16v printre altele, si spune ca si-ar lua un gr86 daca nu ar trebui sa vanda prea multe masini (sau macar ar fi mai practica ca sa merite sa vanda tot). Parerea lui e in antiteza cu a ta.

 

Tot omul ala are niste teorii interesante legate de motivul disparitiei masinilor sport, si il leaga de disparitia paturii mijlocii si cum majoritatea nu isi mai permit 40-50k pe o jucarie, si atunci dau 10-15k in plus pe un golf cu mai multa putere, cu acelasi sasiu din spaghete ude dar suspensii care iti scot plombele.

 

Zoomerii si masinile lor sport diesel de 2000 de kg.

Da il urmaresc pe Jason Cammisa, insa nu ii impart in totalitate opiniile, chestie normala, fireasca, tine de gusturi, asta nu inseamna ca nu ii apreciez clipurile si punctele de vedere.

Pt mine de ex valoros este sa traga masina de jos la repriza, diesel/electric style si sa te iti lipeasca obrazul de geam cand iei viraje (Subaru Style), eficient sa zicem, fara scandal de-a latul exagerat. Nu ma int, rpm sunetul X Y Z, mult zgomot pt nimic.

 

Adevarat cu patura de mijloc, universal valabil in orice domeniu nu doar auto.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 minute, Bigfoot a spus:

Pt mine de ex valoros este sa traga masina de jos la repriza, diesel/electric style si sa te iti lipeasca obrazul de geam cand iei viraje

 

Majoritatea suv-urilor fac asta, inclinarea ajuta scaunele alea moi sa te lipeasca de geam. E amuzant intr-un fel, dar prefer scaune cu ceva mai mult suport.

Daca vrei g-uri laterale hai la amckart la coaste vinete si febra la gat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 58 minute, prafrau a spus:

Tot omul ala are niste teorii interesante legate de motivul disparitiei masinilor sport, si il leaga de disparitia paturii mijlocii si cum majoritatea nu isi mai permit 40-50k pe o jucarie, si atunci dau 10-15k in plus pe un golf cu mai multa putere, cu acelasi sasiu din spaghete ude dar suspensii care iti scot plombele.

 

Masina sport a disparut din 2 motive. 

1. A disparut simplitatea din cauza normelor. Ceea ce a crescut pretul, greutatea dar si limitarea in ceea ce priveste utilizarea ei.

2. Inasprirea legislatiei, congestionarea oraselor etc. Inainte o masina sport era mult mai accesibila si putea sa fie si folosita. Azi, doar o anumita categorie de oameni pot folosi cu adevarat o masina sport, iar deobicei categoria aia isi permite mai mult.

 

Dar nu e dracu chiar asa de negru. Acuma aceasi pasionati, si-au mutat focusul pe track days, sau pe rally cross. Nu va inchipuiti cat e de ieftin, simplu dar mega fun, sa cumperi o masina de 2000 euro, sa o prepari cu inca 2000, iar apoi de 4000 sa ai cea mai faina distractie ever. Mai ales la rally cross. 

Astia is bani echivalent cu un set de gume la ala cu X6M, care topeste un set pe Adancata in 10 ture max. 

 

Eu cred ca motorsportul accesibil nu a disparut, doar ca s-a mutat mai departe de ochii lumii.

 

Pe de alta parte, fata de anii 70-80, vanzariile la Ferrari, Lamborghini, Porsche, Mclaren etc. cred ca is de 100X mai mari. Si alea is masini sport, doar ca alta liga. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 minute, MaxMusterman a spus:

 

Masina sport a disparut din 2 motive. 

1. A disparut simplitatea din cauza normelor. Ceea ce a crescut pretul, greutatea dar si limitarea in ceea ce priveste utilizarea ei.

2. Inasprirea legislatiei, congestionarea oraselor etc. Inainte o masina sport era mult mai accesibila si putea sa fie si folosita. Azi, doar o anumita categorie de oameni pot folosi cu adevarat o masina sport, iar deobicei categoria aia isi permite mai mult.

 

1. Argumentul asta l-am mai auzit de la producatori. Mazda e contraargumentul, mx5 2023 e la fel de mare, la fel de greu, mai ieftin ajustat la inflatie, cu mai mult spatiu interior si in portbagaj decat mx5 1990. Producatorii mananca (cuvant urat) si raporteaza profituri record. Masinile sunt proiectate de cercetatori de piata pentru maximizarea market share-ului, nu de ingineri.

 

2. Orice masina sport e mai practica in ziua de azi. Nu destul de practica sa o poti folosi ca singura masina, dar nu a fost niciodata. Normele si testele de siguranta au omorat producatorii mici, dar macar suntem in viata sa ne plangem. Problema e ca a disparut categoria de oameni care si le permitea. Partea buna, cumva, poate, e ca sunt mai multi in celalalta categorie, care isi permit urus. Le urez doar airbag-uri de la takata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 24 minute, PzKpfW a spus:

 

Din ce puncte de vedere "nu are ce discuta cu tine"? Pentru faptul că "merge mai tare"? Că face toată treaba pentru tine și trebuie doar să folosești piciorul drept? Camioanele alea nu vor sta niciodată la fel de bine pe un drum virajat ca un MX-5 (de exemplu), nu-ți transmit nimic și nu-ți vor genera niciodată la fel multă plăcere la volan. Sunt doar niște produse de consum generate de industria auto pentru a-și maximiza profiturile.

 

Ai dreptate referitor la industria auto, canta maneaua dupa cum cere publicul.

Totusi nu stiu daca este valabil si in cazul unui X6, poate in cazul unui X1 X3, care sunt submotorizate 1.5 2.0.

Eu am avut sansa sa merg pe Transfagarasan Vidraru - Cartisoara cu X6 G06 3.0d 4turbine, X6 5.0d scrie pe hayon.

Nu este masina mea, nu pot cheltui atat pe o masina acum, si nici nu este genul meu SUV-ul ca si specie.

TOTUSI, dupa ruta aceea, te dai jos din masina si incepi sa iti pui intrebari, bai cum merge "duba" asta in halul asta.

Transfagarasanul il stiu bine il fac de 8x pe an in medie just for fun, imi place sa scot untul din masina pe viraje, indiferent de masina pe care o iau.

Mai..........cred ca trebuie incercata experienta cu un X6 5.0d (probabil ca X6 4.4t este mult mai tare)..........no comment.

Am condus si RCZ si MX5 2008 2.0i cu plafon metalic hardtop (o singura data) pe ruta asta, nu pot sa zic ca m-am plictisit insa .......mmmm nimic wow, zgomot mult redline, astepti si astepti si astepti, MX5-ul cam fugea de fund, RCZ-ul mult mai stabil si serios pe viraje, mai rapid.

 

Cu un X6 G06 5.0d te caki pe tine daca tragi de el pe viraje, simti ca ceva "e anormal de bine" stabil, si din sasiu si din anvelope, sigur are si el X+1 sisteme, dar toate masinile au X+1 sisteme din 2010 in sus.

Motorul super prezent, prea prezent as putea spune, irelevanta treapta de viteza trage la fel de hotarat si daca urci si daca esti pe plat. Nu exista momente moarte sau ezitari. Nu astepti "sa traga" ca la coada de la posta romana, nu exista asta, si spun asta raportat la alte motoare de 3.0d, nu il compar cu 2.0i sau 1.6t. Ca avea 1500rpm sau 3500rpm, panta de urcat sau nu.......masina tragea fara scrupule.

 

De aici intrebarea mea domne..........ce facem cu MX5 oare este masina sport? Poate fi depinde de reperele fiecaruia.

Sau daca MX5 este masina sport, atunci M2 F87 ce este? Ktm X-Bow ce este? Ok KTM-ul este un pic cam extrem sa zicem si este stupid de scump.

 

Eu inteleg golaneala de-a latul, dar asta o poti face si cu 118d - 320d cu anvelope uzate, inteleg sentimentul si FUN-ul, insa FUN-ul nu inseamna neaparat sportiv/sport. Probabil ca 50% dintre noi ne-am dat de-a latul mai ales iarna cu masini de familie/naveta gen seria1 seria3, C class. Nu iti trebuie Honda S2000, Nissan Silvia sau BMW Z4 ca sa te distrezi "tembel" baieteste de-a latul. Unii dintre noi poate au incercat si cu Lada 1500 asta:), aia fugea doar pe asfalt ud cu ceva praf pe el.

 

 

Poate ca un Jeep Grand Cherokee poate fi considerat pe bune camion, am mers si cu asa ceva. Insa.........bai nene anomalia aia de X6 G06, pe mine m-a facut sa simt ceva la volan, sa ma sperii, sa ma bufneasca rasul pe acel drum. Cu MX5 sau RCZ mai ales cand urci ai momente.......gen "a few hours later".

 

Poate ca era entuziasmul initial, poate ca am eu o parere preconceputa proasta despre "scutere" RCZ sau MX5 (motorizari Shimano), nu stiu a fost o experienta memorabila, arata a camion/duba/garaj pe roti cum vrei tu sa ii spui, bai dar merge masina aia in mare mare mare fel pe serpentine. In baza experientei mele fizice cu masinile, bate la fund din oficiu MX5 sau RCZ sau alte jucarii, poate ca nu stiu eu sa conduc, o sa zica unii...........o fi si asta......eu stiu. 

Incercati un X6 G06 din asta pe serpentine si vedeti ce simtiti.

 

Este o comparatie Mere cu Pepeni, insa pachetul final dicteaza, un pepene scump (camion) merge mai bine ca un mar low end entry level, medium level, eu asta am simtit in calitate de "pacatos".

 

Ce vreau sa zic este ca in prezent tehnologia a evoluat atat de bine incat "icon-uri" gen S2000, Silvia, sunt "niste rable" cu ghilimelele de rigoare, comparat la ceea ce poate face un BMW Z4 2.0turbo sau un RCZ R (1.6t 270cai), Megane RS Trophy 300cai 4control (ala de vireaza si cu spatele). S2000 sau Silvia fiind total irelevante in comparatie cu un M2 de exemplu, dar asta este scump rau, nu este pt clasa de mijloc.

 

Tehnologia "maltrateaza" si modifica anual standardul de masina sportiva, ridicand nivelul.

O masina din aceeasi clasa din 2005 este ..........irelevanta in fata performantei unei masini din 2020.

Cine se gandea in 2005 ca un X6 din 2021 atinge si depaseste performanta dinamica a unui "kart" din 2005.

1 oră în urmă, prafrau a spus:

 

Majoritatea suv-urilor fac asta, inclinarea ajuta scaunele alea moi sa te lipeasca de geam. E amuzant intr-un fel, dar prefer scaune cu ceva mai mult suport.

Daca vrei g-uri laterale hai la amckart la coaste vinete si febra la gat.

Ar trebui sa facem o intalnire la Amckart cu cei de pe forum.

Eu mai trec pe acolo din cand in cand.

Cred ca iau kartul de 16 cai? sau ceva de genul, distractive paraitorile alea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

18 minutes ago, Bigfoot said:

simti ca ceva "e anormal de bine" stabil

 

Este exact ceea ce vreau să evit la o mașină sport.

 

18 minutes ago, Bigfoot said:

masina tragea fara scrupule.

 

Sunt convins că la fel de bine trage și motorul M139 de pe A45, cuplat cu cutia AMG Speedshift. Te ține constant în plaja optimă de turații, schimbă foarte lin și fiind integrală are tracțiune și aderență tot timpul. Și este doar un 2.0 benzină, turbo.

 

Absolut nimic interesant pentru mine :) 

 

18 minutes ago, Bigfoot said:

S2000 sau Silvia fiind total irelevante in comparatie cu un M2 de exemplu, dar asta este scump rau, nu este pt clasa de mijloc.

 

Absolut deloc, și o spun în calitate de posesor. Dacă aș avea posibilitatea să am mai multe mașini, un S2000 (sau ceva similar) clar ar fi pe listă. Te satisface la fel de mult, din alte motive.

 

18 minutes ago, Bigfoot said:

Ar trebui sa facem o intalnire la Amckart cu cei de pe forum.

 

Prejmer sau nimic.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 hours ago, prafrau said:

Le urez doar airbag-uri de la takata.

 

Suntem doi.

 

22 minutes ago, apriliacluj said:

Prejmer e de gokart

 

La mers cu kart-ul mă refeream, și cred că și @prafrau la fel în post-ul de mai sus. Îți antrenează mușchii de la gât mai bine ca orice X6M sau Urus.

Editat de PzKpfW
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...