Sari la conținut

Ponturi (tips) legate de iernat, intretinere si nu numai, a motocicletelor noastre


Smokey
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Pentru că iarna asta e prima care mă prinde ca deținător de motocicletă chiar am să respect cam tot ce se spune în topicul ăsta să văd dacă dă randament. :)

 

Ne auzim după ce trece iarna să vă spun dacă e ok să respectați chiar tot ce se spune.

 

Până atunci.. stăpâniți-vă măcar cât e zăpadă pe asfalt. :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu nu i-am facut nimic dar nimic din ce scrie mai sus si culmea merge fara probleme cu o exceptie si anume ca i-am scos bateria si atat

husa nu respira, benzina au fost 5 kile, carburatoare pline si rabla tot merge, oare de ce?sfideaza legile de pastrare pe timp de iarna?

nu dau nume dar am dus o motoreta la iernat intr-un loc foarte cunoscut si nu era in nici un fel tinuta "ca la carte" iar motorul a pornit perfect

 

succes cu ceratul si cremuitul :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Yamahele mele au petrecut o iarna direct sub zapada.... ale dreq porneau la boton sau kick. Cre'ca e ceva in atmosfera... :)

 

'ai ca vorbim la tilifon, sa nu poluam topicu'.

Editat de DKWraith2Anen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In sfarsit o atitudine mai normala ca deja ma imaginam mergand cu betisoare de urechi sa o curat cum trebuie nu cumva sa se uite motociclistii urat la mine ca nu am pus mobra la iernat cum scrie la carte :)

Si eu la fel voi face: scot bateria, un stander pe spate si o husa maxim si tinuta subteran :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

D-aia e bine sa ai cross:

-Cica bateria in casa......pai asta n-are!

-Cica sa ii schimbi uleiul in primavara......pai motorul la asta isi schimba uleiu tot la cateva zeci de curse ale pistonului....complet....e 2T nah.....eventual prin vara o sa trebuiasca sa-i schimb segmentul....asta este, avantaje si dezavantaje

-Cica sa ii faci plinul la rezervor ca sa nu rugineasca.....pai asta e de plastic, poa sa stea chiar si gol :)

-In primavara asigurare, ITP-uri, impozit si alte taxe, plus groaza de soferi si soferizde.....neaaa :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce am facut eu iarna trecuta si fac si iarna asta la fel:

spalata bine

pusa in garaj (neincalzit)

plin facut plus stabilizator

curatat plus uns lant

wd-40 peste tot in afara de discurile de frana (puteti sa dati si pe discuri dar sa nu uitati sa le stergeti la primavara bine ca s-ar putea sa aveti surprize)-primavara inainte de pornire stearsa plus spalata pentru ca atunci cand se incinge motorul+tobele, "unsoarea" ramasa daca ati dat prea multa o sa se arda si o sa atraga tot praful

pe carene merge dat si cu o ceara-protectiva mai light (de aia care se pulverizeaza nu neaparat de aia care freci la ea pana iti sar ochi din cap)

acoperita cu husa care sa lase sa "respire"

astupata toba cu un "dop" (o punga de plastic)

urcata pe o scandura astfel incat sa nu stea caucucurile pe ciment direct plus schimbata pozitia cauciucurilor o data pe saptamana sau mai des ca sa nu se deformeze

umflate cauciucurile la specificatiile din manual, poate chiar un pic mai tari

scos bateria deci nepornita toata perioada

tot o data pe saptamana sau mai des zgaltait motoreta, tras de frane, apasat pe suspensii si extinse

 

 

moamaaaa....astea le faci tu la motoreta ta cea noua?o sa tina o vesnicie :blink: .ai grija doar sa nu zgaltai si sa scuturi prea tare motoreta sa nu se imbete de cap.cat despre restu`,esti haios foc :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sectiune din Owners Manual Suzuki Gladius:

 

STORAGE PROCEDURE AND MOTORCYCLE CLEANING

 

STORAGE PROCEDURE

If your motorcycle is to be left unused for an extended period of time, it needs special servicing requiring appropriate materials, equipment and skill. For this rea- son, Suzuki recommends that you trust this maintenance work to your Suzuki dealer. If you wish to service the machine for storage yourself, follow the general guide- lines below:

MOTORCYCLE

Clean the entire motorcycle. Place the motorcycle on the side stand on a firm, flat surface where it will not fall over.

FUEL

1. Fill the fuel tank to the top with fuel mixed with the amount of gasoline stabilizer recom- mended by the stabilizer man- ufacturer.

2. Run the engine for a few min- utes until the stabilized gaso- line fills the fuel injection system.

ENGINE

1. Pour one tablespoon of motor oil into each spark plug hole. Reinstall the spark plugs and crank the engine a few times.

2. Drain the engine oil thoroughly and refill the crankcase with fresh engine oil all the way up to the filler hole.

3. Cover the air cleaner intake and the muffler outlet with oily rags to prevent humidity from entering.

BATTERY

1. Remove the battery from the motorcycle by referring to the BATTERY section.

2. Clean the outside of the battery with a mild soap and remove corrosion from the ter- minals and wiring harness.

3. Store the battery in a room above freezing.

TIRES

Inflate tires to the normal pressure.

EXTERNAL

Spray all vinyl and rubber parts with rubber protectant. Spray unpainted surfaces with

rust preventative. Coat painted surfaces with car wax.

MAINTENANCE DURING STORAGE Once a month, recharge the battery. The standard charging rate is 1.2A Ă 5 to 10 hours.

 

PROCEDURE FOR RETURNING TO SERVICE 1. Clean the entire motorcycle. 2. Remove the oily rags from the

air cleaner intake and muffler

outlet. 3. Drain all the engine oil. Install

a new oil filter and fill the engine with fresh oil as out- lined in this manual.

4. Remove the spark plugs. Turn the engine a few times. Rein- stall the spark plugs.

5. Reinstall the battery by refer- ring to the BATTERY section.

6. Make sure that the motorcycle is properly lubricated.

7. Perform the INSPECTION BEFORE RIDING as listed in this manual.

8. Start the motorcycle as out- lined in this manual.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inafara de scos bateria si bagat in casa plus gresat uneori partile mai "sensibile" si umflat cauciucurile cum trebuie n-am facut altceva niciodata si au mers bine merci. (Tinute in garaj totusi [neincalzit]).

Asta iarna la GSX-F i-am facut decat plinul si l-am bagat in garaj, mi-a fost lene / scarba sa ii fac altceva. Primavara a pornit mai greushor (boala de-a lor) dar dup-aia a mers brici.

In fine, sunt fiare pana la urma. E adevarat ca, mai prost e cand stau afara direct.

 

@RaceTuning - pai aici se vorbeste de motocicletele care fac kilometri, nu de utilajele agricole care oricum au intretinerea la numarul de ore de functionare! :blink: (pana la urma ti-ai indeplinit dorinta si ti-ai luat cross, foarte bine, sa-l stapanesti sanatos si sa ari multe campuri p-o roata! :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Am mai citit si eu o data topicul acesta. Desi plin de pareri si controverse, categori are utilitatea lui, fapt pentru salut initiativa celui care l-a inceput. Problema mea si sunt sigur ca nu numai a mea, este ca dk ar trebui sa urmezi mereu pasii enuntati pe atatea pagini, cred ca ce faci tu in viata ta este numai in jurul motocicletei. Uneori, in timpul zilei, nu am timp nici sa mananc, ma ascund dupa vreo usa de birou sa ingurgitez rapid ceva sau dk doamne ajuta scap mai devreme, pai dup-amiaza aia libera dk dupa ce m-am luptat cu semafoarele din Bucuresti (deci valabil pt. cei din orasul parlamentarilor), mai am energia sa incalec pe mobra, presupunand ca prind o zi frumoasa...e mare mare lucru.

Dar divaghez, ce voiam sa spun e ca am urmat si eu pasii astia totusi, aproape intocmai de vreo 2 ori. Dupa un an mi-am dat seama ca motocicleta mea are 10 ani (GS 500, atunci) si ca din ce dedusesem eu, proprietarii dinainte, in numar de 5 :goodposting: , nu facusera nimic din ce scrie la carte, asa ca speriat pentru sanatatea mobrei, pe care oricum voiam sa o vand, am decis sa o inspectez in amanunt.

Concluziile au fost, si vb de Suzuki care mai si rugineste cu placere uneori: nici o urma de rugina in rezervor (a fost revopsit, deci stiu) sau in alte zone ale moto, fara mazga in carburatoare, care nu mai fusesera golite, sincronizate, curatate etc..cred..din fabrica, fara probleme la motor, fara veverite si sobolani prin evacuare ca cica d-aia o acoperi :blink: si ca sa nu faca condens. Bateria, hm s-a descarcat, solutia: tras masina langa, intins cablurile, incarcat,...dupa 5 minute faceam ture. Da, am acoperit-o cu doua huse si a stat la o temperatura relativ constanta (o scara de bloc), cred ca e important si asta, a stat pe cric central, mai invarti cauciucul de pe fata...ok, rezonabil. Am incuiat-o cu doua antifurturi (scrie sa faci si asta), iar la primavara am constat, nu cu multa surprindere, ca uitasem cheile inclusiv cele de la antifurt, in contact (NU FACETI ASTA !!, cel mai important, pentru ca poate anula toate operatiunile de mentenanta :D ). Anul asta o bag in casa si atat..iar GS-ul..ma intreb dk noul proprietar citeste topicurile astea sa continue intretinerea asa cum o incepusem eu. Una peste alta, cred ca ar trebuie sa urmezi toti pasii de mai sus dk o depozitezi 10 ani sau o eternitate si vrei sa porneasca intr-un film SF. Sunt curios de ce nu trebuie sa le faci si la masina, ea ce are nu rugineste nu se plictiseste..cat timp ti-ar lua?

Editat de marius317
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sunt curios de ce nu trebuie sa le faci si la masina, ea ce are nu rugineste nu se plictiseste..cat timp ti-ar lua?

Se presupune ca masina merge si iarna si de aceea nu o pregatesti pentru o pauza de cateva luni. Dar exista si la masini pregatire de iarna, insa... cred ca e ca sa castige service-urile niste bani.

Eu am dus o masina si am lasat-o 3 ani si jumatate sa stea in curte la parinti la tara, si tot ce am facut a fost sa ii pornesc motorul odata la cateva luni, iar tatal meu i-a tinut bateria in casa. Au fost si intervale de peste 6 luni in care nu i-am pornit motorul, dar de fiecare data cand i-am pornit motorul a pornit "la sfert", cum se spune. Acum masina circula din nou de vreo jumatate de an, cu ITP-ul facut pe bune. Are micile ei probleme, dar le avea deja inainte de pauza asta de cativa ani.

 

Daca o masina poate sta o perioada de 3 ani si jumatate nemiscata, nu vad de ce o motocicleta nu ar sta 3-5 luni pe an fara vreun tratament special. Nu spun ca ar fi un lucru rau sa o pregatesti de iarna, dar nu e obligatoriu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am citit niste faze tari pe aici :blink: oamenii recomandau plinul facut pete iarna plus nu stiu cate mixuri de aditivi/stabilizatori si apoi in primavara golit rezervoru si aruncata benzina, ca vezi domle e stricata :goodposting:

 

ce o sa-i fac eu mobrei in vederea hibernarii: uns lantul, plinul facut, dus bateria in casa si cu asta basta. husa pe ea e cu dus si cu intors...s-ar putea sa tina umezeala dedesubt si mai rau sa ii faca. bine, am si eu grija sa n-o parchez sub o streasina si sa aiba 500 de kile de gheata pe ea, cum am mai vazut la altii :D

 

e vorba de un fier de 13 ani, iarna trecuta la fel am tratat-o si ce sa vezi, a pornit la prima cheie si nici n-a sughitat cum benzina aia de 3 luni. pe de alta parte erau niste poze in sectiunea 'service' cu un rezervor de f4i mai noua cu cativa ani mancat tot de rugina. cine stie ce meseriasi l-or fi ingrijit cu tot felu de solutii-minune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Chiar daca n-are legatura cu "pregatirea", are legatura cu "pentru iarna". Asa ca intreb: cu ce dezghet mobra cand o gasesc acoperita cu un strat de juma' de cm. de gheata? S-a intamplat azi dimineata. Aseara cand am ajuns acasa ploua, asa ca n-am mai pus husa pe ea, ca era uda deja si n-ar fi ajutat la nimic, am zis eu. Si dimineata, la -1 grad, cu toate ca asfaltul era doar ud, fara nici cea mai mica urma de polei, mobra era acoperita in intregime de gheata.

 

Introdusul cheii in contact l-am rezolvat usor, incalzind cheia cu bricheta cateva secunde, dar cu butonul de on/off a fost mult mai greu. La fel cu saua, mansoanele, si celelalte butoane (lumini, semnale, etc). Am gasit prin balcon un spray pentru dezghetat parbrizul, ramas de pe vremea batranei Dacii. Am pulverizat peste tot. Dupa 2-3 minute am reusit sa inlatur gheata de pe sa, oglinzi, mansoane, manete, scarite si pedale cu racleta. Dar butoanele erau in continuare bocna. Pe cel de on/off l-am rezolvat pana la urma cu un "tetsui" bine aplicat. Dar butoanele culisante de lumini si semnal n-am reusit sa le dovedesc. Asa ca am plecat cu ele inghetate, ca intarziasem deja la munca. (luminile erau lasate pe faza scurta, deci nicio problema)

 

Intrebarea e: ce produse se pot folosi pentru dezghetare rapida? Ideea e sa nu afecteze suprafetele de plastic, cauciuc, metal, vopsea (rezervorul e si acum un iceberg in toata regula, desi sub el motorul s-a incalzit destul de bine).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar daca n-are legatura cu "pregatirea", are legatura cu "pentru iarna". Asa ca intreb: cu ce dezghet mobra cand o gasesc acoperita cu un strat de juma' de cm. de gheata? S-a intamplat azi dimineata. Aseara cand am ajuns acasa ploua, asa ca n-am mai pus husa pe ea, ca era uda deja si n-ar fi ajutat la nimic, am zis eu. Si dimineata, la -1 grad, cu toate ca asfaltul era doar ud, fara nici cea mai mica urma de polei, mobra era acoperita in intregime de gheata.

 

Introdusul cheii in contact l-am rezolvat usor, incalzind cheia cu bricheta cateva secunde, dar cu butonul de on/off a fost mult mai greu. La fel cu saua, mansoanele, si celelalte butoane (lumini, semnale, etc). Am gasit prin balcon un spray pentru dezghetat parbrizul, ramas de pe vremea batranei Dacii. Am pulverizat peste tot. Dupa 2-3 minute am reusit sa inlatur gheata de pe sa, oglinzi, mansoane, manete, scarite si pedale cu racleta. Dar butoanele erau in continuare bocna. Pe cel de on/off l-am rezolvat pana la urma cu un "tetsui" bine aplicat. Dar butoanele culisante de lumini si semnal n-am reusit sa le dovedesc. Asa ca am plecat cu ele inghetate, ca intarziasem deja la munca. (luminile erau lasate pe faza scurta, deci nicio problema)

 

Intrebarea e: ce produse se pot folosi pentru dezghetare rapida? Ideea e sa nu afecteze suprafetele de plastic, cauciuc, metal, vopsea (rezervorul e si acum un iceberg in toata regula, desi sub el motorul s-a incalzit destul de bine).

 

Cred ca daca ii pui o husa pe ea nu trebuie sa iti mai bati capul cu dezghetatul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar daca n-are legatura cu "pregatirea", are legatura cu "pentru iarna". Asa ca intreb: cu ce dezghet mobra cand o gasesc acoperita cu un strat de juma' de cm. de gheata? S-a intamplat azi dimineata. Aseara cand am ajuns acasa ploua, asa ca n-am mai pus husa pe ea, ca era uda deja si n-ar fi ajutat la nimic, am zis eu. Si dimineata, la -1 grad, cu toate ca asfaltul era doar ud, fara nici cea mai mica urma de polei, mobra era acoperita in intregime de gheata.

 

Introdusul cheii in contact l-am rezolvat usor, incalzind cheia cu bricheta cateva secunde, dar cu butonul de on/off a fost mult mai greu. La fel cu saua, mansoanele, si celelalte butoane (lumini, semnale, etc). Am gasit prin balcon un spray pentru dezghetat parbrizul, ramas de pe vremea batranei Dacii. Am pulverizat peste tot. Dupa 2-3 minute am reusit sa inlatur gheata de pe sa, oglinzi, mansoane, manete, scarite si pedale cu racleta. Dar butoanele erau in continuare bocna. Pe cel de on/off l-am rezolvat pana la urma cu un "tetsui" bine aplicat. Dar butoanele culisante de lumini si semnal n-am reusit sa le dovedesc. Asa ca am plecat cu ele inghetate, ca intarziasem deja la munca. (luminile erau lasate pe faza scurta, deci nicio problema)

 

Intrebarea e: ce produse se pot folosi pentru dezghetare rapida? Ideea e sa nu afecteze suprafetele de plastic, cauciuc, metal, vopsea (rezervorul e si acum un iceberg in toata regula, desi sub el motorul s-a incalzit destul de bine).

AcelaÂşi lucru mi s-a întâmplat Âşi mie de dimineață. Am pornit motorul Âşi în 10 minute s-au dezghețat din cauza căldurii de la galerii care urca spre comenzi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

AcelaÂşi lucru mi s-a întâmplat Âşi mie de dimineață. Am pornit motorul Âşi în 10 minute s-au dezghețat din cauza căldurii de la galerii care urca spre comenzi.

Tocmai, ca la mine nu s-a intamplat chestia asta. Poate si din cauza ca e ghidonul mai lat si iese din raza de actiune a aerului degajat de motor, nu stiu.

Partea nasoala e ca acum l-am verificat si iar e bocna. Cred ca o sa-i bag niste WD 40 pe la contact si la buson si o sa las butonul rosu pe ON diseara, ca cine stie ce surprize mai am si maine dimineata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai torni jack pe ea si o flambezi :alcy:)))

Neah, ca dupa aia merge pe sapte carari...

Mesaj completat

e un spray Prevent impotriva ghetii. dai de cateva ori pe gheata si cade singura aproape.

Ai probat si pe alte suprafete sau numai pe sticla de la parbriz? Ca mi-e sa nu atace ceva, cauciuc, izolatii, contacte, metale, vopsea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Ponturi (tips) legate de iernat, intretinere si nu numai, a motocicletelor noastre
  • Kristian pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...