Sari la conținut

Ponturi (tips) legate de iernat, intretinere si nu numai, a motocicletelor noastre


Smokey
 Share

Postări Recomandate

Incepand cu data de 01.07.2009, am resuit sa deschid un mic atelier de reparatii moto , trike-uri si atv-uri

 

in Bucuresti, strada MATEI VOIEVOD, nr 116, in incinta service-ului auto de langa singura spalatorie dupa acea strada. (IN APROPIERE DE BARUL LUI URSU)

 

Din soseaua Mihai Bravu, la intersectia cu str Vatra Luminoasa, intrati pe Matei Voievod si pe partea stanga, la 100m, pana in semaforul cu strada AGRICULTORI, se afla service-ul auto , lipit de spalatorie. Sau cum veniti de la Biker's Bar, treceti de semafor, catre MIHAI BRAVU si pe partea dreapta.

 

Serviciile ce le pot oferii sunt :

 

- Revizii periodice ; incluzand schimburi de consumabile, absolut tot ce inseamna consumabile

- Reparatii motoare si cutii de viteze

- Vanzari de accesorii si piese moto.

- alte reparatii moto, survenite din accidente.

 

 

Program de lucru

 

LUNI-VINERI intre orele 10 - 18

 

contact la nr de telefon:

 

0723.040.287 si

0768.445.437

 

GABONE

 

 

VA MULTUMESC SI VA ASTEPT

 

 

 

Pe timpul sezonului rece venim in ajutorul motociclistilor cu o promotie de revizie in care atelierul nostru, executa aceleasi reparatii de calitate cu DISCOUNT de 10 % la piese si consumabile si cu transportul gratuit al motocicletei de la domiciliul clientului pana la atelier+retur.

Deci este simplu, sunati,va programati la revizie, noi venim ridicam motorul de la domiciliul dvs, efectuam reparatiile - revizia si inapoiem motocicleta clientului tot la domiciliu.

 

Pentru cei ce au motocicletele inmatriculate pe firma, plata reparatiilor se poate face in termen de 15 zile prin OP.

 

revizie, consumabile, cauciucuri, vopsitorie, tunning .....orice ptr noi este posibil.

 

LA NOI NU EXISTA TERMENUL DE "NU POT".

 

va astept .

 

 

 

--------------------

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Voi va dati seama ca nu lamuriti pe nimeni cu topicul asta. E usor jenant pe alocuri. Eu, persoana care nu cunosc deloc mecanica unui motor, am inteles din cele 26 de pagini ale topicului ca trebuie/nu trebuie sa pun stabilizator pentru ca rugineste/nu rugineste. Bateria trebuie/nu trebuie scoasa pentru ca se/nu se descarca pe timp de iarna. Tot de la voi am aflat ca motorul nu trebuie/trebuie pornit pe timp de iarna in garaj pentru ca face/nu face condens, iar toba trebuie/nu trebuie acoperita cu o punga de plastic pentru ca rugineste/nu rugineste.

 

Va multumesc din suflet! O sa duc aceste invataminte din generatie in generatie, pentru ca si nepotii mei sa poata sa porneasca/sa nu porneasca motoarele in primavara la prima cheie B)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

trebuie/nu trebuie sa pun stabilizator==>nu trebuie ( rezervorul trebuie sa fie plin cu benzina atat )

 

Bateria trebuie/nu trebuie scoasa==>scoasa ( tinuta in casa la temperatura camerei )

 

motorul nu trebuie/trebuie pornit pe timp de iarna==>se poate porni o perioada mai lunga 30-60 min.

 

toba trebuie/nu trebuie acoperita==>nare nici o legatura ( nu trebuie astupata )

 

miscate putin rotile sa nu crape cauciucul ( 1 data la luna )

aaa si bateria la primavara trebuie pusa la redresor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bag si io pa-aici

 

Daca e injectie n-ai treaba cu stabilizatorul (din auzite verificat in cel putin 3 surse diferite :friends:).

Daca e carburatie ... B) :

 

Am vazut o moto dupa ce a stat vreo 3 luni si ceva afara (ma rog era acoperit dar temperatura ca afara) cu benzina in rezervor, iar in carburator era ceva ca un fel de gelatina (nu va ganditi ca era plin cu piftie) era ca o pelicula depusa pe alocuri. Atunci nu stiam de stabilizator nici eu nici prietenul cu mobra, ne-am mirat si de atunci el goleste complet carburatorul iarna lasand doar in rezervor.

 

Eu as opta pentru stabilizator decat sa las carb gol pe iarna.

Editat de Caron
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bag si io pa-aici

 

Daca e injectie n-ai treaba cu stabilizatorul (din auzite verificat in cel putin 3 surse diferite :friends:).

Daca e carburatie ... B) :

 

Am vazut o moto dupa ce a stat vreo 3 luni si ceva afara (ma rog era acoperit dar temperatura ca afara) cu benzina in rezervor, iar in carburator era ceva ca un fel de gelatina (nu va ganditi ca era plin cu piftie) era ca o pelicula depusa pe alocuri. Atunci nu stiam de stabilizator nici eu nici prietenul cu mobra, ne-am mirat si de atunci el goleste complet carburatorul iarna lasand doar in rezervor.

 

Eu as opta pentru stabilizator decat sa las carb gol pe iarna.

 

 

eu am injectie si fratelo are pe carburatie ( amandoua au stat in acelasi garaj fara incalzire si au pornit la prima apasare pe buton )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Normal ca lucrurile difera, eu iau metodele astea cu stabilizator samd ca pe ceva preventiv.

 

Nu e cert faptul ca dupa o iarna la temperatura de afara o moto nu va porni daca nu facem aia si aia, dar este posibil.

 

Acuma... tu esti sigur ca un motor pe carburatie a pornit la prima "cheie" dupa ce a stat cateva luni afara, iarna!?

Poata doar daca erau 20+ grade (chiar mai mult as zice) cand l-ai pornit si nici asa nu sunt sigur.

Editat de Caron
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Normal ca lucrurile difera, eu iau metodele astea cu stabilizator samd ca pe ceva preventiv.

 

Nu e cert faptul ca dupa o iarna la temperatura de afara o moto nu va porni daca nu facem aia si aia, dar este posibil.

 

Acuma... tu esti sigur ca un motor pe carburatie a pornit la prima "cheie" dupa ce a stat cateva luni afara, iarna!?

Poata doar daca erau 20+ grade (chiar mai mult as zice) cand l-ai pornit si nici asa nu sunt sigur.

 

 

dap motorul a fost pornit si in timpul iernii de vreo doua ori si tinut 30 min. pornit (nu se formeaza condens cu poarta de la garaj deschisa )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce am facut eu iarna trecuta si fac si iarna asta la fel:

spalata bine

pusa in garaj (neincalzit)

plin facut plus stabilizator

curatat plus uns lant

wd-40 peste tot in afara de discurile de frana (puteti sa dati si pe discuri dar sa nu uitati sa le stergeti la primavara bine ca s-ar putea sa aveti surprize)-primavara inainte de pornire stearsa plus spalata pentru ca atunci cand se incinge motorul+tobele, "unsoarea" ramasa daca ati dat prea multa o sa se arda si o sa atraga tot praful

pe carene merge dat si cu o ceara-protectiva mai light (de aia care se pulverizeaza nu neaparat de aia care freci la ea pana iti sar ochi din cap)

acoperita cu husa care sa lase sa "respire"

astupata toba cu un "dop" (o punga de plastic)

urcata pe o scandura astfel incat sa nu stea caucucurile pe ciment direct plus schimbata pozitia cauciucurilor o data pe saptamana sau mai des ca sa nu se deformeze

umflate cauciucurile la specificatiile din manual, poate chiar un pic mai tari

scos bateria deci nepornita toata perioada

tot o data pe saptamana sau mai des zgaltait motoreta, tras de frane, apasat pe suspensii si extinse

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Voi va dati seama ca nu lamuriti pe nimeni cu topicul asta. E usor jenant pe alocuri. Eu, persoana care nu cunosc deloc mecanica unui motor, am inteles din cele 26 de pagini ale topicului ca trebuie/nu trebuie sa pun stabilizator pentru ca rugineste/nu rugineste. Bateria trebuie/nu trebuie scoasa pentru ca se/nu se descarca pe timp de iarna. Tot de la voi am aflat ca motorul nu trebuie/trebuie pornit pe timp de iarna in garaj pentru ca face/nu face condens, iar toba trebuie/nu trebuie acoperita cu o punga de plastic pentru ca rugineste/nu rugineste.

 

Va multumesc din suflet! O sa duc aceste invataminte din generatie in generatie, pentru ca si nepotii mei sa poata sa porneasca/sa nu porneasca motoarele in primavara la prima cheie B)

 

1. trebuie facut plinul obligatoriu

2. se paote pun satbilizator in benzina dar se poate si fara( benzina daca sta pierde din calitate dar nu pierde ata ca sa nu o mai poti folosi primavara)

3. este indicat sa golesti si sa cureti carburatoarele( poate sa fie mizerie si apa in carburatoare- condens)

4. este indicat sa curati motocicleta si sa dai cu cere pe partile vopsite( pastreaza calitatea vopselei), uns lantul

5. pe saua dai cu creme vitalizata

6. scoti obligatoriu bateria daca motocicleta va sta intr-un loc unde temperatura va cobori sub 0 grade celsius ( bateria se scoate si se depoziteaza intr-un loc cu temperatauri pozitive)

scoaterea baterieie nu are legatura cu decarcarea acestuia. bateria pe acid se scoate nu cumva sa ingheta apa din ea si sa creapa bateria.

7. motocicleta se pune pe cricul central iar persiune in roti se regleaza

motorul nu se porneste iarna. doara atunci cand vrei sa mergi cu ea. trebuie incalzita motorul la temperatura de lucru.

8. este recomandat sa pui un dop din plastic in toba nu acoperit.

 

cam atat in linii mari!

 

P>S. Stabiliztor de benzina gasiti in Louis. Marca Castrol.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...
  • 6 months later...

Daca tot mi-a expirat Rca-ul, o sa bag motorul la iernat. Problema este ca nu gasesc stabilizator pentru benzina. Am cautat ieri la vreo 8 benzinarii si nimic. Eu am bagat anii trecuti STP sticluta aceea cu sistem de curgere mai ciudat, cu un lichid rosu. Mereu in primavara a fost ok. Merg pe ceea ce cunosc, dar nu gasesc acest stabilizator. Daca are cineva cunostinta rog sa imi dea de veste sau sa spuna aici unde se gaseste acest stabilizator in Bucuresti. Multumesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fix de-asta am luat eu anul trecut de la un magazinas micut (intersectia Ritmului cu Bd. Ferdinand, langa o firma de servicii funerare).

Irelevant de unde am luat anul trecut, dar incearca totusi pe la magazinele astea mici de piese pentru masini, uleiuri, etc. O sa gasesti pana la urma!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fix de-asta am luat eu anul trecut de la un magazinas micut (intersectia Ritmului cu Bd. Ferdinand, langa o firma de servicii funerare).

Irelevant de unde am luat anul trecut, dar incearca totusi pe la magazinele astea mici de piese pentru masini, uleiuri, etc. O sa gasesti pana la urma!

Daca ajung acolo o sa intreb. Azi am aranjat-o ca la carte, mai putin stabilizatorul. Daca fac rost, o sa scot un litru de benzina intr-o sticla, apoi cu furtunul o sa suflu ca in varza sa il amestec cu benzina din rezervor si apoi completez cu restul de benzina. Dar mai intai sa gasesc stabilizator. Daca mai are cineva idee unde se gaseste STP ? Unul din asta imi ajunge trei ierni sau chiar patru la un rezervor de 18 litri. In asta am incredere, in fiecare primavara a pornit la prima cheie si a mers ok cu benzina de peste iarna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru că iarna asta e prima care mă prinde ca deținător de motocicletă chiar am să respect cam tot ce se spune în topicul ăsta să văd dacă dă randament. :)

 

Ne auzim după ce trece iarna să vă spun dacă e ok să respectați chiar tot ce se spune.

 

Până atunci.. stăpâniți-vă măcar cât e zăpadă pe asfalt. :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu nu i-am facut nimic dar nimic din ce scrie mai sus si culmea merge fara probleme cu o exceptie si anume ca i-am scos bateria si atat

husa nu respira, benzina au fost 5 kile, carburatoare pline si rabla tot merge, oare de ce?sfideaza legile de pastrare pe timp de iarna?

nu dau nume dar am dus o motoreta la iernat intr-un loc foarte cunoscut si nu era in nici un fel tinuta "ca la carte" iar motorul a pornit perfect

 

succes cu ceratul si cremuitul :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Yamahele mele au petrecut o iarna direct sub zapada.... ale dreq porneau la boton sau kick. Cre'ca e ceva in atmosfera... :)

 

'ai ca vorbim la tilifon, sa nu poluam topicu'.

Editat de DKWraith2Anen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In sfarsit o atitudine mai normala ca deja ma imaginam mergand cu betisoare de urechi sa o curat cum trebuie nu cumva sa se uite motociclistii urat la mine ca nu am pus mobra la iernat cum scrie la carte :)

Si eu la fel voi face: scot bateria, un stander pe spate si o husa maxim si tinuta subteran :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

D-aia e bine sa ai cross:

-Cica bateria in casa......pai asta n-are!

-Cica sa ii schimbi uleiul in primavara......pai motorul la asta isi schimba uleiu tot la cateva zeci de curse ale pistonului....complet....e 2T nah.....eventual prin vara o sa trebuiasca sa-i schimb segmentul....asta este, avantaje si dezavantaje

-Cica sa ii faci plinul la rezervor ca sa nu rugineasca.....pai asta e de plastic, poa sa stea chiar si gol :)

-In primavara asigurare, ITP-uri, impozit si alte taxe, plus groaza de soferi si soferizde.....neaaa :blink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce am facut eu iarna trecuta si fac si iarna asta la fel:

spalata bine

pusa in garaj (neincalzit)

plin facut plus stabilizator

curatat plus uns lant

wd-40 peste tot in afara de discurile de frana (puteti sa dati si pe discuri dar sa nu uitati sa le stergeti la primavara bine ca s-ar putea sa aveti surprize)-primavara inainte de pornire stearsa plus spalata pentru ca atunci cand se incinge motorul+tobele, "unsoarea" ramasa daca ati dat prea multa o sa se arda si o sa atraga tot praful

pe carene merge dat si cu o ceara-protectiva mai light (de aia care se pulverizeaza nu neaparat de aia care freci la ea pana iti sar ochi din cap)

acoperita cu husa care sa lase sa "respire"

astupata toba cu un "dop" (o punga de plastic)

urcata pe o scandura astfel incat sa nu stea caucucurile pe ciment direct plus schimbata pozitia cauciucurilor o data pe saptamana sau mai des ca sa nu se deformeze

umflate cauciucurile la specificatiile din manual, poate chiar un pic mai tari

scos bateria deci nepornita toata perioada

tot o data pe saptamana sau mai des zgaltait motoreta, tras de frane, apasat pe suspensii si extinse

 

 

moamaaaa....astea le faci tu la motoreta ta cea noua?o sa tina o vesnicie :blink: .ai grija doar sa nu zgaltai si sa scuturi prea tare motoreta sa nu se imbete de cap.cat despre restu`,esti haios foc :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sectiune din Owners Manual Suzuki Gladius:

 

STORAGE PROCEDURE AND MOTORCYCLE CLEANING

 

STORAGE PROCEDURE

If your motorcycle is to be left unused for an extended period of time, it needs special servicing requiring appropriate materials, equipment and skill. For this rea- son, Suzuki recommends that you trust this maintenance work to your Suzuki dealer. If you wish to service the machine for storage yourself, follow the general guide- lines below:

MOTORCYCLE

Clean the entire motorcycle. Place the motorcycle on the side stand on a firm, flat surface where it will not fall over.

FUEL

1. Fill the fuel tank to the top with fuel mixed with the amount of gasoline stabilizer recom- mended by the stabilizer man- ufacturer.

2. Run the engine for a few min- utes until the stabilized gaso- line fills the fuel injection system.

ENGINE

1. Pour one tablespoon of motor oil into each spark plug hole. Reinstall the spark plugs and crank the engine a few times.

2. Drain the engine oil thoroughly and refill the crankcase with fresh engine oil all the way up to the filler hole.

3. Cover the air cleaner intake and the muffler outlet with oily rags to prevent humidity from entering.

BATTERY

1. Remove the battery from the motorcycle by referring to the BATTERY section.

2. Clean the outside of the battery with a mild soap and remove corrosion from the ter- minals and wiring harness.

3. Store the battery in a room above freezing.

TIRES

Inflate tires to the normal pressure.

EXTERNAL

Spray all vinyl and rubber parts with rubber protectant. Spray unpainted surfaces with

rust preventative. Coat painted surfaces with car wax.

MAINTENANCE DURING STORAGE Once a month, recharge the battery. The standard charging rate is 1.2A Ă 5 to 10 hours.

 

PROCEDURE FOR RETURNING TO SERVICE 1. Clean the entire motorcycle. 2. Remove the oily rags from the

air cleaner intake and muffler

outlet. 3. Drain all the engine oil. Install

a new oil filter and fill the engine with fresh oil as out- lined in this manual.

4. Remove the spark plugs. Turn the engine a few times. Rein- stall the spark plugs.

5. Reinstall the battery by refer- ring to the BATTERY section.

6. Make sure that the motorcycle is properly lubricated.

7. Perform the INSPECTION BEFORE RIDING as listed in this manual.

8. Start the motorcycle as out- lined in this manual.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Ponturi (tips) legate de iernat, intretinere si nu numai, a motocicletelor noastre
  • Kristian pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...