Sari la conținut

Ponturi (tips) legate de iernat, intretinere si nu numai, a motocicletelor noastre


Smokey
 Share

Postări Recomandate

Reprezentantzii firmei de la care am motorul au spus ca nu are rost conservarea peste iarna daca pornesti motorul saptamanal. De asemenea sustzin ca conservarea "omoara motoru'" Ce parere avetzi?

Pornitul saptaminal inseamna sa si incalzesti motorul la temperatura de lucru. Iar daca afara sint -10°C sau mai mult putzin?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Am 7000km cu ea i-am facut primul schimb la 1000km la service, acum as vrea sa ii schimb eu uleiul ptr iarna, intrebare: l-a ulei m-am lamurit ce trebuie dar la filtru exista un criteriu dupa care sa ma uit ( marca, tip , in fct de motocicleta)? e prima oara cand fac asta si de aceea intreb, in cartea ei tehnica nu scrie prea mare lucru despre filtru, scrie cum se schimba si atata , pe langa filtru mai zice ca se schima si O-ring-ul . Aveti idee de asa ceva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Am 7000km cu ea i-am facut primul schimb la 1000km la service, acum as vrea sa ii schimb eu uleiul ptr iarna, intrebare: l-a ulei m-am lamurit ce trebuie dar la filtru exista un criteriu dupa care sa ma uit ( marca, tip , in fct de motocicleta)? e prima oara cand fac asta si de aceea intreb, in cartea ei tehnica nu scrie prea mare lucru despre filtru, scrie cum se schimba si atata , pe langa filtru mai zice ca se schima si O-ring-ul . Aveti idee de asa ceva?

filtrul e in functie de model, se comanda dupa serie. la Louis gasesti pt majoritatea modelelor.

 

daca e un model 'ciudat' poti sa-l comanzi dupa caracteristici (dimensiuni, etc), sau sa mergi cu el in mana la un magazin de piese - dar nu e recomandat, nu poti stii ce primesti

 

'o-ringul' e garnitura (toroidala) care se pune intre filtru si blocul motor. (nu cred ca e neaparat s-o schimbi, decat daca e uzata - dar ia-o ca pe un sfat anti-manual)

 

cand montezi filtrul, e bine sa ungi cu un pic de ulei garnitura si partea filtrului care face contact cu blocul motor - moi degetu in ulei si dai pe acolo un pic

 

filtrul se strange teoretic cu cheia dinamometrica (cu un adaptor) conform cuplului specificat in manual. daca nu, strangi cat poti cu mana, dupa care mai tragi 3/4 ture cu cheia de filtru (metoda bunului simt) - dar atentie la epistola nr 3. a lui bhairava B)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

filtrul e in functie de model, se comanda dupa serie. la Louis gasesti pt majoritatea modelelor.

 

daca e un model 'ciudat' poti sa-l comanzi dupa caracteristici (dimensiuni, etc), sau sa mergi cu el in mana la un magazin de piese - dar nu e recomandat, nu poti stii ce primesti

 

'o-ringul' e garnitura (toroidala) care se pune intre filtru si blocul motor. (nu cred ca e neaparat s-o schimbi, decat daca e uzata - dar ia-o ca pe un sfat anti-manual)

 

cand montezi filtrul, e bine sa ungi cu un pic de ulei garnitura si partea filtrului care face contact cu blocul motor - moi degetu in ulei si dai pe acolo un pic

 

filtrul se strange teoretic cu cheia dinamometrica (cu un adaptor) conform cuplului specificat in manual. daca nu, strangi cat poti cu mana, dupa care mai tragi 3/4 ture cu cheia de filtru (metoda bunului simt) - dar atentie la epistola nr 3. a lui bhairava  :what:

Merci mult :laugh: o sa mai reflectez nitel pana sa fac eu opratiunea asta B)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru cei care au carburatoare, este bine sa opriti alimentarea, sa porniti motorul pina consuma toata benzina din carburatoare. Daca sta peste iarna cu benzina in carburatoare, s-ar putea sa faca mizga si la primavara sa trebuiasca sa le demontati si sa le curatati.

De asemenea se poate face schimbul de ulei si la primavara. Asa ca aveti timp sa cautati filtrele si uleiul potrivit. Nu uitati sa umflati cauciucurile putin mai mult ca de obicei daca nu aveti kick-stand pentru ambele roti. Daca aveti rezervoare metalice, umpleti-le pina la refuz. Daca ramine aer prea mult, din cauza condensului s-ar putea sa rugineasca.

Bafta multa!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu prea inteleg daca pun stabilizator in benzina

las carburatoarele goale sau cum fac?

nu stiu de unde cumpar stabilizatorul asta

am gasit doar aditivi care disperseaza apa

si mai fac vreo 150 de lucruri dar???

 

 

SALUTARE

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ia sa puneti mana si pana la iarna sa faceti o sinteza a acestui topic, pentru ca e prea greu de urmarit, fiecare zice ceva si in fond si la urma urmei de-abia a venit toamna, timp aveti.

 

Ideea e buna dealtfel, practica va omoara.

 

Sorinake

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu prea inteleg daca pun stabilizator in benzina

las carburatoarele goale sau cum fac?

nu stiu de unde cumpar stabilizatorul asta

am gasit doar aditivi care disperseaza apa

si mai fac vreo 150 de lucruri dar???

 

 

SALUTARE

stabilizator de benzina gasesti pe la benzinarii.

 

eu am gasit la un Shell (in Buc) ii zice "Fuel Stabilizer" 180000 si era o substanta rosie (vre-o 256 ml care iti ajung pt 80l de benzina) intr-o sticla cu un mecanism ingenios de varsare a.i. sa stii cat pui.

 

daca pui stabilizator in benzina nu mai e nevoie sa golesti carburatoarele (ca nu se mai depune mazga) eventual doar inchizi robinetul la banzina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti multumesc poppescut pt informatie,dar daca inchid benzina si

peste iarna se evapora o parte din benzina din carburatoare

nu afecteaza???

 

salutare

eu personal inchid benzina pt ca la unul din carburatoare imi supureaza putina benzina (cand e rezervorul plin - cum o tin iarna)

 

oricum nu o las 3-4 luni de zile in parasire, o mai vizitez din cand in cand :D mai o misc, o mai agit, o mai plimb de coarne prin curte-daca nu e zapada, ii mai agit si uleiul (rotesc usor de roata in a 1-a) , ca altfel zice ca am parasit-o si se supara pe mine la primavara :yikes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Placebo, Cine ti-a zis ca un motor care sta degeaba "moare" avea drepate...Daca il pregatesti de iarna cum trebuie mai eviti din probleme, dar eu sunt de parere ca cea mai buna metoda de a pastra motorul peste iarna e sa-l folosesti :D Eu il tin in curte, cu o prelata peste el, si cum prind asfalt uscat mai trag o plimbare, mai lunga sau mai scurta in functie de cate grade sunt sub 0 :angry: Cand se pune nametele si urmeaza o perioada mai lunga in care nu pot merge cu el pun bateria in casa la caldurica, verific voltajul de cate ori imi adunc aminte, ii mai bag un redresor in dinti...chiar daca inca ninge din cand in cand mai pornesc motorul, il las sa se incalzeasca,il intorc in derapaj pe zapada in curte, simulez frane,comprim suspensiile, eventual il mai urc pe casa cand ma plictisesc :yikes: :baldy: .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Placebo, Cine ti-a zis ca un motor care sta degeaba "moare" avea drepate...Daca il pregatesti de iarna cum trebuie mai eviti din probleme, dar eu sunt de parere ca cea mai buna metoda de a pastra motorul peste iarna e sa-l folosesti :D Eu il tin in curte, cu o prelata peste el, si cum prind asfalt uscat mai trag o plimbare, mai lunga sau mai scurta in functie de cate grade sunt sub 0 :hurt: Cand se pune nametele si urmeaza o perioada mai lunga in care nu pot merge  cu el pun bateria in casa la caldurica, verific voltajul de cate ori imi adunc aminte, ii mai bag un redresor in dinti...chiar daca inca ninge din cand in cand mai pornesc motorul, il las sa se incalzeasca,il intorc in derapaj pe zapada in curte, simulez frane,comprim suspensiile, eventual il mai urc pe casa cand ma plictisesc :yikes:  :baldy: .

Multzumesc. Eu o sa-l tin in garaj. Cat despre urcat pe casa, eu stau la bloc si e un pic mai complicat dar daca-mi iau aviant puternic cine stie :angry:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Buna intrebare! Chiar vreau si eu sa aflu cat de bine supravietuieste o moto afara, iarna. :cheers:

K cu bicla... ghidon cromat klumea, si tot s-a ales cu pete de rugina, ai alte chestii nasoale. Am tinut-o acoperita pe balcon. Acoperita degeaba. :cheers:

 

Hmm... chiar sunt curios sa vad ce se mai zice... :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ghidon cromat klumea, si tot s-a ales cu pete de rugina, ai alte chestii nasoale. Am tinut-o acoperita pe balcon. Acoperita degeaba. :cheers:

normal. a facut condens sub prelata ca la balamuc :cheers:

 

Am cumparat si eu o data o prelata anume pt motoare de la Louis. de cite ori luam prelata jos era umed tot motorul. prefer sa sterg praful de pe el decit apa :cheers:

sub sopron sau in garaj e locul ideal.

 

 

numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Gata ieri l-am bagat si eu la iernat ca mi-a inghetat bruma pe sea dimineata si o dadeam jos cu cheile, ....adica am aruncat-o in spatele blocului legata cu lanturi, am pus niste banda izoliera peste garniturile de la chiulase pt.ca sunt cam rupte intra apa :cheers: , si gata o voi lasa sa se puna zapada ploaia si gheata pe ea. vreau sa vad daca in primavara dupa tot chinul asta o mai ia la prima peadala. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci sa va povestesc o chestiie...cum stiti cu totii eu sunt in barcelona de 3 ani....asa ca motorul inainte sa plec din tara lam dus la un unchi de al meu intrun asa zis garaj....nu avea porti...si cea mia trecut prin cap....tot cromul de pe furca si restul chestilor de fier....leam dat cu vazelina.....motorul a stat asa cu vazelina doi ani jumate...pina cind anul trecut am fost in tara...lam sters cu o cirpa si cromul spre surprinderea mea dupa 2 ani jumate a ramas asa cum a fost.....dupa ce am dat jos toata vazelina ,lam spalat...si inainte de al pune pe bar in cargo lam lustruit cu o pasta speciala pt crom...nu ma intrebati cum se numea ca nu mai tin minte...

-----blackrider tu ai vazut motorul in cargo...stii cum este cromul pe el------?

asa ca DATI CU VAZELINA BAIETI CA MERITA

va salut

....aaa si sa va mai povestesc ceva de aici din barcelona....aici nu am vazut un motor fara sa aibe cromul cit de cit distrus ca majoritatea le tin afara.....mai cita sare este in atmosfera...aici linga mare,maninca cromul de parcai vopsea....aici daca nu ai garaj la un chopper cromat super este pacat de el.....

asa ca nu vias dorii nici o data sa aveti un motor cromat linga si sa locuiti linga mare....vorbiti cu baietii din constanta si sigur ei au acceiasi probleme...

va salut :cheers: :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Ponturi (tips) legate de iernat, intretinere si nu numai, a motocicletelor noastre
  • Kristian pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...