high_dive_eagle Postat Noiembrie 24, 2013 Share Postat Noiembrie 24, 2013 Dat fiind ca tot omu o mai intretine, repara, greseaza, vopseste si giugiuleste in sezonul dedicat, o pornesti sa te asiguri ca nu ai lasat ceva piese prin cutia de scule si o tii usor turata pana termini de numarat suruburile. Cum termini operatiunea pui un cearsaf alb sub ea sa vezi de mai lasa pete cat esti tu plecat si sa nu uiti de paturica deasupra ca sa elimini condesula baterie. Daca pe cearsaf gasesti urme imprimate de talpi e clar ca a fost violata in lipsa ta si trebuie sa o vinzi repede( pana in primavara) sa nu iei vreo boala d-aia de nu te mai faci bine... Asadar pune repede colea o poza cu F4-a aia, ca de viol au grija bahetzii. Dar vezi sa fie poza facuta cu fiara ta, ca astia de-i prostesti cu poze de pe net or sa vrea sa te violeze pe tine. Altfel multa sanatate si cauta in sectiunea dedicata ce tre facut la o motocicleta pe timp de iarna, altceva decat un topic nou pentru o motocicleta care soto-moto nu exista in realitate. Sucesuri deosebite si realizari incrancenate! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Performance Solutions Postat Noiembrie 24, 2013 Share Postat Noiembrie 24, 2013 de ce ai tinut-o in viteza la relanti? ))))))))) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Nimeni Altu' Postat Noiembrie 24, 2013 Share Postat Noiembrie 24, 2013 Ca sa se acomodeze turbina cu mesul la relanti... Stii si tu cum e cu turbina , cu axul la melc , cu intercooler cu dastea' .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Noiembrie 24, 2013 Share Postat Noiembrie 24, 2013 (editat) ca orice motociclist care isi respecta capra, am bagat-o in casa din cand in cand o mai scoteam da, si eu tot in casa o bag. cand e vreme frumoasa, o mai scot la o tura. are rca valabil, pana in aprilie. s-a intamplat sa am noroc de zile frumoase si atunci am scos-o la scurte plimbari sau chiar am mers la job cu ea. s-a intamplat si sa fie zapada si foarte frig - a ramas, evident, la locul ei, in casa. in rest, am procedat cum am spus: bateria tinuta pe redresor si aditiv in rezervorul mereu plin. din pacate, nu am loc in casa si pentru ij-ul cu atas si acesta ramane afara, cu o husa pe motocicleta si alta husa pe atas. bateria insa o bag inauntru. anul asta sper sa ma dau cu el pe zapada, de asemenea are si el rca valabil pana la primavara. pentru cei foarte pretentiosi, se recomanda si schimbarea uleiului inainte de iarna si apoi la primavara. in trecut am facut si eu asa dar am renuntat. dealtfel uleiul cu care intra amandoua in iarna este ok (vreo 2 mii de km la virago si vreo 150 km la Ij). in plus, eu dau pe cauciucuri cu spray siliconic, pentru intretinere. acesta protejeaza impotriva imbatranirii premature a gumei. Editat Noiembrie 24, 2013 de Festina Lente Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Noiembrie 24, 2013 Share Postat Noiembrie 24, 2013 al jdemilealea topic pe tema asta @Drobu a avut cel mai pertinent reply din toate timpurile intr-unul din ele. nu-l mai gasesc.. cumva ala cu cite-o lingurita de nisip in cilindri? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
burtosu Postat Noiembrie 24, 2013 Share Postat Noiembrie 24, 2013 te doare mintea de cati dashtepti`...ce are sula cu prefectura, doar ce m.am intors dupa o zii de calareala..e iarna..si ce daca?? dak e uscat pe jos nu merita sa stai cu gandul la vara! cate prostii auzi, moamaa!da`masina nu la fel merge? condens auzi..bhaaa.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Noiembrie 24, 2013 Share Postat Noiembrie 24, 2013 nu l-am cautat, ala cu nisipul cred ca era al lui Bogdan AWO sau ceva de genul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Noiembrie 24, 2013 Share Postat Noiembrie 24, 2013 (editat) doar ce m.am intors dupa o zii de calareala.. cu ceai fost? cu "Faierblaide"? saucu R1 in curand? k kred k a.fost o ziiii sUp eR... punene shi noo pozeee. poop. burtosu Moto: Faierblaide,R1 in curand Mijto motor. Cat baga pa bord / da`masina nu la fel merge? Editat Noiembrie 24, 2013 de Festina Lente Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Freelancer Postat Noiembrie 24, 2013 Share Postat Noiembrie 24, 2013 /index.php?/topic/10772-pregatirea-motocicletei-pentru-iarna/?p=84040 pentru a se conserva mult mai bine atat cilindrii cat si pistoanele, dar mai ales segmentii, turnati pe la gaura bujiei (scoase) putin nisip, dar cernut sa fie cat mai fin. Astfel, dupa o incercare de rotire motor (ca nu se va mai roti deloc) o sa constatati ca tocmai ati reusit sa conservati MULT mai bine motorul. Particulele fine de nisip au propietatea de a opri orice incercare a vecinilor / prietenilor / logodnicei / parintilor / copiilor da a porni motorul in lipsa voastra, sau a voastra in lipsa lor, sau a tuturor. Astfel conservat, nimeni nu va putea sa va foloseasca motorul si sa-l strice. De asemena, cilindrii nu vor mai rugini niciodata, pentru ca o sa-i aruncati, evitand astfel neplacerile conservarii de iarna si scoaterii de la conservare primavara.Aviz celor care nu stiu aceste manevre. Nu incercati acasa, decat la sefu', si numai daca tanara lui nevasta va va ajuta............, eventual sa conservati prin lubrifiere alt gen de cilindri cu un alt gen de piston. Daca aveti curaj, chiar si fara segmenti, poate contribuiti la cresterea numarului de sefi mititei. Aceasta este tipul de conservare pe care vi-o recomand cu caldura si iarna si vara, ori de cate ori situatia o cere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Noiembrie 24, 2013 Share Postat Noiembrie 24, 2013 bai esti culmea pont: nu folosi functia de cautare a forumului, e inutila. cauta cu Google cam asa: "drobu pornire peste iarna site:motociclism.ro" Este extrem de periculos sa pornesti mucicleta iarna!Iti poti strica pedichiura, iti fuge firul de la ciorap, se face condens in bujii, se impusca garniturile, se modifica 'W-ul" din ulei , pierzi diferite calitati( nime nu stie care , sau de ce ,dar sigur le pierzi!) Si cel mai periculos este sa o pornesti in Bucuresti , pe ger napraznic , sau strasnic sau de care spun aia de la Proteve...! ....se strica vopseaua , se inunda carburatoarele, ii piere sclipiciul....intr-un cuvant tragedie!Poti sa o si vinzi la dezmembrari , dupa ce o pornesti iarna... ...la temperaturi sub -10 , umiditatea este foarte scazuta in aer...nu poate sta!Ingheata si cade jos...apropos de condensuri... Vreau la Doctorul Andrei! pericol mare de puscat garniturile si de stricat pedichiura... Visit My Website Visit My Website oricum, voi astia cu comunistele sinteti cei mai amuzanti, e clar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator MosRahao Postat Noiembrie 24, 2013 Share Postat Noiembrie 24, 2013 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Noiembrie 24, 2013 Share Postat Noiembrie 24, 2013 Se poate rula fara probleme in ferestrele pe perioada rece, daca soseaua permite! Motorul de motocicleta este un motor cu ardere interna,un MAS(aprindere prin scanteie), ca este cu injectie de benzina sau carburatie, nu conteaza, este un motor care functioneaza si in conditii de temperatura scazuta. Este logic ca la pornire sa se parcurga timpul de incalzire, la motorul cu injectie senzorii MAF(mass air flow) si ECT(engine coolant temperaturea) dau comanda catre ECU pentru un amestec bogat si pornirea este fara probeme, la carburatie un sock bine reglat salveaza suprasolicitarea demarorului. Asfalt uscat si se poate iesi la drum.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
high_dive_eagle Postat Noiembrie 24, 2013 Share Postat Noiembrie 24, 2013 /index.php?/topic/10772-pregatirea-motocicletei-pentru-iarna/?p=84040 Se poate rula fara probleme in ferestrele pe perioada rece, daca soseaua permite! Motorul de motocicleta este un motor cu ardere interna,un MAS(aprindere prin scanteie), ca este cu injectie de benzina sau carburatie, nu conteaza, este un motor care functioneaza si in conditii de temperatura scazuta. Este logic ca la pornire sa se parcurga timpul de incalzire, la motorul cu injectie senzorii MAF(mass air flow) si ECT(engine coolant temperaturea) dau comanda catre ECU pentru un amestec bogat si pornirea este fara probeme, la carburatie un sock bine reglat salveaza suprasolicitarea demarorului. Asfalt uscat si se poate iesi la drum.. Foarte corect! Condensul nu e mai mult ca o ploaie de vara sau o fortzare de parau ceva. Fiara duce si-n anotimpul rece. Broblema e ca nu prea-l tine balamaua fizicului si balantza ratiunii pe calaretz sa se dea ca phisatu-npotriva vantului. Merge de-o haiducie gen bike-on-ice sau de-o necesitate ca a crapat conserva de naveta si-i asfaltul rezonabil de aderent dar: Excesili dauneaza ca dracu de grav la sanatatea fizica si mentala. Altfel.. si eu sunt cu asig valabila ca deh cine stie pe ce parte se scoala atunci cand se mai intampla?... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yoyocluj Postat Noiembrie 24, 2013 Share Postat Noiembrie 24, 2013 Rezervor plin,pusa pe cric,bateria jos,husa si odihna pana la primavara. Bateria la incarcat o data pe luna. de ce trebe rezervorul plin?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BlackSeraph Postat Noiembrie 24, 2013 Share Postat Noiembrie 24, 2013 de ce trebe rezervorul plin?? Ca sa nu rugineasca in interior Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Noiembrie 24, 2013 Share Postat Noiembrie 24, 2013 Ca sa nu rugineasca in interior depinde de rezervor...materialul de fabricatie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ALEX-Guzzista Postat Noiembrie 24, 2013 Share Postat Noiembrie 24, 2013 Rezervor plin,pusa pe cric,bateria jos,husa si odihna pana la primavara. Bateria la incarcat o data pe luna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Noiembrie 24, 2013 Share Postat Noiembrie 24, 2013 Nu e recomandat, din contra, e RAU! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dedant68 Postat Noiembrie 24, 2013 Share Postat Noiembrie 24, 2013 pentru sedentari, DA...dar cei care fac enduro iarna si alte, alte situatii.. Nu mai inveliti motoarele cu plapumica ca nu sunt pisicute pentru iernat dupa soba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 De anul acesta mi-am luat si eu carnetul si mi-am achizitionat o Honda CBR 600 F4...eu am garajul incalzit si as vrea sa stiu daca e recomandat sa o mai pornesc peste iarna jos...sunt undeva la 15 grade jos nu e la temperatura de afara...sau mai bine sa ii dau pace mersi Nu o porni daca o pornesti "degeaba" ca sa "auzi motorul". Uzura in lagare (cuzineti/fusuri de palier/vilbrochen si biele) cea mai mare se produce la pornire, cand nu e presiune de ulei in sistemul de ungere. Bateria iarna nu se tine nici pe soba, nici pe calorifer, nici sub pat "la caldura". Se tine permanent ori pe un redresor automat inteligent ori se incarca periodic, sub supraveghere, la un redresor obisnuit (functie de capacitatea bateriei). Decat sa o lasi la caldura faras a o incarci, mai bine o lasi in frig. Bateriile se strica definitiv (sulfateaza) mai rapid din cauza caldurii decat din cauza frigului. Rezervorul plin previne ruginirea interiorului acestuia. Umfla cauciucurile un pic mai tare pentru astea 4 luni de iarna. Daca vrei fineturi - dai vaselina anti-rust pe piesele din otel predispuse la ruginire: capete de suruburi, extremitatie axelor rotilor, etc. Atat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 Eu in ultimele ierni am uitat sa mai fac plinul, am lasat-o asa cum s-a nimerit, de obicei gol peste jumatate.. si n-a ruginit rezervorul. :| Si on-topic: nu, nu-i bine sa o pornesti aiurea iarna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 ..eu am garajul incalzit si as vrea sa stiu daca e recomandat sa o mai pornesc peste iarna jos...sunt undeva la 15 grade jos nu e la temperatura de afara. A se mai citi inca o data.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 A se mai citi inca o data.. NU E BINE sa pornesti o dracie lasata la odihnit. O pornesti doar daca o scoti la o tura. Asa, sa o pornesti doar sa o auzi si sa o tii la relanti, NU. 1. afumi bujii aiurea 2. consumi bateria aiurea 3. faci condens in motor aiurea (da, la diferenta dintre 15 grade si 90 de grade se face condens) Desi une cred ca e bine sa pornesti ragalia din cand in cand, NU, nu e bine, mai rau faci. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 NU E BINE sa pornesti o dracie lasata la odihnit. O pornesti doar daca o scoti la o tura. Asa, sa o pornesti doar sa o auzi si sa o tii la relanti, NU. 1. afumi bujii aiurea 2. consumi bateria aiurea 3. faci condens in motor aiurea (da, la diferenta dintre 15 grade si 90 de grade se face condens) Desi une cred ca e bine sa pornesti ragalia din cand in cand, NU, nu e bine, mai rau faci. Cam asa e,desi mai demult credeam invers (dar era entuziasmul inceputului, normal ca gaseam/cautam/inventam/acceptam orice pretext sa dau o cheie). Acuma zic si eu ca mai bine o lasi la odihna, daca te ai ocupat de baterie si de plinul de benzina. Si nici cu iesitul sub 5 grade nu mai sunt tocmai de acord . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Noiembrie 25, 2013 Share Postat Noiembrie 25, 2013 Eu de exemplu am si alarma pe ea, mai am niste fire pe acolo, ca sa scot bateria trebuie sa dau niste plastice jos, ma cam enerveaza chestia asta. Celelalte motorete ori porneau in primavara direct cu bateria lasata pe ele, ori trebuie sa iau bateria sa o incarc in primavara si apoi sa porneasca. Acum mi-e lene si nu as vrea sa fac asa, mai degraba as da o cheie din cand in cand, o data pe luna sa zicem, in timpul iernii. Deci voi ziceti ca daca o pornesc si o tin 10 minute la ralanti e mai rau decat daca o las pana in primavara?Cu tot cu alarma pe ea tare mi-e ca n-o sa porneasca in primavara. Eu cam asa am de gand sa fac...cei care le-au mai pornit, trebuie neaparat dat o tura ca daca nu se descarca bateria mai mult decat se incarca in cele 10 minute in care as tine-o pornita la ralanti? As da eu si cate o tura dar deobicei e f frig, parca nu m-as infofoli sa ies numai sa incarc bateria! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.