Sari la conținut

Ponturi (tips) legate de iernat, intretinere si nu numai, a motocicletelor noastre


Smokey
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Vizitator ala cu F-ul

Nu are albsolut nimic, poti sa o pornesti linistit. Eu iarna trecuta i-am facut plinul, am urcat-o pe cric si de pe 1 dec pana pe 18 februarie asa a stat. La fiecare 2 saptamani am pornit-o cate 15 min pentru bateria (tinuta in treapta a-II-a la relante). Nu am scos bateria, nu am pus ulei la motor unde sunt dujiile... In manualul motocicletei scrie doar atat: sa dau robinetul de benzina pe 'off' si sa ii astup toba si filtrul de aer (pentru a nu intra soareci probabil). Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dat fiind ca tot omu o mai intretine, repara, greseaza, vopseste si giugiuleste in sezonul dedicat, o pornesti sa te asiguri ca nu ai lasat ceva piese prin cutia de scule si o tii usor turata pana termini de numarat suruburile. Cum termini operatiunea pui un cearsaf alb sub ea sa vezi de mai lasa pete cat esti tu plecat si sa nu uiti de paturica deasupra ca sa elimini condesula baterie. Daca pe cearsaf gasesti urme imprimate de talpi e clar ca a fost violata in lipsa ta si trebuie sa o vinzi repede( pana in primavara) sa nu iei vreo boala d-aia de nu te mai faci bine... Asadar pune repede colea o poza cu F4-a aia, ca de viol au grija bahetzii. Dar vezi sa fie poza facuta cu fiara ta, ca astia de-i prostesti cu poze de pe net or sa vrea sa te violeze pe tine. Altfel multa sanatate si cauta in sectiunea dedicata ce tre facut la o motocicleta pe timp de iarna, altceva decat un topic nou pentru o motocicleta care soto-moto nu exista in realitate.

Sucesuri deosebite si realizari incrancenate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

ca orice motociclist care isi respecta capra, am bagat-o in casa :D

din cand in cand o mai scoteam

 

da, si eu tot in casa o bag. :cheers: cand e vreme frumoasa, o mai scot la o tura. are rca valabil, pana in aprilie.

 

s-a intamplat sa am noroc de zile frumoase si atunci am scos-o la scurte plimbari sau chiar am mers la job cu ea. s-a intamplat si sa fie zapada si foarte frig - a ramas, evident, la locul ei, in casa. in rest, am procedat cum am spus: bateria tinuta pe redresor si aditiv in rezervorul mereu plin.

 

din pacate, nu am loc in casa si pentru ij-ul cu atas si acesta ramane afara, cu o husa pe motocicleta si alta husa pe atas. bateria insa o bag inauntru. anul asta sper sa ma dau cu el pe zapada, de asemenea are si el rca valabil pana la primavara.

 

pentru cei foarte pretentiosi, se recomanda si schimbarea uleiului inainte de iarna si apoi la primavara. in trecut am facut si eu asa dar am renuntat. dealtfel uleiul cu care intra amandoua in iarna este ok (vreo 2 mii de km la virago si vreo 150 km la Ij). in plus, eu dau pe cauciucuri cu spray siliconic, pentru intretinere. acesta protejeaza impotriva imbatranirii premature a gumei.

Editat de Festina Lente
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

te doare mintea de cati dashtepti`...ce are sula cu prefectura, doar ce m.am intors dupa o zii de calareala..e iarna..si ce daca?? dak e uscat pe jos nu merita sa stai cu gandul la vara! cate prostii auzi, moamaa!da`masina nu la fel merge? condens auzi..bhaaa..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

doar ce m.am intors dupa o zii de calareala..

 

cu ceai fost? cu "Faierblaide"? saucu R1 in curand?

k kred k a.fost o ziiii sUp eR... punene shi noo pozeee. poop.

 

 

  • burtosu Moto: Faierblaide,R1 in curand
Mijto motor. Cat baga pa bord / da`masina nu la fel merge?
Editat de Festina Lente
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

/index.php?/topic/10772-pregatirea-motocicletei-pentru-iarna/?p=84040

pentru a se conserva mult mai bine atat cilindrii cat si pistoanele, dar mai ales segmentii, turnati pe la gaura bujiei (scoase) putin nisip, dar cernut sa fie cat mai fin. Astfel, dupa o incercare de rotire motor (ca nu se va mai roti deloc) o sa constatati ca tocmai ati reusit sa conservati MULT mai bine motorul. Particulele fine de nisip au propietatea de a opri orice incercare a vecinilor / prietenilor / logodnicei / parintilor / copiilor da a porni motorul in lipsa voastra, sau a voastra in lipsa lor, sau a tuturor. Astfel conservat, nimeni nu va putea sa va foloseasca motorul si sa-l strice. De asemena, cilindrii nu vor mai rugini niciodata, pentru ca o sa-i aruncati, evitand astfel neplacerile conservarii de iarna si scoaterii de la conservare primavara.
Aviz celor care nu stiu aceste manevre. Nu incercati acasa, decat la sefu', si numai daca tanara lui nevasta va va ajuta............, eventual sa conservati prin lubrifiere alt gen de cilindri cu un alt gen de piston. Daca aveti curaj, chiar si fara segmenti, poate contribuiti la cresterea numarului de sefi mititei. Aceasta este tipul de conservare pe care vi-o recomand cu caldura si iarna si vara, ori de cate ori situatia o cere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bai esti culmea :crack:

 

 

pont: nu folosi functia de cautare a forumului, e inutila. cauta cu Google cam asa: "drobu pornire peste iarna site:motociclism.ro"

 

Este extrem de periculos sa pornesti mucicleta iarna!Iti poti strica pedichiura, iti fuge firul de la ciorap, se face condens in bujii, se impusca garniturile, se modifica 'W-ul" din ulei , pierzi diferite calitati( nime nu stie care , sau de ce ,dar sigur le pierzi!)

Si cel mai periculos este sa o pornesti in Bucuresti , pe ger napraznic , sau strasnic sau de care spun aia de la Proteve...!

....se strica vopseaua , se inunda carburatoarele, ii piere sclipiciul....intr-un cuvant tragedie!Poti sa o si vinzi la dezmembrari , dupa ce o pornesti iarna...

...la temperaturi sub -10 , umiditatea este foarte scazuta in aer...nu poate sta!Ingheata si cade jos...apropos de condensuri...

Vreau la Doctorul Andrei! :lol:

pericol mare de puscat garniturile si de stricat pedichiura...

Visit My Website

Visit My Website

 

oricum, voi astia cu comunistele sinteti cei mai amuzanti, e clar :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se poate rula fara probleme in ferestrele pe perioada rece, daca soseaua permite! Motorul de motocicleta este un motor cu ardere interna,un MAS(aprindere prin scanteie), ca este cu injectie de benzina sau carburatie, nu conteaza, este un motor care functioneaza si in conditii de temperatura scazuta. Este logic ca la pornire sa se parcurga timpul de incalzire, la motorul cu injectie senzorii MAF(mass air flow) si ECT(engine coolant temperaturea) dau comanda catre ECU pentru un amestec bogat si pornirea este fara probeme, la carburatie un sock bine reglat salveaza suprasolicitarea demarorului. Asfalt uscat si se poate iesi la drum..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Se poate rula fara probleme in ferestrele pe perioada rece, daca soseaua permite! Motorul de motocicleta este un motor cu ardere interna,un MAS(aprindere prin scanteie), ca este cu injectie de benzina sau carburatie, nu conteaza, este un motor care functioneaza si in conditii de temperatura scazuta. Este logic ca la pornire sa se parcurga timpul de incalzire, la motorul cu injectie senzorii MAF(mass air flow) si ECT(engine coolant temperaturea) dau comanda catre ECU pentru un amestec bogat si pornirea este fara probeme, la carburatie un sock bine reglat salveaza suprasolicitarea demarorului. Asfalt uscat si se poate iesi la drum..

Foarte corect!

Condensul nu e mai mult ca o ploaie de vara sau o fortzare de parau ceva. Fiara duce si-n anotimpul rece. Broblema e ca nu prea-l tine balamaua fizicului si balantza ratiunii pe calaretz sa se dea ca phisatu-npotriva vantului. Merge de-o haiducie gen bike-on-ice sau de-o necesitate ca a crapat conserva de naveta si-i asfaltul rezonabil de aderent dar: Excesili dauneaza ca dracu de grav la sanatatea fizica si mentala. Altfel.. si eu sunt cu asig valabila ca deh cine stie pe ce parte se scoala atunci cand se mai intampla?... :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa nu rugineasca in interior

depinde de rezervor...materialul de fabricatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru sedentari, DA...dar cei care fac enduro iarna si alte, alte situatii.. Nu mai inveliti motoarele cu plapumica ca nu sunt pisicute pentru iernat dupa soba

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De anul acesta mi-am luat si eu carnetul si mi-am achizitionat o Honda CBR 600 F4...eu am garajul incalzit si as vrea sa stiu daca e recomandat sa o mai pornesc peste iarna jos...sunt undeva la 15 grade jos nu e la temperatura de afara...sau mai bine sa ii dau pace :P mersi

 

Nu o porni daca o pornesti "degeaba" ca sa "auzi motorul".

Uzura in lagare (cuzineti/fusuri de palier/vilbrochen si biele) cea mai mare se produce la pornire, cand nu e presiune de ulei in sistemul de ungere.

Bateria iarna nu se tine nici pe soba, nici pe calorifer, nici sub pat "la caldura". Se tine permanent ori pe un redresor automat inteligent ori se incarca periodic, sub supraveghere, la un redresor obisnuit (functie de capacitatea bateriei). Decat sa o lasi la caldura faras a o incarci, mai bine o lasi in frig. Bateriile se strica definitiv (sulfateaza) mai rapid din cauza caldurii decat din cauza frigului.

Rezervorul plin previne ruginirea interiorului acestuia.

Umfla cauciucurile un pic mai tare pentru astea 4 luni de iarna.

Daca vrei fineturi - dai vaselina anti-rust pe piesele din otel predispuse la ruginire: capete de suruburi, extremitatie axelor rotilor, etc.

Atat! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu in ultimele ierni am uitat sa mai fac plinul, am lasat-o asa cum s-a nimerit, de obicei gol peste jumatate.. si n-a ruginit rezervorul. :|



Si on-topic: nu, nu-i bine sa o pornesti aiurea iarna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..eu am garajul incalzit si as vrea sa stiu daca e recomandat sa o mai pornesc peste iarna jos...sunt undeva la 15 grade jos nu e la temperatura de afara.

 

A se mai citi inca o data..

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A se mai citi inca o data..

 

 

NU E BINE sa pornesti o dracie lasata la odihnit. O pornesti doar daca o scoti la o tura. Asa, sa o pornesti doar sa o auzi si sa o tii la relanti, NU.

1. afumi bujii aiurea

2. consumi bateria aiurea

3. faci condens in motor aiurea (da, la diferenta dintre 15 grade si 90 de grade se face condens)

 

Desi une cred ca e bine sa pornesti ragalia din cand in cand, NU, nu e bine, mai rau faci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Ponturi (tips) legate de iernat, intretinere si nu numai, a motocicletelor noastre
  • Kristian pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...