Sari la conținut

Ponturi (tips) legate de iernat, intretinere si nu numai, a motocicletelor noastre


Smokey
 Share

Postări Recomandate

Nu va mai agitati cu standere, mutat mobra etc. N-au nici pe dracu' anvelopele daca sta mobra intr-un singur loc 3-4 luni. A mea a stat 3 ani si tot n-a avut nimic... am folosit inca un sezon anvelopa spate, iar fata inca o am si probabil o sa mai duca inca 2-3 ani.

Rezervorul plin, de preferat temperaturi peste inghet, bateria data jos si incarcata la maxim o luna, antigelul sa fie in regula daca e racita pe lichid, anvelopele umflate si aia e. Daca e umezeala, poti da cu vaselina pe suruburi si alte parti din fier/otel, sa nu rugineasca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

A mea a prins 3 ierni sub o aplecatoare, pe cric, cu o husa din lidl pe ea. Primele doua ierni am mai pornit-o odata la 3 saptamani, o luna, si o lua linistita. A treia iarna am lasat-o in noiembrie, iar in martie am vrut s-o pornesc prima oara. Am dat la automat de 4 5 ori, dar am uitat sa trag socul si n-a pornit :))) Am ajutat-o cu cabluri de la bateria masinii. Nu stiu cand a fost schimbata ultima data bateria, dar nu mi-a facut figuri niciodata. De fiecare data am lasat-o cu plinul facut, iar pe lant am dat cu ceva mai mult ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faci plinul; apoi motocicleta pe o scandura (sa nu stea prea inclinata o pui si cu cricul) husata intr-un loc in care sa nu bata soarele pe ea, inainte sa scoti bateria si s-o ti in casa: o pornesti apoi inchizi robinetul de benzina sa se goleasca carburatoarele.

Mai poti da cu vaselina sau ulei pe partile cromate (gen partea culisanta a telescoapelor).

Daca ai uleiul in motor ars poti sa-l schimbi.

Cureti / ungi lantul.

Umfli cauciucurile.


» Post actualizat in 30 Oct 2015 21:04

http://www.bikebandit.com/community/guides/how-to-winterize-your-motorcycle

Editat de TM96UFO
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator AdrianB1

Plinul il faci ca sa nu ai condens in rezervor: daca e plin cu benzina nu e loc de aer umed.

 

Daca ai cric central sau stander, o ridici, daca nu, o lasi pe lateral.

 

Lantul unge-l din plin, ca la primavara mai bine il speli decat sa fie ruginit. Prea mult ulei nu strica atunci cand sta.

 

De baterie s-a spus deja foarte clar tot ce era de spus: peste zero grade, sub 30, incarcata. Daca e noua si e incarcata pana la primavara se mentine la 70-80%, nu e nevoie de incarcare intre timp, dar daca nu esti sigur peste 2 luni pune-o la incarcat si inainte sa o pui pe moto la primavara pune-o iar la incarcat..

 

Pune o husa pe moto, de praf (zici ca sta in incinta) si la primavara plimba-te cu placere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

F4i cu carburatoare?hai ca esti de-a rasul plansul!

Faci plinul; apoi motocicleta pe o scandura (sa nu stea prea inclinata o pui si cu cricul) husata intr-un loc in care sa nu bata soarele pe ea, inainte sa scoti bateria si s-o ti in casa: o pornesti apoi inchizi robinetul de benzina sa se goleasca carburatoarele.

Mai poti da cu vaselina sau ulei pe partile cromate (gen partea culisanta a telescoapelor).

Daca ai uleiul in motor ars poti sa-l schimbi.

Cureti / ungi lantul.

Umfli cauciucurile.

» Post actualizat in 30 Oct 2015 21:04http://www.bikebandit.com/community/guides/how-to-winterize-your-motorcycle

» Post actualizat in 31 Oct 2015 05:03

Tu crezi ca pe un cbr tine un cauciuc 5 ani ca pe virago de 125? :)))))))))

Nu va mai agitati cu standere, mutat mobra etc. N-au nici pe dracu' anvelopele daca sta mobra intr-un singur loc 3-4 luni. A mea a stat 3 ani si tot n-a avut nimic... am folosit inca un sezon anvelopa spate, iar fata inca o am si probabil o sa mai duca inca 2-3 ani.

Rezervorul plin, de preferat temperaturi peste inghet, bateria data jos si incarcata la maxim o luna, antigelul sa fie in regula daca e racita pe lichid, anvelopele umflate si aia e. Daca e umezeala, poti da cu vaselina pe suruburi si alte parti din fier/otel, sa nu rugineasca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Anul trecut in ziua de Craciun treceau bikeri pe strada mea. Cam ala a fost in momentul in care mi-am zis "hai ca a devenit un mijloc de transport all season, I'm in!".

A observat cineva ca de multi ani in Bucuresti exista o singura mare ninsoare care tine 2-3 saptamani si in rest cateva sparcaieli dupa care se usuca asfaltul in 2 zile? Chiar se mai impune hibernarea motorului timp de 4-5 luni? Numa' intreb, ca nu am experienta. Dar folosesc bicicleta cam toata iarna. Care ar fi riscurile folosirii motorului pe timp de iarna?

 

Scuze de teasing colegilor habiteaza mai in nordul tarii. Intrebarea mea e generala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Anul trecut in ziua de Craciun treceau bikeri pe strada mea. Cam ala a fost in momentul in care mi-am zis "hai ca a devenit un mijloc de transport all season, I'm in!".

A observat cineva ca de multi ani in Bucuresti exista o singura mare ninsoare care tine 2-3 saptamani si in rest cateva sparcaieli dupa care se usuca asfaltul in 2 zile? Chiar se mai impune hibernarea motorului timp de 4-5 luni? Numa' intreb, ca nu am experienta. Dar folosesc bicicleta cam toata iarna. Care ar fi riscurile folosirii motorului pe timp de iarna?

 

Scuze de teasing colegilor habiteaza mai in nordul tarii. Intrebarea mea e generala.

Sub 7 grade cauciucul se intareste, isi schimba proprietatile si devine "less grippy". Daca te dai MX poti merge linistit inclusiv pe zapada.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sub 7 grade cauciucul se intareste, isi schimba proprietatile si devine "less grippy". Daca te dai MX poti merge linistit inclusiv pe zapada.

Si asta ar fi singurul incovenient? Din cate stiu, un set de iarna are pret comparativ cu unul de iarna. In afara de baterie, de luat in casa, lichidele isi pierd proprietatile daca nu sta in spatiu inchis peste iarna?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

F4i cu carburatoare?hai ca esti de-a rasul plansul!

 

» Post actualizat in 31 Oct 2015 05:03

Tu crezi ca pe un cbr tine un cauciuc 5 ani ca pe virago de 125? :)))))))))

E ok daca dau exemplu Varadero de 250 kg? Anvelope state vreo 4-5 ierni (da, stiu, sunt vechi), fara stander, fara nimic?

Viroaga avea sub 1 presiune cand am luat-o... daca nici asa nu s-au deformat in 3 ani de stat in acelasi loc, ce te face sa crezi ca la cbr s-ar deforma in 3 luni?

Ai impresia ca anvelopele sunt din jeleu?

Unele idei sunt doar mituri.

 

@cristian8800 benzina se zice ca ar face depuneri, asa zice lumea. In rest... uleiul se schimba oricum primavara, nu se topeste motorul daca-l tii pe ala uzat peste iarna, lichidul de frana n-are nimic, oricum se schimba si el la 2-3 ani. antigelul e singurul important, care trebuie verificat ce punct de inghet are, si antigelul trebuie schimbat la 2-3-4 ani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@cristian8800 benzina se zice ca ar face depuneri, asa zice lumea. In rest... uleiul se schimba oricum primavara, nu se topeste motorul daca-l tii pe ala uzat peste iarna, lichidul de frana n-are nimic, oricum se schimba si el la 2-3 ani. antigelul e singurul important, care trebuie verificat ce punct de inghet are, si antigelul trebuie schimbat la 2-3-4 ani.

Multumesc! Dar daca e vorba de racire cu aer? Pentru ca toate modelele dintre care o sa-mi aleg la primavara primul motor au racire cu aer. Sub ce temperatura poate dauna mersul iarna in cazul asta? Stiu ca la scutere chiar nu e recomandat sa-l rulezi sub 5 grade.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o intrebare legata de acest topic.

 

Chiar daca garajul este incalzit, sa zicem garaj la parterul blocului unde catodata e mai cald acolo decat in apartamente pentru ca sunt tevi (trist dar adevarat), rezervorul trebuie umplut si in cazul de fata? Stim motivul (e.g. condens in rezervor), dar ma intrebam daca si in situatii de acest tip se umple.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu tin viroaga cu rezervorul gol si busonul desfacut, in casa. Daca temperatura e constanta si peste 20 grade, cum de altfel e in casa, nu are cum sa apara condens.

 

Pe Milka tot in sufragerie o bagi langa Mary? Sa nu se ia la paruiala :D sau sa zica amica ca si asa ii era greu cu ménage à trois si s-o imtinda.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca nu-i faci plinul o sa-ti rugineasca peretii.

Treaba cu condensul e si ca-ti dilueaza benzina.

Apa nu se amesteca cu benzina fiind mai grea se depune pe fundul rezervorului. Suprafata rezervorului fiind mica nu este o cantitate mare de apa. la mine pregatirea de iernat fac plinul cu benzina de 99 si o spal ( cand am timp). primavara dau o cheie daca nu vrea cmpletez cu apa distilata si incarc bateria. Un lucru sigur daca ai lasat-o buna porneste.

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe Milka tot in sufragerie o bagi langa Mary? Sa nu se ia la paruiala :D sau sa zica amica ca si asa ii era greu cu ménage à trois si s-o imtinda.

Nu, vaca e la boxa unui prieten. Nu am nici o sansa sa intre pe usa... cu greu a trecut si de usa boxei, 73cm latimea mobrei la crash bar, vreo 80 si ceva usa. Plus ca cele 250 kg nu se lasa usor de manevrat, inclinat, intors etc :))

Are plinul facut, anvelopele cu presiunea facuta si... cam atat. O sa dau jos bateria de pe ea si o aduc in casa. Temperatura de peste 5-6 grade in toiul iernii, fara umezeala, o sa fie ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles, bine de stiut cand o bag in garaj sa le fac plinul :D

 

Fa plinul...

Cand am luat moto la inceputul anului refuza sa se mai accelereze peste 3000 rot/min.

Banuiesc ca a stat 1-2 ani cu cativa litrii in rezervor. Se vedea urma pana unde a avut benzina,de acolo in jos era perfect curat.

Ce se vede pe palnie e o parte din rugina scoasa din rezervor.

post-82721-0-58485500-1446315213_thumb.jpg

post-82721-0-00567400-1446315219_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Ponturi (tips) legate de iernat, intretinere si nu numai, a motocicletelor noastre
  • Kristian pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...