Sari la conținut

Ponturi (tips) legate de iernat, intretinere si nu numai, a motocicletelor noastre


Smokey
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

deschizi usa la garaj, o bagi, o sui pe cric, inchizi usa si pleci :alcy:

un mare plus! ...ah, si te mai duci la ea sa o mangai,mai iei cu tine o bere. Cand ai motoreta de 2 luni e frumos sa o bagi in seama des.

 

:)

Editat de warlock
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator nitsugua

umbla vorba ca motociclistii mai speciali il schimba si cand o baga la iernat, si cand o scot. aia normali il schimba doar primavara.

 

Ai normali da oleaca plicitisiti il schimba toamna ca sa stea ulei curat in motor peste iarna si numa bine ca la primul ghiocel este gata de rulat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi se pare interesant ca, desi subiectul este discutat si clarificat inclusiv in manualele de utilizator a unor producatori, inca mai sunt oameni care pornesc aiurea motocicleta in timpul iernii, promovand acest obicei nesanatos pentru mobra si altora.

 

Motocicleta NU se porneste pe timpul iernii. Exista mai multe dezavantaje a acestei practici si nici un avantaj.

 

Sigur, daca nu mai poti de dor si vrei sa o auzi, nu se va defecta de la atata lucru, insa daca principalul tau obiectiv este sa procedezi cat mai corect si bine pentru ea, nu o pornesti decat in primavara cand faci prima tura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..este discutat si clarificat inclusiv in manualele de utilizator a unor producatori,...

la mine scrie ca trebuie sa o spal la finalul fiecarei iesiri cu apa rece pentru a curata sarea :)))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A mea sta in garaj de 3 luni, nepornita, cu rezervorul aproape gol(uscat) ca asa s a nimerit, clar nu il umplu, atat ca e spalata, lantul la fel. Nu ma intereseaza sa pun pe timpul iernii bateria la incarcat, chiar daca am demontat o de mult,n am avut probleme cu nici un motor pana acum pe tema asta, au tinut bateriile minim 2-3 sezoane...si oricum, la cat costa una nu mi bat capul cu ele. Un sezon sa tina fara figuri, in rest e bonus! Referitor la rezervor, am tinut multe mobre, multe luni de zile cu rezervorul gol si nici una nu s a plans de ceva gen rugina, condens, etc!

Pe scurt: motorul curat lacrima de la cap la coada, lantul lacrima si uns cu spray, daca anvelopele sunt unele cel putin bune, care clar mai merg si sezonul ce vine, umflate mai tare si asta in special daca motorul nu e pe standere si antigelul nou. Faza cu uleiul schimbat inainte de sosirea iernii nu m a interesat niciodata, e abureala. Faza cu wd40 dat pe cadru,bascula si alte chestii...e o aberatie! Altii baga wd40 si in cilindri...trist! Vad ca ai o honda, nu minsk lihnit la care rugineste si...mansonul acceleratiei.

Cand vine caldura schimb uleiul, filtrele, lichidul de frane si aia e.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

+1 pt a nu o porni din cand in cand. +1 pt demontat bateria si incarcat periodic sau redresor cu functie de intretinere conectat permanent. +1 si pt rezervor plin.

Cat priveste schimbul de ulei consider ca e mai bine sa fie facut inainte de iernat, motivele s-au ras-ras discutat. Pana acum n-am auzit nici macar un argument pertinent contra acestei practici.

In functie de conditiile de depozitare si de tipul prelatei ar putea fi bun un absorbant de umiditate, nu strica nici sa astupi esapamentul cu o carpa (uleioasa daca se poate).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O întrebare mult discutata pe forumurile de afara :wd 40 ataca cauciucul? Ma refer la furtunele de la radiator etc. Înainte sa le pun la iernat am dat cam pe toată motocicleta cu wd 40 și acum stau pe gânduri. Voi ce părere aveți?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din 2008, de la primul motor, pana acum, am vazut o singura data rugina la agregat. Lantul. Asta pt ca l am spalat cu motorina, apoi cu apa si asa a ramas, nu am avut spray sa l mai ung. Nici o alta componenta nu a prins gram de rugina! Asta in cazul in care motorul a stat pe dreapta mai bine de 5 luni, nemiscat! Prea ati inceput sa faceti abuz de acest wd. Si la curatat de lant, pulverizare in motor(?), dat motorul pe dinafara...jale!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia cititi aici: https://www.lawabidingbiker.com/130/

 

Cica, alea pe carburatie se pornesc iarna, iar alea pe injectie doar daca ai unde sa faci cativa km timp de 10-20 minute ca motorul sa ajunga la temperatura dorita, altfel nu e recomandat pentru ca...explica ala acolo cate ceva...

Mai toti recomanda sa fie pornite doar daca ai unde sa mergi cateva minute, nu sa lasi motorul la ralanti.

 

Asadar, in cazul meu, o sa pornesc VN-ul ca e pe carburatie, iar VTX-ul o sa-l pornesc doar cand o sa fie negru pe jos sa ma pot da cu el putin. Am unde sa ma dau in siguranta fara ITP si RCA. :D

 

Succesuri!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa intelegeti cum e cu condensu: eu merg iarna indiferent de temperatura atata timp cat nu e polei/zapada pe jos. Mers inseamna ca fac cel putin 10 km pana la munca. Motorul se incalzeste suficient. Dar condensul apare pe hubloul de verificare a nivelului de ulei in fiecare iarna. Pe de alta parte niciodata n-am avut vreo problema cu motorasul suspecta de a avea vreo legatura cu condensu;.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La motorul ala de masina de frezat zapda ar fi si culmea...

:crack: :crack:

 

Bre nea speedy ia sa vii ma sa-mi dai si mie zapada din curtea interioara a blocului daca merge ragalia :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inainte sa o bag sub husa, eu am folosit Scottoiler FS365: https://www.scottoiler.com/us/products/scottoiler-fs365.html

..dar eu am spite si ceva elemente cromate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La motorul ala de masina de frezat zapda ar fi si culmea...

Corect!

» Post actualizat in 21 Nov 2017 15:49

:crack: :crack:

 

Bre nea speedy ia sa vii ma sa-mi dai si mie zapada din curtea interioara a blocului daca merge ragalia :D

Vine baiatuuu!!!

» Post actualizat in 21 Nov 2017 16:00

Inainte sa o bag sub husa, eu am folosit Scottoiler FS365: https://www.scottoiler.com/us/products/scottoiler-fs365.html

..dar eu am spite si ceva elemente cromate.

Are si Motorex niste sprayuri d-astea de protectie pentru metale, unele universale, unele pentru scule, altele chiar pentru platice de mobra. A, si unu' pentru borne si alte contacte electrice.

http://www.motorex.com/index.cfm?oid=1181&lang=en&webtoolDbTemp=eintragDetail&eintragId=3249

http://www.motorex.com/index.cfm?oid=1147&lang=en&webtoolDbTemp=eintragDetail&kategorieId=20&eintragId=114

http://www.motorex.com/index.cfm?oid=1147&lang=en&webtoolDbTemp=eintragDetail&kategorieId=74&eintragId=135

http://www.motorex.com/index.cfm?oid=1147&lang=en&webtoolDbTemp=eintragDetail&kategorieId=74&eintragId=130

http://www.motorex.com/index.cfm?oid=1146&lang=de&webtoolDbTemp=eintragDetail&eintragId=8264

» Post actualizat in 21 Nov 2017 16:00

Eu folosesc, de exemplu, Tool Guard ca sa dau pe piolet primavara, cand il pun in cui pana da din nou zapada.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am gasit un spray bun pentru plastice la Lidl. Am dat pana acum pe plasticele negre de la Varadero si isi face treaba. Improspateaza negrul fara a-l face lucios, cocalaresc.

 

In rest, benzina full in rezervor (fara aditivi sau alte prostii), motocicleta pe cricul central (daca exista) si rotile umflate putin mai tare, lantul curatat si uns, bateria data jos si adusa in casa si pusa din cand in cand pe redresor. Unde imi tin eu motocicletele e cald si temperatura relativ constanta, asa ca inca nu am demontat bateriile, dar o voi face peste iarna. Dupa cum spuneam, am dat cu spray pe plasticele negre, nevopsite, am sters de praf si de alte mizerii restul partilor si aia e. Nu cred ca trebuie sa exageram cu tot felul de prostii...

Editat de dionysos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am auzit o si pe asta! Negrul lucios e cocalaresc! Stau si ma gandesc de unde le scoateti ba'?

 

Negru lucios la plasticele de bord, nu la vopsea. Plasticul negru trebuie sa aiba textura de plastic si negrul cat ma intens, dar nu lucios. La vopsea e alta treaba, nu sari degeaba ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Ponturi (tips) legate de iernat, intretinere si nu numai, a motocicletelor noastre
  • Kristian pinned this topic

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...