Sari la conținut

Ponturi (tips) legate de iernat, intretinere si nu numai, a motocicletelor noastre


Smokey
 Share

Postări Recomandate

Eu pe mobra nu dau cu nimic, ca merge non-stop. Dar am Motorex Tool Guard pe care-l folosesc la alte chestii, de ex dau pe pioleti si coltari primavara, cand ii trag pe dreapta. 
Motorex are o gama foarte misto de sprayuri, vezi siteul oficial. Nu sunt ieftine, dar mie intotdeauna mi-au placut.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 1,1k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 8 ore, Lup69 a spus:

In primul rand multumesc nenea Kristi pentru sfaturi :friends:si ca ai deschis acest topic, util nu doar mie ci si celor mai tineri.

 

Cu placere.Ma mir ca nu i-a venit cuiva in minte,mai repede.

Un pic de off-legat de WD-40 - dau un strat pe care-l sterg tot cu laveta de bumbac si pe tabla masinilor,toamna.Iar pe sub ele,dau la 3 ani cu un strat de spray de lant moto,asa ca si anticoroziune(am ceva filmulete la mine pe canalul de Youtube).Evident un spray ieftin,dar bun.Mai exact acest spray:

https://www.olx.ro/d/oferta/spray-vaselina-lant-aderenta-vaselina-spray-rezistenta-apa-400ml-IDdIurU.html

Normal ca il folosesc si la unsul lanturilor motocicletelor ce le avem in familie.Este cat se poate de corect raportul pret/calitate. :)

Editat de Kristian
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motocicletele nu se intretin, se schimba 1 data pe an! O cumperi in primvara si pana in iarna o dai => astfel nu ai probleme de iernat si alte prostii 💪

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, LionEl a spus:

Motocicletele nu se intretin, se schimba 1 data pe an! O cumperi in primvara si pana in iarna o dai => astfel nu ai probleme de iernat si alte prostii 💪

Ai dreptate daca esti in bani,probabil ca asa se face.Doar ca,nu toti sunt... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

19 minutes ago, LionEl said:

se schimba 1 data pe an

Tu o schimbi doar o data pe an? Eu credeam ca decat sa o speli mai bine o schimbi.

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 ore, Kristian a spus:

Eu dau caci am discuri cu inele flotante-mai ales acolo.Primavara le spal cu spray de curatat discurile de frana.Pe cromul tuburilor dau cu laveta de bumbac.

Păi și eu la fosta am pus discuri față Brembo, cu tot cu inele, nu a ruginit nimic în multe zeci de mii de km. Iarna n-am mai ieșit în ultimii ani, că n-am chef să spăl sarea de sub moto, să curăț lanțul etc.

Cât despre lavetă de bumbac (adică un tricou rupt), încearcă lavetele din microfibră, ai să fii surprins.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, Lucian_M a spus:

Păi și eu la fosta am pus discuri față Brembo, cu tot cu inele, nu a ruginit nimic în multe zeci de mii de km. Iarna n-am mai ieșit în ultimii ani, că n-am chef să spăl sarea de sub moto, să curăț lanțul etc.

Cât despre lavetă de bumbac (adică un tricou rupt), încearcă lavetele din microfibră, ai să fii surprins.

Lavete de genul folosesc,nu o carpa oarecare.Ori microfibra,ori bumbac,ce am.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 minute, Radu Andrei Gabriel a spus:

Tu o schimbi doar o data pe an? Eu credeam ca decat sa o speli mai bine o schimbi.

 

 

 

 

Da aici vreau sa ajung la nivelul urmator 💪

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, LionEl said:

Motocicletele nu se intretin, se schimba 1 data pe an! O cumperi in primvara si pana in iarna o dai => astfel nu ai probleme de iernat si alte prostii 💪

Fix ca si amantele, cand vine perioada sarbatorilor le lasi si te intorci la familie...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 ore, Kristian a spus:

De pornit in gol motorul iarna,nici nu pomenesc,nu e ok deloc.Dpmdv. :)

Nici eu nu fac asa ceva, dar cand erau ierni cu zapada, si nu puteam iesi cu moto, decat sa am surprize sa nu mai porneasca pompa benzina din rezervor mai bine ii dadeam o cheie odata pe luna. 

 

Apropo de solutii de intretinere, carpa inmuiata in motorina pt sters partile cromate nu va mai place 🤟

 

Editat de ALEX-Guzzista
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, ALEX-Guzzista a spus:

Nici eu nu fac asa ceva, dar cand erau ierni cu zapada, si nu puteam iesi cu moto, decat sa am surprize sa nu mai porneasca pompa benzina din rezervor mai bine ii dadeam o cheie odata pe luna. 

 

Apropo de solutii de intretinere, carpa inmuiata in motorina pt sters partile cromate nu va mai place 🤟

 

E buna si aia,doar ca,ramane mirosul ala de tractor,oricat stergi motorina... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 51 minute, ALEX-Guzzista a spus:

Nici eu nu fac asa ceva, dar cand erau ierni cu zapada, si nu puteam iesi cu moto, decat sa am surprize sa nu mai porneasca pompa benzina din rezervor mai bine ii dadeam o cheie odata pe luna. 

 

Apropo de solutii de intretinere, carpa inmuiata in motorina pt sters partile cromate nu va mai place 🤟

 

Eu tin tot la garaj, garaj "public" ca sa zic asa, temperaturi pozitive, uscat: pornesc 1 data pe saptamana si chiar dau cateva cercuri/opturi pe acolo timp de 10 minute si aia e. Da daca ar fi de pornit afara si dupa lasata asa si face condens ar fi altceva, dar in garaje incalzite nu e bai

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum saua mea este din piele, eu o dau cu lapte de matca Doina de la Farmec.

La fel fac, atat cu manusile, cat si cu geaca de piele.

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, LionEl a spus:

Eu tin tot la garaj, garaj "public" ca sa zic asa, temperaturi pozitive…

Garaj privat,temperaturi ca afara,dar nu o ploua. 
Curtea e comuna ,alta solutie nu am avut,inainte o tineam sub huse facute din huse de masina impermeabile. 
Pozele sunt de acum multi ani….

 

uuid=9C378435-F72B-46B6-8F65-DCBCAB72C658&library=1&type=1&mode=1&loc=true&cap=true.jpeg

uuid=D215D128-4E94-4F03-B54B-52416A69A995&library=1&type=1&mode=1&loc=true&cap=true.jpeg

Prenandezu’nu e substanta interzisa

Editat de ALEX-Guzzista
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, apriliacluj a spus:

gaura aia de vizitare e pt catel sau pisica??

Nooo. 

Era o usita de aerisire pt ca atunci era facut pana aproape de pavele. 

Cand l am refacut cu tabla, l am inaltat vreo 5 cm ca sa circule aerul sa se usuce apa care intra printre pavele. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 42 minute, gmc a spus:

vedeti ca gasiti ACF-50 Anti-Corrosion Formula la Pilotshop: https://www.pilotshop.ro/ro/produse-anti-coroziune/1811-acf-50-anti-corrosion-formula.html

Am prins pe vremea cand era 1L 200 sau 250 lei, n am mai folosit din el prea mult. Mai dau pe la suruburi cand si cand sau in puncte predispuse la coroziune. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 hours ago, Sergio1234 said:

In Romania ierniile sunt ok.

Da, adevarat, dar sunt forumisti care-și fac veacul/iernile și în alte zone din Europa. Din '90 pana in 2021 nu am avut nicio problema cu agregatele, chiar tinute intr-o cusca de tabla si cu zapada de juma de metru, ca trebuia sa fac carare pana la usa custii, doar sa pun bateria pe ea si sa ii dau o cheie, apoi un tur prin zapada, de placere, si atat. Daca era asfaltul uscat, chiar si la -7/-8 grade ieseam, dar doar in oras, pe lumina, ca seara era asfaltul negru i nu stiai unde e doar ud sau/si inghetat. Plus alti colegi de suferinta care le scoteau efectiv din zapada, le curatau cu maturile sau cu manusile si le porneau sa le incalzeasca ... nu plangea nimeni decat ca era iarna adevarata nu panaramele de acum...:D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Sergio1234 a spus:

nu ajungeti sa vedeti eventualele benificii in cei 5-10 ani cam cat se prespune ca tine fiecare motocicleta. 

Gura păcătosului... 🙈

Pssst, puteți să nu schimbați nici uleiul dacă o țineți câțiva ani, nu se merită! 😉

Acum 3 ore, Sergio1234 a spus:

Si asa ar fi bine sa fie pornit, deregula cei care se ocupa de genul asta de spatii, pornesc regulat motoarele.

Total greșit, provoci numai uzură și condens!

Ăia serioși încarcă periodic acumulatorii, eu n-am auzit pe cineva care găzduiește 🏍🏍🏍 peste iarnă să le pornească.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Sergio1234 a spus:

orice fier se intretine cel mai bine folosit. Ca vorbim de ceasuri, utilaje, motoare de orice fel etc. In special la motociclete, benzina din rezervor si instalatie (pompa, carburatie, injectie) se altereaza si numa rau face. Apoi garnituriile care intaresc etc.

 

Eu va recomand sa nu puneti motoarele la "iernat", mai rau faceti. Si mai si dati bani pe tot felul de substante, care in mod evident ca au o utilitate, dar atata timp cat nu vorbim de ceva model de colectie, nu ajungeti sa vedeti eventualele benificii in cei 5-10 ani cam cat se prespune ca tine fiecare motocicleta. 

 

In Romania ierniile sunt ok, scoateti motoru regulat la o plimbare ca mai bine ii face. 

Daca totusi totusi sunteti nevoit din varii motive sa tineti motoru parcat 3-4 luni, daca nu aveti conditii de temperatura constanta si mediu fara umezeala prea mare, atunci mai bine hotel moto. Si asa ar fi bine sa fie pornit, deregula cei care se ocupa de genul asta de spatii, pornesc regulat motoarele. 

 

In rest numa bine si voie buna sa fie. Textul de mai sus nu se refera la motociclete de colectie, stiu ca toti ne vedem propriu motor ca pe cel mai cel, dar trebuie sa intelegem ca sunt niste fiare care au nevoie de folosire, nu conservare. 

Nu peste tot in Romania-de exemplu,clima iti permite sa mergi cu utilajul,iarna.De exemplu,unul din B poate merge iarna mult mai mult decat poate unul din Cluj sau Baia Mare.Si atunci daca 3-4 luni nu poti circula,consider ca merita sa faci tot posibilul sa protejezi si conservi ceea ce ai.

Apropo,oare iti poti completa datele sa vedem si noi la avatar cam de unde esti si ce moto ai.Evident,daca consideri ca e ok pentru tine. :)

Acum 5 minute, ENEOS a spus:

...

Total greșit, provoci numai uzură și condens!

Ăia serioși încarcă periodic acumulatorii, eu n-am auzit pe cineva care găzduiește 🏍🏍🏍 peste iarnă să le pornească.

Corect.Am vazut la x motociclete pornite in frig,cum uleiul se schimba din culoarea lui in culoarea caimacului cafelei ness de la apa rezultata din condens si ulei,in amestec.

Cand am lucrat in service,nici noi nu le porneam,erau doar incarcate acumulatoarele periodic si curatat de praf.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 53 minute, Sergio1234 a spus:

 

Ce uzura sa provoci? Eu nu vb sa pornesti motoru pe -30 grade, dar la temperaturi de 5-10 grade e perfect normal. 

Condens? Pai ala dimpotriva, il faci daca ti motoru perioade indelungate in medii cu variatii de temperatura si umiditate mare. Altfel, fiind pornit/mers, chiar si daca s-ar strecura mici cantitati de condens, alea ar fi evaporate regulat. 

 

Legat de hoteluri moto, m-am exprimat eu gresit. Poti programa vizite regulate in care sa-ti scoti motoru la o tura.

 

Am spus deregula. Eu de cand am motocicleta (18 ani +) nu retin sa fi fost iarna asa de crunta incat sa nu pot scoate motoru macar 1 data pe luna la o tura de minim 10-20km. 

 

Intradevar nu toti sunt asa. Unii au mai multe motoare si nu mai circula decat cu 1 dupa o anumita data (deregula care au motor pentru ture si scooter pentru oras), altii isi fac RCA pe 6 luni si se dau numa pe 20 grade+. Etc. 

Eu vreau doar sa spun, ca indiferent cate actiuni "de conservare" intreprinzi, o motocicleta/masina etc. daca sta, se degradeaza mult mai repede decat daca este folosita. 

...

Foarte adevarat ca se uzeaza mai mult dacat stau decat folosite,valabil la orice autovehicul.DAR,sunt zone unde chiar NU iti permite vremea sa faci ceea ce spui/faci tu.Greseala noastra a tuturor ca indivizi este ca,noi ii raportam pe toti ceilalti sau credem ca toti gandesc ca mine,dar nu e ok,caci nu e asa(de unde si asteptarile care le avem).

Crede-ma ca sunt zone unde nu le poti folosi,oricat crezi tu ca nu exista asa ceva.

Ca atare,clar ca masurile de conservare luate,nu vor proteja 100%,DAR vor face mult mai mult,fata de nimic. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bag de seama ca tu ai raspuns la orice,la oricine...

Ai dreptate. :)

Probabil ca ai trait in fiecare judet al Romaniei,altfel nu ai sti atat de vehement.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Kristian said:

nu vor proteja 100%,DAR vor face mult mai mult,fata de nimic. :)

+1

1 hour ago, Kristian said:

Greseala noastra a tuturor ca indivizi este ca,noi ii raportam pe toti ceilalti sau credem ca toti gandesc ca mine

+1000

 

Cunosc oameni care ies cu moto o data pe an, o tura lunga in concediu si apoi foarte putin loco. "Iernarea" incepe din septembrie si se termina in iunie.

 

la altii "iernat" inseamna doar cat e zapada afara, daca nu e zapada misuna cu ele.

 

In Calarasi, de unde sunt eu, majoritatea mobrelor apar pe strada in luna mai si dispar spre sfarsitul lui septembrie, cand incep ploile.  Daca in mai motorul nu mai porneste sau are probleme tehnice, rezolvarea e simpla: se vopsesc carenele si apoi olx.

 

 

Editat de Radu Andrei Gabriel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

40 minutes ago, Radu Andrei Gabriel said:

Daca in mai motorul nu mai porneste sau are probleme tehnice, rezolvarea e simpla: se vopsesc carenele si apoi olx.

:lol:

Si uite asa se cumpara motoare tzipla ...

Totusi, diferentele de clima la nivelul tarii incep sa fie din ce in ce mai mari, si chiar avem si diferente mari de abordare a "tehnologiei" de intretinere si conservare pe perioada nefavorabila, in aceeasi regiune, de catre posesori de agregate din aceeasi zona/localitate, dar nimeni nu poate sa emita pretentii ca detine solutia ideala...

Editat de Lup69
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Lup69 said:

Si uite asa se cumpara motoare tzipla ...

Da, da, in Romania toate motoarele care se vand au #treijdemii. Axiomatic. In curand si motoarele noi, luate din reprezentante, vor avea #treijdemii. E o cifra orgasmica. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Ponturi (tips) legate de iernat, intretinere si nu numai, a motocicletelor noastre

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...